Jump to content

Aprilia RS 125


moto_freak

Recommended Posts

On 1/14/2019 at 11:47 AM, Buschi said:

Za navadnega pa verjetno rabim vse tole:

m8bJ7wVJgImSbHPSMHqI6uQ.jpg

Pa se potem ta rave računalnik priklopi na glavnega, ki je pod sedežem, ali je to samostojna enota?

 

Hvala.

Takole je pri Rotax 123 (in verjamem, da pri 122 ni drugace): RAVE krmilnik (spodaj levo) za delovanje potrebuje maso (modra), plus (rumeno-crna - preko kontaktne kljucavnice) in RPM signal z alternatorja (belo-rumena). Tudi ce ga v originalu moped nima, ni tole prav nobena tezava za dograditi, ce je le cilinder tak, da fizicno omogoca vgradnjo RAVE ventila. ;)
 

Pismo pogresam tele prdulje, ravno kolebam med Mano in Futuro za 2. moped, na case pa studiram da bi kar Falcota se naprej koristil za "civilne" namene, za track bike pa si kar eno RS 125 nabavu...

Rotax 123 wiring diagram.jpg

Edited by Zok
Link to post
Share on other sites
  • Replies 18.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • JeRn3j

    934

  • norc 16

    671

  • Aless

    658

  • budacki

    615

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Če 'muka', to ni zalivanje... je manjko bencina. Če hm, kako bi rekel... 'trokira' namesto da bi razvila polne obrate, to je lahko preveč bencina. Tako preko palca to. Pa ja, svečka more biti predpisa

Budacki je bankrotiral zaradi servisiranja 2 taktnih. Dober mehanik je drag, motor bo zdržal malo dlje. Slab mehanik je poceni, motor vtrga malo prej. Na koncu si na istem. 2 taktne mašine niso tak

Takole je pri Rotax 123 (in verjamem, da pri 122 ni drugace): RAVE krmilnik (spodaj levo) za delovanje potrebuje maso (modra), plus (rumeno-crna - preko kontaktne kljucavnice) in RPM signal z alternat

Posted Images

51 minutes ago, Buschi said:

G.profesor, najlepša hvala. Kaj prinese mulc: zelenga al rdečga?

G. prfoks ne pije spljoh, hvala vseeno. :) Aja, se nekaj - nimajo vsi cilindri pripravljene odprtine za RAVE ventil - je za preveriti preden bi sel v nakup opreme. ;)

Link to post
Share on other sites
Ob 17. 1. 2019 ob 23:29, Zok pravi:

 Odprl in zaprl bi se naj med 7250 in 7750 rpm...

Če te prav zastopim, je samo on/off...ni vmesnih stopenj?????

V bistvu bi si lahko naredil sam krmilnik, v bistvu čist mehanskiga?

Link to post
Share on other sites

Nizje obmocje vrtljajev bi bilo po moje neuporabno - ko bi moral potegniti bi odprl plin, vrtljajev se ne bi bilo, kot izpuha pa bi se s tem povecal, s cimer bi se navor zmanjsal... ...podobno kot bi imel razstelan uplinjac oz. zabito dizo.

Edited by Zok
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ok, naslednje vprašanje: kako oz kam je vezana žica za zasilni izklop motorja?

 

In, kje ima RS-ka original shranjen rele za vžig, da ne pride voda do njega?

 

In, če imam sedaj mašino od RS-ke, kako vežem gor original obratomer? Ali je ceneje nabaviti kaj univerzalnega za par dolarjev?

 

Hvala za odgovore.

Link to post
Share on other sites
On 1/30/2019 at 6:11 PM, Buschi said:

Vau, ful živa tema !!!!!

:huh::D

Malce sem offline - siht, otroci, diy projekti itd...

Moja AF1 je imela rele za starter pod tankom - prav tako tudi akumulator in v bistvu tudi motor, pod katerim je zaganjac - vse je bilo relativno skupaj.

