psiho Objavljeno Junij 19, 2001 Opozori Objavljeno Junij 19, 2001 Smrtnih nersec zaradi gum je po moje vec kot vemo za njih. Nenadoma zavil levo, zapeljal na bankino in izgubil oblast vozila...Le kdo bo potem ugotovil vzrok ko je vse zbito??? psiho
Ice Objavljeno Junij 19, 2001 Opozori Objavljeno Junij 19, 2001 vzroke odkrivati se da tudi potem,ko je vse zvito v eno lepo kubisticno impresijo.le prave ljudi in laboratorije potrebujes,za katere pa menim,da jih slovenija in tudi vecina drugih drzav nima. best Ice
Brrrm Objavljeno Junij 19, 2001 Opozori Objavljeno Junij 19, 2001 Ne morem se strinjati s teorijo polnjenja tople zracnice, ki ste jo razpredali vceraj. Gremo takole: -plin (zrak) v zracnici v hladnem stanju ima predpisani tlak P -ko vozimo, se plašc zaradi trenja na površini cestišca segreje. Nekaj toplote odda v zrak v okolici, v veter, nekaj pa v plin v zracnici. Zaradi povišane temperaure in predpostavimo, nespremenjene prostornine zracnice, tlak plina naraste na P+dP -ce s toplo zracnico in nevedni zavijemo na bencinsko crpalko in se gremo preverjati tlak plina v zracnici, bo manometer pokazal previsok tlak, kar pomeni, da ga bomo znižali tako, da ga bomo nekaj spustili v ozracje in dosegli predpisani tlak P, vendar v topli in ne v hladni zracnici -naprej se bomo odpeljali s premalo natlaceno zracnico. Pnevmatika je manj napeta, zato se na sticni površini bolj podaja in bolj mesi. Ta dodatna nepotrebna notranja gibanja v sestavinah (tako jeklenih, tekstilnih in sami zmesi gume) pospešujejo obrabo (staranje, propadanje) vgrajenih materialov, dokler ena od sestavin popolnoma ne popusti, potlej pa tudi ostale ne zdrže vec predvidenih obremenitev. -to se ne zgodi takoj, ampak po daljšem casu vožnje s prenizkim tlakom -to, da ce v toplo gumo napihamo hladen zrak, da se bo potem ta segrel in mu bo narastel tlak, ne more biti vzrok za eksplozijo pnevmatike, ce se držimo obicajnih tlakov: = ce v topli pnevmatiki, ki ima , denimo, 50oC, zamenjamo ves segreti zrak s hladnim pri 18oC in predpostavimo, da se bo ta segrel na 50oC, bo tlak narastel iz , denimo osnovnega tlaka P = 2 bar le za dP = 0,2 bar, na P+dP = 2,2 bar, kar ni bistveno povecanje tlaka. Tako, da je verjetno pri nesrecnem motoristu nesreci botrovala napaka v materialu in ne prenapihnjenost gume. Premajhna napihnjenost verjetno tudi ne, saj premalo napolnjeno gumo hitro zacutiš, ker ti vozilo nenavadno opleta. Brrrm
psiho Objavljeno Junij 19, 2001 Opozori Objavljeno Junij 19, 2001 Kakšen tlak pa imate vi v pnevmatikah? psiho
RAN Objavljeno Junij 19, 2001 Opozori Objavljeno Junij 19, 2001 quote: Ne morem se strinjati s teorijo polnjenja tople zracnice, ki ste jo razpredali vceraj. Gremo takole: Brrrm Bravo, upam da si preusmeril debato nazaj na realna tla. Bi pa bilo res dobro vedet kaj je botrovalo nesreci da ne bi naredil clovek iste napake. lp RAN
vrho1679 Objavljeno Junij 19, 2001 Avtor Opozori Objavljeno Junij 19, 2001 Zaradi cesa pa pri avtih kar nenadoma pokajo gume ? (sicer sem to videl le v filmih)
