Skoči na vsebino

Enosledna električna vozila (e kolesa, e skiro itd.)


franc

Priporočene objave

Še "moje skromno mnenje" ...   :OK:

Dokler bom zaradi mojega poškodovanega desnega kolena in obrabljenega levega kolka, še lahko obračal pedala na mojem  Cultu, jih bom, kakor sem jih tudi danes dopoldne.   :worship:

IMG_5322.JPG.11d4499dc38c731f199af992ac1ceff0.JPG

IMG_5323.JPG.619473939dc1dc1aee916ca98bcc6cb0.JPG

Sedanji idrijski župan ? , je v Idriji dal zgraditi 5 izposojevalnin električnih koles, od katerih sem do sedaj opazil le tri, od katerih je prva od naše hiše oddaljena približno 10 m, in če ni postopek potrebne registracije za izposojo kolesa zame preveč zapleten :hmm: :blush: , si bom to kolo tudi sposodil in se z njim odpeljal "itak kam", zaradi občutka kako to izgleda ...   :OK:

IMG_5327.JPG.ffe56ed2fe138515f20ceccb1f6c4d63.JPG

IMG_5328.JPG.1f752e1af7eb66c89866fe5d3494ae0a.JPG

IMG_5329.thumb.JPG.dd3458a68eb2e6a86992195fa6060f22.JPG

IMG_5330.thumb.JPG.0a58decd98498c88c90ccba3fd007325.JPG

Popravljeno . Popravil RobiRoberto
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 47 minutami, BIF pravi:

....haha jah....to je ona finta ko na GS-a vso možno kramo od aluminija gor priheftajo, pa vse gadgete na krmilo pol pa "advenčer" po asfaltu do Paklenice. Bog ne daj na makedam, ker bi vse odpadlo.

Na gorcu za prečenje Pohorja je vsa ta krama odveč...odpade do Osankarice. Rugzak pa čim manj kramarije na peciklu. 
Za na tržnico v nedeljo pa je fajn prtljažnik za kako košarico...samo pol ne rabiš e pecikla....

tu gledam prijatelja kolesarja, ko gre vsako lepo slo za par dni pa tudi cro

bif ti maš sport bily rukzak :)

 

Screenshot_2020-09-06-15-02-00-155_com.facebook.katana.jpg

seveda zdaj pa res mešamo, s takimi ki vse v avtu vlačijo in s takimi ki kolesarijo :)

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mislim, da več kakor fotografiral vseh idrijskih "parkirišč" za izposojo električnih piciklov ne bom ...  :blush:

Sistem izposoje smo poimenovali BE CIKL, postaje/polnilnice pa imajo imena glede na lokacijo postavitve:

  • Na parkirišču  v Barbarah / BARBARE,
  • Pri stadionu / LIKARCA,
  • V bližini občinske stavbe  / NA PLACU,
  • V bližini doma upokojencev / UTA,
  • Na Marofu (pri Eurospinu) / MARAF.

Glavni poudarki:

  • Na voljo bo 34 koles na petih postajah (polnilnicah).
  • Registracija uporabnikov poteka v prostorih TIC Idrija (Nebesa).
  • Kolesa lahko uporabljajo osebe, starejše od 14 let (za mladoletne podpišejo pogodbo starši oz. skrbniki).
  • Letna članarina 25 eur (če se registrirate letos, velja članarina do konca naslednjega leta).
  • Po registraciji prejmejo uporabniki kartico in PIN kodo, s katero si lahko izposodijo kolo.
  • Brezplačna uporaba koles je omejena na 14 ur tedensko (termin od ponedeljka do nedelje).
  • Postaje imajo tudi stojala za navadna kolesa, za druge namene kolesarnic ni dovoljeno uporabljati.
  • Uporabniki so zavezani upoštevati veljavno zakonodajo na področju varnosti v cestnem prometu.
  • Za škodo, ki nastane med uporabo kolesa, je odgovoren uporabnik.

