Skoči na vsebino

Formula 1 2004


Jure007

Priporočene objave

:D :D :D :D

:notworthy: za Ferrarija

:OK: za Sumija

:yea2: iz tegale Buttona se bo ocitno kr nekaj :yea2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dooolgcaaaaaaaaasss....res bi se laoh šumi že odstranu iz formule, da bi še kdo drug mu šanso, ne pa da je tak, pa da vse on pobere...že res da je dober, sam sej nima več nobenga rekorda za podret...Glavn da bo spet dolgočasna sezona.... :BUA: :BUA: :BUA:

Popravljeno . Popravil Zeus
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dooolgcaaaaaaaaasss....res bi se laoh šumi že odstranu iz formule, da bi še kdo drug mu šanso, ne pa da je tak, pa da vse on pobere...že res da je dober, sam sej nima več nobenga rekorda za podret...Glavn da bo spet dolgočasna sezona.... :BUA: :BUA: :BUA:

Ma, še pol pozišni mu manjkajo. B)

Pa seveda bo rataw 9-kratni prvak, ko bo odnehaw. :grim

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

a je čudno---vsi vedo za zmagovalca in vrstni red -- na naših stavnicah pa vsi stavijo na čudeže............

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja dolgcajt je - sam ni kriv ŠUMAJSTER, ampak drugi, ker očino nočejo zmagovati :lol1: :lol1:

Ma ne da nočejo drugi zmagat-NIMA KDO!!!

ŠUMI je pač gazda in konc debate!!! :notworthy: :notworthy: :OK: :OK: :yea2: :yea2:

Kar se pa tiče dolgočasnosti, pa se nebi strijal, ker toliko dobrih potez, kot jih je bilo na včerajšnji dirki se bolj poredko vidi.

Al je dirka zanimiva SAMO če se odvija borba za prvo mesto????

Kaj borba za 3, 4, 5...8 mesto je že vnaprej obsojena na živi dooooooooooooooooolgčas????

Tisti ki razmišljate na tak način, pač ni treba gledat dirk in mirna bosna!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ŠUMI je pač gazda in konc yea2:

ŠUMI in pika :OK: :OK: :OK: :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

a je 57 krogov tekel bos in nag okoli po progi?!

..ne,opeljal se v FERARIJU :naughty: :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ma, še pol pozišni mu manjkajo. B)

Pa seveda bo rataw 9-kratni prvak, ko bo odnehaw. :grim

Ja ja...še pol pozišni pa bo car vseh carjev!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Šanghaj skoraj pripravljen.

Organizatorjem velike nagrade Kitajske pri gradnji dirkališča očitno ne bo šlo tako za nohte, kot njihovim kolegom v Bahrajnu, ki vse do zadnjega niso vedeli, ali jim bo objekt sredi puščave uspelo pripraviti za letošnjo dirko.

Steza ob 14-milijonskem mestu naj bi namreč pet mesecev pred dirko že dobivala končno podobo, Kitajci pa obljubljajo, da bo karavana formule ena ob prihodu na njihovo dirkališče podobno osupla, kot v Bahrajnu: ''Državi in svetu želimo pokloniti prvorazredni objekt,'' pravi vodja projekta Xu Zheng. Stroški gradnje dirkališča, na katerem bomo 26. septembra videli prvo veliko nagrado Kitajske, naj sicer ne bi dosegali rekordnih bahrajnskih številk, ki so se povzpele do 150 milijonov dolarjev.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Schumacherju pomaga amulet

Amulet, ki ga je Michaelu Schumacherju podarila njegova soproga, naj bi bil zaslužen za zmago v nedavni dirki za veliko nagrado Bahrajna.

"Corinna je vedno z menoj," je dejal šestkratni prvak formule 1 po prvi dirki prvenstva na Bližnjem vzhodu. "Neposredno pred dirko sem opazil, da nimam obeska, ki sem ga pozabil v hotelu," je dejal slavni voznik ferraria. "Nekdo je stekel v hotel in mi ga prinesel. To je najbrž vplivalo na rezultat dirke. Corinna in otroka so vedno ob meni," je še dodal slavni Nemec.

post-17-1081787334.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Williams se je pritožil

Z letošnjo sezono je v formulo ena vstopilo novo tehnično pravilo, ki narekuje, da mora imeti zadnji spojler na dirkalniku le dve pomožni prečni krilci (prej tri).

