Jump to content

Jadranski krog 2023


Recommended Posts

"Ruta obsega vožnjo po gozdnih, obalnih in gorskih cestah, ponuja celotno paleto širokih ravninskih in ozkih strmih cest ter vsega ostalega vmes. "

Če ti na tak način uspe prevoziti 300-400 km (vsak dan) :worship:

Drugače pa "sanjska" vožnja.

lp

Link to comment
Share on other sites

verjetno je mišljena asfaltna podlaga, tako da je komot uresničljivo.

Link to comment
Share on other sites

Franc, hvala za komentar.
Morda nisem najbolj jasno zapisal tukaj: "V načrtu so samo najboljše zavite, asfaltirane ceste, ki jih ponuja izbrana ruta.", a gre dejansko v celoti za asfaltno podlago (kot je komentiral tudi DAMI34) in dostikrat so to široke, vijugaste ceste, kjer se brez težav pelješ zadosti hitro, tako da so, tudi v kombinaciji s počasnejšimi predeli in z upoštevanjem celodnevne vožnje, razdalje med 300 in 400 km izvedljive brez nekega večjega napora.
Poleg tega je ruta takšna, da vijuga kot počasna reka (na sliki je ruta poenostavljena) in če bi zmanjkovalo časa, se enostavno izpusti kakšen rokav te "reke".

Edited by motoretro
Link to comment
Share on other sites

Če je ruta že zrisana v enem od programov, bi lahko objavil realno planirano pot in bi jasna slika mogoče pripomogla k iskanju morebitnih sopotnikov. 300 do 400 km/dan je kar optimalna razdalja za turistično potovanje tudi v malo bolj zahtevnih pogojih kot je morebiten dež ali veter, mogoče kak obvoz ali zgrešena pot.

Sam planiram v podobnih okvirih, s tem, da se prenočevanje nikoli ne fiksira v naprej. Vse gre sproti, ker s tem nisi časovno vezan na doseg dnevnega cilja, kaj šele ciljev na celi poti.

V pripravi 

1777625149_Zajetaslika1.thumb.JPG.16337f723cb06a1722cfed241e4d79d5.JPG

Edited by raza
Link to comment
Share on other sites

Raza, hvala za komentar.
Bom objavil tudi dejansko pot, ko bo v celoti določena.

Kar pa se samega planiranja rute tiče, bi ti pa predlagal, da začneš uporabljati kakšno drugo orodje  (in tudi vsem ostalim, ki še vztrajate pri Garminu). Garmin BaseCamp je bil za planiranje poti uporaben, ko še ni bilo na voljo boljših alternativ, v današnjem času pa je po mojem skromnem mnenju malo preveč okoren in pomanjkljiv, je pa še vedno precej priročen za urejanje zabeleženih sledi ali pa npr., za pretvorbo KML datotek v zapis GPX.
Glede na to, da danes obstaja kar nekaj "online" kartografij, je verjetno smiselno uporabiti katero od teh.

Če te zanima moj predlog, sporoči, pa napišem, kaj bi jaz uporabil, kako in zakaj. Kogar zanima moj predlog, naj klikne srček.😉

Edited by motoretro
Link to comment
Share on other sites

Na Garminu in njegovih programih sem od vsega začetka (20 let!) tako, da mi ne predstavljajo nekih problemov. Tudi razna konvertiranja iz KML in podobnih zapisov so mala malica.

Seveda sem odprt za predloge in rad pogledam kaj novega, drugačnega. Poznam nekaj spletnih verzij planiranja poti, ampak, če si nekaj osvojil in obvladaš, zakaj bi se mučil? Z Garminom sva si na ti in zakaj bi spreminjal, če mi zadovolji vse potrebe?

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

 

pred 53 minutami, motoretro pravi:

Raza, najprej moj odgovor tebi, ki se sprašuješ, zakaj bi nekaj spreminjal, če ti zadovolji vse potrebe:
Enako bi se lahko vprašal nek kmet (vsaka podobnost s Kmet2 je povsem naključna 😉 ), ki se je polovico svojega življenja vozil v mesto z volovsko vprego. Z njegovega stališča mu je vprega zadovoljevala vse njegove potrebe, a ta kmet se drugo polovico svojega življenja v mesto vozi s traktorjem, avtom, avtobusom, motorjem... Zakaj, ker mu tak način prevoza omogoča, da pot opravi hitreje in udobneje. Temu se reče napredek in je nekako lasten naši človeški vrsti. Zdaj ali je za vsako ceno vredno kar naprej napredovati je že drugo vprašanje, a človek je pač nekako primoran s tem stopati v korak. Drugače ga čas povozi. (pa brez zamere 😉)

A tako. Brez potrebe si odgovarjal in delal (kočljive) primerjave.

Lahko ti povem, da se s tvojo (meni poznano) napredno navigacijo ne bom peljal nič bolj udobno, kot se sedaj peljem z zastarelim orodjem, ki ga uporabljam. 

Pa SREČNO!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Jaz uporabljam MyRouteApp, sicer plačljiv program, zelo enostaven, nastaviš mapo po kateri preačunava pot (glede na napravo Here mapa, TomTom mapa, OpenStreet mapa) pregleduješ pa ali v Google mapah, ViaMichelin, Openstreet, OpenCycle,.. in enostavno pregleduješ v kateri ti ustreza. Mapo nato direktno preneš v napravo Garmin ali TomTom. Enostavno.

Slabost .... za mene, da ne obstaja offline verzija (za kreiranje poti). Ko ni interneta (kar se zgodi) je pač malo težje.

Glede načrtovanja poti sem precej bolj "preprost" in ne planiram tako podrobno. Si označim kraje ali poti, sicer so vse poti prvič zanimive (seveda ne AC razen ko ne gre drugače). Okvirni plan je doma narejen, na sami poti samo spreminjam podrobnosti glede na čas, vreme in druge okoliščine.

