Skoči na vsebino

Adventure riding (light off road, vse izven asfalta, teorija, od vožnje do opreme, ter prosti čvek v zvezi s temo)


DAMI34
Sporočilo dodal DAMI34,

TET : TET uradna stran 

Testi ADV motorjev, ADV opreme, vodeni dnevni treningi na poligonih, vikend treningi z vožnjami in challenge dogodki, kratke video vsebine iz poti, koristni nasveti in še in še

Spletna stran: https://www.advspirit.eu/ FB profil: https://www.facebook.com/profile.php?id=61556725967368 Instagram profil: https://www.instagram.com/advspirit.eu/

ACT:

ACT HR_V01.GPX ACT It V01.GPX ACT RO v01 2.GPX ACT_Pyrenees_V01.GPX ACT-GR V01.GPX ACT-PT V1-80.GPX

fa325-ACT_Italy.gpx

Priporočene objave

Objavljeno
pred 10 urami, Buschi pravi:

Vzami dakar verzijo.

sem mal gledal, poslužal in razmišlja, celo birch nekaj o tem govori. Dakar so trše po zgradbi, zmorejo mnogo več kot verjetno jaz in motor, pa osebno mam raje mehkejše (beri zvijajoče se) gume.

sicer se mi ne gre za to da bi kilometrine dosegal.

Objavljeno
pred eno uro, HyperJack pravi:

Položaj podplata na stopalki ni ok.  Mal bi bilo treba naredit še na drži trupa. Drgač pa kr veselo naprej. Škoda edin ker gum nimaš pravih :D

še marsikaj bo treba naredit na drži, ma se učim. Kar se tiče podplata sem mal gledal tegale možaka, ki svetuje in je odpeljal, tisto stvar v zvezi z Dakarjem, pa svetuje (men tut sedejo njegovi nasveti) nekje na sredini podplata stopalka, oziroma malce naprej, da zadaj peto dejansko porineš nekoliko navzdol. Se vidi že na sliki, sicer pa

na moji fotki res ni prav, preveč na sredi je..ampak vsega tut ne morem mislit prvi dan. :D

Zanimala me je sicer rezerva pri skoku, pa moja drža itd..da mal dobim vizuelne predstave.

Bi se dalo še velik bolje skočiti, ma je takoj za tem ovinek, pa nisem forsiral.

Gume bodo pa kmalu, mal boljše, samo da prvo skurim.

@HyperJacksem premaknil v tole temo, kjer se lahko več čveka

Objavljeno

Več ti bo zdržala, če delaš ogromno transferja oz uporabljaš motor kot dual sport. Na makedamu vsaj jaz nisem opazil razlike med navadno in dakar verzijo, v blatu sta pa obe enako zanič...

 

  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno

danes sem prvič bolj resno 2x uporabil "dabbing". Stoječa drža, pa ko odnese nenačrtovano motor, no zadnji konec, ko ga na hudem klancu nekaj utorih in večjih kamnih vrže iz načrtovane poti.

Zadeva je na muč kul. Ne da se hvalim, vse skupaj je itak podzavestna reakcija iz stoječe drže (iz sedeće dvomim, da bi se izšlo). Edin kar lahko rečem je, da je bila drža oke, zato mi je pa uspelo :P

 

 

 

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

in tile nasveti so tudi neprecenjlivi (zame..vedno samo zame pišem)

 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Vzdrževanje motorja, ki se fura po prašnem, mokrem, blatnem, šodrastem, nabijajočem in nelepem terenu (tu se primem za glavo)

Zanimajo me izkušnje rednega vzdrževanja, ker kot kaže predviden interval na mojem 790ADV naj bi bil: menjava olja na 15kkm, zna bit hudo prevelik, tako da bom kar na 10kek verjetno menjal tiste 3 litrčke olja, filter zraka itak bolj pogosto od predvidenega

Zanima me pa:

-kako vam kaj verige zdržijo

-ležaji koles

-ležaj v križu

-menjava olja v vzmetenju

A so še kake zadeve, na katere je smiselno biti pozoren, poleg splošnega pregleda motorja, saj doživi več stresa kot na asfaltu?

