Jump to content

Verige, prenosi in spreji za verige


Recommended Posts

Sprednji veriznik ma po mojem mnenju prevec lufta - kolk je normalno? A to pomeni da je treba menjat lezaj? Razdret pol masine? :o

Link to comment
Share on other sites

IMHO: če bi imela gred zaradi uničenega ležaja takšno zračnost, bi zagotovo pobralo tudi semering, zaradi česar bi ob gredi iztekalo olje. Zračnost je najverjetneje med verižnikom in gredjo. Tudi pri Transalpu je zračnost prednjega verižnika na gredi precejšnja, vendar je to (vsaj pri Transah) povsem normalno.

Link to comment
Share on other sites

YZFgeorge

Uporabnik

Član od: petek, 09.11.2001 15:16

Objav: 845

Kraj: Maribor - okolica

Objavljeno: 31 mar 2003 20:57 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

mladen je napisal:

Sem dobil enega tipa iz Italije ki je menjal ze 4 TDMke. Tip jih full obvlada. Na netu ima predstavljene razne predelave; doma povisan vizir, zboljsane sprednje zavore, menjan zadnji amortizer.........

Pravi da se precej pozna na porabi ce montiras zadnji zobnik z enim zobom vec, tako ima pri 120km/h namesto 4500 obratov 4150. Baje naredi nalozen v dveh 23km/l (cca4,3l/100km).

Točno........kupimo si motorje, menjajmo zobnoke, jim vzamimo iskrivost in se vozimo kot upokojenci.......ampak hej.......prišparal sem 0,5l na 100km.

_________________

Accelerate 'till you see God ....then brake.

Nazaj na vrh

dave the wave

Član

Član od: ponedeljek, 03.06.2002 11:05

Objav: 428

Kraj: G.Radgona

Objavljeno: 31 mar 2003 21:42 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

YZFgeorge je napisal:

mladen je napisal:

Sem dobil enega tipa iz Italije ki je menjal ze 4 TDMke. Tip jih full obvlada. Na netu ima predstavljene razne predelave; doma povisan vizir, zboljsane sprednje zavore, menjan zadnji amortizer.........

Pravi da se precej pozna na porabi ce montiras zadnji zobnik z enim zobom vec, tako ima pri 120km/h namesto 4500 obratov 4150. Baje naredi nalozen v dveh 23km/l (cca4,3l/100km).

Točno........kupimo si motorje, menjajmo zobnoke, jim vzamimo iskrivost in se vozimo kot upokojenci.......ampak hej.......prišparal sem 0,5l na 100km.

Zakaj pa ne kar takoj na bicikle????

lp DTW

_________________

and i ride and ride

Nazaj na vrh

mladen

Novinec

Član od: nedelja, 09.06.2002 21:49

Objav: 26

Objavljeno: 31 mar 2003 22:01 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

Zato ker bicikli imajo na zadnjem kolesu različno velike zobnike in jim lahko ze s cisto majcenim premikom male rocicke odvzames iskrivost in postanes penzionist na biciklu.

Nazaj na vrh

Jason

Član

Član od: sobota, 14.07.2001 0:30

Objav: 309

Kraj: Kranj

Objavljeno: 31 mar 2003 22:03 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

YZFgeorge je napisal:

Točno........kupimo si motorje, menjajmo zobnoke, jim vzamimo iskrivost in se vozimo kot upokojenci.......ampak hej.......prišparal sem 0,5l na 100km.

Točno.........pokomentirajmo in spluvajmo vse, kar ni popolnoma v skladu z našo predstvao o motoristični sceni.

Kaj je narobe, če nekdo s tako preprosto predelavo (1 zob več) zmanjša porabo?

Če pa kdo hoče streetfightersko masko montirat, ali pa strehco odžagat, ali pa glasen auspuh gor dat, je pa takoj največja faca.

