Jump to content

Predelava Tomos APN 6 1986


Recommended Posts

Posted

To je hudičevo veliko pacanja.

Naredil sem podložko (v obliki tesnila izpuha) , ki gre med cilinder in izpuh in ima 8 mm luknjo (to je sedaj malo premalo, ker ga nekaj matra in bi jo verjetno moral povečati 9-10mm) in potem ne gre čez 40. 5 min dela v "obe smeri" . Samo je potem muka priti do tehničnega (sem tudi že tam "šravfal" ) , ampak se mi to vedno manj da. Ker sem se lani dejansko peljal samo na tehničnega in nazaj se mi letos ni zdelo smiselno (drugo leto, da obdržim tablico... ) .

lp

Posted
Ob 27. 10. 2021 ob 8:33, franc pravi:

Najdi glavo od 14 (malo se razlikuje od apn) , orig. izpuh "predelaj po merah 14-tice (stari "rastavljivi" imajo različno dolge cevi, ki grejo v "lonec" ) , 13 bing (če ga kje najdeš in ni potrebna nobena predelava, ker je sesalni kanal dovolj velik za 13) , 5-ta je bolj za občutek in če vse skupaj pravilno nastaviš, gre z lahkoto 60+ . Original bat zna biti malo (pre)dolg ampak pri krajšanju hitro narediš več škode kot koristi, L so običajno krajši (verjetno tudi navadni) samo ne kupuj kakšnih poceni "čungalunga" . Meteor je nek minimum. Jaz sem bil z L batom zadovoljen, vendar nove "smernice" v predelavah tomosov zagovarjajo navadne bate.

lp

Ali sta cilindra od apn in 14 enaka ali ima 14 večje kanale

pred 18 urami, Zivnorc pravi:

NAJDU... :D

 

... tam , bolj spodaj so podložke.... samo taprav premer je treba izbrati...

https://www.motos.si/index.php?route=product/category&path=61

 

 

Ali sta cilindra od apn in 14 enaka ali ima 14 večje kanale

Posted (edited)

14  ima drugačne kanale in je v tovarniškem stanju s 4mi prestavami dosegel po tovarniških podatkih 68 km/h, zato že od nekdaj vozen z polno A klaso in veliko tablico.

 

Edited by raza
Posted
Ob 28. 10. 2021 ob 20:57, Zivnorc pravi:

NAJDU... :D

 

... tam , bolj spodaj so podložke.... samo taprav premer je treba izbrati...

https://www.motos.si/index.php?route=product/category&path=61

 

 

Ali bi bil tale izpuh vredu, ker piše da da več moči in hitrost, ker je star original izpuh zvit in ni najlepši

 

Tale izpuh:

https://www.trgovina.obnovi-si.si/index.php?route=product/product&path=35_52_165&product_id=402

Posted

To je najcenejša opcija, kjer se je močno šparalo na materjalu. Je samo približek originala, kjer ni potrebno nič spreminjat, samo namontiraš, ter izvrtaš dve luknji za vijake nosilca. Kake pridobitve na moči ne bo, je tam nekje kot original s skrajšano cevjo v dušilcu. Je pa notranjost napram originalu nemogoče očistit, ker je pregrada v dušilcu zavarjena in jo ni možno izvleči. Na to pregrado je privarjena šipka, ki drži pokrov dušilca. Pločevina je tanka in močno občutljiva na morebitne udarce. Nekateri pravijo, da je celo preglasen, ker v dušilcu ni dodatne pregrade za dušenje hrupa.

Posted (edited)
pred 22 minutami, raza pravi:

To je najcenejša opcija, kjer se je močno šparalo na materjalu. Je samo približek originala, kjer ni potrebno nič spreminjat, samo namontiraš, ter izvrtaš dve luknji za vijake nosilca. Kake pridobitve na moči ne bo, je tam nekje kot original s skrajšano cevjo v dušilcu. Je pa notranjost napram originalu nemogoče očistit, ker je pregrada v dušilcu zavarjena in jo ni možno izvleči. Na to pregrado je privarjena šipka, ki drži pokrov dušilca. Pločevina je tanka in močno občutljiva na morebitne udarce. Nekateri pravijo, da je celo preglasen, ker v dušilcu ni dodatne pregrade za dušenje hrupa.

