Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Snečer

Nasveti za načrtovanje daljše poti (več kot en dan, več kot 100km, vse je ista pašta na koncu)

Recommended Posts

ciciban

Jah fora je, da če nekam rineš tudi točno ne veš kako in kaj. Ljudje znamo bit hudo čudna in zabavna bitja. Včasih potem izpade hecno... Tudi jaz sem jo kdaj ustrelil mimo. Sem se iz tega nekaj naučil... ah seveda. To je pa potem tisto. večkrat ko greš, bolj so stvari "pod kontrolo" in manj gre živcev ko gre vse narobe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
imaging

Letos sem se za enotedenski večinoma offroad trip spakiral kar se da lightweight. Tehtal sem celo kratke majice, hlače, japonke... da sem izbral lažji predmet :blush:, odstranil desno ogledalo in še marsikatero nepotrebščino na račun teže. Bolj kot teža sama pa je (sploh na offroadu) pomembna razporeditev le-te. Sedaj sem naredil seznam in črtal stvari, ki jih na tripu sploh nisem uporabil.

Nisem prebral vsega vendar bi tudi jaz vzel na daljši trip (več kot 10k km) dodatne pnevmatike. Ne rezervne, ampak dodatne. Če bi bilo dosti tranzita bi dal gor aka "dual sport", ko bi se začelo pravo veselje na terenu pa taprave terenske pnevmatike, kar se da terenu primerne... stare bi zavrgel. Offroad rad vozim hitro in to je varno le s pravimi offroad pnevmatikami.

Z vsakim pakiranjem in potovanjem se nekaj novega naučiš.

Edited by imaging

Share this post


Link to post
Share on other sites
GO_Tomi

Sej prou ne morm, da ne bi komentiral:

- una dva Long way kurca sta mela skor šleperje pa polno vsega, in mehanike, s sabo, pa kao neka avantura ...

- Benka Pulko je pa 180.000 km nardila sama brez vsega.

Oboje ne normalno, ker so oboje nardili normalni ljudje. Kako bo kdo stvari pristopil, je pa njegovo. Eni bolj ziheraško, drugi pa mal na mazo. Največ nas je pa nekje vmes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ivana

@imaging

Jaz sem prav vesela, da si se oglasil in na korekten ter obrazložen način podal svoje mnenje, ki je nekoliko drugačno od mojega ali BIF-ovega, ker ni smisel te teme, da se predstavi ter zagovarja le ena opcija. Več različnih nasvetov, več možnosti, da bo nekdo našel tudi kaj uporabnega za sebe ter svoj način potovanja.

Sploh pa si lahko tako ti, kot vsi ostali fantje, ki redno prispevate v Romanovi grand enduro temi vzor ostalim, kako nekomu podati nasvet, po njem povprašati ali pa ga hvaležno sprejeti; predstaviti svoje dogodivščine brez napihovanja ega ter tekmovanja kdo je prečkal globlji potok ali pa zavisti zaradi odpeljane trase. Da pa vaše medsebojne pomoči, ko je kateri v težavah, sploh omenjam ne. To je za mene tisti pravi duh in kot takšni bi lahko bili vzor vsem ostalim, ki so včeraj zlezli z jajčne lupinice pa že mislijo, da so spili vso pamet tega sveta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zok
4 hours ago, imaging said:

Tehtal sem celo kratke majice, hlače, japonke... da sem izbral lažji predmet :blush:, odstranil desno ogledalo in še marsikatero nepotrebščino na račun teže.

Na podoben nacin sem planiral mojo pot na morje s kolesom dve ali tri leta nazaj. Za ziher sem jo hotel razdeliti na dve etapi (do takrat daljse ture kot 140 km se nisem imel za seboj, do morja je pa od mene 220 km), hotel sem kupiti celo otroski sotor katerega bi po uporabi odvrgel, samo da bi bil cim lazji...

...moja soseda je letos sla na morje dobesedno s kolesom, bidonom, garminom in denarnico - pa z nekaj sokolesarji. V osmih urah je bila dol... :blush:

Edited by Zok

Share this post


Link to post
Share on other sites
IZTOK

Jaz pa imam bolj konkretno vprašanje. A so te rute na spodaj priloženih slikicah prevozne za potovalni enduro ( Yamaha XT 1200 Z )? Brez Iron Man epizod seveda. Upam, da bo kdo, ki je že bil v Maroku znal konkretno odgovorit. Gre za ruto čez Atlas od Midelt-a do Tighirj-a po gramozni cesti in za ruto čez puščavski del od Tamagroute do Merzouga.

