Skoči na vsebino

Vse o vzmetenju


YZFgeorge

Priporočene objave

Za točno tvoj motor ne vem, ampak velikokrat so v vilicah original vzmeti+puše. Skupna dolžina ustreza dolžini novih vzmeti.

Sem to ugotovil ja ko sem vzel ven tako da sem si kar oddahnil da je pasalo:D hvala za odg.

Lp Dejan

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zdravo kolegi,

pred kratkim sem si umislil XJR 1300 2008, zadaj mam popolnoma nastavljiv Ohlins, spredaj popolnoma nastavljive vilice.

Motor ma 8000 km, stanje vzmetenja je BP.

Pred tem sem vozil FZ6, tako da kaj drugega kot prednapetosti nisem mogel nastavljati, kljub temu pa se mi je motor zelo lepo peljal.

Sedaj imam nekaj vprašanj za tiste, ki ste stari mački v teh vodah, če bo ob priliki kdo pri volji, da se dobimo na kakšnih ridah, dam pa tud za pir in da skupaj pridemo do kakšnega pametnega zaključka ( nastavitve ).

Situacija je sledeča:

Spredaj:

sem nastavil preload, standardna nastavitev je ok, 5 zareza od osmih, statični posed mam 27 mm, z voznikom 39mm, kar se mi zdi za športno turistično rabo ok ( 30 - 40 mm predlaganega poseda ob 130 mm giba ?), ali pač ? Ali bi blo pametno preveriti še posed na 3, 4 zarezah, pa na 6- ti.

Z nastavljanjem rebounda in kompresije sem začel na standardnih nastavitvah ( čeprav mislim da so neuporabne ker je proizvajalec motorja menjal komponente, owners manual pa je ostal isti), rebound 5 ( na skali 1 - 11 ), kompresija 6 ( na skali 1 - 18 ) - v kljigi naveden razpon 1 - 13.

Taka nastavitev je prinesla: na ravnem je motor poskakoval po deformacijah, potresel, bil je trd. V ovinkih, ko si povozil luknjo je guma odskočila v stran, praktično je motor žagal.

Najprej sem umirjal rebound, na 4 je bilo bolje, na 3 je motor čez ovinke precej miren, ko povoziš deformacijo se vzmet v primernem času vrne v prvotni položaj in motor ne odskakuje več. Prej je bil rebound premalo dušen in ga je iz stisnjene faze dobesedno izstrelilo nazaj.

Še vedno pa motor ne pobira dovolj lepo neravnih, sploh pa lukenj in ostrih deformacij. Kompresijo sem v skladu z metodologijo dvigoval po en klik, prišel do 12, vilica je bila že zelo mehka, pa je še vedno potresavalo.

Kaj narediti?

Odviti prednapetost vzmeti, ker je malenkost preveč privita - in kaj če zaradi tega dobim še nekaj več poseda ( do 45mm )?

....ali kaj drugega. Mogoče otrditi vzmet - ali je možno da potrese zaradi nesinhronega delovanja kompresije in rebounda - vzmet premehko reagira, rebound pa nihanja prepočasi ustavlja???

Nastavljanje zadnjega dela me ne skrbi, ker je ohlins dosti bolj enostaven za nastaviti, vsaj tako se mi odziva na vse spremembe.

Pri sprednjem delu pa očitno nekaj grešim.

Kak predlog, da ne bom nastavljal do konca sezone , pol pa zarinil v garažo.

Lep pozdrav, Rok.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

compression damping losaj, če sploh imaš to opcijo.

Saj je napisal, da je nastavljal compresion ;)

Drugač pa na pamet ne gre, je treba probat. Npr preveč zategnjen rebound ima lahko podobne efekte kot preveč zategnjen compression(npr trd in neudoben motor). Najbolje, da se zmeniš s kakšnim ko zna nastavljat.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

compression damping oziroma kopresijsko blaženje je nekaj drugega, kot samo compression oz. prednapetost vzmeti.

no worry vzmetenje mi definitivno ni tuje ;)...napisal je da je nastavljal prednapetost, compresion in potem rebound...torej ostane še kaj?

Popravljeno . Popravil kuntakinte
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

compression damping oziroma kopresijsko blaženje je nekaj drugega, kot samo compression oz. prednapetost vzmeti.

prednapetost vzmeti oz. preload

in ne compression..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Sem dokaj visok (198cm)in dokaj težek (104kg) za moj moped in pri nastavljanju vzmetenja v tovarni sigurno niso imeli v mislih motorista takšnih mer(do sedaj vzemtenja nisem tikal).

Določene "pojave" na mojem motorju bi rad odpravil, zato bi prosil nekoga ki ve kako se streže nastavljanju vzmetenja na gsxr k6 za pomoč(lahko tudi na PM).

Popravljeno . Popravil tomazinjo
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem dokaj visok (198cm)in dokaj težek (104kg) za moj moped in pri nastavljanju vzmetenja v tovarni sigurno niso imeli v mislih motorista takšnih mer(do sedaj vzemtenja nisem tikal).

Določene "pojave" na mojem motorju bi rad odpravil, zato bi prosil nekoga ki ve kako se streže nastavljanju vzmetenja na gsxr k6 za pomoč(lahko tudi na PM).

