Skoči na vsebino

Formula 1 2004


Jure007

Priporočene objave

Vsake nove omejitve prisilijo razvijalce k novim in novim inovacijam, idejam in izboljšavam. S temi spremembami bo konkurenčnost ekip narasla in F1 morda postala spet zanimiva.

Dejansko bi bilo najbolj zanimivo, da bi vsi šoferji dobili popolnoma enake motorje, ki bi jih sami morali samo nastaviti ... to bi se klal na dirkah ... je kdo gledal GP 125ccm zadnje čase ... tam je podobna situacija in dirke ravno zaradi tega najbolj zanimive.

Popravljeno . Popravil hotschko
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Povsod je tko, da eni imajo denar drugi ne... :angry:

Sej inovacije so pa odvisne od denarja..... Če bo vse strogo omejeno in predpisano, tko da bojo avti vsi isti, ne bo inovacij, zanimanja bo še manj in s tem sponzorjev.... (kdo bo pa gledal k se bojo 100 na uro vozil po stezi :lol1: ) .... Je pa ta proces tud posledica Ferrarijeve dominacije v zadnjih letih, če ne bi bilo take prevlade, verjetno ne bi tok naglas razmišlal o spremembi pravil....Je pa dejstvo, da so se Ferrariju pred nekaj leti vsi smejal k je šlo vse narobe!

Najbolš bi blo po mojem mnenju pustit pravila taka kot so, sej časi se spreminjajo, tud Šumija enkrat več ne bo, Ferrari tud ne more v nedogled biti prvi! Lep primer je McLaren... Poleg tega pa večje ekipe že zdej govorijo, da bodo imele svoje tekmovnje.....

Če gledamo Avto-šport je situacija taka, da povsod prevladujejo dve, tri ekipe, ostali pa hirajo...npr.Evropa turing cars (Alfa,Bmw), WRC (Citroen,Peugeot,Ford).....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsaka čast Button-u in BAR-u :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Uradni rezultati kvalifikacij:

1. BUTTON BAR Honda M 1'19"753 222.673 km/h

2. M.SCHUMACHER Ferrari B 1'20"011 +0'00"258

3. MONTOYA Williams BMW M 1'20"212 +0'00"459

4. BARRICHELLO Ferrari B 1'20"451 +0'00"698

5. R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'20"538 +0'00"785

6. ALONSO Renault Renault M 1'20"895 +0'01"142

7. SATO BAR Honda M 1'20"913 +0'01"160

8. WEBBER Jaguar Cosworth M 1'20"921 +0'01"168

9. TRULLI Renault Renault M 1'21"034 +0'01"281

10. DAMATTA Toyota Toyota M 1'21"087 +0'01"334

11. COULTHARD McLaren Mercedes M 1'21"091 +0'01"338

12. MASSA Sauber Petronas B 1'21"532 +0'01"779

13. PANIS Toyota Toyota M 1'21"558 +0'01"805

14. KLIEN Jaguar Cosworth M 1'21"949 +0'02"196

15. PANTANO Jordan Ford B 1'23"352 +0'03"599

16. HEIDFELD Jordan Ford B 1'23"488 +0'03"735

17. BRUNI Minardi Cosworth B 1'26"899 +0'07"146

18. BAUMGARTNER Minardi Cosworth B 1'46"299 +0'26"546

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nič novega...... :D

Zdej se nej pa začnejo stare debate; kako, zakaj.... Kdo je koga izrinu :P , zakaj ga ni nazaj, kakšna je kej trava ob stezi.... :? :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ŠUMI SPET NA 1. MESTU :grupni: :010

Čestitke Buttonu za 2. mesto( :notworthy: :OK: :yea2: )in seveda Raikkonenu za prvo točko( :D :P :lol1: :lol1: :lol1: ) ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Že četrta zmaga Schumacherja

Nemec Michael Schumacher (Ferrari) je zmagovalec dirke za VN San Marina v Imoli, četrte letošnje dirke svetovnega prvenstva formule 1.

