Skoči na vsebino

Praktični nasveti za začetnike in povratnike


Dr_Jakob

Priporočene objave

Če si imel srečo in si izpit opravil v prvem roku, si imel tistih 22 obveznih ur vožnje.

Odštej nekaj časa za poligon in dobiš rezultat. Za izpit si pripravljen toliko, da znaš upoštevati CPP v tvojem kraju. In to je nič!

Za začetnike je še vedno zelo dobra knjigica Magisterij vožnje motocikla.

Kot si napisal, ob ustavljanju, daš takoj dol obe nogi, ker postaneš nestabilen. To je problem težišča motorja, morda tudi višine in širine sedeža. Nekaj je tudi v višini stopalk. Če daš dol eno nogo in se ti zdi, da imaš drugo previsoko, jo boš nehote takoj spustil dol.

Hornetka ima višino sedeža 800, Z750 pa 815 mm.

Razen, če niso v avtošoli sedeža znižali.

Popravljeno . Popravil KARMEN1
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 minutami, Zok pravi:

Tudi v skoraj polnem nagibu se da zavirati - tudi na prednjo zavoro, brez ABS-a, in ne cisto nezno.

 Mogoc mam pa sam js tak fajn moped. :P

Seveda se da. Sam če to naredi začetnik bo končal v malinah z ali zdrsom sprednjega kolesa ali poravnanim motorjem sredi ovinka. In za razliko od zaviranja na zadnjo ti bo zaviranje na sprednjo zavoro zelo premaknilo težišče motorja naprej. Kar lahko pomeni da dodajaš več problemov k onemu, ki ga že itak moreš rešit. Zato je nasvet za relativno varno zaviranje v nagibu tak - ne spuščaj gasa (da ne premikaš težišča oz razbremeniš/obremeniš zadnje in sprednje gume po nepotrebnem in s tem spremeniš krivuljo vožnje v ovinku/zmanjšaš stabilnosti motorja) in nežno zaviraj z zadnjo zavoro. Velja za relativno normalno vožnjo po relativno normalni cesti z relativno normalnim voznikom za balanco. Če oz ko iščeš mejo možnega (hote ali nehote) se da marsikaj tud drugače narediti.

ABS nima veze, v nagibu moraš vedno zavirati kot da ABS-a ni. Razen cornering ABS... sam videno po izkušnjah drugih si tega malokdo upa resno testirati. Verjetno je tudi občutek hecen - motor ornk zniža hitrost in se hoče poravnati. Treba enkrat probat - na poligonu. Za cesto in take akrobacije ni cojones kot bi rekli špansko govoreči kolegi :lol1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moram prebrati magisterij voznje.

Na mojem mopedu sicer kar precej stvari ne stima, glede na teorijo in izkusnje drugih. Med zaviranjem prestavis eno nizje, pa ze gres povprek - boze nedaj da bi potem se na zadnjo zavoro tiscal... :P

 

Sicer pa moj nasvet popolnem zacetniku - motocikel z ABS. Po moznosti cim novejsi, da ima ABS zadnje generacije - cornering ABS. Pa veliko, veliko mero potrpezljivosti in vaje.

Popravljeno . Popravil Zok
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 5 urami, Kugelschreiber pravi:

:hmm: Ma kolko ur je u avtosoli? 20 solskih? To je 15 realnih. Verjetno niti 1000km.  To so 4  furce. Se ti zdi, da je u tem cajtu mlad clovek tako formatiran, da bo mel resne probleme z menjavo?  Sploh ker ni govora o hornet 600 pa zx10r, ampak o hondinem in kawasakijevem “hornetu”

 

mogoče ne veste kako je sedaj z izpiti ker je tako po 1.1.2018. najprej je praktični del na poligonu (8 vaj, so dostopne na youtube), potem je relacijska in mestna; vse skupaj traja cca. 2,5 ure in je VELIKO VELIKO težje kot včasih; 45min vožnje malo po mestu in izpit. Res pa je, da kdor že ima ne vem 80.000 km za sabo je to mala malica; poštudirajte kako ste se vi tresli na izpitu že pri 45 min izpitne vožnje )

pred 6 urami, jskrablin pravi:

Prej bi vprašal in vsaj jaz bi ti ziher to napisal - ko zaključiš v AŠ greš in si kupiš isti model motorja, kot si ga mel tam. Za kako sezono bo ziher v redu, pa že kot tako precej lesen in prestrašen začetnik se vsaj ne rabiš navajat na popolnoma drugačen stroj.

