Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Tamav

Regulator napetosti - Regler

Recommended Posts

Gricko

Mnenje :doze: ?

1.) Alternator (glede na to, da tut luči vedno slabše svetjo med vožnjo, torej očitno delajo samo z akumulatorja)?

2.) Regler (glede na to da motor dela normalno tut ko je akumulator praktično prazen, torej nek štrom mora bit)?

Regler ni!!! regler ti stabilizira napetost in če bi bil on krivec, bi ti luči še bolj svetile (15-19 V), voda v akuju bi ti izhlapela, žarnice crkovale....

Alternator pa ti polni aku!!!!

lahko so krtačke iztrošene, lahko so usmerniške diode (lahko le ena od njih)....

Nasvet kako zdržati čim dlje samo za akujem......motor za svoje delovanje ne potroši nekega hudega štroma....rabi ga za elektroniko in za iskro.....večji del elektrike porabi štarter (ko vžigaš moped) in luči, hupa ...torej najlažje ti je da se voziš brez luči ali samo z pozicijo...dokler ne zrihtaš alternatorja, do takrat pa vsah večer polniš aku na polnilec (vsak večer, če se vsak dan voziš z mopijem, drugače pa pred vožnjo...)

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tratnjak Damijan

najprej dej gor en dober akumulator pa pomeri napetost, če da 13,5 al pa več je vse ok razen akuja. Najperj to pol pa ostalo. :closedeyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dolenc™

Sicer se tle lahko kregamo v nedogled, sam ko meni ni filalo akomulatorja sem šel po nasvet k električarju in je kot iz topa ustrelil regler in res je bil krivec. Sicer se pa to precej enostavno ugotovi, če ima Vmeter. Piše vse lepo v service manualu kako se preveri če dela alternator in regler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brdaus

Sicer se tle lahko kregamo v nedogled, sam ko meni ni filalo akomulatorja sem šel po nasvet k električarju in je kot iz topa ustrelil regler in res je bil krivec. Sicer se pa to precej enostavno ugotovi, če ima Vmeter. Piše vse lepo v service manualu kako se preveri če dela alternator in regler.

:grim :grim :grim Regler je šu... sm imel totalno isti primer na svoji Fireblade-i... samo jest sm poj zamenjal še navitje in akomulator in sedaj nimam več nikakršnih problemov. :)

Edited by Brdaus

Share this post


Link to post
Share on other sites
maXXXimum

najprej dej gor en dober akumulator pa pomeri napetost, če da 13,5 al pa več je vse ok razen akuja. Najperj to pol pa ostalo. :closedeyes:

Z akumulatorjem do zdej ni blo problemov, tko da... :hmm:

Sicer se je pa danes stanje danes čudežno popravlo... zjutraj sem ga zarinil da je vžgal, do Lj (15km) se je pa za tolk napolnilo, da je potem normalno vžgal. Popoldne sem naredil še okoli 50km s prižganimi lučmi in ko sem prišel domov sem motor še 1× vžgal.. dela :blink:

Do nadaljnjega bom zadevo pustu kot je, ker zdaj zadeve očitno delajo :yes:

Če se ponovi bomo pa vse skupaj še 1× premerli z Vmetrom :krneki:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice

aaammmm......... cisto banalno vprasanje: vijaki za el. kable na aku so zategnjeni ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
maXXXimum

aaammmm......... cisto banalno vprasanje: vijaki za el. kable na aku so zategnjeni ?