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Preveč zapleteno in predrago za eno mojo preizkuno vožnjo do Idrijske Bele in nazaj do Evrospina ...   :blush:

IMG_5330.thumb.JPG.ddb530132d2ef43995e85a2143e34025.JPG

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kje so 3 izposojevalnice električnih piciklov sem že vedel, za Uto in Barbare pa sem moral vprašati kar nekaj mimohodečih, ker tudi avtohtoni Idrci :D niso vedeli ... Predvem izposojevalnica Barbare, je kar nekj 100 m oddaljena od gostišča Barbare ... :blush:

IMG_5337.JPG.8aad0e6eb3298fe0275a7442bfe3a83d.JPG

IMG_5336.JPG.fed6546602300609c72f227c836bfa6a.JPG

IMG_5338.JPG.0935a98db9fbf4c2046bcbd52bff1c8a.JPG

IMG_5339.JPG.b90211d101905ff53dcbbd12e812f60a.JPG

IMG_5340.JPG.b95019e1ac1bb27c3ec55ee91b522775.JPG

IMG_5341.JPG.b8b7dea1ba9b9e041f634608fb2bb96e.JPG

IMG_5344.JPG.9c70ef244d64ad1c351a6c0f4e160e17.JPG

IMG_5345.JPG.ebbce3623d9b7b84d10a4cbb357d2513.JPG

IMG_5342.JPG.7e20fa93c1eba4a960dbb60cbd92f125.JPG

IMG_5343.JPG.1b042bd1a0d81bd209ede647e60cd9ef.JPG

:OK:   /   :worship:   /   ?

IMG_5348.JPG.f6cd084c9695f310333d5feb7778c057.JPG

IMG_5349.JPG.8f2fc13bf075cb9ed79d1ea52c890568.JPG

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, RobiRoberto pravi:

IMG_5351.JPG.c9ce9bf32d487aebcd842cd8c4545c35.JPG

Saj ni razlike...bolje je, dokler gre brez pomoči.

Če pa že pomoč potem ni več važna teža ampak udobje...čim več vzmetenja in čim manj pritiskanja na pedala :naughty:

  • Hvala 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri nasprotnikih nisem v nobenem prispevku zaznal, da bi kdo dvomil v električno kolo.

Prej so drugi "pomisleki" oz zadržki, ki se nanašajo izključno na kolesarjenje z lastno energijo in smislom e kolesa.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, Snečer pravi:

Pri nasprotnikih nisem v nobenem prispevku zaznal, da bi kdo dvomil v električno kolo.

Prej so drugi "pomisleki" oz zadržki, ki se nanašajo izključno na kolesarjenje z lastno energijo in smislom e kolesa.

....enako kot pri vseh ostalih tehnološko naprednješih zadevah. Čas pa postavi stvari na svoje mesto. In ni vprašanje ČE temveč KDAJ. 
....čeprav imamo še danes motoriste, ki vztrajajo na klasičnem fergazerju....zakaj že?

...najslabše je, ko te skozi življenje vodijo principi....

Ad1....ni mišljeno osebno

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja samo vseeno primerjava s fergazerjem ni dobra. Še vedno je to povsem normalno motorno kolo.

Elektro kolo pa nekako s tem pomožnim motorjem ni več običajno kolo, kjer ga izključno poganjaš na lastno silo.

In elektro kolo ni razvoj ali evolucija navadnega kolesa. Dvomim, da bo kdaj Tour de France na elektriko...

To je isto kot da bi nekdo hodil na fitnes pa na naprave montirali elektro motorje, na utež pa bi še vedno pisalo 100Kg, dejansko pa bi dvignil 50, 50 pa pomoč.

To niso principi, ampak druge zadeve.

Al bomo rekli, da je to evolucija plavanja...

Seadoo GTI White buy and offers on Scubastore

Še najboljša primerjava je po moje hoja v hribe po tekočem traku :) 

  • Všeč mi je 2
  • Hvala 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz bi to bolj primerjal s kakšnimi športnimi pripomočki, npr. plavanje s plavutkami (plavaš ampak gre hitreje). Je pa bistvena razlika pri e-skirojih, ki so samo za prevoz, za razliko od klasičnih, ki so tudi za šport.

