Jump to content

Predelava Tomos APN 6 1986


Recommended Posts

Posted
pred 5 minutami, Snečer pravi:

na TP na valju bo problem...

Ali dam raje brusit cilinder in dam l bat ali dam navadnega da ga ne krajšam

Posted

Ni važno ali je navadni ali L oba dobiš na mero, brez da ga režeš. Pač je pri nakupu treba pazit na mere.

Posted
pred 5 urami, Zivnorc pravi:

.. sej glih v tem je fora... vsi smo "fajn privijali", da se ni odvila.... pa so se navoji zjahali v mehkem aluminiju. Svečko se zateguje "na roko".... plus še določen kot za novo svečko in določen (manjši) kot za že uporabljeno svečko (ali pa sevede na moment, ki je zelo majhen.... ne vem na pamet).... pa sevede vedno v mrzlo glavo...   :D

 

 

Ha, kdo pa je imel čas hladiti, ko mu je sredi akcije svečka naredila nitko... :lol1:

 

Posted
pred eno uro, Tomos apn 6 s pravi:

Ali dam raje brusit cilinder in dam l bat ali dam navadnega da ga ne krajšam

... najprej probaj s čim manj predelavami in stroški, naredi tako, kot piše tam v 1. stopnji predelave...

... uplinjač se menja za večje moči....tudi napisano je tam tako...

 

  • KARBURATOR I PODEAVANJA. Kupovni karburator marke Bing prenika difuzora 12mm postaje mali za snagu koju zahtevamo da bi postigli brzinu od 85km/h. Jeino to moe da se uradi, a da motor jo uvek pripada serijskoj klasi je da se od postojeeg karburatora napravi neto bolje. Postoje dva reenja. Prvo reenje je najjednostavnije. Karburator motora T-14 je isti Bing kao i kod APN-a samo to je njegov prenik difuzora 13mm. To se vidi iz natpisa na karburatoru sa donje strane: APN (X/12/Y) T-14 (X/13/Y) gde srednji broj pokazuje prenik difuzora. Nesmemo zaboraviti da se pri promeni karburatora odnosno prenika difuzora mora obezbediti i odgovarajui protok vazduha kroz filter. To se ne izvodi jednostavnim skraenjem mreice kod starog APN filtera jer se u tom sluaju otvara slobodan put praini do cilindra i klipa te se vek trajanja drastino smanjuje. Jedno dobro reenje je da se ostavi samo jedan krug mreice zbog kompaktnosti filtera, a oko njega presvue dva ili tri puta najlonska arapa nakvaena u nafti ili meavini. Sitno pletena

  • FRIZIRANJE TOMOSOVIH DVOTAKTNIH MOTORA

    11

    najlonska arapa sa slojem nafte sigurno zaustavlja protok praini, a dozvoljava bolji protok istog vazduha. Jedina mana je to esto mora da se menja, a to je malo nezgodno kod APN-a poto treba skidati ceo karburator.

    Neto bolja izvedba je filter novih APN motora od filter papira koji se moe nai na domaem tritu.

    Drugo reenje je da se postojei karburator 12mm izbui na strugu u nekoj ozbiljnijoj radionici. Klip karburatora (iber ili leptir) Bing 12 je prenika 14,5mm. On je ujedno i jedini koji ograniava buenje odnosno proirenje difuzora. Maksimum do koga je ovaj sistem isproban je 14,2mm. Dakle, imamo serijski karburator Bing prenika difuzora 14,2mm. Uzima se da je meophodno 0,3mm razlike izmeu prenika klipa karburatora i difuzora da bi zaptivanje bilo besprekorno. Morate obratiti panju kod buenja, poto difuzor nije u istoj osi celom svojom duinom. Znai usis do klipa karburatora i grlo izmeu klipa karburatora i cilindra nisu u istoj osi pa je buenje potrebno izvriti iz dva smera pod dva razliita ugla. Kod ovako sreenog karburatora potrebno je koristiti glavnu diznu 70, a iglu u klipu karburatora podesiti prema tabeli.

