skinke Objavljeno Avgust 9, 2014 Opozori Objavljeno Avgust 9, 2014 Zivjo Upam da sem postavil temo v pravilni podforum, poskusil sem že pri maxiskuterjih pa nisem dobil pravega odgovora. Gre za skuter aprilia leonardo 300. Hladilno tekočino nalijem med min in max in je vse normalno dokler se dovolj hitro vozim da zrak piha v kiler in je kazalec temperature konstantno malo pod polovico, ko pa ostanem v koloni ali pa motor laufa na mestu kazalec zraste and polovico in predno se vklopi ventilator vrže hladilno tekočino in ekspanzijske posode (pol litra oziroma celotno posodo) šele zatem se vklopi ventilator. Če vode več ne dolivam in se vozim naprej je kazalec temperature vedno nad polovico in konstantno niha, še vedno se vklaplja ventilator če ga pustim laufati na mestu. Sumim da se ventilator prepozno vklaplja. Kaj bi lahko bilo še narobe. Mogoče kdo ve pri koliko stopinjah se ventilator vklopi in če se mogoče motor pregreva če se vozim potem ko enkrat vodo vrže ven in je kazalec nad polovico. Lp
smasher Objavljeno Avgust 9, 2014 Opozori Objavljeno Avgust 9, 2014 preveri čep ekspanzijske, čep ekspanzijske naj bi zdržal določen pritisk, ker voda hladilne tekočine se lahko segreje malo čez 100°C in če čep ne drži pravega tlaka ti vrže prehitrovn. druga možnost če tiniha temperatura je da je slabo prezračen sistem, vendar ne vem kako bi to lahko bilo pri skuterju ker nimaš še raznih priteklin kot pri avtih. LP skinke 1
skinke Objavljeno Avgust 10, 2014 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 10, 2014 http://www.ultimateparts.net/aprilia/c.php?n=Water-cooler-Aprilia-Leonardo-250-300-2002,2003,2004-%28engine-Minarelli%29-Aprilia-Parts-and-Spares-Genuine-OEM&i=20872 Skica hladilnega sistema Temperatura niha šele potem ko enkrat vrže vodo ven, prej je vedno malo pod popovico razen v klanec ali pri počasni vožnji. Kako pa se preveri ta čep raztezne posode? Kje bi lahko dobil novega? Pri koliko stopinjah pa se potem prižiga ventilator? lp
brancisv Objavljeno Avgust 10, 2014 Opozori Objavljeno Avgust 10, 2014 menjaj hladilno tekočino, kupi hladilno tekočino za motorje
smasher Objavljeno Avgust 10, 2014 Opozori Objavljeno Avgust 10, 2014 V čem pa naj bi se razlikovala hladilna tekočina za motorje? Imaš več baz za hladilno tekočino, samo mislim da če daš tisto za alu motorne bloke je vseeno.
FLY Objavljeno Avgust 10, 2014 Opozori Objavljeno Avgust 10, 2014 Najprej se prepričaj če se termostat pravočasno odpre.
Jure Objavljeno Avgust 10, 2014 Opozori Objavljeno Avgust 10, 2014 Jaz bi najprej preveril čep, ampak ne od ekspanzijske ampak neposredno od hladilnika, ker čep na hladilniku ima ponavadi notri vzmet in tesnilo, ki regulira tlak oziroma to kdaj gre voda v ekspanzijsko oziroma iz nje. Če čep ne drži tlaka ti voda zavre takoj ko pride do vrelišča, torej pri 100 stopinjah. Ventilatorji pa se pri velikem delu motorjev (pri skuterjih je najbrž podobno) vklapljajo med cca 102 in 105°C kar je že nad vreliščem.
