Skoči na vsebino

Enosledna električna vozila (e kolesa, e skiro itd.)


Priporočene objave

Objavljeno

Pa ne pozabimo na zakon:

16.   »motorno vozilo« je vozilo, namenjeno vožnji po cesti z močjo lastnega motorja. Med motorna vozila ne spadajo tirna vozila in kolesa s pedali z dodatnim pogonom, opremljena s pomožnim električnim motorjem z največjo trajno nazivno močjo, ki je manjša ali enaka 250 W, katerega izhodna moč se prekine, kadar kolesar preneha poganjati pedala, sicer pa se progresivno zmanjšuje in končno prekine, preden hitrost vozila doseže 25 km/h;

http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO7333

Torej vsa motorna kolesa ki imajo motorje več kot 250W... so kaj nelegalna ali mopedi ? Torej ni nikjer napisano da je glavni pogoj 25km/h, tudi 250W je zgornja meja.

In teoretično je tudi vprašljiva uporaba "tipke za gas", ker v zakonu piše, nič pedaliranja = nič moči elektromotorja.

V Franciji že ukrepajo

https://siol.net/avtomoto/novice/neverjetna-kazen-ce-predelajo-elektricno-kolo-520868

Takod a meni se zdijo malce brezveze omejitve, če je že asistenca bi lahko bila tudi po ravnini .. namestiš ne samo max asistenco ampak tudi minimum, torej doda tudi po ravnini malce pomoči za premagovanje zračnega upora.

 

Objavljeno
pred 26 minutami, smasher pravi:

Pa ne pozabimo na zakon:

16.   »motorno vozilo« je vozilo, namenjeno vožnji po cesti z močjo lastnega motorja. Med motorna vozila ne spadajo tirna vozila in kolesa s pedali z dodatnim pogonom, opremljena s pomožnim električnim motorjem z največjo trajno nazivno močjo, ki je manjša ali enaka 250 W, katerega izhodna moč se prekine, kadar kolesar preneha poganjati pedala, sicer pa se progresivno zmanjšuje in končno prekine, preden hitrost vozila doseže 25 km/h;

http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO7333

Torej vsa motorna kolesa ki imajo motorje več kot 250W... so kaj nelegalna ali mopedi ? Torej ni nikjer napisano da je glavni pogoj 25km/h, tudi 250W je zgornja meja.

In teoretično je tudi vprašljiva uporaba "tipke za gas", ker v zakonu piše, nič pedaliranja = nič moči elektromotorja.

V Franciji že ukrepajo

https://siol.net/avtomoto/novice/neverjetna-kazen-ce-predelajo-elektricno-kolo-520868

Takod a meni se zdijo malce brezveze omejitve, če je že asistenca bi lahko bila tudi po ravnini .. namestiš ne samo max asistenco ampak tudi minimum, torej doda tudi po ravnini malce pomoči za premagovanje zračnega upora.

 

kmalu bodo tablico dobili električarji :) da se malo zasluži itd.

Objavljeno
pred 9 urami, Snečer pravi:

kmalu bodo tablico dobili električarji :) da se malo zasluži itd.

Pa kakšen test CPP-ja ;)

 

Objavljeno
pred 19 urami, a79 pravi:

Evo konkreten podatek: baterija Yamaha 500 Wh,v veliki vecini 2 stopnja pomoci (se vedno eco mode), imam 77kg. Zadnje tri fure 88km, od tega 2170 visincev, asfalt 50%, makedam 35% ostalo pa gozdne poti. Merjeno z garmin forerunner 245...

Podatek o teži kolesarja je zelo pomemben... Jaz sem tudi testiral, dobrih 100 kg žive teže, kar hudi klanci, doseg nekaj čez 30 km s 500 Wh baterijo. Kolega s 650 Wh baterijo na isti furi skoraj 50 km dosega. Zato je pomemben podatek tudi prenos, jaz sem kolo rinil v breg (36 - 42), mogoče bi s prenosom 15 - 51 lahko celo zvozil?

