Skoči na vsebino

Nasveti za načrtovanje daljše poti (več kot en dan, več kot 100km, vse je ista pašta na koncu)


Priporočene objave

Objavljeno

Ne vem kam bi dal, pa bom poizkusil tukaj.

Avtokarte

Pri načrtovanju poti običajno uporabim Google maps in sorodna orodja in potem vse skupaj na Garmina. Kljub temu, imam vedno s seboj še navadno avtokarto. Glede na to, da običajno s seboj nosim eno do dve karti to ni nek problem. Sedaj pa se pripravljam peljati malo dlje. Če bodo dani pogoji se mislim odpravit na sever, po možnosti do skrajne severne točke Evrope. Preko Češke in baltskih držav do Norveške in potem naokoli preko Danske nazaj domov. Sedaj pa vprašanje. Posamezne karte so v merilih 1:800.000 in so kar vredu. Karta Evrope pa je npr. v merilu 1:2.400.000. Ali se na takšnem merilu sploh da kaj videt, oziroma je to kolikor toliko uporabno. Ima kdo kakšno idejo?  Hvala za komentarje in lep pozdrav

Objavljeno

obstaja "atlas EU" kjer je več kot 100 al 200 strani kart, kar vem maš atlase (cela knjiga) tut za vsako državo posebej. To smo uporabljali, preden so prišli founi in garmini. 

Ampak se vprašam, kok res to rabiš, če greš itak po EU do vrha. V teoriji rabiš 3-5 točk, katerim slediš, v večini se gre za transfer.

Če pa potuješ z ogledi mest in krajev po poti, je pa bolje met backup planirane poti na kaki napravi dodatno, bodisi foun itd..

Moje mnenje.

ps. zeljevid EU je dokaj neuporaben pri tem merilu, men tut zemljevid bivše juge ni bil uporaben, razn kot sem rekel, transfer

Objavljeno
pred 22 minutami, tomash pravi:

Ne vem kam bi dal, pa bom poizkusil tukaj.

Avtokarte

Pri načrtovanju poti običajno uporabim Google maps in sorodna orodja in potem vse skupaj na Garmina. Kljub temu, imam vedno s seboj še navadno avtokarto. Glede na to, da običajno s seboj nosim eno do dve karti to ni nek problem. Sedaj pa se pripravljam peljati malo dlje. Če bodo dani pogoji se mislim odpravit na sever, po možnosti do skrajne severne točke Evrope. Preko Češke in baltskih držav do Norveške in potem naokoli preko Danske nazaj domov. Sedaj pa vprašanje. Posamezne karte so v merilih 1:800.000 in so kar vredu. Karta Evrope pa je npr. v merilu 1:2.400.000. Ali se na takšnem merilu sploh da kaj videt, oziroma je to kolikor toliko uporabno. Ima kdo kakšno idejo?  Hvala za komentarje in lep pozdrav

Dve možni rešitvi:

1. da iz Euro Atlasa 1:800.000 iztrgaš tiste liste, ki ti bojo na tej ruti prišli prav. Da ne nosiš cele (težke) bukle s sabo...

2. V Google maps si nastavi ustrezno povečavo, in si sprintaj tiste dele, ki jih boš vozil. 

Objavljeno (popravljeno)

Jaz sem za "backup" in načrtovanje uporabljal zemljevid evrope (potiskan na obeh straneh) v kakšnem merilu je se ne spomnim (AMZS jih je delil članom). Za načrtovanje (da ne "drsaš" po garminu) je čisto dovolj natančen, seveda pa na njem ni nekih stranskih poti in podobnega (samo to imaš tako ali tako na navigaciji) . Do Nordcapa tako ali tako ne boš vozil po stranskih cestah, za orientacijo pa je zemljevid čisto dober (za mene je bil, ne ravno do "Capa" do centralne Norveške) . Jaz sem ga uporabil, da sem si približno določil dnevni cilj, za ostalo pa je bila potem navigacija. Enako je šlo do Portugalske.

Bolj podroben zemljevid je bolj v napoto kot korist, pa še "prekrivanje" ti občasno nagaja.

lp

Popravljeno . Popravil franc
Objavljeno

Avto karte nabavim TUKAJ, so plastificirane in se lepo zlagajo.

Če nimajo, v vsaki posamezni državi sproti.