 

 

Jaz ne bi menjal uplinjača s kakim prevelikim, ker če ne boš "oreng friziral", nima smisla. Motor je s prevelikim uplinjačem len v nizkih vrtljajih, visoke pa ne boš dosegel v nobenem primeru, če ne boš delal "oreng frizure". Kot je napisano, max, da daš gor od 14.ke, ki je za 1mm večji premer, da pa se tudi povrtati, kot je opisano v zadnjem odstavku malo višje gor. Ko sem bil jaz mulc, sem naredil identično, povrtal na 14 mm... pa se ne spomnem več, če je sploh kaj pomagalo.

Posted
pred 7 urami, Zivnorc pravi:

... kolikor sem uspel od "daleč" pogledati, je spodnji "slišati" o.k. ... bom videl, ko bom razkopal. In ja.... bat se je "sukal" v cilindru za cca mm, ali dva  levo desno, ampak, kot sem včeraj napisal, je bilo največ lufta med batom in sornikom in pušo in sornikom.... je kar "šketljalo"

Sornik ima 12, ja..... imam pa ogledano Rito Race ojnico   https://www.frcomoto.si/si/97-ojnice  , ki je primerna za tuninge ... do 74 ccm in več... in za mislim da, do 16.000 1/min.  imajo identične tudi v PUCHSHOP....

...ali pa od HONDA NSR50, se mi zdi, ....je tudi mende zelo kvalitetna, če ne dela slučajno tudi Rito za njih....

 

.. sej glih v tem je fora... vsi smo "fajn privijali", da se ni odvila.... pa so se navoji zjahali v mehkem aluminiju. Svečko se zateguje "na roko".... plus še določen kot za novo svečko in določen (manjši) kot za že uporabljeno svečko (ali pa sevede na moment, ki je zelo majhen.... ne vem na pamet).... pa sevede vedno v mrzlo glavo...   :D

 

Tomosa lahko popravljas s sravfncigrom, klescami in hamrom ?

Posted
Ob 3. 11. 2021 ob 12:13, franc pravi:

V principu so stopinje in mm cca 1:1 (obseg magneta je cca 360mm) .

Tako sem jaz nastavil (točnih mm pa se ne spomnim, sem označil na magnetu in deluje, je pa nekje "v tvojih" merah) .

lp

..imaš čisto prav. Včeraj nekaj šaril tam okoli, pa sem se spomnil na tole, pa pomeril.

Obseg je cca 365mm, torej je skoraj 1:1 .... 1mm ločno na magnetu = 1 stopinja predvžiga.

Torej za APN je predvžig  20mm pred GMT

15 SLC pa malenkost manj ...18mm.

Posted
pred eno uro, Zivnorc pravi:

..imaš čisto prav. Včeraj nekaj šaril tam okoli, pa sem se spomnil na tole, pa pomeril.

Obseg je cca 365mm, torej je skoraj 1:1 .... 1mm ločno na magnetu = 1 stopinja predvžiga.

Torej za APN je predvžig  20mm pred GMT

15 SLC pa malenkost manj ...18mm.

Če greš v resno predelavo, lahko razmišljaš tudi o drugem magnetu....ki je precej lažji in se bo tudi motor lažje zavrtel v višje obrate, saj bo manj teže obešene na gredi. 

Posted
pred 36 minutami, spartanbp pravi:

Če greš v resno predelavo, lahko razmišljaš tudi o drugem magnetu....ki je precej lažji in se bo tudi motor lažje zavrtel v višje obrate, saj bo manj teže obešene na gredi. 