psiho Objavljeno Junij 19, 2001 Opozori Objavljeno Junij 19, 2001 Primer: V ZDA je Ford v velikih škripcih zaradi prve vgradnje Firestonnovih gum. Nazaj so poklicali vse lastnike vozil Ford kateri imajo vgrajene imenovane pnevmatike. Zgornja plast gume se je odlepila in gumo enostavno razneslo. Sprva so krivdo valili na lastnike vozil(nevzdrževano vozilo,penapoljnjene oz. prevec prazne zracnice), vendar pa je preiskava zacela teci, ko je kar nekaj ljudi umrlo z Fordovimi vozili. Svojci so tožili Ford, preiskava pa je pokazala tovarniško napako pnevmatik. Pogodba Ford-Firestone prekinjena, sodišca delajo, mrtvi so... Kaj boš naredil ko ti pri 200 km/h poci guma? Pa ce je to še prednja? Pa ce je to še motor? "Izgubil oblast nad vozilom" bi pisalo.. psiho
pupa Objavljeno Junij 19, 2001 Opozori Objavljeno Junij 19, 2001 POZNAM PRIMER, KO SE JE KOLEGA PELJAL PO VRHNIŠKEM KLANCU NAVZDOL Z KATRO (ZRAVEN STA BILA SE ŽENA IN PAR MESECEV STAR DOJENCEK), KO MU JE NAENKRAT POCILA GUMA. KOMAJ DA JE PRI 130 KM NA URO ZADRŽAL AVTO, DA SE NISO UBILI. KO JE POGLEDAL, KAJ JE BILO, JE BILA GUMA POPOLNOMA RAZCAFRANA. PA NOVA JE BILA, TAKO DA NI BILA STARA GUMA VZROK. SE DANES NE VE, KAJ JE BILO NAROBE. kisses Pupa
Brrrm Objavljeno Junij 19, 2001 Opozori Objavljeno Junij 19, 2001 Guma - katrca Velika verjetnost tovarniške napake. Zato je "pocila" še skoraj nova. Guma (pnevmatika) je obrtniška znanost zase. Njena uporabnost, ali neuporabost, je v grobem odvisna od nacrtovanja, izbire materialov, izbire nacinov vgradnje, nabave in priprave materialov, tehnologije izdelave. Firestone (ali Bridgestone, sem že pozabil kateri ima trenutno maslo na glavi) je zgrešil napako na enem od zgoraj omenjenih podrocij, zato je zanic celotnen model pnevmatike. Guma od katrce pa je pocila zaradi napake v izdelavi in je posamicna. Možnost, da bo gumo razneslo, vedno obstaja, tudi pri izdelkih najboljših proizvajalcev, le verjetnost je nizka. Brrrm
Gregs Objavljeno Junij 19, 2001 Opozori Objavljeno Junij 19, 2001 quote: Guma - katrca Velika verjetnost tovarniške napake. Zato je "pocila" še skoraj nova. Samo katrce mi ne omenjat! Moja najhujsa nesreca je bila z njo. V ovinku mi je guma pocila in smo naredili nesreco s tremi razbitimi avti, zlomljenim nosom in izpahnjeno ramo (to dvoje pri dveh Italijanih, ki nista bila privezana, kretena!). Pa se moj avto ni bil... se danes ne vem, zakaj se je to sploh zgodilo in se prav nic krivega ne pocutim.
Ice Objavljeno Junij 19, 2001 Opozori Objavljeno Junij 19, 2001 quote: Ne morem se strinjati s teorijo polnjenja tople zracnice, ki ste jo razpredali vceraj. saj v bistvu,ce premislim celoten fizikalni potek,imas prav.potemtakem sem sicer prisel do pravega zakljucka (ne pumpat tople gume) a po narobe poti.se samo spominjam,da mi je nekdo razlozil tako,kot sem napisal. vseeno bom to se probal preveriti.zdaj hocem to vedeti,ne samo predpostavljati. best Ice
Pervy Objavljeno Junij 20, 2001 Opozori Objavljeno Junij 20, 2001 Brrrm: kar pravis o vecji obrabi zaradi prenizkega (ali tudi previsokega) tlaka je res, ampak jaz se nisem videl gume ki bi se tako obrabila (znotraj-material) da bi bilo vidno. saj jo dosti prej zamenjas ko nima vec profila. najvecje sranje je ce delas malo kilometrov in par let ne menjas gume, motor ti pa cez zimo in drugace skoz stoji na stranskem stojalu. guma se posusi, zgubi na elasticnosti,.... pol pa jo res kaka vecja obremenitev unici al pa raznese. jaz moje gume pred daljsim stanjem (zima, ampak ne letosnja) namazem ob straneh z vazelinom da ostanjejo mastne pa motor dvignem. PS: trgovke te cudno gledajo ko gres z paketom vazelina iz trgovine, ne razlagat da je za motor ker te se bolj sumijo!!!