Objavljeno

Ko sem malo gledal @smasher- jev predlog, ter kolo, katerega vam je dal povezavo na mimogužve, vam rečem, da to ni to. Če hočete res pravo e-kolo, potem se izogibajte kolesom z HUB varjanto, temveč izberite CRANK. Zato pa je cena kolesa na linku samo 1600e. Za resno kolesarjenje to ni, za do službe in nazaj, ter kakšen izlet po ravnini, mogoče. 

Objavljeno

Se strinjam s @Kričač, kot sem rekel, taka kolesa so v tujini okoli 700-800 eur, pri nas pa 2x cena. In sem tudi napisal da ni mišljeno kot resno kolo ampak lepša varjanta kot trenutni city bajki za se vozit na šiht. Ni to resno kolo.

Kaj pa meniš o nadgradnjah za v gonilke ki sem jih linkal? 

Objavljeno
pred 2 minutami, smasher pravi:

Se strinjam s @Kričač, kot sem rekel, taka kolesa so v tujini okoli 700-800 eur, pri nas pa 2x cena. In sem tudi napisal da ni mišljeno kot resno kolo ampak lepša varjanta kot trenutni city bajki za se vozit na šiht. Ni to resno kolo.

Kaj pa meniš o nadgradnjah za v gonilke ki sem jih linkal? 

Nadgradnja v gonilke, pa če črto potegneš je stvar predraga. Ta denar, ki bi vložil v samo nadgradnjo daš na stran, nekaj dodaš in kupiš stvar, kot se šika. 

Veš kaj pravijo, kdor slabo kupi, 2x kupi. 

Objavljeno
pred 12 minutami, smasher pravi:

Kaj pa meniš o nadgradnjah za v gonilke ki sem jih linkal? 

Brez baterije.

Nadgradnje so občutno predrage. Morale bi bit v rangu 200-300€ (z baterijo) so pa 600-800€ .

lp

Objavljeno

js mam motor v zadnjem kolesu.... boljsi obcutek kot ce mas srednji pogon ali spredaj... ima tudi gas... gre skor 70 km/h v rahel klanec.... pac mal pomagas gont....

uradno je dovoljen  max 250w in brez gasa.... js mam to namest mopeda za okol bajte , po cesti se vozm  tam kjer ni prakticno nobenga... policajev pa se manj.... tako da kar naj kaznujejo mulčke po lj  ki s skiroji in kolesi ogrozajo sebe in druge z norenjem....podpiram, eni so res budale

Objavljeno
14 hours ago, franc said:

Brez baterije.

Nadgradnje so občutno predrage. Morale bi bit v rangu 200-300€ (z baterijo) so pa 600-800€ .

lp

Ja ta nižja cena je če kupiš motor v feltni, tisti z gonilko pride okoli 300 samo motor. 

Se pa ne strinjam da je nadgradnja z motorjem v ginilki slaba ideja. Recimo da ima nekdo polno vzmeten MTB, star cca 10 let, recimo anthem 2010 letnik, greš prodat, dodaš dva jurja pa maš novo kolo, čeprav s starim ni nič narobe, kaj ni smiselno (ko se poceni) kit motor v gonilke za 500 eur, pa sr greš podobno vozit okoli kot tisti ki je ravnokar dal 2k+? 

Objavljeno
pred 13 urami, bajkr88 pravi:

js mam motor v zadnjem kolesu.... boljsi obcutek kot ce mas srednji pogon ali spredaj... ima tudi gas... gre skor 70 km/h v rahel klanec.... pac mal pomagas gont....

Takšna kolesa na hub varjanto so jajca. To je res potuha, ker motor vklopiš in te "vleče" v klanec, saj ni potrebe po poganjanju pedalov.