 

Objavljeno

Osnova je da "zalimaš" (locktite) vse vijake.

Menda je problem pri olju pregrevanje in ga je smiselno menjati na ure uporabe, ker kilometrov ne narediš toliko.

Pri ostalem, pa je odvisno kako "nasilen" si. Zelo slabe razmere (blato, globoka voda, nepravilno čiščenje) povzročijo večino problemov.

Ležaji so tombola, lahko držijo zelo dolgo ali razpadejo brez resnega vzroka (preventiva/kontrola) .

Ne vem, če za tvojega obstaja opcija ampak, če se boš veliko vozil v prahu, je smiselno zamenjati papirnati zračni filter z "naoljenim" .

In ne peri motorja z visokotlačnim čistilcem (če že, je potrebno veliko previdnosti, da ne "spereš" ležajev ipd) .

lp

Objavljeno
pred 17 urami, DAMI34 pravi:

danes sem prvič bolj resno 2x uporabil "dabbing". Stoječa drža, pa ko odnese nenačrtovano motor, no zadnji konec, ko ga na hudem klancu nekaj utorih in večjih kamnih vrže iz načrtovane poti.

Zadeva je na muč kul. Ne da se hvalim, vse skupaj je itak podzavestna reakcija iz stoječe drže (iz sedeće dvomim, da bi se izšlo). Edin kar lahko rečem je, da je bila drža oke, zato mi je pa uspelo :P

 

 

 

Pri tej tehniki pazi, da ti ne zdrsne in ti pade motor na nogo. Že EXC300 boli če ti pade na nogo, kaj šle naše debele krave. 

 

pred 54 minutami, DAMI34 pravi:

Vzdrževanje motorja, ki se fura po prašnem, mokrem, blatnem, šodrastem, nabijajočem in nelepem terenu (tu se primem za glavo)

Zanimajo me izkušnje rednega vzdrževanja, ker kot kaže predviden interval na mojem 790ADV naj bi bil: menjava olja na 15kkm, zna bit hudo prevelik, tako da bom kar na 10kek verjetno menjal tiste 3 litrčke olja, filter zraka itak bolj pogosto od predvidenega

Zanima me pa:

-kako vam kaj verige zdržijo

-ležaji koles

-ležaj v križu

-menjava olja v vzmetenju

A so še kake zadeve, na katere je smiselno biti pozoren, poleg splošnega pregleda motorja, saj doživi več stresa kot na asfaltu?

 

Na moji 950ADV ne delam nič kaj veliko drugače.

-Olje in filtri 1x letno (interval 7500km, jaz če jih nardim 3000km je veliko zadnje par let)

-Krmilne ležaje 1x letno mažem (zadnji set v motorju že 4leta),

-Kolesni ležaji in ležaji nihajke menjam vsako drugo zimo (ker so pač poceni, uporabljam izključno SKF in ne precenjenih KTM kitov) 

- Zračni filter čistim po potrebi (ITG/TCM penast), če vozim sam je manj zaprašen kot pa če vozim v koloni za drugimi ;), če si v nekem res prašnem terenu se splača investirat v filter skin

- Veriga je najbolj zanemarjen del mehanike na mojem motorju, tu pa tam dobi malo spreja, drugače pa samo skrbim da je pravilno našponana. Smo delali teste na EXC-jih, mažeš ketno ali ne po cca 90-100h je gotova, na življensko dobo bolj vpliva kvaliteta same verige kot pa mazanje. Ji pa lahko nepravilno mazanje, konkretno skrajša življensko dobo. 