So.. bo pa treba mal pogledat če je kje drugje slab kontakt :hmm:

Edited by maXXXimum

Share this post


Link to post
Share on other sites
lojzek

Z akumulatorjem do zdej ni blo problemov, tko da... :hmm:

Sicer se je pa danes stanje danes čudežno popravlo... zjutraj sem ga zarinil da je vžgal, do Lj (15km) se je pa za tolk napolnilo, da je potem normalno vžgal. Popoldne sem naredil še okoli 50km s prižganimi lučmi in ko sem prišel domov sem motor še 1× vžgal.. dela :blink:

Potem maš pa verjetn problem z nekim slabim stikom ali pa res z alternatorjem. Samo nisem 100%, da ima alternator od motorja krtačke :hmm: Kolikor sem do zdaj videl, imajo trajni magnet potem pa samo usmerniške diode. V tem primeru (dela/ne dela) bi pa definitivno dejal slab stik... :hmm:

PS: kolk je pa star akumulator? njegova življenska doba je običajno 4-6 let?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tamav

Ja pa pazi še na to: meri napetost na akumulatorju takoj po furi, ko bo regler vroč, jets sm pri sebi meril na mrzlem motorju - reglerju in mi je kazal, da polni normalno, ko pa se je regler pregrel pa ni več polnil!

Share this post


Link to post
Share on other sites
maXXXimum

Bom preveril zgoraj našteto... :yes:

Zanima me pa še nekaj.. koliko škodi celotni napeljavi z elementi vred, če akku polnoš, brez da bo ga prej odklopil z motorja? Se pravi.. dvigneš sedež priklopiš kleme polnilca in gremo :whistle:

Je mogoče to kaj "zmedlo" regler? :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
maXXXimum

Hmm še mal meritev na vpogled (več glav več ve, pa to ;) )

Ugasnjem motor brez porabnikov: 12.68V

Ugasnjem motor - vključen alarm (standby): 12.67V

Vžgan motor brez porabnikov: 14,8V MAX (da prileze do tja na "štant gasu" rabi kakšno minuto, sicer pa pr 3000 obratih takoj 14,5 in raste)

Vžgan motor - vključena pozicija: 13,9-14V

Vžgan motor - vključena kratka luč: 12,1V

Zaradi poletnih temepratur sem imel priliko opravit še naslednji meritvi :grim

Vžgan motor - vključen ventilator: 12,5V

Vžgan motor - vključen ventilator in kratka luč: 11,9V

Zgornje je bilo merjeno brez predhodnje vožnje, samo pustil sem pra minut laufat motor, tako da se je regler na otip kar segrel..

Po furi (38km nad 6000 obrati.. reglerja se ne moreš več dotaknit :grrr ) brez luči btw... (v znanstvene namene jeb..a :ninja: ):

Vžgan motor brez porabnikov: 14,8V

Vžgan motor s kratkimi lučmi: 12,1V (začne sicer pri 12,6 ampak v 10 sekundah pade na 12,1)

Tako.. meritev več kot preveč za seminarsko nalogo v osnovni šoli, pa da vidimo kakšni bodo zaključki.. :whistle:

Očitno se hitreje prazni (ko so prižgane luči, sicer je ok... ) kot polni... napetost je z vgasnjenimi porabniki normalna (14,8V), se pravi je sistem polnjenja v redu? Torej akumulator? :hmm:

P.S.: Akku je v motorju vsaj leto in pol (odkar je cbr-a pri meni) sicer pa ne vem kdaj je bil menjan. Original očitno s honda znakom.. pomoje menjan pri pooblaščenem servisu.. dvomim da je še original, ker bi bil sicer star 9 let :blink:

Edited by maXXXimum

Share this post


Link to post
Share on other sites
simonsi

Čist možno, da je tolk slab akku, da alternator ne more skompenzirat. :hmm:

A tebi polni tudi v prostem teku?

Pomeri še z dolgimi lučmi na 3000rpm. Pa če takrat tudi pade na 12v, za začetek zamenjaj akku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maXXXimum

Čist možno, da je tolk slab akku, da alternator ne more skompenzirat. :hmm:

A tebi polni tudi v prostem teku?

Pomeri še z dolgimi lučmi na 3000rpm. Pa če takrat tudi pade na 12v, za začetek zamenjaj akku.

Tudi v prostem teku polne (vse našteto merjeno v prostem teku).. sej mislim da je to normalno :hmm:

Če dolge prižgem je še za cca 0,1 slabše kot pri kratkih, ni pa bistvene razlike

Share this post


Link to post
Share on other sites
TBoxer

Po teh meritvah, ki si jih napisal bi reku da je z baterijo vse Ok, ampak vseeno poizkusi še to.

