Skoči na vsebino

HOMOLOGACIJA vse (izpuhi, agregat, oprema)


Priporočene objave

Objavljeno

Al pa sam zmontiras pa ti kaka firma samo izda potrdilo da so ti oni montirali ,seveda brez placat ;) ..mi je pa reku na homologaciji da lahko namesto potrdila prinesem nacrt oz manual kako ga treba montirat in to je to..

  • Všeč mi je 1
Objavljeno

Ma sej včasih niti sami ne vejo kej bi radi meli :slap:

En zahteva tako, drugi drugače, tretji hoče samo certifikat...

  • Všeč mi je 2
  • 3 tedne pozneje...
Objavljeno

Živijo, mene pa zanima kje bi dobil TUV za svoj izpuh  Rombo namontiran pa je na Z750 2004 letniku. Prejšni lastnik je dobil motor v takšnem stanju in ni nič homologiral jaz pa bi vseeno rad to uredil.

 

  • 3 tedne pozneje...
Objavljeno

Živjo,

par vpašanj, na gsxr 750 k7 imam plan menjati izpuh, verjetno bom vzel Arrow Thunder. V kolikor bi namesto katalizatorja vzel še decat cev, ali bi potreboval tudi power commander? Verjetno bi mi decat cev lahko naredil kak lokalen mojster, saj kot gledam je pri Arrow ta cev zgolj vmesna krivina, katero prodajajo za 100+ eur. Ali bi moral odklopiti ventil, v kolikor namestim decat?

Hvala za odgovore in lp

Objavljeno

Živjo :)

Rad bi dal na motor en MIVVov izpuh. Prodajalec pravi da zraven dobim ECE certifikat. Je samo s tem možno homologirati izpuh, al bom imel še en kup težav da bom legalno spravil nov ror na motor?

Objavljeno

Poleg certifikata boš potreboval še potrdilo o strokovni vgradnji. 

Objavljeno

Aha, hvala :) Ugibam da za to spet rabiš enga specializiranega mehanika, ki je pooblaščen za te zadeve, al kako je pol z tem? 

Objavljeno
8 hours ago, upp said:

Aha, hvala :) Ugibam da za to spet rabiš enga specializiranega mehanika, ki je pooblaščen za te zadeve, al kako je pol z tem? 

Lahko sam zmontiraš, potem se pa zmeniš z mehanikom, da ti izpolni potrdilo in mu za to nekaj plačaš oz pač stvar dogovora z njim. Vzorec obrazca lahko najdeš tule:

http://www.rti.si/index.php?option=com_content&task=view&id=40&Itemid=54&lang=sl

Objavljeno

Evo. Sem nabavil MIVV auspuh. Sedaj pa me zanima vaše mnenje.

Zakaj je potrebno pri nas homologirati izpuh?

Kdo lahko ugotovi da izpuh ni tovarniško vgrajen?

Ali se sploh splača izvesti homologacijo, če ima izpuh certifikat izdan v EU?

 

Objavljeno

certifikat ti ne pomaga nic. izpuha pri nas NE homologiras, ampak samo vpises v homol. karton. kot vsako drugo spremembo na vozilu. vem, neumnost a tak je pac zakon..

  • Všeč mi je 3
Objavljeno
pred 1 uro, carmagedon pravi:

certifikat ti ne pomaga nic. izpuha pri nas NE homologiras, ampak samo vpises v homol. karton. kot vsako drugo spremembo na vozilu. vem, neumnost a tak je pac zakon..

To razumem. Pa kdo to sploh kontrolira. Policaj ne ve, kaj mora bit na motorju, na tehničnem prav tako ne, bolj kot ne ugibajo. V mislih sem imel to, ali in na podlagi česa, lahko sploh kdorkoli podvomi o posameznem delu motorja.

Objavljeno

Sej policaj ni neumen da ne pozna firme arrow mass akrapovic in se in se..

