Jump to content

Uredba o prepovedi vožnje v naravnem okolju


gregas

Recommended Posts

Ob 16. 2. 2020 ob 9:09, mato295 pravi:

Večina krivde za slabo voljo in te zakone leži kar na strani motoristov. Določen procent jih zna uporabljati možgane in se držijo malo nazaj. Pazijo, da se ne dela prevelika škoda. Izogibajo se peš potem in znajo trezno premislit. Potem so pa taki tipični slovenceljni, ki so totalni egoisti. Ne znajo pomislit na druge, ne znajo cenit druge in njihovega dela. Spustijo se s ketne in brezglavo divjajo po gozdu, kot da so sami. Taki gredo še meni na živce, kako naj ne bi šli tistim, ki so na drugi strani te zgodbe. Seveda nobeden od teh ni zmožen videt druge strani. Ti slovenceljni so tako polni sami sebe, da mislijo, da je samo njihovo vedno prav. Žal jih je tudi na tem forumu kar nekaj. 

 

 

Ne bo držalo. Večina krivde je v socialistični zakonodaji, ki lastniku  omejuje razpolaganje z lastnino, hkrati pa mu nalaga obveznosti. Ko dodamo še petdesetletno demoniziranje lastnine in pranje možganov v slogu "vse je to naše", pripada mi  in nenazadnje "kar je tvoje - je moje, kar je moje - je moje" se zgodi, da o rabi zemljišč odločajo tisti, ki jih uporabljajo a za njihovo rabo ne plačajo niti centa ...

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, SF said:

Ne bo držalo. Večina krivde je v socialistični zakonodaji, ki lastniku  omejuje razpolaganje z lastnino, hkrati pa mu nalaga obveznosti. Ko dodamo še petdesetletno demoniziranje lastnine in pranje možganov v slogu "vse je to naše", pripada mi  in nenazadnje "kar je tvoje - je moje, kar je moje - je moje" se zgodi, da o rabi zemljišč odločajo tisti, ki jih uporabljajo a za njihovo rabo ne plačajo niti centa ...

Glej, Svica ima po mojem mnenju daaaaalec najbolj lastniško orientirano družbo in zakonodajo, vsaj v Evropi, pa je vožnja v naravi praktično nemogoča:

- zvezni zakon dovoljuje vožnjo v naravnem okolju samo tam kjer je "eksplicitno dovoljena", torej, ni dovolj da gozdna cesta nima znaka, ravno obratno, vožnja mora biti dovoljena. In tu ni dovolj volja lastnika zemljisca.

- na večini privatnih cest (asfaltnih in gravel) je dovoljena vožnja samo lastnikom zemljišč, pogosto tudi njim samo pod posebnimi pogoji

poleg tega ljudje radi ovajajo tako da se bos tezko izmuznil. Podobno je v Nemčiji. Načeloma imas nekoliko več moznosti v Avstriji, se bolje pa je v Italiji, kjer ti včasih celo sami karabinjerji pogledajo cez prste, sploh ce si tujec.

Edited by nejc74
Link to comment
Share on other sites

Pri nas pac zakonodaja, kakrsnakoli, nima smisla. Smo še vedno Balkan. Ali pa celo vedno bolj. Še na tem forumu so posamezniki,  ki se zavedajo, da voznja v naravnem okolju ni dovoljena, pa se še hvalijo.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nejc pust ti zahojene švicarje, tam ti tud pred St. Moritzom tabla stoji, da je prepovedana vožnja z motornimi kolesi. Ampak tko so se oni sami odločil...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Imam kros motor s katerim se večino vozim po progah, mi pa kdaj zelo zapaše voziti po lokalnih vlakah in gozdnih poteh, praktično tam kjer se ne smeš z ničemer vozit. Zanima me, ali v primeru da me ustavi policija dobim kazen samo zaradi vožnje v naravi ali tudi zato, ker motor ni registriran/zavarovan ker je kros motor. Do gozda pridem skoraj direkt z dvorišča, torej se po cesti ne vozim. Imel sem endurota in me to ni pretirano skrbelo, zdaj s krosom pa je malo drugače in ne bom reskiral če lahko dobim tudi kazen za registracijo. Problem je ker živim blizu hrvaške meje, ki jo dostikrat obišče policija, drugače se pa trudim da sem čimbolj oddaljen od hiš in nobenega ne motim. Mogoče kdo ve kako je s tem?