Vem, da je prostor na motorju dragocen, vendar do severa rabiš ca.10 kart, to ni veliko.

 

Objavljeno
pred eno uro, tomash pravi:

Ne vem kam bi dal, pa bom poizkusil tukaj.

Avtokarte

Pri načrtovanju poti običajno uporabim Google maps in sorodna orodja in potem vse skupaj na Garmina. Kljub temu, imam vedno s seboj še navadno avtokarto. Glede na to, da običajno s seboj nosim eno do dve karti to ni nek problem. Sedaj pa se pripravljam peljati malo dlje. Če bodo dani pogoji se mislim odpravit na sever, po možnosti do skrajne severne točke Evrope. Preko Češke in baltskih držav do Norveške in potem naokoli preko Danske nazaj domov. Sedaj pa vprašanje. Posamezne karte so v merilih 1:800.000 in so kar vredu. Karta Evrope pa je npr. v merilu 1:2.400.000. Ali se na takšnem merilu sploh da kaj videt, oziroma je to kolikor toliko uporabno. Ima kdo kakšno idejo?  Hvala za komentarje in lep pozdrav

če imaš navigacijo, se raje posveti načrtovanju in vodenju z njo, razen splošne "preglednosti" je v vseh pogledih boljše od papirja

papir pa za rezervo, s takšnim merilom bo za precej grobo navigiranje, da bi nosil poleg načrte posameznim "velemest" z naslovi, ulicami pa je mislim da utopija, poleg tega da zaostajajo z ažurnostjo

drugo so pa predhodniki povedali

 

 

 

Objavljeno
pred 4 urami, tomash pravi:

Ne vem kam bi dal, pa bom poizkusil tukaj.

Avtokarte

Pri načrtovanju poti običajno uporabim Google maps in sorodna orodja in potem vse skupaj na Garmina. Kljub temu, imam vedno s seboj še navadno avtokarto. Glede na to, da običajno s seboj nosim eno do dve karti to ni nek problem. Sedaj pa se pripravljam peljati malo dlje. Če bodo dani pogoji se mislim odpravit na sever, po možnosti do skrajne severne točke Evrope. Preko Češke in baltskih držav do Norveške in potem naokoli preko Danske nazaj domov. Sedaj pa vprašanje. Posamezne karte so v merilih 1:800.000 in so kar vredu. Karta Evrope pa je npr. v merilu 1:2.400.000. Ali se na takšnem merilu sploh da kaj videt, oziroma je to kolikor toliko uporabno. Ima kdo kakšno idejo?  Hvala za komentarje in lep pozdrav

Nartabulš navigacija izven mest. :) 

P7100168.thumb.JPG.625cdebb74da0c60362b23f0c54ede2d.JPG

Drugače pa jaz za predele, kjer ne potrebujem zemljevidov - google maps, fotokopija.

 

  • Všeč mi je 1
Objavljeno

To okol kart. Najboljš je kupit na licu mesta. V državi po kateri bluziš. So najbolj frišne. 

Objavljeno

Realno, koliko pa sploh še prodajajo karte? Pa da so po možnosti še kvalitetne. To z nabavo na licu mesta, se meni ni nikoli "obneslo" . Običajno dobiš kakšne turistične, po možnosti plastificirane, pregledne so pa bolj slabo.

lp

Objavljeno

Mah, natiskani zemljevidi zal izumirajo. Nazadnje ko sem kupoval natiskane zemljevide, 2016 za centralno Azijo, je bilo treba kar nekaj truda, da sem nasel ustrezne. Da bi jih iskal po poti, bi bilo cisto prevec truda, razen v Istanbulu, kjer se dobi vse, se neke najbolj debilne baterije za Spot-a sem dobil v prvi trgovini s fotografsko opremo. Predstavljaj si, da prideš v Slovenijo, da kupiš karkoli pametnega moraš v kakem mestu najti ustrezno trgovino.

Tudi ce zivis v Sloveniji se bos kar namatral. Jaz bi iz prve za Ljubljano rekel, Mladinska knjiga, kjer pa imajo itak zemljevide parih velikih založb. Vem, da je pred leti bila specializirana trgovina na kongresnem trgu, nimam pa pojma ali se obstaja. Pa itak potem dobis cisto isto karto kot bi jo kupil na net-u, od neke svetovne založbe.

