Skoči na vsebino

Zavore, diski, obloge, čeljusti, ploščice...


Priporočene objave

Objavljeno

Nove EBC ne primejo "nič"

Normalno da jih je treba udelat :rolleyes:

Objavljeno

Če je nov disk in ploščice ni treba preveč utekat. Bolj ko je pa spraskan disk z utori, dlje je treba utekati.

Objavljeno

drgač sm pa jest in diske in ploščice mal sšmirglal..k preden sm to naredu mi je tresl..no in kar naenkrat vse okej..

p.s.: nasvet človeka ki marsikej ve..

aja..stari diski nove ploščice..

nisem pa šel po tistem procesu "utekanja"

mogoče bi blo drgač..pojma nimam..v glavnem zdej dela..

Objavljeno
Če je nov disk in ploščice ni treba preveč utekat. Bolj ko je pa spraskan disk z utori, dlje je treba utekati.

:nono: Če je disk popolnoma nov, je utekanje NUJNO - brez utekanja je zavorni učinek neverjetno majhen.

In za Brumejra še kratek prevod/povzetek enega od dokumentov na temo utekanja zavornega sistema. Določenih pojmov verjetno nisem čisto pravilno prevedel (npr. 'abrasive & adherent friction), a upam, da bo dovolj razumljivo:

Utekanje zavornih diskov in ploščic – teorija, definicije in postopki

Razkrivanje skrivosti utekanja zavornih ploščic

Avtorja: Matt Weiss - StopTech in James Walker, Jr. - scR motorsports

Da zavorni sistem deluje optimalno, je potrebno zavorne kolute (diske) in zavorne ploščice pravilno uteči. Pravilno utekanje zavor in vzdrževanje tega stanja je kritično za optimalno delovanje celotnega zavornega sistema.

Razumevanje, zakaj je potrebno zavorne kolute in ploščice utekati je prav tako pomembno kot sam postopek. Kdor razume kaj se pri utekanju dogaja, lahko postopek prilagodi posameznim okoliščinam (različne ploščice, koluti in tudi način vožnje). Zato predstavljamo splošen pregled teorije o utekanju, ki velja za vse zavorne sisteme.

Kaj je „utekanje“?

Enostavno povedano je utekanje pri zavornih sistemih nanos enakomerne plasti materiala zavorne ploščice na površino zavornega koluta. To je to. Konec razprave. Ok, niti ne, vendar – čeprav je utekanje dokaj enostavno v definiciji, je doseganje teh pogojev v praksi lahko velik izziv, posledice nepravilnega ali nedokončnega utekanja pa so lahko zelo moteče.

Abrasivno trenje in 'lepljivo' trenje

Pri zavornih sistemih poznamo dve osnovni vrsti trenja: abrasivno trenje in 'lepljivo' trenje. Pri vseh zavornih ploščicah se v splošnem pojavljata obe vrsti, pri čemer je abrasivno trenje dominantno pri nižjih temperaturah, medtem ko se 'lepljivo' trenje pojavi z naraščanjem temperature.

Obe vrsti trenja spreminjata kinetično energijo v toplotno, kar je osnovna funkcija zavornega sistema, s prekinjanjem molekularnih vezi, vendar na zelo različna načina.

Abrasivno trenje pretvarja energijo z mehanskim drgnjenjem zavorne ploščice neposredno na zavorni kolut. Posledica tega je mehanska obraba tako zavorne ploščice kot tudi zavornega koluta.

'Lepljivo' trenje pa je popolnoma drugačno. Pri tem se tanka plast materiala zavorne ploščice nanese in 'nalepi' na zavorni kolut (t.i. 'transfer layer' – prenosna plast). Ko je prenosna plast enakomerno nanešena na disk, prevzame funkcijo trenja. Molekularne vezi, ki se prekinjajo za pretvorbo kinetične energije v toplotno, se ustvarijo trenutek preden se spet prekinejo (prenosna plast se sproti obnavlja).

Pri tem načinu je obraba zavornih kolutov močno zmanjšana, vendar na račun obrabe zavornih ploščic.

