Skoči na vsebino

Verige, prenosi in spreji za verige


Gregs

Priporočene objave

pred 10 minutami, Kugelschreiber pravi:

To vela za softriderje. MS standard se pele na nož. Kondenz s klime je bil skor usoden za cloveka...kaplica OLJA=smrt. 

 

U teoriji me mal mika kaka pol avtomatska zadeva. Ala OSCO, Cobra. Spelal bi na prednji veriznik, in mazal med pocasno voznjo......pol, ko zmanjka sprejev. Enga 2022. 

 

sam sem se tudi poigraval z idejo da naredim na sprednji verižnik, vendar je po raziskovanju to precej manj učinkovito

je pa to za enduro primerno

kardan si nabavi in nazaj med ubermensche

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, maus pravi:

js točno vem, kdaj sem mazu verigo .. na računalniku imam zato števec B samo za ketno ... števec A pa za tankanje :P

 

uuu, celo moja Tracerka je tako bolj podobna Nindži, ker ima isto na računalniku....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

5 hours ago, Snečer said:

kardan ni veriga, tisto je drug svet, svet okvar in izgube moči za 30%

wat? :huh:

A pol BMW ne zna nardit ne kardana, ne verige? :P

4 hours ago, Scarabeo 500 said:

Po prebranem, da kaplica na okoli 80 sekund pade na zobnik - zdaj mi je jasno, zakaj so ceste tako spolzke in mastne, pa še prah in ostala svinjarija. :)

Ojlerji delajo svinjarijo naravi, so hujši kot stari dizli. Počasi se bodo okoljevarstveniki obregnili ob takšno porabo.

Porabis kolicinsko z oilerjem manj olja kot maziva iz spreja. Da sredstev za ciscenje verige ne omenjam. ;)

Imam ga 2000 km, rezervoar je 0,5 dl. Vecino olja kar mi ga manjka, sem polil ko sem preverjal koliko ga je se v posodici - sedaj (po polivanju) je nivo nekje na slabi polovici.

Sicer pa nekateri motocikli porabijo vec motornega olja kot olja za mazanje verige - ravno vceraj sem se peljal iz sluzbe za dvema Avstrijcema, na izhodu iz kroznega je enemu (nek star Suzuki, po zvoku inline-4, kardanar) lepo modro pokadil. ;)

Pa ce ze gremo v neko kvazi skrb za ekologijo - olje nastane iz nafte. Natankal sem ostanek od servisnega materiala (kam bi to olje slo sicer?). Iz cesa je narejen asfalt?

1 hour ago, maus said:

js točno vem, kdaj sem mazu verigo .. na računalniku imam zato števec B samo za ketno ... števec A pa za tankanje :P

Ti si en fejst praktićen Miśek. :D

Popravljeno . Popravil Zok
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 16 minutami, tomaz69 pravi:

uuu, celo moja Tracerka je tako bolj podobna Nindži, ker ima isto na računalniku....

veliko motorjev ima A in B števec, pa večina ne ve, zakaj bi ga uporabljali :P ... 

pa sem tistim, ki ne vedo kaj s števci počet, dal idejo :P 

pred 13 minutami, Zok pravi:

 

Ti si en fejst praktićen Miśek. :D

vem :ninja: 

Popravljeno . Popravil maus
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 7 minutami, Zok pravi:

wat? :huh:

A pol BMW ne zna nardit ne kardana, ne verige? :P

Porabis kolicinsko z oilerjem manj olja kot maziva iz spreja. Da sredstev za ciscenje verige ne omenjam. ;)

Imam ga 2000 km, rezervoar je 0,5 dl. Vecino olja kar mi ga manjka, sem polil ko sem preverjal koliko ga je se v posodici - sedaj (po polivanju) je nivo nekje na slabi polovici.

Sicer pa nekateri motocikli porabijo vec motornega olja kot olja za mazanje verige - ravno vceraj sem se peljal iz sluzbe za dvema Avstrijcema, na izhodu iz kroznega je enemu (nek star Suzuki, po zvoku inline-4, kardanar) lepo modro pokadil. ;)

Pa ce ze gremo v neko kvazi skrb za ekologijo - olje nastane iz nafte. Natankal sem ostanek od servisnega materiala (kam bi to olje slo sicer?). Iz cesa je narejen asfalt?