Nazaj na vrh

Roman

Uporabnik

Član od: nedelja, 11.11.2001 9:43

Objav: 734

Kraj: Kašarija

Objavljeno: 01 apr 2003 05:45 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

mladen je napisal:

Sem dobil enega tipa iz Italije ki je menjal ze 4 TDMke. Tip jih full obvlada. Na netu ima predstavljene razne predelave; doma povisan vizir, zboljsane sprednje zavore, menjan zadnji amortizer.........

Pravi da se precej pozna na porabi ce montiras zadnji zobnik z enim zobom vec, tako ima pri 120km/h namesto 4500 obratov 4150. Baje naredi nalozen v dveh 23km/l (cca4,3l/100km).

Tu gre za pomoto..., ker večji zadnji verižnik da krajše in ne daljše razmerje. Poleg tega mislim, da en zob na zadnjem verižniku ne da take razlike v obratih, kot je navedena, tako da mislim da gre za en zob večji sprednji verižnik.

P.S.

Kaj kdo počne s svojim motorjem, je njegova stvar.

Nazaj na vrh

Mačica

Vseved

Član od: ponedeljek, 03.09.2001 10:12

Objav: 2436

Kraj: Tahiti (beri: Ljubljana)

Objavljeno: 01 apr 2003 07:48 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

Hm, a to pomeni, da če daš en zob manjši verižnik, bi bil motor pol živahnejši? In v kakšnem smislu?

_________________

jsssssstttttttt tuuuuuuuuuuuuuuuut

ogrevane ročke in windstopper so zakon

Link to comment
Share on other sites

mladen

Novinec

Član od: nedelja, 09.06.2002 21:49

Objav: 26

Objavljeno: 01 apr 2003 10:31 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

Roman ima prav, sem slabo razumel ker je napisano v italijanscini, pa tudi razmisljal nisem nic, ker bi lahko postekal ... Gre se za prvi zobnik.

Nazaj na vrh

andrej

Član

Član od: torek, 22.05.2001 19:36

Objav: 187

Kraj: Novo mesto

Objavljeno: 01 apr 2003 18:19 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

Mačica je napisal:

Hm, a to pomeni, da če daš en zob manjši verižnik, bi bil motor pol živahnejši? In v kakšnem smislu?

Enako kot pri biciklu če prestaviš v nižjo prestavo. Z manjšim verižnikom spredaj se motor lažje in hitreje zavrti, vendar se mu zmanjša končna hitrost. V na US forumih precej experimentirajo s tem pri športnih motorjih.

Andrej

_________________

Rehab is for quitters.

Nazaj na vrh

Ice

Moderator

Član od: četrtek, 10.05.2001 11:19

Objav: 10126

Kraj: Graz

Objavljeno: 01 apr 2003 18:22 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

andrej je napisal:

Mačica je napisal:

Hm, a to pomeni, da če daš en zob manjši verižnik, bi bil motor pol živahnejši? In v kakšnem smislu?

Enako kot pri biciklu če prestaviš v nižjo prestavo. Z manjšim verižnikom spredaj se motor lažje in hitreje zavrti, vendar se mu zmanjša končna hitrost. V na US forumih precej experimentirajo s tem pri športnih motorjih.

Andrej

manjsi spredaj.....ce se ne motim,pomeni to podaljsanje prestavnega razmerja (dobi se pri top speed in ne pri poskocnosti motorja).

manjsi vzadaj je pa korektno po andrejevo; skrajsanje prestavnega razmerja.

_________________

This is not a democracy.Enter at own risk.

Don´t ever assume..... ´couse you´re making an ASS out of U and ME.

