Skoči na vsebino

Predelava Tomos APN 6 1986


Tomos apn 6 s

Priporočene objave

Ob 26. 1. 2022 ob 22:39, raza pravi:

Če je že vse retro, potem mora v mašino INA delta 5, amen.?

Verjel al ne imam še eno zaprto kantico 3l ina delta 5 v garaži (srebrna kantica).. :D

Bom poiskal in naredu slikico...

 

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... smo že govorili v preteklosti glede kotov predvžiga..

 

Ker imam dva magneta od E90...in imata zelo slabi pesti, pa ne vem, če bi popravljal... pa tudi navitja so stara preko 40 let, sem se (že skoraj) odločil, da zamenjam štrom.... pa ker je pri E90 znano, da je "železolomac" blajerce pri magnetu, sem se odločil za malo lažji in manjši magnet.... ni pa to "inrunner" ala PVL, ki nima skorajda več funkcije vztrajnika... Magnet ima premer cca 95mm in je lažji za cca 200 g od originala.

...pa kot je že Franc povedal, da so na magnetu stopinje skoraj enake ločni dimenziji na magnetu, sem si vseeno malo narisal, ko bom menjal štrom za nekaj drugega (verjetno).... pa mi je bilo "sproti", da sem preveril še za Tomos magnet s premerom 116mm.

Za magnet premera 116mm (Tomos original) so dimenzije (ločne) od GMT do točke vžiga na magnetu naslednje:

predvžig :         ločno od GMT:      stopinje:

0,8mm                14,3mm                 14,1

1,0mm                16,0mm                 15,8

1,2mm                17,5mm                  17,3

1,4mm                18,9mm                 18,7

1,6mm                20,3mm                 20

 

Za magnet premera 95mm (Kokusan brezplatinski) so dimenzije (ločne) od GMT do točke vžiga na magnetu naslednje:

predvžig :         ločno od GMT:      stopinje:

0,8mm                11,7mm                 14,1

1,0mm                13,1mm                 15,8

1,2mm                14,3mm                 17,3

1,4mm                15,5mm                 18,7

1,6mm                16,6mm                 20

 

...mogoče komu pride prav, da si olajša delo....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... ne vem, kako deluje ta Kokusan... ali ima CDI... ali je "navaden - indukcijski" ...ali kakorkoli ima narejen vžig..... 

....ampak platinski vsekakor ne bo....   :D 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja, pe..a, vse boš tko zrihtal, da potem ne bo nobenega dela-šravfarije, en sam živ dolgčas.....To ni dobr. Pr Tomosu mora skoz nekaj dogajat, a zastopš?????

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...nč bat... zmeri se kej najde....   :P 

 

... ko smo že pri tem:

Sem zamenjal zobnik 1. brzine, pa laufa neprimerno bolje...AMPAK še vedno nekaj "zatika". Zgleda da je (na uč), kolkor lahko vidim, zobnik 4. prestave malo iz centra.... verjetno za "kako" desetinko .... ravno toliko, da se čuti, da gre preko ene točke malo težje.

.... sicer pa, če je to do zdaj laufalo v mnogo slabšem stanju (opletanje 1. zobnika in posledično cela sek. piramida), mora zdaj laufati občutno bolje. Upam... :D  ... al pa se bo ulaufalo na "drug režim", pa se ne bo več čutilo.....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... sem malo gledal, kako kompresijsko razmerje naj bi imeli Tomosi...

...piše v tehničnih podatkih, da je kompresija 11:1 za 15 SLC

 

... zdaj , ko je notri bat fi 40mm (pri 15SLC), naj bi se po logiki  kompresijsko razmerje  povečalo

...sedaj pa sem izmeril 10,8:1 ....... pri orig batu fi 38 naj bi bilo  potem cca 9,7:1   :hmm: (kolikor sem izmeril)

 

Zdaj pa ne vem.......Al jaz ne znam izmeriti, ali pa je bat METEOR malo nižji od orig. bata...