Pri plavanju bi lahko imeli kakšno varianto, kjer bi klasično plaval, npr kravl, zraven pa bi imel propeler, ki bi te dodatno poganjal, recimo pritrjen na noge.

Jaz npr. ne vidim smisla električnega cestnega kolesa, kjer že brez pomoči voziš dovolj hitro, pri trekih in gorskih pa vidim kot pomoč, da lahko prevoziš več in lažje, kljub temu pa fizično delaš (sicer bi šel na motor), vsaj tisti, ki vozijo e-kolesa, pravijo tako.

Jaz bom verjetno ostal na motorju za užitek in klasičnem kolesu za kak trening ali za kratke razdalje. Do službe imam dovolj blizu in dovolj ravno, da ne potrebujem pomoči, kolo pa tudi ni primarni športni rekvizit, če pa že grem "kolesat", pa grem za to, da noge hodijo, rit pa se pelje.

Popravljeno . Popravil Darko3g
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

....odkrito.....tudi jaz ne vidim smisla e-bike-a v cestenem kolesarjenju...razen tega, da lahko grem kot popolni amater na maraton Franja in ko ostali v cilju počivajo in se pobirajo z bananami in energetskimi ploščicami grem jaz še en krog. Sicer pa je meni že samo cestno kolesarjenje nekaj, kar ni kompatibilno z mojo predstavo o premikanju...tako da o tej verziji sploh ne razmišljam...

...po drugi strani pa gorsko kolesarjenje jemljem kot doživetje (zaradi poti in okolice), kjer si lahko na račun e-bike-a pač privoščim še dodatna raziskovanja in tudi bolj suvereno "zaideš" ali "se izgubiš"...lahko tudi po več kilometrov....

Da ne omenjam obremenitve kolen...kar je mlajšim morda zdaj nekaj o čemer sploh ne razmišljajo. Ampak leta tečejo in pravijo da nobena kurbarija ne ostane skrita...in nekega dne si postavljen pred neprijetna dejstva...med drugim tudi ta, da sklepi niso več kar so bili in, da so "pretiravanja" v mladosti vzela svoj davek...če bi bil danes star 20 si bi kupil e-kolo...in če ne bi bilo e-koles danes marsikdo v mojih letih ne bi več kolesaril...zdaj pa lahko....tako da ne se pretirano zanašat na to kaj danes lahko in zakaj ne rabite e-kolesa....prišel bo čas, ko boste razmišljali drugače....za nazaj pa ni popravcev.

Nasploh pa je splošno uporabljana teorija, da s klasičnim kolesom opravljaš večji fizični napor in tako narediš zase več kot na e-kolesu popolnoma zgrešena....

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za moj okus (in očitno večina "uporabnikov" to hoče) so e-kolesa preveč ekstremna. Tako po ceni kot opremi in uporabnosti. Meni e cestna kolesa niso "sporna" (seveda niso za dirke in "kurčenje" ) .

Moja želja je nekaj bolj vsestranskega (udobnega) . Konkretno: sedaj imam podarjeno staro (odsluženo) "specialko" na debelejših gumah, udobnejšim sedežem in "ravnim krmilom" , s strehcami in prtljažnikom+košarica. Velikost je idealna, "počutje" pri vožnji solidno.

Kaj bi imel več? Boljše zavore (diski) , vzmetene prednje vilice in e-pomoč (motor) . Zakaj? Po ravnem ni problem, klancev pa nikoli nisem maral in "stanje" se samo še slabša. Nekaj takega pa zaenkrat (po neki normalni ceni) ne najdem. Ali gorske specialke ali mestne "križarke" , kaj vmes pa očitno ne gre v denar.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

res ne vem, kaj imajo enosledna električna vozila veze s skupino Zdrav duh v zdravem telesu :huh:

lih toliko kot električni skiroji s poganjaučki ... nič :dry: 

Električno kolo nima nobene veze z nobenim kolesarstvom saj kmalu ne bo minimalne pomoči v klanec (kot je bilo to mišljeno in še to za starejše) ampak za preganjanje namesto motornih koles in bodo toliko časa s tem drekali, da jih bodo morali registrirati in imeti določeno znanje CPP predpisov za uporabo v javnem prometu.

