Skoči na vsebino

Nasveti za načrtovanje daljše poti (več kot en dan, več kot 100km, vse je ista pašta na koncu)


Priporočene objave

Objavljeno
pred 17 urami, Snecer pravi:

...vidiš, to je tisto, ko jaz omenjam, da pri potopisih pogrešam koristne informacije in da me fotke dejansko ne zanimajo, ker bom to videl na lastne oči...

večina obdrži zase, ali pa to trži in se pusti prositi, takšno grebatorstvo je tipično v Slo...

mene pa pri potopisih ne zanimajo koristne informacije, te dobim tule :P

zanima me , kaj se je dogajalo, osebna iskušnja. Kar pomeni, da smo različni, različno potujemo in različno funkciniramo, nekateri majo samo izolir trak, pa vezice s sabo, drugi majo celo spremstvo.

Nihče, prav nihče pa ne obsedi na tleh, (in umre) če je predrl gumo. Problem se reši tako ali drugače in možnosti je več. Niti ne vidim potrebe po tem, da se nekoga prisiljuje, kaj mora in kaj ne. Vsak odpelje traso po svoje, prebral in pregledal sem mnogo potopisev, so fantje, ki obvladajo naredit cele generalke z ročnim nožičem in je Charles Borman ki ima probleme z BMwejem (šala mala)

Dokler nekdo vljudno izraža svoje mnenje, kako bi kaj naredil (oziroma je naredil) je dobrodošlo in je lahko nekomu v pomoč. Pacati pa po nekem potopisu in nekomu, ki je nekaj odvozil soliti pamet zakaj je tako naredil kot je, je pa nabijanje.

Vsekakor pa se lahko tule napiše kako bi "nekdo" nekaj naredil po svoje in se sklicuje na nek potopis, zakaj pa ne.

Objavljeno
pred 17 urami, dopolavoro pravi:

Kaka štala zaradi 2 rezervnih gum. Vsak potuje zase, po svojih časovnih in finančnih zmožnostih...

Ja vzel sem jih in vozil do doma. Pa koga to briga! Jih je imel kdo na hrbtu? Je bil kdo oškodovan ?.....

Namen sem imel napisat potopis in videnje na svet iz mojih oči. Za marsikoga nedosegliv .....

To nima veze s tvojim potopisom...zato smo tudi predlagali, da se potopis "očisti" in ga bodo lahko brali tudi tisti za katere je to nedosegljivo.

Če si spremljal zadevo, bi ugotovil, da je nekdo pač vprašal, ali je potrebno zraven vlačiti rezervne gume. In smo pač podali svoje mnenje....neodvisno od tvojega potopisa....in odgovori in mnenja veljajo tudi če bi šel na Kitajsko, ali v Kolumbijo...in to je vsa umetnost.

Ni treba zdaj bit užaljen in glumit žrtev. Piši naprej potopis...je super in naj tako ostane...razprava o dodatkih, takšnih in drugačnih pa je namenoma premaknjena sem...da ne bodo tisti, ki jim Kirgizistan nedosegljiv prikrajšani.

Objavljeno
pred 17 urami, dopolavoro pravi:

Kaka štala zaradi 2 rezervnih gum. Vsak potuje zase, po svojih časovnih in finančnih zmožnostih...

Ja vzel sem jih in vozil do doma. Pa koga to briga! Jih je imel kdo na hrbtu? Je bil kdo oškodovan ?.....

Namen sem imel napisat potopis in videnje na svet iz mojih oči. Za marsikoga nedosegliv .....

Dej ne sekiraj se za te ms strokovnjake .

Objavljeno
pred 16 urami, Ivana pravi:

Oprosti... se mi zdi, da to leti na mene... pač mi je lažje biti 'vse znali "motorist" za računalniško tipkovnico', kot pa pravi avanturistični motorist. Any problem? :lol1:

Ne @Ivana,ne leti nate! Moje spoštovanje do tvojih podvigov in do tvojega deljenja dogodivščin z nami.

