Skoči na vsebino

Olje za motor - razno...


Ice

Priporočene objave

pred 25 minutami, smasher pravi:

Prometni zakon in menjavanje olja ko je toplo je enako, oboje je pripororočilo, samo da neupoštevanje zakonskega priporočila prinese kazen. Če proizvajalci napišejo da svetujejo menjavanje olja ko je toplo imajo več let izkušenj in razlogov. Tako da iz tehničnega vidika je menjavanje olja dosti bolj tehnično podprto kot postavljanje prometnih znakov (ko se občinski svetniki odločijo da bo nekje cona 30 ali butasta omejitev namesto da bi 2 luknje v asfaltu poflikali)

Tako kot ne upoštevajo vsi zakona, tako tudi ne upoštevajo vsi priporočil proizvajalcev. 

Potem pa upoštevaj še priporočila proizvajalca motorja glede hitrosti vožnje, obremenitve motorja s potniki in prtljago, po priporočilih proizvajalca napolni pnevmatike, po njegovih priporočilih uporabljaj samo tiste pnevmatike in dele, katere on priporoča, uporabljaj maziva in olja po njegovih priporočilih, vso opremo in šaro namesti na motor po priporočilu proizvajalca motorja oziroma namesti samo njegovo opremo, vzdržuj motor samo po njegovih priporočilih, ..., ravnaj edino in striktno edino po priporočilih proizvajalca motorja. 

Torej, bo šlo edino po priporočilih proizvajalca ? 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 21 minutami, Borutt pravi:

Potem pa upoštevaj še priporočila proizvajalca motorja glede hitrosti vožnje, obremenitve motorja s potniki in prtljago, po priporočilih proizvajalca napolni pnevmatike, po njegovih priporočilih uporabljaj samo tiste pnevmatike in dele, katere on priporoča, uporabljaj maziva in olja po njegovih priporočilih, vso opremo in šaro namesti na motor po priporočilu proizvajalca motorja oziroma namesti samo njegovo opremo, vzdržuj motor samo po njegovih priporočilih, ..., ravnaj edino in striktno edino po priporočilih proizvajalca motorja. 

Torej, bo šlo edino po priporočilih proizvajalca ? 

No pri meni nišlo...vsaj na ninji ne...vse šlo kar si napisal le hitrost ni šla....na ninji imel komplet original karbon,ki je bil kao za 350:ras:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Naslov teme OLja...predno zaidemo preveč v podrobnosti. 

Debata o temperaturi olja pri menjavi in pri vlivanju se tu zaključuje, saj smo si povedali vse in še več. Od tu naprej se vse v zvezi s tem briše. 

  • Všeč mi je 2
  • Hvala 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 mesecev pozneje...
pred 11 urami, Luka66 pravi:

oznake so bile enake in nisem kompliciral, lahko bi mi natočil iz soda olje slabše kvalitete, kot sem ga prinesel, pa dvomim, da bi si to dovolil, dokler je motor še v garanciji, po poteku garancije bom pa itak natakal še bolj kvalitetno olje drugega proizvajalca.........morda sem naiven, ali pa tako vzgojen, da načeloma zaupam ljudem dokler me ne "nategnejo".........

...v vsem se strinjam s tabo...sam imam na splošno enake izkušnje...katero olje boš vlival, ko bo motor izven garancije?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 12 urami, siks pravi:

...v vsem se strinjam s tabo...sam imam na splošno enake izkušnje...katero olje boš vlival, ko bo motor izven garancije?

samo bom uporabil za svojega Castrola 10W-50 Power 1 Racing, to je najbolje kar Castrol ponuja s to specifikacijo in razumljiva cena za vse tiste, ki kupujejo olje,

