Jump to content

Predelava Tomos APN 6 1986


Tomos apn 6 s

Recommended Posts

@raza V Postojni je majster, ki je menda res majster. Ti takoj pošljem kontakt, ko se dogovorim z njim, kako in kaj.

@Snečer Vem za vse te kite 74ccm, ampak ne bom nič friziral mašinke, samo "doteral" original ...in tudi sam moped bom poskusil čim lepše obnoviti.  ... sicer me, kot sem že omenil, "trese" brezplatinski vžig, kot ga imaš ti, ampak če se bom že odločil predelovat elektriko, bi raje dal gor elektriko z notranjim rotorjem. Malenkost dražje... ampak, po moji oceni "bolje", če že grem menjat in zapravljat. Pa niti ni toliko dražje, kot samo "brezplatinska špula" ....

Link to comment
Share on other sites

Pa še to: 74ccm kiti potegnejo za seboj še kar precej stvari. Močno gred (ala Rito Race), ali vsaj v nulo scentirano  orig. z močnejšo ojnico.... močnejšo sklopko.... nov štrom z notranjim rotorjem... itd... samo to je že jurčka € samo v mašini...  .  :slap:

Link to comment
Share on other sites

pred 15 minutami, Zivnorc pravi:

Pa še to: 74ccm kiti potegnejo za seboj še kar precej stvari. Močno gred (ala Rito Race), ali vsaj v nulo scentirano  orig. z močnejšo ojnico.... močnejšo sklopko.... nov štrom z notranjim rotorjem... itd... samo to je že jurčka € samo v mašini...  .  :slap:

samo potem imaš 15 SS :) 

Link to comment
Share on other sites

Meni je stalilo dva Meteorjeva bata...na istem mestu...potem sem si prišel gor, da rabim izpuh od petke, ki ima večji premer.

 

A kje piše, koliko kil ima fante, ki bi friziral? Zdej če ima tolk ko taprav ded, 140, pol nebo pocen skos prišel !

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Zivnorc said:

@raza V Postojni je majster, ki je menda res majster. Ti takoj pošljem kontakt, ko se dogovorim z njim, kako in kaj.

@Snečer Vem za vse te kite 74ccm, ampak ne bom nič friziral mašinke, samo "doteral" original ...in tudi sam moped bom poskusil čim lepše obnoviti.  ... sicer me, kot sem že omenil, "trese" brezplatinski vžig, kot ga imaš ti, ampak če se bom že odločil predelovat elektriko, bi raje dal gor elektriko z notranjim rotorjem. Malenkost dražje... ampak, po moji oceni "bolje", če že grem menjat in zapravljat. Pa niti ni toliko dražje, kot samo "brezplatinska špula" ....

Mislim da je notranji magnet bolj primeren za dirkalne mašine.Magnet je v bistvu vztrajnik pri notranjem je manjša masa pa boš imel velike probleme nastavit delovanje v prostem teku  ( štandgas bo panika)

Link to comment
Share on other sites

Točno to kar je napisal "hribuc" sem hotel napisati.

Pri teh "kitih" moraš predelovati bloke (poti nazaj ni) . Z 42 (in ustrezno dodelavo) si brez problema "Kralj Vršiča" (samo potem res moraš menjati ojnico) .

lp

Pred leti je LPP (delavnica) kvalitetno brusil cilindre (samo je tudi to verjetno odvisno od tega kdo ti dela, dobrih mojstrov je vedno manj) .

Link to comment
Share on other sites

pred 42 minutami, hribuc pravi:

Mislim da je notranji magnet bolj primeren za dirkalne mašine.Magnet je v bistvu vztrajnik pri notranjem je manjša masa pa boš imel velike probleme nastavit delovanje v prostem teku  ( štandgas bo panika)

... ti čisto verjamem in tudi vem, da bi bilo tako. Že prej sem imel  prebliske o kaki nadgradnji, kot jo omenja Snečer, kjer so mnogo višji obrati, pa bom ostal na originalnih delih.

