Skoči na vsebino

Potovanja z Zvonetom Šerugo


Priporočene objave

Objavljeno

Po 12.500km se je končala ljubezen z KTMom. Šeruga se vrača na BMW :hmm:

Vir: objava na njegovem FB profilu.

 

 

 

IN NAJ KAR NA ZAČETKU POVEM: VRAČAM SE K BMW-ju! Ne zaradi kvalitete (oba sta hudobra!), temveč zaradi karakterja. KTM (1290 S Super Adventure, 160 konjev) je vaški pretepač. BMW (1200 GS Adventure, 125 konjev) je gospod župnik. In jasno mi je: niso vsi župniki vedno in prav vsem po volji. A jaz sem popotnik, ki sicer aktivno in z velikimi užitki (zmerno) polaga tudi ovinke, nikoli pa nisem bil norec in tvegal do skrajnih meja in še čez. Ker vam sicer zdaj ne bi tega pisal. Popotnik torej, tukaj pa ima BMW nekaj zelo konkretnih prednosti. Lepo po vrsti:

REZERVOAR ZA GORIVO – nihče mi še ni uspel razložiti, čemu je KTM opustil lanski model 1290 T s 30-litrskim rezervoarjem. Kot ga ima BMW Adventure; prejšnji model celo 33 litrov. Ker je prav 30 litrov (ca. 600 km) zdrav minimum za vsako resno in daljšo pot. Zjutraj tankam in imam za ves dan mir. Pri 23 litrih pa že sredi dneva razmišljam, kdaj in kje bom ponovno dotočil. 

PRTLJAŽNE TORBE – ne razumem tudi, čemu je KTM rekorder v velikosti izpušne cevi, potisnjene točno tja, kjer je najmanj potrebna: zadaj in na stran, kjer odžira prostor prtljagi, ki je zaradi tega odmaknjena nepotrebno daleč ven. Na 105 cm širine (Givi torbe, že prek dovoljenega evropskega standarda) mi nudi 74 litrov, BMW v enem metru širine 80 litrov.

NAPERE (špice) PROTI LITIM PLATIŠČEM. Model 1290 R (hard enduro) ima špice. Ki so za dolga potovanja in slabe terene bolj smiselna in bolj trpežna izbira. Pri modelu S jih je mogoče naročiti le kot dodatno opremo: 1000 €! Naročiti naknadno - in vreči original stran! Ne ravno poslovna poteza, ki bi vabila k ljubezni do groba. 

VERIGA PROTI KARDANU: prva je zaradi boljše odzivnosti in izkoristka moči ljubica športnih motociklov, druga zaščitni znak lagodne vožnje in težkih potovalnih motorjev. Veriga je razvajena, zahteva podmazovanje, zategovanje, občasne menjave. Kardan je za gospode, a nočna mora, če v njem sredi ničesar kaj zaropota; se tudi zgodi. Jaz osebno sem razvajen od kardana. 

In na koncu: skorajda računalniški MONITOR, ki na najnovejših motorjih nadomešča nekdanje števce in prikazovalnike … zakaj, KTM, zakaj? Zakaj dvajset informacij na tistem čudu tehnike (in še za pol vesoljske ladje dosegljivih dodatno prek menija), od katerih pa brez očal vidim le tri? Motorje za dvajset jurjev ne kupujejo dvajsetletni ostrostrelci – privoščimo si jih ljudje dokaj zrelih let in večina nas vidi krasno do zadnjega hriba in naprej – zaboga pa ne vidimo, kaj se dogaja v tistem črevesju pol metra pred nami. Tudi tukaj je BMW upošteval določene naravne danosti večine svojih kupcev. 

In če dobro pomislim: razen verige, ki pa ima svoj krog oboževalcev - in morda izpušne cevi? - so vse ostalo malenkosti, ki bi jih lahko na hitro odpravili ali pa so jih že imeli in opustili z lanskim modelom T. Jasno, moje mnenje je povsem osebna stvar in mnogih med vami morda prav nič od naštetega sploh ne rabi motiti. Pač dobro vidite, ljubite brutalno moč in verigo, polagate ovinke in ne greste na pot okoli sveta. 

Jaz sem si pa v Maroku pogosto želel, da bi KTM poleg vrhunskih inženirjev, oblikovalcev in programerjev za mnenje vprašal tudi kakšnega svetovnega popotnika – kajti navsezadnje govorimo o potovalnem enduru in ne o divjaku za rally Dakar! Za gajbo pira bi jim v petih minutah izdali vse skrivnosti dolgih potovanj in njihovih potreb. Tako pa … škoda, prav navezal sem se na avstrijsko moč in užitke v ovinkih. Zdrava pamet svetovnega popotnika pa me je po vseh razmislekih potegnila nazaj v bavarsko ležernost in uglajenost; da, vračam se k stari ljubezni! Dva meseca s KTM pa sta bila vse drugo kot napaka – kje pa! Bila sta avantura z mlado in svežo ljubico, a desetletja srečnega zakona sta me pač potegnila nazaj, v toplo in mehko naročje moje nekdanje ljubezni. Pa saj to je običajno in žene so nas vedno vesele, ni tako? »O, že nazaj? Boš župco pa krompirček in malo meseka? Ja krasno, daj spočij se, potem mi pa pokažeš, česa si se vse naučil pri tamladi …« - tako nekako gre to, imam prav?

