Popularna objava Snečer Objavljeno Julij 27, 2019 Popularna objava Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 Po lanskem izletu na otok Lastovo, sem si letos ogledal še otok Vis, ki je bil v Jugi za širši turizem izoliran, otok pa je vojska posvojila in izdolbla tunele, bunkerje ter zgradila vojašnice. Lokacije vojaških objektov sem zbral tukaj, če bi si še kdo rad zadeve pogledal. http://snecer-poi.blogspot.com/2009/06/vis-poi-2008.html Tokrat sem šel na izlet v solo varianti, odločil sem se zadnji hip, malo me je odvračal termin (nekako sem imel v mislih konec septembra), saj bi otok lahko bil napolnjen s turisti (a ni bilo prehudo) pa tudi na cestah bi gospodarile slovanske registracije z atipičnim stilom vožnje, k temu pa je še dodati vročino. Dan, dva pred odhodom sem poiskal še namestitev, ki je bila za ta termin in eno osebo smešno poceni, apartma 25 eur/noč - 10% popust na bookingu od "znancev", v glavnem džabe, tri dni za 67 eur. Majhen apartma za eno osebo brez presežkov, razen tega, da je wifi delal hitreje kot doma. Še pred desetimi leti, ko sem bil nazadnje na Visu, so imeli linijo v svet 512kbs, sedaj pa tudi mobitel deluje solidno. https://www.booking.com/hotel/hr/apartments-dilk.sl.html link do apartmana, imajo tudi druge, za več oseb, motor je parkiran zunaj pred hišo na parkingu, za svojega se nisem bal, ima serijski Vigo , alarm in še kaj, lahko bi pustil not tudi ključe. 1. dan Odhod v nedeljo zgodaj zjutraj, z vinjeto do Gruškovja po novi AC, na meji je bil kar nekaj osebnih vozil, ki sem jih obvozil, tako da čakanja ni bilo. Kar sem profitiral na meji, sem izgubil na prvi cestninski, ko turist ni znal plačati cestnine, očitno s kartico iz aliexpresa, na koncu ga je rešilo osebje in mu pobralo gotovino, iz kriljenja sem razumel, da naj drugič pogleda na table. Nato vožnja po AC do Karlovca, kjer sem tankal in se pripravil za motogp D1, start ob 7:05. V glavnem brez resnega prometa in na easy sem prikruzal do Gračca, kjer sem zajtrkoval ob 9:08. Očitno zapuščena srpska gostiona iz časa Krajine. Vmes je priletela skupina Slovencev, pretežno na bmwjih (gs&co), katere sem kmalu prehitel, ker so imeli neke foto seanse ob cesti. Trajekt sem imel ob 15:00 uri, karte kupil in natisnil (lahko pokažeš tudi na mobiju, a papir je ziher) kar preko spleta, povratna za motor in telo je bila okoli 39 eur. Za nekatere trajekte (tudi Vis) v sezoni priporočajo rezervacijo (zaradi gneče), za motor seveda ni težav, ker greš prvi gor, sam nakup prek spleta pa tudi pomeni rezervacijo. https://www.jadrolinija.hr/ Za Kninom, 10:11 sem malo počival na klopci, ker sem bil prehiter. Zgodaj sem krenil zaradi temperatur in prometa. Ob ponovnem štartu me je skupina spet prehitela oziroma so bili kar razvlečena čreda, tako da sem se nekako vrinil v formacijo in opazoval stil vožnje, zunaj 110+, naselje ni bilo pod 60, kljub temu pa so me sidrali, tako da sem na koncu, ko so se pojavili ovinki ob Perućkem jezeru, zadevo dokončno uredil so me pa kolegi motoristi posneli tudi s kamero, mislim da je bil en na XRu ali RR. V Sinju sem ustavil, da poslikam priprave za Alko zanimivo, s folijo pokrita steza, da je ne bi preveč razmočilo Nato sem počasi nadlajeval do Splita, kjer sem malo dotankal, pregledal vse radarje v okolici, se zapeljal do trdnjave na Klisu in