Skoči na vsebino

Elektronski pripomočki: potuha ali ne? (abs, tc, in vse ostale kratice)


DAMI34
Sporočilo dodal DAMI34

1. Ali elektronska pomagala omogočajo potuho pri vožnji, ali so pomemben dodatek?

2. Ali se brez teh pomagal da voziti motor in ali je res da je zaradi njih lahko že vsak motorist?

3. tehnikalije, razprava o določenih pomagalih, delovanju, prednostih, slabostih itd...

Priporočene objave

Objavljeno
pred 16 urami, jskrablin pravi:

Razen na terenu. Tam je ABS bolj nevaren kot koristen ?

za polet na luno ga tudi ne rabiš ;)

zdaj iščete vse variante .. pa olje, pa neravnine, pa pesek, pa še in še ...

ne morete me prepričati, da za po navadni prometni cesti, z vožnjo po omejitvah je vožnja brez ABS, bolj varna

vozil sem oboje in moje mnenje je, da je bolj varna vožnja z ABS, še posebi za manj izkušene voznike...

meni se redko vklopi ABS, trakšn, lounč kontrol, vili sistem itd (ne da se angleško pisat teh kratic) , ker še vedno vozim, kot da jih ne bi imel ;) 

Objavljeno
pred 2 minutami, maus pravi:

za polet na luno ga tudi ne rabiš ;)

zdaj iščete vse variante .. pa olje, pa neravnine, pa pesek, pa še in še ...

ne morete me prepričati, da za po navadni prometni cesti, z vožnjo po omejitvah je vožnja brez ABS, bolj varna

vozil sem oboje in moje mnenje je, da je bolj varna vožnja z ABS, še posebi za manj izkušene voznike...

meni se redko vklopi ABS, trakšn, lounč kontrol, vili sistem itd (ne da se angleško pisat teh kratic) , ker še vedno vozim, kot da jih ne bi imel ;) 

Vožnja brez ABS je bolj "varna", le če se zavedaš, da je z ABS bolj varna in zaradi tega voziš še bolj previdno kot bi sicer.

Jaz nimam ABS, se te pomanjkljivosti zavedam in prilagodim vožnjo glede na zmolgjivosti motorja. Tudi TCja nimam in pomoči pri prestavljanju in sklopki, da ne bi tak sunilo, ko prestavim dol.

Nobenih lučk.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno (popravljeno)
pred 6 minutami, Snečer pravi:

Tudi TCja nimam in pomoči pri prestavljanju in sklopki, da ne bi tak sunilo, ko prestavim dol.

čudi me, da tak motor, ki sune k svina, nima TC-ja... pol ko spelješ, se za tabo vedno pozna 500 m črta :huh: 

je res narodno, če hočeš slajdat skozi ovinke in imaš ABS  :huh:

večini motorjev, ki imajo vgrajen ABS se ne more izklopiti (razen kakšnemu GS-u, kateremu pa itak ABS crkne, tako, da je bolje, da se navadi z brez) ... večinoma ostalih stvari, pa se da izklopiti.

V svetovni moto in avto industriji manjka nekaj strokovnjakov iz Motosveta, da bi jim obrazložili, da to kar počnejo in vgrajujejo razna pomagala in jih zapisujejo kot obvezna oprema, popolna bedarija :huh: 

Popravljeno . Popravil maus
Objavljeno
pred 1 uro, maus pravi:

čudi me, da tak motor, ki sune k svina, nima TC-ja... pol ko spelješ, se za tabo vedno pozna 500 m črta :huh: 

je res narodno, če hočeš slajdat skozi ovinke in imaš ABS  :huh:

večini motorjev, ki imajo vgrajen ABS se ne more izklopiti (razen kakšnemu GS-u, kateremu pa itak ABS crkne, tako, da je bolje, da se navadi z brez) ... večinoma ostalih stvari, pa se da izklopiti.