In še nasvet za konec: če imate manj kot 40 (50?) let, dolgoletne izkušnje in neizživete dirkaške strasti, se pa le zelo resno ozrite  proti Grosuplju: SELES MOTO, www.seles.si najdete tam. In morda celo prav mojo pomladansko ljubico s primernim popustom – verjemite, v tistih 12.500 kilometrih sem jo čudovito vpeljal v svet avanture in užitkov. Ste pravi? Toplo priporočam!

Stari BMW (letnik 2010, 78.000 km) pa še vedno čaka v garaži in tudi Amerika je v vsej svoji dolžini še vedno tam – ajmo, starina, pa da vidiva, kdo bo dlje in z manj hropenja zdržal!

 

Objavljeno

Dokaj normalna "ocena", očitno pa je tudi, da njegovih starih jajc, zguncanega BMWja ni uspel prodati :) in ga bo raje zvozil, saj ima omenjene prednosti napram ktmu.

Objavljeno

Z ozirom, da sem njegov moped videl, se je prav odločil. Naj si kupi nazaj traktor :D . Ker on (in bejbe ki plezajo na moped) zadeve uničujejo. On rabi GSa ali pa še kaj bolj enostavnega.

Moped usran, da se ne vidi več feltne, utrgana posodica za zavorno tekočino, ja tako se pleza na moped, direkt na posodico, kvadratna guma.......pač popotnik, ki ga ne briga moped.

Objavljeno

In potem našteje vse tisto, kar je že pred nakupom vedel. Naj komu drugemu prodaja te svoje bučke. 

 

Objavljeno
pred 10 minutami, Borutt pravi:

In potem našteje vse tisto, kar je že pred nakupom vedel. Naj komu drugemu prodaja te svoje bučke. 

 

a ni menjal zaradi odnosa, al kaj je že bilo? :) 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 4 minutami, Snecer pravi:

a ni menjal zaradi odnosa, al kaj je že bilo? :) 

Zgleda da bo raje malo potrpel pri BMW :P

 

Objavljeno
pred 1 minuto, DAMI34 pravi:

Zgleda da bo raje malo potrpel pri BMW :P

 

po moje je na KTM težko dobil sopotnico :) padec standarda...

Objavljeno
pred 2 minutami, Snecer pravi:

po moje je na KTM težko dobil sopotnico :) padec standarda...

nope, saj ti pravim, da so vse polomile ko so se gor tlačile. 

Objavljeno
pred 11 minutami, Snecer pravi:

a ni menjal zaradi odnosa, al kaj je že bilo? :) 

V tem primeru bi moral motor njega menjati. 

  • Haha 2
Objavljeno

Ta človek je bolan u glavo. Senca tega kar sem kot mladič mislil da je... 

Kot mi je znano Ktm ni kupil sam ampak mu ga je seles dal... Imajo celo neke spore zdaj... Ne vem pa kaj je res. Zato pa ni africe twin vzel ker bi ga v as domzale cez zaprte vrate ven brcnili :)

Objavljeno

Ko je zbiral mnenja na fb o novem nakupu, so mu bile vse te stvari predstavljene. Joker.

Objavljeno
Ob 12. 4. 2018 ob 15:18, compaq pravi:

Gledam slike in se isto sprasujem. Ce je to lepo, potem pac pri nas ni. Kamen, vse rjavo, hise kot iz srednjega veka, muslici. Top, res. 

Res in če je tale pesek in vse rjavo požgano vključno z obrazi in temperaturo čez 50 stopinj...sem jaz čuden ki raje kot to grem v naravo v zelenje...vožnja po škotski? brez omejitve hitrosti...highland....jbg sem pač zapečkar potemtakem. Ampak vseeno zame je zelenilo merilo...

  • Hvala 2
Objavljeno
pred 15 minutami, ZdravkoK pravi:

Res in če je tale pesek in vse rjavo požgano vključno z obrazi in temperaturo čez 50 stopinj...sem jaz čuden ki raje kot to grem v naravo v zelenje...vožnja po škotski? brez omejitve hitrosti...highland....jbg sem pač zapečkar potemtakem. Ampak vseeno zame je zelenilo merilo...

Enkrat je treba tudi pustinjo in pesek videt.

Drugače pa Škotska je tudi dokaj "pusta" :) 

Objavljeno
pred 5 urami, Snecer pravi:

Enkrat je treba tudi pustinjo in pesek videt.