Link to comment
Share on other sites

Uradno se lahko voziš po cestah, makedamskih cestah, kolovozih in kolovozom podobnih poteh širine 150cm.

Vlake in podobne poti smeš vozit z traktorjem in ne s krosko, tudi če je tvoje zemljšče. (Pika)

Nazadnje sem pred parimi leti gledal predpise in cene, če te dobijo (ali zatožijo) je jurja evrov (samo za vožnjo). 

Rešitev problema: Če od daleč vidiš problem, se ga hitro izogni :)

9 hours ago, bearingworx said:

Imam kros motor s katerim se večino vozim po progah, mi pa kdaj zelo zapaše voziti po lokalnih vlakah in gozdnih poteh, praktično tam kjer se ne smeš z ničemer vozit. Zanima me, ali v primeru da me ustavi policija dobim kazen samo zaradi vožnje v naravi ali tudi zato, ker motor ni registriran/zavarovan ker je kros motor. Do gozda pridem skoraj direkt z dvorišča, torej se po cesti ne vozim. Imel sem endurota in me to ni pretirano skrbelo, zdaj s krosom pa je malo drugače in ne bom reskiral če lahko dobim tudi kazen za registracijo. Problem je ker živim blizu hrvaške meje, ki jo dostikrat obišče policija, drugače se pa trudim da sem čimbolj oddaljen od hiš in nobenega ne motim. Mogoče kdo ve kako je s tem?

 

Link to comment
Share on other sites

A so potem kaj spremenili v zadnjih letih ali sem jaz narobe informiran? Mislil sem, da se lahko voziš samo po 'registriranih' gozdnih cestah, ki so v evidenci gozdnih cest. Ampak sej pravim, vozim se tam kjer se ne smeš z ničemer, tudi po gozdu kjer ni poti. Če te tam dobijo z registriranim endurotom dobiš samo kazen za vožnjo v naravi, ki je 40-100€. Po moji logiki bi isto moral dobit s krosom, ker nisi v prometu, torej to da ni registriran/zavarovan nima vpliva, se pa vseeno bojim, da dobim to visoko kazen za registracijo. Enako kot če bi na kros progi delili kazni za ljudi, ki nimajo izpita za motor. Nisem prepričan ampak se mi zdi da je ta kazen samo za vozila na cestah, to me zanima.

Link to comment
Share on other sites

Če te dobijo s krosom,  ti ga lahko zasežejo,  menda. Neregistrirano motorno kolo in to.  Kros je samo za na poligon. Drugače pa sledi še en kup kazni. 

Link to comment
Share on other sites

Sicer ne zagovarjam huliganske vožnje vsepovsod ampak dejstvo je, da s krosom lažje pobegneš, ker ni tablice, po kateri bi te lahko izsledili. Če pa te dobijo si lahko prepričan, da te bodo kaznovali za vse prekrške, ki si jih naredil. Vem, da je zagrožena kazen za vožnjo brez registrske tablice (tudi, če je motor sicer registriran) 400€.

Kako vem? Mi je spomladi razložil policist, ko sem se vračal s tehničnega pregleda s tablico v žepu...

Edited by Joker
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jaz sem pred leti na poti v Piran izgubil tablico. Šel sem na policijsko postajo v Lucijo in prijavil izgubo. Policaj mi je rekel, da lahko prijavi edino krajo, in naj se kar peljem domov. V Mariboru me je ustavil policaj z avtom, ki je vozil za mano, povedal sem mu celo zgodbo, da sem prijavil izgubo v Luciji, pa me je spustil.

Je pa verjetno odvisno od policaja in okoliščin.

Link to comment
Share on other sites

pred 18 urami, bearingworx pravi:

A so potem kaj spremenili v zadnjih letih ali sem jaz narobe informiran? Mislil sem, da se lahko voziš samo po 'registriranih' gozdnih cestah, ki so v evidenci gozdnih cest. Ampak sej pravim, vozim se tam kjer se ne smeš z ničemer, tudi po gozdu kjer ni poti. Če te tam dobijo z registriranim endurotom dobiš samo kazen za vožnjo v naravi, ki je 40-100€. Po moji logiki bi isto moral dobit s krosom, ker nisi v prometu, torej to da ni registriran/zavarovan nima vpliva, se pa vseeno bojim, da dobim to visoko kazen za registracijo. Enako kot če bi na kros progi delili kazni za ljudi, ki nimajo izpita za motor. Nisem prepričan ampak se mi zdi da je ta kazen samo za vozila na cestah, to me zanima.