Zica za izklop je vezana direktno na vzigalno tuljavo - moja je imela 4 nizkonapetostne zice in eno visokonapetostno. Ce prav pomnim, je bila zica za izklop crne barve, in  le ta je bila vezana na kill switch ter na kontaktno kljucavnico (ki jo je v izkljucenem stanju kratko spojila na maso).

Glede obratomera pa ne pomnim tocno - lahko celo, da je bilo vse skupaj mehansko reseno, preko zajle... ...ce bo kaka ideja o univerzalni armaturi, se javim za pomoc - sem ze eno TAKO vgradil v mojega bivsega Kawija. ;)

Link to post
Share on other sites
Ob 31. 1. 2019 ob 21:14, Zok pravi:

Glede obratomera pa ne pomnim tocno - lahko celo, da je bilo vse skupaj mehansko reseno, preko zajle... ...

A jebi ga sad...sem mislu da je to kej vezano na svečko ali pa kej podobnega.

Ob 31. 1. 2019 ob 21:14, Zok pravi:

.ce bo kaka ideja o univerzalni armaturi, se javim za pomoc -

Ne, neč kej custom, samo obratomer bi dal gor.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
Ob 28. 1. 2019 ob 20:27, Buschi pravi:

Ok, naslednje vprašanje: kako oz kam je vezana žica za zasilni izklop motorja?

 

Ob 31. 1. 2019 ob 21:14, Zok pravi:

Zica za izklop je vezana direktno na vzigalno tuljavo - moja je imela 4 nizkonapetostne zice in eno visokonapetostno. Ce prav pomnim, je bila zica za izklop crne barve, in  le ta je bila vezana na kill switch ter na kontaktno kljucavnico (ki jo je v izkljucenem stanju kratko spojila na maso).

 

Če sedaj prav zastopim, narediš kurcšlus?

Kok pa to vpliva na štromarijo na motorju?

 

Kdorkoli?  Motor mamo razkopan in sedaj pridem do žic.

Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Buschi said:

Če sedaj prav zastopim, narediš kurcšlus?

Kok pa to vpliva na štromarijo na motorju?

Kdorkoli?  Motor mamo razkopan in sedaj pridem do žic.

Dve varjanti podobnih letnikov - Rotax 123 (to sem imel jaz), ki ima tadrago in nezanesljivo vzigalna tuljava znamke SEM s stirimi prikljucnimi zicami in ceno cca 300 eur, in pa Rotax 122 s simpl vzigalno tuljavo in locenim CDI-jem.

Pri Rotax 123 gredo zelena, rdeca in crna direktno na stator, oranzna (!!!) je pa tista, ki prekine dajanje iskre kadar je vezana na maso. Mislim pa, da to ni kratek stik, ampak pac signal za izklopljeno stanje - vzigalna tuljava ima integrirano elektroniko, ne samo tuljavo kot taksno. Med delovanjem motorja mora biti oranzna zica "v luftu", na maso jo spoji kill switch in/ali kontaktna kljucavnica kadar je v izklopljenem stanju. Po danasnjih zakonih bi jo moralo se stikalo na stenderju kadar je motor v prestavi, ampak se teka z moje prve aprilie ne spomnim - niti tega ni na vezalni shemi. Podobne, ce ne celo enake vzigalne tuljave kot tukaj, so se uporabljale tudi pri Husqvarni, pa Husabergu ipd. So takorekoc ozji sorodniki vzigalnih tuljav nekaterih skuterjev, le da ne Aprilia, ne nihce drug ne daje informacij o vlogi posamezne zile, ki gre vanjo. Nekako pa sumim, da je crna za maso, rdeca za napajanje (v tem primeru izmenicno), zelena za CKP dajalnik impulzov (tukaj sem 90% preprican, da bi lahko dobil signal za obratomer), in oranzna za izklop.

Rotax 122 ima loceno CDI skatlo, do katere gre signal, katerega "pobere" tudi elektronski prikazovalnik vrtljajev. Tam je en vrtljaj en impulz.