Drugače pa Škotska je tudi dokaj "pusta" :) 

Na škotskem je še kar nekaj gozdov. Odvisno v katerih koncih si. Sem ravno letoa prefural dobersen del škotske... Za motoriste so ceste fenomenalne. Z avtom gre bolj pocas ker so ozke ceste, avtoceste pa dokaj redke. Še bom šel ;)

  • Všeč mi je 2
  • Hvala 1
Objavljeno

zvone.jpg

Objavljeno
pred 2 urami, znj pravi:

zvone.jpg

Kokerkol ampak tule se pa strinjam z Zvonetom!!!! Boj se hudičev za grmovjem....

pred 23 urami, Gonca pravi:

Nisi zapečkar,    pameti nimaš.

Tudi mogoče ker sem tole tvoje sploh komentiral....

Objavljeno

Dami, pol pravš da se mi ne splača gledat Zvonetovega KTM-a? Cena je zanimiva.

Objavljeno
pred 6 minutami, NejcZ pravi:

Dami, pol pravš da se mi ne splača gledat Zvonetovega KTM-a? Cena je zanimiva.

Kdo je reku to? Motor je cel. govoril sem o tem kak je gospodar. On vozi za ostalo mu je vseeno.

Po mojem se 1290 SA splača vzeti, ker je že nekaj časa na tržišču ima ogromno opreme in začetne napake so odpravljene. Ko sem ga pogledal ne morem reči da je podrsan ali da je bil kdaj na tleh. Le umazan je bil pa lonček tekočine zadnje zavore je bil z vezico spet na motor. 

Kar se mene tiče lahko rečem da so KTMji dokaj vzdržljive mašine, da bi tako SXa položil po tleh kot sem mojga GTja, bi sam še plastike pot pazduho prinesel domov, pri GTju pa razen malce zvite balance, podrsanih tačk, ni bilo popolnoma nobene škode, ker je večino odnesel krešbar in kufer.

 

Objavljeno

Nanašalo se je na to da si omenil da je zgledal zanemarjen. Mi je pa Zvone sicer tudi rekel da motor še ni bil na tleh. Zanj hoče 15.500. Po mojem OK cena, če bi bil brezhiben, ampak tisti stolčeni kufri recimo mi niso všeč. Mogoče ga grem vseeno pogledati.. Ker če obrneš okoli, nov ni veliko več, res pa da brez dodatne opreme.

Objavljeno
pred 8 minutami, NejcZ pravi:

Nanašalo se je na to da si omenil da je zgledal zanemarjen. Mi je pa Zvone sicer tudi rekel da motor še ni bil na tleh. Zanj hoče 15.500. Po mojem OK cena, če bi bil brezhiben, ampak tisti stolčeni kufri recimo mi niso všeč. Mogoče ga grem vseeno pogledati.. Ker če obrneš okoli, nov ni veliko več, res pa da brez dodatne opreme.

jah, ni zgledu kot moj :P

motor ma par mesecev, nardil je tistih 10+jurjev na hitro, kar je samo dobrodošlo, v bistvu ko ga očistiš porihtaš in zamenjaš kako podrsano zadevo je kot nov, skoraj dobesedno. Pa še vsa garancija itd..

kar pa se tiče cene, ne vem kok je bil nov, ampak 20% bo pa že moral spustiti.

 

Objavljeno (popravljeno)

Ja, recimo da je nov 17k, pa je dejansko še nekaj manj, potem je 30% manj 12k, kjer so pa že par let stari 1190, tako da iz tega vidika so precej precenjeni, in so nemške cene bolj realne (8-9k€ večina). Zato se malo obračam za novim, pa sem še Zvoneta vprašal kako in kaj :) Mogoče bi vseeno raje mel nov-nov motor, kot rabljenega z opremo. Težke so to odločitve za nas mladce :D Verjetn je pol ko si 40+ lažje :D

Popravljeno . Popravil NejcZ
Objavljeno
pred 15 minutami, NejcZ pravi:

Ja, recimo da je nov 17k, pa je dejansko še nekaj manj, potem je 30% manj 12k, kjer so pa že par let stari 1190, tako da iz tega vidika so precej precenjeni, in so nemške cene bolj realne (8-9k€ večina). Zato se malo obračam za novim, pa sem še Zvoneta vprašal kako in kaj :) Mogoče bi vseeno raje mel nov-nov motor, kot rabljenega z opremo. Težke so to odločitve za nas mladce :D Verjetn je pol ko si 40+ lažje :D

kr tolaži se :P

tut pr 40++ ni nič lažje.

  • Všeč mi je 3
Objavljeno (popravljeno)
pred 9 urami, NejcZ pravi:

Nanašalo se je na to da si omenil da je zgledal zanemarjen. Mi je pa Zvone sicer tudi rekel da motor še ni bil na tleh. Zanj hoče 15.500. Po mojem OK cena, če bi bil brezhiben, ampak tisti stolčeni kufri recimo mi niso všeč. Mogoče ga grem vseeno pogledati.. Ker če obrneš okoli, nov ni veliko več, res pa da brez dodatne opreme.

Pravi, da hoče 16.000€. No, mogoče spusti za tistih 500€.

 

IMG_20180607_215113.png

Popravljeno . Popravil Rey

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!