Skoči na vsebino

XENON (HID) predelava


Priporočene objave

Objavljeno
1. Pralniki

Kakšno nalogo imajo pralniki? Predvsem to, da očistijo steklo nečistoče, vendar vemo, da pralniki brez brisalcev ne zmorejo popolnoma odstraniti umazanije. Zakaj so torej potrebni? Naj bi umazanija razpršila svetlobo in s tem motila nasproti vozeče. Umazanija steklo zapaca, svetloba postane difuzna, ne pa moteča. Moteča je kvečjemu za voznika, ki slabše vidi na cesto. Če imaš zapacane luči in halogensko žarnico, je pa vredu. Vsi vemo, da pri zasenčenem umazanem steklu (ne projektorskem) in halogenski žarnici na cesto skoraj več ne vidimo. To je torej OK :unsure:

Če imaš halogensko žarnico s svetilnostjo N, pa se zaradi umazanije svetloba nekoliko razprši, je to malo moteče. Če pa imaš v istem umazanem žarometu 3x močnejšo svetlobo, pa je to 3x bolj moteče.

2. Nastavitev luči po višini

Tega na tehničnih pregledih ne gledajo. Pogledajo svetilnost, ne pa tudi, kam žaromet sveti. Tudi avtomobili s avtomastkim uravnavanjem snopa ali ročno nastavitvijo svetijo v nebo in ne na cesto. To moti predvsem voznike, ki vozijo pred takšnim vozilom, saj retrovizorji zelo veliko svetlobe odbijejo direktno vozniku v oči. Pa ne rabijo biti ksenonski, da te preslepijo.

Če česa na tehničnem ne gledajo, še ne pomeni, da je nepomembno. :unsure:

Sploh pa pri avtomatskem uravnavanju snopa ne gre samo za uravnavanje glede na obremenitev vozila, ampak gre za sprotno uravnavanje tudi glede nihanja vozila zaradi neravnin na cesti. Sistem mora imeti v zadku vozila ultrazvočne senzorje, s katerim zaznava nihanje in sproti uravnava višino snopa.

Seveda je možno, da se pri katerem ta sistem tudi pokvari ali pa da je snop že v osnovi nastavljen previsoko, ampak to ne spremeni dejstva, da je to zahteva za uporabo HID tehnologije v vozilih (v celotni EU).

3. Kaj je sporno?

S umazanijo na steklu žarometa se svetilnost precej zmanjša. Poveča se razpršena svetloba, vendar se višina snopa ne spreminja. Na kakšni podlagi smo torej imetniki ksenonskih žarometov (brez pralnikov) ožigosani za potencialno nevarne za ostale udeležence v prometu? Zaradi mene lahko naredijo test kar na mojem avtomobilu in ugotovijo, kje je sporna točka. Poleg tega pa še nikoli nisem slišal, da bi kdo s ksenonskimi lučmi povzročil nesrečo. Kvečjemu jo je lahko rešil, ker je predčasno opazil oviro na cesti.

Jaz ti lahko nazorno pokažem, kaj je sporno.

Kljub temu, da so moji žarometi nastavljeni 'pravilno' (in to precej nižje kot so bili s pravimi H4 žarnicami), so avtomobili znotraj, po stropu, vzglavnikih in seveda tudi vzvratnem ogledalu lepo razsvetljeni, ko stojim ali se vozim za njimi. Kar pomeni, da svetlobni snop ni pravilno oz. dovolj ostro odrezan tam, kjer bi moral biti in verjamem, da moti tudi nasproti vozeče. Ker pa se z motorjem vozim v glavnem čez dan, ko so HID-i zelo vidni, zaenkrat še vztrajam in rizkiram.

Halogenka ima za vir svetlobe nitko, katere dolžina in položaj sta točno določena. Nitka je najsvetlješa v sredini in malce manj svetlja na koncih.

