Skoči na vsebino

Predelava Tomos APN 6 1986


Tomos apn 6 s

Priporočene objave

@franc; @raza  ..... kdorkoli od majstrov tule gor  ..   :D ...

 

Vprašanje:

Sestavljam E90 mašinko, podlagam podložke.... vse o.k., dokler ne pridem do podlaganja piramide....  :hmm:

... namreč, ko s prstom vrtim skozi ležajno odprtino sklopke primarni (veliki) zobnik, se en cajt lepo vrti, potem pa se začne kajlati.... težje vrteti.

... odstranim desni pokrov in piramido, vrtim za gred (glavna - pretična gred, ki gre iz mašine) in zobniki kar močno "švenglajo"  :eek:.

...podrem vse skupaj, poberem ven vseh pet zobnikov....in   :eek:  zobnik prve prestave je postružen v kajlo...   :eek:

... nič neenakomerno znucano, kaj drugače obrabljeno, zobnik, kot mora biti, le da je (očitno že fabriško) postružen v kajlo za ene 3/4mm.  Ja , zelo veliko.

... zdej pa sprašujem, preden začnem odkrivati toplo vodo, ali so ti zobniki cementirani, ali samo malo kaljeni (ali celo nič od tega) in ali ga lahko postružim (poravnam), da bosta obe ploskvi paralelni?

... sej ni problema, lahko tudi poiščem nov zobnik.... ampak zakaj, če lahko tega popravim (če lahko).

Sprašujem zato, če je slučajno kaj cementirano, da ne odstružim "cement"  :P  , da zobniki potem ne zaribajo med seboj...

 

Hvala!!

 

...aja... naročil sem Heidenau K36/1 gume...   :D

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... bom, bom...   :D ... sej pravim... toplo vodo imam v bojlerju....    :P

 ... lahko izmerim trdoto, jo bom v vsakem primeru... samo je problem, če je slučajno cementirano, je trdo samo kako desetinko mm na debelo, pa se bojim, da ne poberem neenakomerno dol "cement" ... če je kaljeno, ni problem..... ampak, ne veš, dokler ne probaš (uničiš  :P ).

... pa preveriti moram, da mi naslednji zobniki (od druge brzine naprej) ne bodo pol preveč ven iz centra zatiča ( zamaknjeni za tiste 3/4mm)....

 

...pomoje je najbolje, da vprašam v trgovino za zobnik 39Z  .....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Enkrat sem popravljal avtomatika, ko sem ga tretjič popravljal sem opustil 2takterje (razen piaggio). 

Enkraj je postal glasen glavni ležaj, sem menjal, pol je šla vzmet uprašajček, pol je zezala neki elektrika, pa platine sem nekajkrat "brisal"... 

Pol se je verjetbo nek ležaj razsipal v menjalniku al nekaj ker mašina laufa ampak ne obrne zobnika, ampak sem ga samo v barako porinil vsak projekt ima svoj "buđet potrpljenja" ? 

  • Haha 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A samo enkrat si popravljal avtomatika :lol1:sori mogu sm:naughty:

Pa to se je dnevno večkrat mašina razdrla pa popravla, kot v formuli ena gume dol pa gor pol pa gasa:whistle:

 Tomos servis v sosednji vasi je takrat na naš račun živel na veliki nogi:angryrant1:

Popravljeno . Popravil Mavti
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zip letnik 96, 1x bat menjan pri 20000km, sedaj jih ma mislim da že 30 000, pravi dolgcajt, vedno vžge, ko je bil brez blokad gre preko 70komot. Nimam pojma kdaj smo zadnjič menjali valjčke al pa jermen sigurno je šlo že 5 let mimo. A, ja lani sem koleno menjal ker je guma preperela... 

Ko sem bil mlad sem šel iz Portoroža do Wajdušne, pol gas (tolko zdrži 1 rezervar :D) nekateri so govorili o brušenih kanalih pa L batih, pa me prepričevali kako se "sesalci" prrgrevajo. Pol sem pa jaz vlekel tomosa v klanec gor... ? ? ? 

