Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


FalcoR

Priporočene objave

pred eno uro, jvalant pravi:

Proizvajalec motornega kolesa predpise tlak za gume ki pridejo pri prvi vgradnji. Jaz se raje drzim tlakov, katere predpise proizvajalec gum...

js pa ne :P

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 13 urami, Zivnorc pravi:

Spet sem v prekršku, ko se oglašam tule.... ampak sem prebral tole napisano v zadnjih nekaj postih...., pa če si lahko dovolim poseči v tole debato...

Vsi imate prav (v tistih postih, ko pišete o gumah in ne o belih miših).

Glede oprijema na cesti pa je tako:

Bolj ko je športna guma, mehkejšo zmes gume ima na tekalni površini... bolj kot je touring, trša je zmes. To je splošno pravilo in že stokrat napisano.

...kot ste že omenili, gume se najbolj razlikujejo po konstrukciji, karkasi. Lahko imata dve različni pnevmatiki različnih proizvajalcev popolnoma enako zmes, pa vendar se obnašata povsem različno.

Glede oprijema, tlakov...itd:

Najpomembnejši dejavnik pri oprijemu je površina asfalta. Bolj kot je grob asfalt (hrapav) boljši oprijem nudi (nič novega). ...seveda mora biti asfalt čist. In bolj kot je grob asfalt, bolj se guma (športna) zaleze vanj....večja kot je površina, bolj drži... sevede do določenega razmerja površina/sila. če je prevelika površina in premala obremenitev, je oprijem slabši. Če je guma touring (trša zmes), se v relief asfalta ne "zaleze" toliko, ampak gre bolj po vrhu , zato se pri velikih obremenitvah na površini guma trga. Zato ta guma potrebuje manjšo naležno površino (večji površinski pritisk), da dosežeš, da se zaradi slabšega "pogrezanja zmesi" v asfalt doseže večji oprijem. Zato bolj pumpati.

Da se doseže ta oprijem z gnetenjem zmesi z asfaltno površino, mora biti dovolj debela plast zmesi (nova, neobrabljena guma), da se ta zmes lahko "ugnete" v asfalt. Manj ko je zmesi na pnevmatiki (manjša debelina pri obrabljeni pnevmatiki), manj se pogreza v asfalt, zato je oprijem pri obrabljeni pnevmatiki slabši..... zato pri obrabljeni pnevmatiki izboljšaš oprijem, da jo malo bolj pumpaš (če novo zadnjo pumpaš na 2,5, ji dvigneš tlak na 2,9.... pri prednji pa pustiš tako kot je), da z manjšo naležno površino dosežeš večji pritisk na asfalt.

Ravno tako je pri slabšem asfaltu (s slabšim oprijemom). Ljudje mislijo, da morajo v tem primeru spustiti tlak, da povečajo naležno površino in s tem oprijem. Narobe. Z višjim tlakom na slabšem asfaltu dosežeš boljši oprijem.

Mislim, da sem enkrat že pisal nekaj podobnega... pa sem še enkrat. To kar sem napisal, so izkušnje stokovnjakov, ki jih tudi sam upoštevam (in prišel do enakih ugotovitev).... si nisem izmislil.

Tole objavo bi res lahko nekam pod "sticky" premaknil, ker se da iz nje kej pametnega naučit, drugač se bo izgubila med ostalo solato..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 9 urami, Borutt pravi:

Zavajanje ti kar gre. 

V mrzlem vremenu nižaš tlak. To si napisal. 

Med drugim, vendar pri izrabljeni pnevmatiki in sem pojasnil zakaj tako delam, v prvi vrsti pa zato, ker mi tako odgovarja in ker v hladnih mesecih vozim drugače kot v toplih. Tudi kaj hocem od gume pozimi je drugačno od tega kar hočem poleti...a zdej bo šlo? Se vedno pa ostajam v okvirih predpisanih tlakov.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

In potem se ven vlečeš s takšnimi zapisi. 