  • Všeč mi je 3
Objavljeno
6 minutes ago, tomash said:

To razumem. Pa kdo to sploh kontrolira. Policaj ne ve, kaj mora bit na motorju, na tehničnem prav tako ne, bolj kot ne ugibajo. V mislih sem imel to, ali in na podlagi česa, lahko sploh kdorkoli podvomi o posameznem delu motorja.

Seveda da lahko. 

Če kontrolirajo glasnost motorja verjemi da vejo tudi kaj je original izpuh in kaj ne. In neboš prvi, ki bo ostal brez tablice. :) 
Imam primer, ko je na tehničnem gledal homologacijo in mu ni bilo jasno zakaj ima motor nalepko 'Akrapovič' v homologaciji pa piše LeoVince. No nakoncu je lepo dobil razlago, da če daš na fičota znak od ferrarija še ne pomeni da je to ferrari. 
Za kateri motor se pa gre? Nasploh pa, če je izpuh za omenjeni motor, homologiraj si boš prišparal marsikatero nerodno situacijo v naši deželici. :)
 

 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Magična številka E xx xxx pove tistemu, ki kontrolira čisto vse, v bazi podatkov Exx  je med drugim tudi tehniška risba z vsemi merami in detajli, predvsem pa točni podatki za kateri tip in vrsto-znamko motorja je podeljena, seveda  tudi predpisani nivo hrupa.

Objavljeno

saj ne gre za prekoračitev hrupa. Izpuh je primeren po vseh lastnostih za ta motor in ga je mogoče vpisati brez problemov v homologacijski karton. Vendar. Kaj doprinese vpis. 

Še enkrat, lahko kdo ugotovi, da le to ni original. Ne verjamem, da policaj ve kaj paše na posamezni motor. Zanima pa me, so že komu zahtevali homologacijo izpuha, in kdo je le to zahteval. 

Na koncu bom itak naredil ta vpis, ker pač tako pravi naša zakonodaja, ki jo btw ne spoštujem jo pa upoštevam.

 

Objavljeno
pred 8 urami, tomash pravi:

Evo. Sem nabavil MIVV auspuh. Sedaj pa me zanima vaše mnenje.

Zakaj je potrebno pri nas homologirati izpuh?

Kdo lahko ugotovi da izpuh ni tovarniško vgrajen?

Ali se sploh splača izvesti homologacijo, če ima izpuh certifikat izdan v EU?

 

                                                                                            1. člen

(vsebina zakona)

Ta zakon ureja pogoje za dajanje motornih in priklopnih vozil na trg, njihovo registracijo in udeležbo v cestnem prometu in pri opravljanju kmetijskih ali gozdarskih del, pogoje za opravljanje nalog tehničnih služb, strokovnih in registracijskih organizacij, vodenje zbirk podatkov o vozilih in nadzor nad izvajanjem tega zakona ter dostop do informacij o popravilu in vzdrževanju vozil.

2. člen

(predpisi Evropske unije)

Ta zakon deloma prenaša v pravni red Republike Slovenije naslednje direktive:

1.      Direktiva 2007/46/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 5. septembra 2007 o vzpostavitvi okvira za odobritev motornih in priklopnih vozil ter sistemov, sestavnih delov in samostojnih tehničnih enot, namenjenih za taka vozila (okvirna direktiva) (UL L št. 236 z dne 9. 10. 2007, str. 1), zadnjič spremenjena z Uredbo Komisije (EU) 2015/45 z dne 14. januarja 2015 o spremembi Direktive 2007/46/ES Evropskega parlamenta in Sveta in Uredbe Komisije (ES) št. 692/2008 glede inovativnih tehnologij za zmanjšanje emisij CO2 iz lahkih gospodarskih vozil (UL L št. 9 z dne 15. 1. 2015, str. 1);