bil kljub temu že ob 13:12 na pole p. v trajektni luki. Trajekt je odplul po planu, ni bil napolnjen. Na trajektu sem si krajšal čas z ogledom finala v Wimbledonu, navijal sem za Rogerja, ki je za odtenek bolj raznoliko igral. Na trajektu v družbi RR, dobri so tile cestakarji, oba s sopotnico z nahrbtniki. Vse se da, če se hoče. Plovba traja 2 uri+, brez posebnosti. parking pri apartmanu, v bližini par 100m je trgovina tommy, no market, kjer je vse na voljo. nekaj sem nabavil za pojest slika Visa Ker sem imel še čas, sem se zapeljal do trdnjave George, ki je bila še 2008 zanemarjena in zaklenjenazadeva, danes tam obratuje petična gostilna za EU imperialiste. Ogled je sicer brezplačen. lepi azgled in prijeten ambient ovčice pripeljejo trošit v stilu... Akito, ftp, maxiscooter in 31 others 30 2 2
Popularna objava Snečer Objavljeno Julij 27, 2019 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 za uverturo sem si v neposredni bližini (rt Rogačič) pogledal podkop Jastog (zaliv Parja), ki je bil za podmornice in raketne čolne OSA. https://hr.wikipedia.org/wiki/Raketni_čamci_klase_Osa podobna zadeva je bila tudi na Lastovu, dva podkopa, zato se nisem spuščal v podkop in sem šel naprej pogledat na rt topovsko "baterijo". Dokaj preprost dostop po zadnjih par 100m po makadamu, bilo je okoli kar nekaj vozil, tako da je zadeva obljudena. vhod v kompleks po tunelih na drugo stran in pogled na morje pomožni vhod/izhod za prvi vtis je bilo dovolj, poleg so bili tudi drugi obiskovalci zadevo sem končal na rivi Ob 20:53 prihod v apartma in priprave za naslednji resnejši dan... Vremenska napoved je bila ugodna, ni bilo prevroče, okoli 28 stopinj, a kljub temu sem se odločil, da vstanem naslednji dan zgodaj in si še pred kitajci ogledam zadeve. se nadaljuje amateur, izibajker, markII in 25 others 26 2
Popularna objava Snečer Objavljeno Julij 27, 2019 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 2. dan, ponedeljek Najbolj me je zanimal ogled (verjetno radarskega) opuščenega kompleksa, ki se nahaja na samem hribu Vela Glava, okoli 350 nmv. Imel bi naj oznako "objekat 160", po domače so mu rekli "rupa". Podjetni domačini so zapuščene objekte izkoristili kot dodatno turistično ponudbo, oglede ponujajo kar na rivi, vendar jaz si zadeve raje ogledam sam pa še vsega ti ne pokažejo. Poleg tega je seveda obisk solo odsvetovan, ker je nevarnost "min", ki pa seveda ob vplačilu aranžmaja izginejo Škoda, da ni država objektov zaščitila pred uničevanjem, iz vojaškega vidika danes najbrž niso več pomembni, bi pa lahko kot urejena turistična znamenitost vrnili nazaj nekaj denarja otoku Vis na račun večletne izolacije otoka. V glavnem, glede Vele Glave sem na spletu našel Slovenca, ki je v letu 91 služil prav v tem objektu in mi je tako povedal še par zanimiv zadev, za razliko od pravljic in mitov, ki nastanejo pri turističnih delavcih in v raznih člankih (npr. kapaciteta za 300 vojakov ipd.). Dostop do kompleksa je možen po markirani pešpoti iz Visa (odločil sem se za to varianto), ali pa tudi iz južne strani po deloma slabšem kolovozu (iz smeri kraja Žena Glava), cesti (za enduraše nobenih težav pa tudi s cestnimi gumami bi se dalo). https://www.openstreetmap.org/#map=17/43.04637/16.15630 manjkajočo cesto, pot in vhode sem vrisal v OSM zemljevide na podlagi lastnih GPS