Drugo mesto je osvojil Britanec Jenson Button (BAR-Honda), tretji pa je bil Kolumbijec Juan Pablo Montoya (Williams-BMW).

V skupnem seštevku SP prepričljivo vodi Schumacher s stoodstotnim izkupičkom 40 točk, drugi Ferrarijev voznik Rubens Barrichelo jih ima na drugem mestu 24, Button na tretjem pa 23. Med konstruktorji vodi Ferrari s 64 točkami.

Izidi, 62 krogov, 305,609 km:

1. Michael Schumacher (Nem/Ferrari) 1:26:19,670 (povp. hitrost: 212,406 km/h)

2. Jenson Button (VBr/BAR-Honda) + 9,702

3. Juan Pablo Montoya (Kol/Williams-BMW) 21,617

4. Fernando Alonso (Špa/Renault) 23,654

5. Jarno Trulli (Ita/Renault) 36,216

6. Rubens Barrichello (Bra/Ferrari) 36,683

7. Ralf Schumacher (Nem/Williams-BMW) 55,730

8. Kimi Raikkoenen (Fin/McLaren-Mercedes) 1 krog

9. Giancarlo Fisichella (Ita/Sauber-Petronas) 1 krog

10. Felipe Massa (Bra/Sauber-Petronas) 1 krog

11. Olivier Panis (Fra/Toyota) 1 krog

12. David Coulthard (VBr/McLaren-Mercedes) 1 krog

13. Mark Webber (Avs/Jaguar-Cosworth) 1 krog

14. Christian Klien (Avt/Jaguar-Cosworth) 2 kroga

15. Zsolt Baumgartner (Mad/Minardi-Cosworth) 4 krogi

16. Takuma Sato (Jap/BAR-Honda) 6 krogov

- SP skupno (4):

1. Michael Schumacher (Nem) 40

2. Rubens Barrichello (Bra) 24

3. Jenson Button (VBr) 23

4. Juan Pablo Montoya (Kol) 18

5. Fernando Alonso (Špa) 16

6. Jarno Trulli (Ita) 15

7. Ralf Schumacher (Nem) 9

8. Takuma Sato (Jap) 4

. David Coulthard (VBr) 4

10. Felipe Massa (Bra) 1

. Mark Webber (Avs) 1

. Kimi Raikkoenen (Fin) 1

- konstruktorji:

1. Ferrari 64

2. Renault 31

3. Williams-BMW 27

. BAR-Honda 27

5. McLaren-Mercedes 5

6. Sauber-Petronas 1

. Jaguar-Cosworth 1

post-17-1082909101.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Berger vozil Senninega Lotusa

Nekdanji dirkač formule 1 Gerhard Berger je v spomin na Ayrtona Senno pred dirko v San Marinu odpeljal dva kroga z nekdanjim Brazilčevim dirkalnikom. Črno-zlati dirkalnik moštva Lotus-Renault s številko dvanajst je bil natanko tisti, s katerim je Senna leta 1985 v Estorilu osvojil svojo prvo zmago.

Pred Bergerjevim štartom je v avtomobil skupaj s sinom Brunom sedla sestra Ayrtona Senne, Viviane. Berger je bil sicer med leti 1990 in 1992 tri sezone moštveni kolega in dober prijatelj južnoameriškega dirkača. Sennin nečak Bruno bo Lotusov bolid vozil pred VN Brazilije, ki bo 24. oktobra potekala v Sao Paulu.

post-17-1082909198.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Button zamenjava za Schumacherja?

Britanski dirkač Jenson Button je eden najbolj resnih kandidatov, ki bi lahko nekoč v sedežu Ferrarija zamenjali Nemca Michaela Schumacherja.

"Prišel bo dan, ko se bo Michael poslovil od dirkanja. Takrat se bomo morali ozreti okoli sebe in najti nekoga, ki ga bo lahko dostojno nasledil. Po moje bo eden takih, ki si ga bomo želeli, zagotovo Button," je povedal tehnični direktor italijanskega moštva Ross Brawn.