Pa hvala vnaprej.

Midelt - Tinghir.JPG

Tamegroute - Merzouga.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kajmipoje

Čez Atlas so vse ceste prevozne za velike krave kot je Supertenere. Priporočam gume alla Michelin Wild ali Continental TKC 80.To turo sem maja letos prevozil. Ta drugo pa ti odsvetujem. Začel sem v Merzougi proti Zagori, po 50km sem naletel na sipine, nisem prišel še do Ouzine, se vrnil nazaj naokoli po asfaltu do Sidi Ali, tam prespal, drugi dan pa naprej.Lahko pa se zdilaš za spremstvo z Jeepom. Vprašajo okoli 250€, če vas je več ne pride toliko na glavo.

image.thumb.png.7380755dce28ff48a343843367b76771.png

Edited by smukec12

Share this post


Link to post
Share on other sites
Whiskey

@IZTOK  MS6 od M'Hamida proti Merzougi ima nekaj peščenih odsekov. Enega okoli 20 km. Če ga nisi vajen vozit, raje to traso izpusti. Ostalo ne bi smel biti problem. Mogoče še prelaz Ouano čez visoki Atlas. V primeru snega.

Share this post


Link to post
Share on other sites
IZTOK

Ok hvala za pojasnila @whiskey @smukec12 .V pesek sigurno ne bom rinil. Bom pa se vracal v Marakesh cez Tizi N Test pa najbrz tam rental za vodeno turo KTM 690 in bo tudi za adrenalin poskrbljeno. Pa pesek in vse kar spada zraven.

Gume bodo pa Mitas E07. Za makedam in skalno podlago zelo dobre. Sem imel v izboru tudi TKC80 pa ni potrebe. Prevec neugodne na asfaltu in nepotrebne za tovrsten teren.

Edited by IZTOK

Share this post


Link to post
Share on other sites
GO_Tomi
On 28. 8. 2017 at 0:05 AM, smukec12 said:

image.thumb.png.7380755dce28ff48a343843367b76771.png

A ma pol obstaja neke vrste slikovno tipalo za zajemanje okolice? Sm mislu, da si prou brez usakršne video tehnike šou dol ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
motolover
On 28/08/2017 at 9:45 AM, IZTOK said:

Sem imel v izboru tudi TKC80 pa ni potrebe. Prevec neugodne na asfaltu in nepotrebne za tovrsten teren.

Oprosti, TKC 80 so odlične tudi za po asfaltu. Seveda suhem, na mokrem moraš malo prilagoditi hitrost, to je vse. Tp pa tako ali tako velja za vse malo bolj terenske gume. Na turi itak ne delaš nekih hitrostnih rekordov. Mogoče narobe sklepam, da TKC 80 nisi vozil kaj dosti, če sploh? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
IZTOK

TKC 80 nisem vozil, sem pa druge štoplarce in ne more biti revolucija od gume. Maš vibracije, pa hrup, pa malo kontaktne površine in posledično visoko obrabo na asfaltu. Nisem napisal, da ne drži, ampak drži zato, ker so jo naredili zelo mehko. Guma se vedno izbira glede na potrebo. Štoplarce so za v blato in pesek, jaz pa tega z mojim motorjem ne iščem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kajmipoje
pred 12 urami, GO_Tomi pravi:

A ma pol obstaja neke vrste slikovno tipalo za zajemanje okolice? Sm mislu, da si prou brez usakršne video tehnike šou dol ... ;)

Obstaja približno 3 ure gibljivega in 200 kosov negibljivega materijala.

Še pokomentiram izbiro gum:

TKC80 je izredna guma, zaradi velikih čepov je dosti tišja med vožnjo in za tako turo najboljši kompromis,

Michelinova WILD enkratna na off, v pesku, makadamu in blatu. Je pa obraba večja, na asfatu pa ne najboljša.

Pri hitrostih višjih od 60 pa tako glasna da boli glava. 5 ur od Gorice do Genove po avtocesti misliš da boš vzletel.

Lani TKC80 5000km Maroka in guma še za 2-3000.

Letos Wild 4500km skoraj do žic. Obakrat približno 40% off.

Edited by smukec12

Share this post


Link to post
Share on other sites
motolover
11 hours ago, IZTOK said:

TKC 80 nisem vozil, sem pa druge štoplarce in ne more biti revolucija od gume. Maš vibracije, pa hrup, pa malo kontaktne površine in posledično visoko obrabo na asfaltu. Nisem napisal, da ne drži, ampak drži zato, ker so jo naredili zelo mehko. Guma se vedno izbira glede na potrebo. Štoplarce so za v blato in pesek, jaz pa tega z mojim motorjem ne iščem.