Ti si en fejst praktićen Miśek. :D

ja, vse izhaja iz narave...tako da

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 minuto, maus pravi:

veliko motorjev ima A in B števec, pa večina ne ve, zakaj bi ga uporabljali :P ... 

pa sem tisti, ki ne vedo kaj s števci počet, dal idejo :P 

vem :ninja: 

jaz nisem Mišek, sem pa izgleda tudi praktičen...sploh ker imam oiler in uporabljam spray....:lol1:Cobra 2 je za slučaj, če bi me po spletu okoliščin ujel dež ali pa makadam :blush:

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 minutami, Zok pravi:

 

Porabis kolicinsko z oilerjem manj olja kot maziva iz spreja. Da sredstev za ciscenje verige ne omenjam. ;)

Imam ga 2000 km, rezervoar je 0,5 dl. Vecino olja kar mi ga manjka, sem polil ko sem preverjal koliko ga je se v posodici - sedaj (po polivanju) je nivo nekje na slabi polovici.

 

Na sezono prevozim okoli 15 tisoč. Olja nakapam na verigo v sezoni precej manj kot deciliter. Veriga je dovolj mastna. Mažem na okoli 300 km s 6 kapljicami na vrh zobnika.  Čistim jo s krpo na približno 3000km - samo zdrgneš in potem naoljim z mastno krpo. Verigo sem menjal preventivno na 55 tkm.

Stroški ničelni, ekološko najmanj sporno :).

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V teh 300 kapljic ni vracunana naoljitev krpe?

Eh, teoretiziramo lahko v nedogled. Proizvodnja nove verige je se manj ekoloska kot tista dva deci na leto.

Popravljeno . Popravil Zok
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

13 minutes ago, tomaz69 said:

če bi me po spletu okoliščin ujel dež ali pa makadam :blush:

Vcasih se je temu, da te ujame makadam, reklo kamenjanje...  Vsaj ce biblijo preberes. ?

pi es: eh bemti, sem mislil, da bo zdruzilo posta...

Popravljeno . Popravil Zok
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, DAMI34 pravi:

hibe spreja:

4. pixno moraš vlačiti s seboj na daljše fure

Sori @DAMI34, če ni za sem, mogoče pa pomagam komu...

Ker je pod sedežem že dovolj “krame” (prva pomoč, set za krpanje, elek. klučavnica, zajla za zaklepanje opreme) sem dodal to, kjer je mali spraj PDL, vetrovka in prva zaščita za dež za noge. (https://www.rainlegs.com/en/home) Je pa to šolska peresnica, izrezan del za barvice in voila...tako je “piksna” vedno na furi...

D10CA3F1-2CEC-4B21-903A-0964747AC5A6.jpeg

8E5821DE-099C-421A-86E8-A584048160CE.jpeg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 mesecev pozneje...

Jaz bom pa prosil za malo pomoci pri razjasnitvi moje nevednosti.....

Veriga: ugotovil sem, da ima 118 delov (links).....kaj pa pomeni 525 ali pa 530?- je to pomembno, vpliva na kaj?

X-ring ali O-ring? X naj bi bili bolj trpezni itd.? Se kaj drugega?


hvala, lp

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 13 minutami, Roger G. Jagger pravi:

Jaz bom pa prosil za malo pomoci pri razjasnitvi moje nevednosti.....

Veriga: ugotovil sem, da ima 118 delov (links).....kaj pa pomeni 525 ali pa 530?- je to pomembno, vpliva na kaj?