Priznam kskšno 14 ali 15ko bi imel lepo zgledajo, ostali ba bolj švoh. 

Edini tomos ki sm mu zvest ima 4 kolesa in poganja en velik nož,  panonija z umo6 motorjem ista generacija kot tvoj tomos ? vsako leto boljše dela, zadnjič sem platine naštimal pa se je pol konja vrnilo ?

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne vem kako so obdelani zobniki, ampak glede na to, da so se "drobili" verjetno niso samo površinsko obdelani. E90 in tanjšani zobniki meni ne gre skupaj (že cele je rado polomilo) . Imam pa z E90 zelo malo izkušenj.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Čak mal.To je tomos moped ne pa vesoljska ladja Preveč kompliciraš al pa sam mal na  karbit pluvaš da se mal dogaja ?

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 36 minutami, hribuc pravi:

Čak mal.To je tomos moped ne pa vesoljska ladja Preveč kompliciraš al pa sam mal na  karbit pluvaš da se mal dogaja ?

Kompliciranje je vrlina strojnikov, zato pa vse kar Zivnorc sestavi in popravi, dela!

Glej in se uči!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...v bistvu je res....imam pa tudi prav glede tega...   :P (govorim zase)

...namreč zaradi takih stvari so (in še) se lomile stvari v mašinah Tomosov.

...nekaj šteka tam...nekaj opleta tu... preveč lufta tu....preveč stiska tam....pa se vse skupaj potencira...in slej ko prej kej odleti....

...Recimo v mojem primeru je zluftano ležajno mesto od piramide verjetno samo zaradi tega opletanja...res se je močno čutilo.

...ravno tako sklopka...opletala vsaj za 1.5mm...zato sem naredil svojo.

 

Ekola. Zobnik postružen....kar precej trd, ni pa cementiran.

Postruženo (stanjšano) za 0,6mm

...zobnik je močan kot prej.....je samo par stotink tanjši kot prej na najtanjšem mestu...

20220125_091758.thumb.jpg.8478c048a5acd73a6cfece8054c16e33.jpg

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ma, Tomos je tako "grozljivo" zastarela osnova, da "naših" idej ne prenaša preveč dobro. To je (v osnovi) narejeno za 50-60 km/h max in 5-6k obratov (max) . Ko se tega lotimo z idejo o 70-80 km/h in 8-9k (in več) obratov si pač nakopljemo kup problemov. In potem je ali predelati vse (na začetku) ali pa "servisirati" in popravljati sproti, ko kaj "odleti" .

E90 je "navita" štirka, ki je sicer "letela ko sneta skira" samo nič ostalega ni "klapalo" (od okvirja, ki se je zvijal, do preslabega vzmetenja in neučinkovitih zavor) . Je pa bila to "špica" za takratne razmere.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Spet se bom umešal... teoretično je tomos dober.... mislim da je težava v izvedbi podobno ot pri zastavi. Toretično je jugo super avto če bi bil izveden dobro, pol izdele go mora lastni dodelat, podobno je s tomosom, dela en tolo, če hočeš aj več je pol projet za lastnia :D 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 11 minutami, smasher pravi:

Spet se bom umešal... teoretično je tomos dober.... mislim da je težava v izvedbi podobno ot pri zastavi. Toretično je jugo super avto če bi bil izveden dobro, pol izdele go mora lastni dodelat, podobno je s tomosom, dela en tolo, če hočeš aj več je pol projet za lastnia :D 

To bi veljalo za tiste čase pred 40 leti. Kdo bi si danes želel voziti s Tomosom...je preveč boljše konkurence?