- Olje v sprednjih vilicah menjam sam 1x letno, zadnji amortizer mi servisira Premium Workshop v Mariboru 1x na 2 leti (ker pač premalo vozim) 

- 1x letno dobi motor vse filtre in tekočine sveže in pa svečke 1x na 2leti

- Akumulator, ponavadi na 2 leti, če mam srečo

Sem še kaj pozabil? 

  • 1 mesec pozneje...
Objavljeno
Ob 17. 3. 2021 ob 9:19, DAMI34 pravi:

Vzdrževanje motorja, ki se fura po prašnem, mokrem, blatnem, šodrastem, nabijajočem in nelepem terenu (tu se primem za glavo)

Zanimajo me izkušnje rednega vzdrževanja, ker kot kaže predviden interval na mojem 790ADV naj bi bil: menjava olja na 15kkm, zna bit hudo prevelik, tako da bom kar na 10kek verjetno menjal tiste 3 litrčke olja, filter zraka itak bolj pogosto od predvidenega

Zanima me pa:

-kako vam kaj verige zdržijo

-ležaji koles

-ležaj v križu

-menjava olja v vzmetenju

A so še kake zadeve, na katere je smiselno biti pozoren, poleg splošnega pregleda motorja, saj doživi več stresa kot na asfaltu?

 

Ti lepo na 15kkm, daj na servis sprednje in nujno tudi zadnje vzmetenje. Na težo motocikla bo olje prav gotovo skurjeno.

Ležaje v križu namaži čez zimo.

  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno

Eno vprašanje in sicer se gre za platišča, ki nimajo ravnih površin (so zaobljena) in s tem je hudič pri lepljenju centrirnih uteži. Klasične so prevelike.

Kje bi dobil tiste manjše cca 7mm širine, pa nekje pol cm višine? Mam hud problem, ker mi uteži s prve gume odpadajo.

Sedaj sem namontiral uteži za špice (rabljene), kje bi pa te dobil, če kdo ve?

 

Pa še eno:

07+ je kar traktorska guma, težka očitno pa ne preveč dobro zbalansirana, to sem sicer pričakoval. A tisti, ki se velik vozite po ofroudu imate kaj problemov z nastavljanjem (odšponanjem) špic? Mam filing da prva guma malo pleše (lahko je platišče/špice al pa guma)

In kdor jih nastavlja, dela to po posluhu al je bolj zapleten postopek?

20210504_181126_HDR.thumb.jpg.13ed98134a443ac36fc0b7376909bf24.jpg

 

Drugače pa sem zelo zadovoljen, kako se pelje napram OEM pnevmatiki po terenu. Grip je hudo boljši, sploh ko stoje nagneš motor in dopustiš drsenje, je to bolj kontrolirano in umirjeno kot pa s skoraj cestno gumo.

 

Objavljeno

Nikoli nisem "centriral" gum na motorju. Kakor jaz razumem, motor ni enako kot kolo in je centriranje felten "s privijanjem špic" bolj kilavo (verjetno se sicer da) . Po navodilu špice zateguješ po posluhu (če ima "ubit" ton jo moraš pritegniti) . Če je feltna udarjena, zvita... pa je potrebna menjava. "Terenske" gume in centriranje, meni ne gre skupaj.

lp

Objavljeno

ok, pol je tko kot piše v navodilih. Cin, cin ok, coink je pa premalo in moram privit :D

 

Centrirane so sicer z utežmi. Sam prave moram najti da zamenjam te, ki so prevelike, pa obstaja možnost da kaka dol odleti

 

Objavljeno
pred 29 minutami, DAMI34 pravi:

Eno vprašanje in sicer se gre za platišča, ki nimajo ravnih površin (so zaobljena) in s tem je hudič pri lepljenju centrirnih uteži. Klasične so prevelike.

Kje bi dobil tiste manjše cca 7mm širine, pa nekje pol cm višine? Mam hud problem, ker mi uteži s prve gume odpadajo.

Sedaj sem namontiral uteži za špice (rabljene), kje bi pa te dobil, če kdo ve?

