Skoči na vsebino

Vse o vzmetenju


YZFgeorge

Priporočene objave

Jaz sem imel tudi v križu čist dvignjeno balanco in sem dal na fabrško nazaj. Sicer ne vem, a je to bolj placebo efekt, ampak men se zdi full boljši občutek na balanci. Bolj se mi zdi, da čutiš kaj se pod kolesom dogaja in tudi v ovinku imam več zaupanja v motor.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz imam na Falcu na zadnji stopnji - do konca dol. kot vilic je malce ostrejsi, predtek malo krajsi.

Ob menjavi gume je moped postal kar malo prevec okreten... :P Po nekaj kilometrih sva se ponovno spoprijateljila. Za prelaganje iz nagiba v nagib je bolj lahkoten kot prej.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jah trenutno je na tej visini.. 

verjetno je za probat, kaj bo bols.. Hitrosti nad 150 se pa ne posluzujem tako da stabilnost nebi smela bit problem :) 

 

0742BC28-43E4-441E-B15C-7AA47EA51B96.jpeg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Pri

pred 9 urami, smasher pravi:

kdo kej v recimo primorski regiji obnavlja amortizerje rabim za starejše oljne avtomobilske amortizerje.

(ne, ne morem naročit novih)

Za primorsko nevem, v lj je amortizer.si pa pošlješ po pošti pa je....?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zato ker sem firbec.... in če se le da vržem uč kako se to dela al pa malo težim kakšnemu majstru :D 

Ja verjetno bom peljal, itak se morem verjento še v LJ na sinter pa še kaj se bo našlo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

kole @krucymucypa še Nereina lahko na pomoč pokličeš.

Naslov je mt09 Tracer in vzmetenje.

1. kje si našel podatek za sag oziroma static sag da je 3-3,5cm? Če se dobro spomnim si govoril o štandardu. Recimo GT ima 2 s praznim rezervarjem in 2,5 s polnim.

2. kar pa jaz trdim je, da obrat ali 2+

 poglej servis manual stran 45, evo ti slike

1765724817_Breznaslova.thumb.jpg.9e818ac8eff0a410062a2c843709323e.jpg

ne bo drastično vplivalo na static sag. Namreč nekdo je zapisal, pa mislim, da ravno ti, da se prelouda ne nastavlja. Seveda se ga, ker je vse odvisno od teže, ki se bo na motor usedla.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ok @DAMI34 nikjer nisem napisal da se preloada ne nastavlja.

Seveda se preload nastavi, to je osnova, ampak ne po obcutku.

Se petnajstic bom napisal. 

Preload se na tovrstnem motociklu praviloma nastavi (ker je obicen cestni moped in ne SS drkalica) tako, da je na mestu 30% celotnega hoda vzmetenja izkoriscenega.

Kako gre postopek?

Ob razbremenjeni zadnji osi izmeris dimenzijo med zadnjo osjo in pravokotno na zadnjo nihajko. Pac na mojem sintisajzerju je to drzalo sopotnika. 

Do te tocke je neka mera.  Preload nastavis tako, da od te mere odstejes za 30% celotnega hoda vzmetenja, ko sedis na mopedu, v opremi in nimas nog na tleh, pac pa si s prstom naslonjen na steno.

Seveda rabis nekoga ki bo meril ce se je ta dimenzija izmerjena ob razbremenjenem vzmetenju res zmanjsala za 42,6mm.

Ce se ni se malo pritegnes oz. popustis.

Spredaj isto, le da isces mero 41,1mm.

 

pa lep pozdrav.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 9 minutami, krucymucy pravi:

Ok @DAMI34 nikjer nisem napisal da se preloada ne nastavlja.

Seveda se preload nastavi, to je osnova, ampak ne po obcutku.

Se petnajstic bom napisal. 

Preload se na tovrstnem motociklu praviloma nastavi (ker je obicen cestni moped in ne SS drkalica) tako, da je na mestu 30% celotnega hoda vzmetenja izkoriscenega.

Kako gre postopek?

Ob razbremenjeni zadnji osi izmeris dimenzijo med zadnjo osjo in pravokotno na zadnjo nihajko. Pac na mojem sintisajzerju je to drzalo sopotnika. 

Do te tocke je neka mera.  Preload nastavis tako, da od te mere odstejes za 30% celotnega hoda vzmetenja, ko sedis na mopedu, v opremi in nimas nog na tleh, pac pa si s prstom naslonjen na steno.

Seveda rabis nekoga ki bo meril ce se je ta dimenzija izmerjena ob razbremenjenem vzmetenju res zmanjsala za 42,6mm.

Ce se ni se malo pritegnes oz. popustis.

Spredaj isto, le da isces mero 41,1mm.