BAR je našel luknjo v pravilniku in tretjo letvico enostavno pritrdil oz. povezal z drugo. BMW-Williams se je nad iznajdljivo inovacijo pritožil, FIA pa je »trodelno« rešitev že prepovedala. Angleški Sunday Mirror je zapisal, da je bila novost, po navedbah moštva iz Brackleya, povsem legalna. »Toda očitno si Williams ne more privoščiti, da bi imel BAR pred njimi kakršnokoli prednost«, je odločitev Mednarodne avtomobilistične zveze komentiral Geoff Willis. Tehnični direktor ekipe British American Racing je še dodal, da se njihovo moštvo ne bo pritožilo nad na novo uvedenim pravilom, njihov razvojni program pa se kljub temu nadaljuje. »Vedno moraš iskati nove načina izboljševanja vozila«, je dejal Willis, ki zaključuje: »Za naslednjo dirko, ki bo v Imoli, imamo že nekaj pripravljenih novosti.«

post-17-1081955311.jpg

Popravljeno . Popravil Jure007
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

FIA bi morala kakršnokoli kopiranje sankcionirati!

Formula ena že dolgo časa ni več samo tekmovanje dirkačev širom sveta. Inženirji v matični tovarni posameznih ekip se namreč trudijo čim prej ustvariti kakšno novost (bodisi tehnično, bodisi aerodinamično), ki jim bo zagotovila kakšno desetinko sekunde hitrejše čase.

Na zadnji dirki sezone ima namreč dirkalnik ponavadi le še okoli 30% prvotne zasnove, vse drugo so razne izboljšave. Toda ali se izplača vlagati milijone ameriških dolarjev v teh nekaj desetink, ko pa lahko novosti kratko malo prevzameš kar od konkurentov? In sicer povsem brezplačno!

