Skoči na vsebino

Priprava motocikla za dirke


RHonda

Priporočene objave

Moja raketa je pa danes dobila home made predelavo menjalnika v GP shemo prestavljanja. Počasi se pripravljava na DP starodobnikov l. 2029 :P

attachicon.gifDSC02682.JPG

Sicer ne vem kok boš s tem pridobila glede na to, da je še vedno aktualni svetovni prvak SBK ( Biaggi) celo življenje vozu z klasično shemo ti pa lahko povem kako se je par let nazaj na Bridgestone day tragično končalo za nekega hrvata ko so mu na Hondi obrnil shemo in je v ciljni namesto v četrto pri polnem gasu pretaknu v drugo. Sej ne, da bi pametoval, ker je to pač stvar vsakega posameznika in je samo moje mnjenje tudi, da se to pač obnese, če začneš to vozit od majhnega (kot npr Jermani) in če si že veliko prevozil klasično shemo se mi zdi, da na amaterskih dirkah ne "prinese toliko" kolikor lahko v primeru "pomote" pri prestavljanju "veliko odnese". Spet moje mnjenje je, da se z določenimi stvarmi, predvsem v amaterskem dirkanju ne splača eksperimentirat, kjer je možnost doprinosa majhna in v primeru narobne uporabe škoda lahko zelo velika.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri teh kitajskh ročkah je potrebno biti pozoren predvsem na eno stvar - TOLERANCE

 

Jaz kitajske ročke uporabljam na Suzukiju, ki ga imam na dirkališče, pa tudi za kolege sem naročil že precej setov, tako da govorim iz izkušenj.

 

Problemi se pojavljajo predvsem zato, ker so Kitajci šlampasti in ni vsak set ročk enak. Pogosto se zgodi, da imajo ročke v delu, kjer je luknja v katero se vsede štift od zavornega cilindra, luknjo površno izvrtano. Posledično se štift ne vsede dobro v ročko kar lahko pripelje do istega rezultata, kot da bi bila bremza skozi malo stisnjena. Če tega nimaš zamar in se greš vozit, se vse skupaj po xx km zaradi stalnega pritiska na zavorni cilinder pregreje in ti lahko zablokira prvo kolo. Če imaš srečo te samo fajn zabremza in se motor pač ustavi, če je nimaš, greš po tleh.

 

En znanec je zaradi tega padel, pa tudi na tujih forumih je zaslediti kar nekaj primerov padcev zaradi omenjene težave s Kitajskimi ročkami. To sicer ne pomeni, da pa sedaj teh ročk ne moreš uporabljat, pomeni zgolj to, da moraš biti pri nameščanju resnično previden, da je vse OK in tako kot mora bit in da po namestitvi ročka ne daje stalnega pritiska na azvorni cilinder tudi ko je sproščena. Če dobiš "škart" set, moraš pač sam povrtat luknjo na ustrezno debelino, globino, da štift lepo sede in bo ok.

 

Poleg omenjenega se pri kitajskih ročkah pojavljajo še dve drugi težavi.

- zaradi slabih toleranc je včasih potrebno malo pobrusit ročko, da jo sploh spraviš v original ležišče

- pri nekaterih setih (ne pri vseh) je eloksacija zares slaba in ročke po par mesech čisto spremenijo barvo in zbledijo.. Rdeča rata roza.. Črna rata sivo vijolčna itd.. Na mojem Suzukiju za na pisto so bile ko sem ga kupil gor črne kitajske ročke in so bile po pol leta že zelo zbledele in na videz res grde. Potem sem jih zamenjal s praktično enakim kitajskim setom, le da je modre barve, so pa po dveh letih še vedno kot nove..

 

Tudi kolegi imajo podobne izkušnje. Nekaterim so takoj zbledele, drugim pa barve ok držijo.. Očitno čisto odvisno od sreče kaj dobiš. Tudi na tujih forumih imajo fantje podobne težave. In sicer predvsem z rdečo ki rata roza in črno ki rata zbledelo vijolčno siva.