Najprej napolni baterijo s polnilcem.

Potem zmeri padec napetosti na bateriji ko boš verglal, če ne pade pod 10V, je z baterijo vse vredu.

Če bo z baterijo vse vredu, jst bi šel do enega avtoelektričarja da ti zmeri če je z alternatorjem vse vredu in potem ti ostane še regulator.

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
simonsi

Tudi v prostem teku polne (vse našteto merjeno v prostem teku).. sej mislim da je to normalno :hmm:

Če dolge prižgem je še za cca 0,1 slabše kot pri kratkih, ni pa bistvene razlike

Zato sprašujem, ker moj začne polnit pri 2500rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
k0ci

Čist možno, da je tolk slab akku, da alternator ne more skompenzirat. :hmm:

A tebi polni tudi v prostem teku?

Pomeri še z dolgimi lučmi na 3000rpm. Pa če takrat tudi pade na 12v, za začetek zamenjaj akku.

ka nista dolga in kratka luč enako močni (55-60W) :?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maverick

Da preveris alternator ce je dober:

Pomeri upornost med žicami ki pridejo iz alternatorja, to so 3 zice ponavadi istih baru. Med njimi mora biti priblizno ista upornost. Pri CBR 600 je to 0.1 do 1 ohma. Če je katera od tuljav "skurjena" bo upornost obcutno manjsa. Ce pa so upornosti priblizno iste je alternator ok.

Lahko ti pošljem katalog za CBR 900 za elektriko pa si mal pogledas kako se kej pomeri pa sam mal poglej ker kokr mam jest izkusne z mehaniki nimajo pojma in bi menjali vse po vrsti. Poslji mi na PM tvoj email.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maXXXimum

Bom še malo preveru glede na vaše nasvete.. ampak vseeno.. po moji logiki, če polne v vseh primerih potem je s polnilnim delom (alternator in regler) vse ok? :hmm:

Glede na to, koliko se posedajo napetosti bi sumil akku? :hmm:

Glede napetosti pri vžiganju.. sem mel priklopljeno, pa nisem zabeležil.. definitivno ne pade pod 10.. mislim da niti pod 11 ne.. :?

Aja.. vse zgoraj nevedene meritve so ble narejene, ko je bil akumulator napolnjen s polnilcem... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
TBoxer

Če ti bi vsa elektronika delala (alternator in regler) bi imel cca. 13,8 -14,4V pri vžganem motorju.

Tebi pa sedaj, ko vklopiš luči napetost pade na 12V (kolikor je napetost akumulatorja - nekaj je narobe z elektroniko).

Kaj ko motor laufa ti gori opozorilna lučka za baterijo ??

lp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Brumer

Malo tega sem prebral -površno in kot čitam noben nima pojma od mehanikov od vas in verjetno tudi od nas električarjev ne.Namreč težko je popraviti nek alternator zaganjač sploh motor po internetu. Lahko vam dam par pametnih nasvetov:vedno kadar polnite akumulator odključi - (minus pol) sicer poškoduješ eno ali več dijod v (usmerniku - reglerju). nikoli ne odključi akumulator ko motor deluje(alternator preko reglerja,ki je ponavadi pri motorjih tudi usmernik)mora biti v STALNI povezavi,pri varjenju (električnem ) vedno odključi - pol,pri demontaži akumulatorja vedno najprej odkluči minus pol, nato plus in obratno pri montaži vedno priključi najprej plus nazadje minus pol,ko nekomu date tok z vašim motorjem(akumulatorjem) vedno pazite, da ne pride do zamenjave polov kajti tako početje uniči dijode.Zdaj pa k stvari. Pri tvoji CBR-ki praviš, da naj bi bil akumulator dober namreč akumulator ti lahko vsk dober elektrikar izmeri in sicer takole; demontiran akumulator napolniš potem se ga obremeni z 3 X tno AH ameražo npr.če je akumulator 12 V in 12 AH se obremeni z 36 Amp in to traja 30 sek napetost nesme pasti izpod 9,6 V,če pade pod 9,6 V je defekten zamenjaj. V mašini imaš statorsko navitje trije izhodi kot ti je nekdo že napisal lahko izmeriš upornost in mora biti med vsemi tremi izhodi enaka,še bolje je če motor zalaufaš in meriš izmenični tok med temi tremi izhodi in pri enakih obratih mora biti med vsemi tremi izhodi enaka napetost.(vedno na enem izhodu vzemi minus na drugem plus nato še na tretjem ) ker je to izmenični to sploh ni važno kako meriš samo vedno dva pa dva eden pa je prost.Če je ta napetost enaka med tem tremi izhodi ti ne preostane drugega kot nov regler(usmernik) katerega si uničil s polnenjem(nisi odklučil kleme) bil je polnilec premočan in je poškodoval dijode ,regler (z usmernikom) to je skupaj zalito stane ca 40K- :devil: draga šola :OK:

Share this post


Link to post
Share on other sites
maXXXimum

Malo tega sem prebral -površno in kot čitam noben nima pojma od mehanikov od vas in verjetno tudi od nas električarjev ne.Namreč težko je popraviti nek alternator zaganjač sploh motor po internetu. Lahko vam dam par pametnih nasvetov:vedno kadar polnite akumulator odključi - (minus pol) sicer poškoduješ eno ali več dijod v (usmerniku - reglerju). nikoli ne odključi akumulator ko motor deluje(alternator preko reglerja,ki je ponavadi pri motorjih tudi usmernik)mora biti v STALNI povezavi,pri varjenju (električnem ) vedno odključi - pol,pri demontaži akumulatorja vedno najprej odkluči minus pol, nato plus in obratno pri montaži vedno priključi najprej plus nazadje minus pol,ko nekomu date tok z vašim motorjem(akumulatorjem) vedno pazite, da ne pride do zamenjave polov kajti tako početje uniči dijode.Zdaj pa k stvari. Pri tvoji CBR-ki praviš, da naj bi bil akumulator dober namreč akumulator ti lahko vsk dober elektrikar izmeri in sicer takole; demontiran akumulator napolniš potem se ga obremeni z 3 X tno AH ameražo npr.če je akumulator 12 V in 12 AH se obremeni z 36 Amp in to traja 30 sek napetost nesme pasti izpod 9,6 V,če pade pod 9,6 V je defekten zamenjaj. V mašini imaš statorsko navitje trije izhodi kot ti je nekdo že napisal lahko izmeriš upornost in mora biti med vsemi tremi izhodi enaka,še bolje je če motor zalaufaš in meriš izmenični tok med temi tremi izhodi in pri enakih obratih mora biti med vsemi tremi izhodi enaka napetost.(vedno na enem izhodu vzemi minus na drugem plus nato še na tretjem ) ker je to izmenični to sploh ni važno kako meriš samo vedno dva pa dva eden pa je prost.Če je ta napetost enaka med tem tremi izhodi ti ne preostane drugega kot nov regler(usmernik) katerega si uničil s polnenjem(nisi odklučil kleme) bil je polnilec premočan in je poškodoval dijode ,regler (z usmernikom) to je skupaj zalito stane ca 40K- :devil: draga šola :OK:

Hmnja.. bomo vidli. Očitno sem premal štromarja da bi vse sam premeru :blush: bomo poiskali pomoč :OK:

Glede na omenjene stroške upam, da je samo akumulator :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdrawc

Če kdo slučajno rabi, imam viška regler za BMW F650 GSa od letnika 00 naprej

Share this post


Link to post
Share on other sites
maXXXimum

Če kdo slučajno rabi, imam viška regler za BMW F650 GSa od letnika 00 naprej

Vse kaže da ga rabim za cbr 900rr l. 97 :(

Ma kdo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!