http://www.motornaolja.com/produkt/castrol-power-1-racing-4t-10w-50/

ne da bi kogarkoli favoriziral, ta ima še nekoliko boljše aditive za menjalnik, ja pa tako, kot sem napisal, potrebno pogledat kaj predpisuje proizvajalec glede gradacije (seveda je odvisno tudi kako in kje se vozi, ali po Skandinaviji kjer so nižje temperature ali Afriki kjer je hudo vroče) in pa seveda kakšno je bazno olje (mineralno, pol ali full sintetika), ter aditivi, ki so opredeljeni po standardih različnih inštitucij avto-moto industrije in so označeni s črkami in številkami na embalaži..... dejstvo je, da se olja proizvajajo samo v parih rafinerijah po svetu, v nekaterih se le mešajo in, da iz iste prihajajo olja različnih brendov s specifikacijami, ki so jih naročili, ............ bil sem v eni rafineriji in nekaj "blender tovarnah" olj in si upam trdit, da vem kako zadeve potekajo......... proizvajalci olj plačujejo velike vsote denarja (posredno pa mi kupci), proizvajalcem vozil,  da se agregati testirajo z njihovim oljem, seveda, tudi izdelajo ustreznega za posamezen agregat, potem pa priporočilo proizvajalca avtov ali motorjev, oz. nalepka na motorju ali pokrovčku za dolivanje olja "dela svoje"  posel "laufa"   praktično je vsak proizvajalec motornih vozil povezan z enim proizvajalcem maziv v obojestransko korist, kupci pa vsaj v garancijskem roku preplačujemo maziva, ker "kao" le z uporabe točno določenega brenda (z določeno eno specifikacijo) velja garancija, kar je v bistvu bedarija, predpisovat bi morali samo vrsto in kvaliteto olja (več specifikacij) ne pa še proizvajalca ....... potem bi imeli kupci več izbire možnosti nakupa.... toda težje bi se  vrnil vložen denar naftarjev v promocije ...tudi tiste na dirkalnikih vseh vrst vse plačamo kupci  :) 

kakorkoli med proizvajalci olj in brendi so že potekali veliki sodni spori o oznakah na embalaži, nekateri so jo zaščiti (npr. en proizvajalec ima napis ester, ester vsebujejo vsa kvalitetna olja, vseh proizvajalcev in ne samo tistega, ki ima ta napis in je "kao" najboljše  itd.)

predlagam, da glede na določene specifikacije olja od proizvajalca motorja poiščeš ustrezno olje po spletu in boš prav gotovo prihranil za eno lepo moto turco, pa verjetno nalil še boljše olje v motor 

nekaj več o mazivih sem objavil tule, je pa napisano za širše množice..........

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Luka66 Ne me narobe razumeti - zelo cenim takole spisane prispevke. Bi pa vseeno prosil da se morebitna debata o oljih, aditivih in povezanih zadevah preseli v bolj ustrezno temo.

 

Lahko se pa uporabi tudi obstoječa tema za ta model motorja

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 19 minutami, jskrablin pravi:

@Luka66 Ne me narobe razumeti - zelo cenim takole spisane prispevke. Bi pa vseeno prosil da se morebitna debata o oljih, aditivih in povezanih zadevah preseli v bolj ustrezno temo.

 

Lahko se pa uporabi tudi obstoječa tema za ta model motorja

 

Sem pač odgovoril na vprašanje, ki mi je bilo zastavljeno,  napisal sem še par splošnih dejstev, ki morda niso odveč za vedet in imajo povezavo z naslovom, nisem se pa spuščal v detajle, za kar pa tudi sam menim, da bi bila potrebna druga tematska stran, .....  če bi bili vsi tako natančni, da bi vsaj približno svoje komentiranje uskladili z naslovom tematike.............. 

Je pa ta tematika široka in nisem jo še prebiral ne tam portalu............ in tudi nedokončana zgodba..........

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, Luka66 pravi:

samo bom uporabil za svojega Castrola 10W-50 Power 1 Racing, to je najbolje kar Castrol ponuja s to specifikacijo in razumljiva cena za vse tiste, ki kupujejo olje,

http://www.motornaolja.com/produkt/castrol-power-1-racing-4t-10w-50/

...   

:OK: zanimiv prispevek.

Sem pa osebno imel problem z omenjenim oljem v letu 2012.

Problem je bil v neujemanju s sklopko. Le ta se je lepila in prestaviti v N v križišču z rdečo je bil resen problem. Posledično motor v naselju ni bil vozen.

Olje sem dobil ugodno in v originalni embalaži.

Je je šlo ven iz motorja (Yamaha R1 1999) po 3 tednih in 2250kmjih. Z zamenjavo olja je odšel tudi problem lepljenja sklopke.

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 16 minutami, gsxf750 pravi:

:OK: zanimiv prispevek.