 

 

Kitajske ročke so torej lahko čisto ok, če

- si zelo pozoren pri montaži, da vse paše gor tako kot mora (da v nasprotnem primeru pobrusiš, povrtaš, itd kar je treba)

- si pripravljen tvegat da boš dobil ročke iz serije, kateri bledi barva in jih boš itak moral po par mesecih zamenjat (če te to moti) ker bodo grde

 

Sicer pa kot rečeno, meni na Suzukiju za na pisto lepo služijo že 2 leti (sem pa moral pri montaži povrtat luknjo za štift ker čene je bremzalo samo od sebe)

to pa je odgovor...hvala in lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh


@Jure in zakaj bi kupoval kitajske ročke, če pa imam lahko problem. To glede vrtanja in ostalega je delal moj kolega, ravno tako na čang-šlang robi in mu dela BP, jaz pa pri zavorah ne bom površen. Moj oče mi je vedno govoril, moraš imeti dobre zavore in dobre gume, da se lahko ustaviš, gas ni važen. Pa mislim, da je imel prav :closedeyes: .

Pri teh kitajskh ročkah je potrebno biti pozoren predvsem na eno stvar - TOLERANCE

 

Jaz kitajske ročke uporabljam na Suzukiju, ki ga imam na dirkališče, pa tudi za kolege sem naročil že precej setov, tako da govorim iz izkušenj.
 

........
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

, gas ni važen. Pa mislim, da je imel prav :closedeyes: .

FREND JE VERJETNO GLIH ZARADI ŠTEKANJA ASA POKOJEN

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sicer ne vem kok boš s tem pridobila glede na to, da je še vedno aktualni svetovni prvak SBK ( Biaggi) celo življenje vozu z klasično shemo ti pa lahko povem kako se je par let nazaj na Bridgestone day tragično končalo za nekega hrvata ko so mu na Hondi obrnil shemo in je v ciljni namesto v četrto pri polnem gasu pretaknu v drugo. Sej ne, da bi pametoval, ker je to pač stvar vsakega posameznika in je samo moje mnjenje tudi, da se to pač obnese, če začneš to vozit od majhnega (kot npr Jermani) in če si že veliko prevozil klasično shemo se mi zdi, da na amaterskih dirkah ne "prinese toliko" kolikor lahko v primeru "pomote" pri prestavljanju "veliko odnese". Spet moje mnjenje je, da se z določenimi stvarmi, predvsem v amaterskem dirkanju ne splača eksperimentirat, kjer je možnost doprinosa majhna in v primeru narobne uporabe škoda lahko zelo velika.

tu se moram strinjat..saj Gp shift je uredu..sam pač tak je..če ne voziš motorja z gpjom že od nekdaj je to tak ne :S..bolše met klasično shemo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sicer ne vem kok boš s tem pridobila glede na to, da je še vedno aktualni svetovni prvak SBK ( Biaggi) celo življenje vozu z klasično shemo ti pa lahko povem kako se je par let nazaj na Bridgestone day tragično končalo za nekega hrvata ko so mu na Hondi obrnil shemo in je v ciljni namesto v četrto pri polnem gasu pretaknu v drugo. Sej ne, da bi pametoval, ker je to pač stvar vsakega posameznika in je samo moje mnjenje tudi, da se to pač obnese, če začneš to vozit od majhnega (kot npr Jermani) in če si že veliko prevozil klasično shemo se mi zdi, da na amaterskih dirkah ne "prinese toliko" kolikor lahko v primeru "pomote" pri prestavljanju "veliko odnese". Spet moje mnjenje je, da se z določenimi stvarmi, predvsem v amaterskem dirkanju ne splača eksperimentirat, kjer je možnost doprinosa majhna in v primeru narobne uporabe škoda lahko zelo velika.

Dobim motor z obrnjeno shemo in Quickshifterjem za tako shemo. In ker zamenjava obojega košta kar nekaj, se bom vsaj probala navadit. Zato tudi obrnjen menjalnik na tadrugem motorju. Glede na to, da 6 mesecev nisem sedela na motorju in se bom preden grem na pisto še nekaj prevozila med ljubljanskimi semaforji, računam, da bi se morala navadit pravočasno. Bomo videli. Sredi sezone ali en motor tako drugi kontra pa tudi jaz ne bi upala menjat.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... to je nekaj tazga, ko da bi harmoniko od nekdaj igral z desno klaviaturo, z levo base..... pol pa kar naenkrat okol obrnu....  :eek:

 

Če malo pomodrujem tule:

 

Ni problem se vozit po mestu, pa na kontra šaltat, ko ti ni treba mislit na nič drugega kot na šaltanje, ker si polno skoncentriran samo na šaltanje...