2.      Direktiva 2009/40/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 6. maja 2009 o tehničnih pregledih motornih vozil in njihovih priklopnikov (UL L št. 141 z dne 6. 6. 2009, str. 12), zadnjič spremenjena z Direktivo Komisije 2010/48/EU z dne 5. julija 2010 o prilagoditvi Direktive 2009/40/ES Evropskega parlamenta in Sveta o tehničnih pregledih motornih vozil in njihovih priklopnikov (UL L št. 173 z dne 8. 7. 2010, str. 47);

3.      Direktiva (EU) 2015/413 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. marca 2015 o lažji čezmejni izmenjavi informacij o prometnih prekrških, povezanih z varnostjo v cestnem prometu (UL L št. 68 z dne 13. 3. 2015, str. 9, v nadaljnjem besedilu: Direktiva 2015/413/EU),

4.      Direktiva 2002/24/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. marca 2002 o homologaciji dvo- in trikolesnih motornih vozil in o razveljavitvi Direktive Sveta 92/61/EGS (UL L št. 124 z dne 9. 5. 2002, str. 1), zadnjič spremenjena z Direktivo Komisije 2013/60/EU z dne 27. novembra 2013 o spremembi Direktive 97/24/ES Evropskega parlamenta in Sveta o določenih sestavnih delih in značilnostih dvo- ali trikolesnih motornih vozil, Direktive 2002/24/ES Evropskega parlamenta in Sveta o homologaciji dvo- in trikolesnih motornih vozil ter Direktive 2009/67/ES Evropskega parlamenta in Sveta o vgradnji svetlobnih in svetlobno-signalnih naprav na dvo- ali trikolesna motorna vozila zaradi prilagoditve tehničnemu napredku (UL L št. 329 z dne 10. 12. 2013, str. 15), in

5.      Direktiva Evropskega parlamenta in Sveta 2003/37/ES z dne 26. maja 2003 o homologaciji kmetijskih in gozdarskih traktorjev, njihovih priklopnikov in zamenljivih vlečenih strojev ter njihovih sistemov, sestavnih delov in samostojnih tehničnih enot in o razveljavitvi Direktive 74/150/EGS (UL L št. 171 z dne 9. 7. 2003, str. 1), zadnjič spremenjena z Direktivo Komisije 2014/44/EU z dne 18. marca 2014 o spremembi prilog I, II in III k Direktivi Evropskega parlamenta in Sveta 2003/37/ES o homologaciji kmetijskih in gozdarskih traktorjev, njihovih priklopnikov in zamenljivih vlečenih strojev ter njihovih sistemov, sestavnih delov in samostojnih tehničnih enot (UL L št. 82 z dne 20. 3. 2014, str. 20).

 

...

53. člen

(evidentirane spremembe)

(1) Lastnik vozila mora zagotoviti, da se spremembe na vozilu, nastale po homologaciji ali posamični odobritvi, ki ne spadajo med predelave vozil po 19. členu tega zakona, v roku iz četrtega odstavka 33. člena tega zakona evidentirajo pri tehnični službi.

(2) Med spremembe iz prejšnjega odstavka spada vgradnja sestavnih delov, ki se razlikujejo od nadomestnih delov, a so bili odobreni za vgradnjo v določen tip (varianto ali izvedenko) vozila, kot so npr.:

1.      izpušni sistemi,

2.      mehanske naprave za spenjanje vozil razreda A 50 in B 50 (vlečne krogle premera 50 mm in vlečne glave zanje), ali

3.      spojlerji.

(3) Vgradnje iz prejšnjega odstavka se ne štejejo za predelave, če jih izvedejo proizvajalci teh delov ali pravne osebe ali samostojni podjetniki posamezniki, ki so registrirani za vzdrževanje in popravila vozil. Izvajalec vgradnje mora o opravljeni vgradnji izdati potrdilo.

(4) Z globo 150 eurov se kaznuje za prekršek posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena.

(5) Z globo 1000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 150 eurov. Z globo 500 eurov se kaznuje za prekršek tudi odgovorna oseba državnega organa ali organa samoupravne lokalne skupnosti, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena.