Je bilo samo razmišljanje na citiran del pisanja @dopolavoro. Človeka pač mine do pisanja vsled prebiranja ne vmesnih postov. Vsak pač po svoje dojema potovanje in vsako neprimerno razpredanje na napisan post človeku jemlje voljo, da bi napisal še kakšno črko.

 

Objavljeno

Zato smo pa ločeno odpri to temo, da bi se debatiralo o pripravah. Ker če bereš prispevek kmet2, je tisto prava drama, nekdo drug, ki se pa primerno pripravi pa piše o povsem običajnem potovanju.

Ostali smo pri gumah in razlagali, zakaj je nuja voziti en par poleg, ko se podaš v dokaj civiliziran svet, kjer so vulkanizerji.

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

Žal mi je ,brisano, za obiranje @Kmet2ali koga drugega si v kr neki odprite svojo temo in kritizirajte.

Mislim, da smo tudi razjasnili vse pojme okrog kdo komu kaj in lahko tema ostane čista z nasveti ter argumenti za in proti.

 

Objavljeno
2 hours ago, raza said:

Ne @Ivana,ne leti nate! Moje spoštovanje do tvojih podvigov in do tvojega deljenja dogodivščin z nami.

Je bilo samo razmišljanje na citiran del pisanja @dopolavoro. Človeka pač mine do pisanja vsled prebiranja ne vmesnih postov. Vsak pač po svoje dojema potovanje in vsako neprimerno razpredanje na napisan post človeku jemlje voljo, da bi napisal še kakšno črko.

Malce preostre so bile tvoje besede, ker nihče izmed nas ni pisal na pamet ali pa bil žaljiv, da bi si zaslužil, da se ga imenuje za "motorista" izza tipkovnice. No, vsaj naš namen to ni bil in če je tako izpadlo, se jaz dopolavoru lepo opravičujem!

Na prvi strani je povsem normalno vprašanje compaq-a, katero je postavil v temi dopolavora (to se je pozneje prestavilo v to temo). Že na prvo repliko BIF-a je sledil agresiven odgovor s strani dopolavora (tu bi se pameten človek ustavil, a smo mi budale vseeno skušale argumentirati naše mnenje).
Glede na to, da sem v tem življenju že naredila kak kilometer v odročnih krajih, se mi je zdelo primerno, da svoje izkušnje glede gum delim z njim (s compaq-on in sploh ne z dopolavorom, ki je splezal na drevo in tam joče, ker se nam zdi, da je boljše, če je motor predvsem na kakih slabih cestah manj obtežen). Edino, kar je tukaj sporno, je to, da smo 'smetili' pod njegovo temo, a se je vse skupaj prestavilo sem in mislim, da bi s tem problem moral biti rešen.
Sploh pa sama se niti na trenutek nisem obregnila ob njegov rezervni set gum, pač pa sem pisala izključno o svojih izkušnjah ter svojih pogledih o (vsaj v mojih očeh) nepotrebnih gumah ter ostalih stvareh na daljši poti.
Pa glede na to, da si je človek te svoje famozne gume pripeljal nazaj v Slovenijo ter da jih sploh ni menjal, bi se iz tega lahko tudi sam kaj naučil. In namesto, da zdaj igra žrtev, bi lahko kompromisno priznal, da mogoče naši nasveti niti niso tako napačni, ter v miru nadaljeval s potopisom v svoji temi.

Sicer pa imam sama zadosti teh gum. Dajmo rajši napisat kako besedo o dodatnih kanistrih bencina. Da ali ne? In če že, kam jih fiksirati? :lol1:Opravičujem se. Zadnje besede mi niso ravno smešne.
Vglavnem... v življenju je potrebno prisluhniti še komu drugemu, kakor samemu sebi, saj se vedno najde kdo, ki kakšno stvar mogoče ve boljše od tebe ali pa ima vsaj nasvet, kako bi nekaj mogoče lahko bilo boljše, lažje. Ima pa vsak pravico, da naredi, kar mu najbolj ustreza ali pa za kar je prepričan, da je najboljša rešitev.