 

menda je "varno" nekje do 12:1 za Tomose.... torej bo to sedaj o.k., verjetno....

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ha ha ha ha...  Kaj 0. 2 kompresije te muči. ? ? ? 

Ko sem tretjič pobral dol glavo iz yamahe in dak vsakič isto tesnilo gor sem šel do soseda mehanika ki je imel nek merilec kompresije ki ima samo gumjastu konus... Nekaj okoli 7 bar je pokazalo in je rekel "mah... dovolj je"... 

(pol sem si kupil tak primeren merilec za hobi mehanika) 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

.... ne, ne.... ne muči me to... tak komplikator pa spet nisem.....

 

... hočem reči, da je sedaj kompresija taprava z batom fi 40mm...... če preračunaš na original 38, je kompresija še manjša.... in ali je razlika v višini zgornjega dela bata med original in aftermarket....al so pa original falili pri novem .... al pa izmeriti ne znam....

 

...štekaš        :D

 

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 31. 1. 2022 ob 12:51, Zivnorc pravi:

...nč bat... zmeri se kej najde....   :P 

 

... ko smo že pri tem:

Sem zamenjal zobnik 1. brzine, pa laufa neprimerno bolje...AMPAK še vedno nekaj "zatika". Zgleda da je (na uč), kolkor lahko vidim, zobnik 4. prestave malo iz centra.... verjetno za "kako" desetinko .... ravno toliko, da se čuti, da gre preko ene točke malo težje.

.... sicer pa, če je to do zdaj laufalo v mnogo slabšem stanju (opletanje 1. zobnika in posledično cela sek. piramida), mora zdaj laufati občutno bolje. Upam... :D  ... al pa se bo ulaufalo na "drug režim", pa se ne bo več čutilo.....

... zdaj mi je jasno.

.... pred mano je prejšnji lastnik verjetno popravljal mašino, pa je not natlačil 39Z primarni zobnik 1. prestave. Moral bi biti pa 38Z   :slap: 

Nisem preverjal, ko sem razkopaval E90 mašino, ali je not "taprav" zobnik, ali ne ..... in sem potem avtomatično nabavil identičnega.....  :slap: 

.....in potem me je še zmedlo, da nisem bil več ziher, ali je pri "takratkem " menjalniku 1. brzina 9/39 ali 40 in pri "tadolgem" pa 10/39 ali pa 38 ....

....in je sedaj preverjeno:

pri APN 9/39, pri  15 SLC in E90 pa 10/38

...in jaz sem pač kupil zobnik z enakim št. zob.... pa ko še niso "ulavfani" :slap:  med njimi  ni zračnosti, kot bi morala biti...in laufa čisto preveč na knap.....

.... JAOOOOOOOO!!!!.....        :slap:

...in vi pol meni, da preveč kompliciram....  :lol1:   :P  ko so v mašini zjahana ležišča ležajev...itd...itd... pa opletanje tu... pa tam....   :lol1: 

 

p.s.:

Če se komu zdi, da imam tu gor samogovore, ali pa da preveč kompliciram, si lahko upravičeno tako misli, jaz pa mislim, da mislim, da ko tule tole gor pišem, mogoče komu prav pride....  :P 

 

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...ekola.... zrihtu....?

...mater, mi je dal tole enga glodanja po pudingu v moji glavi. Z razlogom si grem en pir odpret..... pa tablet za spanje mi ne bo treba več jemat...   :D

Dobil zobnik pri sosedu..  :slap: ...pa še na dom mi ga je prinesel..    :lol1:  Zdej pa laufa ko ringlšpil..... pred eno uro sem ga zavrtel... pa se še zdej not vrti...   :P 

...boh ve, kolko sta šponala tadava zobnika narazen obe piramidi, ko se je še malo segrelo vse skup....in ni čudno, da sta ležaja od obeh piramid na tisti strani pri prvi brzini kar ven padla...  :slap:

Splačalo se je malo komplicirat...   :D   :P

 

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

10 hours ago, Zivnorc said:

hočem reči, da je sedaj kompresija taprava z batom fi 40mm...... če preračunaš na original 38, je kompresija še manjša.... in ali je razlika v višini zgornjega dela bata med original in aftermarket....al so pa original falili pri novem .... al pa izmeriti ne znam....