So spremenili, Uredba več ne velja od 2014.

Imaš pa zakon.

http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO1600

Citiraj

2.1.1 Ureditev vožnje z vozili na motorni pogon v naravnem okolju

28.b člen

(vožnja z vozili na motorni ali drug lasten pogon vozila v naravnem okolju)

(1) V naravnem okolju je prepovedano voziti, ustaviti, parkirati ali organizirati vožnje z vozili na motorni ali drug lasten pogon vozila.

(2) Vozila na motorni ali drug lasten pogon vozila iz prejšnjega odstavka so vsa motorna vozila, kolesa s pomožnim motorjem in druga prevozna sredstva, ki omogočajo gibanje, hitrejše od hoje pešca, z močjo lastnega motorja ali z močjo drugega lastnega pogona vozila (v nadaljnjem besedilu: vozila na motorni pogon).

(3) Naravno okolje iz prvega odstavka tega člena obsega živo in neživo naravo nekega območja, ki ga ni ustvaril človek, nanj pa vpliva, ga oblikuje in uporablja. To so vsa območja izven:

-        naselij;

-        javnih in nekategoriziranih cest, ki se uporabljajo za javni cestni promet, v skladu s predpisi, ki urejajo ceste, ter drugih prometnih površin, ki so namenjene za vožnjo, ustavljanje in parkiranje v skladu s predpisi, ki urejajo ceste in varnost cestnega prometa;

-        gozdnih cest v skladu s predpisi, ki urejajo gozdove;

-        območij, ki so s prostorskimi akti določena kot površine za rekreacijo in šport in namenjena tudi vožnji z vozili na motorni pogon v skladu s predpisi, ki urejajo prostor;

-        omrežij gospodarske javne infrastrukture in

-        območij rudarskih operacij, ki so določena v skladu s predpisi, ki urejajo prostor in rudarstvo.

(4) Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena je dovoljena ustavitev ali parkiranje vozil na motorni pogon v pasu petih metrov izven vozišča, če je ustavljanje ali parkiranje v skladu s predpisi, ki urejajo cestni promet, in če temu ne nasprotuje lastnik zemljišča, ter na območju, ki je namenjeno za začasno parkiranje za namene javnih shodov in javnih prireditev, organiziranih v skladu z zakonom, ki ureja javna zbiranja, pri čemer to območje šteje za prireditveni prostor.

(5) Določbe prvega odstavka tega člena se ne uporabljajo pri:

1.      službenih vožnjah za opravljanje občinske redarske službe, javne gozdarske, kulturovarstvene, naravovarstvene, zdravstvene, reševalne in veterinarske službe, lovskočuvajske in ribiškočuvajske službe, inšpekcijskega nadzora, nalog obrambe, zaščite in reševanja, nalog policije, gorskih in jamskih reševalcev ter gasilcev, nalog neposrednega nadzora v naravi in pri delu preiskovalnih sodnikov in državnih tožilcev;

2.      gospodarjenju z gozdovi in upravljanju z divjadjo in ribami;

3.      opravljanju kmetijskih del;

4.      opravljanju čebelarskih del;

5.      opravljanju geodetskih del;

6.      opravljanju geoloških del;

7.      opravljanju znanstveno-raziskovalnih del;

8.      odkrivanju in raziskovanju podzemnih jam;

9.      urejanju vodotokov in hudourniških območij;

10.   vzdrževanju in gradnji infrastrukturnih objektov;

11.   zaščiti, reševanju in pomoči ob naravnih in drugih nesrečah;

12.   izvajanju nalog Slovenske vojske;

13.   pripravi in vzdrževanju vseh vrst smučarskih prog na zasneženi površini ter pri izvajanju nadzora na smučiščih.

(6) Ne glede na prejšnji odstavek je treba pri opravljanju dejavnosti iz prejšnjega odstavka, razen v primeru iz 11. in 12. točke prejšnjega odstavka, ravnati v skladu s prvim odstavkom tega člena, če je kraj dogodka oziroma območje opravljanja dejavnosti ali posega v primerljivem času dostopen po javnih cestah in nekategoriziranih cestah, ki se uporabljajo za javni cestni promet.