S tem, da v določenih primerih pogruntaš tudi po dlje časa da eni motorji pač niso za vse voznike. Jaz sem svojo offroad 'kariero' začel na dvotaktnem hard enduro stroju. Po dveh in pol sezonah na njem (80 delovnih ur) sem bil precej boljši voznik kot na začetku. Sam udobno se pa gor nisem počutil nikoli. Kupil 4T hard enduro in po parih urah na njem se počutim gor bistveno bolj domače kot sem se na prejšnjem motorju kadarkoli. Vsaka lekcija nekaj stane... in hudič ki ga poznaš je boljš kot hudič, ki ga ne poznaš.

vem,sem naredil napako, ker sem motor (po vizualnem zgledu) kupil že prej (med opravljanjem izpita). jbg vsak se kdaj zmoti, kajne?

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, KARMEN1 pravi:

Če si imel srečo in si izpit opravil v prvem roku, si imel tistih 22 obveznih ur vožnje.

Odštej nekaj časa za poligon in dobiš rezultat. Za izpit si pripravljen toliko, da znaš upoštevati CPP v tvojem kraju. In to je nič!

Za začetnike je še vedno zelo dobra knjigica Magisterij vožnje motocikla.

Kot si napisal, ob ustavljanju, daš takoj dol obe nogi, ker postaneš nestabilen. To je problem težišča motorja, morda tudi višine in širine sedeža. Nekaj je tudi v višini stopalk. Če daš dol eno nogo in se ti zdi, da imaš drugo previsoko, jo boš nehote takoj spustil dol.

Hornetka ima višino sedeža 800, Z750 pa 815 mm.

Razen, če niso v avtošoli sedeža znižali.

res je, vse sem naredil v 1., kar je bilo redkost v tej avtošoli oz. izpitni komisiji. in točno to, sam vem, da to pomeni, da znaš upoštevati CPP i to je to. Isto je za avto, pa sem po tem času upam reči dober voznik, zato mislim, da bom po nekaj letih tudi boljši motorist, ampak ne gre to čez po 14 dneh izpita in to vem! Točno to, obe nogi dol, ampak zanimivo tega nisem počel v avtošoli, ker se mi je "zdel" motor lažji. Po moje je vse v psihi in sedaj ko sem sam raje zaviram na cesti če so grbine prej sem pač šel čez njih v mislih "saj je inštruktor za mano". Nekateri mi pravijo menjaj motor; a če si kupim pa maxi skuter ala suzuki burgman z 300 kg bo pa bolje? dvomim. 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mislim, da sem zadela, kje je tvoj problem. Mogoče namig, da poskušaj it malo vozit s skoraj praznim rezervoarjem.

Rezerve imaš kakšen liter, dovolj, da ne boš ostal na cesti. Tako si boš motor olajšal za najmanj 15 kg, na visokem težišču.

Če imaš zadaj kovček, ga daj dol. Obleci celotno opremo, obuj škornje. Pojdi na kakšno parkirišče in poskušaj ustavljati, kot na poligonu, enkrat z levo, drugič z desno nogo dol. Kot je vaja. Probaj tudi bremzat, ampak počasi, ne na silo. Ni vrag, da ne boš obvladal tega motorja!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 minutami, KARMEN1 pravi:

Mislim, da sem zadela, kje je tvoj problem. Mogoče namig, da poskušaj it malo vozit s skoraj praznim rezervoarjem.

Rezerve imaš kakšen liter, dovolj, da ne boš ostal na cesti. Tako si boš motor olajšal za najmanj 15 kg, na visokem težišču.