Problem bi bil na štandgasu, pri speljevanju..... bi se pa hitreje zavrtelo..   :D 

Link to comment
Share on other sites

Puščice na batu ne pomenijo kaj dosti (različni proizvajalci različne smeri) .

Potrebno je pogledati kje se stikajo obročki in tako obrniti bat.

lp

Link to comment
Share on other sites

pred 2 minutami, Zivnorc pravi:

Problem bi bil na štandgasu, pri speljevanju..... bi se pa hitreje zavrtelo..   :D 

Lahko mi verjameš, da je to čisto nevozno. V trenutku ko spustiš gas crkne in to je v prometu "štala" . Nisem imel take elektrike sem pa imel "puščajoč karter" (in mi nikakor ni uspelo najti tega mesta) , posledično je moped delal samo na visokih (do zelo visokih) obratih, ko sem (končno) odkril napako je bilo čisto nekaj drugega.

lp

Link to comment
Share on other sites

pred 26 minutami, franc pravi:

Puščice na batu ne pomenijo kaj dosti (različni proizvajalci različne smeri) .

Potrebno je pogledati kje se stikajo obročki in tako obrniti bat.

lp

... sem porajtal, ja, ko sem potem (ko sem že objavil na MS) podrobneje (beri - z očali) pregledal stvar. Takoj nisem opazil, kje se stikajo obročki, ker je bil del bata, kjer je zatič proti zasuku obročka, spihan. Z :eek:  in lupo  pa sem opazil sledi luknjice v batu za tisti štift. Bi pa šlo tudi, če bi gledala puščica proti izpuhu.

Ko smo/ste že tule gor:

Včasih smo polirali kanale v cilindru.... to je bilo še v pamtiveku, ampak, kolikor sem se v kasnejših letih izobrazil  :P , imajo fluidi in plini ob površinah v ceveh, kanalih, manj upora (ali tudi krilo - trup letala), če je stena hrapava in ne gladka (efekt kože morskega psa).

Jasno mi je, da je fino, da je izpušni kanal spoliran, da se ne nabirajo toliko saje, kaj pa sesalni in pretočni?.... če bi jih grobo speskal s korundom? ... je kdo že kaj zasledil o tem? ... ker meni se zdi, da sem enkrat o tem tudi nekaj prebral...

Link to comment
Share on other sites

pred 43 minutami, franc pravi:

Točno to kar je napisal "hribuc" sem hotel napisati.

Pri teh "kitih" moraš predelovati bloke (poti nazaj ni) . Z 42 (in ustrezno dodelavo) si brez problema "Kralj Vršiča" (samo potem res moraš menjati ojnico) .

lp

Pred leti je LPP (delavnica) kvalitetno brusil cilindre (samo je tudi to verjetno odvisno od tega kdo ti dela, dobrih mojstrov je vedno manj) .

V LPP so to delali na fuš... ne verjamem, če se še to da. Na 42 ne bom šel, samo na eno naslednjo nadmero bom dal brusit, na 39,5, da ne "zaj*bem" cilindra. Ne rabim 42.... že tko leti 90, če je dobro naštelan.

Ojnice sem tudi že preprešaval, kot mulc... pa še predelal celo "blajerco"... bom enkrat ob priliki napisal kako :eek: :lol1: 

Problem "težkega" magneta je bil pri E90, ko je gred lomilo, ker je bil magnet "pretežak"... prevelika vztrajnostna masa, preslaba gred, neuravnoteženost vsega skupaj in pa še kak luft v ležajih... pa seveda "strokovno" znanje domačih mojstrov (mulcov)...   :D 

Link to comment
Share on other sites

Tudi jaz sem prebral (in prebiral) in prišel do zaključka, da imajo vsi prav (na svoj način) . Moj zaključek je nekako takole: izpuh zgladiš kolikor se da (ker je gus ravno "špegu" ni) , ostalo pa je po brušenju (z "Dremljem" npr. ) tako ali tako (malo) hrapavo. Poskusiš narediti kar najbolj ravno (brez lukenj in izboklin) in to je to. Pa če brusiš malo preveriš debelino, da ne prideš skozi. Pri peskanju moraš paziti, da ne speskaš valja, prirobnic... V glavnem preveč za mene.

lp

ps. imaš kar prav, pri teh cilindrih (brez prisilnega hlajenja) večinoma zagovarjajo kar najbližje originalu.