 

pa lep pozdrav.

poznam te zadeve, točno vem kako se izmeri in nastavi sag. Če pa teh podatkov od proizvajalca nimaš, potem pustiš defolt in prilagajaš obremenjen motor, kako po občutku, ni druge :D

 

, ampak upoštevaj da nismo vsi enako težki, zato, je potrebno in tako imaš v vseh navodilih (ali pa esa pri BMW) zadeve, od ključa do rolerja, kjer po občutku zategneš (razen če je elektronsko potem ima pač program in zategne sam) kolikor je potrebno, da prednapetost prilagodiš:

eni osebi, eni osebi in prtljagi, dvem osebam in dvem osebam+ prtljaga. Če hočeš da bo moped šel normalno oziroma ne bo kjlun štrlel v luft, ti se pa vlačil po zadnji gumi.

Če meni ne verjameš poglej v service manual, saj ga je napisal proizvajalec.

Tako da, večvrednostni kompleksi in nasmihanje ter trditev (da si trdil, če hočeš ti poiščem, namreč od tiste točke dalje je nastalo podjebavanje) da se preload ne nastavlja zgrešena.

 

In če si pogledal sliko zgoraj imaš lepo zapisane nastavitve od Soft, STD do Hard. /7 faking opcij) Zato ni vse v številkah in slepem držanju le teh, ampak je nekaj tudi v očutkih. So ljudje, ki imajo raje trši moped, drugi zibajoč, nekateri bolj na kljun, drugi drugače. Temu se reče filing ali občutek.

pa lep pozdrav nazaj :P

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nisi imel ne GS-a tako da ne ves kako dela vzmetenje. Navodila ki si jih nalepil zgoraj meni ne pridejo v postev.

2018 ima 142mm ne 130mm. pa tudi nastavitev ni samo 7.

Seveda nismo vsi enako tezki pa pizda materna zakaj pa pisem da se usedes gor v opremi nekdo drugi ti pa izmeri?

Fak, to me spominja na debato s kitajci zadnjic po mailih. Jst eno oni pa o necem tretjem.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 7 minutami, krucymucy pravi:

Nisi imel ne GS-a tako da ne ves kako dela vzmetenje. Navodila ki si jih nalepil zgoraj meni ne pridejo v postev.

2018 ima 142mm ne 130mm. pa tudi nastavitev ni samo 7.

Seveda nismo vsi enako tezki pa pizda materna zakaj pa pisem da se usedes gor v opremi nekdo drugi ti pa izmeri?

Fak, to me spominja na debato s kitajci zadnjic po mailih. Jst eno oni pa o necem tretjem.

Točno tako, imaš pač več klikov. Kar ne spreminja osnove, klik ali 2 več, poskusi, izmeri, pelji in poročaj.

Al pa tudi ne, vendar ne imej drugih za cepce, če delajo drugače, če tega nisi iskusil.

ps. tudi v tvoji knjigici (navodila za uporabo) piše kaj se zgodi, če obračaš roler.Roler je za obračat (po potrebi), ne pa gledat.

In lej, ne boš vedno meril, pa si zapomnil pozicij, kar pomeni, da boš nekoč imel 5kg drugič 10kg prtljage in boš prednapetost zategnil, po pizdi matrni (beri občutku, malce več kot pa s 5 kg)

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

2 minutes ago, DAMI34 said:

Točno tako, imaš pač več klikov. Kar ne spreminja osnove, klik ali 2 več, poskusi, izmeri, pelji in poročaj.

Al pa tudi ne, vendar ne imej drugih za cepce, če delajo drugače, če tega nisi iskusil.

ps. tudi v tvoji knjigici (navodila za uporabo) piše kaj se zgodi, če obračaš roler.Roler je za obračat (po potrebi), ne pa gledat.

In lej, ne boš vedno meril, pa si zapomnil pozicij, kar pomeni, da boš nekoč imel 5kg drugič 10kg prtljage in boš prednapetost zategnil, po pizdi matrni (beri občutku, malce več kot pa s 5 kg)

 

 

Pa sej sem to naredil, izmeril razbremenjeno in nastavil kot sem opisal, cel postopek sem ti opisal, pa ti se vedno ne gre v betico!