@motoretro Kar se tiče "udobnosti" je najbolj udobno tisto kar najbolje obvladaš in ni primerljivo s prevoznim sredstvom. Sicer pa so tudi poti kjer z avtom, traktorjem in podobnim ne prideš, prideš pa na oslovskem hrbtu. 😉
(predvsem mišljeno da dela offline torej tudi ko ni interneta)

 

Link to comment
Share on other sites

Uf, tole je pa za mene znanstvena fantastika. Pravzaprav na takšen način nočem potovati.

Vedno imam nek cilj, kako priti do tja pa je dnevno prilagajanje. Osebno menim, da je tako natančno planiranje vkalupljanje, ki ga na dopustu res ne rabim. Pa rezervacija nastanitev za pol  leta v naprej, uf, uf.

Vsak po svoje.

Link to comment
Share on other sites

Tudi zame je to katastrofa.  Okvirna trasa na papirju. Potem pa dnevno prilagajanje z iskanjem nastanitev, poti, hrane glede na vreme. Lokalci so me vedno preusmerili iz planirane poti v lepše kraje. Tak plan ne da nisem sposoben planirati! Nočem ga! Raje se grem avanturista in se pustim zapeljati izven okvirjev. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

jaz uporabljam google my maps da si dodam znamenitosti potem pa prenesem na osmand offline mapo. ne gledam dosti na mobitel. tu pa tam se ustavim da preverim, drugace pa sledim tablam in mestom.

 

bonus tega je da je malo bolj odschool. slabost tega je da zamudis kake lepe ceste. za dodajanje cest kot "znamenitosti" pa nimam potrpljenja iskreno

Link to comment
Share on other sites

😊... kolikor razumem prvi post ...nihče nikogar nič ne sili ...je samo razlaga in pojasnilo...🙂.

Je pa zanimiv odziv ...kar je drugačno, novo...pri večini  ljudi sproži odpor, neodobravanje, zagovarjanje svojih stališč, pri nekaterih tudi zgražanje...

"Ludeki", bi rekli ŝtajerci  ..različni smo in hvalenbogi, da je tak 😁....

Vivere tota vita discendum est 😉...

Link to comment
Share on other sites

Ni bilo mišljeno v negativnem smislu. Fajn je že, da veš vnaprej, kje, kam, kako daleč…. 
Osebno pa nočem biti odvisen od plana, predvsem, ker v naprej vem, da se mi bo drug dan sesul zaradi mojih manevrov levo ali desno.  Grem na pot, da nekaj doživim ter vidim. Najlepše poti in zanimivosti se sproti najdejo. Kartu čitaj, seljaka pitaj. In ravno ti me potem usmerijo na zanimivosti, katero nisem imel v planu.

Link to comment
Share on other sites

Videti je tako, kot da možakar propagira vodeno turo. V tem primeru je prostora za improvizacije manj, najbolje pa nič.

Edited by Joker
Link to comment
Share on other sites

pred 1 uro, Akito pravi:

😊... kolikor razumem prvi post ...nihče nikogar nič ne sili ...je samo razlaga in pojasnilo...🙂.

Je pa zanimiv odziv ...kar je drugačno, novo...pri večini  ljudi sproži odpor, neodobravanje, zagovarjanje svojih stališč, pri nekaterih tudi zgražanje...

"Ludeki", bi rekli ŝtajerci  ..različni smo in hvalenbogi, da je tak 😁....

Vivere tota vita discendum est 😉...

Ni nič novega. Je samo prevzel delo agencije, ki organizira vse v nulo vnaprej.

Pri pripravi potovanja, od tistih ki planirajo in rezervirajo že mesece vnaprej in pripravijo striktno vse poti, do takih ki samo štarta v neki smeri, pa kam pride pride, je še nešteto vmesnih varjant.
In katera je taprava????  VSE SO TAPRAVE!!!!

In tako kot ni vsesplošnega motorja za vse, tudi ni navigacije za vse.

 

Zmotil pa me je naslednji del zapisa....

pred 19 urami, motoretro pravi:

Raza, najprej moj odgovor tebi, ki se sprašuješ, zakaj bi nekaj spreminjal, če ti zadovolji vse potrebe:
Enako bi se lahko vprašal nek kmet (vsaka podobnost s Kmet2 je povsem naključna 😉 ), ki se je polovico svojega življenja vozil v mesto z volovsko vprego. Z njegovega stališča mu je vprega zadovoljevala vse njegove potrebe, a ta kmet se drugo polovico svojega življenja v mesto vozi s traktorjem, avtom, avtobusom, motorjem... Zakaj, ker mu tak način prevoza omogoča, da pot opravi hitreje in udobneje.

Torej če to še malo nadgradi, gre z agencijo je naudobneje in najhitrejše.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

pred 3 minutami, ftp pravi:

 

In katera je taprava????  VSE SO TAPRAVE!!!!

In tako kot ni vsesplošnega motorja za vse, tudi ni navigacije za vse.

S tem odstavkom tvojega zapisa se strinjam 🙂.

Ostale stvari pa mene ne zmotijo, toliko, da bi prepričevala v  nasprotno smer ali v svoj prav ...vzamem to kot : " Take it or leave it"...oz. vsak ima pri sebi svoj filter 😉.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Akito said:

😊... kolikor razumem prvi post ...nihče nikogar nič ne sili ...je samo razlaga in pojasnilo...🙂.

Je pa zanimiv odziv ...kar je drugačno, novo...pri večini  ljudi sproži odpor, neodobravanje, zagovarjanje svojih stališč, pri nekaterih tudi zgražanje...

"Ludeki", bi rekli ŝtajerci  ..različni smo in hvalenbogi, da je tak 😁....

Vivere tota vita discendum est 😉...

Alo ludek. Nič me ni strah novitet, novih app-ov, drugačnih stvari… Če ne bi sprejemal drugačnosti, ne bi potoval. Verjetno nekateri načrtujejo v zadnji detajl, ravno, ker se bojijo drugačnosti in novih stvari. Natančen plan pa jim daje občutek varnosti.