LPP ni delal na fuš, čisto legalno z računom...

Edited by franc
Link to comment
Share on other sites

Mam cilinder od 15 SL povrtan na 42 pa se čist lepo obnaša. Za na Pokljuko in Vršič res zmaga prisilno hlajen Puchov DS, ampak s pametjo se da tudi to obdelat.

Zračno hlajen cilinder rabi malo več nadmere, da ne prime glih takoj, ko se segreje. Pa glavo je treba prilagodit, ne kar tisto od 38 gor poknit.

Edited by raza
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

pred 34 minutami, raza pravi:

Mam cilinder od 15 SL povrtan na 42 pa se čist lepo obnaša. Za na Pokljuko in Vršič res zmaga prisilno hlajen Puchov DS, ampak s pametjo se da tudi to obdelat.

Zračno hlajen cilinder rabi malo več nadmere, da ne prime glih takoj, ko se segreje. Pa glavo je treba prilagodit, ne kar tisto od 38 gor poknit.

.. .sej, verjamem in vem, da se lepo obnaša, tudi če je 42... samo malo "mesa" bi pustil še za naslednjič, če bo treba kej brusiti...  :D 

Glava gre tudi na "drejponk", lepo na 40mm, da ne bo roba ..  :D 

Link to comment
Share on other sites

Pri meni je bilo vrtanje na 42 izhod v sili, ker je cilinder že prej dal verjetno skozi vse nadmere standarda, pa se mi  ga je vseeno škoda zdelo v reno zagnat. Gorenc pač...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

... če se prav spomnim, sem , ko sem bil mulc, dal gor glavo, ki sem jo prej tuširal na tuširni mizi z Laepp pastami... ravno tako cilinder, da je bilo lepo idealno ravno in matt površine. ... pa se ne spomnim več, ali se je to obneslo ali ne..   :hmm: .

... še kdo dela tako?

... pa tudi smo, se mi zdi, dajali samo doma narejeno tesnilo iz bakrene pločevine ("auszlerane..  :P  ... zmehčane), celo  večje zunanje dimenzije, da je gledala ven, zaradi boljšega hlajenja... ampak to samo pri APN, ker tu gre smer pretoka hladilnega zraka drugače, pa bi bila verjetno ovira...   :hmm: 

Link to comment
Share on other sites

Ne obnese se. Drobne zareze od struženja glave se pri namestitvi deformirajo (prilagodijo) in zagotovijo tesnenje. Zato pa moraš, ko enkrat razkoplješ, dati tesnilo. Take so moje izkušnje. Pa ne pretiravat z zategovanjem, po spominu je nekih 10-15 Nm (praktično nič) . Do tega spoznanja sem prišel potem, ko mi je "uspelo" spuliti stojni vijak.

lp

Edited by franc
Link to comment
Share on other sites

... mi je čisto jasno in logično, te zareze delujejo kot labirintno tesnilo, ki se za kako stotinko, dve, deformirajo in optimalno stisnejo po gus površini.... bi moral potem vsakič malo grobo postružiti glavo, da se naredijo te mikro labirinti.

... nič... bom pa orig. 40 tesnilo spodaj vtaknil...  :D 

Link to comment
Share on other sites

Na 15 SLC (malo mlajši kot od Zivnorca) sem postružil glavo in jo brez brušenja in tuširanja privil na cilinder. Ko sem povprašal glede struženja, mi je bilo rečeno, da se lahko struži le glave s polkrožno odprtino. Že takrat so vgrajevali glave z zmanjšanim volumnom. Če zmanjšano glavo postružiš, lahko je pizd......

