Jump to content

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


FalcoR

Recommended Posts

Za ZX 10 imaš mad drugim naslednje možnosti:

1. dunlop d205

2. avon azaro 2

3. michelin m90x

4. bridgestone BT020

5. metzler mez4

6. Pirelli MTR02

Accelerate 'till you see God, then brake.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

quote: quote:

--------------------------------------------------------------------------------

vecinoma od prizvajalca motorja,ce je pa razlika prevelika,pa sprobam,kaj deluje zame.samo spadam v tezjo kategorijo (tja,kjer pravijo skoraj vsi proizvajalci za solo voznjo 2,5/2,9 )

--------------------------------------------------------------------------------

Ja, recimo da proizvajalci dajejo podatke za določeno težo (Ducati mislim da 70kg), ampak 2.5/2.9 je pa vseeno kar veliko. Priporočeno povečanje pri vožnji dveh je okoli 0.3 bara pa še to po večini zadnje kolo. Tudi ti Ice pa spet nisi tooooolk zajeten, da bi dva človeka posekal.

Bye

Desmo

Monster 600 tehta s polnim tankom cca. 180 kg, Bandit pa prej kakšnih 250 kg. Dimenzije vajinih gum so pa tudi precej različne.

Na Monstru 900 sem D207 pumpal zadaj 2.4-2.5 in 2.2-2.3 spredaj. Če je motor naložen in za vožnjo po avtocesti je dobro povečati tlak do 0.3 zadaj in malo tudi spredaj.

MotoManiac

Link to comment
Share on other sites

Ko pa pridobiš izkušnje, dobiš tudi filing za tlak v gumah. Vendar se to pozna šele pri večjih brzinah skozi ovinek ter močnem zaviranju...

Veliko je odvisno tudi od asfalta in uničenosti ceste...

------------------------

Ducati je zakon pa pika.

Twin grmi in drvi :)

Link to comment
Share on other sites

Teh izkušenj nimam, vendar ne verjamem, da trikrat dnevno spreminjate tlak v gumah. Verjetno imate nastavljenega nekaj srednjega. Gnili kompromis pač. Vsaj na avtomobilu sem pristaš desetinke ali dveh več od predpisanega, na Gilerci pa tudi.

Brrrm

Link to comment
Share on other sites

Jaz sem pa številki pozabil, vendar ju imam s flumastrom napisani na obeh blatnikih, da ju ne nosim s seboj v glavi.

Brrrm

Link to comment
Share on other sites

quote:

jaz vozim 2,5/2,9.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

kar je nižje od tega kar je Ice napisal, je motor totalno nestabilen. Prav protestira na vstopu v ovinek in na izstopu iz ovinka. Sicer pa je najbolje da probate pa boste sami videli.

Link to comment
Share on other sites

Lahko da je kdo o tem že pisal, ampak bom raje še enkrat vprašal.

Serviser me prepričuje, da moram letos gume menjat, ker so že prestare, čeprav niso še obrabljene. Tip od katerega sem motor kupil ga je imel dve leti v garaži spravljenega na skoraj 0 km, jaz pa naredil še preostalo do 6500 km. A moram res gume menjat ? A ne bi še vsaj en let zdržale tja do 11 k.?

lp RAN

Gume so sedaj stare 3,5 leta.

Uredil - RAN on 18/01/2002 12:35:33

Link to comment
Share on other sites

ran,poglej kaj pise na strani gume glede proizvajalnega datuma.ce so gume stare max.4 leta lahko se komod vozis eno leti.potem bi jih pa res zamenjal.ker po 5 letih razredcevalec,ki drzi gumo mehko,toliko difundira iz gume,da rata pretrda in s tem izgubi veliko na varnosti.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Link to comment
Share on other sites

Samo RAN je čoperista in to ne divjaški, če se ne motim. In kakšno leto čez 5 ga prav gotovo ne bo stalo glave, ker gume nikoli ne preforsira. Načelno velja pametna omejitev 5 let. Samo še čakam, kdaj bodo to pričeli gledati na tehničnih pregledeih (tedaj, ko bo gumarskemu lobiju premalo dobička od menjave letno/zimsko, potem bodo hitro gume, starejše od 5 let postale smrtno nevarne in zaradi varnosti občestva ...).

Brrrm

Link to comment
Share on other sites

No hvala za odgovor očitno bi moj serviser rad na gumah zaslužil.

Če bom virageca še letos fural, ga ne bom preobul. Če bo pa zakonodajalec pohitel, pa če bom dinarčke imel, bo pa BMW 650 GS.

lp RAN

Link to comment
Share on other sites

quote:

Gume so sedaj stare 3,5 leta.

Če gume niso vizuelno v slabem stanju, razpokane in da se ne bokih zaradi razpokanosti že kaj lušči, potem jih letošnjo sezono, oziroma do izbrisanja profila, še kar vozi. Jaz bi jih. Poglej, če nista kje kaj zasekani (robnik, rob kanala).

Brrrm

Link to comment
Share on other sites

quote:

Čisto odvisno kako voziš, če si hiter menjaj, če pa ne dirkaš jih pa ne menjat. Povem pa ti da občutek je dosti boiljši, če veš da so gume OK.

Grobnik, 1:39.317

Bo motorček kar še eno leto te gume imel. Najbrž nisem dovolj hiter voznik, da bi probleme imel. Ziheraš v letih.

