Skoči na vsebino

Predelava Tomos APN 6 1986


Priporočene objave

Objavljeno
pred 2 minutami, franc pravi:

Lepo, samo imaš čisto preveč barve "gor" . Tomos je to precej bolj šlampasto barval.

lp

Vem. Z manj barve gre težko. .... sem kar precej razredčil barvo, pa vseeno pride mnogo debelejši nanos, kot pri original.  Lahko bi dal manj barve.... ampak bi bila čisto neodporna... tako, da sem raje "potegnil" čez še en sloj.

Original je samo malo od daleč popipsan z barvo. Je pa tudi res, da se na sliki vidi čisto drugače, kot v živo. Tudi napak od ulitka ne porajtaš.... sploh če ne daš očala gor..  :P 

Bom pa preveril danes, kako izgleda, ko pridem domov, ko sem dal zvečer še "v peč" temprat barvo ... pa barvo še malo "skup potegne".. 

Sem pa že videl katastrofalno pobarvane bloke  :slap:  ...in to od ljudi, ki se s tem ukvarjajo za zaslužek....

Objavljeno

...ekola...še "peč"....v kateri se je kalila barva.

...najprej nisem vedel,ali bi,ali ne bi...pa sem sa ravno o tem pogovarjal s kolegom,ki tudi rihta tomosa...pa je padla ideja,da je v vsakem primeru bolje zapečti barvo...no in med tem telefonskim pogovorom je nastala tale peč...  :D

20211226_184507.thumb.jpg.dbadd2abc7cc98bdbcf7900336bea9c9.jpg

 

 

Objavljeno

Vprašanje....  @franc  ....  @raza ...kdorkoli...

 1. kam pride tale podložka?. Paše samo na glavno gred. ....

20220102_093346.thumb.jpg.9e9e67ec37e476657c115fe0306c276e.jpg

ali ta podložka pride morda med semering in ležaj, da prime tisti moznik - lunco, da lažje natakneš sklopko? ... da se ti lunca ne zmakne med natikanjem sklopke?  .... nisem opazil, od kod mi je ven padla.

20220102_093546.thumb.jpg.af51b310783f4a2b82e012260cbb87c4.jpg

2.     @franc ....direktna primerjava staro - nanovo.... sej ni tko slabo...   :P   ... barva sploh ni na (tolk) debelo gor...  :D

(mal se moram pohvalit  :P  )

20220104_192024.thumb.jpg.88b90c2d3db2bbc40bfde585961613c9.jpg

 

3. Ali je že kdo poravljal utor v pestu za štift na magnetu? ...itak, da so vsi zjahani, ko se je magnet obračal malo levo - desno...

...ali je že kdo morda naredil tako, da je spehal nov utor za moznik (štift) zamaknjen za 120 stopinj glede na starega - zjahanega ...pa da potem komplet štrom zasukaš za eno luknjo, da je vžig na istem mestu? ... škoda se mi zdi metat stran magnet...

 

4.   ..pa še to... al jest nimam pojma, kako se semeringe vstavlja, al nimajo pojma v TOMOSu...al pa nimajo pojma mulci, ko so to šravfali..... tudi na 15 SLC so bili obrnjeni takole:   notranja stran semeringa navzven..   :eek:

20220104_184401.thumb.jpg.28389e5b52e27f00eb51f10a480c9151.jpg

 

Na E90 zgleda vse  o.k. v mašini....edino tole ležišče od ležaja menjalne piramide je malo zluftano....

.... lepilo za fiksiranje ležajev bo treba...  :hmm:

20220104_185428.thumb.jpg.9ad9e856f209364c832ee287ea9d5033.jpg

... pa da bom malo razbremenil obremenitve menjalnika in ležajev, bom naročil primarni prenos od CTX... pa potem uravnal prestavno razmerje s sek. prenosom...

... se mi pa fino zdi, ko ima tudi 15SLC "tadolgo" 1. prestavo (10 zob) :D

 

...aja... pa na E90 so z notranje strani ojačali pritrdilna ušesa mašinke, da jih ne potrga kot pri 15-ki

20220104_185842.thumb.jpg.13145ef3378c2b1ade40726d0007ec07.jpg

20220104_185847.thumb.jpg.a2dc06a522e6b42474ff8a4d2e66ff04.jpg

 

 

Objavljeno (popravljeno)

Tudi meni je uspelo "zasukat magnet (enostavno sem kupil novega) . Utor in kajla sta sicer "nepomembna" ampak jaz nisem imel živcev, ker če ga ne "nasadiš" dovolj močno, ti ga pri zategovanju premakne...