Lastništvo Tomosa danes se kaže v restavriranju, oldtimerskih druženjih...in podobno

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, smasher pravi:

Spet se bom umešal... teoretično je tomos dober.... mislim da je težava v izvedbi podobno ot pri zastavi. Toretično je jugo super avto če bi bil izveden dobro, pol izdele go mora lastni dodelat, podobno je s tomosom, dela en tolo, če hočeš aj več je pol projet za lastnia :D 

 

pred eno uro, vandrovec pravi:

To bi veljalo za tiste čase pred 40 leti. Kdo bi si danes želel voziti s Tomosom...je preveč boljše konkurence?

Lastništvo Tomosa danes se kaže v restavriranju, oldtimerskih druženjih...in podobno

oba imata prav. .... včasih so bil stružni avtomati, ponavadi je ratalo dobro... proti koncu šihta je šlo pa že kaj narobe... sploh ob petkih.... in se ne more primerjati s sodobno CNC tehnologijo ....

... ne želim (in nimam potrebe) se voziti s Tomosom z namenom vsakodnevnega prevoznega sredstva .... zgolj nostalgija in pri šravfanju... in ko se bom občasno kam zapeljal.... ..prbližno tko, ko ima ženska pet torbic... a za v nedeljo za k maši je pa samo talepša, pa čeprav ni tako praktična.   :D

pred 9 urami, raza pravi:

Ekola, 0,5 mm (po potrebi pa še kak centel) podložko zraven, pa se bo vrtelo še pa še...

... :hmm:  ne bo šlo.... zdej se mi prej nasloni tista tavelka podložka pri 5. prestavi na gred, kot na končni zobnik in je 0,9mm lufta med zobniki,  ker sem postružil zobnik 1. prestave za 0,6mm ... tko, da bom moral izstružiti ven "zic" iz podložke, da bo poravnano (0,1 do 0,2mm lufta), potem pa uravnam še zračnost gredi.....

 

... aja... pa nč ne kompliciram... tko mora bit...  :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz to že kakšno desetletje nisem razdiral, ampak nekje v podzavesti imam, da mora imeti menjalnik kar precej lufta, ker so drugače problemi pri prestavljanju (če se zobniki prosto ne vrtijo, zatika) . "Luft" se sicer sliši (rožljanje) ampak dela pa. Seveda je bolje. če je lufta manj, samo je to težko "ujeti" .

lp

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V servisnem priročniku je toleranca zračnosti točno podana in ni to kar nekaj na uč. 

Napake okoli zračnosti so se delale pri vstavitvi 5. prestave, ko so "mojstri" samo odstranili distančnika in vstavili zobnika, ter zložili nazaj. Zračnost pa kot je padlo. Nemalokrat preveč na tesno in se je slabo - trdo šaltalo, še večkrat pa preveč ohlapno in posledično kup problemov z prekomerno obrabo zobnikov, pretičnega trna in celo gredi. Da o kovinskih okruških med oljem ne govorim...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, franc pravi:

Jaz to že kakšno desetletje nisem razdiral,

Jaz pa okrog 4 desetletij nazaj. Morda sem že napisal, nov moped sem samo od trgovine do doma pripeljal in ga razdrl, ker ni šel nikamor. Takrat kot mulo sem poznal bolje osnove friziranja, kot sedaj...brez priročnikov in navodil, vse je bilo logično. So pa kolegi takrat krose frizirali, nekdo je brusil kanale z zobozdravstvenim strojčkom za zobe ☺️ (je delal v ambulanti) Vem, da je glavna gred, tovarniško vgrajena, imela zračnost med bloki, vse je bilo pocarsko sestavljeno. Zamenjal sem gred, bat z l obročkom, peto prestavo, kanale razširil, izpuh olajšal...ko sem bloke zatisnil se je gred nalahno vrtela brez lufta, to je vsa umetnost. Za večanje kanalov je tudi potrebno upoštevat kam katere, prav tako krajšanje bata spodaj. Ta moped je bil takrat res biser, so imeli drugi razne predelave pa so šli slabše kot moj, ki je zgledal popolnoma original. So me nažicali, da sem ga prodal, naslednjega potem nisem več v tolikšni meri friziral 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... po mojem mnenju ima zelo veliko vlogo pri šaltanju viskoznost olja.