ApriliaRS125Rotax122WiringDia.jpg

ApriliaRS125Rotax123WiringDia.jpg

Link to post
Share on other sites

Po mojem je shema notranjosti vzigalne tuljave nekako taksna (malce sem jo priredil) - lahko pa, da sta rdeca in zelena ravno kontra, a dvomim. Italijani so v nasprotju s svabi precej predvidljivi glede stroma.

Untitled.png

Link to post
Share on other sites
Ob 22. 2. 2019 ob 21:44, Zok pravi:

 Italijani so v nasprotju s svabi precej predvidljivi glede stroma.

Še dober da mam doma dva Fiata...in tvoja trditev NE drži.

Kable iz statorja mam pa takale:

img20190223172203.jpg

 

 

 

img20190223172147.jpg

Aja, mašina je pa Rotax 122.

Link to post
Share on other sites

Rumeni so trifaza iz statorja (grejo na regulator), tisti en kabel je masa, na dvozilnem konektorju je pa CKP signal (ti trije gredo na CDI).

Ce prav razumem, ima ETX v originalu 123, vi pa imate se 122 motor brez CDI-ja in vzigalne tuljave? Stator, magnet in vzigalna tuljava od 123 ne pasejo na 122?

 

Link to post
Share on other sites

Ne. ETX je letnik 2001 in ima v orginalu 122. Edina razlika napram RS 122 mašini je v tem, da nima rave ventila sploh in ajnlaserja. Vse ostalo je popolnoma enako.

Kakorkoli, kupila sma kao obnovljeno mašino od enga tekmovalca  iz kopra za 600€, sam zdej curi ko pri tuš ročki. Menjala obe zgornji dihtungi, sedaj spušča še spodnja pod cilindrom. Me je precej strah, da sta dva različna bloka in se ne ujema ravnina pod cilindrom.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Kot sem rekel, hvala qurcu, že po barvi se vidi, da sta dva različna bloka, pod cilindrom, ko prideta skupi pa je  0.5mm lufta na vsakem robu  cilindra. Pa še vidi se, kot da bi to potem na hiterco z šmirglpapirjem hotel popravt.

Jej !

Ko si lastiš Aprilio, ti ni nikoli dolgčas: skos neki šraufaš, denar, ki bi ga drugače dal za pir, daš pa za konce al pa za ljudi z drejponkom in nadrezkarjem ...

Link to post
Share on other sites

Nov teden...nov projekt:

spacer.png

Da nama ni dogčas, ko čakama da se pofreza blok prejšnje mašine.

G. profesor, očitno imate bodočega experta za rotax 122 v razredu.

Link to post
Share on other sites

Sam neki mi ni jasn pri rave ventilu: ko je pod obrati je porinjen noter, ko je nad obrati, gre ven, da je izpušni kanal ''prazen'.

Zakaj se potem pri ETX-u mašina ne zasukne do 14.000, če je kanal skoz prazen? Elektronika??

Link to post
Share on other sites
Ob 9. 3. 2019 ob 13:41, Buschi pravi:

Sam neki mi ni jasn pri rave ventilu: ko je pod obrati je porinjen noter, ko je nad obrati, gre ven, da je izpušni kanal ''prazen'.

Zakaj se potem pri ETX-u mašina ne zasukne do 14.000, če je kanal skoz prazen? Elektronika??

Kdorkoli?

Link to post
Share on other sites
On 3/9/2019 at 1:41 PM, Buschi said:

Zakaj se potem pri ETX-u mašina ne zasukne do 14.000, če je kanal skoz prazen? Elektronika??

Kolk jaz razumem (pa nisem se imel ETX-ovega cilindra v rokah), bi morale "kulturnejse" izvedenke motorja imeti nizje kanale - da se izpusni in prelivni kanali odprejo kasneje in zaprejo prej kot pri "zdivjanih" verzijah. RAVE pa potem pri "zdivjanih" verzijah v zaprtem polozaju zniza tocko odprtja in zaprtja, da motor doseze visji izkoristek v srednjem obmocju vrtljajev, kjer je prehitro odprtje in prepozno zaprtje kanalov tezava zaradi prekomernega uhajanja sveze zmesi zraka in goriva v izpuh, resonancni trebuh izpuha pa je zaradi prenizke frekvence udarnih valov izpusnih plinov neucinkovit (je za to obmocje prekratek).