Smo že imeli debato na to tematiko o elektriki z notranjim magnetom kako stran nazaj. Stvar postane nevozna, če bo moped za "normalno" uporabo, ne za "rejs namene".... In ne bo resne predelave, samo "doteral" bom original, brez friziranja... samo "doteral", če me zastopiš, kaj hočem reči...    :D 

Mi je pa kolega  predlagal tole zadevo:

https://www.puchshop.de/en-gb/puch-engine-parts/electrical/puch-ignition-complete/ignition-kokulution-left-turning-electronic-complete-for-puch-12v.html

 

... menda je malo lažji magnet, ima pa do 90W el. moči, tako, da lahko priklopiš tudi malo močnejšo "brlivko" v luči, ne da ti vse žmrka....

Ampak zaenkrat ostajam na original, bom pa videl, kako je stanje gredi in v pestu magneta, če ni kaj zjahano tam okoli "kajle ali štifta", pa bom potem razmišljal o kaki zamenjavi.....

 

Posted

Z lažjim magnetom pa vztrajnost zmanjšaš...

sem se spomnil glede izpušne cevi...sam jo nisem popolnoma odrezal, po dolžini sem jo polovico odrezal. Ni potrebno potem variti druge palice

Posted
pred 2 urami, Zivnorc pravi:

Smo že imeli debato na to tematiko o elektriki z notranjim magnetom kako stran nazaj. Stvar postane nevozna, če bo moped za "normalno" uporabo, ne za "rejs namene".... In ne bo resne predelave, samo "doteral" bom original, brez friziranja... samo "doteral", če me zastopiš, kaj hočem reči...    :D 

Mi je pa kolega  predlagal tole zadevo:

https://www.puchshop.de/en-gb/puch-engine-parts/electrical/puch-ignition-complete/ignition-kokulution-left-turning-electronic-complete-for-puch-12v.html

 

... menda je malo lažji magnet, ima pa do 90W el. moči, tako, da lahko priklopiš tudi malo močnejšo "brlivko" v luči, ne da ti vse žmrka....

Ampak zaenkrat ostajam na original, bom pa videl, kako je stanje gredi in v pestu magneta, če ni kaj zjahano tam okoli "kajle ali štifta", pa bom potem razmišljal o kaki zamenjavi.....

 

Jaz bi gred na novo uležajil, to zagotovo (dal bolj kvalitetne ležaje in tesnila noter kot pa original). Pa gred je potrebno zbalansirati, se bo še lažje vrtela ;) Original uležajenje Tomos ne prenese kaj bistveno večjih obremenitev.

  • Like 2
Posted
pred 22 urami, RobiRoberto pravi:

Tudi prebarvali smo jo in sicer v "zrnato modro" (hameršlag ???)

Tole sem še dolžan:  hameršlag = hammerschlag = dovolj za Googla ...   :OK:

01_Hammerschlag_Struktur.jpg.5c817a32bf98f4e9fb3ae77ff85c2bf7.jpg

Posted
pred 2 urami, spartanbp pravi:

Jaz bi gred na novo uležajil, to zagotovo (dal bolj kvalitetne ležaje in tesnila noter kot pa original). Pa gred je potrebno zbalansirati, se bo še lažje vrtela ;) Original uležajenje Tomos ne prenese kaj bistveno večjih obremenitev.

...itak gredo vsi novi ležaji not in tesnila in kvalitetna ojnica, pa na stružnico, pa urce, pa kajla, pa bakren kladu, pa tko...   :D 

Posted
pred 20 minutami, Zivnorc pravi:

...itak gredo vsi novi ležaji not in tesnila in kvalitetna ojnica, pa na stružnico, pa urce, pa kajla, pa bakren kladu, pa tko...   :D 

Na mašino daj za auswuhtanje (balansiranje). Tista, ki material odjema. Tesnila INA obvezno. Ležaji pa INA-FAG (italijanske variante bolje da ne). Ker bo naredilo "krc" :blush:

Posted

Če je "blajerca z luknjami, potem si postružiš 2 bolcna na mero lukenj, jih vstaviš v luknje in zaprešaš skupaj. Če gre vse prav, je minimalno centriranja.