V svetovni moto in avto industriji manjka nekaj strokovnjakov iz Motosveta, da bi jim obrazložili, da to kar počnejo in vgrajujejo razna pomagala in jih zapisujejo kot obvezna oprema, popolna bedarija :huh: 

moj ma ABS opcijo: slajdaj mona (supermoto mode), ko odklene zadnjo zavoro in dovoli blokiranje :P

pa še en primer praktične uporabe ABSa na terenu:

313930_187192938016933_6282973_n.jpg.f3c25abfab9878862b44ac5ced5e90f6.jpg

sama vožnja po jarku se je podaljšala za nekaj metrov, ampak sem pa ostao na kolesih.

ps. jskrablin ma prav, abs zna na terenu biti hudo nevaren, sploh v kako dolino pa gsa da maš (wač na yutubi, mogoče je pa zavirat pozabil)

 

Objavljeno
pred 10 minutami, maus pravi:

čudi me, da tak motor, ki sune k svina, nima TC-ja... pol ko spelješ, se za tabo vedno pozna 500 m črta :huh: 

je res narodno, če hočeš slajdat skozi ovinke in imaš ABS  :huh:

večini motorjev, ki imajo vgrajen ABS se ne more izklopiti (razen kakšnemu GS-u, kateremu pa itak ABS crkne, tako, da je bolje, da se navadi z brez) ... večinoma ostalih stvari, pa se da izklopiti.

V svetovni moto in avto industriji manjka nekaj strokovnjakov iz Motosveta, da bi jim obrazložili, da to kar počnejo in vgrajujejo razna pomagala in jih zapisujejo kot obvezna oprema, popolna bedarija :huh: 

ni za začetnike ja

Objavljeno
Pravkar, DAMI34 pravi:

moj ma ABS opcijo: slajdaj mona, ko odklene zadnjo zavoro in dovoli blokiranje :P

pa še en primer praktične uporabe ABSa na terenu:

313930_187192938016933_6282973_n.jpg.f3c25abfab9878862b44ac5ced5e90f6.jpg

sama vožnja po jarku se je podaljšala za nekaj metrov, ampak sem pa ostao na kolesih.

ps. jskrablin ma prav, abs zna na terenu biti hudo nevaren, sploh v kako dolino pa gsa da maš (wač na yutubi)

nikjer v navodilih ne piše, da ABS pomaga pri neznanju voznika ... ;) 

meni je ABS pomagal .. nekajkrat.. enkrat si se tudi ti za mano pelju, ko sem na polno sprednjo stisnil ... če ga ne bi mel, bi mi zdrsnilo (kar mi je že pri podobnih situacijah z motorji brez ABS zgodilo ... kr poglej malo you tube, kako zablokirajo sprednje kolo .. padec skoraj 100% ).

Ne morte me prepričat, da je običajna vožnja po asfaltni cesti bolj varna brez ABS ... konc debate ;) 

pred 1 minuto, Snečer pravi:

ni za začetnike ja

sj .. ko pa začeniku predlagam ninđo z vsemi pomagali, me pa kurcate :( 

Objavljeno
pred 4 minutami, maus pravi:

nikjer v navodilih ne piše, da ABS pomaga pri neznanju voznika ... ;) 

meni je ABS pomagal .. nekajkrat.. enkrat si se tudi ti za mano pelju, ko sem na polno sprednjo stisnil ... če ga ne bi mel, bi mi zdrsnilo (kar mi je že pri podobnih situacijah z motorji brez ABS zgodilo ... kr poglej malo you tube, kako zablokirajo sprednje kolo .. padec skoraj 100% ).

Ne morte me prepričat, da je običajna vožnja po asfaltni cesti bolj varna brez ABS ... konc debate ;) 

sj .. ko pa začeniku predlagam ninđo z vsemi pomagali, me pa kurcate :( 

saj te tudi nočemo prepričevat, ABS je na cesti najboljši pripomoček, takoj za njim pa TC, potem pa ogrevane ročke. :P

Na terenu so pa drugačne zadeve, ampak za nas, ki se občasno po kakem kamenjčku pelamo, je še vedno dobrodošel.

Ena offtopic. ko zapade sneg, na avtu najprej izklopim ESP, še ABS bi, ker mi gre hudo na qurac

 

Objavljeno (popravljeno)
pred 17 urami, MiNa pravi:

Sem v eni drugi temi že zastavil vprašanje, koliko vas je preizkusilo kako se obnaša motor, ko sunkovito stisnete ročko zavore (pravzaprav obeh) pri recimo 50km/h??

Večkrat. V bistvu kr redno. Sem se že tudi stresel po tleh, ker sem podlago napačno ocenil. Sam tam kjer jaz vozim je to kr običajno početje.

pred 13 urami, MiNa pravi:

Vso elektronsko "navlako" v vozilih, za sabo pa tri pravnike, da nas vlečejo iz "dreka" ker so vedno drugi krivi za napake ki jih delamo sami....