Brrrm Objavljeno Junij 20, 2001 Opozori Objavljeno Junij 20, 2001 Kljub vsej znanosti in tehniki, je guma v bistvu še vedno rastlinskega izvora. Kavcuk, sok dreves kavcukovcev, vulkanizacija, dodatki = guma. Narava ima zadeve tako urejene, da vse nekega dne propade in se razgradi v nekaj drugega. Zato guma s casom propada, prepereva. Najmocnejši je vpliv UV žarkov, potem pa še zracni kisik, temperatura, agresivne snovi. Z ustreznimi dodatki se proces propadanja upocasni, zaustavi pa ne. Zato je neumnost kupiti gumijast coln in ga potem malo uporabljati. Ko bo doživel svoj cas, bo propadel, pa si ga uporabljal dosti ali malo. Zato pravijo, da avtomobilske in motoristicne gume naj ne bi bile kaj dosti starejše od 3 let. Brrrm
Ice Objavljeno Junij 20, 2001 Opozori Objavljeno Junij 20, 2001 ma pri meni ni stara tri mesece,kamo li leta,pa ze fuc...... best Ice
gorazd Objavljeno Maj 7, 2003 Opozori Objavljeno Maj 7, 2003 Je res kakšna razlika med pnevmatikami, če so napolnjene z zrakom ali s plinom, ali je to samo komercialna finta? Mnenja, izkušnje... LP Gorazd
marem Objavljeno Maj 7, 2003 Opozori Objavljeno Maj 7, 2003 Mene pa zanima ce je prej omenjen plin mogoce dobiti pri vsakem vulkanizerju (vem da se tam dobi plin za gume od avta, sam ce je enak temu prej omenjenemu pa ne vem) Vem pa to da je pli zaradi sestave bolj odporen na nenadna raztezanja (robnik,luknja na cesti,...) in zato rabi bistveno manj vzdrzevanja kot ce imate v gumah zrak, poleg tega pa naj bi bila obraba gum pocasnejsa pri gumah napoljnenhi s plinom ravno zaradi kemicne sestave, ki ni obcutljiva na spremembo temperature,....
RAN Objavljeno Maj 7, 2003 Opozori Objavljeno Maj 7, 2003 Je res kakšna razlika med pnevmatikami, če so napolnjene z zrakom ali s plinom, ali je to samo komercialna finta? Mnenja, izkušnje... LP Gorazd O tem vse sorte torte piše. Edini pametni argument, ki sem ga nekje prebral je bil, da polnjenje z žlahtnim inertnim plinom preprečuje možnost nenandne eksplozije gume. Zakaj naj bi prišlo do eksplozije ? Kompresorji načrpalkah so različni. Skorej vsi so take izvedbe, da povzročajo določeno primes olja v zraku. Značilnost organskih in tudi anorganskih primesi v zraku je, da lahko tvorijo explozivno mešanico katera ima svojo spodjno in zgornjo mejo explozivnosti. V tem primeru in v večini tudi drugih je nevarna spodnja meja. Če je torej koncentracija čez spodnjo mejo explozivnosti je dovolj že najmanjši vnos energije za iniciranje, da pride do tega pojava. Nenaden udarec, preskok iskre od platišča ali kaj si jaz vem kakšen vzrok da pride do explozije. Mislim, pa da je tovrstna verjetnost zelo mala. Druge prednosti tovrstnega polnjenja ne vidim.
sivi Objavljeno Maj 8, 2003 Opozori Objavljeno Maj 8, 2003 Kratek komentar- povzeto iz literature ! Prednosti koriščenja plina /dušika/ v pnevmatikah: - ni kisika ni erozije oz. oksidacije v notranjosti pnevmatike; le-ta sčasoma pretvarja gumo v "plastiko" in s tem povečuje možnost eksplozije. Eksplozija gume se zgodi takrat ko guma zaradi notranje spremembe v sestavi ni več kos pritisku pnevmatike - dušik je inertni plin in ni tako podvržen vplivu razstezanja glede na spremembo temperature to hkrati pomeni boljši oprijem gume z cestiščem oz. konstanten oprijem - ni vlage ni korozije kovinskih delov/ne velja če so le- ti aluminijasti/ - življenska doba pnevmatike se podaljša, hkrati je bolj enakomerna poraba gume - ni potrebe kot v primeru da je v gumi zrak, pogoste kontrole oz. nadzora tlaka Osebno že leta koristim plin, tako pri avt. kakor tudi pri mot. gumah. Prednosti odtehtajo strošek!