Pri ta pravih kolesih pa je potrebno nonstop obračat pedala, motor pa postopoma dodaja motorno moč, glede na pritisk pedalov, saj zaradi tega ima motor 6 senzorjev, kateri spremljajo pritisk gonilke. Zakomplicirana stvar, ampak vrhunska v praksi. 

Zato pa tisti, ki se še nikoli niso peljali s pravim električnem kolesu, prodajajo bučke in pametujejo, kot ta trenutek samooklicani virologi, doktorji...  Ljudje imajo napačno predstavo... mislijo, da vklopiš motor in ni potrbe gonit... jok brate, odpade. 

Objavljeno
pred 2 urami, Kričač pravi:

Takšna kolesa na hub varjanto so jajca. To je res potuha, ker motor vklopiš in te "vleče" v klanec, saj ni potrebe po poganjanju pedalov.

Pri ta pravih kolesih pa je potrebno nonstop obračat pedala, motor pa postopoma dodaja motorno moč, glede na pritisk pedalov, saj zaradi tega ima motor 6 senzorjev, kateri spremljajo pritisk gonilke. Zakomplicirana stvar, ampak vrhunska v praksi. 

Zato pa tisti, ki se še nikoli niso peljali s pravim električnem kolesu, prodajajo bučke in pametujejo, kot ta trenutek samooklicani virologi, doktorji...  Ljudje imajo napačno predstavo... mislijo, da vklopiš motor in ni potrbe gonit... jok brate, odpade. 

imam 5 stopenj pomoči... + gas

na 3 stopnji gre ze ko norc, ful pomaga... v 5 stopnji+ da daš prestave za v klanec in seveda goniš prides pa v vsak hud klanc po travi... gas ne uporabljam skor nikoli... no tud samega kolesa ne ker nardim okol 100km na leto :D

pa nevem pa kaj je z vami in to vašo  potuho itd..  a ste retardi? kot bi reku kaj se mores vozt z motorjem ce imaš avto pa bus? pa naj ima kdor hoče kar hoče... js sm si ga pozimi predelav zarad zabave in ker me je zanimal kako je itd.... so pa bli tud komentarji enkat starga deca da kaj mi bo elektrika ker sem še mlad itd...lool...  kaj te kurac briga 

 

 

IMG_20190803_142912.jpg

Objavljeno
pred 2 urami, Kričač pravi:

Takšna kolesa na hub varjanto so jajca. To je res potuha, ker motor vklopiš in te "vleče" v klanec, saj ni potrebe po poganjanju pedalov.

Pri ta pravih kolesih pa je potrebno nonstop obračat pedala, motor pa postopoma dodaja motorno moč, glede na pritisk pedalov, saj zaradi tega ima motor 6 senzorjev, kateri spremljajo pritisk gonilke. Zakomplicirana stvar, ampak vrhunska v praksi. 

Zato pa tisti, ki se še nikoli niso peljali s pravim električnem kolesu, prodajajo bučke in pametujejo, kot ta trenutek samooklicani virologi, doktorji...  Ljudje imajo napačno predstavo... mislijo, da vklopiš motor in ni potrbe gonit... jok brate, odpade. 

Kakorkoli obrneš, če gremo v to smer debate, sta obe varianti "kolo s pomožnim motorjem" :) pri enem je prevara manjša.

Pri enem ni treba gonit, pri drugem pa je očitno treba precej manj naprezati mišice.

 

Objavljeno (popravljeno)
pred 31 minutami, bajkr88 pravi:

 

 .... pa nevem pa kaj je z vami in to vašo  potuho itd..  a ste retardi?

Tukaj se strinjam s teboj, tudi sam zagovarjam električno kolo. Ampak pri takšnem, kot ga imaš ti, pa verjetno te kdaj primami skušnjava in zadevo vklopiš na "avtopilota". Hja valjda, če imaš možnost.