HID ima za vir svetlobni lok, ki je širši od nitke in svetlejši ob robovih. Zato glavni del svetlobe na reflektor (ali v lečo) pada pod drugačnim kotom kot pri pravi H4 žarnici in se seveda tudi odbija pod drugačnim kotom - zaradi tega pa svetlobni snop ni tak, kot bi moral biti z ustrezno zatemnitvijo nad določeno črto. Poleg tega se v snopu lahko ustvarjajo 'svetle točke', zaradi katerih se oči prilagodijo in zmanjšajo zenice - posledično pa dosti slabše vidiš okolico in v daljavo.

To, da je 5m pred tabo vse super svetlo ti nič ne pomaga...

D.

Objavljeno
1. Pralniki

Kakšno nalogo imajo pralniki? Predvsem to, da očistijo steklo nečistoče, vendar vemo, da pralniki brez brisalcev ne zmorejo popolnoma odstraniti umazanije. Zakaj so torej potrebni? Naj bi umazanija razpršila svetlobo in s tem motila nasproti vozeče. Umazanija steklo zapaca, svetloba postane difuzna, ne pa moteča. Moteča je kvečjemu za voznika, ki slabše vidi na cesto. Če imaš zapacane luči in halogensko žarnico, je pa vredu. Vsi vemo, da pri zasenčenem umazanem steklu (ne projektorskem) in halogenski žarnici na cesto skoraj več ne vidimo. To je torej OK :unsure:

2. Nastavitev luči po višini

Tega na tehničnih pregledih ne gledajo. Pogledajo svetilnost, ne pa tudi, kam žaromet sveti. Tudi avtomobili s avtomastkim uravnavanjem snopa ali ročno nastavitvijo svetijo v nebo in ne na cesto. To moti predvsem voznike, ki vozijo pred takšnim vozilom, saj retrovizorji zelo veliko svetlobe odbijejo direktno vozniku v oči. Pa ne rabijo biti ksenonski, da te preslepijo.

3. Kaj je sporno?

S umazanijo na steklu žarometa se svetilnost precej zmanjša. Poveča se razpršena svetloba, vendar se višina snopa ne spreminja. Na kakšni podlagi smo torej imetniki ksenonskih žarometov (brez pralnikov) ožigosani za potencialno nevarne za ostale udeležence v prometu? Zaradi mene lahko naredijo test kar na mojem avtomobilu in ugotovijo, kje je sporna točka. Poleg tega pa še nikoli nisem slišal, da bi kdo s ksenonskimi lučmi povzročil nesrečo. Kvečjemu jo je lahko rešil, ker je predčasno opazil oviro na cesti.

Ta članek je od AMZS tam delajo na varnosti vseh udeležencev v prometu in ne proti trgovcem tako kot misliš ti, zato malo manj nabijaj :winkiss:

Objavljeno

Še nekaj: če crkne senzor za uravnavanje višine snopa, potem luči ostanejo po defaultu v najnižjem možnem položaju - prenizkem da bi ponoči sploh kaj dosti videl oz. dovolj nizkem da ne motiš nasproti vozeče.

Objavljeno

nalo offtopic ampak če smo že pri lučeh..

kolikšna mora biti razdalja svetlobnega snopa na motorju (kratke in dolge luči?)

Objavljeno (popravljeno)

Največje motenje xenonk nasproti vozečim je če imajo vozniki montiran xenon v luči ki nimajo leče! Ker če je leča je potem tudi ploščica ki odreže zgorn del snopa tako da ne sveti vse povprek! Ponavadi so to žarnice H1 in H7, medtem ko avti s žarnicam H4 nimajo leče saj ima dolge luči v eni žarnici in se ne da to kompenzirati z lečo. Ostalo pranje žarometov in avtomatsko uravnavanje je samo še pika na i xenon kompletom. Ker si ljudje ne znajo nastavt višine snopa ali pa zanalašč dajo max gor in pranje žarometov ravno iz podobnega razloga kot če bi imeli luči brez leče, ker se svetloba razprši po celi luči!

par nazornih slik:

xLight xenon kit 6000K, H1 in leča v lučeh (brez pranja in avtomatskega uravnavanja snopa)

IMGP7129.JPG

http://www.digitklik.si/sl/avto_oprema/xenon/

IMGP7132.JPG

Je k noč in dan od prej. Je pa snop nastavljen da sveti nasprotivozečim do vrha odbijača in ne več!