Sem pa osebno imel problem z omenjenim oljem v letu 2012.

Problem je bil v neujemanju s sklopko. Le ta se je lepila in prestaviti v N v križišču z rdečo je bil resen problem. Posledično motor v naselju ni bil vozen.

Olje sem dobil ugodno in v originalni embalaži.

Je je šlo ven iz motorja (Yamaha R1 1999) po 3 tednih in 2250kmjih. Z zamenjavo olja je odšel tudi problem lepljenja sklopke.

 

 

Možno, vprašanje, če je olje s tako specifikacijo (specifikacija za sklopke ima iz l.2006) sploh primerno za tak tip in letnik motorja, kot si ga imel (dvomim, glede na letnik), zato so se tudi pojavile težave, sedanja tovrstna olja imajo aditive za sklopko posodobljene l. 2013 in l.2015 (to je mogoče razbrati iz oznak), odvisno kaj kupimo na trgu in so namenjena novejšim agregatom in sklopkam, kot sem napisal razvoj maziv gre skladno z razvojem agregatom in bistvene so specifikacije za zahtevana olja-maziva, ki jih za določeno vozilo, ali agregat poda proizvajalec vozila, ki se morajo skladati z oznakami na embalaži (dosegati standarde), in sploh ni pravilo, da je tudi za starejše agregate novejše top kvalitetno olje ustreznejše ali bolj učinkovito,  običajno gredo k novim sodobnejšim agregatom novejša olja ustreznih višjih specifikacij aditivov, to kar pač zahteva način obratovanja agregata in sklopke

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...sam sem bil z nakupom ktma pred dilemo ali vlivati predpisani diamantno dragi motorex ali najti primerno in cenejšo alternativo. na srečo je pooblaščeni serviser iz mb že prej vlival v moj motor shell advance ultra, ki sem ga dobil iz nemčije več kot pol ceneje, kot bi plačal za motorex. to olje tudi priporoča ducati za svoje stroje in je baje primerno za dvovaljnike...ne vem...zdi se mi pa bedasto, da bi toliko preplačal neko olje. pa če je to dva tanka bencina na sezono...to olje vlivam že tri redne servise in ne opazim kakšnih težav. zanimivo je pa to, da mi je isti serviser, ko sem ga spraševal katero olje bi bilo alternativa motorexu, povedal, da ravno omenjeni castrol naj ne bi bil ok. mislim, da je omenjal slabe izkušnje nekaterih uporabnikov v dvovaljnih mašinah. ne vem...do nadaljnega bom uporabljal ta shell...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nekoliko cenejša alternativa za Motorex (vsaj za enocilindraše) je drugače Bel Rey Thumper 10w60 ali 10w50. Priporočeno za nove Huske... ki uporabljajo KTM motorje. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 12 urami, siks pravi:

...sam sem bil z nakupom ktma pred dilemo ali vlivati predpisani diamantno dragi motorex ali najti primerno in cenejšo alternativo. na srečo je pooblaščeni serviser iz mb že prej vlival v moj motor shell advance ultra, ki sem ga dobil iz nemčije več kot pol ceneje, kot bi plačal za motorex. to olje tudi priporoča ducati za svoje stroje in je baje primerno za dvovaljnike...ne vem...zdi se mi pa bedasto, da bi toliko preplačal neko olje. pa če je to dva tanka bencina na sezono...to olje vlivam že tri redne servise in ne opazim kakšnih težav. zanimivo je pa to, da mi je isti serviser, ko sem ga spraševal katero olje bi bilo alternativa motorexu, povedal, da ravno omenjeni castrol naj ne bi bil ok. mislim, da je omenjal slabe izkušnje nekaterih uporabnikov v dvovaljnih mašinah. ne vem...do nadaljnega bom uporabljal ta shell...