Scumacher, ki ima s Ferrarijem sklenjeno pogodbo do konca leta 2006, je v nedeljo v Imoli dosegel že svojo četrto letošnjo zmago na prav toliko dirkah. Button je bil takoj za njim, za mladega Britanca pa so to že tretje letošnje stopničke. Sedanji član moštva BAR-Honda je svojo kariero v formuli ena začel leta 2000 za volanom Williamsa.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Britanski dirkač Jenson Button je eden najbolj resnih kandidatov, ki bi lahko nekoč v sedežu Ferrarija zamenjali Nemca Michaela Schumacherja.

Najbolj resna kandidata za sedež pri ferrariju po Schumiju sta Raikonen in Buton.

Moje mnenje oz. občutek! :yea2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dvoboj Senne in Schumacherja

Brez meja

V soboto popoldan je toplo sonce v Padski nižini grelo lica nekaj deset tisoč obrazov razočaranih tifosijev. Michael Schumacher je prvič letos poleposition prepusttil drugemu konkurentu - ravno v času, ko svet praznuje obletnico smrti dirkača, ki mu je pravzaprav omogočil prosto pot do točke, kjer je danes. Nemcu očitno ni bilo usojeno, da se na dirkališču, kjer se je 1. maja 1994 čas za trenutek celo ustavil, še za korak približa legendarnemu človeku, ki je postavil 65 najboljših štartnih položajev. Storil je napako, v zraku pa je bilo čutiti vonj po negotovem …

Celo mesto je bilo na trnih. Verjetno zadnja dirka v Imoli in deseta obletnica smrti Rolanda Ratzenbergerja ter Ayrtona Senne ljudi ni pustila ravnodušnih. Povsod, kjer je bilo kaj več prostora, so ulice krasili plakati, ki so opozarjali na razstavo v mestnem muzeju. Zraven dvorca Castello Sforzesko, dober kilometer od dirkališča, so v velikem balonu otroci uživali nekaj sekund trajajoče letenje, pred vhodom v grad pa je bila na velikem platnu narisana podoba Ayrtona z naslovom No limits (brez meja). Fotograf Keith Sutton, ki je spremljal Sennovo kariero vse od njegovega prihoda v Evropo, je z nekaj odličnimi razstavljenimi slikami skušal prikazati le delček te izjemno razburljive poti do slave in večnosti. Dirkalnika toleman in williams, njegov prvi in zadnji, sta krasila sobano, vsi pa so se največkrat ustavljali pred fotografijo, kjer se leta 1993 nasmejani Schumacher in Senna s sočnimi očali, ki jih nosijo piloti, sprehajata po boksih in prešerno kramljata. Nikoli nista zares tekmovala med seboj, a se je njuno rivalstvo ta vikend več kot očitno čutilo na koži. Na prvi pogled, takole na hitro, se je Senna na fotografiji zdel celo malce ogroženega. Kdo bo koga torej?

