Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


FalcoR

Priporočene objave

pred 9 minutami, sesir pravi:

Borut...razlika v gumah...vrhunskih gu!ah je že velika...

Kako pada motor v ovinek,kako se pobira...na sami meji pa recimo SC kaže kdaj bo zdrsnila oz imaš filing podrsavanja..pri recimo gp racer pa "isto" dolgo drži grip na ni vožnje in poigravanja na meji...pač SC veš kdaj si na meji pa gp racer pa ko si si in sam spusti in si na tleh...seveda pa recimo ti dve guma imata to mejo zelo visoko in jo "normalen" uporabnik nikoli ne doseže...

Vsedi se na isti SS motor enkrat z michelin,drugi z SC...ne boš verjel,da voziš isti motor!

Preberi moj drugi zapis. Pa zapomni si, da cesta ni dirkališče. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 minuto, Borutt pravi:

Saj sem napisal, da ko guma enkrat zdrsne, je za nekoga zanič. Menda tovarne gum že stojijo v vrsti za te nekatere, da jim za mastne evre prodajo svoje znanje in izkušnje. 

sj sm potrdil tvojo tezo :P

pol sm pa samo lastne izkušnje napisal :P

če guma zdrsne se vedno vprašam .. na kaj sem zapelu :?

pol sem v naslednjih ovinkih bolj previden .... s previdno previdnostjo odpeljem nekaj naslednjih ovinkov in če ni nič posebnega, veselo odskakljam naprej, novim dogodiuščinam naproti ... če se neobičajno ponavljanje ponavlja, najprej do prve pumpe ... vizualni pregled gume ... malo ohladiti in preveriti tlak ... potem še enkrat mal zapelat, da se gume ogrejejo ... in če se nenavadno obnašanje ponavljajoče ponavlja ... potem je verjetno nekaj z gumo narobe ... pol se pa premišljuje naprej ... včasih, če jo malo bolje pogledam, opazim izbuljene indikatorje in to je precej dober pokazatelj, da je potrebno gumo zamenjati :P

 

 

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, maus pravi:

  ... podobno je bilo na Pireliju SP ... sprednja je kr hotla mau drset  po prevoženih 3,5 tkm... zoprn filing.

 

Se strinjam! Zame sanjska guma SC od tam 50km do 1000km,nad tri toč je žal se nisem imel...je pa res,da se z obrabo zraste ta mejo malo nižje se pač razširi..neprijeten občutek,ker te "hitro" začne upozarjat,da se bližaš meji...drži pa še vseeno..ni pa fajn...zato ponavadi kr "maxa" in menjat...čeprav ko si pogledal od @RVT supercorso na vtr sp in kako se pelje dedi in drži...men vtisnila v spomin za vedno saj se sam s takšno gumo ne bi upal peljati 3km do vulkanizerja...no al pa to še mogoče...dedi pa se je peljat boljše,hitrejše kot se večina pelje z novimi...

Popravljeno . Popravil sesir
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 36 minutami, sesir pravi:

z michelin,drugi z SC...ne boš verjel,da voziš isti motor!

 

Ob 3. 6. 2017 ob 6:53, ProdriveR pravi:

Men tud dvovaljnik kr dobro nuca GP racerko D211. Sam itak uporabljam motor v 80% za prevozno sredstvo iz točke A v B in jo mam pobrano na sredi (do šihta lih nimam neki hudis ovinkov :( ). In pol se sprašujem katero gumo uzet, da bo čim dlje zdržala, pa da bo kul v dežju če me kdaj dobi. Pa seveda, da če grem malce bolj dinamično čez ovinke,da guma drži. D211 so mi čist kul gume drgač, sam jih je škoda, ker so bolj gume za na pisto, jaz jih pa uporabljam za vožnjo na šiht, relacija logatec - lj :) Do Mitask imam še vedno predsodek, sej za vožnjo na šiht bi bla, sam kaj pa če bi mi lih kje v kakem ovinku, ko bi najbolj rabu oprijem ona obrnila hrbet?? :) Tako,da sem malce gledu Michelin pilotpower 3 (120€), Conti SA3 (140€) pa mogoče Dunlop SS2max (130€)??