Dejstvo je, da je nesmiselno razpravljat ali je ali ni električno kolo potuha, ali je dobro ali ne, ker cel svet strmi k elektrifikaciji, ljudje so vedno bolj leni in to je dejstvo, da je električno kolo boljše od starega gepla brez motorja. Daje več užitkov, daljše razdalje, malo manj napora in po koncu ture lahko staro še vedno na nekem travniku nategneš in nimaš jezika do poda, kar je pri starem beciklu vprašljivo. :) :naughty:

Zapomni si, da povocirajo in takšne stvari govorijo tisti, ki si ga ne morejo privoščit. Ker bi rad videl tistega, ki pride v trgovino z 12 jurji pa reče, 4 becikle prosim (za familijo mislim, ker pedersko je, da si ga samo fotr kupi).

Popravljeno . Popravil Kričač
  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Saj so že bila kolesa z majhnimi bemcinskimi motorji pa niso izpodrinila brezmotornih koles. Navadna bodo večna, elektomotorna bodo pa frizirali in se za.ebavali z njimi, da bi potegnili čim več denarja od naivnežev. Kdor rabi vsakodnevno tako kolo za v služno je smiselno...jaz bi jo rabil en dan ali max dva na leto, kar pa bolj koristno nadomestim z navadno.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 3 minutami, vandrovec pravi:

Saj so že bila kolesa z majhnimi bemcinskimi motorji pa niso izpodrinila brezmotornih koles. Navadna bodo večna, elektomotorna bodo pa frizirali in se za.ebavali z njimi, da bi potegnili čim več denarja od naivnežev. Kdor rabi vsakodnevno tako kolo za v služno je smiselno...jaz bi jo rabil en dan ali max dva na leto, kar pa bolj koristno nadomestim z navadno.

Ko bodo motorji na elektriko, torej tudi enduriči pa "kroske", bo še bolj očitno.

Res pa je tudi, da ni važno, kaj kdo poganja ali ne, da je to njegov novec in čas, lahko pa kulturno debatiramo o nagibih za e kolo :) 

 

Objavljeno

Ma električnih koles bo vse več in ne bojo na taki številki kot tista kolesa s pomožnum motorjem, katerih je dejansko ogromno, proizvajalci so ugodili lenobi ljudem, vsi zipi, flexerji... "25" jajca ki bi jih jaz prepovedal so kolesa s pomožnim motorjem torej so evolucijsko gledano postala pedala "zakrnela". Del elekteo koles bo šel zagotovo v to smer kjer bojo pedala stranskega pomena. Nekaj jih bo umes, da imaš kot zgoraj opisano asist in gas. Za "puriste" bojo samo tista z asistom, verjetno bolj za športnike ker recimo pri full mountain biciklom je fajn met asistenco pri tistem delu ko se gre gor. Seveda za tiste ta prave kolesarje kjer vsak gram šteje enektrike še ne bo nekaj časa. Kdo držal kdaj v roki canondale scalpel ultimate? Jaz sem imel priliko ga zlagat, ko sem vzel škatlo iz skladišča sem bil sigurn da je notri specjalka.

Tako da med hobisti se bojo elektro kolesa še močno razširila, ker si vsi lažemo da imamo več kondicije kot je dejansko imamo :lol1:

Objavljeno (popravljeno)

Vidim, da ste malce zašli. Najprej je treba ločit kaj je e-kolo in elektrificirano kolo. Kaj je legalno in kaj nelegalno.