Viragec pa tudi ni neka zverina, ki bi rabil high top gume.

lp RAN

Link to comment
Share on other sites

Mene pa zanima,kako je s tlakom pri vožnji po dirkališču.En možak mi je omenu,da če recimo normalno pumpaš 2,5/2,9 da je za pisto pametno recimo znižat na 2,3/2,5.

Link to comment
Share on other sites

quote:kar je nižje od tega kar je Ice napisal, je motor totalno nestabilen. Prav protestira na vstopu v ovinek in na izstopu iz ovinka. Sicer pa je najbolje da probate pa boste sami videli.

A res? Tega nebi preveč naglas okoli trobil. Pri meni, je npr. od Yamahe predpisan pritisk 2,25 in 2,5 bara. Za večjo težo in hitrosti pa 2,5 in 2,9. Na dirkališču se gume pumpajo celo samo nekaj nad 2 bara. Pa to menda ne zato, da bi bil motor nestabilen. Je pa možno da imaš tak občutek, vendar to v splošnem ne velja.

quote: Bridgestone BT-010 ja al ne?Športna guma, ki v primerjavi z neposredno konkurenco dalje drži. Pikolovski test gum tudi na www.motorradonline.de/Reifentest2001/1_0/c_1_0.stm

Accelerate 'till you see God ....then brake.

Link to comment
Share on other sites

quote: Pri manjšem tlaku imajo gume boljši oprijem, večja pa je obraba.

To lahko delno drži, ni pa tako enostavno.To kar bom napisal je bolj dirkaška varianta in ne toliko za na cesto.Guma mora za dober oprijem imeti delovno temperaturo in če je asfalt grob, se pumpa nekoliko manj (večja naležna površina), če pa je asfalt gladek, se tlak zelo poveča zato, da se doseže večja točkovna obremenitev gume in s tem večje segrevanje gume.Tega nisem nikjer prebral, ampak izhaja iz izkušenj in konkretnih primerjav s štoparico v roki.

Link to comment
Share on other sites

quote: ROMAN, vsa stvar je ravno nasprotna. Guma na gladkem asfaltu se pumpa manj, da se doseže večja nalegalna površina in hitrejše segrevanje gume. Bolj ko je guma prazna, hitreje in močneje se zagreje. Zakaj je temu tako? Zato, ker se "prazna" guma na stiku z asfaltom bolj poda kot polna. Pomeni da se guma "gnete", zaradi česar naraste temperatura.

Na grobem asfaltu, kjer je oprijem in segrevanje gume zaradi večjega trenja talo ali tako že veliko, pa se gume polnijo z višjim pritiskom.

Ti pa verjamem, da tega nisi nikjer prebral. Spet nekakšna subjektivna ocena....kot pri višini težišča in nagibu.

Accelerate 'till you see God ....then brake

Teoretično imaš mogoče prav, jaz samo pravim, kaj so v praksi stestirana dejstva.

Link to comment
Share on other sites

quote:

Jaz mam od 1.9 do 2.1 bara, odvisno od temperature asvalta!

No končno eden, ki ve za kaj gre, največji dejavnik in odvisnik kako bodo gume napumpane je temperatura asvalta in zraka!!!

Grobnik, 1:39.317

Link to comment
Share on other sites

quote:Ne komentiram več - nima smisla!!!!!

Vsa konkretna pumpanja izhajajo samo iz Grobnika.Mi pa "teoretiki" razložite zakaj se v Zeltwegu (zelo gladek asfalt) uporabljajo trše gume kot na Grobniku (exxxxstremno grob asfalt)??????

quote: Ne komentiram več - nima smisla!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Res je,da na Grobniku uporabljajo najboljši evropski vozniki soft gume.Zakaj je tako, mislim,da v tej rubriki ni pomembno razlagat.Vam predlagam,da uporabljate za Grobnik hard gume.Kako pumpati gume pa valjda,da ne boš poslušal proizvajalca motorja,razen,če maš takšne gume gor, kot so bile na novem motorju.

Link to comment
Share on other sites

quote:Kako pumpati gume pa valjda,da ne boš poslušal proizvajalca motorja, razen,če maš takšne gume gor, kot so bile na novem motorju. Tudi v tem primeru, "napotki" niso enaki. Ob nabavi motorja so ble gor ME Z1. Metzeler predpisuje 2,5 in 2,9 bara,

Yamaha pa glede na hitrost in "naloženost" motorja 2,25 in 2,5 bara, oziroma 2,5 in 2,9 bara.

Pa mi povejte, kateri podatki se zdijo bolj smiselni - isti pritisk ne glede na okoliščine, ali morda le različen glede na pogoje vožnje.

Accelerate 'till you see God ....then brake.

Link to comment
Share on other sites

Verjemi,da ne boš opazo 0,2 bara razlike v gumi.Zraven tega še vsak merilec pritiska malo drugače kaže in nikoli ne veš,če imaš ravno toliko pritiska v gumi.Z tem se ne obremenjuj preveč.(s tem seveda ne mislim,da lahko namesto 2,8 pumpaš 2,0).Na cesti se namreč ne moreš peljati tako na "nož",da bi lahko opazil malenkostno razliko pritiska v gumi.Na pisti pa moraš pumpati manj.Kolko,je pa različno od gume do gume.Dunlop 208gp pumpaš od 1,9-2,2(odvisno od vremena in temperature).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!