Poleti in pozimi mora guma držati. Kaj pa ti drugega hočeš od gume pozimi? Še bolj jo deformiraš z nižanjem tlaka. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Borut glej...večina se nas ko je hladno pelje počasneje oz nočemo od mopeda isto naglo okretnost,ko je hladnjeje in pri "poletnem" tlaku,daš poln gas čutiš  kako pogonska guma drsi(verjemi,da pri damiju še huje saj se non stop vklapla elektronika- predvidevam!) In pač s tem ko znižaš tlak na predpisan minimum ali 0.1 manj povečaš grip in imaš boljši filing po cesti!Večina nas sedi na mopedu zaradi filinga...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, Borutt pravi:

In potem se ven vlečeš s takšnimi zapisi. 

Poleti in pozimi mora guma držati. Kaj pa ti drugega hočeš od gume pozimi? Še bolj jo deformiraš z nižanjem tlaka. 

Stručko, ti k eno gumo na sezono pokuriš in pozimi se ne voziš me boš podučil?

Odmakni plašnice z oči in se umiri, potem si vzemi točno 2minuti in poglej naslednji video. Nič več kot 2 minuti, ti bo takoj jasno kaj počnem.

 

 

Če ti še po 2 minutah ne bo jasno, potem se res nimava kaj več pogovarjati, sicer smo točno tole debato že imeli cca 10 strani nazaj, kjer si gonu in gonu isto. Jaz tebe ne prepričujem v nič, niti te ne obsojam kake gume imaš, niti koliko jih pumpaš. Ne vidim, res ne vidim vzroka, zakaj se toliko zapenjaš kaj počnem s svojimi gumami.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 11 minutami, Snecer pravi:

Ti jo premalo pumpaš, zato ti jo po robu pobere... :) 

kljub mojemu neprestanemu trudu, da bi robove porabil, mi ostajajo, prej zmanjka sredine, na ST pa prej robovi, pa še všeč mi ravno niso. V bistvu jaz z mitasko nardim cca 10jurjev, 5jurjev nardi sredina, 2,5 pa vsak rob. Teoretično so pa robovi še vsaj vsak za 2 jurja :P

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V original navodilih proizvajalca imam med ostalim tudi podatek o tlaku v gumah. Je pa ta tlak naveden za (kot piše) type DUNLOP. Očitno so bile le te montirane v tovarni. Za solo vožnjo in vožnjo v dvoje je isti podatek:  225 in 250 kPa.

Sedaj imam gor Mitas Sportforce+. Na netu sem našel tole tabelo, ki tudi malo zajame težo motorja, št. potnikov, tip ceste...

http://www.mitas-moto.com/international/products/motorcycle-road-tyres-1/motorcycle-sport-tyres/sport-force/

Zanima me naslednje. Pritisk naj bi se meril, ko je guma hladna (cold tyre pressure). Ker doma nimam kompresorja, jih pumpam na bencinskih črpalkah.  Pa recimo da se po ac poleti peljem pol ure in ustavim na pumpi ter nekje parkiram v senci.... Koliko časa moram tam pit kofe, da bojo gume primerno hladne in s tem meritev pritiska relavantna?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 51 minutami, DAMI34 pravi:

Stručko, ti k eno gumo na sezono pokuriš in pozimi se ne voziš me boš podučil?

Odmakni plašnice z oči in se umiri, potem si vzemi točno 2minuti in poglej naslednji video. Nič več kot 2 minuti, ti bo takoj jasno kaj počnem.

 

 

Če ti še po 2 minutah ne bo jasno, potem se res nimava kaj več pogovarjati, sicer smo točno tole debato že imeli cca 10 strani nazaj, kjer si gonu in gonu isto. Jaz tebe ne prepričujem v nič, niti te ne obsojam kake gume imaš, niti koliko jih pumpaš. Ne vidim, res ne vidim vzroka, zakaj se toliko zapenjaš kaj počnem s svojimi gumami.

 

Saj veš več od mene, kot jaz sam. 

Ti nižaš tlak v mrzlem vremenu in zaradi tega nepravilno deformiraš gumo. Ker je zunaj mraz, se guma ne segreje, potem ti še nižaš tlak, zaradi česar je v gumi prenizek tlak. In se guma zaradi prenizkega tlaka nepravilno deformira. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 urami, izibajker pravi:

...Zanima me naslednje. Pritisk naj bi se meril, ko je guma hladna (cold tyre pressure). Ker doma nimam kompresorja, jih pumpam na bencinskih črpalkah.  Pa recimo da se po ac poleti peljem pol ure in ustavim na pumpi ter nekje parkiram v senci.... Koliko časa moram tam pit kofe, da bojo gume primerno hladne in s tem meritev pritiska relavantna?