Slovenski članek o nastavitvi saga: http://www.motoracing.si/creme-de-la-creme/nastavitev-vzmetenja-na-supersportnih-motociklih-1-del/

Popravljeno . Popravil Igorr
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar menjujem tesnila v vilicah, pri čemer bom seveda zamenjal tudi olje.

Prebral sem, da nivo olja vpliva na trdoto vilice, saj naj bi zrak v vilicah deloval kot progresivna vzmet. Z nivojem olja bi naj vplival na delovanje vilice podobno kot s prednapetostjo vzmeti - več kot je olja, manj je zraka in trša je vilica. In obratno...

Nikjer pa nisem zasledil, kakšna odstopanja od tovarniško predvidenega nivoja so še smiselna oz. koliko se to pozna - ali je 1mm že kar občutna razlika ali pa je to šele pri 10mm?

Ve kdo kaj o tem?

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

vsaj 10mm

Hvala...

Sem pa na enem drugem forumu od izkušenega dirkača in mehanika dobil info, da se nivo olja pozna predvsem v zadnjem delu hoda vzmetenja in da on na dirkalnih motorjih, ki jih pripravlja, nivo spreminja po 10mm, da prepreči zabijanje do konca.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Več daš olja prej bo semering spustil,če ga nebo celo vrglo ven !

Da bi semering zaradi 10mm manj zraka kaj bistveno bolj trpel ne verjamem, ker je itak še vedno 15cm zraka v vilci.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

nivo olja vpliva na trdoto vilice, saj naj bi zrak v vilicah deloval kot progresivna vzmet

Tako je. V bistvu deluje krak vilice kot pnevmatični cilinder z višjim ali nižjim kompresijskim razmerjem.

Vpliv ima na progresivnost, ne na trdoto.

Zelo dobro razloženo je tukaj:

http://www.tonyfoale.com/

pejd na: ARTICLES

pejd na: SPRINGS and THINGS

http://www.tonyfoale.com/Articles/Springs/Springs.htm

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mene zanima če ima kdo podatek ali možnost da zmeri kolikšna je razdalja med luknjami zadnjega amortizerja na hondi hornet 600 letnik je pa 02?kaj luknje ki so na zadnjih so za vse znamke iste ali ima vsaka svoje dimenzije?lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala...

Sem pa na enem drugem forumu od izkušenega dirkača in mehanika dobil info, da se nivo olja pozna predvsem v zadnjem delu hoda vzmetenja in da on na dirkalnih motorjih, ki jih pripravlja, nivo spreminja po 10mm, da prepreči zabijanje do konca.

D.

A si potem dal več olja noter?? Kakšen je rezultat? To bi očitno jaz rabil, sicer mi ni jasno kako, ampak vilice mi nabija do konca odkar so bili menjani semeringi in olje pri Čarmanu..

Drugače imam noter WP vzmeti in predno so mi spustile olje, sem imel vse skupaj skoraj čisto odšponano, se mi zdi da je bilo še pet črtic ven zgoraj kjer se nastavlja, pa mi je vedno, tudi pri najhujšem zaviranju in postavljanju motocikel na prvo kolo ostajalo cca še 10mm lufta pri hodu vilic.. Potem so se mi vilice uscale in sem dal vse skupaj pretesnit. Zraven sem dal tudi tist list od WPja (vilice so bile štimane v Avstriji še pri prejšnjem lastniku) s podatki o olju in nastavitvah, da bo tudi po menjavi vse isto. Ampak ni.. Sedaj sej moral vijak za prednapetost privit do konca, torej sprememba 5 črtic pa mi še vedno vilce nabije do konca. To je torej ogromna razlika.. 5 črtic bolj pritegnjeno pa še zmer 10mm več hoda kot prej :alien1:

Kako je to sploh mogoče, sej vzmet se ni mogla tako ošibit iz danes na jutri.. Al je mogoče fora v tem, da je mogoče mal premal olja zdej noter? Oziroma so ga takrat pri WPju nalili več, pa je bilo zato tako?

Popravljeno . Popravil Jure
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Potem je pa čudno :)

Probej jo vseeno malo zategnit, recimo za 1/4 obrata(če ima 2 obrata max suzuki). Ker kompresija skrbi za hitrost poseda in če je premal našponano pride do konca. Prednapetost je bol kateri del hoda vzmet uporablja, ne toliko do kje bo šla. Vzmet nima pa tle nobene vloge, če je za pravo težo.

PS... vem da si mal mehankarja, ampak za vsak slučaj napišem. Nastavljaš tako da greš do max trdo, torej v smeri urinega kazalca in potem nazaj.

Popravljeno . Popravil Dolenc™
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bom probal mal privit ja.. Sem pa drugače mislil, da je vzmet tista ključna, da kompresija pač vpliva, ampak da je vseeno vzmet tisti glavni faktor, ki preprečuje, da bi vilice zabilo do konca :)

Vzmet nej bi drugače bila taprava, ker sva z bikerjem77 (prejšni lastnik) kar približno enako težka. Bom probal s kompresijo še mal eksperimentirat..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!