Posted

... sem strojnik  po duši, srcu in izobrazbi...   :D ... tko da so mi te stvari znane...   :D  ...tko da se bom potrudil maximalno...   :D ... poznam fante v Tinexu, M&M, mi bodo že zrihtali tapravo robo....

 

Blajerca ni z lunknjami... tko da bo treba "klasično"... sem pa že študiral (ko sem bil še mulc), da bi si naredil zunanji "kalup", v katero vstaviš obe polovički, pa potem sprešal.... ampak za enkratno delo se to ne splača delat.... malo bolj biti pazljiv, da ne usekaš glih preveč mimo, pa bo...   ;)   ... kako lasno merilo dat zraven pa ene 2x malo pokontrolirati vmes, preden do konca stisneš... al pa malo debelejša plošča z luknjo, pa 50 winkel gor našvasat pravokotno... pa ob vinkel polovički stisnit, pa bo minimalno iz centra....

 

  • Like 2
Posted

Ko ste že majstri tule gor.... še eno razmišljanje:   :hmm:

2T motorji, ki ne uporabljajo za sesanje mešanice zraka in goriva  lamel, torej, kjer zapirajo sesalne kanale bodisi bat, ali rotor, je značilno, da ko daš gas, sploh iz nižjih obratov, da "zamuka" in ko se ustvarja kompresija v karterju, zmeče ven " v kontra" kar precej mešanice, ki se jo vidi v  obliki meglice. ...in to je praktično izguba goriva... moči... svinjarija v filter boxu...itd.

Na modelarskem motorju ZENOAH, kjer je konstruirano sesanje na tak način, sem imel velike težave pri zagotavljanju stabilnega štand gasa, prehodu iz nizkih obratov v višje...in v srednjem režimu obratov. Ko sem namestil par cm dolgo "trobento", se je motor spremenil v pravo zverino. Stabilen štandgas pri precej nižjih obratih, prehod v višje obrate je bil eksploziven, dosegel tudi precej višje obrate ( cca 300 1/min, kar je pri letalu ogromno) in požrlo je precej manj goriva.

 

...in sprašujem, če je kdo to že delal tudi na mopedu. Sicer je pri SLC air box, kjer načeloma ne bi smela iti zmes v nič, ampak, če pa ostane v trobenti, ko jo posesa v tistem trenutku, ko jo motor rabi.... Prostora je pa v airboxu dovolj, da se namontira eno tako trobento na Binga....   :D

Posted

Ali je boljši apn 4 ali apn 6

Veliko jih pravi da je apn 4 bolj kvaliteten

Posted
pred 13 minutami, Tomos apn 6 s pravi:

Ali je boljši apn 4 ali apn 6

Veliko jih pravi da je apn 4 bolj kvaliteten

... torej sploh še nimaš motorja..   :hmm:

APN6 in APN4 imata vse isto, razen okvirja in rezervoarja.  APN4 ima bolj tog (močnejši) okvir, je pa vsekakor APN4 bolj kultni kot APN6.  Če misliš predelovati in "uničiti spomeniško tehnično stvar", je po moje manj škoda APN6, APN 4 so bolj cenjeni in jih je "škoda" uničiti...

... pazi.... to je moje mnenje....   :D  .. ni nujno, da imam prav..  :D

  • Like 2
Posted

APN 6 je komercjalna poteza Tomosa, ki je iz trpežnega konja naredil shirano kljuse.

Posted
pred 50 minutami, Zivnorc pravi:

. ...in sprašujem, če je kdo to že delal tudi na mopedu. Sicer je pri SLC air box, kjer načeloma ne bi smela iti zmes v nič, ampak, če pa ostane v trobenti, ko jo posesa v tistem trenutku, ko jo motor rabi.... Prostora je pa v airboxu dovolj, da se namontira eno tako trobento na Binga....   :D

Se spomniš starih Dellorto uplinjačev? Ti so bili s trobentami opremljeni že takrat. In to na navoj, dasi lahko menjal različno dolge trobente. Bil pa je problem v filtru, ki ga tako sploh ni bilo. Športna različica pač....

