Jump to content

Jadranska magistrala


jemcek
DAMI34
Message added by DAMI34

KORISTNE POVEZAVE (klikni me):

*vremenska napovedMeteo Hrvaška , Ilmeteo EU , ventusky-padavine, veter interaktivna mapa

*razmere na cesti: HAK  *gibanje padavindež in oblaki , Yr *veterWindy,  *livecam: kamere hrvaška , kamere live HR  radarji: https://m.hak.hr/map.asp?t=880&g=0 

datoteke za radarje by Snečer

BEST OF JADRANKA (jagodni izbor iz teme jadranska magistrala, ter povezave na potopise okrog jadranke, otokov itd..)

Recommended Posts

pred 2 urami, DAMI34 pravi:

Sej na Ugljan je še slabša cesta 🤣, kar se pa kompromisov tiče 1665234531445.thumb.jpg.0c51bef2c70edbf8a1be6ee23fb1741b.jpg

Krneki... 😂

 

Si spet dol...srečko 😂😂

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tex said:

Od Pag-a (mesta) naprej je edino uporabno, kar se otoka tiče. Ampak res kratki del, ok je reciko od Novalje do Žigljena .. od Posedarja do mesta Pag pa je res booooring, ravni dolgi dolgočasni deli ..

Sem malo pozabil. Mislim de sm zadnjic tam vozil 2011. Idejo sem mel it domov cez Pag. No, ne. 😀

Link to comment
Share on other sites

pred 9 urami, solorider pravi:

Krneki... 😂

 

Si spet dol...srečko 😂😂

Srečki bodo domol rinili. Hak je že zaprl jadranko 🤣

Link to comment
Share on other sites

pred 7 urami, DAMI34 pravi:

Srečki bodo domol rinili. Hak je že zaprl jadranko 🤣

Hak je pussy 😂😂

Link to comment
Share on other sites

pred 9 minutami, solorider pravi:

Hak je pussy 😂😂

sam res, čeprav je kar dobro žgalo od Vinodolca do Rijeke, vi ste itak spizdili v Senju čez. Ampak je HAK dela dramo. Pihatudi v Vipavski dolini, ne morš verjamit, nobenih zapor :D

 

Link to comment
Share on other sites

Burja je burja. To je res.

Razlika je samo, da na vipavskem piha na odprtem...

...na jadranki pa si enkrat v zatišju...v kaki uvali te pa odpihne...in ja...ti poznaš in vipavsko in jadransko burjo....ostali turisti jo pa ne. ...in če enega odpihne nekam se zna močno zakomplicirati glede odgovornosti kako in zakaj...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

slabo poznaš vipavsko, tudi tam nisi (vedno) na odprtem, sicer pa, klapa se je danes zlahka odkotalila do Senja. Hak res hitro pretirava z zapiranjem, dobesedno prehitro. Recimo da je danes bila bolj drama med Senjem in vinodolcem, vsaj po podatkih.

ps. med nama, nobena burja ni fajn, ker ni kostantna, ker piha v sunkih. Sve su ostalo nianse :P, če ni uvale so odboji od bajt, strižni veter, ker ga ograje zmešajo, odrezan veter od nasprotivozečih..skor isto kot gibanje severovzhodnika po pobočju navzdol na jadranki. Sad ga nema, a sad ga ima, pol se pa čudijo kako na koncu uvale useče pod noge.

 

 

pss. burja je burja, odvisno samo kok piha (kaki so sunki), nič kaj bolj in nič manj ni nevarna kot vipavska :P

 

Link to comment
Share on other sites

On 10/8/2022 at 2:45 PM, DAMI34 said:

😁

20221008_115631_HDR_Edited.jpg

Pag. Danes sem bil tam

Baje je bila cesta mimo Senja do Novija zaprta. Čist ok smo se peljali. Srečeval sem motorje in avtodome.

 

1ABFFC4C-E442-4ADE-AF8E-86F694F4493C.jpeg

Edited by Qay
Link to comment
Share on other sites

pred 16 urami, tomaz69 pravi:

@DAMI34, lahko napoveš burjo za sredo,  četrtek? 🤪🤪

burja BO. Sam kolko jo bo je pa druga pesem :P

 

Link to comment
Share on other sites

Nekaj o burji.

Le ta se običajno razvijje ob spremembi vremena/prehodu fronte...več si preberte pri Pečenkotu.