Nazaj na vrh

transalp

Uporabnik

Član od: sobota, 23.02.2002 19:23

Objav: 817

Kraj: Slovenia

Objavljeno: 01 apr 2003 19:59 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

Manjši verižnik spredaj oz. večji zadaj: boljši pospešek (večja poskočnost), "krajše prestave", višji obrati motorja za isto hitrost v isti prestavi, nižja končna hitrost (načeloma)

Manjši zadaj oz. večji spredaj: obraten učinek od zgoraj opisanega

Še o razmerjih: če vzamemo kot primer razmerje števila zob verižnikov spredaj/zadaj denimo 1:3 (pri Transalpu npr. 15/47, Aprilia Pegaso 16/47), pomeni en zob več spredaj približno enako kot trije manj zadaj in obratno - en manj spredaj je približno enako kot trije več zadaj. Pri tem upoštevam, da je število zob vsakega od verižnikov razmeroma veliko v primerjavi s spremembo - številom dodanih oz. odvzetih zob - kar pomeni, da se razmerje spreminja le malo.

Pomembno je torej le razmerje, to je količnik števila zob enega in drugega verižnika. Je pa ponavadi menjava prednjega verižnika ugodnejša. En zob razlike pri sprednjem verižniku se pri razmerju prenosa že pozna, največkrat pa zato še ni treba krajšati oz. podaljševati verige, kot je to pogosto v primeru menjave zadnjega verižnika.

_________________

I started out with nothing, and I still have most of it left.

Nazaj na vrh

Roman

Uporabnik

Član od: nedelja, 11.11.2001 9:43

Objav: 734

Kraj: Kašarija

Objavljeno: 02 apr 2003 00:04 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

Ice je napisal:

manjsi spredaj.....ce se ne motim,pomeni to podaljsanje prestavnega razmerja (dobi se pri top speed in ne pri poskocnosti motorja).

manjsi vzadaj je pa korektno po andrejevo; skrajsanje prestavnega razmerja.

Nazaj na vrh

yankee

Član

Član od: ponedeljek, 09.09.2002 17:36

Objav: 102

Kraj: Republika Kras

Objavljeno: 02 apr 2003 00:31 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

Na mojem ex TA letnik 96 sem zamenjal prvi zobnik z zobnikom ki je mel 16 zobov(original je 15)

Pri isti hitrosti se je vrtel motor z priblizno 500 obrati manj,kot z original zobnikom....precej se je poznalo na pospeskih motorja,ki so bili manjsi in pri porabi goriva tudi,ki je bila manjsa.Bilo pa je fajn ker ni motor tako tulil ko si prisel recimo na avtocesto...Za prehitevanje pa je bilo treba rabit brzino nizje in je blo....Stvar okusa in vprasanja zakaj rabis motor...

_________________

...nema zime za eskime...

Nazaj na vrh

Hanzi

Moderator

Član od: četrtek, 14.06.2001 6:30

Objav: 1692

Kraj: Stara travma Doddelek soba 13

Objavljeno: 02 apr 2003 06:36 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

Roman je napisal:

Ice je napisal:

manjsi spredaj.....ce se ne motim,pomeni to podaljsanje prestavnega razmerja (dobi se pri top speed in ne pri poskocnosti motorja).

manjsi vzadaj je pa korektno po andrejevo; skrajsanje prestavnega razmerja.

Aja ja Ice to pa nisem pričakoval od tebe. Nisi nikdar vozil kolesa na prestave pa si ogledal zobnike na njem

Transalp: Še dobro da imamo tebe

_________________

Sonce naj sveti vsak dan

Nazaj na vrh

Ice

Moderator

Član od: četrtek, 10.05.2001 11:19

Objav: 10126

Kraj: Graz

Objavljeno: 02 apr 2003 06:48 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

hmmmm....... veriznika z stevilo zobov spredaj x in vzadaj y,potrebna moc a; veriznika spredaj x-n,vzadaj y,potrebna moc za doseganje istih pospeskov a*m...... ne vem no..... ce porabi motor za doseganje neke hitrosti doloceno stevilo KW in se zmanjsa poganjalni (sprednji) veriznik,se potem stevilo obratov pri enaki hitrosti zvisa ali zniza?

_________________

This is not a democracy.Enter at own risk.