Tako mi noben nikoli ne blenda!

IMGP7136.JPG

IMGP7139.JPG

No mogoče je navadna halogenka malenkost bolj svetlo rumena. Taka kot na zgornji sliki.

Xenonka je pa točn taka k na sliki:

IMGP7159.JPG

To je točno to kar sem govoril žarnica z lečo ima pleh z omejitvijo svetlobe!

Ker pa na Hornetki nimam žarule z lečo tega kita ne bom noter tlaču!

Drugače pa seveda da obstaja Bixenon kit za tip žarnice H4. Pa še pocen je okol 50€.

Samo je cela žarnica razsvetljena k jelka pa še okrogla je tko da ni pametno!

Popravljeno . Popravil paris2
Objavljeno (popravljeno)

Tkole pa zgleda xenon kit 600k s H4 tipom žarnic:

dscf0002.jpg

Je seveda veliko bolj svetel kot na sliki saj je svetloba razpršena po celi luči!!!

Zelo motoče!!!

slika141.jpg

slika140.jpg

slika138.jpg

Popravljeno . Popravil paris2
Objavljeno
:slap: HID oz. Xenon kitov sploh ne moreš homologirat. So eksplicitno prepovedani.

HID žarnice se lahko uporabljajo samo v žarometih, ki so bili narejeni za HID in na vozilih, ki imajo vgrajeno avtomatsko izravnavanje svetlobnega snopa ter napravo za pranje žarometov.

D.

Se pravi...glede zgoraj napisanega je nemogoče xenon žarnice vgradit na motor(legalno)??

Objavljeno (popravljeno)
Se pravi...glede zgoraj napisanega je nemogoče xenon žarnice vgradit na motor(legalno)??

Tako je!

Primer xenon kita (6000K) na H4 žarnici:

Popravljeno . Popravil paris2
Objavljeno (popravljeno)

Takih in podobnih si lahk tut sami ogledate na youtube kak zgleda v živo :eek: :

...svet na vse strani da popi**diš.

Popravljeno . Popravil paris2
Objavljeno (popravljeno)

Jaz sem si jih zmontiral v R1 v kateri so tudi luči z lečo.

Naredil sem full fajn, ker sem balastke skril pod plastiko, žarnica gre itak v luc, tako da se na zunaj ne vidi NIČ.Sveti pa po "Xenonsko".

Nevem ali je legalno ali ne, ampak vem da mi pomoje niti en policaj ne bo težil zaradi tega, ker niti opazil ne bo, če pa bo, mu pa ne bo jasno ko bo pogledal instalacijo od luci, ker je nespremenjana in nepredelana.Se bo prej vtaknil v Akrapo***** hehehe

O izboljšani svetilnosti pa sploh nebi zgubljal besed, ker je res super...

LP;Rock

P.S Zmontiral sem pa ta paket : http://www.(Zbrisano! Za oglaševanje se obrnite na marketing@motosvet.com)/2004/oprema/oglas.asp?ID=1865231

Popravljeno . Popravil Rock-46
Objavljeno

BTW .........je kdo slucajno v zadnjih dneh prebral naslov te teme ?

nekaj v smislu SERIJSKA oprema na motociklu ? samo vprasam. :whistle:

recimo, tema o PREDELAVI z HID zarnicami je tulele.

Objavljeno
Gledajo. Bolj kot svetilnost.

