YZFgeorge Objavljeno Februar 17, 2011 Avtor Opozori Objavljeno Februar 17, 2011 Glej ga zlomka... Tema je po skoraj 11 letih še zmeraj živa ! Kdo bi si mislil...
macak333 Objavljeno Februar 17, 2011 Opozori Objavljeno Februar 17, 2011 Glej ga zlomka... Tema je po skoraj 11 letih še zmeraj živa ! Kdo bi si mislil... 9 .
T Objavljeno Februar 20, 2011 Opozori Objavljeno Februar 20, 2011 Kar se tiče Öhlins vs. Wilbers - dvomim, da švedi naredijo kaj bistveno boljšo fedro kot švabi. Upam No, kar sem videl in sprobal pred naročilom je Wilbers :notworthy:
RVT Objavljeno Februar 20, 2011 Opozori Objavljeno Februar 20, 2011 Jst sem že slišov za primere, ko so malo zajokale vilce po zimi, pa je bilo potem vse vredu, čeprov mi ni jasno kako Men se je že tko zgodil. Zgleda, da na mrazu semering otrdi pa lahko mal spuša, pol k se pa segreje in zmehča se pa spet uleže pa zgleda začne spet"dihtat".
Sorty Objavljeno Februar 20, 2011 Opozori Objavljeno Februar 20, 2011 RVT tko kot si povedu,pri meni je bla ista situacija..sedaj vse normalno.Naslednji korak, da se v nadalnje izognemo tem težavam je nakup novega nosilca za prvo kolo (takšnega ki dvigne gištel) kakšna ideja kje to nabavt pr nas?
919 Objavljeno Februar 22, 2011 Opozori Objavljeno Februar 22, 2011 (popravljeno) Eno vprašanje... na hornetko 02 mam namen dat (ce bo slo skup) od cbr-ke 900 (98-99) zadn amortizer in pa spredne vilce, zdj me pa zanima ce bo to s sprednim vilcim šlo glede nato da ma cbr-ka spred 16" kolo? Kok je pol s čeljustmi (bremz)tut zamenjat? Ma kdo kej izkušn s tem? LP! Popravljeno Februar 22, 2011. Popravil 919
T Objavljeno Februar 22, 2011 Opozori Objavljeno Februar 22, 2011 Nasplošno, dosegu ne boš nic. Sem ze probaval raznorazne predelave, vrjemi. Kot vpetja vilc ni isti, dolzina vilc ni ista, hod ni isti... Če bi rad da se bolje pelje raje kupi amortizacijo, ki je namenjena prav za tvoj motor. Kar sem se navadil skozi leta neuspešnih (bolj ali manj)predelav je, da uporabljam samo kvalitetne dele, ki so namenjeni točno za model motorja, ki ga imam. sesir in malakai 2
Igorr Objavljeno Februar 25, 2011 Opozori Objavljeno Februar 25, 2011 (popravljeno) Slovenski članek o nastavitvi saga: http://www.motoracing.si/creme-de-la-creme/nastavitev-vzmetenja-na-supersportnih-motociklih-1-del/ Nadaljevanje prvega dela - nastavitev preloada, compressiona in rebounda: http://www.motoracing.si/creme-de-la-creme/nastavitev-vzmetenja-na-sportnih-motociklih-2-del/ Popravljeno Februar 25, 2011. Popravil Igorr Sam dePihlja, svobodnaptica01, gsx750f in 1 other 3 1
Dolenc™ Objavljeno Februar 25, 2011 Opozori Objavljeno Februar 25, 2011 Sej lepo napisan članek, samo novincu to kako se gumb obrne nič ne pomeni, takih člankov je veliko. Lepo bi bilo napisat praktično kako se kaj pozna in kdaj stopi v veljavo, čemu služi prednapetost, zakaj je za na stezo manj prednapetosti, kje pride v poštev rebound, kdaj se pali low kdaj high itd... Gumbe obračat nekak ni tak velek problem Sam dePihlja, Igorr, svobodnaptica01 in 1 other 2 2
TOMCAT Objavljeno Februar 25, 2011 Opozori Objavljeno Februar 25, 2011 Sej lepo napisan članek, samo novincu to kako se gumb obrne nič ne pomeni, takih člankov je veliko. Lepo bi bilo napisat praktično kako se kaj pozna in kdaj stopi v veljavo, čemu služi prednapetost, zakaj je za na stezo manj prednapetosti, kje pride v poštev rebound, kdaj se pali low kdaj high itd... Gumbe obračat nekak ni tak velek problem svobodnaptica01, Prix in Igorr 1 2