No, najverjetneje imata motorja med seboj se druge razlike - kote vziga, razlicni kompresijski razmerji, razlicne velikost uplinjaca (najhujsi je imel 34 mm ovalni difuzor, kar je v praksi pomenilo sirino 34 mm in visino 39 - hudo, glede na to, da imata moja litrasa vsak dvakrat po 51 mm sesalni grli), razlicna izpuha, ki sta delovala v resonanci v drugacnem obmocju vrtljajev in proizvajala razlicen povratni tlak, itd... Aja, nekateri kasnejsi (po '99? 2000?) so imeli celo katalizator - slisal sem celo nepreverjeno informacijo, da v resonancnem trebuhu, kar je prvovrstna oslarija za performanse in hkrati odlicna taktika za zadostitev zakonskim merilom.

Bi bilo zanimivo videti portmap enega in drugega valja, ter primerjati med seboj.

Drugace pa 14k rpm z Rotaxom 123 nisem nikoli videl - AF-1 '91 se je sukala v najboljsem primeru do 12000, bratranceva RS '92 pa do 12500 - obe sta imeli 123 in ono tadrago vzigalno tuljavo. Morda je bilo s katerimi drugimi verzijami tudi drugace, nisem preprican. ;)

Edited by Zok
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
6 hours ago, Buschi said:

Iz kesla grejo tri cevi. Dober, taspodnja je za bencin, kaj so pa tazgornji dve? Ablauf?

Kam iih speljati?

Navadno je ena oddusek (preprecuje vakuum ko se gladina bencina niza, preprecuje dvig tlaka zaradi hlapov), druga pa odtok roba pod pokrovom za tankanje - ce se ob tankanju kaj polije mimo odprtine, je na levi strani odtok, da se bencin ne zadrzuje... ...ne vem kako bi povedal... :)

...tukaj. Ta cev se naj bi koncala nekje pod/za motorjem. Oddusek pa - poljubno. Pri AF-1 se konca kar v glavi okvirja, pri gornjem krmilnem lezaju.

1409696723070.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




  • Similar Content

    • Maniac
      By Maniac
      Engine: Rotax 122 single cylinder 2-stroke. Aluminium cylinder with Nikasil liner. Fuel: Unleaded petrol. Bore x Stroke: 54mm 54,5mm Total displacement: 124,8cc Compression ratio: 12,5:1 Maximum power at the crank: 11 kW and 16 kW Maximum torque at the crank: 12.2 Nm @ 8000 rpm (11 kW) and 16 Nm @ 9750 rpm (16 kW). Fuel system: Dell’Orto VHST 28 carburettor. Ignition: Electronic CDI ignition. Starting: Kick start. Generator: 12V-180W Lubrification: Separate mixing with variable displacement, volumetric pump. Gear box: 6 speed. Ratios 1st 10/30 2nd 14/29 3rd 17/27 4th 19/25 5th 21/23 6th 22/21 Clutch: Multi-plate wet clutch. Primary drive: Helical gears. Ratio: 19/63. Final drive: Chain. Z 16 gearbox pinion, Z 45 rear wheel sprocket (11 kW); Z 15 gearbox pinion, Z 45 rear wheel sprocket (16 kW). Frame: High strength steel frame with double trellis beam and double cradle. Detachable seat frame. Front suspension: 40 mm upside down hydraulic fork. Wheel travel 260 mm. Rear suspension: Steel swingarm. Hydraulic monoshock with piggy back cylinder. Wheel travel 270 mm. Brakes: Front brake 260 mm disc. Floating caliper with two parallel pistons. Rear brake 220 mm disc. Floating caliper with single piston. Wheels: Front wheel Aluminium, 3.00x17”. Rear wheel Aluminium, 4.25x17”. Tyres: Front tyre Pirelli Diablo, 110/70x17”. Rear tyre Pirelli Diablo, 150/60x17”. Dimensions: Overall length 2,165 mm. Overall width (at brake levers) 850 mm. Overall height (at mirrors) 1,390 mm. Seat height 870 mm. Wheelbase 1,480 mm. Dry weight: 115Kg Fuel tank capacity: 10 litres (including 1.3 litres reserve). Cooling: Liquid cooled. Intake: Reed valve. Maximum speed: 115 kph (11 kW); 120 kph (16 kW). Emissions: Euro 3 (11 kW and 16 kW). Other: Other characteristics Essential multifunctional instrument panel. Colour schemes Off Black
    • poggy
      By poggy
      mene pa zanima, če kdo kej ve o tem motorju?

