Skoči na vsebino

Luči, žarnice...


samobb

Priporočene objave

Tole me tudi malo moti, glede na to, da se policaji radi vtikajo v te zadeve:

 

citiram:

Za uporabo LED sijalk bo tako kot za xenon žarnice potrebno pridobiti dovoljenje za uporabo v cestnem prometu; tako je zaenkrat uporaba žal omejena le na vozila, ki niso vključena v cestni promet, npr. vozila, s katerimi se udeležujemo tuning tekmovanj.

Popravljeno . Popravil Damo001
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem dobil odgovor od pradajalca žarnic:

 

Pozdravljeni,

sijalke se v praksi zelo dobro obnesejo, pred nakupom le preverite dimenzije sijalke, saj so hladilna rebra kar velika.
Za primerjavo, svetlobni tok 1600lm ("zasenčena" pozicija) je po moči podoben zelo močnim halogenkam.

Seveda pa so na voljo tudi močnejši modeli, vendar le te prodajamo v kompletu.

http://www.superstrela.com/levi-meni-avto-led-sijalke-in-ostalo/avtomobilske-led-sijalke/led-zarnica-za-sprednjo-luc.html
 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 mesecev pozneje...

Torej Hyperjack, vprašanje, katera žarnica odvaja ali proizvaja več toplote, navadna H7 ali LED, ki jo zamenjuje?

Trdim, da H7 tudi do 200C, LED vsaj kar jaz vem proizvaja zanemarljivo toploto.

Tole piše "STRELA":

- Odsvetujemo hkratno uporabo LED sijalke in običajne žarnice v isti luči. Toplota, ki jo oddaja klasična žarnica, lahko zaradi visoke temperature poškoduje LED sijalko v nekaj minutah. http://www.superstrela.com/levi-meni-avto-led-sijalke-in-ostalo/avtomobilske-led-sijalke/led-zarnica-za-sprednjo-luc/led-zarnica-za-glavno-luc-zarnica-za-motorno-kolo-z-obrocki-h4-h6-h7-hladno-bela-dc8-48v-10-15w-40w-2400-lm-cree.html

Sicer pa se ne gre za Kitajce (čeprav je možno da so narejenena Kitajskem) ampak sta proizvajalca CREE in Samsung.

 

Popravljeno . Popravil DAMI34
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Torej Hyperjack, vprašanje, katera žarnica odvaja ali proizvaja več toplote, navadna H7 ali LED, ki jo zamenjuje?

Trdim, da H7 tudi do 200C, LED vsaj kar jaz vem proizvaja zanemarljivo toploto.

Tole piše "STRELA":

- Odsvetujemo hkratno uporabo LED sijalke in običajne žarnice v isti luči. Toplota, ki jo oddaja klasična žarnica, lahko zaradi visoke temperature poškoduje LED sijalko v nekaj minutah. http://www.superstrela.com/levi-meni-avto-led-sijalke-in-ostalo/avtomobilske-led-sijalke/led-zarnica-za-sprednjo-luc/led-zarnica-za-glavno-luc-zarnica-za-motorno-kolo-z-obrocki-h4-h6-h7-hladno-bela-dc8-48v-10-15w-40w-2400-lm-cree.html

Sicer pa se ne gre za Kitajce (čeprav je možno da so narejenena Kitajskem) ampak sta proizvajalca CREE in Samsung.

 

Vsekakor lahko iz teorije trdim da halogenska žarnica oddaja več toplote, saj iz splošne razgledanosti vemo, da je izkoristek navadne halogenske žarnice zelo slab ( cirka le 5%), saj se večino energije pretvori v toploto. 

Pri LED tehnologiji je situacija drugačna, zelo dober izkoristek, se pravi, da se 80, 90 %? vložene energije pretvori dejansko v svetlobo preostanek pa v toploto. Ampak to je vse lepo in prav dokler se pogovarjamo na podlagi teorije. Ker pa se dnevno srečujem s takšnimi in drugačnimi LED sijalkami vem, da temu ni vedno tako. Vsaka LED sijalka je narejena za "neko" optimalno delovanje. Seveda pri optimalnem delovanju ne moremo vedno dobiti tako visoko učinkovitost kot bi si želeli. ( LED tehnologija se je na začetku uporabljala kot dekorativna razsvetljava), šele v zadnjem času se tehnologija širi in postaja LED razširjen tudi v splošni razsvetljavi.

Za večjo učinkovitost je potrebno LED sijalko obremeniti to pa pomeni, da posledično povečamo tudi izgube, ki se pojavijo v obliki toplote. Toploto je potrebno kvalitetno odvajati, da zagotovimo maximalno življensko dobo LED sijalk. 

Kaj vse se prodaja raje ne bi razlagal, lahko pa povem, da se kvalitetna LED sijalka greje za 70 % manj kot navadna halogenska žarnica ( pri istem svetlobnem toku ).