Ice Objavljeno Maj 8, 2003 Opozori Objavljeno Maj 8, 2003 www.securpneus.com za LJ/KR najblizje: KLAGENFURT FRITZ GESMBH Rosentalerstrasse, 9/a xx KLAGENFURT REIFEN STADL Pokeritschstrasse, 2 xx KLAGENFURT THOMAS PLANKENAUER GMBH B 1 Harbacher Strasse, 2 0463/32243-0 KLAGENFURT THOMAS PLANKENAUER GMBH B 2 Feldkirchner Strasse, 38 0463/512071-0 KUHNSDORF KFZ-SERVICE KUESS xx xx SPITTAL/DRAU THOMAS PLANKENAUER GMBH Villacher Strasse, 194 04762/3221-0 ST. VEIT/GLAN THOMAS PLANKENAUER GMBH DIR. Friesacherstrasse, 19 04212/2033-77 VILLACH THOMAS PLANKENAUER GMBH B 2 Richtstrasse, 45 04242/34398-0 VILLACH THOMAS PLANKENAUER GMBH B 1 Gaswerkstrasse, 19 04242/24651-0 VÖLKERMARKT THOMAS PLANKENAUER GMBH Klagenfurter Strasse 04232/2920-0 WOLFSBERG THOMAS PLANKENAUER GMBH Grazer Strasse, 19 04352/2335-0 za MB/MS konec: ALTENMARKT TOYOTA PREM xx 03382/52400 DEUTSCHLANDSBERG CARL ZAUNSCHIRM KG. Frauentalrestrasse, 21 03462/2839 DEUTSCHLANDSBERG RUHDORFER Schuwanbergerstrasse, 8 03462/3951 FEHRING PEUGEOT KALCHER Grazer Strasse, 24 03155/2424 FELDBACH AUGUST GETHER Auersbach, 103 03114/2606 FELDBACH REIFENTECHNIK Europastrasse, 40 03152/2841 FELDBACH THOMAS PLANKENAUER GMBH Mühldorf 319 03152/2942-0 FELDKIRCHEN CARL ZAUNSCHIRM KG. Triesterstrasse, 21 03135/51580 FOHNSDORF MB - KONRAD WITTWAR Bundestrasse, 10 03572/82020-80 FOHNSDORF THOMAS PLANKENAUER GMBH Bundesstrasse, 14 03572/833041-0 FROHNEITEN VW AUDI STEINKELLNER Rechbergerstrasse, 22 03126-2351 GLEINSTATEN KARL SACKL Mairhof, 13 03457/2247 GLEISDORF ARAL GROSSTANKSTELLE Rosinagasse 2 xx GRAZ AVANTI TANKSTELLE Maria Troster Strasse, 9 0664/4778855 GRAZ AVANTI TANKSTELLE Triester Strasse, 348 0316/271583 GRAZ CARL ZAUNSCHIRM KG. Bahnhofgürtel 7 0316/713861-52 GRAZ MB - KONRAD WITTWAR xx 0316-6076 GRAZ ÖMV - Tankstelle Pucher Maria Troster Strasse, 166 0316/391509 GRAZ SHELLSTATION THOMAS RETTINGER Bergmangasse, 64 0316/324056 GRAZ THOMAS PLANKENAUER GMBH Elisabethinergasse, 31 0316/714586-0 HARTBERG J.L. KREISEL Ressavarstrasse, 6 03332-62346-78 ILZ REIFEN RECHBERGER Nestelbach 76 xx JUDENBURG VW AUDI O. FRANZ Burgasse 128 03572/83506-12 KAPFENBERG LANDFORST KAPFENBERG Maierhofstr. 5-7 03862-22541-71 KNITTELFELD LANDFORST OML U.LAGERHAUS KG Leobner Strasse, 16 03512/86160-34 KNITTELFELD RIFFEL REIFENSERVICE GES.M.B.H. Wiener Strasse, 45 03512/82776 KÖFLACH SCHALK - REIFENHANDEL Grazer Strasse, 35 0664/4921304 KÖFLACH REIFENDIENST WIESER Judenburgerstrasse, 187 03144-5940 KROISBACH TOYOTA PREM xx 03386/8684 LAFNITZ TANKSTELLE LECHNER xx 03338/2680 LEIBNITZ PORSCHE INTERAUTO KG Sudbahnstrasse, 27 03452/82389-14 LEIBNITZ THOMAS PLANKENAUER GMBH Hasendorfer Strasse, 1 03452/83691-0 MARIAZEL ÖMV Tankstelle Klaus Peter Noll Dr. Ludwig Leberstrasse, 8 xx MURAU LANDFORST OML U. LAGERHAUS KG Romersiedlung 61/a 03532-2343 MURAU THOMAS PLANKENAUER GMBH Bundesstrasse 14 03532/2712-0 MURECK REIFEN EBERHAUT Aichfeld 0664-3980-872 MÜRZHOFEN ÖMV -TANKSTELLE ZÖSCHER