...ali pa imajo razlicni fiji batov razlicno visino, da se obdrzi priblizno enako kompresijsko razmerje...?:hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 2. 2. 2022 ob 22:26, Zok pravi:

...ali pa imajo razlicni fiji batov razlicno visino, da se obdrzi priblizno enako kompresijsko razmerje...?:hmm:

Nekoč, davno nazaj sem na moji 15-tki nižal glavo, takrat mi je en mojster razložil, da imajo 15-tke različne glave, odvisno za kateri trg so jih delali. Če je glava nad batom polkrožna (te glave so bile za trge, kjer je bila višja temperatura ozračja), potem jo lahko ponižaš (oz. dodatno povečaš kompresijo) drugače ne. 

 

To so mi povedali, glavo sem postružil in nisem imel nobenih težav s pregrevanjem.

Sej ne vem če je to bilo res,  ampak takrat sem bil mlad in zagnan.....

 

Aja, moja 15 SLC je bila letnik 1983.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, Kaldu pravi:

Nekoč, davno nazaj sem na moji 15-tki nižal glavo, takrat mi je en mojster razložil, da imajo 15-tke različne glave, odvisno za kateri trg so jih delali. Če je glava nad batom polkrožna (te glave so bile za trge, kjer je bila višja temperatura ozračja), potem jo lahko ponižaš (oz. dodatno povečaš kompresijo) drugače ne. 

 

To so mi povedali, glavo sem postružil in nisem imel nobenih težav s pregrevanjem.

Sej ne vem če je to bilo res,  ampak takrat sem bil mlad in zagnan.....

 

Aja, moja 15 SLC je bila letnik 1983.

... in že prejšnji lastnik je znižal glavo ....

...in pol so tebi povedal, da moraš znižat glavo, da bo bolj šlo....

....in pol je tisti, ki je kupil od tebe spet znižal glavo....

 

...in pol je šlo k stomatr....   :D 

 

Hec....           kar se tvoje 15-ke zgodovine tiče... vem, kako je bilo.... :cry:

 

....ampak na splošno pa je to kar veljalo....   :D 

.... znižat glavo, stran dat vse dihtunge.... pa še povrtat na 42.....   pol pa so bile blajerce vsega krive in slabe kvalitete....

Ravno to zadnje sem doživel, ko sem podiral E90 mašino. Pod glavo nič dihtunge, ravno tako pod cilindrom.... samo tuširano in namazano z neko tesnilno maso....

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vprašanje:

Čemu služi neka trda guma  fi cca 6mm stisnjena med hladilnimi rebri med glavo cilindra in cilindrom pri 15 SLC?

... zdaj ne vem, če se prav spomnim .... da je mende to nekaj zmanjševalo neko cingljanje...al nekaj takega?..... je to res.... al se nekaj čudno spominjam (sem že n'mal str...  :D )

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Samo preprečevanje vibracij dolgih hladilnih reber in posledično "cingljanje"

Motorne žage imajo celo prevrtana rebra in skozi izvrtine vstavljeno gumo.....Preprečevanje pokanja tankega hladilnega rebra.

Popravljeno . Popravil raza
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... očitno mi (prbližno) še dela spomin...   :P

.... samo nisem pa več vedel, katero cingljanje ...oz. zaradi česa to cingljanje.....

Hvala!  :OK:

 

...a dam tako gumo tudi med rebra E90? ... sicer ima na glavi "mostičke" med rebri, na cilindru pa ne.... Verjetno škodit ne more?

Popravljeno . Popravil Zivnorc
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vprašanje (spet):

...si kdo lasti...ali pa je vozil kaj CTX 80?