 

Jst imam Michelin PP3 in sem čist zadovoljen...sprobane po dežju in na suhem in do sedaj vsaj za moj still vožnje in potrebe več kot dovolj :) 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, Borutt pravi:

Saj sem napisal, da ko guma enkrat zdrsne, je za nekoga zanič. Menda tovarne gum že stojijo v vrsti za te nekatere, da jim za mastne evre prodajo svoje znanje in izkušnje. 

Ne moreš verjet, ampak so tudi vpoklici gum, ker, ker, ker...lahko zdrsne, lahko se olupi itd...

Imel sem primer z Sportsmart 1 prva (pa ne samo jaz poznam vsaj 3 osebe, ki so imeli enako situacijo), dokler si jo teral je držala, ko si včasih vozil počasi in očitno ni bila dovolj ogreta (ali kaj jat vem) je v nagibu tako spustila, da sem z nogo ob tla udaril in je spet prijela. 

Ko se je zgodilo prvič sem obsodil Čabarski asfalt, ko se je zgodilo drugič na ridah (3 ovinek pod klopcami, full turistično, malodane z eno roko) se začel razmišljat nekaj ni v redu, ko je zdrsnila tretjič, sem si rekel vse Đokerje sem pokuril, ter jo zabrisal v smeti in drugo blagovno znamko takoj gor. Od prve gume pričakujem, da pri normalni vožnjo drži in nič drugega. 

Normalno in jasno mi je da izrabljena dvokomponentna pnevmatika, predvsem pri prehodu iz trdega na mehki del zapleše, nikakor pa ne sme iznenada spustit. Zato pri prvi vozim samo tisto kar mi 100% ustreza in čemur zaupam.

 Na zadnjo sem manj občutljiv, oziroma ji odpuščam neka kontrolirana zdrsavanja v stilu premočan gas iz zavoja, pa da odnese. V kolikor bi pa to bil nekontroliran zdrs, kar tako, pa je tudi ne bi nikoli več namestil.

ps. tok slepi še nismo, načeloma vemo po kaki podlagi in temperaturi se vozimo, ter zaenkrat še z odprtimi očmi, da točno vemo, a smo povozili kravjak, olje itd.

Recimo, ko zaplešeš po mokrem in malce mastnem asfaltu je čisto drugačno obnašanje mopeda, kot pa nenaden zdrs prve gume.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Da si nau gdo kej naredu ......, pa če ne vrjamete " MS strokovnjakom" ......., lohka mal u sosednji " vaški " cajtung pogledate ......, pa ne vse gume u eno gajbo metat / primerjat....., al kako :

DSC08241.jpgDSC08242.jpg

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 10 minutami, Lipstick pravi:

Da si nau gdo kej naredu ......, pa če ne vrjamete " MS strokovnjakom" ......., lohka mal u sosednji " vaški " cajtung pogledate ......, pa ne vse gume u eno gajbo metat / primerjat....., al kako :

DSC08241.jpgDSC08242.jpg

 

mah, to je tko, kot testi motorjev :ras:

Moj nasvet, če ti guma sede, sedi i vozi.

Če ti ne sede, menjaj, zakaj bi se mučil.

ps. a @mauspol zmaga v tej tabelci? :P

pss. včasih je pa fajn take tabelce pogledat, recimo če te pri gumi najbolj zanima GRIP pol točno veš kaj vzet, če ti je pomembna zavorna razdalja, pa spet veš.