podatkov Iz apartmana sem krenil ob 5:05 uri, sem mislil, da sem vstal prvi, ampak je pol ure pred tem že petelin pri sosednji hiši kurblal na polno, torej sem bil že prepozen. pot v hrib se začne na tem odcepu, je tudi oznaka na tabli in sicer 701, ki označuje planinsko ali kolesarsko pot na Hum. pot je sitna kot pajkica, praktično en kilometer je prepreden s pajčevinami, v glavnem nonstop sem se čistil in izogibal mrežam, da jim nisem uničil dela po slabi uri hoje, je bilo ob poti zaznati, da se bližam območju, ki je bilo nekoč skrito očem na prevoju med hriboma se cesta nadaljuje naprej, vhod v kompleks pa se odcepi na levo v gozd tako izgleda vhod v hrib, glavni vhod, našel šem skupno 5 vhodov/izhodov v objekt, ki jih je od zunaj "nemogoče" najti, samo do enega stranskega vhoda je potka, vhod-stopnice pa so zakrite z grničevjem v glavnem, 50 minut hoje iz mesta v hrib in si tam. Priporočljivo je, da se takšne zadeve ogleduje še z nekom, v primeru, da se kaj pripeti, ker v objektih jasno ni signala. Za ogled sem bil sicer solidno opremljen, od svetilk, kamere itd. Pred tem pa sem se malo pozanimal o samem objektu in si izrisal približno skico.. Dejansko gre za en dolg tunel (cirka 400m po moji izmeri!), ki se na koncu konča s prostori, kjer so spremljali radar, telefonija ipd. Radar bi naj pokrival območje do Gibraltarja (to mi je povedal bivši vojak). V sredini tunela je nato pomožni izhod (+dva stranska in kupola), ki vodi po stopnicah na sam vrh hriba (tu se po stopnicah dvigneš za cirka 60m). Kar ni jih bilo konca, no ko sem zagledal štorže, sem vedel da je izhod blizu. V samem tunelu pa so na levi in desni strani prostori za ljudstvo itd., vidni temelji za agregate, wcji, tuši itd. Ker sem bil opremljen s kamero, sem zadevo posnel in predlagam ogled posnetka, ki bolj nazorno pokaže vse skupaj. V objektu sem bil čisto sam, le na poti nazaj sem videl parkiran traktor lokalca, sicer pa nikjer žive duše. Predlagam ogled. Objekt je zapuščen od razpada juge oziroma od maja 92, ko je JNA zapustila otok. Žal je pokradena vsa inštalacija, jasno bakreni vodniki in železje, ki se ga je dalo spiz... baje da so na otok prihajali tudi iz "Indije" in oplenili, kar se je dalo. Sicer je objekt za moje pojme lepo ohranjen, stene v tunelih se ne krušijo, zaznati je sicer vlago v začetku, ker ni več prezračevanja. lotili so se celo inštalacij v tleh... groba in nepopolna skica, ki sem si jo naredil, seveda ni vrisanih stranskih izhodov na vrh, ki sem jih odkril šele ob ogledu, in kopice vseh prostorov izgled vhoda na vrhu hriba na vrhu je zaznati položaj za protiletalsko obrambo še najbolj zanimiva pa je očitno nekakšna tankovska kupola (italijanska izdelava, na kupoli piše ILVA), ki je bila nekoč obdana v celoti s kamni zaradi kamuflaže, po moji oceni nekakšna opazovalnica na vrhu, saj je bila iz notranje strani zaprta s kar tremi vrati, skozi luknjo pa se bi sicer dalo splaziti. v kupolo je verjetno od spodaj nekoč vodila lestev kupola je seveda dostopna od spodaj in sem si jo ogledal še en stranski vhod, ki pripelje v šumo sledi Indijcev, ki vsega pač niso uspeli odpeljati glavna pot na vrhu, dostop do vhodov/izhodov je po potkah v "makijo" spust iz vrha nazaj proti cesti tu sem naletel na traktor, nastavek za košnjo (verjetno) nazaj proti Visu, ja višinska razlika