Tega jaz nisem nikoli delal ampak "popravljali" so, da narediš nov utor zamaknjen za 180 in zvrtaš drugo luknjo za kajlo. Po mojem poznavanju ni ravno pametno premikati ploščo, ker si nakoplješ probleme s položajem kablov. Moja ideja je bila, da dam "zavariti" utor in ga na novo vrezati (samo je bil magnet tako poceni, da ne bi pokril stroškov za "6pack-e" ) .

Kam gre podložka pojma nimam (se ne spomnim) , jaz bi stavil, da na "notranjo stran šalce" da "drži" zategovanje matice in varovalke šalce.

Prelepo si pobarval (me zanima kako bo z odpornostjo, original ima srečo, da ni bistvene razlike v barvi od osnove) .

lp

ps. jaz sem "doktoriral" , da sem "spulil" ta ležaj piramide (na koncu sem moral narediti "orodje" , da sem ga končno dobil ven) .

Popravljeno . Popravil franc
Objavljeno

Hvala za hiter odgovor... ... verjamem, da je "ceneje" in lažje kupiti nov magnet... ... v službi imam pač možnost uporabiti kako stružnico, rezkalni  in pehalni stroj, tako da mi načeloma ne bi bil problem narediti nov utor. Glede zasuka plošče od E90 načeloma ne vidim težave....ima samo štiri žice ven, ki so kar precej dolge, tako da ne bi bilo problemov z žicami.... za 120 stopinj zasuka pa zato, da ne vrtam nove luknje v gred, ampak samo prestavim štrom plato za eno luknjo ( ki ima tri na 120 stopinj).

aja.. hvala z apohvalo  :D  ... barva je temeljna Epoxy, končni pa PU polmat, temprano, tako da je fejst trda.... in odporna na bencin...

Ležaje se pa spuli najlažje, da kar vtakneš v ležaj navojno palico..., malo privariš na dveh koncih... daš gor kako debelejšo cev, ki deluje kot kladivo, daš matico na koncu, pa ma da gre ven s prvim šusom...   :D .... pa še postrani ne moreš ležaja ven tolči...

pred 15 minutami, franc pravi:

...sem že gledadl te kataloge.... hvala vseeno za link... ampak nisem podiral piramide.... in tudi premer gredi je drugačen... paše samo na glavno gred.... ampak nikjer ni naslikano v dokumentaciji ...

Objavljeno

Pri žicah ni problem dolžina. Dejansko je precej "na knap" s prostorom in če ni točno tam... Jaz sem enkrat malo "po bližnici" napeljal vžigalni kabel, pa mi ga je magnet "prerezal" .

E90 ima "Dukati" elektriko na tuljave? Kako je tam "zadaj" se pa ne spomnim.

lp

Objavljeno (popravljeno)

1. Podložka z zobom gre pod zvon, torej med ležaj in nasad zvona. Druga slika. Vstaviti jo je treba preden sestaviš bloka, ker pri serijskem semeringu ne gre skozi luknjo. (no, ti imaš semering drugih dimenzij, tako, da ne bo težav ....)

3. Pri vseh blajarcah sem namesto štifta dal rezkati utor za "lunco" kot na strani sklopke. Mir za vse večne čase! V magnetu popraviš utor toliko, da se natakne na knap.

4. Semeringi so vstavljeni navzven, zaradi brezskrbnega sestavljanja, Še nisem doživel puščanja zaradi tega.

Ležaji piramide so lahko problematični saj so v eni seriji naredili piramido zunaj toleranc (nadmera) in se je v ležaj vstavljala zelo na tesno, tudi s pomočjo večje sile (kot da bi bila narejena za trdo nasajanje). Posledično so bile težave pri razdiranju, saj piramida ni šla ven drugače kot skupaj z ležajem, pa to šele, ko so si razkopal drugo polovico bloka. Pri običajnem podiranju gre piramida ven z roko, ležaj pa ostane v ohišju.

Tudi sam sem za menjavo tega ležaja naredil unikatno orodje.