 

Pa še eno:

07+ je kar traktorska guma, težka očitno pa ne preveč dobro zbalansirana, to sem sicer pričakoval. A tisti, ki se velik vozite po ofroudu imate kaj problemov z nastavljanjem (odšponanjem) špic? Mam filing da prva guma malo pleše (lahko je platišče/špice al pa guma)

In kdor jih nastavlja, dela to po posluhu al je bolj zapleten postopek?

20210504_181126_HDR.thumb.jpg.13ed98134a443ac36fc0b7376909bf24.jpg

 

Drugače pa sem zelo zadovoljen, kako se pelje napram OEM pnevmatiki po terenu. Grip je hudo boljši, sploh ko stoje nagneš motor in dopustiš drsenje, je to bolj kontrolirano in umirjeno kot pa s skoraj cestno gumo.

 

Miha Jamnik za uteži. 

Pleše zaradi traktorske pnevmatike, katere nisi navajen. 

V bistvu ne pleše sano ti imaš tak občutek ker nisi vajen teh pnevmatik. 

Je kar razlika med tem kar si vozil in kar voziš zdaj. 

 

Objavljeno
pred 3 urami, mladench pravi:

@DAMI34 dakar nalepka ftw :D ne no :) 

Zato gre 10km bolj hitro po šodru :)

Objavljeno
pred eno uro, DAMI34 pravi:

Zato gre 10km bolj hitro po šodru :)

Meni so bolj pomagali čepki za ušesa...

lp

Objavljeno
pred 2 minutami, franc pravi:

Meni so bolj pomagali čepki za ušesa...

lp

kok hitrej pol gre? :P

 

Objavljeno
Pravkar, DAMI34 pravi:

kok hitrej pol gre? :P

 

Enih 500-1000 obratov (0,5 litra na sto več) .

Čisto resno.

lp

Objavljeno
pred 5 minutami, franc pravi:

Enih 500-1000 obratov (0,5 litra na sto več) .

Čisto resno.

lp

pri Euro 5 ne daš več čepkov v ušesa, ampak db killer vn :P

 

Objavljeno

Špice se centrirajo na štendru glede na plesanje levo-desno, ne po posluhu !

 

  • Všeč mi je 1
Objavljeno
pred 1 uro, Buschi pravi:

Špice se centrirajo na štendru glede na plesanje levo-desno, ne po posluhu !

 

Na Ktm se mi se ni zgodilo, da bi moral zategovat napere pa sem na potovanje naredil tud 17000km.

Na AT sem jih mogel pa ne zaradi plesanja levo desno?

Ni čist tako, kot trdiš. 

Objavljeno
pred 12 urami, Buschi pravi:

Špice se centrirajo na štendru glede na plesanje levo-desno, ne po posluhu !

 

Na kolesu.

lp

Objavljeno

Sej če je špica losana( se pravi da ima po posluhu drugačen zvok kot ostale, če že hočete poslušat špice ) je tudi obroč malenkost zvit v kontra smer. Vsaj na XT-ejki je bilo tako...pa je obroč dokaj širok in masiven.

Objavljeno

Taprau advenčer se konča običajno pregloboko. Svine so skopali metrsko luknjo kjer običajno prečim. Sem bil v vodi do sedežev al čez in takoj ugasnil. Moped sicer ni kašljal a airbox je mel mal vode takoj za filtrom. Kar gledam v mašini ni vode. Kaj vse moram spucat in presušit? Sprašujem plavalce itak ?20210508_130339_HDR.thumb.jpg.213b969c183e76fe3d830643afa6491a.jpg

20210508_130400_HDR.thumb.jpg.93e7b5a0132d327d53b506fb03b0f581.jpg20210508_130752_HDR.thumb.jpg.e19fc0895d1b30ad682804af6405b7a5.jpg

Na fotki je ze moped ko sem ga izvlekel na pol

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!