V naslednjem prostoru, poleg rokavic, kombinezonov in še česa, so na velikem TV zaslonu prikazovali najnovejši dokumentarni film - z enkratnimi posnetki iz Sennovega kokpita, njegovih dopustov, promocijskih obveznosti, tiskovnih konferenc idr. "To so vrteli tudi v petek na stezi", je prišepnil vidno ganjeni italijanski uslužbenec, ves čas pa je med srednjeveškimi zidovi odmevala umirjena glasba, ki bi tudi tistega, ki mu za Senno nikdar ni bilo mar, kratko malo omehčala. V soboto popoldan skorajda ni bilo čutiti posebnega vrveža, tu in tam so za pestro zabavo skrbeli le ulični igralci na srečo. Tri škatle, ena žogica, neverjetno hitri roki in hollywoodsko priučen stavek 'Nichts vorsagen bitte' so naivnega Nemca v roku 15 sekund prikrajšali za 150 evrov, tako da nisi mogel resnično uživati v sicer znanem utripu cirkusa F1. Vrh vsega se je zvečer nad Imolo dobesedno razbesnela močna nevihta in se izživljala nad postavljenimi šotori, temperatura pa se je za nekaj časa spustila celo pod ničlo. Ko je v nedeljo Gerhard Berger odpeljal dva častna kroga z Sennovim lotusom iz leta 1986 in brazilsko zastavo v svojih rokah so tifosiji z bučnim navijanjem s trobili na plin še poklonili svoje spoštovanje čarobnemu asu iz Sao Paula, pet minut pred dirko pa se je vseeno vedelo za koga oz. kaj so Italijani plezali po drevesih, stali ob stezi na lojtrah in celo pripeljali avtodvigala s katerih so imeli mnogo lepši (beri zastonj) razgled na dirkališče. Pa čeprav je Senna nekoč izjavil, da si želi kariero končati prav v ferrariju! Schumacher se je z zmago sicer oddolžil za napako iz prejšnjega dne, mnogi pa verjamejo, da je Nemcu sobotno slavje odščipnil ravno Senna. Še vedno mora doseči 7 prvih mest na kvalifikacijah oz. 8, če želi preseči Brazilčev rekord. Prav zanimivo, 65 bo očitno še nekaj časa velika številka celo za odličnega Kerpenčana. Sploh pa če upoštevamo, da je bila dosežena v času Prosta, Manslla in Piqueta, brez določenih statusov prvega voznika, pač pa na polno za zadnji milimeter asfalta. Deseta obletnica je bila odmevna, toda ali bo dvajseta tudi? Po vsej verjetnosti ne, saj se bo tako generacija dirkačev, kot (ali pa še najbolj) generacija navijačev povsem spremenila in pozabila na mojstra dežne zavese. Alonso, Trulli, Montoya, da Matta, vsi so imeli le enega vzornika, ko so bili majhni. Spomnijo se njegove rumene čelade, bili so še najstniki, toda nosijo jo v srcu. V prihodnjih desetih letih bodo novinci v formuli ena že navijači Schumacherja, ko se je le-ta bojeval s Hillom, Villeneuvom in Hakkinenom, najbrž pa bo v tem času tudi Schumi preskočil zadnjo trdnjavo med rekordi in povedel z golom razlike na 2:1. Vikend se je namreč končal zgolj z neodločenim izzidom!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Montoya pretirava

Prah po vročem dvoboju Montoya - Schumacher se še ni polegel, svoj pogled na njuno prerivanje v prvem krogu dirke za veliko nagrado San Marina pa so predstavili tudi Williamsovi vodilni možje.

Presenetljivo pa je Frank Williams podobnega mnenja kot Ferrarijev športni šef Jean Todt. Če bi bili vlogi obrnjeni, bi bil razplet najbrž podoben: ''Ni pošteno obtoževati le Michaela. Prav je, da je Juan poskusil, a ko greš po zunanji strani, pač tvegaš,'' pravi lastnik moštva iz Grova. Komisarji Mednarodne avtomobilistične zveze so po dirki od Williamsa sicer prejeli zahtevo, da Schumacherjev manever še enkrat preučijo, a ta je bil tudi dokončno razglašen za sprejemljivega. ''Odločitev smo sprejeli, zaradi tega pa nisem tako razburjen kot Juan Pablo. Ferrari to tako ali tako počne ves čas,'' pa s cinizmom dodaja tehnični direktor Patrick Head. Oglasil se je tudi BMW-jev motošportni direktor Mario Theissen, ki si želi le bolj jasna pravila, saj dvoboj primerja z lanskim v Indianapolisu med Montoyo in Barrichellom, kjer pa je bil Kolumbijec kaznovan.

post-17-1083170289.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se Villeneuve vrača?

Trenutno brezposelni Kanadčan bo v formuli ena morda vendarle dobil še eno priložnost.