Glede na damijev posnetek..in glede nato,da povedo,da je cold/hot razlike med 3 in 4 psi in da imajo manometri tudi skalo psi,ki sovpada v bari....ne bo težko...

pred 3 urami, Borutt pravi:

Saj veš več od mene, kot jaz sam. 

Ti nižaš tlak v mrzlem vremenu in zaradi tega nepravilno deformiraš gumo. Ker je zunaj mraz, se guma ne segreje, potem ti še nižaš tlak, zaradi česar je v gumi prenizek tlak. In se guma zaradi prenizkega tlaka nepravilno deformira. 

Borut...vsakemu paše svoje...ko pomislim si verjetno res nisem nižal tlaka saj sem itak vozil na minimumu...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 urami, izibajker pravi:

...Zanima me naslednje. Pritisk naj bi se meril, ko je guma hladna (cold tyre pressure). Ker doma nimam kompresorja, jih pumpam na bencinskih črpalkah.  Pa recimo da se po ac poleti peljem pol ure in ustavim na pumpi ter nekje parkiram v senci.... Koliko časa moram tam pit kofe, da bojo gume primerno hladne in s tem meritev pritiska relavantna?

primeš z roko, če je normalne temperature je ok. Sicer pa moje mnenje ne šteje, bo sigurno Borutt bolje povedal, oziroma pojasnil, kje vse spet grešim. :D

 

pred 3 urami, Borutt pravi:

Saj veš več od mene, kot jaz sam. 

Ti nižaš tlak v mrzlem vremenu in zaradi tega nepravilno deformiraš gumo. Ker je zunaj mraz, se guma ne segreje, potem ti še nižaš tlak, zaradi česar je v gumi prenizek tlak. In se guma zaradi prenizkega tlaka nepravilno deformira. 

No PROU!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 43 minutami, Borutt pravi:

Saj veš več od mene, kot jaz sam. 

Ti nižaš tlak v mrzlem vremenu in zaradi tega nepravilno deformiraš gumo. Ker je zunaj mraz, se guma ne segreje, potem ti še nižaš tlak, zaradi česar je v gumi prenizek tlak. In se guma zaradi prenizkega tlaka nepravilno deformira. 

Pnevmatika bi se deformirala če bi bil predpisan tlak 2.5bara  ,napolnil bi jo pa recimo 1.8.Za 0.3 bare gor ali dol se ne deformira nič . Res pa je ,da se kaj posebno  ne pridobi niti izgubi .

Z dugega zornega kota se pa pnevmatika vedno  deformira , ko se voziš , tako ali drugače .

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 minutami, Kmet2 pravi:

Pnevmatika bi se deformirala če bi bil predpisan tlak 2.5bara  ,napolnil bi jo pa recimo 1.8.Za 0.3 bare gor ali dol se ne deformira nič . Res pa je ,da se kaj posebno  ne pridobi niti izgubi .

Z dugega zornega kota se pa pnevmatika vedno  deformira , ko se voziš , tako ali drugače .

NE ni res, jaz imam deformirane pnevmatike, pa pozimi in ob hladnem letim u maline, je organ jasno povedu!!! Kaj se zdaj mešaš v debato? :P

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 8 minutami, Kmet2 pravi:

Pnevmatika bi se deformirala če bi bil predpisan tlak 2.5bara  ,napolnil bi jo pa recimo 1.8.Za 0.3 bare gor ali dol se ne deformira nič . Res pa je ,da se kaj posebno  ne pridobi niti izgubi .

Z dugega zornega kota se pa pnevmatika vedno  deformira , ko se voziš , tako ali drugače .

Pnevmatika mora imeti ustrezno obliko, kar dosežemo s predpisanim tlakom. Vsaka pnevmatika se deformira. Postavlja se pa vprašanje ali se deformira pravilno, kot so si zamislili strokovnjaki, kateri so jo naredili in preizkusili ali pa se deformira nepravilno, kar negativno vpliva na vozne lastnosti vozila. Nepravilna deformacija je pa lahko posledica prenizkega ali pa previsokega tlaka. 

