Jump to content

Sardinija


superblackbird

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
kdaj "od oka" si pa planiral odhod na Sardinijo ?

Hola kletar moj,

sorry, šele zdajle opazil tvoj post... moje oko misli startati tam okoli prvega maja, nisem še izbral dneva ker so letos prazniki hudo narobe razporejeni - skoraj vsi v soboto ali nedeljo :xx: :cry:; število dni pa je odvisno predvsem od tega ali bom šel sam ali ne :unsure: ...

@ juddy: mislim, da ni nikakršne panike za trajekt med Sardinijo in Korziko v tem času, vsaj lani sem brez kakršnekoli rezervacije prišel gor brez težav, nekako kot na lokalni avtobus ;) .

Edited by suzuki
Link to comment
Share on other sites

Nekaj splošnih značilnosti Sardinije

Lepa, a divja. Za ultra bogataše in resnično revščino. Otok strašnih nasprotij. Boljših cest na enem kupu še nisem videl. V večje vukojebine greš, boljše so. Še najslabše je na Costi Smeraldi, ki je drugače raj za snobe. S hrano je križ, ker se gredo moderen instant turizem in so domačo hrano odrinili z jedilnikov. V turističnem smislu so Poreč 70 -ih let, zato ne pričakujte kaj posebnega pri midlle class ponudbi. Tisto kar je dobro, je pa hudo drago.

Sardinci pravzaprav sploh ne vedo kdo so. Nuragiji, ki so pustili utrdbe iz kamna, so zginili. In niso pustili nobenih pisnih sledov. Nepismeni torej. V Algheru govorijo prastaro španščino. Iz ultra dragega hotela je lahko le 30 km do vasi in naselij, ki so popolnoma opustošene in prazne. Mesta strahov. Iz mesta na obali, ki je bila separacija rudnika srebra (Buggerru), so naredili marino.

post-6-1078863739.jpg

Link to comment
Share on other sites

Značilnosti, pomembne za motoriranje

Saridinja je otok, kjer vlada maestral. In to si velja na motorju zapomniti. S kolegom Vladotom sva si dodobra - oba sva skoraj končala v jarku. Prav tako so pomembne table na cesti (vzhodni del otoka), ki spominjajo na table o zaprtosti zaradi snežnih plazov, le da gre na Sardiniji za plazove kamenja. Skratka, dvakrat nevarno. Sardinija je tudi otok, kjer na najlepše kose obale ne prideš z motornim vozilom. Ker so jo zaščitili na način, da do njih sploh ni cest. Le poti, po katerih se da z enduro motorjem. Parkirišča so precej stran od plaž in na zahodni obali ti lahko dodobra počistijo avto ali motor. Vozil načeloma ne kradejo, ker gre za otok.

post-6-1078863848.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kaj sva z Mačko konkretno videla in doživela

Izbrala sva si furo iz Lj. Do Pise, kjer sva prespala, zjutraj pa do Livorna in na trajekt. V Pisi sva pila daleč najboljši kapučin v življenju, ki se je prav prilegel po dežnem pranju od Ferrare naprej. Da se Sardinija ne bi odrekla svojemu slovesu že na začetku, sva v Livornu (grozno mesto), kjer je lilo kot iz škafa, čakala pred trajektom uro in pol, ker je žal spustil dušo eden od mornarjev na trajektu. In sva prišla do Golfo di Aranci (prav fletno je tam, ker gre za spodnji konec Coste Smeralde) ter zaključila dan na severovzhodu, v San Teresi di Gallura, 10. julija pri 17 (sedemnajst) C.

Po dvodnevnem izlivanju dežja, iskanju past za usnje in majic z dolgimi rokavi sva ugriznila naprej v dež in po severni strani otoka mimo Sassarija (upravno glavno mesto, dolgčas) prispela do Alghera. Če bi vreme bilo bolj spodobno bi zavila do Stintina (rt na skrajnem SZ), vreden ogleda. Alghero je zanimiva zgodba povečanega Pirana z eno najbolj hecnih kupol cerkve, kar jih poznam. Pristanišče pa kot utrdba. Pot naju je vodila naprej po zahodni obali proti jugu do Bose. Fantastični klifi po poti. Mestece z utrdbo na osamelcu, pod njim pa vse v krogu. Pa vse hudo pazno in ne duha ne sluha o turizmu. Pa naprej do Oristana in njegove okolice ((San Giovanni di Sinis, Marina di Torre Grande). Tu so kampi, bungalovi, hoteli, sobe. Baza skratka. Močvirnat svet, dokaj raven. Flamingi!. Iz baze delanje izletov. Do Buggerruja čim bližje obali, potem pa bolj po notranjosti nazaj. Ali pa do Iglesiasa. Rudniki, rudniki, rudniki. S ponečedeno obalo sedanjosti v obliki naftnih rezervarjev (očitno je res najboljša zaščita narave na način, da ni ceste). Veliko ptic ujed na preži. Na smrt utrujen po 300 km čistih špagetov ceste. Pa še popečen po rokah, ker sicer ni bilo sonca, ampak je prežal čez meglice. Ja, na skoraj 2000 m nadmorske ni hec. Prevoji pa v stilu planiške velikanke, tako da mi je na enem Mačka malo da ne poletela čez motor.