Jaz ravno tako uporabljam različne app-e, navigacije… se jih ne bojim. Ampak načrtujem za kak dan naprej, ne pa za pol leta.

Link to comment
Share on other sites

pred 14 minutami, Qay pravi:

Alo ludek. Nič me ni strah novitet, novih app-ov, drugačnih stvari… Če ne bi sprejemal drugačnosti, ne bi potoval. Verjetno nekateri načrtujejo v zadnji detajl, ravno, ker se bojijo drugačnosti in novih stvari. Natančen plan pa jim daje občutek varnosti.

Jaz ravno tako uporabljam različne app-e, navigacije… se jih ne bojim. Ampak načrtujem za kak dan naprej, ne pa za pol leta.

Ej...ne tako osebno jemat 😉...

Link to comment
Share on other sites

Ne se kregat zaradi ene rute no....fantje življenje je kratko.Uživajte ga😁

Link to comment
Share on other sites

jaz osebno bi sel takoj zraven ce bi mel tri tedne cajta in dnarja za hotele. meni je ok, ce nekdo lepo pripravi pot in vodi. vec planiranja ponavadi pomeni boljse potovanje.

 

sam ne planiram v podrobnosti, ker se mi ne da. kot drugo pa mogoce namesto cimvec znamenitosti iscem obcutek svobode in malce straha da grem v "neznano"

 

se priporocam za nacrt poti, ko bo pripravljen. ga mogoce odvozim po kosih.

Link to comment
Share on other sites

image.thumb.png.180eddca234266e0d930f11c73c019dc.png

Moto tura Jadranski krog je dokončno splanirana. Natančen potek poti je viden na zgornji sliki. Zaradi številnih vijug je celotna dolžina narasla na 8170 km, a je še vedno izvedljiva v planiranem časovnem okvirju (3 tedni - 23 dni ). Kot že omenjeno, bo v primeru pomanjkanja časa pot možno tudi skrajšati. Plan po dnevih ostaja enak, torej najprej deset dni vožnje po Italiji, sledi nočna plovba s trajektom iz Brindisija v Igoumenitso (260 km, 9 ur), po 4 dneh Grčije se pot preseli v Albanijo, kjer je planirana 3 dnevna  vožnja. V Črni Gori bo vožnje za dva ali tri dni, preostanek pa je namenjen vračanju domov preko Hrvaške.

Dnevna kilometrina ostaja med 300 in 400 km, morda kdaj več in kdaj manj. Poudarek je na uživaški vožnji, torej nobenih avtocest razen od Ljubljane do Bolonje. V načrtu so samo najboljše asfaltirane in čim bolj zavite ceste, ki jih ponuja planirana pot (vmes bo morda sem in tja kakšen krajši makadamski odsek - bolj izjema kot pravilo). Pot obsega vožnjo po gozdnih, obalnih in gorskih cestah, ponuja celotno paleto širokih ravninskih in ozkih ter strmih cest. Pot poteka preko nekaterih najbolj slikovitih predelov Italije, Grčije, Albanije. Črne Gore in tudi Hrvaške.
Vožnja bo potekala od jutra do večera (vse dni), z vmesnimi krajšimi postanki za uživanje na razglednih točkah oziroma za malice in osvežitve. Glavni obroki bodo večerni, da se čim bolje izkoristi dnevna svetloba. Torej čez dan kakšen hiter obrok ob poti v  baru (lokalna hrana, sendvič, slaščica, kava) ali obrok iz trgovine, zvečer pa obisk dobre restavracije.
Stil vožnje je turistično dinamični, kar pomeni hitrost v okviru prometnih omejitev in vožnja v ovinke v skladu z lastnimi sposobnostmi. Nekaj v stilu vožnje s posnetkov na mojem kanalu: https://www.youtube.com/@bestroads

Nočitve se bodo prilagajale opravljeni poti, torej se bodo rezervacije opravljale vsak dan sproti, včasih tudi šele v zadnjem trenutku.

Če se kakšen motorist ali motoristka prepozna v tej turi, naj se javi. (razen kakšne mile jere in kisle cmere 😄)

image.thumb.png.288a2717f8398fc48c82c4eee968983e.png

Link to comment
Share on other sites

Zanimivo, kaj se razvije iz enega preprostega poziva na skupno moto potovanje. Temo sem naslovil Jadranski krog 2023, namen pa je spojiti dva motorista, ki bi skupaj prepotovala zastavljeno pot.

Vem, da je to mala misija nemogoče in da je verjetnost, da najdem ustrezno osebo, majhna, a sem vseeno poskusil. Takšno popotovanje se po mojem mnenju precej razlikuje od enodnevnega izleta ali nekajdnevne krajše ture, ker zahteva določeno mero kompatibilnosti. Mnenja sem, da mora človek za takšno popotovanje najti nekoga, ki mu je po miselnosti, navadah in vedenju precej podoben, drugače se zadeva lahko hitro izjalovi. Rekel bi, da mora biti odnos med dvema motoristoma podoben nekemu složnemu partnerskemu odnosu, kjer mora biti prostor za kompromise, kjer morajo vladati podobni interesi, kjer je človek z dobro voljo pripravljen upoštevati želje partnerja in obratno in kjer ni prostora za zamere in egoistične izpade.

S takšno idejo sem torej objavil svoj zapis in zadaj ni nobene posebne agende, a se tej objavi vseeno pripisuje takšne in drugačne motive, ki z realnostjo nimajo prav nobene povezave. Ampak v življenju je dostikrat tako; ko ljudje nečesa ne razumejo, poskušajo to zapolniti s svojimi idejami ali fantazijami, te pa so dostikrat povsem zgrešene in človeku lahko povzročijo tudi škodo ali celo zlo. Saj verjetno poznamo zgodbe o sežiganju čarovnic v srednjem veku.
Pa bi dostikrat morda zadostovalo že kakšno dodatno vljudnostno vprašanje, v stilu, "Oprostite, ampak tega nisem povsem razumel, kako ste mislili s tistim...?"