X-ring ali O-ring? X naj bi bili bolj trpezni itd.? Se kaj drugega?


hvala, lp

 

525 je širina in je pomembna zaradi zobnika  ... X so "kao" boljši .. priporočam EK ;)

118 ? .. mal velik .. jaz jih imam 114 ... na prejšnjih ninđah pa 112 ... piše ponavadi v specifikacijah motorja - navodila za uporabo

 

zakaj pa maš mene ;) 

Popravljeno . Popravil maus
  • Všeč mi je 1
  • Hvala 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

17 minutes ago, maus said:

525 je širina in je pomembna zaradi zobnika  ... X so "kao" boljši .. priporočam EK ;)

118 ? .. mal velik .. jaz jih imam 114 ... na prejšnjih ninđah pa 112 ... piše ponavadi v specifikacijah motorja - navodila za uporabo

 

zakaj pa maš mene ;) 

Ma,.....tebe....tebe...imam za vse sorte...samo za kavo (se) ne ?

takolele pravi zadeva.....hja, je velik moped :) 

529188A1-0A91-421B-A852-8F2913E66B35.jpeg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Zdravo vsem, tudi tistim, ki niste dali motorja spat in ste ta mesec božički na motorju, a imate vseeno čas brati forum.

Prosim vas za nasvet. Kupil sem novo verigo in zobnika (DID 530), sedaj pa me zanima, ali jo je treba dodatno namazati, ali je tovarniška "bela mast" na verigi dovolj za prvih 600-800km.

Sem vprašal google in našel tri različne odgovore. Eni ta bel tovarniški vosek odstranijo in namažejo z XXX, spet drugi pustijo in ne naredijo nič, tretji pa čez to zaščito "špricnejo" še dodatni sloj.

Torej kaj predlagate?

 

Med brskanjem sem našel pa ta odgovor iz zgornjega posta:

520 - 525 - 530 so širine zobnikov in se morajo ujemati z verižnimi členi na verigi. Torej zobnik 520, veriga 520. Seveda se zaradi širine razlikujejo tudi v sami teži, razlike niso tako velike, čeprav nekateri prisegajo, da so z lažjim zobnikom (torej 520 + veriga) pridobili vsaj 2 konja več, je pa res, da 530 zobnik traja dlje, preden se obrabi. Glede verige je seveda isto. 520 bi naj zadostovala do 140 konjev, 525 do 190 konjev in 530 do 220 konjev vašega motorja, ter obremenitvijo do tovarniške predpisane.  Obstajajo zobniki iz različnih materialov. Jeklen, Sprox, Aluminij ... pa verjetno še kak zlat v UAE. Vse odvisno, kje se vozite in kako se vozite, ter da nimate slona za sopotnika in ste za 100kg prekoračili tovarniški maximum. O, X, Z oznake na verigi, pa so načini tesnenja med posameznimi členi. Zadnje čase je v modi X, ki pa je malce dražja.

Evo, malo znanosti.

  • Všeč mi je 1
  • Haha 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, Racka11 pravi:

modi X

Ni samo moda! Bolje je in sicer zato, ker je "obroček" v prerezu v obliki x-a. Pomeni, da tesnita 2 roba, namesto samo enega, kot pri klasičnem "obročku" okroglega preseka.

1540827841_X_RingvsO_ring.jpg.88757e1d1ae16e1206b1058f4043f997.jpg

Vse o X vs O

Popravljeno . Popravil MiNa
  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, Racka11 pravi:

Zdravo vsem, tudi tistim, ki niste dali motorja spat in ste ta mesec božički na motorju, a imate vseeno čas brati forum.

Prosim vas za nasvet. Kupil sem novo verigo in zobnika (DID 530), sedaj pa me zanima, ali jo je treba dodatno namazati, ali je tovarniška "bela mast" na verigi dovolj za prvih 600-800km.

Sem vprašal google in našel tri različne odgovore. Eni ta bel tovarniški vosek odstranijo in namažejo z XXX, spet drugi pustijo in ne naredijo nič, tretji pa čez to zaščito "špricnejo" še dodatni sloj.

Torej kaj predlagate?