... se res toliko slabše šalta, kot ostali Tomosi?

 

zakaj sprašujem...

... namreč resno razmišljam zamenjati primarni prenos v E90 s CTXovim, ker tole, kar gledam v menjalniku   :hmm: .... not good...

Sem govoril s sosedom, ki je tudi šravfal Tomose in mi je rekel, naj preverim kajlo v piramidi...... in res... bila je zdrobljena....

... vzamem eno X piramido, jo razprešam, da vzamem ven kajlo...  :eek:  ...tudi je že bila obrnjena, ker jo je zglodal zobnik 3. brzine....

... torej vse skup preveč trpi, zato bi zmanjšal navor (obremenitev) menjalnika in ležajnih ležišč, da vstavim not CTX primarni prenos .... AMPAK sem slišal, da se pa potem slabše šalta, ker se prehitro vrti vse skup v mašini.

Je to res? .... ima kdo izkušnje, ali so samo govorice .... rekla-kazala?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 4. 2. 2022 ob 18:09, Zivnorc pravi:

... očitno mi (prbližno) še dela spomin...   :P

.... samo nisem pa več vedel, katero cingljanje ...oz. zaradi česa to cingljanje.....

Hvala!  :OK:

 

...a dam tako gumo tudi med rebra E90? ... sicer ima na glavi "mostičke" med rebri, na cilindru pa ne.... Verjetno škodit ne more?

Gumice preprečijo tresenje reber, ko tresljaji pridejo v nekakšno resonanco. Zato so novejše mašine dobile mostičke in s tem so se skrajšali kraki in do resonanc kao ne prihaja več. 

Daš ali ne daš, škodi ne, nuca pa tudi ne.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 18 minutami, raza pravi:

Gumice preprečijo tresenje reber, ko tresljaji pridejo v nekakšno resonanco. Zato so novejše mašine dobile mostičke in s tem so se skrajšali kraki in do resonanc kao ne prihaja več. 

Daš ali ne daš, škodi ne, nuca pa tudi ne.

 

....mi je čisto logično in razumljivo.....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Z E90 nimam prida izkušenj glede šaltanja, oziroma je to toliko nazaj, da se teh podrobnosti pač ne spomnim več.

Si kaj porajtal v katero smer so zamaknjene kajle na 3. prestavi? Na navor pospeševanja ali zaviranja?

V dosti primerih je bila toleranca nasada precej ohlapna, tako, da si zobnike kar z roko skup natišal in je praktično vse viselo na kajli in nič čudnega, da je riknila.... 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

.... verjetno skor sigurno 100%   :P  na "pospeševanju" .... ker 2T mašina skoraj nič ne bremza....

...nisem pa preverjal.....

:D

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... grem pa iskat nov moznik.

 

...če koga zanima, se ga dobi v M&M na Letališki  (pa verjetno še kje drugje) dimenzije 5x5mm material C45.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 8. 2. 2022 ob 22:23, raza pravi:

V dosti primerih je bila toleranca nasada precej ohlapna, tako, da si zobnike kar z roko skup natišal in je praktično vse viselo na kajli in nič čudnega, da je riknila.... 

...aja... še to..

... ja tolerance. V tem primeru res vse nosi moznik.... zobniki pa gredo kar radi gor pa dol s piramide.... četudi bi bili trdneje nasajeni ( še vedno v razstavljivi vezi) bi vse držal moznik.... edino če bi bilo tako trdno, da se ne bi zobnik "mikro premikal" za vrednost tolerance moznika in utora med pospeškom in pojemkom agregata, da ne bi prišlo do efekta "tolčenja".... 

z drugimi besedami.... da bi trden nased zobnika "zdržal" pojemke motorja, da ga ne bi "mikro" sukalo naprej-nazaj....ampak bi bil stalno naslonjen na "naprej" ...in ne bi prišlo do udarjanja po mozniku....  :huh: 

.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!