 

.... bi bil pa po mojem problem na dirki, ko ležiš v zavoju... drsiš... delaš z gasom... z ritjo... gledaš enga pred sabo, kako ga boš dol udaru.. en ti za vrat diha... zmanjkuje sape pod čelado, ko dihaš ko budala... in ni hudič, da se ob vsem tem ne zašaltaš, ko ti je šaltanje od prej čisto rutinsko dejanje... kot dihanje med spanjem...

...čisto tako... tole mi je na misel prišlo zdele....   :P

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jst ti lahko povem svoje (lanske izkušnje), popolnoma amaterske, zajemajo samo dva obiska Grobnika in brez dirk (kar verjetno lahko precej spremeni zadevo), pa vseeno:

 

men je bila to občutna sprememba na bolje!!! sem imel veliko zgoraj omenjenih pomislekov, strahu v smislu, kaj pa če se zašaltam pri pospeševanju itd... ampak na koncu je držalo, kar mi je Karim rekel že eno leto pred tem: na Grobniku se tega navadiš v pol dneva. spomnim se, da sem v začetku še razmišljal in imel to ozaveščeno, kmalu sem pa čisto pozabil da imam obrnjeno shemo. a je to dobr al ne vem, a tako je bilo.  je pa res, da tam ni veliko pretikanja ena gor, ena dol, in morda zato ni povsem relevantno  glede ostalih dirkališč, sploh če je posredi še dirka in ves dodaten stres.

 

je pa meni postal tak način pretikanja posledično veliko bolj naraven, sploh pri pospeševanju v levih ovinkih. skratka, jaz sem se ful dobr počutil! a sem bil zato kaj hitrejši ali ne ne vem, pa to sploh ni važno, vem samo: 

1) da sem se na izhodu iz luknje, v levem zavoju boljš počutu, ko mi ni bilo treba noge pod šalthebel dajat

2) da mi je bilo na istem mestu lažje prestavit v višjo prestavo kot prej, ker mi je bilo precej lažje udarit po ročici kot vleči jo k sebi gor

 

če drži podatek, da ima velika večina dirkačev na vseh ravneh tekmovanj obrnjeno shemo, to po moje nekaj pove. gotovo se da biti enako hiter tudi z normalno, ampak če bi bilo vseeno, pol dirkači tega ne bi počel. tako je Biaggi bolj izjema, ki potrjuje pravilo. po moje na koncu edini argument proti menjavi ostaja možnost napake. enkrat je nekdo tu napisal, da zdrsna sklopka tu pomaga v takem primeru, al je to res nimam pojma, ampak če res pomaga, potem imaš z R6 eno skrb manj... 

 

pa srečno na letošnjih dirkah, s katerokoli shemo pač... :)

Popravljeno . Popravil jemcek
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Jure in zakaj bi kupoval kitajske ročke, če pa imam lahko problem. To glede vrtanja in ostalega je delal moj kolega, ravno tako na čang-šlang robi in mu dela BP, jaz pa pri zavorah ne bom površen. Moj oče mi je vedno govoril, moraš imeti dobre zavore in dobre gume, da se lahko ustaviš, gas ni važen. Pa mislim, da je imel prav :closedeyes: .

 

Ne vem zakaj bi jih ti kupoval, to je odločitev vsakega posameznika kolk se mu da ubadat s temi zadevami in kolk je siguren vase, da zna zadevo narest tako da je 100%..

 

Jaz svoje motorje (pa ne samo svoje) šraufam že od enega 12 leta starosti dalje sam. Vse, od podiranja mašine na prafaktorje, zavor, itd.. Sam sebi najbolj zaupam in menim, da lahko precenim ali je ena stvar varna ali ne. Če bi dvomil, pač tega ne bi dal na motor.