Gostejše (večja viskoznost) olje je, večja zračnost bi morala biti med zobniki..... ravno tako to olje vpliva na delovanje sklopke. Gostejše je olje, bolj moraš razmakniti lamele med stiskanjem sklopke, da moped ne "vleče naprej". Gostejše olje "vleče" med sabo sosednje zobnike in škrta med tem, ko bi se moral zobnik ustaviti na zatiču, zaradi gostega olja pa še vedno vleče za seboj tisti zobnik, ki bi se moral ustaviti, ko bi moral vanj skočiti zatič. Praktično se z gostejšim oljem tu dogaja efekt hidrodinamične sklopke...

Motorna olja za motorna kolesa (ala Motul 5100 5W30 recimo) imajo v sebi aditive za optimalno delovanje mokre sklopke, zato bom tudi uporabil tako olje. Se ne sekiram, če je 2 eur dražje.... in vzel bom  tudi manj viskozno ( max. 5W30) in mislim da ne bi smelo škrtati ob uporabi takega olja niti v hladnem niti v toplem stanju.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 7 urami, raza pravi:

Če je že vse retro, potem mora v mašino INA delta 5, amen.?

... prav je, da zavijaš z očmi pri mojem postu...   :P  .... lahko bi me popravil, ne pa samo zavijal z očmi..   :bum:    :P  (hec  :P )

namreč sem šel brat za sabo...in opazil, da sem štorasto napisal tisto o "trenju" med zobniki, v bistvu izpustil ( ne napisal) en del...   tisti del o trenju med zobniki, ko jih olje vleče med sabo itd... in se opravičujem za to (preden to prebere še Franc  :P )....  to se posredno prenaša preko primarne piramide, ki prisilno vrti med seboj vseh pet zobnikov na sekundarni (pretični) gredi .... in to "trenje" med zobniki pač "povečuje trenje" olje z večjo viskoznostjo ....in posledično "bolj vleče" za seboj primarno piramido, in to povzroča tisto škrtanje med pretičnim štiftom in zobniki, ko se primarna piramida "noče ustaviti", ker jo še vedno vleče jo tisti zobniki.... na drugi strani pa ne "spusti do konca" sklopka, in spet ovira, da se primarna piramida hitreje in lažje ustavi, ko bi moral zaskočiti zatič v utore v zobniku. 

Ne vem pa, koliko ima veze na šaltanje masa primarnega zobnika (vztrajnika). Verjetno tudi kar precej. Lažji ko je, manjšo vztrajnostno maso ima cela primarna piramida in se hitreje in lažje "prisilno" ustavi, ko se mora zatič ustaviti v zobniku.... zaradi drugih stvari, da mašina "optimalno deluje", pa mora imeti ta vztrajnik... in je preračunan na to (verjetno) ...zato pa obstaja več vztrajnikov z različnimi masami.....  

To je moje mnenje. Če se motim, me prosim popravite....    :D 

 

...upam, da sem sedaj malo bolj jasno napisal...   :D 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 25. 1. 2022 ob 17:51, smasher pravi:

Spet se bom umešal... teoretično je tomos dober.... mislim da je težava v izvedbi podobno ot pri zastavi. Toretično je jugo super avto če bi bil izveden dobro, pol izdele go mora lastni dodelat, podobno je s tomosom, dela en tolo, če hočeš aj več je pol projet za lastnia :D 

Oj. "K" ti ne dela... :lol1:

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1 minute ago, C eagle said:

Oj. "K" ti ne dela... :lol1:

 

Ah kaj češ, to je tko ko človek na delu malo tipka, pa s temi krompirji zmeraj zatipkam, v vseh teh letih se še nisem navadli na tač skrin tipkovnico. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!