Sem pa srečal v Nemčiji na sejmu kitajca, ki mi je rekel, my friend look how briht our LED strips are...sej LED trak je res dajal vse od sebe, ampak ob dotiku sem pogruntal da bi lahko gor spekel jajčka al pa še kakšno klobaso...verjetno tist trak ni zdržal do konca sejma... :P

Zato Snecerju dopovedujem, da bi osebno na njegovem mestu omenjeno sijalko najprej testiral na mizi. Škoda je zapravit ves čas za montažo. na koncu pa ugotoviš, da si naredil samo sranje.

p.s. Za LED smernike in LED pozicijske sijalke ni problem, saj so nazivne moči nizke (se pa tudi najdejo izjeme iz lastnih izkušenj lahko povem, da se mi je zaradi nihanja napetosti na avtomobilu LED pozicijska sijalka razpadla...diode in upori so se zaradi kratkotrajne obremenitve odstopili iz tiskanega vezja)

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tu se povsem strinjam s HyperJackom. Na podlagi večletnih izkušenj z LED žarnicami, lahko potrdim da se tudi LED žarnice grejejo in je treba toploto ustrezno odvesti. Največji problem pri kitajcih je neustrezno hlajenje oz. poddimenzionirano hlajenje. Največkrat sem se srečeval z miniaturnimi hladilniki, ki so postali prevroči za držat (>60°C) v manj kot 2min ali pa hladilnika sploh ni bilo in so bili LED čipi hlajeni samo preko PCB tiskanine.

Poleg poddimenzioniranega hlajenja pa je pri kitajcih tudi problem, ker je vezje narejeno za napajanje 12VDC, kar pa ne v avtu ne na motorju ne obstaja. Tam je 12,4V oz. 14,4V ob prižganem vozilu.

Dober kitajski izdelek je cenovno primerljiv z izdelkom znanega proizvajalca, vsekakor pa ni drobiž kot večina kitajskih izdelkov na eBay, Aliexpress itd.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj pa kitajski HID? V avtu, ki je imel leče za kratke luči so mi delali skoraj eno leto, dokler nisem prodal; kako pa je na mopedih s tem? Kolk so balasti kej občutljivi na vodo, prah, blato?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kako boš pa hladil glavno H7 ali H4 LED žarnico če je pa zaprta pod pokrovom žarometa, se mi zdi da je treba s tem še mal počakat

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj pa kitajski HID? V avtu, ki je imel leče za kratke luči so mi delali skoraj eno leto, dokler nisem prodal; kako pa je na mopedih s tem? Kolk so balasti kej občutljivi na vodo, prah, blato?

poceni kitov sploh ne glej ker ne svetjo s polno mocjo. Jst uporablam na avtu in motoru (oba mata lece) in nobenih tezav glede vode

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ti kr montiraj, bomo dobili vsaj izkušnje iz prve roke, svetilnost, hlajenje, montaža...en mora bit prvi. Jaz sem tut velik interesent za kaj takega.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A dej ga srat, a neb bil poskusni zajček? En mora bit :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...enega  zajčka sem jest letos zbou... tko da.... ekola...en poskusni zajček manj.....

...imam pa HID na avtu. Sveti ko prasica. Kitajski. Zaenkrat še dela. Nasproti vozeči mi ne blendajo, da jih moti... so mi pa rekli, da luči kar bleščijo. In nimam leč.... klasične luči. ..še eno leto sem brez tehničnega... potem bom moral pa verjetno za na tehničnega zamenjat za klasični žarnici....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

še mal za žvečit:

LED vs Halogen

Popravljeno . Popravil DAMI34
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 5 tedne pozneje...

Na spletni strani Superstrela piše, da so LEDice občutljive na nihanje napetosti (+-1V) in odsvetujejo nameščanje na vozila z večjimi nihanji. Kako lahko preverim, koliko mi napetost niha med vožnjo in pri stanju pred semaforjem ali pri ugasnjenem motorju (če ne ugasnem luči takoj)?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 7/23/2015 3:49:47, Damo001 pravi:

Ima kdo izkušnje z temi vrstami žarnic?

http://www.superstrela.com/led-zarnica-za-glavno-luc-zarnica-za-motorno-kolo-z-obrocki-h4-h6-h7-hladno-bela-dc8-48v-10-15w-40w-2400-lm-cree.html

 

Rad bi nekaj našu, ker na er6-n se mi zdi da so kratke luči za en dreeek. Pol morm pa skos z dolgimi :oops:

Nabavil dole zarnico in morem rect da je ogromna..komaj komaj se stlacijo vilce mimo hladilnika..hvala bogu nisem dobil h7 poddnozja zraven :( takole pa zgleda v zivo . :O

20151117_200331.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če ima kdo potrebo po večji svetilnosti luči... in da je bolj opazen v prometu, je daleč najcenejši HID.

Svetlobo malo bolj razprši, ker HID (žarnico) malo hebe fokus.... tko da je luč bolj bleščeča za nasproti vozeče, vendar dosti manj moteča, kot da vozite podnevi z dolgimi lučmi. Da ne govorim, koliko bolj svetijo, kot navadne halogen žarnice.