Glede pregrevanja, nekajkrat mi je zaradi pregrevanja ugasnil motor. Ni takoj vžgal, to je bila edina "škoda". 

Kaj vse se da narediti na temu motorju, na koncu je šel preko 110 km/h pospeški so bili kot pri težkih motorjih.  

Link to comment
Share on other sites

Enostavno si kupi nov cilinder Airsal 50 cc. Je iz aluminija in notranja obloga prevlečena z Ni-Cr. Ti bo letelo vsaj 15 km/h več, pa motor bo imel več moči in navora v srednjih in višjih obratih. Kombiniraj še s kakšnim lipnikom, da imaš navor v nižjih obratih.

 

Imaš več teh kitov cilindrov, Airsal je pač bolj znan.

 

To je to ;)

Link to comment
Share on other sites

pred 9 minutami, Kaldu pravi:

Kaj vse se da narediti na temu motorju, na koncu je šel preko 110 km/h pospeški so bili kot pri težkih motorjih.  

...15. ka je bila ta težek motor, sploh ko si kako mal bl sočno deklco peljal....   :P

Link to comment
Share on other sites

pred 11 minutami, Kaldu pravi:

Na 15 SLC (malo mlajši kot od Zivnorca) sem postružil glavo in jo brez brušenja in tuširanja privil na cilinder. Ko sem povprašal glede struženja, mi je bilo rečeno, da se lahko struži le glave s polkrožno odprtino. Že takrat so vgrajevali glave z zmanjšanim volumnom. Če zmanjšano glavo postružiš, lahko je pizd......

Glede pregrevanja, nekajkrat mi je zaradi pregrevanja ugasnil motor. Ni takoj vžgal, to je bila edina "škoda". 

Kaj vse se da narediti na temu motorju, na koncu je šel preko 110 km/h pospeški so bili kot pri težkih motorjih.  

Alu cilinder daj gor, da bo odvajanje toplote boljše. V kitu dobiš še tako ali tako nov bat zraven in batne obročke, pa je težava rešena.

 

SLC 15 ni nikoli šel 100 km/h. Sorry....končna je bila manjša kot na mojem CTX, ta pa je imel števec le do 100 km/h.

Link to comment
Share on other sites

Pravkar, spartanbp pravi:

Enostavno si kupi nov cilinder Airsal 50 cc. Je iz aluminija in notranja obloga prevlečena z Ni-Cr. Ti bo letelo vsaj 15 km/h več, pa motor bo imel več moči in navora v srednjih in višjih obratih. Kombiniraj še s kakšnim lipnikom, da imaš navor v nižjih obratih.

 

Imaš več teh kitov cilindrov, Airsal je pač bolj znan.

 

To je to ;)

... vse mi je znano. Glede vseh teh cilinder kitov, razlika SL, ali Alu.... vem, da Alu bolje prevaja toploto in se bolje hladi, da se da več ven iztisniti.... ampak, bom kar na orig. ostal... :D 

Lipnik je bolj za Orig. cilindre, z orig. porti... in res dela na nižjih obratih. Na praktično tovarniških obratih mu poveča moč in predvsem navor.... 

... orig. izpuh (ki je resonanca) od 15ke pa je preračunan na porte, da ima kar se da veliko moč in navor na še uporabnih obratih za vsakodnevno uporabo po cesti in "normalne" uporabnike.

Link to comment
Share on other sites

Jaz imam postruženo glavo od 14 tice (zmanjšan volumen) in ni prav nobenega problema. Ni pa nepomembno kakšno kompresijsko razmerje narediš oz. pritisk v cilindru. Se pa pri "friziranju" ( "višanju" izpuha) pritisk manjša in to "popravljaš" z nižanjem glave (tako v teoriji) . Jaz, karkoli sem že počel, nikoli nisem prišel niti blizu možnosti, da bi bat "udaril" v glavo.

lp

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!