Ali bi bil vredu lipnik ali bi bil vredu od moto produkta kopija originala dvodelni original izpuh, ali bi bilo najboljše da poiščem original rabljen apn izpuh

Edited by Tomos apn 6 s
Posted

Original izpuh v spodobnem stanju je skoraj nemogoče dobiti. Če je tvoj original in ni ne vem kako močno deformiran ga je najbolje obnoviti. Če je stolčena krivina, Lipnik naredi novo. Vse ostalo se da poravnat, očistit, na novo kromirat ali prašno barvat na črno. 

Posted

https://www.bolha.com/izpusni-sistemi-deli-za-motorna-kolesa/tomos-apn-6-izpuh-oglas-8117118

... sej znaš uporabljati kak brskalnik.... a ne?

... karkoli boš dal drugega - neoriginalnega gor, je potrebno homologirati.... in ne sme iti več kot 45 km/h, kot smo že pisali na začetku.

Najmanj vpadljivo je, če je vsaj na ven moped videti original, mašinko pa malenkost "nafriziraš" na tistih 65-70km/h... pa boš imel najman težav...   :D

Posted

APN in 14 cilindra sta enaka. Razlike so v glavi, izpuhu in vplinjaču (in menda je krajši bat, tega nisem nikoli videl) .

lp

Posted
pred 18 minutami, franc pravi:

APN in 14 cilindra sta enaka. Razlike so v glavi, izpuhu in vplinjaču (in menda je krajši bat, tega nisem nikoli videl) .

lp

... mislim, da je tako, ja..... bat pa krajši zaradi daljše faze odpiranja sesalnega kanala...

Ko smo že tu, pa da ti ne pišem ZS, bi bile mogoče informacije še komu koristne...

Imam 15 SLC, pa ga bom obnovil. Sicer še nisem nič podiral, čakam na (še) slabše vreme... kateri bati so kvalitetnejši. Sedaj se dobi polno enih proizvajalcev....

meteor:  https://www.trgovina.obnovi-si.si/index.php?route=product/category&path=35_258_308_311_318

Airsal... TOMOS...    https://www.cilinder.si/mopedi-50cc/tomos/cilindri/bati/

Vertex...     https://www.motos.si/index.php?route=product/search&search=bat

...itd...    ali pa če imaš kako drugo idejo. 

Hvala.

..pozabil še na tole stran...

 

https://www.frcomoto.si/si/17-bati

 

 

Posted

Tukaj ti jaz nisem referenca.

Izkušnje imam samo z orig. , sukoki (kar najtopleje odsvetujem) in meteor.

Meteor mi deluje odlično, ga pa nekateri ravno ne hvalijo.

To je nekako tako kot katero olje je najboljše. Eni prisegajo na vertex. Verjetno pa je postalo pomembno kje to dejansko delajo (ime je pač samo ime) .

lp

ps. malo poglej kje grejo stiki obročkov, da ti ne "pade" v kanal.

Posted
pred 12 urami, Zivnorc pravi:

https://www.bolha.com/izpusni-sistemi-deli-za-motorna-kolesa/tomos-apn-6-izpuh-oglas-8117118

... sej znaš uporabljati kak brskalnik.... a ne?

... karkoli boš dal drugega - neoriginalnega gor, je potrebno homologirati.... in ne sme iti več kot 45 km/h, kot smo že pisali na začetku.

Najmanj vpadljivo je, če je vsaj na ven moped videti original, mašinko pa malenkost "nafriziraš" na tistih 65-70km/h... pa boš imel najman težav...   :D

Teh 45 kmh je problem, saj vsi stari tomos-puchi letijo najmanj 50. Še moj dvobrzinc leti preko 50, vedno je bil kot moped registriran.

Na tehničnem so uvidevni pa gas spusti tam pri 45 :) 

 

Posted
pred 8 minutami, Snečer pravi:

Teh 45 kmh je problem, saj vsi stari tomos-puchi letijo najmanj 50. Še moj dvobrzinc leti preko 50, vedno je bil kot moped registriran.

Na tehničnem so uvidevni pa gas spusti tam pri 45 :) 

 

... vse je res.... če ti "leti" 50, ne bo nihče kompliciral....