Se samo zate:

PRELOAD SE NE NASTAVLJA NA PAMET, PO OBCUTKU, OD OKA, CEZ PALEC ...

geometrijo se nastavlja cisto drugace, ne s preloadom.

lp

Popravljeno . Popravil krucymucy
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

20 minutes ago, DAMI34 said:

poznam te zadeve, točno vem kako se izmeri in nastavi sag. Če pa teh podatkov od proizvajalca nimaš, potem pustiš defolt in prilagajaš obremenjen motor, kako po občutku, ni druge :D

 

, ampak upoštevaj da nismo vsi enako težki, zato, je potrebno in tako imaš v vseh navodilih (ali pa esa pri BMW) zadeve, od ključa do rolerja, kjer po občutku zategneš (razen če je elektronsko potem ima pač program in zategne sam) kolikor je potrebno, da prednapetost prilagodiš:

eni osebi, eni osebi in prtljagi, dvem osebam in dvem osebam+ prtljaga. Če hočeš da bo moped šel normalno oziroma ne bo kjlun štrlel v luft, ti se pa vlačil po zadnji gumi.

Če meni ne verjameš poglej v service manual, saj ga je napisal proizvajalec.

Tako da, večvrednostni kompleksi in nasmihanje ter trditev (da si trdil, če hočeš ti poiščem, namreč od tiste točke dalje je nastalo podjebavanje) da se preload ne nastavlja zgrešena.

 

In če si pogledal sliko zgoraj imaš lepo zapisane nastavitve od Soft, STD do Hard. /7 faking opcij) Zato ni vse v številkah in slepem držanju le teh, ampak je nekaj tudi v očutkih. So ljudje, ki imajo raje trši moped, drugi zibajoč, nekateri bolj na kljun, drugi drugače. Temu se reče filing ali občutek.

pa lep pozdrav nazaj :P

 

 

Blage veze nimas. 

Se enkat...SAG SE NE NASTAVLJA PO OBCUTKU. Po obcutku si lahko edino prst v rit rines medtem ko premisljujes kako bi se kaksno "veleumno" klobaso na forumu objavil v upanju, da se ti bo virtualni rejting dvignu.

Poleg tega, da pometujes u 3 pizde materine o stvari o kateri si nekje nekaj slisal in se nekaj malega na internetu prebral se zelo slabo beres. NEARRAIN in ne Nerein. ;) 

Ni cudn, da take pokas. Brat se najprej nauci !

:smoke:

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, Nearrain pravi:

Blage veze nimas. 

Se enkat...SAG SE NE NASTAVLJA PO OBCUTKU. Po obcutku si lahko edino prst v rit rines medtem ko premisljujes kako bi se kaksno "veleumno" klobaso na forumu objavil v upanju, da se ti bo virtualni rejting dvignu.

Poleg tega, da pometujes u 3 pizde materine o stvari o kateri si nekje nekaj slisal in se nekaj malega na internetu prebral se zelo slabo beres. NEARRAIN in ne Nerein. ;) 

Ni cudn, da take pokas. Brat se najprej nauci !

:smoke:

Ko se boš naučil vsaj malo bontona, bomo nadaljevali do takrat, imaš pa malo virtualnega počitka.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 10 minutami, krucymucy pravi:

Pa sej sem to naredil, izmeril razbremenjeno in nastavil kot sem opisal, cel postopek sem ti opisal, pa ti se vedno ne gre v betico!

Se samo zate:

PRELOAD SE NE NASTAVLJA NA PAMET, PO OBCUTKU, OD OKA, CEZ PALEC ...

geometrijo se nastavlja cisto drugace, ne s preloadom.

lp

Ne, ti mene ne poslušaš, ko ti nekaj drugega razlagam. Držiš se nekih osnovnih številk, ki si jih nekje pobral. In še vedno trdiš da roler ni za obrnit....po občutku. Ampak obrnit ga moraš.

Pa prosim, ne mešat geometrije k preloudu velja. (ne spuščamo mopeda ali dvigujemo v križih, niti podlagamo...)

Prednapetost zadnje vzmeti pa spreminja tudi občutek in posed. Tu se strinjava?

 

Pravkar, krucymucy pravi:

Ravno tako ni lepo banat nekoga ki ti pove da nimas prav.

Lej tudi tebe bom če ne boš zmogel vsaj malo bontona, ker se mi na tak način ne da konunicirat. Z Nearreinom pa imava itak probleme, ker ne more zdržati brez žaljenja. Pa tole ne sodi v tole temo in bi bilo bolje tvojo objavo pobrisat, namesto da ti odgovoarjam.

 

Pa če se vrnem na vzmetenje. Torej tovarniške nastavitve so ali niso primerne, si moral korigirati prednapetost? Si jo verjetno a ne.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

3 minutes ago, DAMI34 said:

Prednapetost zadnje vzmeti pa spreminja tudi občutek in posed. Tu se strinjava?

Da.

Naslednji korak ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 8 minutami, Nearrain pravi:

Blage veze nimas. 

Se enkat...SAG SE NE NASTAVLJA PO OBCUTKU. Po obcutku si lahko edino prst v rit rines medtem ko premisljujes kako bi se kaksno "veleumno" klobaso na forumu objavil v upanju, da se ti bo virtualni rejting dvignu.