 

 

 

Popravljeno . Popravil maus
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če se prav spomnim, je nekdo objavil, da so "legalni" samo asistenčni sistemi, vse kar se premika na "gas" pa ne. Je pa vprašanje kako bodo to sedaj skombinirali z e skiroji.

Večinoma pa je v evropi 250 W in 25 km/h asistence.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz vidim še eno možnost uporabe e-koles, to je izlet v dvoje, kjer slabši z lahkoto sledi boljšemu oz. se lahko vozita skupaj en pač bolj poganja, drug(a) pa si pomaga z elektriko.

Mislim pa, da e-kolesa in e-motorji nimajo nič skupnega, kolesa so še vedno tudi za rekreacijo, polno gnano e-kolo je prepovedano oz. je že e-motor ali vsaj moped.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Citiraj

»motorno vozilo« je vozilo, namenjeno vožnji po cesti z močjo lastnega motorja. Med motorna vozila ne spadajo tirna vozila in kolesa s pedali z dodatnim pogonom, opremljena s pomožnim električnim motorjem z največjo trajno nazivno močjo, ki je manjša ali enaka 250 W, katerega izhodna moč se prekine, kadar kolesar preneha poganjati pedala, sicer pa se progresivno zmanjšuje in končno prekine, preden hitrost vozila doseže 25 km/h;

Če pogledamo iz zakona, torej max. četrt kWatna mašinca, ki neha pomagat pri 25km/h.

Tu je torej omejitev in močnejših e koles torej ne bo. Razen boljša baterija in več navora.

Čim presežejo ta prag, so motorna vozila.

 

pred 12 urami, Darko3g pravi:

Jaz bi to bolj primerjal s kakšnimi športnimi pripomočki, npr. plavanje s plavutkami (plavaš ampak gre hitreje). Je pa bistvena razlika pri e-skirojih, ki so samo za prevoz, za razliko od klasičnih, ki so tudi za šport.

Pri plavanju bi lahko imeli kakšno varianto, kjer bi klasično plaval, npr kravl, zraven pa bi imel propeler, ki bi te dodatno poganjal, recimo pritrjen na noge.

Jaz npr. ne vidim smisla električnega cestnega kolesa, kjer že brez pomoči voziš dovolj hitro, pri trekih in gorskih pa vidim kot pomoč, da lahko prevoziš več in lažje, kljub temu pa fizično delaš (sicer bi šel na motor), vsaj tisti, ki vozijo e-kolesa, pravijo tako.

Jaz bom verjetno ostal na motorju za užitek in klasičnem kolesu za kak trening ali za kratke razdalje. Do službe imam dovolj blizu in dovolj ravno, da ne potrebujem pomoči, kolo pa tudi ni primarni športni rekvizit, če pa že grem "kolesat", pa grem za to, da noge hodijo, rit pa se pelje.

Čez Vinarje se začni vozit :) boš hitro na e peciklu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 12 urami, BIF pravi:

Da ne omenjam obremenitve kolen...kar je mlajšim morda zdaj nekaj o čemer sploh ne razmišljajo. Ampak leta tečejo in pravijo da nobena kurbarija ne ostane skrita...in nekega dne si postavljen pred neprijetna dejstva...med drugim tudi ta, da sklepi niso več kar so bili in, da so "pretiravanja" v mladosti vzela svoj davek...če bi bil danes star 20 si bi kupil e-kolo...in če ne bi bilo e-koles danes marsikdo v mojih letih ne bi več kolesaril...zdaj pa lahko....tako da ne se pretirano zanašat na to kaj danes lahko in zakaj ne rabite e-kolesa....prišel bo čas, ko boste razmišljali drugače....za nazaj pa ni popravcev.

Zdravniki ravno pri poškodovanih kolenskih sklepih svetujejo kolesarjenje za utrjevanje mišic s katerimi potem lahko razbremeniši sklep.  