 

Med brskanjem sem našel pa ta odgovor iz zgornjega posta:

520 - 525 - 530 so širine zobnikov in se morajo ujemati z verižnimi členi na verigi. Torej zobnik 520, veriga 520. Seveda se zaradi širine razlikujejo tudi v sami teži, razlike niso tako velike, čeprav nekateri prisegajo, da so z lažjim zobnikom (torej 520 + veriga) pridobili vsaj 2 konja več, je pa res, da 530 zobnik traja dlje, preden se obrabi. Glede verige je seveda isto. 520 bi naj zadostovala do 140 konjev, 525 do 190 konjev in 530 do 220 konjev vašega motorja, ter obremenitvijo do tovarniške predpisane.  Obstajajo zobniki iz različnih materialov. Jeklen, Sprox, Aluminij ... pa verjetno še kak zlat v UAE. Vse odvisno, kje se vozite in kako se vozite, ter da nimate slona za sopotnika in ste za 100kg prekoračili tovarniški maximum. O, X, Z oznake na verigi, pa so načini tesnenja med posameznimi členi. Zadnje čase je v modi X, ki pa je malce dražja.

Evo, malo znanosti.

v glavnem namazano mora biti, tisto "belo" tovarniško ti bo hitro vrglo, tako da boš itak moral še namazati

odstranit pa ni treba, samo mazat :)

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

 Hvala obema za odgovor. Bom namazal z ???. Imam Motul, pa WD40, pa S100 in KENT. Vse za verigo. Ko sem gledal med sebojne teste, se pa najbolje izkaže olje za mazanje verige pri motornih žagah. Šprica pa naokoli nič bolj kot ostali. Verjetno ste že videli, pa vseeno: 

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 minutami, Racka11 pravi:

 Hvala obema za odgovor. Bom namazal z ???. Imam Motul, pa WD40, pa S100 in KENT. Vse za verigo. Ko sem gledal med sebojne teste, se pa najbolje izkaže olje za mazanje verige pri motornih žagah. Šprica pa naokoli nič bolj kot ostali. Verjetno ste že videli, pa vseeno: 

 

 

wd40 je nek miks petroleja in dodatkov, ni za mazanje :) nasprotno, je za čiščenje verige, topilo... s100 je priznan

najbolje je pa itak olje

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

24 minutes ago, Racka11 said:

 Hvala obema za odgovor. Bom namazal z ???. Imam Motul, pa WD40, pa S100 in KENT. Vse za verigo. Ko sem gledal med sebojne teste, se pa najbolje izkaže olje za mazanje verige pri motornih žagah. Šprica pa naokoli nič bolj kot ostali. Verjetno ste že videli, pa vseeno: 

 

 

Motorno bo itak najbolj ql, ampak boš moral precej pogosto mazat. Prednost s100 in "specialnih" maziv je da se lepijo na verigo in držijo recimo 500km .. žal pa s tem lepijo nase tudi umazanijo in pol vseskup deluje kot brus ...

Drugače pa spiraj s kerozinom (petrolej) in maži s s100 ali podobnimi .. najboljše pa itak kak oiler, ki ti bo sam mazal verigo .. wd40 ni za ketno ..

Edit: @Kugelschreiber, tako, informativno, kaj tak hudo smešnega je blo v njegovem postu?

Popravljeno . Popravil Tex
  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 35 minutami, Racka11 pravi:

 Hvala obema za odgovor. Bom namazal z ???. Imam Motul, pa WD40, pa S100 in KENT. Vse za verigo. Ko sem gledal med sebojne teste, se pa najbolje izkaže olje za mazanje verige pri motornih žagah. Šprica pa naokoli nič bolj kot ostali. Verjetno ste že videli, pa vseeno: 

 

 

Mažem še samo z oljem, ki mi ostane od servisa in veriga mi zdrži veliko dlje časa kot prej, ko sem mazal s spreji.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 10 minutami, Scarabeo 500 pravi:

Mažem še samo z oljem, ki mi ostane od servisa in veriga mi zdrži veliko dlje časa kot prej, ko sem mazal s spreji.

@Scarabeo 500Na koliko km mažeš? 