Poleg tega, da pometujes u 3 pizde materine o stvari o kateri si nekje nekaj slisal in se nekaj malega na internetu prebral se zelo slabo beres. NEARRAIN in ne Nerein. ;) 

Ni cudn, da take pokas. Brat se najprej nauci !

:smoke:

če bi prebral bi videl da se SAG, ker rad mešaš zadeve (neobremenjen moped/lastna teža) nastavi točno in zato so neki predpisi in sem Krucija že vprašal kje je dobil številke 3-3,5cm. Oziroma je nastavil na način kot ga je opisal. Kjer sem tudi postavil vprašanje, kaka je razlika, če doda en klika ali 2. Verjetno tako mala, da se to ne pozna.

Sedaj smo pa pri debati, obremenjen moped (oseba, ali oseba s prtljago) kjer ni druge, kot spreminjat prednapetost po občutku.

Pravkar, krucymucy pravi:

Da.

Naslednji korak ...

super. 

In kaj sedaj, ko boš šel s polnimi kovčki na dopust, boš spet v garaži meril preload, al boš zategnil zadnjo vzmet po občutku?

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dami, krucymuci je pa vendar ekspert za nastavljanje vzmetenja na Tracerju, zato mu pa dela čigumasto in drsajoče, njegovi občutki pa jokavi in neumni. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1 minute ago, DAMI34 said:

če bi prebral bi videl da se SAG, ker rad mešaš zadeve (neobremenjen moped/lastna teža) nastavi točno in zato so neki predpisi in sem Krucija že vprašal kje je dobil številke 3-3,5cm. Oziroma je nastavil na način kot ga je opisal. Kjer sem tudi postavil vprašanje, kaka je razlika, če doda en klika ali 2. Verjetno tako mala, da se to ne pozna.

Sedaj smo pa pri debati, obremenjen moped (oseba, ali oseba s prtljago) kjer ni druge, kot spreminjat prednapetost po občutku.

super. 

In kaj sedaj, ko boš šel s polnimi kovčki na dopust, boš spet v garaži meril preload, al boš zategnil zadnjo vzmet po občutku?

 

Sem ti napisal od kje sem dobil stevilke. Vsaj petnajtskrat.

Bom se enkrat.

30% celotnega hoda vzmetenja mora biti sag. Za procente si verjetno ze slisal? Ko govorimo o sagu so primernejsi kot absolutne stevilke. 

Tocno vem koliko moram obrnit preload ce imas se kufre gor. Ja izmeril sem ne bos verjel.

1 minute ago, Gonca said:

Dami, krucymuci je pa vendar ekspert za nastavljanje vzmetenja na Tracerju, zato mu pa dela čigumasto in drsajoče, njegovi občutki pa jokavi in neumni. 

Kaj bi ti? Mal provociral al kaj bi? Ti je dolgcas?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, krucymucy pravi:

Sem ti napisal od kje sem dobil stevilke. Vsaj petnajtskrat.

Bom se enkrat.

30% celotnega hoda vzmetenja mora biti sag. Za procente si verjetno ze slisal? Ko govorimo o sagu so primernejsi kot absolutne stevilke. 

Tocno vem koliko moram obrnit preload ce imas se kufre gor. Ja izmeril sem ne bos verjel.

1.kul, a potem imaš vedno enako težo v kovčkih? Kaj pa če slučajno kupiš še 2 litra rakije imaš izmerjeno al boš potrpel :D ali pa uloviš štoparko s čelado, potem nimaš izmerjeno, bi v tem primeru obrnil roler mal več?

2. da se vrnem na natančnost meritev v garaži, nisi mi še povedal, koliko vpliva par klikov več na izračune. Trdim, da bore malo, ko se gor usedeš znajo biti številke še vedno zelo podobne. Ampak ne boš verjel v vožnji se pozna.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Just now, DAMI34 said:

1.kul, a potem imaš vedno enako težo v kovčkih? Kaj pa če slučajno kupiš še 2 litra rakije imaš izmerjeno al boš potrpel :D ali pa uloviš štoparko s čelado, potem nimaš izmerjeno, bi v tem primeru obrnil roler mal več?

2. da se vrnem na natančnost meritev v garaži, nisi mi še povedal, koliko vpliva par klikov več na izračune. Trdim, da bore malo, ko se gor usedeš znajo biti številke še vedno zelo podobne. Ampak ne boš verjel v vožnji se pozna.

1. nimam. sem na naredil vec meritev z razlicno tezo. In ker se preload stela linearno ni neke znanosti izracunati na koliko kg vec zategnes za klik.

2. malenkost, tako pisejo strokovnjaki iz tega podrocja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!