Prenosna plast

Kot že omenjeno zgoraj je cilj utekanja ustvariti enakomerno plast materiala zavorne ploščice (prenosno plast) na površino zavornega koluta. Poseben poudarek je na besedi enakomerno, saj je neenakomerna prenosna plast glavni in skoraj edini razlog za vibracije pri zaviranju.

Za vibracije zadostujejo zelo majhne razlike v debelini prenosne plasti (govorimo o nekaj tisočinkah milimetra). Čeprav so na začetku vibracije skoraj nezaznavne, se 'visoke' točke povečujejo z običajno uporabo zavor. Če težave ne odpravimo pravočasno, se na visokih točkah lahko material zavornega koluta strukturno spremeni in vibracij skoraj ni mogoče odpraviti brez zamenjave koluta.

Osnove utekanja

V splošnem je utekanje postopek ogrevanja zavornega sistema (predvsem koluta in zavornih ploščic) do njihove temperature lepljenja da se lahko ustvari prenosna plast. Zavorni sistem je nato potrebno ohladiti brez ustavljanja, s čimer zagotovimo enakomeren nanos plasti. Postopek se ponavadi ponovi dva ali trikrat, da se dokončno zagotovi enakomeren nanos prenosne plasti.

Ker pa so temperature lepljenja različne glede na vrsto materiala zavorne ploščice (tipično od 38°C do 315°C za cestne ploščice in 315°C do 760°C za dirkalne), je potrebno postopek utekanja prilagoditi.

Ključ do uspešnega utekanja je kontrolirano spraviti zavorne ploščice do njihove temperature leplenja in jih pri tej temperaturi držati dovolj dolgo, da se lahko naredi prenosna plast. Različne konstrukcije zavornega sistema, različni tipi zavornih ploščic in različni pogoji zahtevajo različne postopke za dosego tega ključa.

Za ogrevanje zavornega sistema bi za 'street performance' ploščice naj zadostovalo 8-10 zaporednih zaviranj iz 100km/h na 10km/h (brez ustavljanja!), za kakšne bolj 'racing' ploščice pa bi hitrost naj bila 160km/h.

Ta postopek sem preizkusil tako na motorju in kot na avtu, ko sem zamenjal diske. Prav tako sem s tem postopkom odpravil vibracije pri zaviranju na službenem avtu...

Dodal bi še, da v drugih dokumentih piše, da se omenjena 'prenosna plast' z uporabo brez doseganja primernih temperatur sčasoma odstrani in da je potem potrebno ponovno utekanje - kar tudi drži, saj sam uporabljam 'racing' ploščice, ki na javnih cestah delujejo vedno slabše, po kakšnem dnevu na dirkališči pa so spet tip-top.

D.

PS: Idelano mesto za utekanje zavor je (bila) ravnina pred Mobikrogom...

Objavljeno

..., saj sam uporabljam 'racing' ploščice, ki na javnih cestah delujejo vedno slabše, po kakšnem dnevu na dirkališči pa so spet tip-top.

Objavljeno
Saj ti bom napisal oz. bom naredu povzetek tistih linkov. Ampak je tega kar dosti, tako da boš malo počakal...

Sicer verjetno ne boš verjel enim tumastim američanom...

D.

Sam da neboš mislil,da so diski prišli iz Amerike,ko so v Evropi prišli avti z diski odzadaj so jih amerikanci šele odspredaj začel montirat.Za ploščice menjat pa ni drude teorije,kot vedno disk očistit(sprej za čiščenje diskov) po potrebi pobrusit vstavit nove ploščice in zavore so takoj za prvo bremzanje 100% tne (nikakršnega utekanja)lahko greš takoj na tehnični in se boš lahko sam prepričal brez kakšnih pametnih Amerikancev. :worship:

Objavljeno
Sam da neboš mislil,da so diski prišli iz Amerike,ko so v Evropi prišli avti z diski odzadaj so jih amerikanci šele odspredaj začel montirat.Za ploščice menjat pa ni drude teorije,kot vedno disk očistit(sprej za čiščenje diskov) po potrebi pobrusit vstavit nove ploščice in zavore so takoj za prvo bremzanje 100% tne (nikakršnega utekanja)lahko greš takoj na tehnični in se boš lahko sam prepričal brez kakšnih pametnih Amerikancev. :worship:

:slap: Saj sem vedel, da boš bolj pameten od ljudi, ki se ukvarjajo izključno z zavorami...