Objavljeno

Še vprašanje glede gum.

Kaj pa narediš, če tudi rezervni set, ki ga voziš poleg, prepičiš? :) 

Objavljeno
pred 1 minuto, Snecer pravi:

Še vprašanje glede gum.

Kaj pa narediš, če tudi rezervni set, ki ga voziš poleg, prepičiš? :) 

mogoče pa ne voziš zato ker prepičiš prvi set ampak ker izrabiš prvi set. Narediš pa isto kot sem jaz v Senju, poiščeš vulkanizerja al pa sam flikaš :P

 

Objavljeno
1 minute ago, Snecer said:

Še vprašanje glede gum.

Kaj pa narediš, če tudi rezervni set, ki ga voziš poleg, prepičiš? :) 

Ne vem, če si jaz upam odpisati ali ne :D
Jaz sem imela rezervni set notranjih zračnic ter set za flikanje gum.
Če je manjša luknja, flikaš. Če pa je večja razreza, pa menjaš. Praviloma se vse reši že s flikanjem in je res redkokdaj potrebno menjati celo zračnico.

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

evo, dodatne kante bencina, dovolj zdržljive za tistih par etap, ki so na knap (vmes pa zasede minimalno prostora), za kaj vec pa gres v nakup k Acerbisu ali Touratechu in namesto 6 evrov odkartas tisoc:

Jollytank, Beutel-Benzinkanister, emergency fuel tank, kakorkoli ze imenuješ.

Lahko pa namesto bencina vzameš s sabo 8l vina za rezervo. V primeru da ti zmanjka goriva se usedeš v senco, počasi srebraš refošk pa čakaš na prvega domačina, ki pride mimo.

81+mmHbfftL._SL1500_.jpg

  • Všeč mi je 2
Objavljeno (popravljeno)

Hmmm...zanimiva rešitev...za po relativno normalnih cestah. Osebno pa niti v sanjah tega ne bi dal na motor, ko pelješ na vzhod, kjer velikokrat voziš tudi po....recimo kolovozih, da ne govorim o podlagah, ki se samo imenujejo makadam. Pa par krat položiš motor...pa zadeva poči...pa recimo čez Kazakhstan pri krepkih 40 stopinjah celzija. To kar kliče po težavah.

Priporočam pa tole...

106638790-M.jpg

106665205-M-1.jpgzadeva je preverjena...vzdrži vse mogoče zgode in nezgode...čezenj lahko pelje tudi tovornjak pa ne bo špricnila....ima pa nebroj možnosi montaže. Imam takšno kot na sliki, ki drži cca 5-6litrov in večjo za 16 litrov.

Popravljeno . Popravil BIF
  • Všeč mi je 2
  • Hvala 1
Objavljeno

Rotopax?

Objavljeno

Koliko pride Kolpin cca 6-8 litrski?

Objavljeno
pred 4 minutami, Nearrain pravi:

Koliko pride Kolpin cca 6-8 litrski?

Huh..jaz sem pred leti dal zanj okrog 50EUR...za velikega pa okrog 100EUR...bi moral na net-u pogledat. Ali pa kot si omenil Rotopax. V mojih cajtih je bil "in" Kolpin...kasneje se je pojavil Rotopax...ampak gre za izjemno podobna proizvoda z praktično identično zasnovo, karakteristikami in kapaciteto...

Objavljeno
17 minutes ago, BIF said:

Hmmm...zanimiva rešitev...

Če rabis kantice vsak dan potem si si kupil napacen motor*. V bistvu sem zelel reci, da je obešanje kantic podobno kot vlačenje rezervne gume s sabo. V večini primerov nepotrebno.