      dans sm vozu mx 50, pa sm ful navdušen nad tem mopedom, sam je mal prepočasen.

      zanimajo me karakteristike motorja, kak se je voziti z močnejšo različico itd.







      P.S.: pred objavo sem uporabil iskalnik :D :D :D :D :D :D
    • mopedfan
      By mopedfan
      Zanima me ali imate izkušnje s tem motorjem?
      Me zanima ali ima ta motor kakašno serijsko napako a la Aprilia Pegaso in dihtunga glave...?

      Povsod ga označujejo kot dobro touring mašino. Tudi sam sem ga vozil in mi je všeč.
    • Zok
      By Zok
      torej, vprasanje leti predvsem na moj primer - Aprilia AF1 Futura, 125 ccm, 34 KS (25 kW) @ 11.300 rpm, veselje pa se neha ze pri 9.500-10.000??? zdi se mi da je svecka bol "bauga", k z eno staro NGK B10EG (k je predpisana za ta agregat), k je dala skoz ze vsega boga, in je totalka frdirbana, pa ne doseze vec ko 7.000... zdaj mam not B9EG, k tud ni ravno nova, niti ne vem kuk je stara, dobil sem jo z motorjem. zanima me, ce bi bilo kaj boljse, ce svecko menjam, slisal sem namrec za svecke, ki se na teh agregatih uporabljajo v dirkalne namene, agregat pa naj bi dosegel cez 13.000 rpm - je tu fora v svecki, ali v vzigalnem sistemu, nastavitvah predvziga, uplinjaca, itd??

      ja, se to: odkar kurim Castrol TTS se mi se ni zavrtel preko 10.500 rpm, ko sem imel pa Motorex Cross Power 2T (vem, malo cudno se slisi cross power v cestniku, a je slo) pa sem prestavljal pri 11.000, slo je pa tudi preko. je mogoce tudi TTS (delni) krivec za to, da se agregat ne zavrti preko 10.000??

      ne moti me to, da se masina ne vrti visje, moti me to, da mi pri prestavljanju iz prve v drugo prestavo nazaj zapre ventil v izpuhu (ta je odprt nad 7.700 rpm), zato bi rabil malo vec obratov - vsaj 1.500!
    • toxico
      By toxico
      kupil sem si tole.Bil naj bi letnik 94 kje naj izvem če je res.Prvo mi je nagajala prednja zavora spustil sem zrak dolil olje in zdaj prime ravno prav.Zanima če se se sploh še dobi kakšne rezervne dele nove.Kje bi dobil kakšno knjigo za ta motor.In še nekaj mi nagaja , ko je prižgan ne morem prestavit v neutralno oziroma zelo težko, ko ga ugasnem gre brez problema v nevtralno.Zanima me tudi tisti pokrov na rezorvarju za olje ali je to za celoten agregat ali za kaj drugega.Kakšno hlajenje ima voda olje ali...In kakšno olje naj kupim za agregat.

Motosvet Chat

Motosvet Chat

    You don't have permission to chat.
    ×
    ×
    • Create New...

    Important Information

    By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!