 

Si vse prebral ? Potem boš tudi to. Res misliš, da si ravno ti najbolj pameten ? Ker očitno tako misliš in to tudi napišeš, saj zelo dvomiš v znanje marsikoga s postavljanjem takšnih vprašanj. Ne moreš si misliti, kaj vse nekateri vedo in, kaj vse znajo. Upaj, da ne boš spoznal njihovega znanja na najbolj nezaželen in neprijeten način.  

Objavljeno
pred 3 minutami, Borutt pravi:

                                                                                            1. člen

(vsebina zakona)

Ta zakon ureja pogoje za dajanje motornih in priklopnih vozil na trg, njihovo registracijo in udeležbo v cestnem prometu in pri opravljanju kmetijskih ali gozdarskih del, pogoje za opravljanje nalog tehničnih služb, strokovnih in registracijskih organizacij, vodenje zbirk podatkov o vozilih in nadzor nad izvajanjem tega zakona ter dostop do informacij o popravilu in vzdrževanju vozil.

2. člen

(predpisi Evropske unije)

Ta zakon deloma prenaša v pravni red Republike Slovenije naslednje direktive:

1.      Direktiva 2007/46/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 5. septembra 2007 o vzpostavitvi okvira za odobritev motornih in priklopnih vozil ter sistemov, sestavnih delov in samostojnih tehničnih enot, namenjenih za taka vozila (okvirna direktiva) (UL L št. 236 z dne 9. 10. 2007, str. 1), zadnjič spremenjena z Uredbo Komisije (EU) 2015/45 z dne 14. januarja 2015 o spremembi Direktive 2007/46/ES Evropskega parlamenta in Sveta in Uredbe Komisije (ES) št. 692/2008 glede inovativnih tehnologij za zmanjšanje emisij CO2 iz lahkih gospodarskih vozil (UL L št. 9 z dne 15. 1. 2015, str. 1);

2.      Direktiva 2009/40/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 6. maja 2009 o tehničnih pregledih motornih vozil in njihovih priklopnikov (UL L št. 141 z dne 6. 6. 2009, str. 12), zadnjič spremenjena z Direktivo Komisije 2010/48/EU z dne 5. julija 2010 o prilagoditvi Direktive 2009/40/ES Evropskega parlamenta in Sveta o tehničnih pregledih motornih vozil in njihovih priklopnikov (UL L št. 173 z dne 8. 7. 2010, str. 47);

3.      Direktiva (EU) 2015/413 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. marca 2015 o lažji čezmejni izmenjavi informacij o prometnih prekrških, povezanih z varnostjo v cestnem prometu (UL L št. 68 z dne 13. 3. 2015, str. 9, v nadaljnjem besedilu: Direktiva 2015/413/EU),

4.      Direktiva 2002/24/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. marca 2002 o homologaciji dvo- in trikolesnih motornih vozil in o razveljavitvi Direktive Sveta 92/61/EGS (UL L št. 124 z dne 9. 5. 2002, str. 1), zadnjič spremenjena z Direktivo Komisije 2013/60/EU z dne 27. novembra 2013 o spremembi Direktive 97/24/ES Evropskega parlamenta in Sveta o določenih sestavnih delih in značilnostih dvo- ali trikolesnih motornih vozil, Direktive 2002/24/ES Evropskega parlamenta in Sveta o homologaciji dvo- in trikolesnih motornih vozil ter Direktive 2009/67/ES Evropskega parlamenta in Sveta o vgradnji svetlobnih in svetlobno-signalnih naprav na dvo- ali trikolesna motorna vozila zaradi prilagoditve tehničnemu napredku (UL L št. 329 z dne 10. 12. 2013, str. 15), in