Ni vibracij, ni hrupa, površina je zadostna za normalno vožnjo. Na težkem motorju z 19" prednjo gumo je dobro imeti malo več profila čim greš ven z asfalta. Za zadnjo je pa v bistvu vseeno dokler res ne zaideš v blato ali pesek. Če hočeš narediti veliko km, daš spredaj TKC 80, zadaj TKC 70. Če te menjava po cca 6.000km ne moti, lahko daš tudi zadnjo 80ko. Prednja drži minimalno dvakrat več.             Jaz bi rekel, da je revolucija od gume, kar se tiče težjih adv motorjev.

Share this post


Link to post
Share on other sites
IZTOK
pred 16 urami, motolover pravi:

Ni vibracij, ni hrupa, površina je zadostna za normalno vožnjo. Na težkem motorju z 19" prednjo gumo je dobro imeti malo več profila čim greš ven z asfalta. Za zadnjo je pa v bistvu vseeno dokler res ne zaideš v blato ali pesek. Če hočeš narediti veliko km, daš spredaj TKC 80, zadaj TKC 70. Če te menjava po cca 6.000km ne moti, lahko daš tudi zadnjo 80ko. Prednja drži minimalno dvakrat več.             Jaz bi rekel, da je revolucija od gume, kar se tiče težjih adv motorjev.

Kot že napisano, nimam potrebe po štoplasti gumi na motorju, ki tehta z vso prtljago 300 kg in je stal celo premoženje. Kdor želi lahko uprizarja Iron Man epizode po terenu, pobira pol tone, meče lep motor po skalah... jaz nimam teh želj in ko sem kupoval motor sem se tovrstnim etapam zavestno odrekel. Moj motor je ca 60/40 ali pa celo 70/30 v korist cesti, kaj bo na njem takšna guma? Za lepši izgled? Če bi me zgrabilo, da ponovno rijem po terenu bi izbral kaj drugega.

Kar pa se gum tiče na splošno, ne glede na proizvajalca velja, da vse v enem nihče ni zmožen izdelati. Bolj je terenska slabša je na asfaltni cesti in obratno. Moja tura bo 70 - 80% asfalta. Torej tudi po tem merilu štoplarce ne rabim. Primerne gume sem nabavil za skoraj pol cene kar stane tale TKC80. In ne mislim si premislit :dry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
IZTOK

Ker je tema  planiranje dolge ture bom tule malo napisal, kaj sem doslej jaz planiral in kaj še bom. Najprej sem naročil papirno karto od Maroka. Saj GPS je super stvar ampak papir je boj siguren. Zraven bom tudi vzel ročni kompas - busolo. Nadalje sem kupil Garmin City Navigator Middle East & North Africa. Namestil sem tudi Garmin Topo Morocco V2.

Nabavil sem gume Mitas E07, ki bodo povsem ustrezale za planiran teren. Nabavil pa bom še tole http://shop.sw-motech.com/en/4052572000274,i2.htm da bom imel še kakšno rezervo k mojim 23 litrom. Verjetno za vsak kufer eno, ali pa bo na drugem kufru držalo za bidone z vodo prav tako od SW Motech.

Z kolegom na Telekomu sem se dogovoril, da mi bo zrihtal satelitski telefon po sistemu Turaya, če že imaš kak nujen primer sredi ničesar. Nesreča nikoli ne počiva.

Motor bom obremenil samo z obema stranskima kovčkoma, več ne. Bo pač malo manj za preoblačit. Izdelat si bom dal še mednarodno vozniško dovoljenje, zeleno karto, ki velja za Maroko pa že imam. Tudi ustrezno zdravstveno zavarovanje že imam od prej. Pa 12V kompresor sem naročil, komplet za flikanje gum pa tudi imam že od prej.

Mislim, da bo tole dovolj. Nekega orodja ne mislim vlačit s seboj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
IZTOK
pred 18 minutami, motolover pravi:

Samo argumentiram, ker si ravno pisal o TKC 80, kakšne so in česa ne zmorejo. LP in srečno vožnjo!