Burja je burja. Silovit in neenakomeren veter običajno severno ali severnovzhodne smeri. Torej hudi in neenakomerni sunki, pa umirjanje pa spet sunek...

 

Burja je vedno enaka, spreminja se samo konfiguracija terena. Zmotno je mišljenje, da so na jadranki najhujši problem uvale. Najhujši problem so ravninski in odprti deli, kjer burja doseže največje sunke..npr relacija Rijeka-Senj. Tam je veliko ravniniskih delov in hudih "zbrisov" v sunkih.

 

Vožnja v burji se loči na 2 dela:

proti burji in z burjo. Običajno je sicer to nek kot, ne pa direktno v veter. Sunki od spredaj so hudo bolj nevarni, kot pa tisti od zadaj (vračanje domov z jadranke je mnogo lažje, manj je destabilizacije vozila)

vožnja v burji pomeni prilagoditi hitrost, če nas sunki preveč premetavajo. Pomeni mehko vožnjo in popuščanje sunkom, kar se odraža kot vožnja pijanca po cesti :P

Ko je burja prehuda, se nikar ne vozit. Vsak ima svoj limit, ampak ko se 1x pojavijo bele pene na morju, ko 1x vidimo zbrise burje v vodi, ki vodo dviguje, je čas za se zamislit. (obrnit ubrat alternativo)

Ker pa ni vedno tako, in ker blesav HAK zapre cesto včasih že pri 10m/sec..kr zračunajte kmje (vsaj po raznih meteo aplikacijah) je žal potrebno zanašanje na samega sebe.

Če vas že ulovi, si pa predstavljajte kako bi se vozili proti tekoči vodi, saj se burja giblje podobno kot tekočina. Če prihaja s severvzhoda, pomeni na poti navzdol v začetku uvale zatišje, ko pa pridemo do konca ovinka, pa udarec pod kolesa. Različni motorji različno reagirajo in zajemajo veter. Prav tako velja, če se pelješ skozi usek, da se bo veter odbil od spodnje stene (morje na desni :P ) Enako se lahko odpbije kje drugje od stavb, ki ležijo na jugu. Kamion/avtobus in razna vozila (vedno pišem o morju na desni, ali vožnji v smeri vzhoda) bodo odrezali sunek burje in povzročili, da nas povleče proti črti, ko bodo pa mimo, bomo dobili novo porcijo severvzhodnika.

 

Zgolj dobronamerno, mogoče komu, ki ni vajen pomagam. Sem že mel nekaj ljudi s sabo, ko so bili členki na rokah beli in so odšli domov s črtico na gatah, ko nas je burja ujela na relaciji Posedarje-Sv. Rok. Pa tut polcajem sem že plačeval, ker sem se švercal mim zapornice. Drgač pa 50 let sem v burji nekje, od kamionov (celo na dveh gumah smo že bili), do kombijev (sunki preko 200km/h), do motorjev...zato sem se neki malga že naučil :P

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

....glej, Dami... tebi, meni in ostalim jadrankarjem, je povsem jasno (no ja, upam da je...) vse to glede burje. ...in imamo "izkušnje" ....in "uvale" sem mislil, kot kratke ravnice, oz. useke v Velebit, kjer burja iznenada useka....

.... napiši to še v jodlarščini, nemščini, češčini, mađarščini , nizozemščini, italijanščini ...itd...itd...in vsem ostalim, ki ne poznajo burje...

ZATO HAK ne tvega in raje zapre cesto.

Od Vipave do Wajdušne ni tolko motoristov.... je pa mnogo prevrnjenih kamijonov in poscanih hlačnic (sem probal osebno, ko sem hotel probati, kako daleč mi bo neslo proti burji  ...   :P  ) 

Link to comment
Share on other sites

lej Živnorc, nikakor ni letel nič nate, mej svoje mnenje, mi je čist vseeno in imaš pravico. Če, smatraš da lažem ali zmotno učim kar povej, kje falim. 

Torej, da povem /potrdim tvoj prav, ni samo sila tista, ki te lah obrne (torej hudi sunki) ampak ko te nekaj preseneti. In ja tudi na koncu uval je nevarno. Vendar, ko to 1x kapiraš in razumeš se da, tudi zelo hude sunke prevozit, ker burja izgubi moč, ko je kaka ovira, torej, drevje, uvala in podobno. Tudi na primorskem imamo Rebernice, kjer so sunki podobni jadranki, pa pot na Col..itd. Ampak največ obrnjenih vozil in vozil v malinah se vidi na ravnem delu.