skinke Objavljeno Avgust 10, 2014 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 10, 2014 Ugotovil sem da pokrov raztezne posode za hladilno tekočino ne tesni, ker se ga ne da lepo priviti (na koncu preskoči navoj). Verjetno večkrat ni bilo lepo privito in so se navoji malo zrabili. Pokrov in raztezna posoda sta iz plastike. Je kakšna rešitev da to lepo privijem da bo lepo zatesnilo ali moram kupiti novo posodo in čep? Če lepo privijem je nekaj časa dobro potem pa pokrovček popusti in vodo vrže ven mimo tesnila ko se toliko segreje. Hvala vam za odgovore lp
skinke Objavljeno Avgust 10, 2014 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 10, 2014 Jaz bi najprej preveril čep, ampak ne od ekspanzijske ampak neposredno od hladilnika, ker čep na hladilniku ima ponavadi notri vzmet in tesnilo, ki regulira tlak oziroma to kdaj gre voda v ekspanzijsko oziroma iz nje. Če čep ne drži tlaka ti voda zavre takoj ko pride do vrelišča, torej pri 100 stopinjah. Ventilatorji pa se pri velikem delu motorjev (pri skuterjih je najbrž podobno) vklapljajo med cca 102 in 105°C kar je že nad vreliščem. Hvala za odgovor. Ta pokrov od ekspanzijske posode ima notri vzmet in tesnilo in je tudi edini pokrov. Problem je pa da pokrova ne morem dovolj priviti in ko voda zavre jo vrže ven ne preko vzmeti ampak mimo navoja. Je edina rešitev nova ekspanzijska in pokrov ali bi lahko navoj s čem povil da bi dobro prijel in kaj bi bilo to? Lp
Jure Objavljeno Avgust 10, 2014 Opozori Objavljeno Avgust 10, 2014 Hmm, mogoče bi poskusil pri povijanju s kakšnim teflon trakom ali nitko, ki se uporablja za tesnjene spojev pri vodovodu? Ne vem pa kako je to temperaturno obstojno..
Bremzer Objavljeno Avgust 10, 2014 Opozori Objavljeno Avgust 10, 2014 Jaz bi NAJPREJ zamenjal termostat,termo stikalo pa izmeri in mora ventilator vklopit malo pred 100 Stop.celzija,če ne vklopi zamenjaj tudi termostikalo.Vprašanje je tudi ali je vredu cirkulacija hladilne tekočine npr.zapacan hladilnik,ali defektna vodna črpalka ?
Jure Objavljeno Avgust 10, 2014 Opozori Objavljeno Avgust 10, 2014 Jaz bi NAJPREJ zamenjal termostat,termo stikalo pa izmeri in mora ventilator vklopit malo pred 100 Stop.celzija,če ne vklopi zamenjaj tudi termostikalo.Vprašanje je tudi ali je vredu cirkulacija hladilne tekočine npr.zapacan hladilnik,ali defektna vodna črpalka ? Saj je že ugotovil napako, pokrovček ne tesni pritiska in zato vrže ven.. Glede ventilatorja je pa različno od motorja do motorja. Pri mojih obeh se po TOVARNIŠKIH podatkih (in tudi dejansko) recimo ventilator vklopi šele pri 104-105 stopinjah in ne malo pred 100. Za dotičen motor je merodajen podatek, ki ga najdeš v tovarniškem servisnem priročniku.
Bremzer Objavljeno Avgust 10, 2014 Opozori Objavljeno Avgust 10, 2014 Saj je že ugotovil napako, pokrovček ne tesni pritiska in zato vrže ven.. Glede ventilatorja je pa različno od motorja do motorja. Pri mojih obeh se po TOVARNIŠKIH podatkih (in tudi dejansko) recimo ventilator vklopi šele pri 104-105 stopinjah in ne malo pred 100. Za dotičen motor je merodajen podatek, ki ga najdeš v tovarniškem servisnem priročniku. Pri avtih merimo temperaturo hladilne tekočine v expanzijski posodi in to pri odprti in MORA ventilator vklopit predno je v posodi 100 stop. saj je takrat v mašini že krepko čez 100 stop. Sama termo stikala vključujejo med 95 in 98 stop. sicer je tu polemika NEPOTREBNA saj postojijo različna stikala in na vsakem stikalu piše pri kolikšni temperaturi mora vključiti.Ni to neko drago stikalo in ni nobene škode, če ga preventivno zamenjaš saj se sčasoma izrabi ! ! Sicer pa termostat lahko preizkusiš tako,da ga daš v posodo z vodo,vodo zavreš z termometrom izmeriš kdaj začne odpirat in ali sploh dovolj odpre.Ravno tako lahko izmeriš termo stikalo zavreš vodo meriš temperaturo z termometrom in stikalo povežeš z Om metrom ko kratko zveže je stikalo vklopilo.