In po dodatni razlagi bi morda lahko odpravili nejasnosti in dvome. Ali pa bi zastavili novo vprašanje. Vse dokler se stvari ne razjasnijo. In ko so stvari enkrat povsem jasne, je hitro razvidno, da ne obstaja nikakršen bavbav in da ni čarovnic, ki bi jih bilo potrebno takoj skurit.

Torej z namenom najti kompatibilnega sopotnika sem v nekaj alinejah opisal bistvo, od tega kdaj naj bi se to popotovanje odvilo, kje bo pot okvirno potekala (ker še ni bila dokončno določena), kakšna je predvidena celotna dolžina, predvidene dnevne kilometrine, vrsto cestne podlage, potek dnevnih etap - od časovnega okvirja preko obrokov, postankov do nočitev. Opisan je tudi stil vožnje. Skratka čim več informacij, ki bi potencialnemu udeležencu dale dovolj jasno sliko, o kakšnem popotovanju tukaj teče beseda.

Seveda sem lahko kakšno stvar za nekoga zapisal nekoliko nejasno ali pa morda pomankljivo in to brez težav ter brez slabe volje dodatno razložim. Pomembno je, da razumemo eden drugega, da zaradi napačnih interpretacij ne bi prihajalo do vroče krvi.

A kljub najboljši volji človek vsem ne more ustreči in tudi težko zapiše nekaj na način, da bi čisto vsi enako razumeli.

Primer: Nekateri vaši zapisi v moji temi namigujejo, da propagiram ali zagovarjam to ali ono vrsto navigacije in da solim pamet o tem, kaj je najbolje uporabljati za navigacijo.
Zato na tem mestu vsem takoj postavljam en izziv. Tistemu, ki bi v mojih zgornjih zapisih našel eno samo takšno navedbo, častim poln tank goriva v motorju.

In ko že teče beseda o navigaciji; jaz sam uporabljam Garmin navigacijo.
Začel sem z ročnimi napravami serije Etrex, pa potem nadaljeval z avto navigacijo serije Nüvi, pred nekaj leti sem dodal še Zumo serijo za motorje. Preskusil sem tudi nekaj mobilnih aplikacij, a iz večih razlogov ostajam pri namenskih GPS napravah.

Lahko naštejem nekaj argumentov, zakaj pri tem vztrajam:
- robustnost naprave (odpornost na tresljaje, na vremenske  pogoje...)
- preprosta uporaba (na napravi je samo namenska programska oprema)
- ni težav s pregrevanjem / odpovedmi med vožnjo (vsaj jaz še nisem imel te težave)
- prilagojenost uporabi z navadnimi moto rokavicami (vsaj novejše naprave)
- avtomatski start beleženja sledi /poti ob zagonu naprave (vsaj pri moji napravi je tako)
- ni vpisovanja šifre za vstop

To so nekateri moji razlogi za uporabo namenske navigacije (Garmin) in vsekakor nobenemu ne vsiljujem te moje izbire, vam pa z veseljem in brez težav vedno lahko podam argumente za mojo odločitev. In če nekdo nekaj zagovarja, je verjetno prav, da za njegovo odločitvijo stojijo tudi neki jasni argumenti.

Na tem mestu se mi zdi prav, da napišem še nekaj o prednostih uporabe GPS navigacije oziroma zakaj se je poslužujem rajši kot kakšnega klasičnega načina navigacije (papirnate karte, potovanje na slepo oziroma navigacija po cestnih znakih). Jaz namreč nisem eden tistih upornikov brez razloga, ki bi si nabavil GPS napravo in jo montiral na motor, potem pa naprave namerno ne bi želel preveč uporabljati, ker bi mi to omejevalo svobodno izbiro poti, ker ne bi želel biti suženj vkalupiranih potovanj, ker je bolje za pot spraševati domačine, ker je bolje ravnati se po papirnati karti, ker bi želel biti avanturist...

Prednosti GPS navigacije pred klasičnimi načini navigacije (po mojem mnenju):
- omogoča mi navigacijo po planirani poti oziroma navigacijo do izbrane destinacije brez nepotrebne izgube časa (branje papirnate karte, iskanje domačinov, zgrešene poti...)
- omogoča mi informacijo o času  prihoda na izbrano lokacijo (tega ne omogoča nobena klasična metoda)
- omogoča mi beleženje sledi mojih poti ( kar lahko uporabim kot referenco za planiranje še neprevoženih poti, kot možnost za ponovitev poti v prihodnosti in kot spomin na poti, ki sem jih že prevozil )
- omogoča mi "branje poteka ceste", torej da vnaprej vem, kakšen je ovinek pred mano in kako se ga moram lotiti, kar mi obenem omogoča, da se tudi po neznanih cestah vozim z enako hitrostjo kot po cestah, ki jih poznam
- omogoča mi opozarjanje na določene POI točke (npr., opozarjanje na radarje)
- omogoča mi ročno beleženje GPS koordinat zanimivih lokacij ali krajev, kjer sem kaj zanimivega videl oziroma doživel in vnos kratkih informacij o teh lokacijah

Za zaključek tega dela o navigaciji naj le še dodam, da uporaba GPS naprave in do potankosti splanirane poti ne izključuje možnosti uporabe papirnate karte, spraševanja domačinov, izbiranja cest izven planirane poti, igranja avanturista... Vse to mi je še vedno na voljo in se lahko ravnam tudi po tem, obratno pa bi bilo malce težje, torej da bi imel v določeni točki potovanja dovolj nekih dolgočasnih cest ali bi imel morda zaradi jezičnih barijer v komunikaciji z domačini dovolj zgrešenih poti in bi si zaželel le še uživanje v dobrih ovinkih in lepih razgledih. To bi bilo brez GPS navigacije in brez nekega vnaprejšnjega plana težje izvedljivo.