HID kompletom je močno padla cena, odkar so se začele pojavljati LED, s tem da LED še ni zrel za vgradnjo za glavno luč (moje menje). Nelegalni sta pa itak obe (HID in LED). Cena kitajca (žarnica + slim balast) za 2 kosa je cca 20€. Praktično zastonj. ... pa vgradiš še zakasnitveni rele (1,5€) da se luč vžge šele, ko motor štartaš, da ne matraš luči preveč z večimi vžigi....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

...če koga zanima, sem našel tole stikalo:

http://www.ebay.com/itm/351198915065

...deluje tako, ko daš kontakt, se nič ne zgodi.... šele ko zaženeš motor, ko stikalo zazna, da motor teče, se čez 2-3 s vklopi. Ko ugasneš motor, pa luči gorijo še ene 15 s.

... sevede, če pa priključiš na žice, ki so vezane na luč.. oz. da se prekine tokokrog z odvzemom kontakta, pa ugasnejo takoj.

Stikalo je sicer malo šwoh...in če bi z njim prižigal močnejšo luč/i ... potrebuješ še dodatne rele....recimo tole:

http://www.ebay.com/itm/391263176621

To kombinacijo sem uporabil za vklop HID luči, da se ne prižiga vsakič, ko daš kontakt...in potem ugasne, ko motor verglaš...in da se ponovno vklopi, ko motor teče...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 1. 8. 2014 at 8:02, Kiri pravi:

Ne vem, če so to ravno dnevne luči, pa vendar je najustreznejša tema, se mi zdi...

 

Torej, naročil sem te LED lampe: http://www.amazon.co.uk/CREE-Light-Motorcycle-Truck-Waterproof/dp/B00K5NI0X6/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1406872781&sr=8-1&keywords=cree+motorcycle+lights

 

Vem, da nimajo stikala, pa me zanima ali jih morda kdo že ima in kakšno stikalo točno potrebujem? Luči imajo namreč tri stopnje. Ful svetilnost, "zasenčene" in flashing. Te tretje opcije sicer ne rabim, ampak vseeno ne vem, kakšno stikalo potrebujem za te luči,.

Navadno stikalo ( bled ) 12v 10A ( najbolj enostavna varijanta, ni pa najboljša, lahko dalje kompliciraš z relejem in bolj švoh stikalom ), ko prvič vključiš gori " full ", ugasneš in ponovno vključiš  gori z 1/2 "full", tretjič prižgeš utripa z "full", četrtič prižgeš zopet gori z "full" in tako naprej. Zoprnija nastane, ko imaš prižgano na primer na "full" in ugasneš motor, ob ponovnem vžigu motorja ti bo gorelo 1/2 in tako ......

Popravljeno . Popravil Vezalka
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No, to LED reč sem naroćil na Aliexpressu, zaenkrat dela b.p. Stikalo pa tudi navadno 10A. Ne moreš verjeti, koliko bolj si opazen v strobo načinu... Tega vklopim v megli, drugače normalen način.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

torej imaš 30W CREE ledice na motorju ? Kako si jih homologiral? in kako preprečiš da drugim svetijo v oči, glede na to da so pote ekvivalent nekje 150W halogenkam?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...ne da se homologirat...

... moja logika o teh dnevnih lučeh je taka:

Čez dan jih prižgeš z namenom, da drugim svetijo v oči (če ne svetijo v oči, nisi nič naredil z vidika tvoje vidnosti - opaznosti) ... ponoči pa je to fejst moteče... pa pač ugasneš to LED nesnago - svetlobo, da ne slepiš drugih udeležencev v prometu.

Simpl.

:D

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 minutami, Zivnorc pravi:

...ne da se homologirat...

... moja logika o teh dnevnih lučeh je taka:

Čez dan jih prižgeš z namenom, da drugim svetijo v oči (če ne svetijo v oči, nisi nič naredil z vidika tvoje vidnosti - opaznosti) ... ponoči pa je to fejst moteče... pa pač ugasneš to LED nesnago - svetlobo, da ne slepiš drugih udeležencev v prometu.

Simpl.

:D

To ti je pa res super logika. Tako si pa res grozno varen. En tak idiot mi je pripeljal za avto. In kaj narediš? "Obrneš" vzratno ogledalo ker te slepi in potem je grozno varen, ker ga sploh ne gledaš (na koncu bo pa ves pameten kakšna krivica se mu godi, ker idiot potem seveda prehiteva tam kjer se ne sme in ga ne pričakuješ) .

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 minutami, franc pravi:

To ti je pa res super logika. Tako si pa res grozno varen. En tak idiot mi je pripeljal za avto. In kaj narediš? "Obrneš" vzratno ogledalo ker te slepi in potem je grozno varen, ker ga sploh ne gledaš (na koncu bo pa ves pameten kakšna krivica se mu godi, ker idiot potem seveda prehiteva tam kjer se ne sme in ga ne pričakuješ) .

lp

a je bil mogoče črn SV 1000? :fight1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!