Skoči na vsebino

Vse o vzmetenju


Priporočene objave

Objavljeno

Vprašanje. Na grobnku čez zagrebški ovink drska aprilina tačka (tista za moped na tla postavt) po tleh. Kaj mi je storiti? Zetegnem feder in pustim rebound/compresion pr mir? Morm pol še fedre v prednih vilcah zategnt enako verjetno? No moja najboljša rešitev je bla, da sm tačko stran odšraufal :)

in edina pravilna, če imaš sag nastavljen svoji teži primerno.

Objavljeno (popravljeno)

in edina pravilna, če imaš sag nastavljen svoji teži primerno.

vzmetenje sem si nastavljal ja, samo če sem pa prav naredil, je pa drugo vprašanje :) Kulk ga mate za na pisto, 35mm? Tudi gume mi lepo pobira, tako da za dušenjem se ne bi igral, right?

Popravljeno . Popravil Spider™
Objavljeno

vzmetenje sem si nastavljal ja, samo če sem pa prav naredil, je pa drugo vprašanje :) Kulk ga mate za na pisto, 35mm? Tudi gume mi lepo pobira, tako da za dušenjem se ne bi igral, right?

za piste ga imam cca 25mm, kolk ga je pa treba za asfaltni motokros bo pa kak grobniški rejser boljš vedu ;) načeloma je na pisti  25-30, 35 za na cesto, s tem da moreš vedet, da pri nekaterih novejših motorjih ki uporabljajo top-out vzmeti saga ne moreš zmerit natančno, in se večinoma samo gleda da je več kot 20mm za dirkalce. Drugač pa vezice na vilce in feder pa preverit kje si.

Gume niso glih najboljši indikator primernosti vzmetenja, ker tisto kar ti špara gume ne pomeni nujno, da je najbolj primerno za vožnjo. Če nimaš občutka, da ti motor ko spustiš bremzo ali sredi ovinka spredaj "skoči" nazaj in širi linijo, če ti zadnji konec ne opleta na zaviranju in če nisi pingpong žogica ali te vedno bolj nabija čez grbine potem pusti na miru :)

Objavljeno

Meni deluje ok vožnja pri moji penzjonerski vožnji, tako da bom očitno še vedno samo tačko dol odšraufal, pa bo mir :)

Objavljeno

Ima kdo slučajno odveč amortizerja (klasična), razdalja med ˝očesoma˝ cca 340mm. 

Hvala!!

  • 5 tedne pozneje...
Objavljeno

Že kakšen mesec ko se peljem offroad imam občutek kot , da bi zadnje kolo kar nabija v rit bolj kot ponavadi danes pa na roke pritisnem motor pa kar neki zažvižga pri amortizerju ali je zanič ali kaj.

Objavljeno

Že kakšen mesec ko se peljem offroad imam občutek kot , da bi zadnje kolo kar nabija v rit bolj kot ponavadi danes pa na roke pritisnem motor pa kar neki zažvižga pri amortizerju ali je zanič ali kaj.

Danes vzamem amortizer ven in zdaj vidim da je še ta valj zraven na katerem je znak za navarnost eksplozije kaj sploh je v tem valju ki je povezan z cevjo na amortizer.

  • 1 mesec pozneje...
Objavljeno

Mene pa zanima, kje pri nas se da dobit Kayaba olje za prednje vilice ( Kayaba KHL 15-10)? Oz. kakšen "nadomestek" svetujete.  

Objavljeno

Pri oljih za vzmetenje je kar velika zmeda, saj označevanje ni standarizirano - tako lahko ima olje enega proizvajalca z oznako 2.5W precej večjo viskoznost kot olje drugega proizvajalca z onzako 10W. Zato je pri teh oljih vedno potrebno dobiti podrobne tehnične podatke - predvsem kinematično viskoznost pri 40°C in pri 100°C - začeljeno je, da je olje čimbolj 'temperaturno stabilno', torej da sta ti dve vrednosti čim bližje.

 

Po internetu 'kroži' tabela podatkov nekaterih olj: http://mahonkin.com/~milktree/motorcycles/oil-weight-script/oil-weight.pl. Za Kayaba KHL 15-10 podatkov ne najdem, sem pa našel podatek za Kawasaki KHL 15-10 - žal samo kinematično viskoznost pri 40°C, ki znaša 15,3 mm2/s (oz. 'centistoke'). Če gre za isto olje, žal ne vem...

 

 

Praviloma proizvajalci olj za vsak svoj izdelek objavijo tudi natančne tehnične podatke, ki običajno vključujejo tudi kinematično viskoznost, tako da lahko izbereš ustrezno olje.

 

Motul Fork Oil Expert Light 5W, npr., ima viskoznost 18,1 mm2/s pri 40°C, Fork Oil Factory Line Very Light 2.5W pa 15 mm2/s - torej je slednje bližje temu, kar si je Triumph zamislil (če gre za Daytono).