je kar 350m z leti se je pokazal kabl, ki je bil napeljan do objekta ob 8:29 sem prispel na izhodišče ter se odpravil do apartmana na zajtrk vse je potekalo po planu, vse mine so ostale na svojem mestu leta 2008 je nekemu turistu res mina odnesla nogo, vendar je bilo to v bližini sedaj še delujočega radarja na Humu (blizu Titove špilje), kjer je turist preplezal ograjo oziroma žico, da bi bolje videl sončni zahod. Ob shojenih poteh in v objektih pa min zagotovo ni (več). Previdnost sicer ni odveč. V prilogi še .gpx datoteka, sled poti. Vela glava Vis.gpx MARE 65, skofk, RobiRoberto in 23 others 26
Popularna objava Snečer Objavljeno Julij 27, 2019 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 2. dan 10:08 Po zajtrku sem se zapeljal do Komiže, Vis je majhen otok, na drugo stran je 10km, tako je možno tudi rentat skuter in kolo, a je kar gore, dole. Namen: ogled kompleksa bunkerjev, topov na rtu Stupišće in raketnih podkopov za raketni sistem Rubež-E. Podobne rakete kot na čolnih OSA (ruski termit), le da so na tovornjakih. Po odhodu so vse odpeljali v MNE (nekje zasledil in poskušalo preprodat). Vožnja do rta po makadamu, mimo smetišča, do raketnih podkopov ok, naprej pa malo globji makadam Videoposnetek vožnje do hangarja. Smetišče za bmwje Na otokih so bile smeti vedno problem, sedaj je zadeva z globalnim potrošništvom še slabša. podoben raketni sistem je bil tudi na Lastovu (zagotovo načrtoval isti človek). Očitno so s temi raketami posodobili zastarele topovske baterije, kot dodatna zaščita morja. tale zadeva je bila, oziroma dva takšna sistema (če se kdo bolje spozna, lahko dopolni) pelješ skozi in na drugi strani ven, zgoraj kamuflaža, stiropor skladišče za rakete termit zgoraj se vidi šina-tračnica, tako so rakete nalagali v sistem stiropor, kamuflaža, v drugem skladišču so vrata zapikana, skladišča imajo zračnike, ki segajo visoko v hrib, na vrhu izgledajo kot majhne hišice markII, IF7, ftp in 26 others 28 1
Popularna objava Snečer Objavljeno Julij 27, 2019 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 nato sem pot nadaljeval do samega rta Stupišće, kjer so ostanki vojašnice ter kompleks topovskihbaterij, štirje topovi, italijanski Ansaldo 90/53 nikogar nisem srečal vhod v kompleks tunelov, princip enak na vseh otokih (Lastovo in še drugje na Visu) to so postelje, ogrodja, kjer so ajali top 1 in lep razgled na otok Biševo, je bilo kar nekaj jadrnic, škoda, da ... od zunaj, top so ukradli oz kar je ostalo od njega tudi vsa druga inštalacija pokradena ta pa še je ostal izhod v sili opazovalnica tu so ta glavni osmatrali in takoj poklicali lahko so se tudi zaprli ob 11:49 sem končal z ogledom in se zapeljal proti Milni k znancu, ki me je čakal s kosilom Ženka breg, Joker, marincspeedshop in 24 others 27
Popularna objava Snečer Objavljeno Julij 27, 2019 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 2. dan, po kosilu, 14:45 Po kosilu se je prilegel lep sprehod z motorjem do Titove špilje. Tu se je baje "stari" skrival in vodil špil dalje. https://hr.wikipedia.org/wiki/Titova_špilja Nato sem nadaljeval po cesti naprej, do cerkvice Sv, Duh, višina kakšnih 580 nmv, lep razgled na Komižo, v bližini je radar HVOja. gor seveda vodi iz Komiže in Visa pešpot, vendar je to kar za hodit, precej višinske razlike, morda v kakšnem drugem letnem času prav prijetno. Tu so se že pojavili turisti v opankah s hrvaškim vodičem, ki je odgovarjal na neumna vprašanje, predvsem se je vse sukalo okoli tega, kje se da narediti lep selfie...angleško govoreči in rejeni angleži iz južnih kolonij. Mavti, Marcel-F, Akito in 20 others 23