 

Moje mnenje je, da so navadne kitajske ročke lahko nevarne predvsem zaradi slabih toleranc in slabega fittinga. Če to zadevo rešiš, sem prepričan da so navadne cnc kitajske ročke varne vsaj toliko kot serijske lite ročke.. Govorim za klasične polne shortije, ne za kakšne z miljon spoji in prevrtane po dolgem in počez..

 

Sam jih uporabljam na Suzukiju za na dirkališče, ker mi kratke ročke bolj ustrezajo kot dolge in ker mi je škoda zapravljat ne vem kolk denarja glede na to, da mi je vseeno če bodo zbledele, oziroma ker je itak šansa da jih bom polomil pri padcu. Namestil sem jih sam, tako da je 100% ok in to je to.

 

Na Yamahi sem pa hotel malo bolj fensi pregibne ročke, z nastavitvijo dolžine in take da bodo lepe tudi še po 5 letih, sem pa pač pljunil 200€ in kupil original Braking.

 

Jaz nikakor ne zagovarjam in hvalim kitajskih ročk, nisem pa tudi a priori proti, če jih pač kupuje nekdo, ki se zaveda težav z njimi in jih pač sprejme oziroma je na njih pozoren, tako da ročke po potrebi prilagodi in izključi morebitno nevarnost. Vsak bo zase najbolj vedel kaj mu ustreza.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@jure, tudi jaz "šrafam" najraje vse sam, nimam dveh levih rok, ampak ročke dokler ne izboljšajo kvalitete lahko imaš ti kitajske, jaz vem, da jih ne bom imel. Mene pač ne boš prepričal, zavora je le zavora in niti pod razno ne mislim vrtati v ročko za zavoro!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Maš prav, ampak si pozabil omenit, da je na občutljivost podajanja sile na ročico zadolžen voznik sam z svojimi preciznimi stiski ročice, sama ročica nič kaj dosti ne pomaga, če ne znaš, ali pa ne upaš stisnit ročke....

 

Finta je sam v tem, da se mi zdi potratno dat za npr. Rizoma ročke 300€, ko lahko kupiš solidne za 100€ ali manj, pa za ostali denar še kupiš komplet pletene zavorne cevi.

 

lp 

same ročke niti nimajo nekega učinka na občutljivost zavor......tu šteje predvsem ali imaš gumijaste ali kovinske cevi, ter premer zavornega cilindra

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... to je nekaj tazga, ko da bi harmoniko od nekdaj igral z desno klaviaturo, z levo base..... pol pa kar naenkrat okol obrnu....  :eek:

 

Če malo pomodrujem tule:

 

Ni problem se vozit po mestu, pa na kontra šaltat, ko ti ni treba mislit na nič drugega kot na šaltanje, ker si polno skoncentriran samo na šaltanje...

 

.... bi bil pa po mojem problem na dirki, ko ležiš v zavoju... drsiš... delaš z gasom... z ritjo... gledaš enga pred sabo, kako ga boš dol udaru.. en ti za vrat diha... zmanjkuje sape pod čelado, ko dihaš ko budala... in ni hudič, da se ob vsem tem ne zašaltaš, ko ti je šaltanje od prej čisto rutinsko dejanje... kot dihanje med spanjem...

...čisto tako... tole mi je na misel prišlo zdele....   :P

Pa še moje izkušnje: po dveh letih klasične sheme na pistah sem lansko sezono "obrnil" (a zakaj? ker pri nabavi quickshifter stikala nisem bil dovolj pozoren); pomisleki pa so že po par izhodih na stezo izhlapeli in stvar je bila sprejeta v podzavest kot taka in nič drugačna.

Če primerjam, mi novo precej bolj odgovarja, npr. pri pospeševanju s šaltanjem iz levih ovinkov, pa na ciljni je mnogo enostavnejše; za šaltal dol pa tudi ni blo nekih večjih težav, edino položaj pr. ročice sem moral malce znižat. Logika je preprosta, ko rabiš šaltat kontra kot pri zadnji menjavi, že prej pripraviš škorenj na pravo stran pr. ročke, pa se ne zmotiš ;) V celi sezoni se na pisti nisem nikoli zmotil, čeprav sem pred obrnitvijo premišljal enako skeptično kot ti, ŽN, da bo problem, ko bom v tako vročem fajtu kot si ga slikovito opisal  :kva2: .