Če sem uspel razjasniti nejasnosti okoli navigacije, se bom sedaj osredotočil na tisto, kar sem v mojih zgornjih zapisih dejansko zagovarjal. To pa je aplikacija za planiranje poti. Pod mojo temo se je namreč pojavil zapis, ki je vseboval zaslonsko sliko, na kateri sem prepoznal garminovo aplikacijo za planiranje poti. Tudi sam sem nekoč uporabljal isto orodje in sem bil z njim zadovoljen, vse dokler nisem naletel na aplikacijo, ki jo uporabljam sedaj. Takrat sem ugotovil, da si lahko delo planiranja poti močno poenostavim in pohitrim in da mi planiranje naenkrat predstavlja celo užitek.

In ko sem videl, da nekdo za planiranje poti še vedno uporablja to garminovo aplikacijo, sem čisto preprosto le predstavil moj pogled na to in ponudil idejo za morebitno drugačno planiranje moto poti, kot bi na primer nekdo ponudil svoj predlog za kakšno kvalitetno knjigo ali dober film. Življenje je namreč prekratko, da bi človek prebral vse knjige ali si ogledal vse filme, zato je bolj smiselno prebrati ali si ogledati tisto, kar je kvalitetno in verjetnost, da bo neka knjiga (ali film) kvalitetna, je večja, če jo kot predlog ponudi nekdo, ki je to že prebral (si ogledal), kot da zadevo prepustimo naključni izbiri. V življenju pa je smiselno stvari preizkušati in navade spreminjati, saj le tako lahko izvemo, se naučimo kaj novega in napredujemo v življenju. Lahko pa seveda ostanemo pri obstoječem. Kakor komu paše.

Enako kot za knjige, filme in še marsikaj, velja tudi za ceste, torej da niso vse ceste zanimive, kot niso vse knjige kvalitetne in niso vsi filmi dobri. Če malo parafriziram tisto, kar sem zapisal v zgornjem odstavku, menim, da je življenje prekratko (in tudi moto sezona ni prav dolga), da bi se vozil po dolgočasnih cestah, zato raje vnaprej preverim, kje se "splača" peljati. V preteklosti, ko še nisem tako planiral svojih poti, se mi je dogajalo, da sem šele po prihodu domov iz kakšnega daljšega popotovanja ugotovil, kako blizu neke enkratne ceste sem bil, jaz pa sem se v tistem trenutku vozil po ravni in dolgočasni štiripasovnici.

Kdaj, če kdaj, se bom uspel vrniti v tisti kraj in peljati po tisti čudoviti cesti, ne znam povedati, sem pa zato sklenil, da bom raje vnaprej preveril ceste (enako kot preverim knjige / filme...)  in še enkrat poudarjam, to je moj način, ki mi ustreza in bo morda ustrezal še komu, a ga nikomur ne vsiljujem, zato ni nobene potrebe, da bi se kdo čutil izzvanega ali celo užaljenega.

Pred zaključkom bi želel pojasniti še en citat, ki sem ga v eni od prejšnjih objav namenil Razi in je bil verjetno pri nekaterih napačno razumljen. V kolikor se je kdo v njem našel izzvanega ali užaljenega, se za to opravičujem. To vsekakor ni bil moj namen. Daleč od tega.

Citat je sledeč:

"Raza, najprej moj odgovor tebi, ki se sprašuješ, zakaj bi nekaj spreminjal, če ti zadovolji vse potrebe:
Enako bi se lahko vprašal nek kmet (vsaka podobnost s Kmet2 je povsem naključna 😉 ), ki se je polovico svojega življenja vozil v mesto z volovsko vprego. Z njegovega stališča mu je vprega zadovoljevala vse njegove potrebe, a ta kmet se drugo polovico svojega življenja v mesto vozi s traktorjem, avtom, avtobusom, motorjem... Zakaj, ker mu tak način prevoza omogoča, da pot opravi hitreje in udobneje. Temu se reče napredek in je nekako lasten naši človeški vrsti. Zdaj ali je za vsako ceno vredno kar naprej napredovati je že drugo vprašanje, a človek je pač nekako primoran s tem stopati v korak. Drugače ga čas povozi. (pa brez zamere 😉)"

Včasih v  svojih zapisih uporabim kakšno hudomušno primerjavo, smešen citat ali se čisto preprosto malce pošalim, a nikakor škodoželjno oziroma podcenjevalno. Tako je tudi v primeru tega citata.

Raza je namreč napisal, da Garminove programe uporablja od vsega začetka, 20 let in da mu ne predstavljajo problemov. In moje mnenje je, da s tem ni čisto nič narobe. Dokler program deluje in Raza z njim lahko planira svoje poti in mu tak način ustreza, naj tako dela, če želi.

Je pa Raza nato postavil vprašanje, zakaj bi to spreminjal, če mu zadovolji vse potrebe in jaz sem mu v malo šaljivem tonu in v prispodobah (volovska vprega = Garmin program,  traktor/avto/avtobus/motor = novejši program za planiranje poti ) odgovoril, da nas v spremembo naših navad sili tako razvoj kot tudi naša potreba, da stvari opravimo hitreje in lažje oziroma udobneje. V nadaljevanju sem potem predstavil ta, po mojem mnenju lažji in hitrejši način planiranja poti in navedel tudi argumente, ki stojijo za mojim mnenjem.

S svojim odgovorom sem želel povedati, da bo Raza kljub vsemu, prej ali slej verjetno moral najti kakšno alternativno orodje za planiranje poti, ker bo podpora za te stare programe v novih verzijah operacijskih sistemov zamrla in čas bo povozil ta Garminov program, kot je čas že pred tem povozil volovsko vprego.
Garmin recimo že nekaj časa ponuja zaenkrat še omejeno mobilno aplikacijo Garmin Explore in verjetno je vprašanje časa, kdaj bo nehal podpirati svoje stare programe in kdaj jih bodo zamenjale spletne različice, na enak način kot je Garmin BaseCamp nekoč zamenjal aplikacijo Mapsource.

S to razlago in z malce spremenjenim citatom upam, da je razvidno, da tu ni šlo za nič zlonamernega.