Blizu naj bi bil vrnitvi v svoje nekdanje moštvo, s katerim je leta 1997 osvojil naslov svetovnega prvaka, vse pa naj bi bilo odvisno od usode Ralfa Schumacherja. Če bo ta ostal pri Williamsu, za Villeneuva najbrž ni veliko upanja, a kot vse kaže, je bolj verjetno, da se bo Ralf po šestih letih poslovil od moštva iz Grova, na njegovo mesto pa bi tako vskočil po enem letu odmora znova motivirani Villeneuve, kar je potrdil tudi njegov menedžer. Sicer pa je Jacquesov nekdanji inženir in prijatelj Jock Clear, ki letos skrbi za dirkalnik Takume Sata, razkril, da se z njim še vedno sliši po vsaki dirki ter da se 33-letni Kanadčan Barovih uspehov veseli, čeprav ga nekoliko jezi, ker sadove med drugim tudi njegovega petletnega dela pobira nekdo drug.

post-17-1083339477.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:D Kimi Raikkonen je končno enkrat pripeljal do cilja :OK:

Enkrat ni nobenkrat! :rolleyes:

Zato je Raikonen odlocen priti do cilja vsaj se nekajkrat :yea2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

PRVA GLAVA JE PADLA

McLarnova katastrofalna uvertura v letošnje prvenstvo je po poročanju Frankfurter Rundscaua že zahtevala prvo žrtev. Iz Ilmorja bo moral oditi vodja podjetja, ki izdeluje Mercedesove motorje, Hans Urlick Maik. Tehnični direktor Ilmorja Mario Illien ostaja, posle motornega oddelka pa naj bi vodil Martin Whitmarsh, ki bo, kot kaže, šef obeh oddelkov (šasija, motor):

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Schumi v klubu 200

Michael Schumacher, dirkač ferrarija, se bo z dirko za VN Španije znašel v slavnem klubu 200. Ampak ne smučarjev skakalcev, ki so preskočili 200 metrsko znamko, pač pa bo odslej v dirkaškem društvu tistih, ki so odpeljali že 200 dirk v formuli ena. Rekorder v številu nastopov je Italijan Ricardo Patrese (256 dirk, 6 zmag), sledijo pa mu Avstrijec Gerhard Berger (210, 10), Italijan Andrea de Cesaris (208, 0), Brazilec Nelson Piquet (204, 23) in Francoz Jean Alesi (201, 1). Glede na to, da je na koledarju še 14 dirk, se bo aktualni svetovni prvak z 213. nastopi po koncu letošnje sezone znašel na drugem mestu večne lestvice. Vprašanje pa je, če bo Patresejev rekord presegel, saj bi moral pri zdajšnjem številu velikih nagrad odpeljati vsaj še polovico sezone 2007!