Se še spomnite lanske afere, ko naj bi nekdanji Ferrarijev uslužbenec Angelo Santini Toyoti (kjer je trenutno) prodal vse načrte zmagovitega dirkalnika F2002? Obravnava je še vedno v teku, čeprav se industrijske korupcije japonski koncern strogo brani, saj naj bi bil TF103 plod njihovega znanja in dolgoletnega truda. Zanimivo, to naj bi izjavil prav tisti koncern, ki je lani zlahka prevzel ferrarijeve »škrge« na boku dirkalnika, letos pa renaultovo oz. BAR-ovo rešitev »pristriženih« bočnih nosilcev zadnjega spojlerja. Z letošnjimi pravili sta se namreč nosilca povečala za 100 mm, prav tako pa se je zmanjšalo število prečnih krilc (s treh na dva). Zaradi novega tehničnega pravilnika so si moštva med počitnicami pošteno belila glavo, kako zmanjšani pritisk dirkalnika k tlom povrniti na prejšnjo raven. Zadek je namreč eden izmed najbolj občutljivih delov, ker ga pogosto odnaša. Če imaš zadnje krilce nastavljeno navpično (predvsem na hitrih stezah), je dirkalnik sicer hitrejši, a težje obvladljiv, saj gre zrak le skozi in ne tišči bolida k asfaltu. Koliko ga nastaviti vodoravno in koliko navpično, je spet drugo vprašanje oz. odvisno od posamezne steze in njenih karakteristik. Mehaniki namreč iščejo kompromise, zna pa se zgoditi, da ga včasih tudi polomijo. Na VN Španije pred leti je Jaguarju na ciljni ravnini odtrgalo kar celotni zadnji spojler in nekaj časa inženirjii niti niso vedeli zakaj. Moštva zaradi konstantnega zmanjševanja teže avtomobila trdnost materiala včasih postavijo na minimalno mejo dovoljenega. Nasploh pa vrtinčenje zraka na zadku predstavlja največji problem! Najbolje so se znašli pri Ferrariju, saj so za boljši pretok zraka do zadnjega krilca na varnostni lok (nad dirkačevo glavo) namestili mini krilce, prav tako pa je višji izmed dveh aerodinamičnih elementov na zadku rahlo zakrivljen. Pri ekipah Renault in BAR so se problematike lotili nekoliko drugače. Zgornjo oz. vrhnjo prečno letvico so obdržali na istem mestu, kota na povečanih nosilcih pa so enostavno odrezali. Posledica je manj trenja, ugotovitev pa so z obema rokama več kot očitno zgrabili pri Toyoti. Moštva so do nedavnega svoje aerodinamične rešitve zaščitila s pokrivali, a jih je z VN Monaka (2003) Mednarodna avtomobilistična zveza prepovedala. Fotografi so torej zopet dobili vidnejšo vlogo pri posredovanju svojih slik drugim ekipam – seveda pa ne zastonj. Slednji potem kopirajo novosti na svoje dirkalnike. Ker včasih bolid na prvi pogled niti ne kaže večjih evolucijskih posegov (le-ti so revolucionarnejši v notranjosti), morajo moštva zaradi Santinijevega primera zdaj še bolj skrbno paziti kateri (so)delavci smejo imeti dostop do pomembnih računalniških programov, s skicami zmagovitega dirkalnika, načrti, CAD študijami, da ne naštevamo. Toyota je v cirkus formule ena prišla z visokimi cilji, ki pa se za zdaj ne uresničujejo. Še več, po začetnem elanu rdeče-beli le še tonejo v povprečje. Kopiranje, ki ga je izvedla, sicer ni prepovedano, ni pa najbolj priljubljeno! Ves trud (beri denar) lahko druga ekipa kratko malo prevzame v svoje vrste. FIA bi morala kakršnokoli kopiranje med sezono strogo sankcionirati. Prevzemanje idej bi moralo biti dovoljeno samo po koncu sezone ali celo po nekaj letih, saj nekatera moštva porabijo tudi pol drugo leto za posamezno inovacijo. Ponovno pa se poraja pereče vprašanje, koliko je nasprotno moštvo dejansko zadevo prevzelo oz. koliko je ni? Če bi denimo BMW-Williams na varnostni lok namestil enako mini krilce, kot ga ima Ferrari, toda pičle pol cm krajše v dolžino, je to kopiranje ali ne? Po drugi strani pa bi bila prepoved inoviranja zelo nezaželena, saj se nekatera moštva ravno na ta račun kasneje v sezoni vrnejo v boj za naslov svetovnega prvaka. Morda pa bi morali pri Mednarodni avtomobilistični zvezi prepovedati le zunanje inovacije, torej samo tiste na šasiji? To bi bila verjetno najbolj pravična rešitev za nekatera moštva. Spomnimo se samo primera Tyrrell. Leta 1997, ko je njihova barka že precej tonila, so še zadnjič stisnili moči in iznašli tiste (na videz grozne) kandelabre, ki so bili pritrjeni na vrhu bočnih zračnikov. Izum se je začuda izkazal za zadetek v polno, potem pa je Ferrari kratko malo zadevo uspešno prevzel v svoj tabor. FIA jih je kasneje prepovedala, Tyrrell (ta je imel v F1 tudi prvi privzdignjen nos dirkalnika) pa je propadel oz. ga je odkupil BAR. Rdeči so bili nasploh pretkani lisjaki, ko jim ni šlo od rok. »Neverjetno, kot bi Williamsov dirkalnik prebarvali v rdečo«, so novinarji sanjarili na prestavitvi dirkalnika F300 leta 1998. Zdaj so vrnili žogico, saj so oni postali zmagovito moštvo, ki ga je potrebno premagati. Toda večja moštva Ferrarija ne posnemajo. Nasprotno, letos se najboljša moštva lahko ponašajo s povsem samosvojimi aerodinamičnimi rešitvami šasije v zadnjih letih. Williams s svojim »medvedjim smrčkom«, BAR s »slonjim rilcem« in McLaren z ozkim, skorajda mišjim nosom ne kažejo niti kančka podobnosti med seboj. Kar je seveda prav! Če bi bile vse šasije namreč enake, napredka ne bi bilo, predvsem pa je potrebno zaščititi majhna moštva, saj si zaradi slabega proračuna ne morejo privoščiti kraje njihovega znoja in še tisto malo znanja, ki ga premorejo. In obratno, … da bo za vse prav