"Enako bi se lahko vprašal nek kmet  Miha, ki se je polovico svojega življenja vozil v mesto z volovsko vprego s fičkom. Z njegovega stališča mu je vprega zadovoljevala  fičko zadovoljeval vse njegove potrebe, a ta kmet Miha se drugo polovico svojega življenja v mesto vozi s traktorjem, avtom, avtobusom, motorjem z Mercedesom, Audijem, BMW-jem... Zakaj, ker mu tak način prevoza omogoča, da pot opravi hitreje in udobneje. Temu se reče napredek in je nekako lasten naši človeški vrsti. Zdaj ali je za vsako ceno vredno kar naprej napredovati je že drugo vprašanje, a človek je pač nekako primoran s tem stopati v korak. Drugače ga čas povozi."

Čisto za konec pa vam predlagam še ogled enega kratkega, precej zabavnega, a hkrati poučnega posnetka na temo napačno razumljene komunikacije. Posnetek prikaže, kako ljudje različno sprejemamo informacije in jih nato tudi različno posredujemo naprej.  Končna informacija nima z začetno nobene zveze več. Nekaj takih izkrivljenih informacij je možno najti tudi v nekaterih vaših zapisih v tej moji temi ( npr., da so mojem planu vse nastanitve pol leta vnaprej rezervirane).
To seveda ni res. Takšne informacije jaz nisem podal, ravno nasprotno, lepo jasno sem napisal, da se bodo nočitve prilagajale opravljeni poti in se bodo rezervirale vsak dan sproti. Tisto, kar je dejansko vnaprej splanirano, je le sama pot, pa še ta je planirana tako, da jo je možno prilagajati.

P.S.
Kudos, Akito! Ena redkih, ki zna besedilo razumeti, tako kot je mišljeno. In ki zna opisati stanje duha v današnji družbi. 👍

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

pred 10 urami, motoretro pravi:

Zanimivo, kaj se razvije iz enega preprostega poziva na skupno moto potovanje. Temo sem naslovil Jadranski krog 2023, namen pa je spojiti dva motorista, ki bi skupaj prepotovala zastavljeno pot.

Vem, da je to mala misija nemogoče in da je verjetnost, da najdem ustrezno osebo, majhna, a sem vseeno poskusil. Takšno popotovanje se po mojem mnenju precej razlikuje od enodnevnega izleta ali nekajdnevne krajše ture, ker zahteva določeno mero kompatibilnosti. Mnenja sem, da mora človek za takšno popotovanje najti nekoga, ki mu je po miselnosti, navadah in vedenju precej podoben, drugače se zadeva lahko hitro izjalovi. Rekel bi, da mora biti odnos med dvema motoristoma podoben nekemu složnemu partnerskemu odnosu, kjer mora biti prostor za kompromise, kjer morajo vladati podobni interesi, kjer je človek z dobro voljo pripravljen upoštevati želje partnerja in obratno in kjer ni prostora za zamere in egoistične izpade.

S takšno idejo sem torej objavil svoj zapis in zadaj ni nobene posebne agende, a se tej objavi vseeno pripisuje takšne in drugačne motive, ki z realnostjo nimajo prav nobene povezave. Ampak v življenju je dostikrat tako; ko ljudje nečesa ne razumejo, poskušajo to zapolniti s svojimi idejami ali fantazijami, te pa so dostikrat povsem zgrešene in človeku lahko povzročijo tudi škodo ali celo zlo. Saj verjetno poznamo zgodbe o sežiganju čarovnic v srednjem veku.
Pa bi dostikrat morda zadostovalo že kakšno dodatno vljudnostno vprašanje, v stilu, "Oprostite, ampak tega nisem povsem razumel, kako ste mislili s tistim...?"

In po dodatni razlagi bi morda lahko odpravili nejasnosti in dvome. Ali pa bi zastavili novo vprašanje. Vse dokler se stvari ne razjasnijo. In ko so stvari enkrat povsem jasne, je hitro razvidno, da ne obstaja nikakršen bavbav in da ni čarovnic, ki bi jih bilo potrebno takoj skurit.

Torej z namenom najti kompatibilnega sopotnika sem v nekaj alinejah opisal bistvo, od tega kdaj naj bi se to popotovanje odvilo, kje bo pot okvirno potekala (ker še ni bila dokončno določena), kakšna je predvidena celotna dolžina, predvidene dnevne kilometrine, vrsto cestne podlage, potek dnevnih etap - od časovnega okvirja preko obrokov, postankov do nočitev. Opisan je tudi stil vožnje. Skratka čim več informacij, ki bi potencialnemu udeležencu dale dovolj jasno sliko, o kakšnem popotovanju tukaj teče beseda.

Seveda sem lahko kakšno stvar za nekoga zapisal nekoliko nejasno ali pa morda pomankljivo in to brez težav ter brez slabe volje dodatno razložim. Pomembno je, da razumemo eden drugega, da zaradi napačnih interpretacij ne bi prihajalo do vroče krvi.

A kljub najboljši volji človek vsem ne more ustreči in tudi težko zapiše nekaj na način, da bi čisto vsi enako razumeli.

Primer: Nekateri vaši zapisi v moji temi namigujejo, da propagiram ali zagovarjam to ali ono vrsto navigacije in da solim pamet o tem, kaj je najbolje uporabljati za navigacijo.
Zato na tem mestu vsem takoj postavljam en izziv. Tistemu, ki bi v mojih zgornjih zapisih našel eno samo takšno navedbo, častim poln tank goriva v motorju.

In ko že teče beseda o navigaciji; jaz sam uporabljam Garmin navigacijo.
Začel sem z ročnimi napravami serije Etrex, pa potem nadaljeval z avto navigacijo serije Nüvi, pred nekaj leti sem dodal še Zumo serijo za motorje. Preskusil sem tudi nekaj mobilnih aplikacij, a iz večih razlogov ostajam pri namenskih GPS napravah.