Seveda sem hkrati preventivno "obrnil" tudi cestnoturistični motor, pa za vsak slučaj nikoli nisem hotel več sest na motor s klasično shemo. Tu pa so izkušnje slabše, na pisti se šalta kar naprej, na cesti pa ne, pa se zna napaka zgodit enkrat do dvakrat mesečno; ampak vedno sem se zmotil tko, da sem namesto v nižjo dal v višjo, kar pa pri cestnem tempu, ko moramo vozit v modu "slowmotion", ni sploh noben problem :photo:

Kaj svetovati? Ni nemogoče obrnt, seveda se da, a potem (po moje) poti nazaj ni oziroma enkrat taka drugič konta shema ne pride v poštev, razen za izjemno prilagodljive talente, kar pa jaz nisem :grrr .

Odločite se pa sami :)

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ob zadnjem odstavku sem se pa tud jaz spomnil, kdaj imam posledično probleme z obrnjeno shemo...

 

skor vsakič, ko grem s starim ER5 (z original shemo seveda) skozi mesto in se v drugi pripeljem pred semafor moram prav pomislit, kako dat v ler, a gor al dol... mi je včasih že prav smešn, kako da tega ne avtomatiziram, me pa vedno znova nasmeji. na srečo v tem primeru ni usodno če se zašaltam :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@jure, tudi jaz "šrafam" najraje vse sam, nimam dveh levih rok, ampak ročke dokler ne izboljšajo kvalitete lahko imaš ti kitajske, jaz vem, da jih ne bom imel. Mene pač ne boš prepričal, zavora je le zavora in niti pod razno ne mislim vrtati v ročko za zavoro!

 

Če bi jih imel, bi vedel, da ne vrtaš v ročko v zavoro, ampak da je treba včasih prilagoditi zgolj železno pušo v ročki, v katero mora sesti štift zavornega cilindra. V nekaterih primerih paše celo puša od originalnih ročk in samo zamenjaš.

 

Če zadevo narediš natančno nima bit kej narobe, saj nima to popolnoma nobenega vpliva na trdnost in kompaktnost same ročke.

 

Drugače pa kot sem rekel, vsak naj presodi sam, jaz vidim težave v zgoraj omenjenih točkah.. V enem primeru sem precenil, da so mi kljub temu ok, v drugem primeru sem pač precenil, da je bolje kupit firmo. To je to.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pozdravljeni,

 

Eno vprašanje za rejserje. Katero olje za motor se priporoča za Suzuki gsx-r 600, če se motor vozi le po dirkališču? Nekje sem zasledil, da fulsintetika ni najboljša izbira za Suzuki-je. Hvala!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Motul 5100, pa na vsake 1500 km menjat!

men so vsi,ki kaj vedo tak svetovali....a jz vedno 300V in menjava na 5000

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

men so vsi,ki kaj vedo tak svetovali....a jz vedno 300V in menjava na 5000

No pol že delaš narobe.......Miha je napisal točn tko k mora bit. Obremenitve so hude, olje je še najmanj kar lahko mopedu privoščiš :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kao kontra menjalnik je imela LAVERDA pred več kot 25leti....mladi mopedisti

Imela, sam ne kontra obrnjeno shemo ampak stran ( menjalnik je imela na desni strani) ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

men so vsi,ki kaj vedo tak svetovali....a jz vedno 300V in menjava na 5000

Mišljeno je 1500 km, če se voziš izkjučno po dirkališču, za po cest je pa 5000 km priporočljivo če ga priganjaš . Jest tut menjam po cesti 300V na 5000 km in do sedaj na nobenem motorju težav z agregatom.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mišljeno je 1500 km, če se voziš izkjučno po dirkališču, za po cest je pa 5000 km priporočljivo če ga priganjaš . Jest tut menjam po cesti 300V na 5000 km in do sedaj na nobenem motorju težav z agregatom.

tako tud jz delam in problemov ni.Je pa res 5100 cenejši...

 

Tolk let je od Laverde,da mi je ušlo.Vem,da neki ni štimalo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!