Če imaš zadaj kovček, ga daj dol. Obleci celotno opremo, obuj škornje. Pojdi na kakšno parkirišče in poskušaj ustavljati, kot na poligonu, enkrat z levo, drugič z desno nogo dol. Kot je vaja. Probaj tudi bremzat, ampak počasi, ne na silo. Ni vrag, da ne boš obvladal tega motorja!

mislim da jutri bom na minimum bencina tako da probam! opremo mam novo (dvodelni kombinezon). Ok velja sprobam jutri oz v nedeljo in javim! hvala za nasvete :)))))

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

2 hours ago, denis099 said:

mogoče ne veste kako je sedaj z izpiti ker je tako po 1.1.2018. najprej je praktični del na poligonu (8 vaj, so dostopne na youtube), potem je relacijska in mestna; vse skupaj traja cca. 2,5 ure in je VELIKO VELIKO težje kot včasih; 45min vožnje malo po mestu in izpit. Res pa je, da kdor že ima ne vem 80.000 km za sabo je to mala malica; poštudirajte kako ste se vi tresli na izpitu že pri 45 min izpitne vožnje )

vem,sem naredil napako, ker sem motor (po vizualnem zgledu) kupil že prej (med opravljanjem izpita). jbg vsak se kdaj zmoti, kajne?

Tresu sm se zarad plundre in mraza. Izpit sm delal po dobrih 20cm frisnega. Nevermind. Ce je zdej tezje, in vem da je, bi moral bit se bistveno bol prstiman za na cesto, kot sm bil takrat. In ker prblizno vem kako se zdej dela izpit, mi je cudno, da mas probleme. Kolega in kolegica sta lani in predlani delala “na stara leta”. Oba sta bla po izpitu cist suverena. Z obema sm su na njuni prvi dalsi furci, in sta pelala korektno in konkretno. Z750 ni slab motor, in ni cist nek drugacnega kot hornet. Ce je z njim vse ok, se ga bos navadil, in uzival. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1 hour ago, denis099 said:

res je, vse sem naredil v 1., kar je bilo redkost v tej avtošoli oz. izpitni komisiji. in točno to, sam vem, da to pomeni, da znaš upoštevati CPP i to je to. Isto je za avto, pa sem po tem času upam reči dober voznik, zato mislim, da bom po nekaj letih tudi boljši motorist, ampak ne gre to čez po 14 dneh izpita in to vem! Točno to, obe nogi dol, ampak zanimivo tega nisem počel v avtošoli, ker se mi je "zdel" motor lažji. Po moje je vse v psihi in sedaj ko sem sam raje zaviram na cesti če so grbine prej sem pač šel čez njih v mislih "saj je inštruktor za mano". Nekateri mi pravijo menjaj motor; a če si kupim pa maxi skuter ala suzuki burgman z 300 kg bo pa bolje? dvomim. 

 

1 hour ago, denis099 said:

mislim da jutri bom na minimum bencina tako da probam! opremo mam novo (dvodelni kombinezon). Ok velja sprobam jutri oz v nedeljo in javim! hvala za nasvete :)))))

Prva stvar ki jo je meni rekel inštruktor v avtošoli, "pozabi vse kar veš o vožnji skuterja", tako da kupit skuter za se naučit vozit motor je po mojem mnenju neumnost.

Na vsak motor se da verjento navadit, ali pa ga malce poštimaš da ti ustreza, višja balanca, drugače naštimane tačke. Ker CBF (verjento ne hornet ampak tista z cca 80 konjev) kije bila v avtošoli je res nevtralno vodljiva in poslušna stvar, sam delal izpit na CBF 600 ali 650 letnik 2005. Tako da to da se ti je zdel motor v avtošolji bol stabilen.. morda ima rahlo trše prednej vilice, malce višjo balanco.. vse to naredi na občutku veliko. 

Z750, sicer ne vem kater letnik imaš, morda bi pomagalo dat gostejše olje v vilice in razmisli če ti popolnoma ustreza nastavitev krmila, ker motor so zagotovo naredili dovolj stabilno in uravnoteženo za marsikatero norijo, in da tudi z lahkoto prenese tistih 100konj.