urkoman Objavljeno Februar 25, 2011 Opozori Objavljeno Februar 25, 2011 Sej lepo napisan članek, samo novincu to kako se gumb obrne nič ne pomeni, takih člankov je veliko. Lepo bi bilo napisat praktično kako se kaj pozna in kdaj stopi v veljavo, čemu služi prednapetost, zakaj je za na stezo manj prednapetosti, kje pride v poštev rebound, kdaj se pali low kdaj high itd... Gumbe obračat nekak ni tak velek problem Novinc pa gumbe obračat, to se mi ne zdi najbolj zdravo, pa če izdaš še tak super duper priročnik za telebane. Najprej naj se uči od koga, ki to že zna. suzuki in Kor13 1 1
Dolenc™ Objavljeno Februar 25, 2011 Opozori Objavljeno Februar 25, 2011 Kako boš pa znal če ne boš nikol probal, pol praviš da je bolše da se pač peleš tako kot je in se prepustiš življenju Če imaš možnost in imaš vsak nekaj teoretičnega predznanja(za kar so namenjeni te članki), se je pametno poigrati z vzmetenjem. Motor je eden, pelje se pa vsak drugje in drugače ter z različno težo. Za to pa plačaš, da imaš vse te gumbke Igorr in Kor13 1 1
urkoman Objavljeno Februar 25, 2011 Opozori Objavljeno Februar 25, 2011 Aha, sm mislu, da si prebral komentar. Če maš (pa verjetno maš) kakega kolega motosvetovca ali pa bajkerja, ki določene stvari obvlada, se v praksi dosti lažje naučiš (lahko pa se učiš iz svojih napak). Meni so tako že pomagal in tudi jest pridobljeno znanje širim naprej. (zaenkrat še imam občutek ene velike družine Z večjim številom novih motoristov, z drugačnim razmišljanjem, se bo tudi to spremenilo in se bomo med seboj sovražili kot večina voznikov avtomobilov)
Ice Objavljeno Februar 25, 2011 Opozori Objavljeno Februar 25, 2011 ........in se bomo med seboj sovražili kot večina voznikov avtomobilov) po pisanju na motosvetu sodec je prihodnost ze tukaj. in ze vse skupaj.
919 Objavljeno Februar 25, 2011 Opozori Objavljeno Februar 25, 2011 Nasplošno, dosegu ne boš nic. Sem ze probaval raznorazne predelave, vrjemi. Kot vpetja vilc ni isti, dolzina vilc ni ista, hod ni isti... Če bi rad da se bolje pelje raje kupi amortizacijo, ki je namenjena prav za tvoj motor. Kar sem se navadil skozi leta neuspešnih (bolj ali manj)predelav je, da uporabljam samo kvalitetne dele, ki so namenjeni točno za model motorja, ki ga imam. Hvala za nasvet! Bo treba pa kak drugač stršat motor . A se kdo spozna na wilbers progresivne vzmeti, vidim da so dost ugodne sam nevem pa kolk se to na motorju pozna. Glede zadnjega amortizerja me pa zanima če rabim kak posebn kluč za zategnat fedro da bo trša?
T Objavljeno Februar 25, 2011 Opozori Objavljeno Februar 25, 2011 Za original je v orodju ključ in podaljsek... Wilbers se mi zdi, da je pravo razmerje med ceno in kvaliteto. Probal sem vzmetenje preden sem naročil (sicer na vfr...) Razlika je očitna. Za Vtr pride nekaj pod 800€ kompletna amortizacija, glede na to da si hotel menjat celotne prednje vilice in vse kar to zraven potegne je strošek zelo blizu. Je pa to vse pod pogojem, da boš motor imel dalj časa. Pri naročilu daš tudi podatke o tezi z opremo in stilu voznje. Glede na to že prednastavijo vzmetenje.