Popularna objava Snečer Objavljeno Julij 27, 2019 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 2. dan, 15:39 Na povratku nazaj sem se pri Komiži, no nad Komižu, ustavil še pri enem exYU kompleksu, "rdeče skale, stene" oziroma "Crvene stine", kjer je bila predvidena bolnišnica oziroma "novinarsko" središče Tanjuga, ki bi v primeru vojne posredoval všečne pravljice raji. Stene so bile ponekod zvočno izolirane. cesta do objekta oziroma vhoda v steno izolacija iz druge strani je stranski vhod7izhod iz hriba malo sem se zaplezal do stranskega izhoda po teh ciglih bi rekel, da je bil vhod zazidan in da so jih razbili po odhodu JNA kamuflažna stena oglede sem zaključil na rivi ob pivu, 18:30 v prispevku ne prikazujem vseh objektov, le tiste, ki so bili meni najbolj zanimivi oziroma najjaće, v dveh dnevih si vsega ne moreš ogledati, pa tudi začne se "ponavljati" ker nisem vajen alkohola in ker me je napihalo, me je proti večeru začela boleti glava BIF, SAR-Solo Adventure rider, avtomoto in 28 others 23 4 4
Popularna objava Snečer Objavljeno Julij 27, 2019 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 3. dan, torek, 12:24 Plan je bil, da se zgodaj zjutraj odpravim na izlet in sicer na še en odročen kraj, rt Barajci, kjer je še ena baterija italijanskih topov, kakor tudi drugi objekti. Dostop je možen tudi po makadamu okoli 11km v eno smer, jaz sem se odločil za izlet po pešpoti iz Komiže. 8.5km hoje v obe smeri. V prilogi .gpx sled. Ker sem se obiral, je bilo opoldne prekrasno za hojo po vročini liter vode je komaj zadostoval. pešpot je solidno markirana, sicer pa so tam tudi lepe manjše plažice razgled na Komižo, pot poteka delno po senci-gozdiček, delno je pa po soncu (gor in dol) do samega rta sem prišel po precej obrasli stezici, že na vrhu pa je cel kup objektov in položajev ter fake bunkerjev vhod v opazovalnico, vendar je bilo v njej polno netopirjev in jih raje nisem motil (zmotno je prepričanje, da so slepi) topovske baterije oz kompleks pa sem posnel, pri vhodu je viden vandalizem, so v objektu očitno kurili zelo podoben princip, 4 topovi s pomožnimi prostori, s to razliko, da so bili ti štirje topovi kamuflirani kot dalmatinske hišice , se vidi po konstrukciji, vendar sedaj strehe ni "več", je verjetno kdo drug bolj rabil bilo je že kar vroče, zato sem počival na hladnem ob temeljih za top dostopno z vozili, zato se je dalo krasno oplenit ruski stroj Po prihodu do apartmana 16:05 sem pojedel poživilo, spakiral ter se odpravil k počitku. Rahel glavobol je po zaužitju sladoleda in kave prenehal. žlička je bila poleg rt Barjaci.gpx BIF, Nightmare, markII in 22 others 25