Elegantno se izogneva Cagliarija (kolega Vlado je rekel, da imajo dober šoping center) in prijadrava do Coste Rei. Središče tega dela je Villasimius. Ah, Poreč na kubik. Non mi piace questo. In pristaneva v Capu Ferratu na S koncu Coste Rei. Napadem EC kartico in tri dni pavze v hotelu z bazenom, klimo .... Čas za regeneracijo in priprave za napad v notranjost. V Su Nuraxi pri Baruminiju. Vulkanski pekel pri +50 C, pa do Tortolija oz. Arbataxa. Vožnja po krajih, kjer so posneli Za dolar več, Dobre, zle in umazane, Za prgišče dolarjev - nepozabni špageti vesterni z avtomobili v ozadju v scenah streljanja. Turistično stranišče, a za enkrat prespat kar v redu. Zviz do Santa Maria Navaresse, ki naju je pričakala s karabinjeri s šmajserji, ker so ponoči pač enega sodnika pospravili. Tu prvič na Sardiniji vidiva lokalca - maskoto na motorju, kar je sicer značilnost majhnih mestec v Italiji (cel božji dan se drgne po isti špuri), avto s Slo registracijo in največjega Unimoga, predelanega v bivalnik (baje stane 250.000 €).

Pot naprej proti severu po gozdnih parkih in ob obali, kjer je zelo nevarno zaradi kamenja in vetra. Spustila sva Orgosolo, centralo banditizma, ki jo je vaški učitelj prepleskal s slikarijami za neodvisnost Sardinije. Table so povsod blizu tega centra lepo prestreljene, lani pa so bile že kar resne sitnosti za turiste tam. Za finale pa še Costa Smeralda. Za bazo sva izbrala Golfo Aranci, ki je cenovno še znosen. Ta del res upravičeno nosi ime smaragdne obale. In ne moreš zgrešiti ceste za tja. Sami Poršiji in podobne igrače zavijajo za tja. Obisk marine tam je impresiven in tudi sma obale pred Porto Cervo (ne morejo v marino s svojimi letalonosilkami).

Nazaj pa zvečer na trajekt in do Civitta Vechia. Pristanek zjutraj, ob 7 ih zvečer sva bila doma, ob 8 ih pa že na krem šnitah na Bledu. Čez dva dni je adrenalin popustil in začel se je Feragosto.

post-6-1078864105.jpg

Edited by ceco
Link to comment
Share on other sites

Pa še ena malenkost, namenjena vsem, ki imajo radi svoje Mačke. Sardinija je znana po dobrem nakitu. So resnični mojstri filigranskih izdelkov iz postaranega 18 karatnega zlata. Za razliko od Sicilije, kjer o avtohtonem nakitu in divjih živalih ni ne duha ne sluha.

Link to comment
Share on other sites

Ceco, koliko pa stane tako "planinarenje"??? Zanimajo me cene po kakšnih penzionih, "bed&breakfast" varijantah-če so ipd... Koliko sta porabila skupaj, če odšteješ "izdelke iz filigransko postaranega zlata" :P :D ??

Zanima me tako na splošno, koliko sploh rabiš $ za tako furo, da vidim če sploh "segnem" tako daleč in upoštevam dejstvo da je to dopust in ne akcija preživetja na otoku, ker pol raje druge lokacije ciljam.

LP Bobo B)

Link to comment
Share on other sites

Težko vprašanje.

Sam si vzamem tri tedne off, od tega sem ponavadi na poti 17 do 18 dni. Stojim tudi na stališču, da si raje več in intenzivnejše privoščim v manj časa in "manj videti" kot predirkati vse in cel čas natepavati ljubljansko salamo. Na tako dolgih potepanjih si obvezno privoščin tri dni "orng" hotela, da se z Mačko regenerirava in kakšno kraljevsko večerjo.