Priznam, da ga sam še nisem uporabljal pri tem motorju, ker je še v garanciji, da neb kaj zakompliciral, če bi prišlo do kake reklamacije, pa tudi, če nebi bilo vzrok olje...........po specifikacijah bi moral biti boljši kot Motorex, sem ga pa prej uporabljal pri vrstnem trocilindrasu, dvocilindrasu in V4, seveda različne specifikacije, pa je bilo pri vseh vse OK, sedaj ga pa sin uporablja tudi pri svojem Ducatiju L zasnove 821 in je zaenkrat vse OK,............... lahko, da ljudje niso vlivali prave specifikacije v svoje motorje, kakorkoli  se popoloma strinjam s tabo glede cene in alternativ, ..........€ nam ne padajo z neba potrebno jih je zaslužit..... in če se najde ustrezen ekvivalent po bolj ugodni ceni je za uporabit  :) 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 12 urami, Luka66 pravi:

Priznam, da ga sam še nisem uporabljal pri tem motorju, ker je še v garanciji, da neb kaj zakompliciral, če bi prišlo do kake reklamacije, pa tudi, če nebi bilo vzrok olje...........po specifikacijah bi moral biti boljši kot Motorex, sem ga pa prej uporabljal pri vrstnem trocilindrasu, dvocilindrasu in V4, seveda različne specifikacije, pa je bilo pri vseh vse OK, sedaj ga pa sin uporablja tudi pri svojem Ducatiju L zasnove 821 in je zaenkrat vse OK,............... lahko, da ljudje niso vlivali prave specifikacije v svoje motorje, kakorkoli  se popoloma strinjam s tabo glede cene in alternativ, ..........€ nam ne padajo z neba potrebno jih je zaslužit..... in če se najde ustrezen ekvivalent po bolj ugodni ceni je za uporabit  :) 

kje pa lahko zaje...., recimo pri tem castrolu z napačnimi specifikacijami? ko gledam na netu, ustreza specifikacijam  API SL, JASO MA2  , motorex recimo ustreza JASO MA T903:2006, API SM/SL/SJ/SH/SG specifikacijam. ali obstaja na trgu to olje še v drugih "izvedbah", z drugačnimi specifikacijami? in bi potem v nevednosti kupci kupovali in vlivali olja z "napačnimi" ali neustreznimi specifikacijami? ker sam sem do sedaj v japonce vedno vlival motul 5100, včasih 10-40 vcasih 15-50, zdaj v ktma pa shell, ki uradno ustreza API SN, JASO MA2, Ducati specifikacijam!? ktm pa uradno "zahteva" t903 specifikacijo, ki jo edini motorex izpolnjuje?! malo sem zmeden...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Največji problem naj bi bila super nova olja v kombinaciji s starim motorjem (20let in več).

Zasledil sem, da naj bi bla olja kriva za večino strojelomov pri starih bmwjih.

Kriva naj bi bila odsotnost ali premajhen odstotek ZDDP aditiva proti obrabi v mineralnih oljih. Najbolj naj bi vplivala na odmični v ventilih.

30hn7tz.jpg.8f607978ef703675dd22f96daf000739.jpg

Drugače se držim starega pravila; Tisti ki maže, se vozi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

a je to mast ali je to voda dodana v olje zaradi hlajenja?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 14 urami, siks pravi:

kje pa lahko zaje...., recimo pri tem castrolu z napačnimi specifikacijami? ko gledam na netu, ustreza specifikacijam  API SL, JASO MA2  , motorex recimo ustreza JASO MA T903:2006, API SM/SL/SJ/SH/SG specifikacijam. ali obstaja na trgu to olje še v drugih "izvedbah", z drugačnimi specifikacijami? in bi potem v nevednosti kupci kupovali in vlivali olja z "napačnimi" ali neustreznimi specifikacijami? ker sam sem do sedaj v japonce vedno vlival motul 5100, včasih 10-40 vcasih 15-50, zdaj v ktma pa shell, ki uradno ustreza API SN, JASO MA2, Ducati specifikacijam!? ktm pa uradno "zahteva" t903 specifikacijo, ki jo edini motorex izpolnjuje?! malo sem zmeden...

Osnovna pojasnila preberi-te tule, sem pa poenostavil zadevo za širše množice  :)

http://vsebovredu.triglav.si/na-poti/katero-motorno-olje-je-pravo-za-vas-avto 

Bolj podrobna razlaga še sledi.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 50 minutami, Luka66 pravi:

Bolj podrobna razlaga še sledi.

me veseli ;) ......čakam.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne vem če sem moje mnenje že napisal, torej, za ne nove motorje, ki.imajo že kakšno desetletje.