5.      Direktiva Evropskega parlamenta in Sveta 2003/37/ES z dne 26. maja 2003 o homologaciji kmetijskih in gozdarskih traktorjev, njihovih priklopnikov in zamenljivih vlečenih strojev ter njihovih sistemov, sestavnih delov in samostojnih tehničnih enot in o razveljavitvi Direktive 74/150/EGS (UL L št. 171 z dne 9. 7. 2003, str. 1), zadnjič spremenjena z Direktivo Komisije 2014/44/EU z dne 18. marca 2014 o spremembi prilog I, II in III k Direktivi Evropskega parlamenta in Sveta 2003/37/ES o homologaciji kmetijskih in gozdarskih traktorjev, njihovih priklopnikov in zamenljivih vlečenih strojev ter njihovih sistemov, sestavnih delov in samostojnih tehničnih enot (UL L št. 82 z dne 20. 3. 2014, str. 20).

 

...

53. člen

(evidentirane spremembe)

(1) Lastnik vozila mora zagotoviti, da se spremembe na vozilu, nastale po homologaciji ali posamični odobritvi, ki ne spadajo med predelave vozil po 19. členu tega zakona, v roku iz četrtega odstavka 33. člena tega zakona evidentirajo pri tehnični službi.

(2) Med spremembe iz prejšnjega odstavka spada vgradnja sestavnih delov, ki se razlikujejo od nadomestnih delov, a so bili odobreni za vgradnjo v določen tip (varianto ali izvedenko) vozila, kot so npr.:

1.      izpušni sistemi,

2.      mehanske naprave za spenjanje vozil razreda A 50 in B 50 (vlečne krogle premera 50 mm in vlečne glave zanje), ali

3.      spojlerji.

(3) Vgradnje iz prejšnjega odstavka se ne štejejo za predelave, če jih izvedejo proizvajalci teh delov ali pravne osebe ali samostojni podjetniki posamezniki, ki so registrirani za vzdrževanje in popravila vozil. Izvajalec vgradnje mora o opravljeni vgradnji izdati potrdilo.

(4) Z globo 150 eurov se kaznuje za prekršek posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena.

(5) Z globo 1000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 150 eurov. Z globo 500 eurov se kaznuje za prekršek tudi odgovorna oseba državnega organa ali organa samoupravne lokalne skupnosti, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena.

 

Si vse prebral ? Potem boš tudi to. Res misliš, da si ravno ti najbolj pameten ? Ker očitno tako misliš in to tudi napišeš, saj zelo dvomiš v znanje marsikoga s postavljanjem takšnih vprašanj. Ne moreš si misliti, kaj vse nekateri vedo in, kaj vse znajo. Upaj, da ne boš spoznal njihovega znanja na najbolj nezaželen in neprijeten način.  

Opala, zdaj sem pa dojel. Se pravi, če postaviš vprašanje si najbolj pameten. Saj sem napisal kaj bom naredil, čeprav to ni smiselno. Ko bomo vsi pihali v isti rog, potem bo šele veselica. Pa brez zamere. Še vedno pa čakam na kakšen konkreten odgovor. 

In da ponovim vprašanje:

Kakšna je fizična razlika med Izpuhom, ki je vpisan v kartonček in v primerjavi s tem istim izpuhom, ki ni vpisan v kartonček?

In odgovor je:

Je ni. Le da je potrebno do okenčka nesti papirje, plačati račun, dobiš štempel in smo potem bolj papeški od papeža.

Objavljeno
pred 29 minutami, tomash pravi:

Opala, zdaj sem pa dojel. Se pravi, če postaviš vprašanje si najbolj pameten. Saj sem napisal kaj bom naredil, čeprav to ni smiselno. Ko bomo vsi pihali v isti rog, potem bo šele veselica. Pa brez zamere. Še vedno pa čakam na kakšen konkreten odgovor. 

In da ponovim vprašanje:

Kakšna je fizična razlika med Izpuhom, ki je vpisan v kartonček in v primerjavi s tem istim izpuhom, ki ni vpisan v kartonček?

In odgovor je:

Je ni. Le da je potrebno do okenčka nesti papirje, plačati račun, dobiš štempel in smo potem bolj papeški od papeža.