Kadar govorimo o e-kolesu je to legalno samo kolo, kimi,a vgrajen elektromotor (kjerkoli) in deluje kot hibrid...torej je za njegovo delovanje potrebno gonjenje in elektrika služi samo kot asistenca oz.pomoč. Takšna kolesa se premikajo samo na tak način in je njihova hitrost omejena na 25km/h...nad to hitrostjo ni več pomoči elektrike...ali drugače...kolesar poganja kolo izključno s močjo svojih nog. 
Vse ostalo so takšne in drugačne predelave...nelegalne...sploh pa tiste kjer hitrost presega 25km/h in za premikanje potrebuješ samo elektromotor brez pedaliranja. Zdi se mi tudi da morajo bit takšna kolesa tudi homologirana in celo registrirana (rdeča tablica). Še enkrat....govorim o kolesih za legalno uporabo v prometu. 
Kakorkoli....z e-kolesom (legalnim) sem se prvič srečal pred leti zgolj po naključju. Ker živim na bregu sem po prvem poizkusu vedel da je to to. V mojih letih z znucanim kolenom in hrbtenico in ne ravno pohvalno kondicijo je to (hvala razvijalcem e-kolesa) bila edina opcija, da kolesarjenje tudi meni postane opcija tovrstne mobilnosti. Z precej sreče sem tako kupil Gianta z Yamahinim motorjem (centralnim) in 500W baterijo. Še isto leto je prišel k hiži Ktm za ženo. Ne pomnim kdaj je bil pri hiši nazadnje tako dober gadget. Imel sem štirikolesnike, pa motor, pa čoln, pa terenca...pa pizde materine....ampak e-kolo se je izkazalo res za tisto ta pravo. Seveda gre za moj lastne pogled na zadevo in vse od naštetega ima svoj čar in žar...ampak vsega sem se z lahkoto rešil...e-kolesa pa ne dam. 
Težko je dejansko opisat zakaj ,ker gre za osebne preference...ampak tako pač je. Ampak to veš šele takrat, ko takšno kolo imaš. Zato se ne bom spuščal v razprave pro&contra. Mogoče samo nekaj smernic iz lastnih izkušenj, ki o tem razmišljajo. 
Najprej forme vredne zaupanja: po moje mnenju so to Giant, Ktm, Cube, Specialized in Scott.  Ti proizvajalci praviloma vgrajujejo preverjene komponente od motorjev, baterij, menialnikov, zavor itd. 
Verjetno so v igrimzdaj še kakšna druga imena...ampak ne poznam. 
Če bi ogledoval kakšno drugo kolo se bi fokusiral v prvi vrsti v motor....osebno...samo Bosch ali Yamaha. Oba sicer ponujata velik nabor motorjev in prav tu je treba bit nadvse previden, ker tukaj prodajalci najbolj zavajajo. Ponujajo kolesa sicer z omenjenimi motorji a slabših preferenc in laiku se lahko hitro zgodi "razočaranje". V izogib je najbolje, da prodajalcu poveste, da vas zanima samo motor z vsaj 70Nm navoramin višje....govorim za gorska kolesa. Če boste uporabljali e-kolo kot tacking kolo za občasno kak makedamček in večinoma za ravninska potepanja potem somv igri tudi bolj soft različice z 30,35 ali 40Nm navora. Navor je pri asistenci v klanec bistvenega pomena. Moja filozofija je pač takšna da se z 75Nm lahko peljem v vse klance in po ravnem...z 35Nm pa v pravi klanec....težka bo...oz.ne tako kot bi pričakoval. 
Kar pa se tiče prestav....večina ponujampreverjene sisteme od Shimanomali Sram-a...oboje je v redu. Vendar pa je dobro vedet, da pri e-kolesu prestave niti približno niso tako pomembne, kot pri klasičnem kolesu. Videl sem že ljudi, ki so kupovali gorska kolesa z najdražjimi prestavami in slabšimi motorji (kar jim je prodajalec zamolčal). Moj nasvet je...kupite dober motor in srednji(deore) rang prestav raje kot švoh motor (po navoru) in XT ali višji rang prestav. Višji navor praviloma tudi pomeni, da boste imeli daljši domet z baterijo, ker boste pri klancih lahko uporabili nižji asistenčni program in s tem porabili manj baterije. Pri slabših motorjin (nižji navor) boste v klanec sicer peljali ampak z najvišjo e asistenco in največjo porabo. 
To je tako na hitro za izhodišče če kdo o nakupu resno razmišlja. Ne padat na razne finte z blutoothi pa ne vem kakšnimi vse podatki in podobno....Kar v resnici potrebujete je podatek o količini baterije, ki vam je še na voljo in domet , ki vam ga baterija še omogoča...vse ostalo je za gadget frike...kar ni nič narobe, ni pa potrebno za to odštevat dodatnega denarja, ker je konec koncev tome-kolo namenjeno rekreaciji in vožnji ne pa analiziranju nekih podatkov, ki se potem zbirajo na nekem file-u in ničemur v resnici ne služijo... 