Popularna objava Snečer Objavljeno Julij 27, 2019 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 4. dan, sreda, 5:00 zgodnji trajekt ter prijetna plovba do Splita nato sem naredil napako ter se peljal od Splita po magistralki, ki je bila kar polna, polna turistov in čudnih šoferjev, sem pa izkoristil priliko ter preveril vse radarje, vse lokacije so držale, le ena omejitev je pri Biogradu 70. dolgočasna vožnja po jadranki... Počitek na Jadranki, nakar sem se odpravil Senj-Josipdol-Duga Resa...slaba cesta, nazadnje sem tam vozil pred 20 leti. V Karlovcu na AC in domov v metropolo. malo po 18. uri sem prispel brez težav domov (zelo na easy). z materialom ni bilo nobenih težav, malo sem se igral z nastavitvijo ventila oilerja, v glavnem močno sem mazal Na Visu je kaj za videt, kar se tiče teh JNA "ostankov", so sorazmerno lahko dostopni in jih je veliko. Zadeva je blizu in predstavlja budget izlet, veliko vidiš, se dovolj navoziš pa še blizu je, tako da ni bojazni, da bi prevozil tisoče km in bi ti na destinaciji kitajci motili sceno. Na dvoriščih lahko vidiš vidiš tudi zapuščene barke, v glavnem s pravo mero domišljije, je lahko to svetovni izlet Da ne omenjam, da se je možno tudi okopat, a o plažah sem pisal v 2008. JoeFZ, igc1, MiNa in 33 others 25 10 1
car_freak Objavljeno Julij 27, 2019 Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 Bravo! Zelo lepo dokumentirano. Tudi jaz imam željo narediti en tak JNA izlet! Mič_15 in BIF 2
avtomoto Objavljeno Julij 27, 2019 Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 Dobro narejen "turistični JNA vodnik" za Vis. Tudi angleži (in drugi) so čuvali Vis . . .. ? MiNa, car_freak, igc1 in 6 others 9
vandrovec Objavljeno Julij 27, 2019 Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 ...smetišče zgodovine, kar ni več uporabno onesnažuje planet... bajkr88 in BIF 2
ftp Objavljeno Julij 27, 2019 Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 Zgodovina je zgodovina, pa kakršna koli je bila. Smetišče (zgodovine) pa je, ponavadi, samo za tiste, ki jo radi ponavljajo - žal ? Sam dePihlja, Joker, jvalant in 6 others 9
DAMI34 Objavljeno Julij 27, 2019 Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 Lep, izčrpen in natančen potopis. ?
bikez Objavljeno Julij 27, 2019 Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 (popravljeno) V špiljo pa nisi šel? Na otoku Bišev(i)o je menda vsega skupaj 10 ljudi, od tega vsaj ena slovenka, ni živali, ki so strupene, pa en kafič v zalivu, če greš peš čez otok. Tablc na avtih ne rabijo. Folk vozijo na otok s hitrimi gliserji, ponavadi so turisti v kopalkah, šofer gliserja pa v bundi. Vsekakor dobro za ledvice . Na Visu si pozabil slikat vinograde. Vino domačini zelo hvalijo, meni ni sedlo. Tam kjer je bil Josip, ni za videti nič razen table, ki si jo slikal. Da se ne bo kdo matral v hrib brez veze . Popravljeno Julij 27, 2019. Popravil bikez breg in amateur 2
Snečer Objavljeno Julij 27, 2019 Avtor Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 Pravkar, bikez pravi: V špiljo pa nisi šel? Na otoku Bišev(i)o je menda vsega skupaj 10 ljudi, od tega vsaj ena slovenka, ni živali, ki so strupene, pa en kafič v zalivu če greš peš okol otoka. Pa tablc na avtu tudi ne rabijo. Folk vozijo na otok z hitrimi gliserji, ponavadi so turisti v kopalkah, šofer gliserja pa v bundi. Vsekakor dobro za ledvice . Na Visu si pozabil slikat vinograde. Vino domačini zelo hvalijo, meni ni sedlo. Modro špiljo na Biševu sem obiskal v 80ih letih oziroma s čolnom (gliser) nismo mogli not, poleg tega pa je bilo polno meduz, tako da tudi plavanje ni šlo skozi pa majhen sem še bil V glavnem, še bo kdaj kakšna priložnost za komercialne oglede in slikanje še česa drugega.