timson Objavljeno Februar 25, 2011 Opozori Objavljeno Februar 25, 2011 (popravljeno) Evo en link predlaganih nastavitev vzmetenja po znamkah in modelih motorjev...Ce komu prav pride,oz hoce poskusit kaksno drugacno nastavitev,itak ima pa vsak svoj stil vozne in želje... http://www.sportrider.com/suspension_settings/suspension/146_suggested_suspension_settings/index.html Popravljeno Februar 25, 2011. Popravil timson jamah 1
Strominator Objavljeno Februar 25, 2011 Opozori Objavljeno Februar 25, 2011 (popravljeno) se nekaj splosno o vzmetenju iz UK - sicer s povdarkom glede V Stroma, a vseeno... Popravljeno Februar 25, 2011. Popravil Strominator
Guest kala Objavljeno Februar 26, 2011 Opozori Objavljeno Februar 26, 2011 Kaj naj naredim, če ... … je motocikel pri vožnji naravnost trd in poskakuje na grbinah? Popustite prednapetost vzmeti in dušenje v kompresiji. … kolesa ne pobirajo dovolj mehko neravnin? Preveč zategnjene vzmeti. … se pri zaviranju prednji del močno sesede, zadnja guma zdrsne? Premalo zategnjena prednja vzmet, premalo dušenja v kompresiji. … prednje kolo v ovinku ne daje zanesljivega občutka? Preveč ali premalo dušenja v kompresiji; preveč dušenja v raztegu. … motocikel v ovinku širi krivuljo? Preveč zategnjene prednje ali premalo zategnjena zadnja vzmet. Tudi preveč dušenja na raztegu zadnjega blažilnika da enako sliko. … prednje kolo zapira krivuljo, hoče "pasti" pod motor; zadnja guma oddrsuje?Premalo zategnjene prednje vzmeti; preveč zategnjena zadnj Prix, DINAMIK, P182 in 2 others 5
Guest kala Objavljeno Februar 26, 2011 Opozori Objavljeno Februar 26, 2011 Naloga vzmetenja je jasna: da najbolj natančno obdrži gumo v stiku s cesto, da obdrži načrtovano geometrijo ciklistike motocikla (predtek, kot vilic, medosna razdalja) in da zagotovi udobje. Vzmet je vmesni člen: s spodnje strani so nevzmeteno obešeni guma, kolo, zavorni koluti .... z gornje pa okvir, motor, potnika in prtljaga. Če bi bil motocikel preprosto oprt le na vzmet, bi ob vsakem udarcu kolesa v neravnino motocikel postal jo-jo, ki bi zibajoče vozil toliko časa, dokler se vzmet ne bi sama od sebe umirila - do naslednjega udarca izpod kolesa. To vam pod sedežem počne vsak cenen moped ali skuter, utrujen veteran, motocikel s puščajočimi blažilniki. Za blaženje nihanja vzmeti imamo blažilnik vstavljen znotraj vzmeti, kar skupno imenujemo vzmetna noga. Poenostavljeno povedano je ohišje vilic ali blažilnika pravzaprav le valj, v katerem se skozi dovolj lahko tekoče olje pomika bolj ali manj zahtevno izdelan bat. Bolj ali manj lahkotno pomikanje bata, ki ga olje skozi sistem luknjic in ventilov obteka, zagotavlja silo, ki blaži gibanje vzmeti. To silo pa je mogoče na boljšem vzmetenju spreminjati. Najbolj grob poseg v delovanje zahteva ceneno vzmetenje, ki ne dopušča nastavitev. V takšnem primeru vam morajo strokovnjaki razstaviti vzmetenje, spolirati elemente in vliti olje gostejše specifikacije; ali pa vlijejo nekaj več olja. Dober strokovnjak lahko zamenja elemente ventila, ki sestavlja bat. Da je rezultat dober, so potrebne izkušnje, saj delo pri vzmetenju zahteva veliko preizkušanja, kako se nova ideje izkaže. Kajti pretrdo delujoče vzmetenje tudi ni cilj, saj neravnine pobira pregrobo, pa tudi občutek za gibanje gume se izgubi. Zato velja, da imamo na suhem asfaltu vzmetenje nastavljeno bolj na trdo, na mokrem pa mehkeje, saj takrat praviloma vozimo nežneje. Denar je vzmetenja vladar Odgovor je na dlani. Bolj ko je motocikel cenen (skuterji), manj kakovostno je vzmetenje zasnovano in izdelano, saj je cena odločilni faktor. Azijski blažilnik za skuter stane sestavljavca skuterjev samo 5 dolarjev. Strokovnjaki menijo, da je razlika med sicer spodobnimi prednjimi vilicami in veliko natančneje delujočimi vilicami le kakšnih 70 do 80 evrov, kar pa je v količinah serijsko izdelovanih