 

Popravljeno . Popravil raza
Objavljeno
pred 10 minutami, raza pravi:

1. Podložka z zobom gre pod zvon, torej med ležaj in nasad zvona. Druga slika. Vstaviti jo je treba preden sestaviš bloka, ker pri serijskem semeringu ne gre skozi luknjo. (no, ti imaš semering drugih dimenzij, tako, da ne bo težav ....)

3. Pri vseh blajarcah sem namesto štifta dal rezkati utor za "lunco" kot na strani sklopke. Mir za vse večne čase! V magnetu popraviš utor toliko, da se natakne na knap.

4. Semeringi so vstavljeni navzven, zaradi brezskrbnega sestavljanja, Še nisem doživel puščanja zaradi tega.

Ležaji piramide so lahko problematični saj so v eni seriji naredili piramido zunaj toleranc (nadmera) in se je v ležaj vstavljala zelo na tesno, tudi s pomočjo večje sile (kot da bi bila narejena za trdo nasajanje). Posledično so bile težave pri razdiranju, saj piramida ni šla ven drugače kot skupaj z ležajem, pa to šele, ko so si razkopal drugo polovico bloka. Pri običajnem podiranju gre piramida ven z roko, ležaj pa ostane v ohišju.

Tudi sam sem za menjavo tega ležaja naredil unikatno orodje.

 

1. ...e... točno tako sem si predstavljal, da pride... pa kakor se spomnim, je podložka padla ven, ko sem pobiral ven semeringe, torej je to-to.  Hvala. .... ni pa jo verjetno nujno nazaj dajat, ker ima gred tam mogoče samo 1mm naseda, ko se nasloni gor zvon, pa se bojim, da jo "stegne" in posledično popusti in razmaje zvon. Malo večkrat bo verjetno treba ponoviti vstavljanje lunce...al pa malo "kanit" Loctitea, da ostane na mestu, da se ne obrača....

3. Verjetno bom naredil tudi sam tako.... sem že razmišljal o tem....

4. verjetno bo to-to, ja.... da se ne "obrne" rob, ko tlačiš gredi not. Držat pa mora, ker ni not nobenega tlaka, ker ima itak oddušek...

 

pred 47 minutami, franc pravi:

Pri žicah ni problem dolžina. Dejansko je precej "na knap" s prostorom in če ni točno tam... Jaz sem enkrat malo "po bližnici" napeljal vžigalni kabel, pa mi ga je magnet "prerezal" .

E90 ima "Dukati" elektriko na tuljave? Kako je tam "zadaj" se pa ne spomnim.

lp

...ima samo 4 "navadne" žice.... tko, da bi šlo kamot zadaj...

 

SUPER HVALA ZA ODGOVORE!!    :D

Objavljeno

Jaz sem vse kar ni hotelo ostati na mestu, "limal" z mastjo za ležaje (predvsem "kuglice" v menjalnem avtomatu) . Tako ali tako vse "plava" v olju in višek "odplahne" .

lp

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Če si pripravljen investirat še xxx€ in imaš primerno znanje, da skup spraviš. Če ne, bolje kupi nekaj, ki je videti kompleten, ker v refuzi lahko manjka kar precej vitalnih delov, ki postanejo problem z nabavo.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 24 minutami, raza pravi:

Če si pripravljen investirat še xxx€ in imaš primerno znanje, da skup spraviš. Če ne, bolje kupi nekaj, ki je videti kompleten, ker v refuzi lahko manjka kar precej vitalnih delov, ki postanejo problem z nabavo.

Hvala za odgovor, bom raje šel pogledat kakšnega kompletnega. 

Objavljeno (popravljeno)

.... ko boš naslednjič iskal punco, sporoči....   ti jo bomo ocenili in preskusili...  :D  ..pa izbrali...   :P

Hec..  :P

 

Lej.. izberi, kar ti je všeč. Ne moremo ti mi izbirati tule gor. Pojdi pogledat in kupi.

Tudi tisti moped v gajbicah je zanimiv, ko praviš, da bi sam rad renoviral..... samo pazi, kot je napisal

@raza

če je mašina v kosu, da ni v prafaktorjih, je o.k.... ravno tako kolesa.....

.. poglej, če so vsi deli, zajle moraš pa itak vse nove kupit...pa vijake...itd.

Možakar ti je pa že prišparal nekaj dela s peskanjem.....