(7) Če v primeru iz prejšnjega odstavka dostop do kraja dogodka oziroma območja opravljanja dejavnosti ali posega ni mogoč po javnih cestah in nekategoriziranih cestah, ki se uporabljajo za javni cestni promet, je treba za dostop uporabiti nekategorizirane ceste, ki se ne uporabljajo za javni cestni promet.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Pa sem fasal: vožnja po naravnem okolju. Prvič. Največji problem je bil na tisti jebi obrnt kravo za nazaj se pelat....naprej me pač niso pustili. 

Link to comment
Share on other sites

pred 32 minutami, BRANE pravi:

Pa sem fasal: vožnja po naravnem okolju. Prvič. Največji problem je bil na tisti jebi obrnt kravo za nazaj se pelat....naprej me pač niso pustili. 

važno da si mel PCT :P

 

Link to comment
Share on other sites

pred 9 urami, BRANE pravi:

Pa sem fasal: vožnja po naravnem okolju. Prvič. Največji problem je bil na tisti jebi obrnt kravo za nazaj se pelat....naprej me pač niso pustili. 

Na kakšnem terenu?

Link to comment
Share on other sites

Ob 8. 11. 2021 ob 7:10, BRANE pravi:

rekli so da je planinska pot.

Večni kregaraj z mojim stricem, ki je markacist !

Malajo tiste markacije,kjer sem jim ku...c dvigne! Po cesti na bližnji hrib, ki se jo da normalno prevozit s fičakom, nivo  ali službenim avtom, so namalali merkacije in se sedaj ''uradno'' ne morem peljati niti s kolesom po njej.

Link to comment
Share on other sites

pred 3 minutami, Buschi pravi:

Večni kregaraj z mojim stricem, ki je markacist !

Malajo tiste markacije,kjer sem jim ku...c dvigne! Po cesti na bližnji hrib, ki se jo da normalno prevozit s fičakom, nivo  ali službenim avtom, so namalali merkacije in se sedaj ''uradno'' ne morem peljati niti s kolesom po njej.

Ni čisto tako, markacija ima samo funkcijo pomoči sledenju pravi poti. Če je cesta/pot/kolovoz/... Vrisano v zemljiški knjigi kot pot, potem jo lahko uporabljamo vsi!

Če planinsko pot peljejo čez travnik, mora imeti PD dovoljenje lastnika! Za gozd do ne velja.

 

Glede uničevanja gozda in poti; kakšno škodo naredi 80+ konjski traktor z 2 kubikoma hlodov pa vlaki/poti? 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

pred 18 urami, DAMI34 pravi:

@HyperJacktale tvoj post bi si zaslužil že svojo temo z naslovom: RAKIA connecting people :P

 

običajno so table, velikokrat pa celo po normalnih makedamih prepovedujejo drajsanje, ker so samo za gozdarje, al pa kake požarne poti. Jaz tut čakam, kdaj me kak začopati, pa na planinske poti niti ne zaidem (single trail)

saj tudi jaz ne, samo izkušnja je bila prevelika. 

nekoč sem pač tam večkrat drajsal z hardenduro, pa sem hotel probat še s crf 1000.

Link to comment
Share on other sites

pred 4 urami, Kaldu pravi:

Ni čisto tako, markacija ima samo funkcijo pomoči sledenju pravi poti. Če je cesta/pot/kolovoz/... Vrisano v zemljiški knjigi kot pot, potem jo lahko uporabljamo vsi!

Če planinsko pot peljejo čez travnik, mora imeti PD dovoljenje lastnika! Za gozd do ne velja.

 

Glede uničevanja gozda in poti; kakšno škodo naredi 80+ konjski traktor z 2 kubikoma hlodov pa vlaki/poti? 

Ne mešaj gospodarske dejavnosti z preseravanjem.

Link to comment
Share on other sites

pred 5 urami, Kaldu pravi:

Ni čisto tako, markacija ima samo funkcijo pomoči sledenju pravi poti. Če je cesta/pot/kolovoz/... Vrisano v zemljiški knjigi kot pot, potem jo lahko uporabljamo vsi!

Če planinsko pot peljejo čez travnik, mora imeti PD dovoljenje lastnika! Za gozd do ne velja.

 

Glede uničevanja gozda in poti; kakšno škodo naredi 80+ konjski traktor z 2 kubikoma hlodov pa vlaki/poti? 