Pomoje lih tako hudo ni. Se pa ljudje redno preveč zanašajo na elektroniko. Pol pa so presenečeni, ko pogruntajo da ima fizika vedno zadnjo besedo. In da je v 99% problem tisti, ki sedi za balanco. Ko je treba metat na tisoče € v nove mopede, dodatno opremo, extra elektroniko, denar ni problem. Ko omeniš da mogoče ni slabo še kakega treninga vožnje opravit pa je na lepem 100, 200 al pa 300€ totalen bankrot. In pol imaš ljudi, ki se na novih strojih vozijo isto, kot so se nazadnje pred 30 leti na kakem MZ-ju. Zaenkrat elekronika ne more nadomestiti voznika. In glede na napredek na področju samovozečih avtov (oz manjko le-tega) ga še vsaj ene 20 leta ne bo zmogla.

pred 13 urami, vandrovec pravi:

Ne vem, koliko pomaga ker se vozim, kot da ga ne bi imel...nikoli na polno po zavorah pa še večja  če je kriza :hmm:

Prvi del stavka je ok. Drugi pa hja... če maš ABS in se ti zdi da te (kot pravijo v naših koncih) kuzla liže, pol je boljš na polno stisnit obe bremzi kot pa se iti 'bom zdaj bremzal old skul'. Če je kriza ponavadi hitro zmanjkuje metrov... in ne izkoristiti tehnične oz elektronske podpore, ki jo moped nudi je pomojem nepotrebno tveganje.

 

pred 14 minutami, DAMI34 pravi:

ps. jskrablin ma prav, abs zna na terenu biti hudo nevaren, sploh v kako dolino pa gsa da maš (wač na yutubi, mogoče je pa zavirat pozabil)

Edinkrat ko sem s 690 res skor na polno odletel z makedamske ceste je bila kriva lastna pozabljivost... pozabil sem izklopit ABS. Zavorna pot se je podaljšala za nemalo metrov in zadnja zavora je postala popolnoma neuporabna ne sam za zaviranje, tud usmeriti nisem mogel motorja več z njo. Kako sem tisto zmotal, ne vem točno.

Občutek na ABS zavorah na terenu je obupen - sem pol v 'kontroliranih okoliščinah' malo testiral. Ročke ratajo spužvaste, ABS glede na podlago enkrat nekaj dela, enkrat praktično nič, pol skor na polno pa spet nič... definitivno te prej ubije, kot pomaga. Ne moreš vnaprej ocenit zavornega učinka. Seveda to velja za malo bolj agresivno vožnjo, če se držiš onih predpisanih 40 km/h na gozdnih cestah, ne siliš na počez v ovinke, ne voziš po ornk strminah in čudnih podlagah, pol se tud z ABS-om da preživet.  Na asfaltu je zgodba seveda popolnoma drugačna.

Popravljeno . Popravil jskrablin
Objavljeno
35 minutes ago, maus said:

ne morete me prepričati, da za po navadni prometni cesti, z vožnjo po omejitvah je vožnja brez ABS, bolj varna ... konc debate

Maus, to ni tvoje mnenje, to je dejstvo. Kot je dejstvo, da je v kupleraju bol varno fukat s kondomom. Debata o tem je cista zguba energije. Pejt raj na jadranko. 

  • Všeč mi je 2
  • Haha 1
Objavljeno
15 minutes ago, DAMI34 said:

še ABS bi, ker mi gre hudo na qurac

Pa ga ni treba vec. 25 let nazaj ja, zdej dela. 

Objavljeno
pred 3 minutami, Kugelschreiber pravi:

Pa ga ni treba vec. 25 let nazaj ja, zdej dela. 

dela dela, ampak jaz sem stare šole, mora bit nanos materiala (sneg, pesek) se lepše vozi. sicer pa smo že zašli.

Objavljeno

Spet en kup modrovanja za brezveze. Napišem odgovor, potem pa zakleni debato.

Boje je, da imaš polno ene navlake, pa je nikoli ne rabiš, kot da nimaš nič in te v samo enem primeru ne more rešiti.

Objavljeno
pred 2 urami, DAMI34 pravi:

Ko začneta obe gumi hkrati drseti, ko zapelješ na kaj mastnega in podobno se vse te kurčeve kratice skrijejo v kot in ne dajo ne BU ne MU od sebe :P preverjeno

Drift oziroma bočno drsenje? Fizika je prasica. Tam pomaga predvidevanje in prilagajanje. Če se da, seveda. 