Posted
pred eno uro, Zivnorc pravi:

... torej sploh še nimaš motorja..   :hmm:

APN6 in APN4 imata vse isto, razen okvirja in rezervoarja.  APN4 ima bolj tog (močnejši) okvir, je pa vsekakor APN4 bolj kultni kot APN6.  Če misliš predelovati in "uničiti spomeniško tehnično stvar", je po moje manj škoda APN6, APN 4 so bolj cenjeni in jih je "škoda" uničiti...

... pazi.... to je moje mnenje....   :D  .. ni nujno, da imam prav..  :D

Imam tomos apn 6 1986, ali se mi splača zamenjat za apn 4, veliko mi jih je reklo da je boljši apn 4

Posted
pred 10 minutami, Tomos apn 6 s pravi:

Imam tomos apn 6 1986, ali se mi splača zamenjat za apn 4, veliko mi jih je reklo da je boljši apn 4

Imajo prav, kar se konstrukcijsko tiče.... samo tudi glej, kako je kaj ohranjeno. Jaz bom imel kar precej stroškov, ko bom moral menjati tudi gred, ali pa jo preprešati. Stroški pa bodo visoki, ker bom dal not kvaliteten material, ne kak UNIS, al pa kitajsko robo...

...čisto iskreno. ..... tudi sam bi menjal za APN4...       :D  

Posted
pred 7 minutami, Zivnorc pravi:

Imajo prav, kar se konstrukcijsko tiče.... samo tudi glej, kako je kaj ohranjeno. Jaz bom imel kar precej stroškov, ko bom moral menjati tudi gred, ali pa jo preprešati. Stroški pa bodo visoki, ker bom dal not kvaliteten material, ne kak UNIS, al pa kitajsko robo...

...čisto iskreno. ..... tudi sam bi menjal za APN4...       :D  

Ta apn 6 je za obnovit, tako da bom probal zamenjati za dobro apn 4 za obnovit 

Posted

Jaz bi naredil ravno tako.

Pa dobi jo s papirji, ker tisto, ko vsi pišejo, da lahko registriraš na dve priči, je kar neki... sicer je to tako, pravno gledano pa si v močnem prekršku, ko nekaj nekomu garantiraš, čeprav to ni res. Menda je to tako, da ti dve priči potrjujeta, da je bil moped kupljen...in bil zadnjih ne vem koliko ( 20 ali več) let pri hiši, pa da ni ukraden.... Jaz osebno ne bi šel nikomur za pričo..  :D

Jaz bi naredil tako, da tisti, ki prodaja, ko pravi, da je to čisto enostavno... mu bi ponudil 200€ več, pa naj sam zrihta papirje...   :D  ...v nasprotnem primeru pa mu ponudi 200 manj.... pa se bo prodajalec mogoče malo zamislil...   :hmm:

 

Poskusi. Papirje boš v vsakem primeru potreboval.

Posted
pred 1 uro, Zivnorc pravi:

... torej sploh še nimaš motorja..   :hmm:

APN6 in APN4 imata vse isto, razen okvirja in rezervoarja.  APN4 ima bolj tog (močnejši) okvir, je pa vsekakor APN4 bolj kultni kot APN6.  Če misliš predelovati in "uničiti spomeniško tehnično stvar", je po moje manj škoda APN6, APN 4 so bolj cenjeni in jih je "škoda" uničiti...

... pazi.... to je moje mnenje....   :D  .. ni nujno, da imam prav..  :D

Meni se zdi, da ima štirka še kar lepo staro puchovo ogrodje (VS, verstrarkt) stisnjeno.

Šestka pa varjeni oglati profili, poenostavljen princip in bolj močna? recimo genuine tomos?

 

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!