Izkušnja izhaja iz avta za katerega je bila predpisana Selenia ki je draga za popi.. Kasne sem videl enak standard napisan na flaši od shella, pa sem začel shella uporabljat, 100 000km kasneje sem začel kar wolf točit notri innpo 100 000km na wolfu jisem videl nobene razlike.

Pri moji prvi kawi sem imel motul, pol ke prišla varjanta M2 al neki takega pa se mi je zdelo da začenja sklopka spodrsavat, sem poskusil ob nsslednji menjavi 10w40 wolfa, pa štima.

ToreTorej mij zaključek, tisto kar je bilo pred 10-15leti dobro olje, take standarde ima sedaj ta ugodno olje z enako viskoznostjo. 

Lahko da se kdo z mojimi zakljički ne strinja ampak glede na to da menjam olje 1 letno tudi če je motor naredil le 2000km, se mi zdije frišnost olja bolj pomembna kot idealni dodatki ki stojijo 2 leti v mašini.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja vsekakor, v olju se aditivi sčasoma izrabijo in menjava pri motorju je načeloma PRED zimsko sezono, da se v olju v katerem so izrabljeni aditivi in nečistoče ne tvorijo škodljive spojine, ki najedajo materiale.

Glede drsenja sklopke pa sledeče, JASO standard (M, M1, M2) opredeljuje aditive za sklopko (standard M pokriva najširšo uporabo) in posledično tudi njeno delovanje, v primeru, da ni bilo natočeno olje s pravimi aditivi za sklopko, ta potem drsi. Ljudje mogoče preveč enostavno ali laično razmišljajo, da je pomemben proizvajalec olje (znan proizvajalce dobro olje, zelo poznana je moto pogovorna teza ravno o Motul olju, da je to odlično pa neglede kakšno sestavo ima.......) in le viskoznost motornega olja (viskoznost pove le za kako temperaturno območje delovanja je namenjeno motorno olje) , pomembni so aditvi, ki opredeljujejo specifike in posledično namembnost olja. Podrobnejša pojasnila v prilog Maziva.

 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 leto pozneje...

da malo prebudim temo .. :)

kaj je po vase bolj primerno za starejsi 125 4t motor  s takimi navodili..? odlocam se med mineralnim in sinteticnim...

IMG_20190210_150141.thumb.jpg.ccc2b2eceb65c3afc9ca597bd59fd28f.jpg

 

https://www.motomirci.si/e-trgovina/motorno-kolo/yamaha/125/sr-125/?good_detail=motorno-olje-exl-mineral-4t-10w-40-1-l-44a9ddf69ef72e219fbf55d5ccdb0420m&isCatalog

ali  

http://www.motornaolja.com/produkt/motul-5100-ester-4t-10w-40/

Popravljeno . Popravil Rogerg
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Fantje, uporabljajte Bardahl.

Končno ga imamo tudi pri nas. Se spomnim, ko sem kot mlad fantič šel s fotrom v Trst iskat eno dobro olje za dvotaktnega krosa, ker pri nas ni bilo nič. Že takrat so Italijani uprabljali le Bardahl za najbolj zmogljive motorje. Malo se je pozabilo nanj, ampak BMWejaši stavijo na Bardahl.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 urami, MatejR pravi:

Fantje, uporabljajte Bardahl.

Končno ga imamo tudi pri nas. Se spomnim, ko sem kot mlad fantič šel s fotrom v Trst iskat eno dobro olje za dvotaktnega krosa, ker pri nas ni bilo nič. Že takrat so Italijani uprabljali le Bardahl za najbolj zmogljive motorje. Malo se je pozabilo nanj, ampak BMWejaši stavijo na Bardahl.

Res je...men avtomatik ni zaribal z njim kot kasneje apn z castrol tts:naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Hmm...koristen nasvet?

Celo zivljenje me jezilo olje po tleh ali neroda polil bencin itd....pred dnevi spet...in po bencinu sem takoj posipal pesek za muce in ker bil blizu se nekaj dni star flek olja se po njem....in fajn poribal z roko....no danes trdo pometel in glej hudica nic ni videt svinjsko vec....

P.s

Lidlov pesek manj drobnega apnenca....men zdelo boljse in uporabu mecatorjevega....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!