Aja...btw...po možnosti izberite 29 colske obroče....

Toliko za zdaj...če pa bo želja pa lahko še kaj napišem o vzdrževanju in podobno.

Popravljeno . Popravil BIF
  • Všeč mi je 3
Objavljeno

Hmm, kaj elektro motor na gonilki isto poganja preko prestav, torej če je motor švohnejši se pač da v lažjo prestavo in se reši pomanjkanje navora? Ali kaj narobe zastopim? 

Objavljeno

Za začetek imajo e-kolesa na gonilki samo en zobnik (novejša e-kolesa), pa še ta je praviloma majhen. Zadaj je praviloma klasična piramida. Malo težko je to razložit preko tipkovnice....v glavnem...jaz dejansko zelo malo prestavljam...večinoma obratujem z izbiro e asistence. Moje kolo ima sicer na gonilki še dva zobnika...ampak dejansko brez veze....90% vozim spredaj na manjšem zobniku...prestavljam občasno samo zadni zobnik...večinoma pa "šetam" med programi e asistence. Ampak to nekako sam sčasoma pogruntaš.

Objavljeno

OK, kako pa z majhnim zobnikom spredaj dosežeš hitrost npr 30 na uro. Jaz imam na mestnem spredaj 44 in zadaj 11 pa kar vrtim pedale za 30 na uro.

Objavljeno
pred 2 minutami, Darko3g pravi:

OK, kako pa z majhnim zobnikom spredaj dosežeš hitrost npr 30 na uro. Jaz imam na mestnem spredaj 44 in zadaj 11 pa kar vrtim pedale za 30 na uro.

Fejst hitro goniš...:)))...malo šale. Jaz lahko morda kaj več povem o gorskem e-kolesu. Tam po moje 30km/h ni ravno prva preferenca na katero pomislijo gorski kolesarji. Če je to bistvenega pomena potem se pač oziraš za treking e-kolesi, ki še imajo spredaj dva zobnika. Kot pri motorjih tudi pri kolesih pač ni univerzalnega mlinčka. S specialko pač ne gre po gorskih stezah kot z gorskim kolesom nisi najhitrejši na cesti.

Objavljeno
pred 34 minutami, BIF pravi:

Za začetek imajo e-kolesa na gonilki samo en zobnik (novejša e-kolesa), pa še ta je praviloma majhen. Zadaj je praviloma klasična piramida. Malo težko je to razložit preko tipkovnice....v glavnem...jaz dejansko zelo malo prestavljam...večinoma obratujem z izbiro e asistence. Moje kolo ima sicer na gonilki še dva zobnika...ampak dejansko brez veze....90% vozim spredaj na manjšem zobniku...prestavljam občasno samo zadni zobnik...večinoma pa "šetam" med programi e asistence. Ampak to nekako sam sčasoma pogruntaš.

Točno tako imam jaz, spredaj eno šajbo. In opisal si prav moj stil vožnje. Včasih imam zgolj na prvi stopnji (če se ne motim je ECO+), so pa bregi, ko je potrebno prestavir motorno moč na 4, od petih. Ko pa več ne gre v breg kolesarit, pa stopiš s becikla in klikneš na WalkAsist in greš lepo gemitlih poleg bajka. 

Opažam tudi, da mešamo cestna z gorskimi kolesi. Ogromna razlika, tako v geštelu, ciklistiki.... itd. 

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!