Don´t ever assume..... ´couse you´re making an ASS out of U and ME.

Nazaj na vrh

elbarto

Član

Član od: sreda, 04.07.2001 16:12

Objav: 435

Kraj: Maribor

Objavljeno: 02 apr 2003 06:54 Zadeva:

--------------------------------------------------------------------------------

Ajojoj....Ice, nebi ti to prestavil v verige in prenosi...PACKATE MI PO MOJI TEMI!!!!!

Za vse nevedne, ki vas je veliko, tu je en ql programček, http://home.t-online.de/home/sven.schmidt....te/geardata.htm dolpotegnite, zakrublajte pa spreminjajte, zraven tuhtajte in si tudi kaj zapomnite.

Če ne veste, katere podatke vnesti, tu je ena mala "baza" prestavnih razmerij. http://home.t-online.de/home/sven.schmidt....texte/daten.htm

Če vašega motorčka ni noter, pač zbrskajte podatek, vstavite, pa pošljite podatke Svenu, ki jih bo gotovo vesel.

Še nekaj..če nimate instaliranega tiskalnika, zadeva ne bo delovala. Tak da si dajte vsaj generičnega gor, ali pa krnekega, ki ga v bistvu ne rabite, rabi ga software.

LP, El B.

Link to comment
Share on other sites

kaj pa vem kje sem spet bil (najbrz na marsu). :roll: v glavnem vsral sem ga kot ze dolgo ne. :oops:

tole je absotively in possolutely pravilno:

Manjši verižnik spredaj oz. večji zadaj: boljši pospešek (večja poskočnost), "krajše prestave", višji obrati motorja za isto hitrost v isti prestavi, nižja končna hitrost (načeloma)

Manjši zadaj oz. večji spredaj: obraten učinek od zgoraj opisanega

Še o razmerjih: če vzamemo kot primer razmerje števila zob verižnikov spredaj/zadaj denimo 1:3 (pri Transalpu npr. 15/47, Aprilia Pegaso 16/47), pomeni en zob več spredaj približno enako kot trije manj zadaj in obratno - en manj spredaj je približno enako kot trije več zadaj. Pri tem upoštevam, da je število zob vsakega od verižnikov razmeroma veliko v primerjavi s spremembo - številom dodanih oz. odvzetih zob - kar pomeni, da se razmerje spreminja le malo.

Pomembno je torej le razmerje, to je količnik števila zob enega in drugega verižnika. Je pa ponavadi menjava prednjega verižnika ugodnejša. En zob razlike pri sprednjem verižniku se pri razmerju prenosa že pozna, največkrat pa zato še ni treba krajšati oz. podaljševati verige, kot je to pogosto v primeru menjave zadnjega verižnika.

Link to comment
Share on other sites

Sm nabavil DID verigo+zobnike za R6 '99, pa pravi serviser, da ne štima oznaka. DID ima 530 ZVM, original ima pa oznako 548, kar pomeni, da je DID-ova veriga milimeter tanjša.

A ima kdo kej izkušenj z DID-ovimi verigami, jest sm slišal, da so dobre?

Če je kdo že menjal original z DID-om, pa kakšne izkušnje so, porkamadona, vedno neki narobe kupm :evil:

Link to comment
Share on other sites

Dal sem z 20% popustom 32,000 SIT, za original bi pa odštel okol 47,000. Pa bi tut kupil original, če ne bi vsi hvalili DID! Bomo vidl...

Majo jih tut za Kawlne, kokr sm vidu

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

V manualu mi pise da je verigo potrebno cistiti s "Kerosene". A kdo ve če je to mogoče petrolej? Sedaj čistim z nafto sam full smrdi. Mogoče bi bilo boljše s petrolejem.

Link to comment
Share on other sites

Za čišenje verige je najbolje uporabljati posebne spreje, ki so narejeni prav za ta namen. Zadnjič sem gledal po trgovinah in presenečeno ugotovil, da jih imajo kar precej na zalogi. Cena: približno toliko kot sprej za mazanje verige (beri 2.000,00 SIT).