Druga stvar ki sem jo jaz izkusil na začetku, ko sem poskusil bit malce pogumen in sem se hotel držat "enga turista na švoh bmw 650", kot je rekel tukaj nekdo na forumu, gume držijo do ušes -  ko misliš da že skoraj ležiš potleh imaš še vsaj 1cm do roba gume :D

Sicer je po moje mnenju rahlo napačen video za začetek ampak "twist of the wrist" je zelo športno naravnan ampak ima precej uporabnih stvari za na cesto, po mojem mnanju najpomembnejša je "da se nasloniš na gumo" oz. da v zavoju zeloo počasi dodajaš gas in prenašaš težo na zadnjo gumo. 

Si kdaj videl motoriste na cesti ko ogrevajo ali čistijo gume? Na ravnini vijuga, tako da je motorist dokaj naravnost in bolj motor zvrača pod sabo, meni se zdi to dobra vaja da začutiš kako motor prenaša težo. 

Jaz sem še vedno začetnik.. ker je motor nekje eden izmed 5 hobijev in sem vsako sezono začetnik. 

Tako da prva stvar ne prehitevat sebe, drugo, malce se mroeš sprostit in zaupat gumam in bremzam da znajo opravljat svoje delo.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...lahko da se motim (v tem primeru mi oprosti @denis099)...

..vendar mi tole smrdi na  potegavščino starega lisjaka, ki si je na novo naredil profil...pa vas malo zajebava, ker mu je dolgčas na morju...vi pa se 100 na uro vžigate....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 13 urami, denis099 pravi:

ni mi logično predvsem naslednje; z motorjem v avtošoli sem se peljal dosti bolj suvereno (ni me blo strah) kot z mojim... in razloga za to ne najdem (ker 30kg plus) mislim da ni razlog..

 

Temu se reče odgovornost do svoje lastnine. :)

Svojega boš sam popravljal in nosil stroške, v šoli te pa boli patak, se motim? Pa srečno vožnjo. Kilometri in čas te naredijo dobrega. Nič ne gre kar naenkrat.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 13 urami, denis099 pravi:

mogoče ne veste kako je sedaj z izpiti ker je tako po 1.1.2018. najprej je praktični del na poligonu (8 vaj, so dostopne na youtube), potem je relacijska in mestna; vse skupaj traja cca. 2,5 ure in je VELIKO VELIKO težje kot včasih; 45min vožnje malo po mestu in izpit. Res pa je, da kdor že ima ne vem 80.000 km za sabo je to mala malica; poštudirajte kako ste se vi tresli na izpitu že pri 45 min izpitne vožnje )

vem,sem naredil napako, ker sem motor (po vizualnem zgledu) kupil že prej (med opravljanjem izpita). jbg vsak se kdaj zmoti, kajne?

Glede nato,da nočeš objavit slike svojga kawl powerja se ga sramuješ al kaj? Alo si ded al nisi...

Veliko več info boš zvedu,če objavis sliki obeh gum! Jz sem prepričan,da v njih problem!

Popravljeno . Popravil sesir
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 14 urami, KARMEN1 pravi:

Mislim, da sem zadela, kje je tvoj problem. Mogoče namig, da poskušaj it malo vozit s skoraj praznim rezervoarjem.

Rezerve imaš kakšen liter, dovolj, da ne boš ostal na cesti. Tako si boš motor olajšal za najmanj 15 kg, na visokem težišču.

Če imaš zadaj kovček, ga daj dol. Obleci celotno opremo, obuj škornje. Pojdi na kakšno parkirišče in poskušaj ustavljati, kot na poligonu, enkrat z levo, drugič z desno nogo dol. Kot je vaja. Probaj tudi bremzat, ampak počasi, ne na silo. Ni vrag, da ne boš obvladal tega motorja!

sem šel na poligon, kjer sem imel izpitno... kaj naj rečem..dosti slabše (vaja ustavi, spelji) osmice nisem poskusil. Mislim, da je problem v motorju. 

pred 12 urami, Zivnorc pravi:

...lahko da se motim (v tem primeru mi oprosti @denis099)...