 

Pomagaš pa si lahko tudi s kakšnim 'on-line product guide'-om, ker izbereš svoje vozilo in ti proizvajalec (npr. Motul) izpiše, kaj oni priporočajo.

 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Pri oljih za vzmetenje je kar velika zmeda, saj označevanje ni standarizirano - tako lahko ima olje enega proizvajalca z oznako 2.5W precej večjo viskoznost kot olje drugega proizvajalca z onzako 10W. Zato je pri teh oljih vedno potrebno dobiti podrobne tehnične podatke - predvsem kinematično viskoznost pri 40°C in pri 100°C - začeljeno je, da je olje čimbolj 'temperaturno stabilno', torej da sta ti dve vrednosti čim bližje.

 

Po internetu 'kroži' tabela podatkov nekaterih olj: http://mahonkin.com/~milktree/motorcycles/oil-weight-script/oil-weight.pl. Za Kayaba KHL 15-10 podatkov ne najdem, sem pa našel podatek za Kawasaki KHL 15-10 - žal samo kinematično viskoznost pri 40°C, ki znaša 15,3 mm2/s (oz. 'centistoke'). Če gre za isto olje, žal ne vem...

 

 

Praviloma proizvajalci olj za vsak svoj izdelek objavijo tudi natančne tehnične podatke, ki običajno vključujejo tudi kinematično viskoznost, tako da lahko izbereš ustrezno olje.

 

Motul Fork Oil Expert Light 5W, npr., ima viskoznost 18,1 mm2/s pri 40°C, Fork Oil Factory Line Very Light 2.5W pa 15 mm2/s - torej je slednje bližje temu, kar si je Triumph zamislil (če gre za Daytono).

 

Pomagaš pa si lahko tudi s kakšnim 'on-line product guide'-om, ker izbereš svoje vozilo in ti proizvajalec (npr. Motul) izpiše, kaj oni priporočajo.

hvala danci za obrazložitev. glede teh oznak pa je nekaj zmede. So tudi na tujih forumih nekaj ugibali kaj naj bi šlo notr (sicer bom pa na servis poklicala, pej ko se lotimo, če se bomo sami)

Objavljeno

hvala danci za obrazložitev. glede teh oznak pa je nekaj zmede. So tudi na tujih forumih nekaj ugibali kaj naj bi šlo notr (sicer bom pa na servis poklicala, pej ko se lotimo, če se bomo sami)

Nerabiš nikamor klicat notri daj: 

Motul Fork oil 

MEDIUM 5-15

100%  synthese

Cena za 1 liter ca 12€  za eno vilico rabiš  ca  0,44 litra

Objavljeno

Nerabiš nikamor klicat notri daj: 

Motul Fork oil 

MEDIUM 5-15

100%  synthese

Cena za 1 liter ca 12€  za eno vilico rabiš  ca  0,44 litra

angleži pravijo da če že gre motul gre motul light sae 5w

sicer pa mi je en prijazen forumaš dal naslov, tudi kje prav tega kayabinega dobim. 

Objavljeno

sicer pa mi je en prijazen forumaš dal naslov, tudi kje prav tega kayabinega dobim. 

A mora ta naslov ostati skrivnost? Ali pa bi objava bila proti Motosvetovski politiki? :)

Objavljeno

A mora ta naslov ostati skrivnost? Ali pa bi objava bila proti Motosvetovski politiki? :)

nimam pojma po moje ne bi smelo bit narobe (res pa da nikoli nism pravil foruma brala :P )

 

evo takole se je glasil zs

 

Za pravilni tip olja v vilicah lahko kontaktiraš serviserja za vzmetenja Marko-ta Dečman-a. On ima na zalogi par vrst kayabinih olj za vilice.

Link: http://www.motoextreme.si/default.aspx

  • 4 tedne pozneje...
Objavljeno

Po "raziskavah" na netu sem prisel do podatka da je atf olje viskoznosti 7.5W, pa tud precej ga uporabljajo kot nadomestek olja za vilice. Pa sm reku let's give it a try ... Tekocina ki sem jo zlil iz vilic je bila enake barve kot ATF ki sem ga kupil, tko da mam obcutek da je ze bil uporabljen v teh vilicah :)

Kako se obnese bom lahko porocal cez cas, glede na ohranjenost notranjih delov 14 let starih vilic bi rekel da ni z njim nic narobe v smislu podmazovanja, kar se pa odzivnosti tice pa ravno tako BP.

Vprasanje: je kdo in iz cesa naredil DIY " fork seal driver "?