Objavljeno
On 3/12/2021 at 12:36 PM, tomash said:

Ne vem kam bi dal, pa bom poizkusil tukaj.

Avtokarte

Pri načrtovanju poti običajno uporabim Google maps in sorodna orodja in potem vse skupaj na Garmina. Kljub temu, imam vedno s seboj še navadno avtokarto. Glede na to, da običajno s seboj nosim eno do dve karti to ni nek problem. Sedaj pa se pripravljam peljati malo dlje. Če bodo dani pogoji se mislim odpravit na sever, po možnosti do skrajne severne točke Evrope. Preko Češke in baltskih držav do Norveške in potem naokoli preko Danske nazaj domov. Sedaj pa vprašanje. Posamezne karte so v merilih 1:800.000 in so kar vredu. Karta Evrope pa je npr. v merilu 1:2.400.000. Ali se na takšnem merilu sploh da kaj videt, oziroma je to kolikor toliko uporabno. Ima kdo kakšno idejo?  Hvala za komentarje in lep pozdrav

Jest počasi skupaj lepim Via Michelin zemljevid v Photoshopu. Že sedaj je čez 1GB in sestavljen iz 1000 Print Screen-ov. Zelo zamudno, a ko bo končan, bo to najboljša stvar za načrtovanje fur, saj so gor vse podrobnosti. Jest sem pač še bolj stara šola in ne vozim z garminom...

Objavljeno

In kaj ga boš potem natisnil?

Kam? Na plakat?

lp

Objavljeno

jz sm tut stara šola...a5 al pa še manjši plonk ceglc na rezervar--3-5 mest..po EU ni blema :P

(kar ne pomeni, da drugačne tehnike niso ok, prav vse kar je zapisano je ok, če človeku pomaga. Men je dovolj, da vidim in vem, kje vzhaja sonce, pol pa itak, za dol je morje na desni, za nazaj pa na levi :D)

 

Objavljeno

Ma na "listek" gre, dokler potuješ med velikimi mesti po glavnih cestah, ko pa zaviješ na stranske ceste nastane problem. Tako imaš npr. v Šmarju-sap na tabli označeno smer za Kočevje namesto za Ljubljano, pa da te vidim kot turista, ko se še "domačini" zgubljamo.

lp

Objavljeno
pred 4 minutami, franc pravi:

Ma na "listek" gre, dokler potuješ med velikimi mesti po glavnih cestah, ko pa zaviješ na stranske ceste nastane problem. Tako imaš npr. v Šmarju-sap na tabli označeno smer za Kočevje namesto za Ljubljano, pa da te vidim kot turista, ko se še "domačini" zgubljamo.

lp

bi šlo, do zdej smo preživel, pa bomo še. Naučil smo se zapomniti zemljevid v glavi (brez šale)..100km gor al dol ni igralo vloge :P

Sicer pa ne vem, zakaj bi pri tranzitu rabil stranske ceste?

Če jih želiš, pa bolj podrobno zapišeš pozicije, ni neke razlike z garminom. točka kot točka, analogna  na listu al pa digitalna...kar pa ne pomeni, da je tehnologija za v smeti.

Hočem povedat, da smo leta in leta tako potovali, pa vse našli, sedaj je pač bolj enostavno odkar imamo veliko "pametnih" zadev.

Problem atlas zemljevida, al pa zemlljevida je:

ustavljanje vsakih nekaj 10km in ugotavljanje po kateri tangenciali se giblješ..no go kar se mene tiče..

Objavljeno
pred 1 minuto, DAMI34 pravi:

Sicer pa ne vem, zakaj bi pri tranzitu rabil stranske ceste?

Če se izogibaš avtocest...

lp

Objavljeno
Pravkar, franc pravi:

Če se izogibaš avtocest...

lp

sem zapisal, si pač podrobno zapišeš, al pa sprintaš kopijo neke relacije in nabiješ na rezervar, ter izgubiš oke, ko se trudiš videt, katera od treh vzporednic je prava :P

 

Objavljeno

Če imaš dovolj časa, zna biti čisto zanimivo. Tako sem jaz v Risnjaku (HR) prišel "ven" 50 km stran od zadanega cilja, sem pa videl kraje in stvari, ki jih drugače ne bi.

lp

Objavljeno
pred 23 minutami, franc pravi:

Če imaš dovolj časa, zna biti čisto zanimivo. Tako sem jaz v Risnjaku (HR) prišel "ven" 50 km stran od zadanega cilja, sem pa videl kraje in stvari, ki jih drugače ne bi.

lp

čar potovanja, včasih je bil čar izgubljanja, sedaj je pa čar WTF kam me je garmin pripeljal :D

 

Objavljeno

No ja. Garmin je super za rešit se iz velikih mest. Fajn je tudi za prečiti Italijanska mesta.  Prvo leto kosem bil na Sardiniji sem se vozil po vaseh gor in dol, dokler nisem po dolgem času našel izhoda. Nisem samo jaz smotan, smotani so tudi raznorazni graditelji cest. Kakorkoli, z Garminom sva se nekako ujela, vsekakor pa mi je za predstavo boljši zemljevid. Običajno se podajam na pot bolj na knap s časom, tako da je fino, da se ne izgubljam dan za dnem. Koristiti tehniko in staro šolo to vse skupaj je dobitna kombinacija. Tak je to pri meni in zato običajno nosim s seboj še avtokarto. Nabavil sem karto Evrope, na kateri so na primer za Slovenijo vidni kraji in povezave le za vsega skupaj cca 10 mest. Ni ravno vau, bo pa v pomoč. Ostalo bo šlo pa s pomočjo Garmina in sonca.... Pa sigurno bo tudi zaporedje lokacij na tank torbi.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Moj Garmin pred odhodom dobi skoraj do potankosti urejen GPX celotne planirane poti, razdeljen po dnevih in še rezervne odseke, ki so kot opcija ob morebitnih nevšečnostih. Seveda je vse skupaj primerno naslovljeno, da ni potem problema z uvozom. Če pa zagusti, pa sproti kak odsek spesnim. Karta v papirni obliki je običajno samo za večerno debato o tem, kaj sledi naslednji dan. Vse načrtovane poti so v glavnem brez uporabe AC, če se le da in transferji res niso nujno potrebni, recimo prečenje Italije do trajektne povezave z otoki in podobno. Poleg tega je v zadnjem žepu jakne tudi A4 na katerem je natisnjen far plan z znamenitostmi, opozorili in naslovi ogledanih prenočišč, ki pa običajno ne odigra svoje vloge, saj se nameščava bolj naključno, glede na trenutno situacijo in priložnost. Zaenkrat nama ta sistem špila. Za beckup Garminu s seboj nosim en mali telefon-navigacijo Garmin ASUS Nuvifon M10 z naloženo isto ruto, pa ga do danes še nisem rabil, zaleže pa praktično nič.

Objavljeno
4 hours ago, franc said:

In kaj ga boš potem natisnil?

Kam? Na plakat?

lp

"Odrežeš" ven samo del, ki ga rabiš in shraniš pod drugim imenom.... Sam si narediš svoj Road map po želji..

Objavljeno
pred 5 urami, DAMI34 pravi:

jz sm tut stara šola...a5 al pa še manjši plonk ceglc na rezervar--3-5 mest..po EU ni blema :P

(kar ne pomeni, da drugačne tehnike niso ok, prav vse kar je zapisano je ok, če človeku pomaga. Men je dovolj, da vidim in vem, kje vzhaja sonce, pol pa itak, za dol je morje na desni, za nazaj pa na levi :D)

 

Tudi jaz imam podoben sistem, z razliko, da jaz se bolj kot na velika mesta fokusiram na križišča, ker bilokam greš, greš samo na ravnost, do določenega križišča, katerega si prej dobro ogledam na google maps street view, potem pa spet naravnost itd.. tam kjer pa imam namen se ustavit pa si zapišem naslednje ključne točke v katero smer naprej... se tudi zaluta ampak do zdaj so bili to ponavadi najboljši deli poti :D 

Objavljeno
pred 10 urami, gaberkosir pravi:

"Odrežeš" ven samo del, ki ga rabiš in shraniš pod drugim imenom.... Sam si narediš svoj Road map po želji..

Razumem, ampak a na papirju, tablici, telefonu...

lp

Objavljeno
3 hours ago, franc said:

Razumem, ampak a na papirju, tablici, telefonu...

lp

Ne, samo print in tank-torba. Stara šola :)

primer.jpg

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!