Verjetno kakor kje. Po cesti videvam avtomobile, ki škilijo z eno lučjo na cesto, z drugo pa v zrak. Imajo pa originalne žarulje.

Ta članek je od AMZS tam delajo na varnosti vseh udeležencev v prometu in ne proti trgovcem tako kot misliš ti, zato malo manj nabijaj :winkiss:

Če imaš originalno vgrajene tovarniške ksenone in opremo za čiščenje stekel pa so stekla kljub temu umazana (tako ali tako ne vidiš, kako zelo so umazana, ker je svetloba kljub temu močna), pravtako plačaš kazen, ker nimaš primerno sčiščenih luči? Verjetno je pomembno samo, da opremo imaš, ne pa da jo tudi uporabljaš. Toliko o tej varnosti. Tudi, če nimaš pralnikov, je na vsake 30km vsaj ena bencinska črpalka, kjer si lahko žaromete očistiš. Če že mislijo, da svetloba moteče prši. Načeloma mi še nikoli ni nobeden blendal. Resda imam navadne luči s parabolo, ampak zadeva je popolnoma nemoteča. Precej manj kot pri nekaterih avtomobilih, ki imajo originalno vgrajen ksenon s lečo in mi osveljujejo kabino (od zadaj). Sprobal sem tudi, če mi moj avto osvetljuje kabino v drugem vozilu in zadeva nič kaj bolj ne moti, kot navadne luči.

Če imaš halogensko žarnico s svetilnostjo N, pa se zaradi umazanije svetloba nekoliko razprši, je to malo moteče. Če pa imaš v istem umazanem žarometu 3x močnejšo svetlobo, pa je to 3x bolj moteče.

Če česa na tehničnem ne gledajo, še ne pomeni, da je nepomembno. :unsure:

Ampak gledano iz drugega vidika. Če imaš ti neko membrano preko svetlobnega vira, tudi ta slabše oddaja svetlobo.

Kljub temu, da so moji žarometi nastavljeni 'pravilno' (in to precej nižje kot so bili s pravimi H4 žarnicami), so avtomobili znotraj, po stropu, vzglavnikih in seveda tudi vzvratnem ogledalu lepo razsvetljeni, ko stojim ali se vozim za njimi. Kar pomeni, da svetlobni snop ni pravilno oz. dovolj ostro odrezan tam, kjer bi moral biti in verjamem, da moti tudi nasproti vozeče. Ker pa se z motorjem vozim v glavnem čez dan, ko so HID-i zelo vidni, zaenkrat še vztrajam in rizkiram.

Seveda sem pri vgradnji bil pozoren tudi na višino snopa. Luči sem moral nastaviti nižje, ampak zdi se, da mi snop lepo poreže. Seveda nisem niti vzel najmočnejšega ksenon kita, ampak najšibkejšega (z belo svetlobo). Razlika med halogenko in ksenonom je še zmeraj ogromna. Pri prejšnjih se ni videlo skoraj nič in sem veliko moral uporabljati tudi dolge luči. Še posebno, če sem se peljal v slabem vremenu vsaj 100km, sem na cesto še komaj kaj videl. To je pa zame nevarno.

Vseeno hvala za obrazložitev.

Objavljeno

Pozdrav vsem

Fantje mislim, da se ne splača riskirat in plačevat kazen za xenonke na motorju. Jaz bom nabavil raje dobro žarnico, sicer pa kaj mi drugega preostane. Še malo pa bo xenon zgodovina, prihaja power LED.

Ali morda kdo ve, kje se da kupiti PHILIPS X-TREME POWER H4 žarnice v Ljubljani ali okolici?

LP

Nikola Tesla

Objavljeno
Ali morda kdo ve, kje se da kupiti PHILIPS X-TREME POWER H4 žarnice v Ljubljani ali okolici?

Malce :topic: - priporočam Osram Night Breaker. Imam v avtu in so odlične...