Grazer Straße 23 03864-2412 NIKLASDORF MB - KONRAD WITTWAR Mercedessiendlung, 4 03842/81323-30 RIEGL AUTOHAUS KITTING Riegl, 44 03331/28203 SCHATTAUBERG REIFEN STREMPFEL Schattauberg 03113/2181 SCHLADMING SHELL TANKSTELLE KAHR xx 03687/22689 ST. GEORGEN/STFG. REIFENHANDEL CarWashService Schlögl xx 03183/8213 ST. STEFAN OB STAINZ FIAT JESCHELNIG xx 03463/81611 UNTERLAMM SEAT MATZNER Oberlamm 73 03155/8585 VOITSBERG AUDI-VW FRIPERTINGER xx xx WALDSTEIN HIERANTNER' GARAGE Arzwaldgraben 8 03125/2915 WEISSENBACH - LIEZEN STMK MB - KONRAD WITTWAR Knaufstrasse, 3 03612/24465-17 za zahodno slovenijo ne vem,mogoce kje v italiji.
Desmo Objavljeno Maj 8, 2003 Opozori Objavljeno Maj 8, 2003 Za ostale priporočam kakega vulkanizerja v Hamburgu, tam jih ima večina tale plin... :o :blink: :D
Ice Objavljeno Maj 8, 2003 Opozori Objavljeno Maj 8, 2003 Za ostale priporočam kakega vulkanizerja v Hamburgu, tam jih ima večina tale plin... :o :blink: :D yep,desmo....... samo da ti prej ves olje ven ne vrze iz masine - preden se sploh prides do meje. :ph34r: :D
pero Objavljeno Maj 8, 2003 Opozori Objavljeno Maj 8, 2003 Ali se lahko povečuje pritisk v pnevmatikah polnjenih z plinom kar z navadnim zrakom, ali je potrebno vedno iti do vulkanizerja ta di dopolni plin v pnevmatiko!!! Pri pnevmatikah z zrakom je pregled pritiska priporočen na cca 1-2 meseca kako pa je pri pnevmatikah z plinom!!!Sigurno ni čisto odporen na zmanjšanje tlaka oziroma puščanje pnevmatik!!! Ciao,by Pero
STARI Objavljeno Maj 8, 2003 Opozori Objavljeno Maj 8, 2003 to tudi meni ni cisto jasno, ker sem ze predrl gume ampak je zmeraj samo bolj ali manj hitro spustilo in nikoli v trenutku. a se je komu ze zgodilo kaj podobnega? Tudi jaz sem predrl zadnjo gumo nazadnje celo pred kratkim in mi je spustila v trenutku in to na ovinku pri zelo hitri vožnji ,vendar sem imel srečo da sem se ulovil.V gumo sem imel zapičen kos železa velik kot vžigalnik.
Desmo Objavljeno Maj 8, 2003 Opozori Objavljeno Maj 8, 2003 Za ostale priporočam kakega vulkanizerja v Hamburgu, tam jih ima večina tale plin... :o :blink: :D yep,desmo....... samo da ti prej ves olje ven ne vrze iz masine - preden se sploh prides do meje. :ph34r: :D Če si na poti v Avstrijo pumpat gume potem ti bog zagotavlja, da ti olje ne bo izteklo. :D :lol:
Ice Objavljeno Maj 8, 2003 Opozori Objavljeno Maj 8, 2003 Ali se lahko povečuje pritisk v pnevmatikah polnjenih z plinom kar z navadnim zrakom, ali je potrebno vedno iti do vulkanizerja ta di dopolni plin v pnevmatiko!!! Pri pnevmatikah z zrakom je pregled pritiska priporočen na cca 1-2 meseca kako pa je pri pnevmatikah z plinom!!!Sigurno ni čisto odporen na zmanjšanje tlaka oziroma puščanje pnevmatik!!! Ciao,by Pero deloma prazno pnevmatiko polnjeno z plinom lahko v primeru primera dopolnis z zrakom. pnevmatike bi naj kotroliraj maximalno na 14 dni,ali pred vsako daljso voznjo,ne na dva meseca!
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se