Hvala za 'pametne' nasvete, ampak bom raje verjel strokovnjakom. :whistle:

D.

Objavljeno
:slap: Saj sem vedel, da boš bolj pameten od ljudi, ki se ukvarjajo izključno z zavorami...

Hvala za 'pametne' nasvete, ampak bom raje verjel strokovnjakom. :whistle:

D.

Molčati je ZLATO-ti pa nebluzi,če nimaš pojma o mehaniki !!!!!!!!!

Objavljeno
Molčati je ZLATO-ti pa nebluzi,če nimaš pojma o mehaniki !!!!!!!!!

Brumer, samo neki... Kako to da moje ploščice niso nič prjele?

In tudi serviser ki mi jih je menjal je rekel da nej se ne obešam na začetku neki preveč na ročko???

Objavljeno
Brumer, samo neki... Kako to da moje ploščice niso nič prjele?

In tudi serviser ki mi jih je menjal je rekel da nej se ne obešam na začetku neki preveč na ročko???

Zato ker niso ORIGINAL :whistle: :lol1:

Objavljeno
Tudi sam sem ravno sedaj namestil na Fazerco racing ploscice in moram reci, da je zavorni ucinek opazno boljsi. Ne vem pa, koliko bodo kaj zdrzale - originalne 16 k km.

o kakih race ploščicah je tukaj govora?

če dam za primerjavo firmo carbone lorraine: SBK3 je nadomestek originala in stane manj kot original, race ploščice C43 so cca dvakrat dražje ...

Če govoriš o zadnjih, bi tudi mene zanimala primerjava napram nadomestkom originala.

  • 3 tedne pozneje...
Objavljeno (popravljeno)

Kmalu bom zamenjal prve zavorne ploščice pa ne vem ali bi kupil od EBC, ki so od original NISIN za 30% cenejši.

Ali ima kdo kake izkušnje med NISIN pa EBC?

Eni pravijo NISIN obvezno, da so EBC krneki itd... A kdo kaj ve?

Popravljeno . Popravil smarty23
Objavljeno
Kmalu bom zamenjal prve zavorne ploščice pa ne vem ali bi kupil od EBC, ki so od original NISIN za 30% cenejši.

Ali ima kdo kake izkušnje med NISIN pa EBC?

Eni pravijo NISIN obvezno, da so EBC krneki itd... A kdo kaj ve?

Spet tretji pa kujejo EBC v zvezde... :hmm:

Kolikor se spomnim, sem na mopedu že imel Nissin, pa niso bile nič posebnega. Kasneje sem imel AP Racing, ki so bile kar presenetljivo dobre (predvsem 'initial bite' mi je bil všeč), so pa diski začeli tresti (ne trdim, da zaradi ploščic)...

Zdaj uporabljam EBC HH - ki se mi ne zdijo ne vem kako super-duper, je pa možno, da sem že malce 'razvajen'. ;)

Na zalogi imam že Carbone Lorraine SBK3, ki bodo nasledile EBC HH...

D.

Objavljeno
Kmalu bom zamenjal prve zavorne ploščice pa ne vem ali bi kupil od EBC, ki so od original NISIN za 30% cenejši.

Ali ima kdo kake izkušnje med NISIN pa EBC?

Eni pravijo NISIN obvezno, da so EBC krneki itd... A kdo kaj ve?

nissin!!!

  • Všeč mi je 1
Objavljeno (popravljeno)

In če primerjamo katere gredo prej ter kere imajo bolšji zavorni učinek med NISIN in EBC?

Tisti ki so prej imeli original NISIN in potem šli na EBC HH...