Za kaj takega bi moral 35-letnik podaljšati svojo pogodbo, kar na trenutno stanje v svetovnem prvenstvu niti ni tako malo verjetno. Skoraj vsak izmed 27 svetovnih prvakov F1 je po svojem zadnjem osvojenem naslovu tekmoval vsaj še eno sezono. Le Juan Manuel Fangio in Nigel Mansell sta odpeljala še nekaj dirk, povsem z vrha pa so se poslovili samo Jackie Stewart leta 1973, Mike Hawthorn (1958) in Alain Prost (1993). V 14 letih vrtenja volana na dirkališčih po celem svetu si je Michael v primerjavi s petimi vozniki v klubu 200 ustvaril zastrašujočo statistiko. Dosegel je kar 6 naslovov svetovnega prvaka, dva z moštvom Benneton (enkrat s Fordovimi, drugič Renaltovimi motorji), 4-krat pa je slavil s ferrarijem. Med dobitniki točk se je znašel neverjetnih 150-krat, na svojem računu jih ima že 1078, uvrstitev zunaj le-teh pa je samo za pet. Večji dosežki so še 59 najhitrejših krogov na dirki, 58 najboljših štartnih položajev in 126 stopničk. Zmagal je na 74. prireditvah, nikdar s slabšega kot tretje mesto na kvalifikacijah - razen na VN Portugalske 1993, ko je slavil s šestega, VN Belgije 1995 (16.) in VN Zda 2003 (7.). Z drugim mestom se je moral zadovoljiti 34-krat, 18-krat je bil tretji, 9-krat 4., 7-krat 5., 5-krat 6., 2-krat 7., 3-krat 8., po 1-krat pa 9., 10. in 11! Njegov prvi nastop v formuli ena se je odvil na VN Belgije 25. avgusta 1991, ko se je z Jordan Fordom kvalificiral kot sedmi, odstopil pa že po nekaj sto metrih zaradi pokvarjene sklopke. Prve točke so sledile že na naslednjem spektaklu in sicer v Italiji, ko je bil peti, prvi poleposition je dosegel šele na VN Španije leta 1994, najhitrejši krog pa v Belgiji leta 1992, kjer je tudi prvič zmagal. Nemčeva stota velika nagrada ni bila srečna, saj je bil primoran končati dirko zaradi uničenega vzmetenja (VN Luksemburga, Nürbergring 28. september 1997). Izpustil je le 8 tekmovanj. Leta 1994 ga ni bilo na VN Italije in Portugalske, ker so ga dva tedna prej diskvalificirali zaradi preveč obrabljene deske pritrjene na podvozje. Preostali manjkajoči nastopi segajo v leto 1999. Pri trčenju v ograjo Silverstona si je namreč polomil stegensko kost, tako da za volanom ni sedel v Avstriji, Nemčiji, na Madžarskem, v Belgiji in Italiji, ter na VN Evrope. In odstopi? Skupaj 44! Tehničnih okvar je bilo več pri Bennetonu, saj je pri ferrariju v 9. letih le 12-krat predčasno končal z dirko. V dvanajstih primerih se je zapletel tudi v trčenje - petkrat celo s svetovnimi prvaki. Na VN Avstralije (1994), Velike Britanije in Italije (1995) z Damonom Hillom, z Villeneuvom se je v 'showdown' spustil 26. oktobra 1997 (VN Evrope, Jerez), počilo pa je tudi s Senno in sicer na VN Francije leta 1992. Trikrat ni odpeljal niti prvega kroga, saj je skupaj z drugimi dirkači našel premalo prostora čez prvi ovinek. Naredil je še veliko lastnih napak, saj je s steze zletel kolikor ima njegov menjalnik prestav, od tega 4-krat v dežju, v Montrealu pet le nazaj pa je v zadnji šikani 'poljubil' tudi zaščitni zid. Tega so kasneje poimenovali kar zid svetovnih prvakov, tam sta namreč to dirko končala še Villeneuve in Hill. Pa vzdržljivost motorjev? Iz zadka njegovega dirkalnika se je pokadilo na šestih priložnostih, v obdobju pri moštvu poskočnega konjička zgolj na VN Francije 2000 in VN Avstralije 1998. Na račun vzmetenja je 3-krat moral peš do boksov, po 2-krat pa je bila za odvečno hojo kriva hidravlika, zlomljeno krilce, diskvalifikacija in odstopa, ki ju v statistiki beremo kot "ni štartal". Drugi odstopi (guma, zavore, ležaj kolesa, pritisk goriva, polosovina, pumpa za gorivo, menjalnik, sklopka) so zgodnje dajanje izjav povzročile po 1-krat. Moštveni kolegi s katerimi je imel opravka, če jih naštejemo po vrsti, so bili Nelson Piquet, Martin Brundle, Jos Verstappen, Johnny Herbert, Eddie Irvine in Rubens Barrichello. Vse je premagoval tako v soboto na kvalifikacijah, kot na dirkah v nedeljo. Vprašanje je samo kako dolgo in koga bo še? Tudi če se bo 200. dirka, tako kot stota, končala manj uspešno!

To je bilo samo malo statistike, za vse, ki slavimo rdečo barvo in za ostale, da bodo vedeli, zakaj se Sumi na vrhu. :yea2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Montoya pretirava

Prah po vročem dvoboju Montoya - Schumacher se še ni polegel, svoj pogled na njuno prerivanje v prvem krogu dirke za veliko nagrado San Marina pa so predstavili tudi Williamsovi vodilni možje.