Lahko naštejem nekaj argumentov, zakaj pri tem vztrajam:
- robustnost naprave (odpornost na tresljaje, na vremenske  pogoje...)
- preprosta uporaba (na napravi je samo namenska programska oprema)
- ni težav s pregrevanjem / odpovedmi med vožnjo (vsaj jaz še nisem imel te težave)
- prilagojenost uporabi z navadnimi moto rokavicami (vsaj novejše naprave)
- avtomatski start beleženja sledi /poti ob zagonu naprave (vsaj pri moji napravi je tako)
- ni vpisovanja šifre za vstop

To so nekateri moji razlogi za uporabo namenske navigacije (Garmin) in vsekakor nobenemu ne vsiljujem te moje izbire, vam pa z veseljem in brez težav vedno lahko podam argumente za mojo odločitev. In če nekdo nekaj zagovarja, je verjetno prav, da za njegovo odločitvijo stojijo tudi neki jasni argumenti.

Na tem mestu se mi zdi prav, da napišem še nekaj o prednostih uporabe GPS navigacije oziroma zakaj se je poslužujem rajši kot kakšnega klasičnega načina navigacije (papirnate karte, potovanje na slepo oziroma navigacija po cestnih znakih). Jaz namreč nisem eden tistih upornikov brez razloga, ki bi si nabavil GPS napravo in jo montiral na motor, potem pa naprave namerno ne bi želel preveč uporabljati, ker bi mi to omejevalo svobodno izbiro poti, ker ne bi želel biti suženj vkalupiranih potovanj, ker je bolje za pot spraševati domačine, ker je bolje ravnati se po papirnati karti, ker bi želel biti avanturist...

Prednosti GPS navigacije pred klasičnimi načini navigacije (po mojem mnenju):
- omogoča mi navigacijo po planirani poti oziroma navigacijo do izbrane destinacije brez nepotrebne izgube časa (branje papirnate karte, iskanje domačinov, zgrešene poti...)
- omogoča mi informacijo o času  prihoda na izbrano lokacijo (tega ne omogoča nobena klasična metoda)
- omogoča mi beleženje sledi mojih poti ( kar lahko uporabim kot referenco za planiranje še neprevoženih poti, kot možnost za ponovitev poti v prihodnosti in kot spomin na poti, ki sem jih že prevozil )
- omogoča mi "branje poteka ceste", torej da vnaprej vem, kakšen je ovinek pred mano in kako se ga moram lotiti, kar mi obenem omogoča, da se tudi po neznanih cestah vozim z enako hitrostjo kot po cestah, ki jih poznam
- omogoča mi opozarjanje na določene POI točke (npr., opozarjanje na radarje)
- omogoča mi ročno beleženje GPS koordinat zanimivih lokacij ali krajev, kjer sem kaj zanimivega videl oziroma doživel in vnos kratkih informacij o teh lokacijah

Za zaključek tega dela o navigaciji naj le še dodam, da uporaba GPS naprave in do potankosti splanirane poti ne izključuje možnosti uporabe papirnate karte, spraševanja domačinov, izbiranja cest izven planirane poti, igranja avanturista... Vse to mi je še vedno na voljo in se lahko ravnam tudi po tem, obratno pa bi bilo malce težje, torej da bi imel v določeni točki potovanja dovolj nekih dolgočasnih cest ali bi imel morda zaradi jezičnih barijer v komunikaciji z domačini dovolj zgrešenih poti in bi si zaželel le še uživanje v dobrih ovinkih in lepih razgledih. To bi bilo brez GPS navigacije in brez nekega vnaprejšnjega plana težje izvedljivo.

Če sem uspel razjasniti nejasnosti okoli navigacije, se bom sedaj osredotočil na tisto, kar sem v mojih zgornjih zapisih dejansko zagovarjal. To pa je aplikacija za planiranje poti. Pod mojo temo se je namreč pojavil zapis, ki je vseboval zaslonsko sliko, na kateri sem prepoznal garminovo aplikacijo za planiranje poti. Tudi sam sem nekoč uporabljal isto orodje in sem bil z njim zadovoljen, vse dokler nisem naletel na aplikacijo, ki jo uporabljam sedaj. Takrat sem ugotovil, da si lahko delo planiranja poti močno poenostavim in pohitrim in da mi planiranje naenkrat predstavlja celo užitek.

In ko sem videl, da nekdo za planiranje poti še vedno uporablja to garminovo aplikacijo, sem čisto preprosto le predstavil moj pogled na to in ponudil idejo za morebitno drugačno planiranje moto poti, kot bi na primer nekdo ponudil svoj predlog za kakšno kvalitetno knjigo ali dober film. Življenje je namreč prekratko, da bi človek prebral vse knjige ali si ogledal vse filme, zato je bolj smiselno prebrati ali si ogledati tisto, kar je kvalitetno in verjetnost, da bo neka knjiga (ali film) kvalitetna, je večja, če jo kot predlog ponudi nekdo, ki je to že prebral (si ogledal), kot da zadevo prepustimo naključni izbiri. V življenju pa je smiselno stvari preizkušati in navade spreminjati, saj le tako lahko izvemo, se naučimo kaj novega in napredujemo v življenju. Lahko pa seveda ostanemo pri obstoječem. Kakor komu paše.

Enako kot za knjige, filme in še marsikaj, velja tudi za ceste, torej da niso vse ceste zanimive, kot niso vse knjige kvalitetne in niso vsi filmi dobri. Če malo parafriziram tisto, kar sem zapisal v zgornjem odstavku, menim, da je življenje prekratko (in tudi moto sezona ni prav dolga), da bi se vozil po dolgočasnih cestah, zato raje vnaprej preverim, kje se "splača" peljati. V preteklosti, ko še nisem tako planiral svojih poti, se mi je dogajalo, da sem šele po prihodu domov iz kakšnega daljšega popotovanja ugotovil, kako blizu neke enkratne ceste sem bil, jaz pa sem se v tistem trenutku vozil po ravni in dolgočasni štiripasovnici.