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ferrari še močnejši, konkurenca skuša slediti

Svetovni prvaki v evropskem delu sezone ne bodo počivali na lovorikah, prav nasprotno, konkurenci grozijo z novimi izboljšavami dirkalnika, ki je bil na prvih treh dirkah že tako ali tako razred zase.

F2004 se bo namreč v novi podobi predstavil že pred domačimi navijači na dirkališču Enza in Dina Ferrarija. ''V Imoli bomo predstavili nov paket. Ne vidim razloga, zakaj se ne bi še naprej izboljševali, saj je prav v tem skrivnost stabilnosti moštva,'' je dejal tehnični direktor Ross Brawn. No ja, morda bi kakšen razlog našel Bernie Ecclestone, ki si ponovitve sezone 2002, ko je Ferrari naslov osvojil že sredi poletja, gotovo ni želel. A morda bomo vendarle še videli kakšno presenečenje, saj v teh dneh tudi konkurenca ne sedi križem rok. Močnejši motor in nov aerodinamični paket za prvo evropsko dirko že dalj časa napoveduje Renault, nekaj zaostanka za Ferrarijem pa bo skušal nadoknaditi tudi Williams, čeprav: ''Ne bomo predstavili povsem novega paketa, temveč le posamezne spremembe. Z dirkalnikom nimamo kakšnih posebnih težav, kar nam je v precejšnjo pomoč,'' napoveduje vodja Williamsovih inženirjev Sam Michael. Morda pa gre upanje za nekoliko bolj napeto nadaljevanje sezone iskati celo v letošnji senzaciji z imenom BAR. Ta v Evropi računa predvsem na boljše poznavanje Michelinovih pnevmatik in po mnenju Rossa Brawna, bi se lahko Hondino moštvo že letos borilo tudi za kaj več, kot le za drobtinice, ki jih na asfaltu puščata Schumacher in Barrichello: ''Če pogledamo Buttonove čase v drugem delu dirke v Bahrajnu, vidimo, da so le ti izjemno konkurenčni, imel je le nekoliko slabši prvi del dirke. Gotovo bodo predstavljali grožnjo, morda celo največjo od Michelinovih moštev, glede na to, da imajo ostali nekaj težav,'' je previden Brawn. Slab začetek sezone je v spremembe prisilil tudi Toyoto, ki se trudi predvsem pri zniževanju teže ter težišča dirkalnika, kljub novim aerodinamičnim delom, pa Olivier Panis na naslednji dirki še ne pričakuje čudeža: ''Prepričan sem, da bomo napredovali, čeprav ne želimo pričakovati preveč, saj nam v Imoli lani ni šlo najbolje,'' pravi Francoz. Kaj pa brez konkurence največji poraženci uvodnega dela letošnje sezone? Srebrni so še pred kratkim večje spremembe napovedovali za veliko nagrado Španije, zadnje špekulacija pa celo namigujejo, da naj bi nad letošnjim dirkalnikom že povsem obupali. Britanski časnik The Guardian je namreč razkril, da naj bi MP4-19 kmalu šel po poti njegovega neslavnega, na dirki nikdar videnega predhodnika, saj naj bi nekje okrog velike nagrade Madžarske luč sveta ugledalo povsem novo orožje iz Wokinga. Na dirkalniku, ki nima ne vzdržljivosti in ne hitrosti je pač težko še karkoli početi, ostaja pa vprašanje, koliko priložnosti bo še dobil razvojni oddelek na čelu z Adrianom Neweyem in Neilom Oatleyem. In Mercedesova agonija? ''O umiku ni govora,'' je zaenkrat še odločen motošportni šef Norbert Haug. Moštva novosti v teh dneh že preizkušajo na testiranjih, brez dvoma pa se nam torej obeta vroča evropska sezona, če že ne v boju za naslov prvaka, pa vsaj v zakulisju Ecclestonovega cirkusa.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hill o Sennovi nesreči

Damonu Hillu se je življenje po 1. maju 1994 povsem spremenilo. Pred desetimi leti je bil v moštvu Williams-Renault moštveni kolega dirkača Ayrtona Senne, ki je zletel v ovinku Tamburello in se pri tem ubil.