Očitno se samo meni da ukvarjati s teboj in s tvojimi vprašanji. 

Zakon je bil napisan, sprejet in je v veljavi. In v tej knjigi piše, kaj moraš narediti v primeru spremembe na vozilu. Kakor tudi piše, da moraš motorno vozilo registrirati . Kakšna razlika pa je med neregistriranim in med registriranim motornim vozilom ? 

Objavljeno

Zdajle pač imava čas. Če bo pa še nekaj časa tako vreme bomo pa raje na motor šli. Kakorkoli, strinjam se z dejstvi, ki si jih navedel. Se pa oddaljuješ od vprašanja. Kdo ve ali je izpuh originalen ali ne? policaj in tehnični pregledovalec o tem nimata pojma. Izgled ustreza, hrup prav tako, kaj je potem lahko povod za preverjanje vpisa v kartonček, ki si ga je izmislila birokracija, mislim da okoli leta 1990.

Objavljeno (popravljeno)

Ugotavljam, da tudi ta forum počasi bolj postaja prostor za trolanje kot pa neke konstruktivne debate. Postavim vprašanje par postov zgoraj, nobenega odgovora...naslednjih 20 postov pa bo o tem, ali bo policaj ugotovil, če ima originalen izpuh ali ne.  

Stvar je sila preprosta, zakonodaja je takšna kakršna je. Lahko jo kršiš in se ne bo zgodilo nič, lahko te pa že na prvi furi ustavijo in dobiš kazen 400eur. Tudi v Sloveniji obstaja kak policaj, ki pa se spozna na motorje...kakšen bi se našel tudi na tem forumu. Če ti je vredno rizika tistih par deset evrov, kolikor stane homologacija...be my guest, I dont f*** care. 

Popravljeno . Popravil jl79
Objavljeno
pred 1 uro, tomash pravi:

Zdajle pač imava čas. Če bo pa še nekaj časa tako vreme bomo pa raje na motor šli. Kakorkoli, strinjam se z dejstvi, ki si jih navedel. Se pa oddaljuješ od vprašanja. Kdo ve ali je izpuh originalen ali ne? policaj in tehnični pregledovalec o tem nimata pojma. Izgled ustreza, hrup prav tako, kaj je potem lahko povod za preverjanje vpisa v kartonček, ki si ga je izmislila birokracija, mislim da okoli leta 1990.

Zakaj pa vgrajuješ drug izpuh, če je po več karakteristikah in izgledu enak originalu, kot sam navajaš ? Ti samo misliš, da nihče nič ne ve. Sem ti že prej napisal, da boš neprijetno presenečen v najmanj ustreznem času. 

Pa bi te prosil za kakšno sliko teh izpuhov, da jih bomo vsi videli in poskusili ugotoviti kakšno razliko med originalnim in neoriginalnim. 

Objavljeno

Očitno sem bil nerazumljen. Se umikam.

Objavljeno

Ma dobro kaj ti ni jasno? Ali daš tistih nekaj € za vpis v karton katerga nato prefotokopiraš in furaš vedno s seboj.

V nasprotnem primeru se greš odpadnika in ne daš cekina državi za nekaj zelo zelo relativno smiselnega. Ko (če) te dobijo pa ti bo ostalo le še za lonček vazelina a kaj ko bi ga moral kupit že prej...

V 4 letih in 3X.000 km me ni živ bog ustavil... naj tako tudi ostane čeprav ne skrivam nič kaznivega...

Kupil "nov" motor pred kratkim in dobil zraven vpisane leovince dimnike... če nebi bili, bi jih sam dal in to samo za met mir. Še celo db killerje sem nazaj noter ušraufal ker ni za civilizacijo brez.

No pa imaš zdaj vse odgovore na mestu in mojega subjektivnega zreduciranega na minimum.

Objavljeno

kateri certifikat morem imet zraven za homologacijo, zakaj sta dva, v čem je razlika...

e1

E24

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!