Budžet potovanja samega pa se sestoji iz:

- stroškov benzota: 1,05 € za 1 l v Italiji x recimo 3.ooo km,

- cestnina: do Pise in nazaj na uč 25 €,

- trajekt: paluba ali kombinacija za prespat v kajuti, cene zelo varrirajo od sezonskosti (poglej npr. Corsica Ferry),

- popivanje na poti: kave, voda in paniniji po 5 € na glavo po obroku, kakšno čokolado tudi stisneš,

- Bed&breakfast (v I zelo popularno, je pa isti šmorn kot hoteli z 2 do 3 zvezdicami) je tam od 40 do 70 € v povprečju) hoteli s tremi zvezdicami do 85 €, bungalovi tam okoli 45 € za bungalov, orng hotel od 100 do 150 €. Cene zelo variirajo glede na trendovstvo lokacije,

- hrana je od paninijev za 3 do 5 €, pice tja 10-12 € in spodobne hrane za 30 € po glavi.

Na vse matematično izračunane stroške mirno pribij še 10 do 20%, ker zmeraj tudi to skopni v denarnici.

Kot sem že večkrat napisal, sem sam pri svojih letih in glede na pretekla garanja postal komot. Mene tovrstna pot z Mačko stane od 2.700 do 3.500 €. Lahko bi me tudi pol manj, ampak ne spim v šotoru in ne jem džank hrane. In če mi je kaj všeč, to tudi pokonzumiram. Z očmi, ušesi, usti in ritjo. Vedno pa v dvoje.

Link to comment
Share on other sites

Tole so vse približne cene za Italijo en general oz. tiste dele,ki so bolj zanimivi, oblegani in temu primerno dražji. Primerjaj jih s CRO turističnimi detinacijami pa boš ugotovil, da je isti šmorn.

B&B v Arbataxu je 45 €, ampak ti pes z dvorišča nabija celo noč v glavo in cel Arbatax je ena močvirnata poreč varianta sranja. 30 km više je Santa Maria Navaresse, kjer je cena 65 €, ampak čisto drug svet domačnosti, prijaznosti in fletnosti. Costa Rei pa spodobnih majhnih hotelčkov nima. Le gromozanske kampe in luksuzne hotele.

Na splošno je za Sardinijo potrebno še enkrat povedati, da gre za otok ekstremnih nasprotij. Tudi pri turistični (ne)razvitosti. Orto luksuz, orto cigu migu, tisto vmes se pa še učijo delati. Cigu migu imajo od nekdaj, luksus jih je naučil Aga Khan v 60 -ih letih prejšnjega stoletja na Costi Smeraldi, ki ji sledi Costa Rei, tisto vmes pa so začeli delat 5 let nazaj.

Link to comment
Share on other sites

Ceco res hvala za teh nekaj vtisov, vsem bodo prav prišli. Moram rečt, da si me s tistimi tvojimi izračuni kar presenetu, saj sam računam porabit vsaj pol manj. Zelo namreč uživam v kampiranju, včasih mogoče kak bungalov (za motor). Za tistih 150 Europskih pa raje en vikend v Dolomite ali Črno Goro.

Link to comment
Share on other sites

Zdaj veš kako majhni kompenziramo tole "slabost". :grim

Tisti, ki ste sinoči gledali Klintiča Istvudovega v Grdi, zli in dobri ste si lahko podrobno ogledali Sardinijo od znotraj. Zelo vulkaniš bi rekel Ice.

Link to comment
Share on other sites

Odštekani.

Od zamurc looking, preko španske do italijanske variante looking. Ne vedo od kje izhajajo. V notranjosti patriarhat (v gostilno ženska ne sme, če pa sem že uspel Mačko zrinit noter, je vse prinesel pred mano, da sem ji oddelil, "ubožici"). Se trudijo, a so neiznajdljivi. Precej zaprti, a neškodljivi.

O nevarnostih sem pa že.

Link to comment
Share on other sites

Pojavila se je varijanta da grem na sardinijo 7ali8 maja.

Nikjer pa niste zapisali kakšni so domačini.

Ej če gresta z GW pejta rajš 8., ker 7. se vrača banda sedmih motoradov v Livorno. In ne vem... če ne bo preozko.

Link to comment
Share on other sites

Ej če gresta z GW pejta rajš 8., ker 7. se vrača banda sedmih motoradov v Livorno. In ne vem... če ne bo preozko.

Ja to pa bi znal bit problem :hmm: nas gre 4motorji težke kategorije,ti sporočim točn datum in odhod trajekta,če se slučajno kej vidmo da nam poveste za kakšno fejst oštarijo :OK:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!