motociklov velik strošek. Kje je tehnična razlika? V kakovosti izdelave elementov in v kakovosti končne obdelave, ki zagotavlja gibanje s čim manj trenja. Športniki bodo dojeli, da je motocikel za cestno rabo praviloma dovolj kakovostno izdelan, da pa se pri ostrejši vožnji na dirkališču motocikel po osmih krogih že vede nenavadno, oddrsuje, postane zibajoč in nestabilen - predvsem v nagibu. Vzrok je pregrevanje blažilnika. Motocikel je na delovanje vzmetenja občutljiv, saj je vez med cesto in voznikovimi rokami zelo neposredna. Vpliv na vozne lastnosti je izjemen, k temu je treba prišteti še vedenje gum, ki so z elastičnostjo bokov tudi element vzmetenja. Zato boste takoj opazili razliko, če boste uporabili širšo gumo nižjega preseka (recimo spredaj preseka 60 ali 70). Kako se lotim nastavitev? Osnovni pogoj je, da morajo biti gume, stekanje koles, ležaji in vzmetenje v zdravem stanju. Prvi in dokaj preprost korak k nastavitvam je uravnanje prednapetosti vzmeti. Vsi kolikor toliko spodobni motocikli imajo na vrhu vilice ali na telesu blažilnika kombinacijo stopenjsko ali brezstopenjsko premikajočega se vijaka - obroča, ki omogoča zategovanje v smer urnega kazalca - na ta način stiskamo vzmet - govorimo o prednapetosti vzmeti v mirujočem stanju. Pozor: s tem nismo otrdili vzmeti, saj je ta še vedno enako elastična (enak premer žice, enako število navojev); pač pa dosežemo, da se vzmet prične stiskati pri večji začetni sili. Res dobimo občutek, da je vzmetenje trše, da deluje bolj »suho«, saj se slabše odziva na manjše neravnine. Na srečo ima večina motociklov vgrajene progresivne vzmeti (navoji vzmeti so proti vrhu gostejši) ali pa progresivno delujoča vpetja za blažilnik (Uni-Trak, Pro-link ...). To pomeni, da bolj ko se skrajšuje gib, trša postaja vzmet. Ne pozabite, da s povečevanjem prednapetosti vzmeti tudi povečujete razdaljo motocikla od tal! To se zgodi zato, ker povečate potrebno silo za začetek reagiranja vzmeti, kar zmanjša posed vzmetenja zaradi lastne teže motocikla. Spremembo boste zaznali ob močnem nagibu v ovinku, ko začutite večjo razdaljo kolena do asfalta, pa tudi stopalke podrsajo kasneje. Komur so to orientirji za varen nagib, bo tisti hip zmeden. Zapleteno? Prednapetost Za začetek je treba poznati tehnične podatke motocikla: kolikšen je gib prednjega in zadnjega kolesa. Meritev pričnite s prosto stoječim motociklom, ki ga nekajkrat zazibate, da se sprostijo napetosti zaradi notranjega trenja v vpetjih. Z običajnim metrom pomerite razdaljo na stiku krakov - teleskopov vilic (od roba semeringa do prve fiksne točke v smeri delovanja vilic); za blažilnik pa si izberete eno jasno dosegljivo točko pod sedežem in čim bliže vertikali nad osjo kolesa (droben vijak, recimo) in izmerite čim bolj vertikalno razdaljo do središča kolesne osi. Sedaj potrebujete dva prijatelja; prvi bo zadaj držal motocikel, na katerem vi sedite v vozniškem položaju; drugi prijatelj izmeri v istih točkah razdalje tako kot v prejšnjih primerih. Razlika v meritvah mora pokazati (za vožnjo po cestah) na vilicah za 20 do 30 odstotkov skrajšan gib vzmetenja, zadaj pa za 20 do 25 odstotkov. Če hočete na dirkališče, naj bo ta statični posedek še nekaj manjši, spredaj kakšnih 15 odstotkov, zadaj pa največ 10 odstotkov. Paziti pa morate, da ostane motocikel vseskozi "zniveliran" tako, kot prihaja iz tovarne. Kajti "trše" vilice pomenijo višji prednji del motocikla in ob premehkem zadnjem delu bo motocikel težje spreminjal smer in v ovinku širil krivuljo; nasprotno pa višji zadek pomeni zmanjšan predtek, zaradi česar postane motocikel pri vstopu v ovinek odzivnejši, ob pretiravanju pa bolj živčen Kompresija Pod tem izrazom razumemo delovanje hidravličnega dela vzmetenja, torej blažilnika, v smeri navzdol. Tu naj se prične prva nastavitev hidravličnega dela. Če tu zapiramo