In med nama povedano, poglej frekvenco motoristov in vozil na jadranki, pa jih primerjaj s frekvenco na primorki..ti bo kmal jasna kalkulacija o nevarnosti.

Še 1x bom pojasnil in to ve že marsikdo. Hak ima merilna mesta na takih lokacijah, ki so velikokrat neprimerne in nemerodajne za realno stanje na magistrali. Lahko opravičuješ HAK kolikor hočeš, pretiravanje je zaščitenje lastne riti pred verjetno odgovornostjo. Pa še dodam, HAK je velikokrat leglo lenuhov, saj jim aplikacija zamuja pri ažurnosti podatkov. Cesto majo klepci zaprto, v reali pa bonaca in kupi motorjev, avtodomov in busov na kat :P, da ne omenjam tega, da včasih pozabijo sneti znak, da je cesta zaprta. Preverjeno večkrat. 

Zakaj to pišem, ker se je realno nemogoče zanesti na HAK in moraš preverjati še druge aplikacije, da zveš dejansko stanje na cesti!!!!

Če bi hotel svoje prigode pisat v burji bi najbrž lahko kako slikanico izdal. Od tega da me je na colski prvi rajdi prestavilo (da dobesedno prestavilo) z Jawo še takrat na drugi pas, do tega ko sva z mojo prečila vipavsko dolino, ko je na tabli pisalo 148km/h (1x in nikol več :P )

Tule na fotki je pa zame že mala malca :D

12193808_949109448491941_7018295332219697498_n.thumb.jpg.fc5735b140723dbc0b1c073751ec787c.jpg

 

V burji jaz najraje pobegnem v skrite ceste med drevje ali v gozd. Velik manj piha :P

 

 

 

Sicer pa jadranke v burji ne maram, ker se ne da lepo vozit. Če te ulovi in je sila, maš pa opcije transferja. Ali na AC, ali ko te ulovijo spet čez hrib in na AC, iz Senja na Podbilo (ni zaprta piha pa še bolj), ali ko je prehudo nazaj pa okrog (če se da), ker smo tudi že prespali in podaljšali za en dan, ker je bila prehuda burja.

 

Link to comment
Share on other sites

 Ali na AC, ali ko te ulovijo spet čez hrib in na AC.....

Izjava- odgovor plave uradne osebe po plačilu kazni za vožnjo v burji ( Kako sedaj nadaljevati vožnjo, če je prepovedano ? ) : sada kad ste platili kaznu, možete se vozit bez ikakvog  problema cileli dan, samo sačuvajte " račun " .......

Link to comment
Share on other sites

Hja burja ...

Sva se leta nazaj vračala iz Dalmacije in pred Karlobagom padla v nevihto ... dežnjake gor in naprej ampak je vse bolj ulivalo in se ustaviva ob neki obcestni "gostioni" in vprašava domačine ob šanku koliko časa bo po njihovih izkušnjah še nalivalo. In odgovor: "Ne več dolgo, samo potem bo pa burja". In sva se odpeljala naprej v naliv proti Rijeki. No v N.Vinodolskem pa sonce in vročina.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Funny. V soboto so med Zatonom obrovačkim in Gračcem vetrnice stale. Čista bonaca. Prav mal čudne so ble za videt. Mirne so bile tudi vse na južnem obzorju. V nedeljo so se fejst vrtele, in vsake tolko…sem mal zaplel po cesti, ne da nisem. 
Burje ne maram. Pogledam Windy, če je preveč zeleno, grem drugje. Enako ne maram kazni. Če na windiju ni videt pregrdo, potvegam kak kratek odsek, senj-vinodol bi rekel. Sploh za domow mi res ni težko po celini pelat. 
463D82ED-8A30-491F-8D9A-D527C326A93F.thumb.png.87901127ab0d5d0bf7eec54d9c3e7e84.png

včeraj sem morda mal pretiraval, pa peljal prevč naokrog. Gračac-Gospič-Plitvice-Slun-Vinica-Črnomelj-Kočevje-Postojna. Od Črnomlja do postojne ene 10km makadama. Jebem volitve županom u goltanec.….