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, motoguzi pravi:

 

Jst imam Michelin PP3 in sem čist zadovoljen...sprobane po dežju in na suhem in do sedaj vsaj za moj still vožnje in potrebe več kot dovolj :) 

Za večino so več kot dovolj..pač meni bil problem padanja v ovinek,filinga,ko si nagnjen in pobiranja...že pirelli diablo je dan in noč!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

48 minutes ago, DAMI34 said:

mah, to je tko, kot testi motorjev :ras:

Moj nasvet, če ti guma sede, sedi i vozi.

Če ti ne sede, menjaj, zakaj bi se mučil.

ps. a @mauspol zmaga v tej tabelci? :P

pss. včasih je pa fajn take tabelce pogledat, recimo če te pri gumi najbolj zanima GRIP pol točno veš kaj vzet, če ti je pomembna zavorna razdalja, pa spet veš.

 

On je itak "odličnjak", za svoj "stil" ( vožnja po omejitvah ), kaj druzga ( bolžga ) itak ne rabi ....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 minutami, Lipstick pravi:

On je itak "odličnjak", za svoj "stil" ( vožnja po omejitvah)

Po prevoženimi kilometri in brez padca se absolutno strinjam,da odličnjak mogoče doktor?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

12 minutes ago, sesir said:

Po prevoženimi kilometri in brez padca se absolutno strinjam,da odličnjak mogoče doktor?

Če je to vatel po katerem se meri, je bolj verjetno profesor ......

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 15 urami, DAMI34 pravi:

mah, to je tko, kot testi motorjev :ras:

 

točno tko ... ni vsaka guma enako dobra za vsak tip motorja

pred 14 urami, Lipstick pravi:

On je itak "odličnjak", za svoj "stil" ( vožnja po omejitvah ), kaj druzga ( bolžga ) itak ne rabi ....

za po cesti, bi morali vsi vozit po omejitvah :P

ker se ne vozim samo po suhem (po suhem so za normalno vožnjo vse zgoraj naštete gume v testu, več kot odlične), mi je važno, da zaupaš pnevmatiki tudi v mokrem ... Conti SA me ni nikoli razočarala, ji zaupam, zadovoljivo število km .. in to je to ..

Za vse ostale, ki boste tale veleum prebrali pa:

kot je Dami reku, vozi tisto kar ti ustreza in ne tisto kar ti "strokovnjaki" iz MS-ja svetujejo ... vse je odvisno od motorja, stila in načina vožnje in še mnogo drugih faktorjev ... to je podobno, kot nekdo vpraša, kateri motor naj si kupim :P

treba je probat in če ustreza, je to to ;) 

pred 14 urami, sesir pravi:

Po prevoženimi kilometri in brez padca se absolutno strinjam,da odličnjak mogoče doktor?

ne pretiravi :P 

pred 14 urami, Lipstick pravi:

Če je to vatel po katerem se meri, je bolj verjetno profesor ......

ti pa tut ne pretiravi :P

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 18 minutami, maus pravi:

ne pretiravi :P 

ti pa tut ne pretiravi :P

 

še to .. vsakemu od nas se lahko preklemansko hitro zgodi neumnost in potem si biuši izkušen motorist ;) 

zato v tem kdo kok dobro vozi , mene raje izpustite ...

hvala :) 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 15 minutami, DAMI34 pravi:

Razlike so minimalne, (sicer je ta debata bolj za temo pnevmatike) z nekoliko nižjim tlakom je naležna površina za odtenek večja, zato guma kasneje začne drseti, oprijem je malce večji, hkrati pa če je samo sredina obrabljena nekoliko upočasniš obrabo sredine.

Vendar, meni osebno je bolj všeč da guma (pač zaradi stila vožnje) malce prej kontrolirano drsi (ter mi s tem nakazuje da se bližam meji) kot pa da lepi do zadnjega, potem pa samo odleti. Zato raje vozim polne tlake 2,5 in 2,9. (ampak razlika z 2,3 in 2,5 je reeeesnično minimalna, marsikdo sploh ne bo zaznal razlike)

Potem je tu še nekaj, niso vse gume enako odzivne, prav tako se enim pozna malce nižji tlak, drugim pa skoraj nič.