 

Popravljeno . Popravil Zivnorc
Objavljeno

Samo, če hočeš sestaviti moped "v gajbicah" , moraš imeti kar veliko izkušenj, da veš kaj rabiš in kam to paše.

lp

Objavljeno
pred 12 urami, Tomos apn 6 s pravi:

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=16959064&display=Tomos Apn 4M

Temule sem danes pisal, pa mi povejte a je to za kupit al ne, zraven da vse dele za skup sestavit. 

Pri nakupu motorja, za katerega se ve, da ga je potrebno še servisirati/sestaviti, se moraš zavedati, da je zadeva lahko zelo "naporna". Potrebno je tudi neko predznanje mehanike, drugače gredo €€€ hitro iz rok.

Lahko si prebereš tale blog: https://motosvet.si/2021/04/21/kupiti-star-motor/

in marsikaj ti je lahko prihranjeno, če se za začetek odločiš za vozen motor in skozi uporabo se spoznavaš s tehniko.

To, kar dela Živnorc je ekstrem, za tako renovacijo je potrebno ogromno znanja, izkušenj časa in prostora. Ko bereš je vse simpl, v realnosti je stvar lahko hudo zakomplicirana in na koncu draga. Če kupiš motor razstavljen na prafaktorje, nastopi problem, kako prav skupaj sestaviti. Če nekaj sam razstaviš, je obraten postopek veliko lažji.

Torej, do pomladi je še dolga, ponudba pa tudi je.

Objavljeno

@Zivnorc: tisto šalco od sklopke si super naredil. edino tisti fi, po katerem drsa semering: daj tisto fino zbrusi vsaj na stružnici s smirkavim papirjem, pa upam, da je vsaj malo trdo, ker semeringi radi naredijo kak utor v gred, pol pa ne tesni.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred eno uro, BRANE pravi:

@Zivnorc: tisto šalco od sklopke si super naredil. edino tisti fi, po katerem drsa semering: daj tisto fino zbrusi vsaj na stružnici s smirkavim papirjem, pa upam, da je vsaj malo trdo, ker semeringi radi naredijo kak utor v gred, pol pa ne tesni.

... sem se ravno včeraj pogovarjal o tem s kolegom.....

Je pošmirglano..... zgleda slabše na sliki kot v živo, je pa struženo tako (videti grobo)  ravno zato, ker je fejst trdo. Bom pa še enkrat dal v stružnico, pa še enkrat napoliral.... tokrat še z vodobrusnimi do vsaj 600 granulacije.....

Objavljeno
pred 1 uro, franc pravi:

Samo, če hočeš sestaviti moped "v gajbicah" , moraš imeti kar veliko izkušenj, da veš kaj rabiš in kam to paše.

lp

... je res.... toda tu ti pa pridejo prav vse eksplozijske risbe - sestavnice, ko ste (smo) dajali linke gor....   :D

 

Objavljeno

In ker pri mladcih postane želja po vožnji večja od potrpljenja pri sestavljanju, je na kocu vse na pol in celo pogojno vozno. Poznam take primere in enega imam celo doma. Če ni poostrenega nadzora je itak vse takoj dobro. Kdo bi iskal vijak, ki ustreza, če pa gre tudi tanjši in daljši v luknjo.....

Objavljeno

...moram priznati,da sem se kar celo popoldne igral s podlaganjem  vseh gredi na ustrezno aksialno zračnost...

To je 15 slc mašina

20220106_172404.thumb.jpg.d13f2a887de954726070bbcc454bd646.jpg

 

 

Pri e90 je bilo nekaj mm (vsaj 2 ali več) zračnosti pri menjalni gredi (na katero pride verižnik).   :slap:

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

@Zivnorc, sicer te osebno ne poznam ampak škoda da nisva soseda... :D moj mamut bajk je treba poštimat.. taka fina yamahca iz '80... bo tilkokrat prišu po "nasvet" .... in ker je treba vedno nekaj prinest bi se verjetno zredila :lol1:

(ali pa mi me poslal v posebne kraje :D )

  • Haha 2
Objavljeno

...kaj naj še rečem....karantena je super stvar, da imaš potem cajt početi take stvari..... ?

20220107_154825.thumb.jpg.11a1803238c3f2d9467ff1bedee373c8.jpg

...pripravljeno za v škatlo,da počaka na montažo... :D

20220107_183156.thumb.jpg.560b69af752d3de190cfcfe7181bb17c.jpg

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!