Objavljeno
pred 11 minutami, Borutt pravi:

Drift oziroma bočno drsenje? Fizika je prasica. Tam pomaga predvidevanje in prilagajanje. Če se da, seveda. 

bočno drsenje obeh koles hkrati , ko recimo zapelješ na mokro ali spolzko (pa še to drsenje se mora odvijati postopoma, ne pa nenadno s posameznim kolesom), takrat elektronika ne more nič. Razen v primeru kakega RAIN programa, kjer zazna da bo prehiter vstop ali prehud nagib, potem pa deluje kot ESP na avtu, vzame gas in popravlja. Po suhem hudo moteče, če ne moreš raznih parametrov nastavljati sam. (recimo zmanjšati občutljivost TCja, če je pa moč je pa zelo koristna zadeva na zavitih, spolzkih in pošodranih poteh)

Drift z zadnjo, zdrs in podobno posamezne gume, ter nestabilnost kakorkoli drugače dela motorja, se pa kar trudijo razna pomagala, kjer je moped opremljen z IMU , ter seveda v kontekstu z izbranim programom.

Objavljeno
pred eno uro, Snečer pravi:

Vožnja brez ABS je bolj "varna", le če se zavedaš, da je z ABS bolj varna in zaradi tega voziš še bolj previdno kot bi sicer.

Jaz nimam ABS, se te pomanjkljivosti zavedam in prilagodim vožnjo glede na zmolgjivosti motorja. Tudi TCja nimam in pomoči pri prestavljanju in sklopki, da ne bi tak sunilo, ko prestavim dol.

Nobenih lučk.

Neumnost brez primere. Upam, da ne bo kdo tega vzel zares in se odpovedal abeesu ali ga celo odklopil, če ga že ima. 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

ABS je definitivno super zadeva, sem videl nemalo padcev pri 5km ali manj na uro, ko je voznik skoraj ustavil in zvrnil motor na pesku, ki ga je spregledal.

Objavljeno
pred 8 minutami, DAMI34 pravi:

ABS je definitivno super zadeva, sem videl nemalo padcev pri 5km ali manj na uro, ko je voznik skoraj ustavil in zvrnil motor na pesku, ki ga je spregledal.

Tukaj je še nekaj; nepravilna uporaba zavor. Torej, katero zavoro uporabiti. Videno nemalokrat na raznih moto točkah pri manevriranju in ustavljanju. 

Objavljeno
pred 7 minutami, Borutt pravi:

Tukaj je še nekaj; nepravilna uporaba zavor. Torej, katero zavoro uporabiti. Videno nemalokrat na raznih moto točkah pri manevriranju in ustavljanju. 

ja, pa nepazljivost, neračunanje na pesek oziroma krhek asfalt, pa zdrsne prva.

Objavljeno
pred 9 minutami, DAMI34 pravi:

ABS je definitivno super zadeva, sem videl nemalo padcev pri 5km ali manj na uro, ko je voznik skoraj ustavil in zvrnil motor na pesku, ki ga je spregledal.

Vsi elektronski pripomočki so na asfaltu super zadeva (dokler delajo), ampak poštevanko se boš težko naučil, če ves čas uporabljaš kalkulator. Moj komentar je bil v temi začetnik, in bistvo mojega komentarja je bilo, da se je bolje naučit brez pripomočkov, da motor res obvladaš, in potem preklopiš na njih, da ti olajšajo vožnjo in te rešijo v kočjivih situacijah, sprememba teme pa moj komentar vrže malo iz konteksta in izgleda, kot da sem proti temu na splošno...

čeprav glede na takojšnje napade vidim, da na forumu je očitno bolj pomembno, da poveš nekomu, da ima narobe, kot pa da sploh dobro prebereš kaj je kdo napisal :lol1:

  • Všeč mi je 2
  • Hvala 1
Objavljeno
pred 1 uro, Snečer pravi:

Vožnja brez ABS je bolj "varna", le če se zavedaš, da je z ABS bolj varna in zaradi tega voziš še bolj previdno kot bi sicer.

prov uno... snečer...  ker ga nimas pol nabijas da z normalno voznjo ni potreben...ko bi ga imel bi pa trobil da naj prepovejo motorje ki ga nimajo ker ogrozajo sebe in ostale .... itd

abs je primeren za vse nas , se najbol pa zacetnike ki so nardili izpit na abs motorju .. pol pa kup moped ki ga nima  in gasa... tis je pa hitr kj loh

 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 9 minutami, ligenjček pravi:

Vsi elektronski pripomočki so na asfaltu super zadeva (dokler delajo), ampak poštevanko se boš težko naučil, če ves čas uporabljaš kalkulator. Moj komentar je bil v temi začetnik, in bistvo mojega komentarja je bilo, da se je bolje naučit brez pripomočkov, da motor res obvladaš, in potem preklopiš na njih, da ti olajšajo vožnjo in te rešijo v kočjivih situacijah, sprememba teme pa moj komentar vrže malo iz konteksta in izgleda, kot da sem proti temu na splošno...