Recimo konkretno Mitas SF+ ma raje, je bolj odzivna, se hitrej preklada (je manj lesena) in manj troši na štandardnih tlakih 2,5 in 2,9. 

Če bova tule končala ok, če bi pa rad nadaljeval debato, linkaj odgovor na moj post v temo Pnevmatike.

Z nekoliko nižjim tlakom je naležna površina večja ? Bi bila še z nekoliko nižjim tlakom še večja ? Ker v nasprotni strani pomeni, da z večanjem tlaka izgubljamo naležno površino ?  

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 minutami, Borutt pravi:

Z nekoliko nižjim tlakom je naležna površina večja ? Bi bila še z nekoliko nižjim tlakom še večja ? Ker v nasprotni strani pomeni, da z večanjem tlaka izgubljamo naležno površino ?  

Tocno tako. Vecji tlak->manj deformacije->manjsa povrsina na tleh. In ce gumo spraznis, mas na tleh res ogromno ploskev, a ne? Gume za nizek tlak, pa imajo zelo trde karkase.  Najtrse boke pa imajo recimo runflat avto gume. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

 

pred 24 minutami, Borutt pravi:

Z nekoliko nižjim tlakom je naležna površina večja ? Bi bila še z nekoliko nižjim tlakom še večja ? Ker v nasprotni strani pomeni, da z večanjem tlaka izgubljamo naležno površino ?  

@Cartmanvse povedal. Sicer smo pa že podobno debato točno tule imeli.

Zakaj misliš da na pisti vozijo tudi do 30% nižje tlake?

Ker tam ni bistvo obraba pnevmatike, ampak oprijem (poleg ostalih zadev, da me ne boš prijel za besedo, kajti guma za pisto mora imeti tudi tehnologijo, ki je primerna za nižje tlake, drugače je zvija, pa lesena je, NTEC al neki takega, bodo bolj posvečeni povedali)

 

Mislim, da je v tem videu zelo lepo obrazloženo:

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Borutt V privih dveh minutah z žogo zelo lepo pojasni kaj je contact patch, razliko med stabilnostjo in oprijemom. Se ti splača pogledat.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 47 minutami, DAMI34 pravi:

 

@Cartmanvse povedal. Sicer smo pa že podobno debato točno tule imeli.

Zakaj misliš da na pisti vozijo tudi do 30% nižje tlake?

Ker tam ni bistvo obraba pnevmatike, ampak oprijem (poleg ostalih zadev, da me ne boš prijel za besedo, kajti guma za pisto mora imeti tudi tehnologijo, ki je primerna za nižje tlake, drugače je zvija, pa lesena je, NTEC al neki takega, bodo bolj posvečeni povedali)

 

Mislim, da je v tem videu zelo lepo obrazloženo:

 

 

Ker se zelo segreje. In kaj se zgodi, ko se neka stvar segreje ? 

Lepo, da primerjaš dirkališče in cesto. Enaki zadevi, kajne.

Popravljeno . Popravil Borutt
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

20 minutes ago, Borutt said:

Ker se zelo segreje. In kaj se zgodi, ko se neka stvar segreje ? 

Lepo, da primerjaš dirkališče in cesto. Enaki zadevi, kajne.