Prvi del se strinjam.

Glede drugega pa ne, ima teddy prav, ker gre za gospodarjenje z gozdovi (preživetje), zadaj so odločbe o poseku itd. Za spravilo lesa se naredijo vlake, elaborati (cela znanost).

 

Link to comment
Share on other sites

pred 1 uro, Tedybear pravi:

Ne mešaj gospodarske dejavnosti z preseravanjem.

jah..to je dvorezen meč...gospodarska dejavnost povzroči več škode, kot pa "turizem". Mnogo mnogo več. Vprašanje je a se škoda z vloženim dobičkom sploh povrne. Ker na koncu je lahko vse v istem dreku: nimamo vetrnic, ker tički umirajo mamo pa faliran TEŠ6.

Vsaka vožnja z motorjem  je preseravanje in nenujno početje. 

Ampak če se grem to matematiko je tudi vsako pohajkovanje v hribe škoda. Tudi peš. Na koncu je v vsaki koči čajček, ki ga mora kdo dostaviti.

Potetakem bi bilo potem res najbolje, da smo doma na kavču, žremo burgerje in gledamo national geografic :P

 

V glavnem, tema o "vožnji v naravnem okolju" obstaja. Ne še ene posrat.

Ta je namenjena nam, začetnikom, ki se učimo malo "vadarjulit" okrog. Raje vidim fotke, kje se je kdo pomatral, tudi če je ACestni makedam, raje vidim, kje kdo gre, pa četudi gre malo izven "uradnega"

Hvala

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Na žalost imaš prav. Vrli alpinisti naredijo nekaj 1000x več škode kot enduraši (jih je pa tudi 30 000 krat več) . V hribe znosijo na stotine ton odpadkov in dreka, ampak to je pri nas pojem neokrnjenosti.

lp

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ocitno sem narobe verjel, da so hribi za hribovce, poti za pohodnike, ceste za vozila. 

Jap....narobe tema. Ne bom več smetil....

Link to comment
Share on other sites

pred 58 minutami, Tedybear pravi:

Ocitno sem narobe verjel, da so hribi za hribovce, poti za pohodnike, ceste za vozila. 

 

ne nisi, je pa fajn če maš izgovor, da onesnažuješ naravo ker si "samo" hribolazec. Običajno v japonkah, pa še helikopeter potem kličeš (no kličejo, ne smem tebe osebno napadat) na pomoč :P ko jih sneg dobi.

Sej pretiravam, ma v tej temi ni nobenega govora o vožnji izven dovoljenega. K sreči je dovoljenega še kar nekaj. Če ne pri nas, pa drugod. Z ozirom, da malce bolj sledim al pa poskušam v tej smeri, res ne opažam podobne škode, kot jo lahko naredi traktor na vlaki , ko vleče hlode. Torej je izjava na mestu. Sploh pa potem, ko je vlaka narejena, če se kdo drka gor in dol, nima več kaj uničiti. Uničeno je že, a hkrati je to čisto fajn šansa, da nekaj novega zraste.

Tudi pri gozdrjenju se uporabljajo metode čiščena obolelega, starega ali drugače poškodovanega lesa. Celo goloseki se delajo, podrast pa itak ne spada nikamor. Zakaj, da se naredi prostor.

Ni vsaka drća smrtno nevarna, ni vsaka drća "krčenje amazonije".

Jaz osebno se furam po poteh, ki so oskrbovalne linije za njive, po poteh, ki so namenjene gozdarjem (običajno piše, voziš na lastno odgovornost), po poteh, ki so ob AC, ko so jo gradili. Včasih sem mal lump pa zavijem na kako požarno pot. Da jo mal spucam, saj se premalo uporablja.

Naslov teme je pa itak...preberi

Link to comment
Share on other sites

pred 2 urami, franc pravi:

Na žalost imaš prav. Vrli alpinisti naredijo nekaj 1000x več škode kot enduraši (jih je pa tudi 30 000 krat več) . V hribe znosijo na stotine ton odpadkov in dreka, ampak to je pri nas pojem neokrnjenosti.

lp

Si verjetno gledal kakšno oddajo o Everestu....?! O čem govoriš?! O alpinistih, ki na odpravah pustijo odpadke ali planincih, ki hodijo v hribe in tam puščajo plastenke in ovoje sendvičev in čokoladic? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!