BUHU CRY BABY!!!!! :devil: Mislimda imajo v F1 novega dojenčka sliši na JUAN.

LP Bajsi

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...

To je bilo samo malo statistike, za vse, ki slavimo rdečo barvo in za ostale, da bodo vedeli, zakaj se Sumi na vrhu. :yea2:

:notworthy: KAPO DOL :notworthy:

Res malo je še rekordov pod katerimi ni podpisan Šumi!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mene pa zanima če kdo slučajno ve kdo je bil najstarejši dirkač F1 in kolko je bil star???

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mene pa zanima če kdo slučajno ve kdo je bil najstarejši dirkač F1 in kolko je bil star???

Najstarejši voznik F1, ki je kdajkoli nastopil na Grand prix dirki je bil:

Louis Chiron, roj. 03.08..1899. Ko je 18.05.1958 po upokojitvi znova nastopil na domači veliki nagradi Monte Carla v Monaku, je bil star 58l et 9 mesecev in 15 dni. Na žalost se takrat na dirko ni kvalificiral.

Pred Chironom je bil najstarejši dirkač, ki je štartal dirko F1 francoz Philip Etancelin, ki se je leta 1952 uspel kvalificirati na osmo mesto, star neverjetnih 55 let 6 mesecev in 9 dni.

Najstarejši dirkač nove dobe, ki je končal dirko F1 je bil Nigel Mansell. Ko je nastopil na svoji zadnji dirki leta 1995 v Španiji z McLarnom, je bil Mansell star 41 let 9 mesecev in 6 dni.

VSEM TREM: :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsaka čast da si fantje pri teh letih upajo v bolid F1!

:notworthy: :notworthy: :notworthy:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Berlusconitalija

Poseben svet zahteva posebna pravila in Italija je že lep primer, kako lahko počneš praktično vse kar ti srce poželi. "Takoj ko greš naprej od Rima …", radi pravijo poznavalci, a v času formule ena se tudi Imola in Monza, ki sta daleč daleč od juga, spremenita dobesedno v meko hitrega zaslužka in neokusnega, skorajda ciganskega oderuštva.