.... razen pri nas, v našem kraju, ko jih imajo pod "drobnogledom" zaradi odmevnih "pizdarij", ki so jih počeli v preteklosti...

Posted
1 hour ago, Zivnorc said:

... mislim, da je tako, ja..... bat pa krajši zaradi daljše faze odpiranja sesalnega kanala...

Ko smo že tu, pa da ti ne pišem ZS, bi bile mogoče informacije še komu koristne...

Imam 15 SLC, pa ga bom obnovil. Sicer še nisem nič podiral, čakam na (še) slabše vreme... kateri bati so kvalitetnejši. Sedaj se dobi polno enih proizvajalcev....

meteor:  https://www.trgovina.obnovi-si.si/index.php?route=product/category&path=35_258_308_311_318

Airsal... TOMOS...    https://www.cilinder.si/mopedi-50cc/tomos/cilindri/bati/

Vertex...     https://www.motos.si/index.php?route=product/search&search=bat

...itd...    ali pa če imaš kako drugo idejo. 

Hvala.

..pozabil še na tole stran...

 

https://www.frcomoto.si/si/17-bati

 

 

Meteor je za 15 slc čisto zadovoljiv ,ostali ki si jih naštel pa odgovarjajo alu cilindrom .Slc ima cilinder iz sive litine bolj važno je da pri brušenju mojster premeri bat in zbrusi cilinder na pravo toleranco

Posted
pred 3 minutami, hribuc pravi:

Meteor je za 15 slc čisto zadovoljiv ,ostali ki si jih naštel pa odgovarjajo alu cilindrom .Slc ima cilinder iz sive litine bolj važno je da pri brušenju mojster premeri bat in zbrusi cilinder na pravo toleranco

Hvala!

... saj pravim... sem čisto "out", kar se teh "novih" zadev tiče.... kar je teh zadev, sem še vedno kakih 35 let v zaostanku.... :lol1: 

... pa tudi kaj drugega je povsod zaloga "0"

Posted (edited)
pred 2 urami, franc pravi:

APN in 14 cilindra sta enaka. Razlike so v glavi, izpuhu in vplinjaču (in menda je krajši bat, tega nisem nikoli videl) .

lp

Franc, na razpolago imam komplet tehnično gradivo nekdanjega pooblaščenega Tomos servisa in v Servis manualu se za omenjene dele navajajo različne šifre artikla. S tem predvidevam, da deli niso dimenzijsko enaki, nimam pa trenutno nevgrajenih kosov v omari, da bi jih premeril.

APN 4

20211102_105719.thumb.jpg.e2785bc7d80320ee095f570fcba336f9.jpg

14 TL in ostale verzije

20211102_103416.thumb.jpg.9213a5875e864a3e99c6bb71dd9e3034.jpg

APN6

20211102_110145.thumb.jpg.a8f28524fdbf62614f1298e1cb3f71b1.jpg

Edited by raza
Posted (edited)
pred 2 urami, Zivnorc pravi:

... mislim, da je tako, ja..... bat pa krajši zaradi daljše faze odpiranja sesalnega kanala...

Ko smo že tu, pa da ti ne pišem ZS, bi bile mogoče informacije še komu koristne...

Imam 15 SLC, pa ga bom obnovil. Sicer še nisem nič podiral, čakam na (še) slabše vreme... kateri bati so kvalitetnejši. Sedaj se dobi polno enih proizvajalcev....

meteor:  https://www.trgovina.obnovi-si.si/index.php?route=product/category&path=35_258_308_311_318

Airsal... TOMOS...    https://www.cilinder.si/mopedi-50cc/tomos/cilindri/bati/

Vertex...     https://www.motos.si/index.php?route=product/search&search=bat

...itd...    ali pa če imaš kako drugo idejo. 

Hvala.

..pozabil še na tole stran...

 

https://www.frcomoto.si/si/17-bati

 

 

V Avstrijo v Puch-ovo štacuno. Pa dimenzije sabo. In obvezno omeni, da je za gus cilinder!

Edited by raza
Posted
pred 49 minutami, raza pravi:

Franc, na razpolago imam komplet tehnično gradivo nekdanjega pooblaščenega Tomos servisa in v Servis manualu se za omenjene dele navajajo različne šifre artikla. S tem predvidevam, da deli niso dimenzijsko enaki, nimam pa trenutno nevgrajenih kosov v omari, da bi jih premeril.