Edino trajajo ne ravno dolgo. :(

D.

Objavljeno (popravljeno)
Pozdrav vsem

Fantje mislim, da se ne splača riskirat in plačevat kazen za xenonke na motorju. Jaz bom nabavil raje dobro žarnico, sicer pa kaj mi drugega preostane. Še malo pa bo xenon zgodovina, prihaja power LED.

Ali morda kdo ve, kje se da kupiti PHILIPS X-TREME POWER H4 žarnice v Ljubljani ali okolici?

LP

Nikola Tesla

Žarnice lahko kupiš tukaj:

Svetila.com -

Stanko Plestenjak S.P.

Slamnikarska 4,

1230 DOMŽALE

Slovenia, EU

Jaz ima sedaj notri H4 silverstar in svetijo boljše kot originalne. Sedaj bom namestil te: H4 12V 60/55W 64193NBR Night Breaker +90% more light +10% whiter. Sicer niso Philips, so Osram ampak to nima veze. Silverstar uporabljam v avtomobilu in se obnesejo zelo dobro proti navadnim. Po enem letu delujejo še obe.

Popravljeno . Popravil bikez
Objavljeno

Js mam zdej že drugega suzukija (starejši model 97 in 99) pa sm mel pr obeh probleme kr luči full slabo svetijo. Tudi če pelem z dolgimi nasprotivozeči tega sploh ne opazijo. Mam namen montirat xenon kit, verjetn ga bom najprej sam v dolgo montiru pa bomo vidl kako bo pa če bom mel kej problemu s taplavimi.

Objavljeno

Danes grem na tehničnega z avtomobilom. Upam, da nekih zapletov ne bo :)

Objavljeno

Zapletov ni bilo :) Sploh mi niso preglejevali luči.

Objavljeno
Eno samo nabijanje.Že dve leti imam na BMW-eju K-aju montiran xenon kit (iman že na zalogi rezervnega 60 EU)in do danes še nobenih problemov,samo vozim se z odlično lučjo-vi pa nabijajte do onemoglosti. :headbang: :headbang:
Objavljeno
Eno samo nabijanje.Že dve leti imam na BMW-eju K-aju montiran xenon kit (iman že na zalogi rezervnega 60 EU)in do danes še nobenih problemov,samo vozim se z odlično lučjo-vi pa nabijajte do onemoglosti. :headbang: :headbang:

No, da se ne boš preveč hvalu. Sam ga imam na TDM-ki že 3 leta :whistle:

Objavljeno

Pa da se še jaz nebom hvalu, jaz sem ga imel že pred petimi leti... :rolleyes:

Objavljeno
No, da se ne boš preveč hvalu. Sam ga imam na TDM-ki že 3 leta :whistle:

a tako dolgo je ze tega ? :unsure: (da sem na bandita montiral hid-kit ?)

Objavljeno

Pol pa le urno, le urno v trgovino po xenon kit. :rolleyes:

Objavljeno (popravljeno)
Eno samo nabijanje.Že dve leti imam na BMW-eju K-aju montiran xenon kit (iman že na zalogi rezervnega 60 EU)in do danes še nobenih problemov,samo vozim se z odlično lučjo-vi pa nabijajte do onemoglosti. :headbang: :headbang:

Nabijaš ti. Noben ne zanika dejstva, da xenon sveti močneje, vsi pa se strinjamo, da je to nelegalno in tudi moteče (na to sem že opozoril tudi enega formaša :whistle: ). A tebi je seveda vseeno za druge, važn, da je vse belo pred tabo, pa tudi če nasproti vozeči motorist zaradi tebe zapelje v jarek ...

Posebej fajn se je nasproti pripeljati takemu izstrelku v dežju na mokri in mastni cesti.

Popravljeno . Popravil fp4492
Objavljeno
(na to sem že opozoril tudi enega formaša :whistle: )

:whistle: O:-)

D.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!