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 31 minutami, vandrovec pravi:

Zdravniki ravno pri poškodovanih kolenskih sklepih svetujejo kolesarjenje za utrjevanje mišic s katerimi potem lahko razbremeniši sklep.  

Ja, samo ne v klanec.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sej tut navadno kolo včasih tovoriš na avtu 100km stran da potem neko traso odbicikliraš, a pol je tisti bicikel na dizel al bencin? Če se že tok komplicira.

Ekolo, je pač bicikl, kjer lahko koristiš še električno energijo, ali za lažje gonjenje ali za doseg večjih razdalj..simpl.

 

  • Všeč mi je 1
  • Hvala 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 5 minutami, DAMI34 pravi:

Sej tut navadno kolo včasih tudi tovoriš na avtu 100km stran da potem neko traso odbicikliraš, a pol je tisti bicikel na dizel al bencin? Če se že tok komplicira.

Ekolo, je pač bicikl, kjer lahko koristiš še električno energijo, ali za lažje gonjenje ali za doseg večjih razdalj..simpl.

 

E kolo ne "smeš" na strehi peljat :) sicer pa lep opis na ZPS

https://www.zps.si/index.php/osebna-nega/port/10272-dobra-baterija-in-motor-za-vecji-uzitek-kako-izbrati-elektricno-kolo-4-2020

Kako_izbrati_elektricno_kolo2.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vse to sem že jaz napisal...ampak jaz seveda nisem tako "relevanten" kot ZPS....verjetno zato, ker je na tem forumu pavšalno kontriranje najmočnejši argument.

@vandrovec....navedba da zdravniki pri poškodovanih sklepi svetujejo kolesarjenje je zelo splošno in mnogokrat nevarno napačna. Lani ob tem času sem ukvarjal s poškodbo kolena in raje ubogal "nasvet" zdravnika kot fizioterapevta. Posledica kolesarjenja po zdravniškem nasvetu je bila velika oteklina in vsaj 3 tedne daljša rehabilitacija, da o bolečinah ne govorim. Na kolo me je spravil kasneje fizioterapevt glede na mojo problematiko in na pravilen način....z e-kolesom je bila rehabilitacija uspešnejša in hitrejša.

Podobna zgodba je tudi tale, da zdravniki ob težavah s hrbtenico priporočajo plavanje...my ass...s tem pa se po herniji diska ukvarjam zdaj.

Takšne pavšalne navedbe so v stilu "da je rdeče vino dobro za kri"...dokler ti ne crknejo jetra......ali glede na tematiko....z navadnim kolesom narediš več za svoje telo kot z e-kolesom....

To je danes na nivoju nasvetov Afriških vračev....

Popravljeno . Popravil BIF
  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

da narediš kaj za svoje telo ne rabiš bicikla niti e bicikla. (nehaj pit, žret, kadit, začni hodit, vsak dan začni s strečingom, je vse kar rabiš in ne nisem popoln, vem pa kaj bi moral naredit, že nekaj od tega da rezultat)

Vse kar zapiše ZPS, ti lahko pove zdrava pamet. Edin kar internet lahko pove je:

da poda posamezne primerjave. Nakup e bicikla je isti "kurtz" pa ne un in AU , kot nakup mobilnika :P

 

Rehabilitacija (lah marsikaj povem) je vezana na "poslušaj svoje telo, prilagodi nasvete dohtarjev in fiziterapevtov sebi in svojemu počutju". Predvsem pa ne pretiravaj, raje razgibavaj. In ne si lagat.

V osnovi in ker smo že v tej temi pa z ebajkom vidim dodatne možnosti, ki nam smrtnikom pač niso dane, ko krepamo po prevoženih 50km z gorcem. Lah mu podaljšam domet, lah grem izven utrjenih poti. Vsako gibanje je boljše kot sedenje pred TV.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Točno...in ključna je kontinuiteta in ne skrajnost....

Pumpanje pulza na biciklu (in tudi pri drugih športih) do 170hb/min je odličen recept za hipertrofirano srčno mišico in pace-maker na stara leta....če te prej ne rukne infarkt. 

Popravljeno . Popravil BIF
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!