Hill, ki je bil takrat v svoji drugi sezoni dirkanja v kraljici motošporta, zdaj priznava, da ne bi nikoli postal svetovni prvak, če bi Senna danes še živel. Anglež je za revijo The Times povedal, da je moštvo res zmanjšalo debelino volanskega droga, da bi Ayrtonu omogočili več prostora v kokpitu. Toda prvak iz leta 1996 ne verjame, da je bil to pravi vzrok usodne nesreče. Damon je namreč rekel, da je Ayrton na zasedanju dirkačev navedel problematiko novega varnostnega avtomobila, ker je menil, da je njegova premajhna hitrost v primerjavi z letečimi bolidi F1 nevarno zmanjševala temperaturo pnevmatik. Hill je torej prepričan, da so prav gume zakrivile Brazilčev izlet s steze. Spomnimo se, pred nesrečo v 8. krogu je bil (zaradi nesreče na štartu) varnostni avtomobil na stezi kar pet krogov!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Senna želel nazaj

Deset let po smrti Ayrtona Senne na dan prihajajo nove podrobnosti iz njegove kariere.

McLarnov šef Ron Dennis je razkril, da mu je Brazilec po podpisu pogodbe z Williamsom v enem od pogovorov zaupal, da se v novem moštvu ne počuti najbolje: ''Ne spomnim se točnih besed, a njegovo sporočilo je bilo, da se ne počuti dobro in da se bo nekega dne vrnil.'' Kakorkoli že, prišla je nesrečna Imola in Senna se v moštvo, s katerim je osvojil vse tri naslove, ni nikdar več vrnil.

Popravljeno . Popravil Jure007
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kdo so bili najbolj dominantni dirkači

Sedi Michael, ena!

Michaelu Schumacherju v letošnjo redovalnico, pardon statistično knjigo, pišejo same cveke. Ena je prejel za pole position na veliki nagradi Avstralije, prav tako so mu isto številko zapisali še za zmago v avstralskem Melbournu, nič drugače pa ni bilo niti na drugih dveh prireditvah – dirkah v Maleziji in Bahrajnskem Šakirju. Bo Nemcu vendarle uspelo dobiti kakšno pozitivno oceno oziroma prepustiti negativno kateremu drugemu konkurentu?