Jure Objavljeno Avgust 10, 2014 Opozori Objavljeno Avgust 10, 2014 Pri avtih merimo temperaturo hladilne tekočine v expanzijski posodi in to pri odprti in MORA ventilator vklopit predno je v posodi 100 stop. saj je takrat v mašini že krepko čez 100 stop. Sama termo stikala vključujejo med 95 in 98 stop. sicer je tu polemika NEPOTREBNA saj postojijo različna stikala in na vsakem stikalu piše pri kolikšni temperaturi mora vključiti.Ni to neko drago stikalo in ni nobene škode, če ga preventivno zamenjaš saj se sčasoma izrabi ! ! Sicer pa termostat lahko preizkusiš tako,da ga daš v posodo z vodo,vodo zavreš z termometrom izmeriš kdaj začne odpirat in ali sploh dovolj odpre.Ravno tako lahko izmeriš termo stikalo zavreš vodo meriš temperaturo z termometrom in stikalo povežeš z Om metrom ko kratko zveže je stikalo vklopilo. No, govora ni bilo o avtih, ampak o motociklih. Zato je polemika, ki se nanaša na avte res NEPOTREBNA in predvsem v tej temi neobstoječa Pri motociklih se ventilator pogosto vklaplja čez 100 stopinj. Izsek iz servisne knjige za Suzuki GSXR 750 - ventilator se vklopi pri cca 105 stopinjah.
skinke Objavljeno Avgust 11, 2014 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 11, 2014 Ja vse ostalo deluje normalno, voda kroži ventilator se vklaplja nisem našel nobenih podakov pri koliko stopinjah naj bi termostat odpiral in pri koliko se vklopi ventilator ampak po občutku in kazalcu temperature se mi zdi da je vse to vredu. Saj voda ne zavre pri 100 stopinajh če je v sistemu pravilen tlak, uglavnem vse dela normalno samo zamašek zgleda zaradi zrabljenega navoja ni mogoče dobro priviti da bi zatesnil in voda tam udari ven ko se enkrat toliko segreje da zavre malo predno se vklopi ventilator. Zdaj moram samo ugotoviti kako naj to zatensim. Hvala za odgovore. Lp
smasher Objavljeno Avgust 11, 2014 Opozori Objavljeno Avgust 11, 2014 pokliči servis, verjento te bo vse skupaj stalo kakšnih 8€ + poštnina. (ali poznaš koga v bližini ki ma maksiskuter na netu piše da je baje yamaha mašina) je verjetno najhitreje, najceneje, in čim manj komplikacij. p.s.: zakaj je tisto na vrhu najbolši odgovor če ta hladilnik nima čepa?
skinke Objavljeno Avgust 11, 2014 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 11, 2014 Ker je glavni krivec čep pač ni važno kje je nekateri modeli ga imajo neposredno na hladilniku drugi pa ga imajo na raztezni posodi ki je pod tlakom, če sistem meče vodo ven je vsekakor najprej za preveriti ta čep lahko da je res slaba vzmet v njem ali pa kakor v mojem primeru slab navoj in tam voda vdari vn. Ja motor je pa od yamahe vendar ima verjetno ekspanzijsko posodo in čep aprilia svojo, nekaj bom že našel. Pisal sem na moto vomberger v kranju ki ima pooblaščen servis za aprilie in ostale verjetno lahko to naročijo. Drugače pa podatki kdaj vlkaplja ventilator: Electric fan thermal switch NIPPON THERMOSTAT ON 98 +/- 3°C (37.4°F), OFF 92 +/- 3°C (37.4°F)
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se