Popravljeno . Popravil smarty23
Objavljeno
Spet tretji pa kujejo EBC v zvezde... :hmm:

Kolikor se spomnim, sem na mopedu že imel Nissin, pa niso bile nič posebnega. Kasneje sem imel AP Racing, ki so bile kar presenetljivo dobre (predvsem 'initial bite' mi je bil všeč), so pa diski začeli tresti (ne trdim, da zaradi ploščic)...

Zdaj uporabljam EBC HH - ki se mi ne zdijo ne vem kako super-duper, je pa možno, da sem že malce 'razvajen'. ;)

Na zalogi imam že Carbone Lorraine SBK3, ki bodo nasledile EBC HH...

D.

In kje se jih da dobiti Carbone Lorraine SBK3 in koliko stanejo

Objavljeno
In kje se jih da dobiti Carbone Lorraine SBK3 in koliko stanejo

Jaz sem jih kupil pri Hein Gericke. Za SV1000S so stale 79,90€ (to sta dva kompleta, 4 ploščice).

D.

Objavljeno
o kakih race ploščicah je tukaj govora?

če dam za primerjavo firmo carbone lorraine: SBK3 je nadomestek originala in stane manj kot original, race ploščice C43 so cca dvakrat dražje ...

Če govoriš o zadnjih, bi tudi mene zanimala primerjava napram nadomestkom originala.

Malo zamude, pa vseeno. Pri Sinterju sem vzel AP racing, ker ni imel navadnih in se racunal mi jih je kot navadne (je rekel, da so drugace 30 % drazje). Za Fazerco sem dal tako za vse tri diske 70 eur, spredaj AP racing, zadaj AP supersport. Zaviranje je res opazno ucinkovitejse. Z nekim znancem sva za probo zamenjala motorja - on meni VFR-ko, jaz njemu Fazerco in je rekel, da mu je ob prvem zaviranju zabilo jajca v rezervoar. Res precejsnja razlika pri zaviranju med motorjema.

Objavljeno

Kako morajo biti montirani diski, ki so na sliki?

Mislim, kateri je levi, in kateri desni?

Ali je tale na sliki za desno stran, če ga zmontiram tako, kot je obrnjen na sliki?

In kaki diski so to, plavajoči, polplavajoči? Da vem, s čim se lahk hvalim.

post-50-1188164778.jpg

Objavljeno
Kako morajo biti montirani diski, ki so na sliki?

Mislim, kateri je levi, in kateri desni?

Ali je tale na sliki za desno stran, če ga zmontiram tako, kot je obrnjen na sliki?

In kaki diski so to, plavajoči, polplavajoči? Da vem, s čim se lahk hvalim.

Izgleda kot plavajoči disk, glede levo/desno pa ne bi vedu - izgleda pa dovolj simetrično, da bi lahko bilo vseeno...

Poleg tega, če bi bilo pomembno, bi v zvezi s tem na diskih pričakoval kakšne oznake...

D.

Objavljeno

Kolkr jest vem je narisana puščica na disku. Na moji bivši ljubici je risalo

Objavljeno (popravljeno)

Poglej kako so vgreznjene luknje na vijakih. če ni vgreznin upoštevaj zlato pravilo... Če so ''rebra'' med pestom in zavorno površino postrani(tako kot pri tebi) jih montiraj tako, da bodo le-ta obremenjena na nateg-upogib in ne na tlak-upogib. Če ni si strojnik mi pošlji PM pa se vse zmeniva ;)

Popravljeno . Popravil k0ci
Objavljeno

Imam dva diska, tako da mi tudi vgreznine pri vijakih ne pomagajo. :)

Puščic tudi ni.

Nisem strojnik, ampak če prav razumem glede natega, po logiki torej more bit takole, kot je na sliki spodaj, kjer je sicer navaden disk.

post-50-1188196038_thumb.jpg

Objavljeno (popravljeno)

Pri diskih so gor oznake L in R ( mogoče je ozačeno samo na embalaži ) ali pa je označena smer vrtenja s puščico. Če tega ni je vseeno na kateri strani je disk. Preverjeno drži.

Popravljeno . Popravil MARJA
Objavljeno (popravljeno)

stenere -na sliki je pravilno montiran disk

Popravljeno . Popravil Lowrenc

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!