čeprav glede na takojšnje napade vidim, da na forumu je očitno bolj pomembno, da poveš nekomu, da ima narobe, kot pa da sploh dobro prebereš kaj je kdo napisal :lol1:

ja videti je kot je, ker sem temo "izrezal" iz nakupovanja motorja. Lahko ti pa prvo objavo popravim, napiši mi tekst.

ampak, sej lahko pojasniš ponovno, ker tema je namenjena predvsem modrovanju, izmenjavi mnenj (različni motorji, različne elektronike), koneckoncev tudi temu, da se kdo kaj nauči, kako pravilno in pametno izkoriščati sodobna pomagala.

Kar pa se tiče foruma, če še do sedaj nisi ugotovil, je podobno kot v mal večjem kolektivu. nekaj % normalni, nekaj % ki bi ti takoj pomagalo, nekaj % apatičnih, nekaj % zavistnih...jebiga, tule ne morem pomagati.

In da, se strinjam, vozi tako, kot da pomagal nimaš. Vendar če so, lahko nekaj rešijo v primeru napak.

Objavljeno
pred 9 minutami, DAMI34 pravi:

ja videti je kot je, ker sem temo "izrezal" iz nakupovanja motorja. Lahko ti pa prvo objavo popravim, napiši mi tekst.

ampak, sej lahko pojasniš ponovno, ker tema je namenjena predvsem modrovanju, izmenjavi mnenj (različni motorji, različne elektronike), koneckoncev tudi temu, da se kdo kaj nauči, kako pravilno in pametno izkoriščati sodobna pomagala.

Kar pa se tiče foruma, če še do sedaj nisi ugotovil, je podobno kot v mal večjem kolektivu. nekaj % normalni, nekaj % ki bi ti takoj pomagalo, nekaj % apatičnih, nekaj % zavistnih...jebiga, tule ne morem pomagati.

In da, se strinjam, vozi tako, kot da pomagal nimaš. Vendar če so, lahko nekaj reši v primeru napak.

ni panike, hvala vseeno :D sem pa vsaj prvič odkar sem na forumu razlog za odprtje nove teme, če že moj komentar ni dosegel želenega efekta :lol1:

hehe če ni drugega vsaj ni dolgčas :whistle: kdor pa dejansko rabi pomoč pa bo že izluščil kar je pomembno :book:

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 56 minutami, Borutt pravi:

Neumnost brez primere. Upam, da ne bo kdo tega vzel zares in se odpovedal abeesu ali ga celo odklopil, če ga že ima. 

nisi razumel napisanega

 

Objavljeno
pred 2 urami, maus pravi:

 

meni je ABS pomagal .. nekajkrat.. enkrat si se tudi ti za mano pelju, ko sem na polno sprednjo stisnil ... če ga ne bi mel, bi mi zdrsnilo

tuki, oba ABS na ful..je mopetk kar poplesu

 

Objavljeno
pred 26 minutami, Rogerg pravi:

prov uno... snečer...  ker ga nimas pol nabijas da z normalno voznjo ni potreben...ko bi ga imel bi pa trobil da naj prepovejo motorje ki ga nimajo ker ogrozajo sebe in ostale .... itd

abs je primeren za vse nas , se najbol pa zacetnike ki so nardili izpit na abs motorju .. pol pa kup moped ki ga nima  in gasa... tis je pa hitr kj loh

 

tudi ti nisi razumel, kar sem želel povedati

če se voznik zaveda pomanjkanja elektronskih pomagal in še česa, potem vožnjo prilagodi tem pomanjkljivostih in je bolj "varen" kot sicer, če se tega ne bi zavedal

samo o tem govorim, ne pa da je motor brez ABS na cesti bolj varen 

če pa je potreben ali ne pa žal ugotoviš le v kritični situaciji

bolje je ABS kot brez

v glavnem pišeta z boruttom nekaj, kar nista razumela

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!