Sam sem tudi mazal z oljem za verige motornih žag. Pa so se mi okrog ketne nabirali ostanki, kot nekih saj. Nekako se mi ni zdelo dobor potem več mazat, sem malo pomilsli, da niso te "saje" ostružki O ringov.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

WD-40 uporabljam za "suho" čiščenje verige pred pranjem motorja.... ravno tako za čiščenje platišča.... in pa za zaščito verige po pranju motorja.

Odkar uporabljam olje za mazanje verige.... uporabljam samo olje...     :huh:             

 

Torej:

Že nekaj let uporabljam samo olje za mazanje verige. ... do predkratkim Scottoil rdeči... zdej, ko mi ga je pa zmanjkalo, pa  mineralno hidravlično olje HIDRAOL 46...

.... recimo tole:   https://agromehanika.si/e-trgovina/izdelek/olje-ina-hidraol-hd-46-4l

imaš za 100 let.

 

V glavnem, ko se spravim čistiti motor, ga dam na stojala, motor užgem.... dam v neko prestavo, da se kolo vrti.... z WD-40 našpricam verigo.... motor ugasnem... s suho cunjo v manj kot minuti obrišem verigo do visokega sijaja... ravno tako pošpricam in obrišem platišče....

.... nato spet zakurblam motor dam v "brzino", spet pošpricam z WD-40 z vseh strani (par sekund) .... nato pa samo z oljno kapalko nakapljam s kakimi 10-20 kapljicami po verigi, da se namaže - razmaže... pustim, da laufa kako minuto......in to je to. Veriga  kot fabriško nova.

...aja... pa uporabljam oiler ... na enemu Scottoiler... na drugemu pa hoummejd oiler...   obadva delata brezhibno.

...aja... na tistemu za na pisto pa samo vsake toliko cajta malo pokapljam olja po verigi.... (recimo vsaki drugi izhod...)

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 21 minutami, skalar36 pravi:

@Scarabeo 500Na koliko km mažeš? 

Sam sem tudi mazal z oljem za verige motornih žag. Pa so se mi okrog ketne nabirali ostanki, kot nekih saj. Nekako se mi ni zdelo dobor potem več mazat, sem malo pomilsli, da niso te "saje" ostružki O ringov.

Mažem nekje na vsakem postanku :), na okoli 200 - 400 kilometrov. Ročno, s plastično flaško 1 dcl kapnem, nekje od 5 - 8 kapljic na verigo na zadnjem zobniku. 

274135322_prenos(10).jpg.79a2a9fc4027faadc6c0308c9679cbfa.jpg

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 24 minutami, skalar36 pravi:

Sam sem tudi mazal z oljem za verige motornih žag. Pa so se mi okrog ketne nabirali ostanki, kot nekih saj. Nekako se mi ni zdelo dobor potem več mazat, sem malo pomilsli, da niso te "saje" ostružki O ringov.

.... tisto bio olje za mazanje verige motorne žage je bolj sluzasto...in na to sluz se lepi prah s ceste, ki je črn...in v kombinaciji s to sluzjo vse to skup izgleda kot saje.

...tudi, če jo mažeš s Hidraol..ali Scottoil, bo veriga malo črna od finega prahu.....

...ne bo pa na verigi finega peska...in debelejšega prahu, ki ga lepijo nase razni spreji ala Motul ...dry lube...itd..... ki so mnogo gostejši od olja in limajo nase ves ta abrazivni material.

... če mažeš z oljem, se to ne dogaja, ker je olje redko in ti skupaj s tem prahom leti dol z verige....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

3 hours ago, Tex said:

Edit: @Kugelschreiber, tako, informativno, kaj tak hudo smešnega je blo v njegovem postu?

Moram? Ok. Skoraj vse. A je veriga 520/525/530 nima nic z mocjo. Dirka se s 520. Tud wsbk vozijo s 520. Redko kateri motor ma na izbiro vec razlicnih sirin. Moja Honda je mela 525, Aprilija, z vejo tezo, vecjo nosilnostjo in samo 3kwmanj, pa 520. 92bhp/68kw gpz750, letnik 1985 ima pa, ugani, 530. Tisto, za 220 kojnske. Kaksn material je Sprox? Beseda pomeni verižnik. A nadaljujem? 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!