* ali pa gres v predelavo motorja, za vecino motorjev, ki se uporabljajo za ADV obstajajo vgradni tanki, ki povecajo kapaciteto za 50% do 100%

Objavljeno

Tu se ne strinjam ravno s teboj. Motorji kateri niso ADV kravice in so precej lazje zasnove, nimajo enormnih rezervoarjev vgrajenih po defaultu. ADV krizarke nad 240 kg brez pritljage niso enduro motorji. So Adventure motorji. Moto SUV.

Ce se gres malo bolj resen offroad-kampiranje, ne zelis iskanja mest s crpalkami vsakih 150 kilometrov.  Pa ni treba it na taksen trip na drugo celino (Afriko/Azijo)...Bosna/Albanija, al pa katerakoli druga Balkanska drzava z izjemo Slovenije imajo kar precej taksnih terenov, da si  lahko z enim normalno velikim rezervoarjem goriva kar hitro limitiran pri svojem pocetju. 

Ce se gres konkretno jebarijo/plezarijo po neznanih terenih bos veliko lutal in kuril gorivo v veliko vecji meri kot pri normalnem kobajage "offroadu" po makedamskih cestah.

 

IMHO

:smoke:

Objavljeno

Na Tenerejki z kapaciteto 23L in porabo cca.4-5L ko si otovorjen, spadam v tisto kategorijo kupcev, ki je dobro premislil, kaj bo počel z motorjem in sem kupil pravilen motor...hvala za skrb.

Nadgradnja tanka ni nič novega, je pa vprašanje kaj je smiselno....recimo na Tenerejki z itak veliko avtonomijo še povečevat tank in predelovat motor ali pa uporabit dodatno kantico tipa Kolpin. Obešanje kantic (ena zadostuje) pa je vse kaj drugega kot vlačenje rezervne gume s seboj. Gumo lahko zakrpaš...v tank pa lahko le gledaš, obrišeš rob in ga zapreš nazaj...no fuel-no go....tak to je.

Na sploh pa se mi zdi, da imamo mnogi tukaj različne predstave o daljšem potovanju. Da bo v prihodnje jasno kar se mene tiče. Daljše potovanje je zame recimo nekaj kar gre preko meje Ukrajine, Turčije...proti vzhodu.

Kdor načrtuje "daljše" potovanje v Evropi itak nima kaj planirat okoli dodatne opreme, ker gre za turistični-touring...in ker je za vsakim vogalom vse kar se ti zazdi da potrebuješ. Vsa oprema je torej Credit-card.

Objavljeno
28 minutes ago, Nearrain said:

Tu se ne strinjam ravno s teboj. Motorji kateri niso ADV kravice......

za vecino motorjev, ki se uporabljajo za ADV in NISO krave imas na voljo rezervorja, ki ti nudijo potrebno avtonomijo:

- Acerbis ima bogat program, relativno poceni, sploh za stevilne enovaljnike, ki so popularni za ADV

25 minutes ago, BIF said:

....Obešanje kantic (ena zadostuje) pa je vse kaj drugega kot vlačenje rezervne gume s seboj.....

Jaz sem pristaš soft bagov tudi za prtljago, zato mi je kar koli kar se ne da stisnit in pritrdit s trakovi tuje :)

28 minutes ago, BIF said:

Na Tenerejki z kapaciteto 23L in porabo cca.4-5L ....

Daljše potovanje je zame recimo nekaj kar gre preko meje Ukrajine, Turčije...proti vzhodu.

Govoriva o identicnem razumevanju dolge poti oziroma izkusnjah. Pa priblizno enak doseg sem imel tudi sam (med 450 do 550 km).  Niti enkrat mi ni bilo potrebno napolniti rezerve vzhodno od Turcije (pa zaohdno tudi ne).