Popolnoma enaki, kar se tice gum in oprijema... nizji tlak to bo povecla kontaktno povrsino na cesti in na pisti. Enako,  bo nizji tlak, zaradi vecje deformacije bolj pogrel gumo na pisti ali na cesti... Kako bo pa voznik to uporabil v praksi je pa druga stvar... Vecja povrsina in temperatura je cisto ok v poznih jesenski dneh na cesti... poveca oprijem, ki je slabsi zaradi nizjih temperatur. Osnova, je pa ista in na cesti in na pisti... Se enkrat: medtem ko bo dirkac na pisti uporabil nizji tlak, da poveca oprijem, na racun stabilnosti, pregretja in porabe gume, bo voznik na cesti uporabil enako pravilo, da bo poleti v hudi vrocini dodal kako desetinko bara ali dve, da prepreci pretirano segrevanje gume, ali da bo v hladnih jesenskih dneh, spustil malce tlaka, da se bo guma hitreje segrela in bo oprijem boljsi. To je kar pameten clovek izlusci iz primerjave med cesto in dirkaliscem! Primerjava je doborodosla in je pametna poteza, kar je neumno, je kopiranje potez iz dirkalisca na cesti. Zgornji video je primer pametne primerjave med cestno in dirkalno uporabo tlaka. Vec ljudi to ve, vec jih uporabi to logiko, boljse bo za vse

Popravljeno . Popravil jvalant
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

15 minutes ago, jvalant said:

Popolnoma enaki, kar se tice gum in oprijema... nizji tlak to bo povecla kontaktno povrsino na cesti in na pisti. Enako,  bo nizji tlak, zaradi vecje deformacije bolj pogrel gumo na pisti ali na cesti... Kako bo pa voznik to uporabil v praksi je pa druga stvar... Vecja povrsina in temperatura je cisto ok v poznih jesenski dneh na cesti... poveca oprijem, ki je slabsi zaradi nizjih temperatur. Osnova, je pa ista in na cesti in na pisti... Se enkrat: medtem ko bo dirkac na pisti uporabil nizji tlak, da poveca oprijem, na racun stabilnosti, pregretja in porabe gume, bo voznik na cesti uporabil enako pravilo, da bo poleti v hudi vrocini dodal kako desetinko bara ali dve, da prepreci pretirano segrevanje gume, ali da bo v hladnih jesenskih dneh, spustil malce tlaka, da se bo guma hitreje segrela in bo oprijem boljsi. To je kar pameten clovek izlusci iz primerjave med cesto in dirkaliscem! Primerjava je doborodosla in je pametna poteza, kar je neumno, je kopiranje potez iz dirkalisca na cesti. Zgornji video je primer pametne primerjave med cestno in dirkalno uporabo tlaka. Vec ljudi to ve, vec jih uporabi to logiko, boljse bo za vse

Pozabil si omeniti samo eno zadevo . . . zgradba gume mora biti taka, da je primerna za nizke tlake (dirkalne gume in se par je taksnih).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

4 minutes ago, Nearrain said:

Pozabil si omeniti samo eno zadevo . . . zgradba gume mora biti taka, da je primerna za nizke tlake (dirkalne gume in se par je taksnih).

 Seveda, sej v definicijo pametnega cloveka spada tudi to, da uporablja tlak v okvirih, ki so predpisani za doloceno gumo. NTEC gre lahko z 1.2 bara, z kako Pirelli z mehko karkaso, bi bilo pa tako pocetje verjetno smrtno nevarno.

Popravljeno . Popravil jvalant
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

najboljša guma je guma brez žebla :huh:

globoka, kajne :P

kar se pa tlaka tiče ... po cesti se pumpa tok kot je predvidel proizvajalec motornega kolesa .

PIKA :ninja:

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj pa to, ko/ce manometri lazejo, niso kalibrirani in ravno zanesljivi. Ne vem kako je s tistimi na pumpah (jih umerjajo na kaksne intervale?), tisti katere se dobi s kompresorji zraven pa itak vsak neki po svoje kaze. Obrablja se pa vsak ne glede na princip merjenja, nekateri so pa ze glede na princip obsojeni na slabso merilno negotovost in vecje pogreske pa pristejes zraven se slabso izdelavo kot tako in vidis, da nimas niti m od manometra na tisti pistoli. Potem je se malo spretnost odklopit pistolo iz nipla, ne ves koliko tlaka izgubis... Sicer pa sam hitro porajtam, kdaj guma pade iz proizvajalceve priporocene vrednosti pa ne pade spet hudo veliko :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!