Popravljeno . Popravil Borutt
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 minuto, Borutt pravi:

Pnevmatika mora imeti ustrezno obliko, kar dosežemo s predpisanim tlakom. Vsaka pnevmatika se deformira. Postavlja se pa vprašanje ali se deformira pravilno, kot so si zamislili strokovnjaki, kateri so jo naredili in preizkusili ali pa se deformira nepravilno, kar negativno vpliva na vozne lastnosti vozila. Nepravilna deformacije je pa lahko posledica prenizkega ali pa previsokega tlaka. 

pol je pa že prav, si predstavljaš kok bi jaz diujau, če ne bi imel deformiranih pnevmatik, kolk bi šele gonil če bi imel ustrezne tlake in neverjeten oprijem? Zmagu bi vse :P

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 minutami, DAMI34 pravi:

NE ni res, jaz imam deformirane pnevmatike, pa pozimi in ob hladnem letim u maline, je organ jasno povedu!!! Kaj se zdaj mešaš v debato? :P

 

Tako ja, kar povej mu. 

Ne se zaj... z malinami. Dajte se raje vsi varno voziti. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 10 minutami, Borutt pravi:

Pnevmatika mora imeti ustrezno obliko, kar dosežemo s predpisanim tlakom. Vsaka pnevmatika se deformira. Postavlja se pa vprašanje ali se deformira pravilno, kot so si zamislili strokovnjaki, kateri so jo naredili in preizkusili ali pa se deformira nepravilno, kar negativno vpliva na vozne lastnosti vozila. Nepravilna deformacije je pa lahko posledica prenizkega ali pa previsokega tlaka. 

Še nekrat čist počasi ......  Z A  0.3 B A R A  G O R  A L I  D O L  N I  D R A S T I Č N I H  N E P R A V I L N I H    D E F O R M A C I J   A L I  O B Č U T N E G A  P O S L A B Š A N J A   V O Z N I H  L A S T N O S T I    P R I   N O R M A L N I   O Z I R O M A   V O Ž N J I   Z N O T R A J  ZA K O N S K O  P R E D P I S A N I H   O M E J I T E V  I N   P R A V I L .

Popravljeno . Popravil Kmet2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 16 minutami, DAMI34 pravi:

pol je pa že prav, si predstavljaš kok bi jaz diujau, če ne bi imel deformiranih pnevmatik, kolk bi šele gonil če bi imel ustrezne tlake in neverjeten oprijem? Zmagu bi vse :P

 

Me Japonci plačujejo, da zje... konkurenco :lol1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 17 minutami, jskrablin pravi:

Rajši ne bom pisal kake se gremo z offroad pnevmatikami... ko pol bo šele štala :jezik:

Me prijatelj prepričuje, da spustim tlak na tistega pol bara. Enkrat sem se že vozil po prazni gumi in se ne bi še enkrat :P. Čeprav je bilo nekaj drugega krivo. Pa tudi ne plezam po skalah. Ne še :lol1:.

pred 13 minutami, Kmet2 pravi:

Še nekrat čist počasi ......  Z A  0.3 B A R A  G O R  A L I  D O L  N I  D R A S T I Č N I H  N E P R A V I L N I H    D E F O R M A C I J   A L I  O B Č U T N E G A  P O S L A B Š A N J A   V O Z N I H  L A S T N O S T I    P R I   N O R M A L N I   O Z I R O M A   V O Ž N J I   Z N O T R A J  ZA K O N S K O  P R E D P I S A N I H   O M E J I T E V  I N   P R A V I L .

Še enkrat; nižanje tlaka v mrzlem vremenu povzroči prenizek tlak. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 44 minutami, Borutt pravi:

 

Še enkrat; nižanje tlaka v mrzlem vremenu povzroči prenizek tlak. 

Mwahahahaaa :P

Še enkrat; nižanje zračnega tlaka v toplem vremenu povzroči prenizek tlak, niso pa izključene tudi nevihte s točo :P

 

 

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 11 minutami, Borutt pravi:

 :lol1:.

Še enkrat; nižanje tlaka v mrzlem vremenu povzroči prenizek tlak. 

Rečmo...četudi bi imel prav bi bilo men vseeno saj sem se vedno raje vozil z nižjim tlakom!:ras:

Iz mojega žepa se vozim oz plačujem svojo vožnjo in ker je sama vožnja z mopedom že itak luksus pač v tem primeru stane še nekaj % več a vsaj meni vsaj nekaj nudi nazaj!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!