Ja saj je prav, da se oglasiš z mnenjem. Me preseneča kilometrina, ki jo navajate. Sem pa skeptičen, če bi meni delala takšno kilometrino, ker že 90/10 uničim na 9500 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kajmipoje
pred 27 minutami, IZTOK pravi:

Ker je tema  planiranje dolge ture bom tule malo napisal, kaj sem doslej jaz planiral in kaj še bom. Najprej sem naročil papirno karto od Maroka. Saj GPS je super stvar ampak papir je boj siguren. Zraven bom tudi vzel ročni kompas - busolo. Nadalje sem kupil Garmin City Navigator Middle East & North Africa. Namestil sem tudi Garmin Topo Morocco V2.

Nabavil sem gume Mitas E07, ki bodo povsem ustrezale za planiran teren. Nabavil pa bom še tole http://shop.sw-motech.com/en/4052572000274,i2.htm da bom imel še kakšno rezervo k mojim 23 litrom. Verjetno za vsak kufer eno, ali pa bo na drugem kufru držalo za bidone z vodo prav tako od SW Motech.

Z kolegom na Telekomu sem se dogovoril, da mi bo zrihtal satelitski telefon po sistemu Turaya, če že imaš kak nujen primer sredi ničesar. Nesreča nikoli ne počiva.

Motor bom obremenil samo z obema stranskima kovčkoma, več ne. Bo pač malo manj za preoblačit. Izdelat si bom dal še mednarodno vozniško dovoljenje, zeleno karto, ki velja za Maroko pa že imam. Tudi ustrezno zdravstveno zavarovanje že imam od prej. Pa 12V kompresor sem naročil, komplet za flikanje gum pa tudi imam že od prej.

Mislim, da bo tole dovolj. Nekega orodja ne mislim vlačit s seboj.

Karta vsekakor, Michelin Marocco 742, pregledna in natančna. Kompas si inštaliraj na telefon ali tablico, če pa slediš napisom ob cestah, poteh ali brezpotjih boš ugotovil, da z večernim planiranjem in trasiranjem rute sploh se ne moreš izgubiti. City navigator samo Marocco. Mitas 07 lahko pa tudi Heidenau k60 scout, Full Bore m40..... vse kar ponujajo kot 70/30. (70 asfalt). Črpalk je v Maroku ZADOSTI. Prevozil sem ga gor in dol in levo desno in NIKOLI ostal brez bencina. Če ni črpalke pa ga prodajajo v kanistrih ob cesti. Priporočam filter za v rezervoar. Pokritost z GSM signalom je neverjetna. Dela povsod. Ni pa zmiraj ta hiter za prenos podatkov. Ob vstopu si nabavi kartico za prenos podatkov in jo napolni za 50 dirhamov(5€). Svetujem ti Maroko Telekom, dela povsod. Kovčki niso problem, če se da brez Tank torbe, mene moti ob daljši vožnji pokonci.

https://it.wikiloc.com/

priporočam pri načrtovanju poti.

http://www.morocco-knowledgebase.net/forum/forum.php

Kašna dodatna informacija ne škodi.

http://www.morocco-knowledgebase.net/forum/showthread.php?t=73

To dobro preberi in sprintaj, olajšalo ti bo en kup izpolnjevaja papirjev na licu mesta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
IZTOK
pred 2 urami, smukec12 pravi:

Karta vsekakor, Michelin Marocco 742, pregledna in natančna. Kompas si inštaliraj na telefon ali tablico, če pa slediš napisom ob cestah, poteh ali brezpotjih boš ugotovil, da z večernim planiranjem in trasiranjem rute sploh se ne moreš izgubiti. City navigator samo Marocco. Mitas 07 lahko pa tudi Heidenau k60 scout, Full Bore m40..... vse kar ponujajo kot 70/30. (70 asfalt). Črpalk je v Maroku ZADOSTI. Prevozil sem ga gor in dol in levo desno in NIKOLI ostal brez bencina. Če ni črpalke pa ga prodajajo v kanistrih ob cesti. Priporočam filter za v rezervoar. Pokritost z GSM signalom je neverjetna. Dela povsod. Ni pa zmiraj ta hiter za prenos podatkov. Ob vstopu si nabavi kartico za prenos podatkov in jo napolni za 50 dirhamov(5€). Svetujem ti Maroko Telekom, dela povsod. Kovčki niso problem, če se da brez Tank torbe, mene moti ob daljši vožnji pokonci.

https://it.wikiloc.com/

priporočam pri načrtovanju poti.

http://www.morocco-knowledgebase.net/forum/forum.php

Kašna dodatna informacija ne škodi.

http://www.morocco-knowledgebase.net/forum/showthread.php?t=73

To dobro preberi in sprintaj, olajšalo ti bo en kup izpolnjevaja papirjev na licu mesta.