APN 4

20211102_105719.thumb.jpg.e2785bc7d80320ee095f570fcba336f9.jpg

14 TL in ostale verzije

20211102_103416.thumb.jpg.9213a5875e864a3e99c6bb71dd9e3034.jpg

APN6

20211102_110145.thumb.jpg.a8f28524fdbf62614f1298e1cb3f71b1.jpg

Ne bom trdil da ni mogoče (ker je pri Tomosu vse mogoče) . Samo imam apn in 4p (če se ne motim) cilinder in ni nobene (merljive) razlike. Port map je identičen.

Glede na to, da je govora o kompletu (valj z batom) je razlika lahko v batu.

lp

Posted

Različne so številke pri glavah in cilindrih, samo bat imata APN4 in APN7 enak.

Posted

Glave so različne. 4 in 7  sta enaka (razen kroma) . Kot rečeno, zaenkrat še nisem naletel na drugačen cilinder (kar je prisilno hlajenih) , dopuščam pa to možnost.

lp

Posted

Hvala za informacije!

... saj ne, da bi karkoli kompliciral, ampak v poplavi vse te čip-šit kitajske in ostale robe, raje vprašam. Drugače pa bom verjetno kar na Meteor šel, seveda, če bo sploh potrebno, ker še nisem snel dol cilindra in preveril stanja površine.

Še eno vprašanje:

Če je bil cilinder recimo pregret, pa da se tega na oko ne opazi (barva...itd)...ali je cilinder "zanič", ali je "uničena" samo drsna površina, ki se jo da sanirati z brušenjem, oz. honanjem?

Pa še eno:

Spomnim se, da smo včasih dajali L17 ležaje za glavno gred. Ali je toliko "boljši", sploh za malo višje obrate pri 15 SLC, ali je vseeno?

 

Posted

 

Z L17 je več dela z pravilnim podkladanjem in je prijazneši do večkratnega podiranja, saj zunanji del ostane v bloku. Z natančnostjo se doseže tudi boljše centriranje tekalne površine krogljic. Danes se s tem nihče več ne ubada in nataknejo navadne odprte ležaje, edina zahteva za ležaj so višji obrati. Pri starih blokih, kjer so bili ležaji že večkrat menjani, so tolerance zunanje mere ležaja v bloku običajno že toliko nad mero, da se ležaj z lahkoto vstavi, v kolikor ne, je potrebno ohišje pred vgradnjo pogreti.

Pregrevanje zračno hlajenih cilindrov (brez prisilnega hlajenja) je bil kar pogost pojav. Največkrat zaradi slabe kvalitete mazanja. Pri tem je največkrat trajnostno nastradal bat. Pred vstavitvijo novega je bilo potrebno vsaj premeriti izvrtino in jo na rahlo ponovno pohonati. Če so ostali vidni sledovi obročkov pa brušenje na 1. nadmero.

 

Posted

Hvala za odgovor.

Vse mi je jasno glede ležajev, včasih sem znal APN mašino "miže" razstaviti in sestaviti, kot v vojski M70, pa PAP-ovko al pa Šarca.... vprašam samo, ali je bolje za 15 SLC dat te ležaje...   :D , ker že dolgo tega nisem delal  :D 

...ja.. glede cilindra: Itak, da je bat najbolj nastradal, pa obročki... zanima me bolj cilinder, če se je pregrel. ...ali se je samo deformiral za kako stotinko, dve, tri (ovalno..ali kakorkoli drugače deformirano), ker se mi ne zdi logično, da bi s "pregretjem" uničil sivo litino, ker ta SL, verjetno ni nič posebnega... "gus, kot gus". Ni to neka specialna nodularna ali kaka druga SL, kjer bi lahko uničil strukturo materiala (stanje grafita... perlita...itd), ker verjetno ne moreš toliko pregreti materiala med obratovanjem mopeda, da bi vplivalo na strukturo materiala, ampak samo da je malo deformiran zaradi neenakomernega raztezanja materiala (vpliv hladilnih reber... izpušnega in sesalnega kanala, kjer je debelina materiala cilindra neenakomerna....)...ali se pač motim...   :D 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!