bikez Objavljeno Julij 27, 2019 Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 (popravljeno) Za kopat na Vis-u je fajn plac zaselek Stončica. Gostilna je blizu oz. na plaži. Edit: v špiljo vozijo s svojimi lesenimi čolni. Seveda za plačilo. V lastni režiji na črno dostop ni mogoč. Popravljeno Julij 27, 2019. Popravil bikez Snečer 1
Snečer Objavljeno Julij 27, 2019 Avtor Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 pred 5 minutami, MiNa pravi: Tako septembra pa JNA-Lastovo. odpravljata se na Lastovo? ? MiNa in Erik99 2
maxxa Objavljeno Julij 27, 2019 Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 pred 4 urami, Snečer pravi: razgled na Komižo, pot poteka delno po senci, gozdiček, delno je po soncu 1984, ko so vis odprli za "domace" jugo goste, smo v Komizi na hotelski terasi zajtrkovali. Za/nad hotelom, pa je potekala taksna (mogoce tudi ta) stezica, po kateri je vsako jutro vojska masirala nekam. Mi smo ogledovali njih, oni pa nas. Vsak s svojimi mislimi o onem drugem.
Snečer Objavljeno Julij 27, 2019 Avtor Opozori Objavljeno Julij 27, 2019 pred 7 minutami, maxxa pravi: 1984, ko so vis odprli za "domace" jugo goste, smo v Komizi na hotelski terasi zajtrkovali. Za/nad hotelom, pa je potekala taksna (mogoce tudi ta) stezica, po kateri je vsako jutro vojska masirala nekam. Mi smo ogledovali njih, oni pa nas. Vsak s svojimi mislimi o onem drugem. tako je, ta pot je za/nad hotelom in je zagotovo še ista trasa maxxa 1
skofk Objavljeno Julij 28, 2019 Opozori Objavljeno Julij 28, 2019 Lepo opisano ? 3 leta sem hodil tja na morje, da sem cel otok prelutal...pa še je verjetno ostalo kaj neodkritega ? Zdaj bo pa Lastovo na vrsti trebor, MiNa, DAMI34 in 1 other 4
Popularna objava Snečer Objavljeno Julij 28, 2019 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno Julij 28, 2019 pred 21 minutami, skofk pravi: Lepo opisano ? 3 leta sem hodil tja na morje, da sem cel otok prelutal...pa še je verjetno ostalo kaj neodkritega ? Zdaj bo pa Lastovo na vrsti Lastovo je bolj "izolirano" še danes, tam ni takšnega turizma kot na Visu, je mir in idila. Če pa imaš čoln, je arhipelag prava stvar. http://snecer-poi.blogspot.com/2011/06/lastovo-poi-2011.html Vojaških objektov je manj, v glavnem sta dva kompleksa in sicer en v Jurjevi luki, na SZ otoka, kjer je bilo skladišče min, 2 podkopa, vojašnica, skladišče goriva itd. ter drugi, vojašnica maršala Tita (devastirana) in v nadaljevanju na JZ, na rtu Veljeg Mora topovska baterija, 4 komadi in v hribu zadaj hangar za raketni sistem (enak na Visu). Vendar pa na Lastovu izgleda nekako "lepše". Prvi kompleks v Jurjevi luki je prosto dostopen, brez nekih ovir, do podkopov se gre peš čez hribček. Drugi kompleks na JZ pa gosti krave, v raketnem hangarju je seno, lokalec je zadevo lepo izkoristil. Pri nekoč vojaški kapiji je zaradi tega "ograja" (najbrž zaradi krav), vendar se je dalo zrinit mimo in odstranit palete, ki so ovirale. nato pa se je mogoče pripeljati do samega rta, vendar pa je makadam kar grob in v delu kar strmo, tako da je morebiti bolje parkirati pri kravah in se malo sprehoditi ciciban, amateur, DAMI34 in 8 others 10 1
DAMI34 Objavljeno Julij 28, 2019 Opozori Objavljeno Julij 28, 2019 na Mljetu je tudi nekaj ostankov JLA in bunkerjev, žal nisem raziskoval v podrobnosti, le par rovov in je fotk bolj malo skofk, Quest, Snečer in 3 others 5 1
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se