Tako močno, kot letos prevladuje v formuli ena aktualni svetovni prvak, je nazadnje dominiral Nigel Mansell leta 1992. Anglež je s svojim williamsom, ki so ga poganjali zmogljivi Renaultovi motorji, na začetku sezone pobral kar pet najboljših štartnih mest, ki jih je v nedeljo nagradil še z zmago. Njegovo izjemno serijo je šele v Monaku prekinil Ayrton Senna, potem ko je brkatemu dirkaču počila guma in je na cilju za Brazilcem zaostal za manj kot sekundo. V tej sezoni je Nigel osvojil rekordnih 14 najboljših štartnih položajev in 9 zmag v letu, ki je na koledarju imelo zapisanih 16 dirk za veliko nagrado. Tako kot Michael danes, je imel Mansell takrat najboljši dirkalnik in (ali pa predvsem) drugorazrednega moštvenega kolega, ki ga ni ogrožal, zato njegovega uspeha ne moremo kratko malo enačiti z izjemnim. Drugi zelo prevladujoč dirkač v uvodu sezone je bil samo leto poprej Ayrton Senna da Silva. Voznik belo-rdečega mclarna je zmagoval kot po tekočem traku. Na dirkah v ZDA, Braziliji, San Marinu in Monaku je slavil tako v soboto kot v nedeljo. Toda kljub temu dobremu začetku sta bili Brazilčevi leti pravzaprav 1988 in 1989. Ko je imel pred zdaj že petnajstimi leti v moštvu najhujšega sovoznika tistega časa, danes štirikratnega svetovnega prvaka Alaina Prosta, je kar neverjetnih 26-krat stal na čelu štartne vrste pred nedeljsko dirko, Francoz pa le 4-krat. V teh dveh sezonah se je zvrstilo 32 dirk in le še Ricardo Patrese in Gerhard Berger sta imela to čast, da sta v krogu za ogrevanje lahko drugim narekovala hitrost po svoji želji. V Monte Carlu leta 1988 je recimo Senna Prostu (v enakem dirkalniku!) na krožnik serviral kar 1,427 sekunde prednosti na kvalifikacijah , Profesor pa je pri tem lahko rekel le: »Fantastično, nimam drugih besed!« Kralj dežja je bil torej svojevrsten car ob sobotah, toda zanimivo, prav Prost ima največ zaporednih prvih štartnih mest na začetku sezone. Od Kylamija do Montreala jih je leta 1993 dobil sedem, nato pa se je v Magny Coursu, prav na njegovem domačem terenu, v tistem legendarnem obračunu z ekipnim sovoznikom Damonom Hillom končno moral zadovoljiti le z drugim mestom.

In kdo so bili najboljši dirkači skozi vso sezono? Michael Schumacher je leta 2002 res dosegel rekordnih 11 zmag, toda v sezoni, ki je imela 17 dirk, njegove nedeljske trofeje v primerjavi s številom velikih nagrad znašajo le za 64,7%. Najboljše razmerje ima namreč Alberto Ascari, dvakratni svetovni prvak s ferrarijem. Davnega leta 1952, torej celo pol stoletja pred Schumacherjevimi 11 zmagami, je Italijan v sezoni s sedmimi dirkami le eno prepustil konkurenci, 6:7 pa je v odstotkih izraženo z neverjetno številko 85,7. Tudi Škot Jim Clark je leta 1963 močno prevladoval. Deset dirk, sedem zmag in prav toliko prvih najboljših položajev so zastrašujoča statistika Chapmanovega varovanca v lotusu. Kljub temu da ima torej med vsemi legenadami tega športa največ točk naslovov, zmag in najhitrejših krogov – manjkajo mu samo še najboljša štartna mesta, ki jih ima Senna (65) – v izraženih odstotkih na število nastopov za nekaterimi dirkači Schumi še vedno daleč zaostaja. Če bo vendarle presegel še Brazilčev rekord, se z razmerjem, ki ga ima Ayrton, vseeno ne bo mogel kosati. Senna ima namreč rezultat 65:161 oziroma 40,3%, Schumacher pa le 58:198 ali 29,3%. Da pa ne bodo pristaši ali navijači enega ter drugega preveč medsebojno tekmovali v številkah in poveličevali njihovih uspehov, ki so bili doseženi v povsem drugačnih okoliščinah, omenimo največjega. To je Juan Manuel Fangio, bolje poznan kot Maestro. Argentinec je vsekakor vreden svojega vzdevka, saj je na samo 51 dirkah zbral 33 zmag (55%) in 28 polepositionov (47%). To pa je tista statistika, ki jo po vsej verjetnosti nihče, ampak res prav nihče ne bo mogel preseči … še najmanj pa Schumacher!

post-17-1082575566.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Formula 1 pred revolucionarnimi spremembami

FIA za sezono 2008 predlaga, da bi na dirkah dovolili le še vozila z osemcilinderskimi motorji ter 2,4 litrsko prostornino, menjava gum pa naj ne bi bila več dovoljena.