..vendar mi tole smrdi na  potegavščino starega lisjaka, ki si je na novo naredil profil...pa vas malo zajebava, ker mu je dolgčas na morju...vi pa se 100 na uro vžigate....

ko bi le bilo tako...

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 11 urami, Scarabeo 500 pravi:

Temu se reče odgovornost do svoje lastnine. :)

Svojega boš sam popravljal in nosil stroške, v šoli te pa boli patak, se motim? Pa srečno vožnjo. Kilometri in čas te naredijo dobrega. Nič ne gre kar naenkrat.

to pa zagotovo drži..mogoče je tukaj problem. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 58 minutami, sesir pravi:

Glede nato,da nočeš objavit slike svojga kawl powerja se ga sramuješ al kaj? Alo si ded al nisi...

Veliko več info boš zvedu,če objavis sliki obeh gum! Jz sem prepričan,da v njih problem!

evo slike, sem pozabil prej...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Z750 je lepo vozen, miren agregat in lepo vodljiv.

Gume pa bo treba na Mitas pa bodo občutki pravi.

Edini problem, je če nimaš motorike za vožnjo z motorjem, da si res antitalent, potem boš veliko denarja zmetal na tečajih, da te bodo umetno priučili, ne da bi sam pridobil te občutke.

Nek normalen začetek je, da se začneš vozit v urbanem okolju, male hitrosti, veliko menjavanja, zaviranja itd. Ko so te osnove osvojene pa na odprto cesto.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

35 minutes ago, denis099 said:

sem šel na poligon, kjer sem imel izpitno... kaj naj rečem..dosti slabše (vaja ustavi, spelji) osmice nisem poskusil. Mislim, da je problem v motorju. 

Tvoj prvi motor? V čem je težava pri speljevanji in ustavljanju, da bi lahko motorju pripisal krivdo? 

 

12 minutes ago, Snecer said:

Edini problem, je če nimaš motorike za vožnjo z motorjem, da si res antitalent, potem boš veliko denarja zmetal na tečajih, da te bodo umetno priučili, ne da bi sam pridobil te občutke.

To se trenira na mopedu ali pa kakšnem lažjem motorju. Dvomim, da bi ga inštruktor dal na izpitno, če bi bil res tak antitalent. Verjetno je Zivnorc kar zadel.. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 49 minutami, denis099 pravi:

slike... 

20180714_113400.jpg

20180714_113329.jpg

Preobuj moped...Buš vidu nov mopi,čist drugo..boš vidu kuk boljši mopi je Z750 od horneta...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 9 minutami, sesir pravi:

Preobuj moped...Buš vidu nov mopi,čist drugo..boš vidu kuk boljši mopi je Z750 od horneta...

 

20180714_113346.jpg

pred 42 minutami, Snecer pravi:

Z750 je lepo vozen, miren agregat in lepo vodljiv.

Gume pa bo treba na Mitas pa bodo občutki pravi.

Edini problem, je če nimaš motorike za vožnjo z motorjem, da si res antitalent, potem boš veliko denarja zmetal na tečajih, da te bodo umetno priučili, ne da bi sam pridobil te občutke.

Nek normalen začetek je, da se začneš vozit v urbanem okolju, male hitrosti, veliko menjavanja, zaviranja itd. Ko so te osnove osvojene pa na odprto cesto.

 

da bi bil ravno antitalent mislim da ne.. ker sem se v AŠ vozil dosti bolj suvereno kot zdaj in to mi je čudno.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

XTR bi lahko bil razlog za to? tudi nekoga sem poklical in bo drugi teden pogledal motor, ki se sicer zelo spozna na njih pa tudi sam je imel več Z-jem. Študiram, da bi lahko bilo vzmetenje premehko nastavljeno? 

pred 20 minutami, sesir pravi:

Preobuj moped...Buš vidu nov mopi,čist drugo..boš vidu kuk boljši mopi je Z750 od horneta...

bi lahko gume krive za vse to? katere pa naj kupim - link?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!