Link to comment
Share on other sites

HAK iz previdnost zapre cesto in jih boli kurac, kaj si mi mislimo. Vse v duhu - saj smo opozorili... enako je na vipavski cesti. Tukaj vsaj opozarjajo .. recimo na cesti Sinj - Knin pa noben ne opozarja in če te tam odpihe, te najdejo čez kakšn let ;) .. sem se ene 30 km čist postran pelju in ko je šel nasproti kamion sem prekleto pazu s katere pika, saj je za trenutek prekinil moč vetra ...

Prav tako nihče ne opozori na moč vetra na relaciji Senožeče - Kozina, kjer sem tudi že imel nevarne situacije. ;) 

 

Link to comment
Share on other sites

pred eno uro, Lipstick pravi:

 Ali na AC, ali ko te ulovijo spet čez hrib in na AC.....

Izjava- odgovor plave uradne osebe po plačilu kazni za vožnjo v burji ( Kako sedaj nadaljevati vožnjo, če je prepovedano ? ) : sada kad ste platili kaznu, možete se vozit bez ikakvog  problema cileli dan, samo sačuvajte " račun " .......

hehehe..si naletel na "razumevajočega". Mene ni pa ni hotel spustit naprej, pa sem navedel isto pravljico (plačana kazen). Iz Karlobaga čez hrib je reku :(

Link to comment
Share on other sites

pred 34 minutami, Kugelschreiber pravi:

Funny. V soboto so med Zatonom obrovačkim in Gračcem vetrnice stale. Čista bonaca. Prav mal čudne so ble za videt. Mirne so bile tudi vse na južnem obzorju. V nedeljo so se fejst vrtele, in vsake tolko…sem mal zaplel po cesti, ne da nisem. 
Burje ne maram. Pogledam Windy, če je preveč zeleno, grem drugje. Enako ne maram kazni. Če na windiju ni videt pregrdo, potvegam kak kratek odsek, senj-vinodol bi rekel. Sploh za domow mi res ni težko po celini pelat. 
463D82ED-8A30-491F-8D9A-D527C326A93F.thumb.png.87901127ab0d5d0bf7eec54d9c3e7e84.png

včeraj sem morda mal pretiraval, pa peljal prevč naokrog. Gračac-Gospič-Plitvice-Slun-Vinica-Črnomelj-Kočevje-Postojna. Od Črnomlja do postojne ene 10km makadama. Jebem volitve županom u goltanec.….

ker moja ne mara burje, ker je pri Vinodolcu kar tolkla burja, in ker nočem da moji slabo dela od premetavanja, sem gladko potegni AC do Rijeke. Še tam je dobro suvalo :D

Žal pa ko greš na AC ali na zadnjo stran Velebita, bo običajno kar nekaj celzijev manj, pa lahko tudi megla in kak dežek. 

Link to comment
Share on other sites

pred eno uro, maus pravi:

HAK iz previdnost zapre cesto in jih boli kurac, kaj si mi mislimo. Vse v duhu - saj smo opozorili... enako je na vipavski cesti. Tukaj vsaj opozarjajo .. recimo na cesti Sinj - Knin pa noben ne opozarja in če te tam odpihe, te najdejo čez kakšn let ;) .. sem se ene 30 km čist postran pelju in ko je šel nasproti kamion sem prekleto pazu s katere pika, saj je za trenutek prekinil moč vetra ...

Prav tako nihče ne opozori na moč vetra na relaciji Senožeče - Kozina, kjer sem tudi že imel nevarne situacije. ;) 

 

...tam ni tolko turistov za oskubit...

Link to comment
Share on other sites

Ob 9. 10. 2022 ob 15:55, DAMI34 pravi:

sam res, čeprav je kar dobro žgalo od Vinodolca do Rijeke, vi ste itak spizdili v Senju čez. Ampak je HAK dela dramo. Pihatudi v Vipavski dolini, ne morš verjamit, nobenih zapor :D

 

Normalno čez gornje jelenje... 😀

Link to comment
Share on other sites

hehehe..si naletel na "razumevajočega". Mene ni pa ni hotel spustit naprej, pa sem navedel isto pravljico (plačana kazen). Iz Karlobaga čez hrib je reku :(

Popolnoma nerazumevajoč mladec na izposoji iz Otočca, tastar se je pa u avtu skrival in se režal, ko sm pršu do nega je pa izjavu: pa gospon I......, nemojte se ljutit, pa jednom morate i vi nešto uplatit .....

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!