Max Mosley je v dopisu vodjem ekip pojasnil, da želi Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) z omenjenimi ukrepi doseči šest ciljev; povečati atraktivnost tega športa, s prepovedjo elektronskih pripomočkov povečati vlogo voznikov, znižati stroške najboljših moštev ter na ta način tudi zmanjšati razlike med najboljšimi in slabšimi. FIA želi v formulo ena privabiti še nekaj novih moštev in v bodoče dirke začenjati s 24 dirkalniki.

Med najbolj pomembnimi predlogi sprememb je tudi ta, da naj bi od leta 2008 morali dirkalniki en motor uporabljati na dveh velikih nagradah, medtem ko so doslej lahko pogonsko napravo menjali po vsaki dirki. Precej manj bo tudi dovoljene elektronike, saj bo znova prepovedana uporaba elektronsko nadzorovanih diferencialov ter servo vodenje vozila. Najnižja dovoljena teža dirkalnika bo s sedanjih 600 kilogramov znižana za 50 kilogramov, vse ekipe pa bodo na razpolago imele le še enega proizvajalca pnevmatik.

Ekipe bodo brez vsakršnih omejitev lahko prodajale, posojale ali menjale šasije in ostale dele svojih vozil. Vsako leto bo vodstvo tekmovanja sprejelo po 12 prošenj ekip za sodelovanje v cirkusu formule ena, ekipe z dolgoročnimi pogodbami pa bodo imele pri tem prednost.

Vodje moštev se bodo o predlogih FIA pogovarjali 4. maja v Monaku, o sprejemu novih pravil pa se bo odločalo 30. junija.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

IMOLA SE SPOMINJA LETA 1994

Schumacher lovi peto zmago v zadnjih šestih letih

Četrta letošnja dirka formule ena v Imoli bo minila v znamenju 10. obletnice smrti Ayrtona Senne in Rolanda Ratzenbergerja.

Prav 1. maja leta 1994, ko je ugasnilo življenje Brazilca, je Michael Schumacher edinkrat pred to sezono dobil uvodne tri dirke svetovno prvenstvo. Lani je na Veliki nagradi San Marina zmagal le nekaj ur po smrti svoje matere, letos pa naskakuje peto zmago v zadnjih šestih letih.

Njegovo prevlado na dirkališču Enza in Dina Ferrarija je leta 2001 s prvo zmago v karieri prekinil le brat Ralf, ki pravi, da Williamsu proga ustreza, čeprav na čudež ne računa. Za angleško moštvo in večino ostalih so spodbudne tudi vesti o izboljšanih Michelinovih gumah, ki na začetku leta niso bile konkurenčne Bridgestonovim.

Svojo priložnost bo iskal Rubens Barrichello, Sennov rojak in prijatelj, Renault pa cilja visoko z novim motorjem in aerodinamiko. BAR upa na nadaljevanje uspešne serije Jensona Buttona, ki je bil v Maleziji in Bahrajnu tretji. Posebno poglavje je Kimi Räikkönen, katerega osnovna želja po treh nedokončanih dirkah mora biti prihod v cilj med dobitniki točk.

Ferrarijev dvojec hoče nadaljevati niz

Starejši Schumacher se želi od dirkališča, ki ga Bernie Ecclestone prihodnje leto ne načrtuje več v svojem koledarju, posloviti na najboljši način. S četrto zaporedno zmago bi bil le korak oddaljen od izenačitve rekorda Nigela Mansella iz leta 1992, ko je Britanec sijajno štartal v sezono s petimi zmagami, vse pa je dosegel s "pole positiona".

"V Imoli smo se vedno izkazali in upam, da bomo tudi tokrat upravičili vlogo favorita," pravi Nemec, ki je v sredo v Fioranu z navdušenjem spremljal motociklističnega mojstra Valentina Rossija pri preizkusu ferrarija F2004. Zvečer je v Forliju z moštvom "Nazionale piloti" odigral še dobrodelno nogometno tekmo proti ekipi, sestavljeni iz okostja brazilske reprezentance, ki je leta 1994 v ZDA osvojila naslov svetovnih prvakov, lovoriko pa posvetila prav Senni. Izid je bil 5:5.