Kdaj, če kdaj, se bom uspel vrniti v tisti kraj in peljati po tisti čudoviti cesti, ne znam povedati, sem pa zato sklenil, da bom raje vnaprej preveril ceste (enako kot preverim knjige / filme...)  in še enkrat poudarjam, to je moj način, ki mi ustreza in bo morda ustrezal še komu, a ga nikomur ne vsiljujem, zato ni nobene potrebe, da bi se kdo čutil izzvanega ali celo užaljenega.

Pred zaključkom bi želel pojasniti še en citat, ki sem ga v eni od prejšnjih objav namenil Razi in je bil verjetno pri nekaterih napačno razumljen. V kolikor se je kdo v njem našel izzvanega ali užaljenega, se za to opravičujem. To vsekakor ni bil moj namen. Daleč od tega.

Citat je sledeč:

"Raza, najprej moj odgovor tebi, ki se sprašuješ, zakaj bi nekaj spreminjal, če ti zadovolji vse potrebe:
Enako bi se lahko vprašal nek kmet (vsaka podobnost s Kmet2 je povsem naključna 😉 ), ki se je polovico svojega življenja vozil v mesto z volovsko vprego. Z njegovega stališča mu je vprega zadovoljevala vse njegove potrebe, a ta kmet se drugo polovico svojega življenja v mesto vozi s traktorjem, avtom, avtobusom, motorjem... Zakaj, ker mu tak način prevoza omogoča, da pot opravi hitreje in udobneje. Temu se reče napredek in je nekako lasten naši človeški vrsti. Zdaj ali je za vsako ceno vredno kar naprej napredovati je že drugo vprašanje, a človek je pač nekako primoran s tem stopati v korak. Drugače ga čas povozi. (pa brez zamere 😉)"

Včasih v  svojih zapisih uporabim kakšno hudomušno primerjavo, smešen citat ali se čisto preprosto malce pošalim, a nikakor škodoželjno oziroma podcenjevalno. Tako je tudi v primeru tega citata.

Raza je namreč napisal, da Garminove programe uporablja od vsega začetka, 20 let in da mu ne predstavljajo problemov. In moje mnenje je, da s tem ni čisto nič narobe. Dokler program deluje in Raza z njim lahko planira svoje poti in mu tak način ustreza, naj tako dela, če želi.

Je pa Raza nato postavil vprašanje, zakaj bi to spreminjal, če mu zadovolji vse potrebe in jaz sem mu v malo šaljivem tonu in v prispodobah (volovska vprega = Garmin program,  traktor/avto/avtobus/motor = novejši program za planiranje poti ) odgovoril, da nas v spremembo naših navad sili tako razvoj kot tudi naša potreba, da stvari opravimo hitreje in lažje oziroma udobneje. V nadaljevanju sem potem predstavil ta, po mojem mnenju lažji in hitrejši način planiranja poti in navedel tudi argumente, ki stojijo za mojim mnenjem.

S svojim odgovorom sem želel povedati, da bo Raza kljub vsemu, prej ali slej verjetno moral najti kakšno alternativno orodje za planiranje poti, ker bo podpora za te stare programe v novih verzijah operacijskih sistemov zamrla in čas bo povozil ta Garminov program, kot je čas že pred tem povozil volovsko vprego.
Garmin recimo že nekaj časa ponuja zaenkrat še omejeno mobilno aplikacijo Garmin Explore in verjetno je vprašanje časa, kdaj bo nehal podpirati svoje stare programe in kdaj jih bodo zamenjale spletne različice, na enak način kot je Garmin BaseCamp nekoč zamenjal aplikacijo Mapsource.

S to razlago in z malce spremenjenim citatom upam, da je razvidno, da tu ni šlo za nič zlonamernega.

"Enako bi se lahko vprašal nek kmet  Miha, ki se je polovico svojega življenja vozil v mesto z volovsko vprego s fičkom. Z njegovega stališča mu je vprega zadovoljevala  fičko zadovoljeval vse njegove potrebe, a ta kmet Miha se drugo polovico svojega življenja v mesto vozi s traktorjem, avtom, avtobusom, motorjem z Mercedesom, Audijem, BMW-jem... Zakaj, ker mu tak način prevoza omogoča, da pot opravi hitreje in udobneje. Temu se reče napredek in je nekako lasten naši človeški vrsti. Zdaj ali je za vsako ceno vredno kar naprej napredovati je že drugo vprašanje, a človek je pač nekako primoran s tem stopati v korak. Drugače ga čas povozi."

Čisto za konec pa vam predlagam še ogled enega kratkega, precej zabavnega, a hkrati poučnega posnetka na temo napačno razumljene komunikacije. Posnetek prikaže, kako ljudje različno sprejemamo informacije in jih nato tudi različno posredujemo naprej.  Končna informacija nima z začetno nobene zveze več. Nekaj takih izkrivljenih informacij je možno najti tudi v nekaterih vaših zapisih v tej moji temi ( npr., da so mojem planu vse nastanitve pol leta vnaprej rezervirane).
To seveda ni res. Takšne informacije jaz nisem podal, ravno nasprotno, lepo jasno sem napisal, da se bodo nočitve prilagajale opravljeni poti in se bodo rezervirale vsak dan sproti. Tisto, kar je dejansko vnaprej splanirano, je le sama pot, pa še ta je planirana tako, da jo je možno prilagajati.

P.S.
Kudos, Akito! Ena redkih, ki zna besedilo razumeti, tako kot je mišljeno. In ki zna opisati stanje duha v današnji družbi. 👍

 

Svetovno pot si splaniral, če bi mi drugačne okoliščine omogočale bi se ti definitivni pridružil. Jaz sicer ponavadi potujem na slepo, ampak včasih ko je naporna tura bi bilo zelo dobrodošlo, da ne bi rabil iskati še prenočitve, tako da bi z veseljem preizkusil tudi popolnoma splanirano varjanto. le glej da objaviš kako sliko iz izleta ;) 

p.s. nisem našel takega zapisa ampak sem ful prijazen... a bi lahko vseeno dobil poln tank bencina :whistle:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!