 

 

Hvala, dobre informacije. Ja pozabil sem navest, cepljenje je v planu, v bistvu obnova zaščite proti Tetanusu, pa obnovitev Hepatits A + B. Nikoli ne veš, če slučajno ne pristaneš v bolnici, prejmeš transfuzijo ali pa se urežeš na čem ...

Karto sem kupil od Marco + Polo in je kar dobra. Severni del v merilu 1:800000. Na njej so tudi ceste, ki niso niti v Garmin Topo karti. Glede bencina pa bom tudi upošteval tvoj nasvet. Par kil manj vedno pride prav, ampak bidone za vodo pa bom vzel, ker vedno vlačim vodo v plasenkah po kufrih in se mi je že razlila.  Tank torba pa mene niti ne mori, mam takšno mini torbo za dokumente in ni moteča. Razmišljam še o morebitnem povišanju belance, bo verjetno več stoječe vožnje po terenskih odsekih. Pa gumijaste vložke bom pobral iz fusrasterjev. Pa na servisu pred odpravo bo namesto 10W40 olje 10W50 nalito v motor. Že letos sem na izletu v Ukrajino v tisti vročini blizu 40 stopinj C opazil, da je motor bil mehansko malenkost glasnejši kot normalno, sledi zaključek - gostejše olje za vroče predele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Whiskey

@IZTOK - Namesto kanistrov za vodo si kupi Camel back. Še posebej, če boš šel z lažjim motociklom po pesku. Če ti poln tank drži okoli 300 km ne boš rabil kante za bencin. Pump imajo dosti, bankomatov tudi. Samo ne Maestro/Cirius (lahko, da se je od mojega zadnjega obiska kaj spremenilo). Jst sem uporabljal debetno Viso Electron. Plačuje se večinoma s kešom. Pred odhodom si še sprintaj in izpolni D4-TER obratec v trojniku za začasni uvoz motorja. Motolover ti je dal dobrohoten nasvet glede gum. Meni so TKC-80 na GsAju držale 10 kkm - zadnja. Mitas na vročini poka in razpada hitreje kot TKC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • Kugelschreiber
      Mozno tud to.....
    • Thundercat
      Jaz jih gledam sedaj, ta tvoja je boljša, ker ima višino normalno. Drugače jih je čuda po amazonu in ebayu. Sam višine so povsod za midgete. Če maš kako sliko tvoje se priporočam. Za tak denar se mi zdi čist ok. kako si pa dno naredil? Kako je s kondenzom? Kolk zdrži snega to, pri nekaterih piše 90kg/m2, ne vem pa kolk je to v praksi, pri nas v Postojni mora burjo in sneg preživet. Berem tudi, da so vrata bolj zanič, si jih kaj ojačal? hvala
    • Fadil
    • Thundercat
    • smasher
      @Thundercat, jaz sem si podobno sestavil (http://www.ilambienti.com/vrtna-hisica-10x10) samo da moja je brez + torej zunanje dimenzije strehe 3x3m in notri uporabnega cca 280cm. Je bila najcenejša s širino vrat 120. Torej, izpolnjuje funkcijo tudi "dovolj" placa okoli motorja imam za šraufat, ampak nizka cena privede tudi nekih poceni rešitev vsi vijaki so kniping in pločevina ima zatočkane luknje ki jih potem ciljaš. Navodila so uporabna samo da veš kir kos gre kam predlagani postopek pa katastrofa. Če misliš sam sestavljat se pripravi na preklinjanje. (in upaj na dan brez vetra, ne resno, dokler zadeva ni vsaj v U povezana jo rahel vetrič položi meni je ene parkrat steno dol vrglo, vogalni bedni vijakec 1, spoji obe steni in še strešno podkonstrukcijo, torej so si bedaki zamislili da postaviš vse stene, daš strešno podkonstrukcijo in šele potem vijak, vmes pa upaš da ne zapiha.)  Ne bom rekelda svetujem tako lopo pa tudi slaba ni, ampak dejstvo je da za ta denar deluje, preživela burjo, jugo in marsikatero neurje ko sem že mislil da bo drugo jutro samo podrtija, obvezno "sidranje", ker je za površino tako lahka da tudi ko je sestavljena jo pri nas na obali jugo vozi okoli.  Se opravičujem za tako dolg post, ampak sem imel obilo izbruhov čustev med sestavljanjem. 
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!