Objavljeno

jst sm uproabu ta staro tesnilo, ker sem itak imal par novih ins em starega zarezal (oz mu odrezal vn en košček ) pol pa po njem z občutkom un polčasi tolku, če bi ilem čas bi šou u merkur pgledat če kakšna PVC ceu paše  :D 

 

LP

Objavljeno

Ja, sej tko jih tud jst mrcvarim. Ne morm rect da jih zarad tega kej prej menjam, sam je tako delo salabajzerizem. Sem probal tud pvc cev, sam je bla pretanka stena in sem na koncu cev zlomil, pa delcke (okruske) cevi sem tud en cas brisal.

Objavljeno

jst uporabljam al astaro prerezano tesnilo ali pa vodovodno PVC cev. Grem v Bauhaus vzamem tesnilo z sabo pa mal pomerim-pašejo tudi take z prirobnicami, tko da je stena mal debelejša.

Drugače pa semering na zunanji (ter notranji) strani namažeš z silikonsko mastjo lahko tudi z oljem, da laže zdrsne v sedišče.

Objavljeno

Se pravi pocasi s starim tapkas novo v pozicijo tko k je @smasher napisal?

Men gre pri tej tehniki na zivce ker nikol nism zihr ce je sedlo tesnilo not.

Sem se pa ravno spomnil da bom mal pomeru pa sel morit "enga" ;) strugarja da mi cev postruzi na take dimenzije.

Btw., kje pa kupujes silikonsko mast?

Objavljeno

zame je bla silikonska mast kr problem najt, tista v špreju se še najde, samo tista v 2 ali 5g tubicah je pa zadnej čase kr problem. Nazadnej sem jo našel v HTEju, kot "termalno pasto" ampak gor piše silicone grease for O-rings in oni so jo mastno prodajali kot termalno pasto (ampak odlično dela za oboje za oringein tut tranzistorje) Ampak ne mazat "silicone thermal grease" je taka prozorna in mastna in ne bela in čigumasta.

 

Upam da bo kdo dal kakšn bolši način kako prit do silikonske masti.

 

LP

Objavljeno

Se pravi pocasi s starim tapkas novo v pozicijo tko k je @smasher napisal?

Men gre pri tej tehniki na zivce ker nikol nism zihr ce je sedlo tesnilo not.

Sem se pa ravno spomnil da bom mal pomeru pa sel morit "enga" ;) strugarja da mi cev postruzi na take dimenzije.

Btw., kje pa kupujes silikonsko mast?

 

a more bit prav nujno silikonska al bi bila recimo tudi taka dobra? http://www.nils.eu/prodottiDettaglio_ita.php/categoria=grassi/prodotto=dimension-greas/idprodotto=70

Objavljeno
 

 

Se pravi pocasi s starim tapkas novo v pozicijo tko k je @smasher napisal?

Men gre pri tej tehniki na zivce ker nikol nism zihr ce je sedlo tesnilo not.

Sem se pa ravno spomnil da bom mal pomeru pa sel morit "enga" ;) strugarja da mi cev postruzi na take dimenzije.

Btw., kje pa kupujes silikonsko mast?

Ja počas tapkam. Ponavad če gre vzmetni obroček (segerjev) obroček v kanal brez težav je OK. Silikonsko mast ponavad dajo firme kot npr pyramid parts zraven tesnil. drugač pa si pomagam kar z ATE mastjo za zavorne čeljusti. Se pa dobi ˝red rubber grease˝ ki je mal bol primerna za to na e-bayu dokaj brez težav. 

 

a more bit prav nujno silikonska al bi bila recimo tudi taka dobra? http://www.nils.eu/prodottiDettaglio_ita.php/categoria=grassi/prodotto=dimension-greas/idprodotto=70

Zdej ne vem kakšna je ta-ne znam italjansko. Drugač se pa silikonska uporablja, ker kemično ne vpliva na tesnila (kakšna npr. litijeva bi jih zna la počasi topit). Tko da je pomoje lahko katerakoli gumi prijazna mast. Fora je itak samo ta, da pomaga pri montaži tesnila ter maže pri nekaj prvih hodih vilic potem ne igra več neke vloge.

Objavljeno

delu sem po tej metodi ki jo omenjaš @trojan; varovalka je šla normalno not; je pa okrog tesnila mastno, pa zdej ne vem al nism obrisal dobr vilce al mi pa tesnilo pušča ker ne sedi prav not; poškodoval ga sigurno nisem, ker sem čez rob "štange" nataknil del rokavice da zaščitim semering, tko k že dostkrat dozdej; bom vidu čez cajt, če ne bom mel pa še eno " vajo ".

Objavljeno

Možno da nisi dobro obrisal. Drugač pa lahko pušča tud zaradi poškodovane cevi-poglej če ni kakih vdrtinic v kromu oz. če so vzdolžno vidne kake rise. V kakšnem stanju so pa puše? sploh če so na cevi vzdolžne rise to ponavadi pomeni, da so puše obrabljene.

Je pa tud možno, da je tesnilo sedlo mal postrani pa da zarad tega pušča.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!