ventil, zmanjšujemo velikost luknjic, skozi katere se pretaka olje, in zato upočasnimo gib bata v blažilniku. Za začetek vsake nastavitve je dobro izhodišče tovarniška nastavitev. Vijak ventila je običajno na dnu kraka vilic in na zgornjem delu blažilnika. Razteg Tu velja enak opis delovanja kot za kompresijo, le v nasprotni smeri. Tudi osnovna nastavitev naj bo tovarniška. Upoštevati je treba, da zahteva zategnjena vzmet tudi bolj upočasnjen gib blažilnika v raztegu. Zato se nastavitev hidravlike najprej lotite v raztegu. Vijak ventila je običajno na zgornjem kraku vilic in na spodnjem delu telesa blažilnika. Vilice: en obrat matice, ki stiska vzmet, običajno pomeni za 1 mm skrajšan posed motocikla. Na telesu elementa, ki deluje na vzmet, so označeni kolobarji. Štejemo vidne kolobarje: manj ko jih je, bolj je vzmet stisnjena, "otrjena". Pri delu bodite pozorni, da imate kakovostno orodje in da vam ključ ne spodleti, ker lahko ostanejo grde poškodbe na površini. Blažilnik: matica za nastavitev lahko deluje stopenjsko (da preskakuje na vnaprej pripravljene lege) ali pa je zavarovana s protimatico in teče po navoju. V obeh primerih potrebujete orodje. In pazite na prste. Za en obrat zategnjena matica pod vzmetjo pomeni za 2, največ do 3 mm skrajšan posed. Ko ste dosegli za slabo četrtino poseda (prosto stoječ motocikel z voznikom v sedežu), preverite še, da je v blažilniku ostalo nekaj "prostega giba": na kolesih stoječ motocikel zagrabite za sedež in privzdignite do popolnega raztega vzmeti, nato ga spet nežno spustite - zaznati morate vsaj 5 milimetrov giba. Če imate občutek, da tega giba ni, ste preveč zategnili vzmet, kar pomeni, da je premehka in bo treba kupiti močnejšo! Kje merimo: Spredaj: na stiku teleskopov - najprimernejši je rob tesnilnega semeringa - v smeri delovanja vzmetenja (ali do spodnjega mostička vilic ali do spodnjega ohišja vilic USD). Zadaj: čim bolj vertikalno od osi kolesa do dobro dosegljive fiksne točke (vijaka, izvrtine) na okvirju. Če se med vsemi gumbi ne želite izgubiti, si vsako nastavitev lepo zapišite. Ne spreminjajte vseh parametrov naenkrat, ker potem ne veste, kaj dela in kaj ne. Korakoma pridete do najboljšega rezultata. Zelo trd motocikel ni lepo vozen! Če motocikel teh nastavitev ne dopušča, je potrebna pomoč strokovnjaka, ki bo serijske vzmeti podložil s kovinskim čepom ali pa bo svetoval vgradnjo nekaj močnejših vzmeti, ki bodo bolj ustrezale vaši teži in načinu vožnje (morda tovorite veliko prtljage?). muki, ImenitnaPriložnost, DINAMIK in 3 others 6
TheXPS Objavljeno Marec 18, 2011 Opozori Objavljeno Marec 18, 2011 Zdravo mene pa zanima če slučajno kdo ve kok olja za vilce gre v vilce od kawasaki kx 125 1998 letnik pa tudi kero olje Lp
sesir Objavljeno Marec 18, 2011 Opozori Objavljeno Marec 18, 2011 Zdravo mene pa zanima če slučajno kdo ve kok olja za vilce gre v vilce od kawasaki kx 125 1998 letnik pa tudi kero olje Lp Najbolj simpl,da pokličeš in hrati kar naročiš v Elisi-ter lepo prosiš še za print specifikacije za tvoj mopi...Sam sem imel naročeno že drugi dan doma...
Bremzer Objavljeno Marec 18, 2011 Opozori Objavljeno Marec 18, 2011 Zdravo mene pa zanima če slučajno kdo ve kok olja za vilce gre v vilce od kawasaki kx 125 1998 letnik pa tudi kero olje Lp Če neveš koliko olja gre v vilice je najenostavneje, da izmeriš z menzuro količino starega olja in ravno toliko naliješ svežega olja.Olje daj notri npr.Motul Fork-oil Medium mislim,da je gostota 5W-15,to olje dobiš na servisu in tudi tam ti bodo najbolje svetovali ni pa nujno, da kupiš Motul lahko tudi kako drugo poznano firmo !! TBoxer, maco47, danci1973 in 3 others 2 4
TheXPS Objavljeno Marec 18, 2011 Opozori Objavljeno Marec 18, 2011 hvala že imam use naročeno tako da druk tedn ko dobim razdrem in porihtam Lp
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se