Že ob prihodu v Imolo ti je vse jasno. Veliki jumbo plakat nasmejanega Berlusconija, nedaleč od tega pa 15-letni deček na kolesu, ki vsakega naivnega tujca pri parkiranju hoče okrog prinesti za 9 evrov. Brez jopiča, ki ga imajo uradni uslužbenci dirkališča, brez konkretnega znanja angleščine, a s toliko polnejšo denarnico … hej, naj se znajde kdor se hoče, mar ne? Zanimivo, toda resnično dejstvo je, da so varnostniki več ali manj mladeniči, ki jih niti ne moreš resno vzeti. Čeprav ti le tak pristop pokažejo! Še pet minut pred dirko strogo nasprotujejo plezanju na drevesa in obstezno obzidje, uganite pa kdo se potem prvi obnaša kot širokonosa opica, vrste orangutan. Domačini so še slabši. Nekateri sicer zaradi težav z oblastmi ne dovolijo motenj njihovega posestva, tisti v neposredni bližini steze pa počnejo prav nasprotno. Za dobrih 100 evrov lahko z njihovega balkona terase, oken, strehe (celo z doma narejene improvizirane tribune) in še česa spremljate celoten program nedeljskega dogajanja. Na vratih te pričaka lastnik, ponavadi je to lokalni "šmeker" s poceni pozlačeno verižico za vratom in kajpak "šlaufom" okrog pasu. Cenkanje je pri tem del vsakdana. A ne preveč, … da ga ne užališ, njega namreč! Najbolj moteči so ulični preprodajalci (ponarejenih?) vstopnic. Če si privošči, da te prime za roko, potem ko si ga že zavrnil, si prav tako tudi ti dovoli in ga krepko čez njuško. Brez zadržkov, na polno, … da bodo tudi drugi vedeli s kom imajo opravka -drugače nimaš miru. Hazarderstvo pa je naslednja uprizoritvena točka, ki se močno odsvetuje. Priučeni stavka Nichts vorsagen bitte pridejo tudi iz Slovenije, toda takoj se opazi, da slovenščina ni njihov materni jezik. S tremi škatlicami in kroglico, vsekakor vešči svoje obrti, se jih ne sme podcenjevati. Z nekaj prijatelji, ki namerno izgubijo v krogu opazovalcev (teh ne moreš zgrešiti, če si količkaj brihten), znajo zanetiti iskro v očeh tistemu, ki hoče na hitro zaslužiti. Znajo te tudi na pol prisilno kratko malo poriniti v igro z besedami: "Ajde mali, ne možeš nikako izgubiti" Preko televizijskih zaslonov formula ena izgleda kot hermetično zaprt prostor, šele tu na kraju samem pa se zaveš kako špartansko je lahko vse skupaj. Najslabše je v ovinku Variante Alta. Stezo od gledalcev loči le nekaj trave in 2 metra visok betonski zid brez bodeče žice. Nekaj sekund po začetku dirke slednjega preplavijo tifosiji, ki jim je bilo očitno žal tistih 50 evrov za stojišče, ki ima vmes kar 2 žičnati ograji. Takšno podobo bi moralo imeti sicer celotno dirkališče, toda očitno nekdo nekje finančna sredstva vlaga v druge stvari in ne obnovo. In te je Imola vsekakor potrebna. Če bi imel kdo željo, da osebno Schumacherju čestita za zmago, bi moral le skočiti na mehko travo, stopiti nekaj korakov in v minuti bi bil že nazaj. Med policaji oz. številnimi karabinjeri ter varnostniki v času velike nagrade ni daleč naokoli nobenega, ki bi se mu ljubilo ukvarjati s pač preveč navdušenim navijačem. Sploh pa, če je ferrarijev! Poleg neurejene infrastrukture, tudi prometne, je v zelo slabem stanju še asfalt. Razpoke oz. le zakrpane luknje s črnim gramozom so vidne na daleč. Najlažje jih uzreš z višine, idealni kraj za tovrstna opažanja pa so avtodvigala oz. manjši tovornjaki za popravljanje obcestne razsvetljave. Lastnikov edini strošek, če ga sploh ima, je parkiranje - razgled pa je seveda zastonj. Šele tu, ob vsem tem kaosu se je po, reci in piši desetih letih, porodilo eno izmed vprašanj, ki se ga je do sedaj začuda pogrešalo. Zakaj zavraga Tamburellova izletna cona, ki je bila glede na hitrost ovinka izredno majhna, ob steni ni imela zaščitnih gum?! Zakaj, ko pa so pred Senno tam z visoko hitrostjo trčili Berger, Piquet in Alboreto? Podoben primer, če ne hujšega, ima tudi ovinek Lesmo v Monzi. Asfalt je sicer svetlobna leta pred tem na dirkališču Enzo e Dino Ferrari, a so zaradi obzidja Kraljevega parka, ki stoji že od leta 1922, peščeni prostori za dirkačev izlet s steze premajhni. V Curva Grande morda celo bolj kot v Lesmu, ki pa se ponaša še z eno problematiko - ilegalci. Ob treh zjutraj jih je namreč vsaj dobrih tisoč, drevesa so zaradi množičnega taborjenja skoraj povsem brez vej, na vsakem koraku pa zadaneš ob prazno pločevinko. Tuljenje je neznosno, pirotehnike odvržene tudi na stezo samo je občutno preveč, včasih te nekdo povpraša celo po drogah. Kljub vsemu temu pa bi Silvio Berlusconi s svojim plastičnim nasmehom rad obdržal VN San Marina, več kot očitno iz vzrokov, ki niso povezani z njeno tradicijo. Zanimivo, prav tisti Berlusconi, ki je pred Bushevim posredovanjem na Bližnjem vzhodu za muslimane dejal: "To niso ljudje, … že če pogledamo njihovo absurdno vero, ... živijo v kameni dobi" In kje živite vi Italijani, dragi Silvio?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!