Schumijev moštveni kolega Barrichello se zaveda, da bo morebitna zmaga zanj zelo čustvena. "Težko že čakam dirko, čeprav je pred nami konec tedna, ko se bo povsod govorilo o Ayrtonu. Samo upam lahko, da bodo ljudje proslavljali njegovo življenje. V Imoli je umrl, a mi se moramo spomniti njegovih dosežkov. Prihajam dobro razpoložen," meni Brazilec, poleg Schumacherja in Olivierja Panisa edini v karavani dirkačev, ki je v "San Marinu" vozil že ob tragičnih dogodkih pred desetimi leti.

Pole position 2003:

M. SCHUMACHER Ferrari 1:22,327

Končni vrstni red 2003:

1. M. SCHUMACHER Ferrari

2. K. RÄIKKÖNEN McLaren

3. R. BARRICHELLO Ferrari

ZADNJIH PET ZMAGOVALCEV:

2003 M. SCHUMACHER Ferrari

2002 M. SCHUMACHER Ferrari

2001 R. SCHUMACHER Williams

2000 M. SCHUMACHER Ferrari

1999 M. SCHUMACHER Ferrari

Popravljeno . Popravil Jure007
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

VOZNIKA BAR-A V OPSREDJU

Michael Schumacher v drugo sekundo počasneje

Na dveh petkovih prostih treningih za Veliko nagrado San Marina v Imoli sta se Michaelu Schumacherju približala le voznika Bara.

Prvi petkov trening je Nemec Michael Schumacher dobil preričljivo, saj je zasledovalce prehitel za več kot sekundo. Michael, ki bo v Imoli naskakoval šesto zmago, je na drugem treningu vozil več kot sekundo počasneje ter presenetljivo priznal premoč le voznikoma Bara Jensonu Buttonu in Takumi Satu.

Tako ko M. Schumacher je tudi Rubens Barrichello (2. na prvem treningu) v drugo vozil počasneje in pristal na 11. mestu. Napredoval pa je Kimi Räikkönen, ki je bil v drugo že bližje vodilni

2004 San Marino Grand Prix - rezultati prostega treninga

Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Points

1 9 Jenson Button BAR-Honda 1:20.966

2 10 Takuma Sato BAR-Honda 1:21.159

3 1 Michael Schumacher Ferrari 1:21.164

4 6 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:21.586

5 7 Jarno Trulli Renault 1:21.604

6 35 Anthony Davidson BAR-Honda 1:21.643

7 3 Juan Pablo Montoya Williams-BMW 1:21.661

8 8 Fernando Alonso Renault 1:21.788

9 5 David Coulthard McLaren-Mercedes 1:21.795

10 4 Ralf Schumacher Williams-BMW 1:22.057

11 2 Rubens Barrichello Ferrari 1:22.096

12 14 Mark Webber Jaguar-Cosworth 1:22.167

13 17 Olivier Panis Toyota 1:22.768

14 16 Cristiano da Matta Toyota 1:22.780

15 12 Felipe Massa Sauber-Petronas 1:23.043

16 15 Christian Klien Jaguar-Cosworth 1:23.211

17 11 Giancarlo Fisichella Sauber-Petronas 1:23.335

18 37 Bjorn Wirdheim Jaguar-Cosworth 1:23.470

19 38 Ricardo Zonta Toyota 1:23.500

20 18 Nick Heidfeld Jordan-Ford 1:23.866

21 19 Giorgio Pantano Jordan-Ford 1:24.091

22 20 Gianmaria Bruni Minardi-Cosworth 1:25.653

23 21 Zsolt Baumgartner Minardi-Cosworth 1:25.760

24 40 Bas Leinders Minardi-Cosworth 1:27.025

25 39 Timo Glock Jordan-Ford

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tele spremembe so pa čist bedne :BUA: ...Sploh kar se tiče, da bi mel motor za dve tekme..kr neki, najbolš, da kar za celo leto... :? :wacko:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja res po moje so tele spremembe za 2008 čist bedne!

Sploh to da bo samo še 8 cilindrov pa 2,4 prostornine...to pomen tud manjšo hitrost in vsaj po moje mn zanimivo tekmo!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!