Objavljeno

Glede rezervnih gum, so večinoma "rezervne" zaradi časa, ki ga imajo ljudje na poti. Če si na poti dlje časa - pol ali celo leto, 2-3 dni počakat na novo gumo ni problem, če pa imaš za pot 20 ali 30 dni, s planiranimi 500+ km dnevno, je pa to kar velika težava, zaradi tega ljudje vozijo s seboj gume, ki jih dosti krat sploh ne uporabijo.

Objavljeno
pred 12 minutami, nejc74 pravi:

za vecino motorjev, ki se uporabljajo za ADV in NISO krave imas na voljo rezervorja, ki ti nudijo potrebno avtonomijo:

- Acerbis ima bogat program, relativno poceni, sploh za stevilne enovaljnike, ki so popularni za ADV

Jaz sem pristaš soft bagov tudi za prtljago, zato mi je kar koli kar se ne da stisnit in pritrdit s trakovi tuje :)

Govoriva o identicnem razumevanju dolge poti oziroma izkusnjah. Pa priblizno enak doseg sem imel tudi sam (med 450 do 550 km).  Niti enkrat mi ni bilo potrebno napolniti rezerve vzhodno od Turcije (pa zaohdno tudi ne).

Super...lažje mi je debatirat z nekom, ki razume za kaj gre...:OK:

Soft bag-i so zadeva o kateri tudi sam resno razmišljam...kufri so ok...amapk se moraš potem bolj kot ne držat nekih pravil...soft-bag omogoča pač več random švinganja po različnih podlagah...ker če motor par krat položiš...saj veš o čem govorim. Tudi s tem se strinjam....bencinska infrustuktura strmo narašča z motoriranjem v vzhodne države...kar je dobro in malce zaskrbljujoče, ker so nekatere nekoč avanturistične destinacije že skoraj kot penetrirani grossglockner...žal. Vsaj mene to že počasi odbija...in bolj kot gledam nekoč željene destinacije...vedno manj, jih je na mojem seznamu želja prav iz tega razloga. Realno mislim, da je 500km. razdalja za katero moraš poskrbet, da si pokrit z gorivom. več pa je bolj ali manj smola...čeprav se tudi iz tega izvlečeš. Jaz ne vem za noben primer, da bi nekdo tam kar umrl, ker mu je zmanjkalo goriva...če pa je....ima pa hudičevo smolo, ali pa je neznansko neroden.:cry:

Objavljeno

Nisem še bil iz "civilizacije" , čeprav sem naredil 10 000 km + ture. Kaj vlačiš s seboj je odvisno od "potovanja" in od časa, ki ga imaš na razpolago za to. Gum res nisem nikoli vlačil s sabo (ni bilo potrebe) , vlačim pa s sabo mineralno olje za sklopko+ O ring in tesnilo , ker ga je tudi v "civilizaciji" znanje najti (pa da vas vidim kako v Franciji ali Španiji razložite kaj rabite) . Letos mi je "z vedra neba" motor na 1500 km pokuril 0,5l olja (nikoli prej pa tudi potem ne več) . Eksotika 10-60w pa se znajdi. Na srečo je bil šef kampa motorist in trgovina 500m od kampa (tudi v sanjah je sam ne bi našel) in problem ni bil problem (lahko pa bi bil in v bodoče bom vlačil še olje za motor) .

lp

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 10 minutami, ftp pravi:

Glede rezervnih gum, so večinoma "rezervne" zaradi časa, ki ga imajo ljudje na poti. Če si na poti dlje časa - pol ali celo leto, 2-3 dni počakat na novo gumo ni problem, če pa imaš za pot 20 ali 30 dni, s planiranimi 500+ km dnevno, je pa to kar velika težava, zaradi tega ljudje vozijo s seboj gume, ki jih dosti krat sploh ne uporabijo.

Slabo načrtovanje poti se to imenuje...ali pa podcenjevanje ali precenjevanje...

Na resno pot se ne odpravlja z "na knap" časom...potem gre bolj ali manj za nabijanje kilometrine...pa da na koncu pač napišeš, da si pa bil tam in tam....in?

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!