Link to comment
Share on other sites

V manualu mi pise da je verigo potrebno cistiti s "Kerosene". A kdo ve če je to mogoče petrolej? Sedaj čistim z nafto sam full smrdi. Mogoče bi bilo boljše s petrolejem.

Tudi jaz že skozi čistim s petrolejem - obročki se ne poškodujejo, veriga pa spucana u nulo!

Link to comment
Share on other sites

mislim da kerozin in petrolej nista isto (nism zihr) drgač kolega puca ketno z bencinom in prav da je lih tko dobr spucana B) <_< :rolleyes: B)

Link to comment
Share on other sites

mislim da kerozin in petrolej nista isto (nism zihr) drgač kolega puca ketno z bencinom in prav da je lih tko dobr spucana B) <_< :rolleyes: B)

bencin očisti tudi mazivo, ki je v valjčki in poškoduje O-ringe ...

Link to comment
Share on other sites

Hja mogoče je pa še res!!! B)

Jest ketno spucam do potankosti in to z ogromno količino bencina na krpi pol pa drgnem k butl, nato pa jo našpricam k se posuši še voda z nje (po pranju celega motorja)!To naredim na približno 5000km sam se ne pozna kaka škoda na njej nej samo povem da jo mam zdej že 25.000km pa je ni blo treba še enkrat nategnit!! :P :D :D Sam mazanje pa po vsaki vožni sledi pa naj bo sam do merkatorja pa nazaj (no skor)!!! B) :)

Ciao,by Pero

Link to comment
Share on other sites

Sem cekiral na DID strani, kjer ravno tako pise da se verigo cisti "only in kerosene".

Dobil sem informacijo da je razlika med petrolejem in kerozinom ta, da ima kerozin dodano olje - je bolj masten. Najbližje kerozinu da je gorivo Zibro. Torej naj bi verigo cistil z gorivom Zibro? Kaj menite?

Link to comment
Share on other sites

Sem cekiral na DID strani, kjer ravno tako pise da se verigo cisti "only in kerosene".

Dobil sem informacijo da je razlika med petrolejem in kerozinom ta, da ima kerozin dodano olje - je bolj masten. Najbližje kerozinu da je gorivo Zibro. Torej naj bi verigo cistil z gorivom Zibro? Kaj menite?

si prebral tudi strani 1-9 mogoce?! ali samo postavil vprasanje,ker "sigurno se nobeden pred meboj ni imel tega vprasanja".

Link to comment
Share on other sites

potem ves,da lahko verigo cistis z raznimi samponi za ciscenje motorja,WD-40,nafto,petrolejem in podobnimi relativno mastimi zadevami.paziti moras samo na to,da maziva med O-(X,W,XW,Z in podobnimi) obrocki med clenki verige ne speres ven,zato tudi ne z wap-om preblizu verigi in motorju nasploh.in vedno po pranju namazati verigo in potem pocakati vsaj 30 min,da izpuhti razredcilo iz spreja z verige.s cim bos cistil je tvoja osebna preferenca glede denarja,vonja/smrada,estetike itd. ;) ne bi priporocal bencina ali podobnih agresivnih in "suhih" tekocin.

Link to comment
Share on other sites

Pol je tudi kurilno olje v redu :P ...

glede na to,da je kurilno olje v bistvu obarvan dizel....

Link to comment
Share on other sites

odvisno kako trd je copic in iz katerega materiala.prevec rinil ga ne bi med clenke.

Link to comment
Share on other sites

Sem cekiral na DID strani, kjer ravno tako pise da se verigo cisti "only in kerosene".

Dobil sem informacijo da je razlika med petrolejem in kerozinom ta, da ima kerozin dodano olje - je bolj masten. Najbližje kerozinu da je gorivo Zibro. Torej naj bi verigo cistil z gorivom Zibro? Kaj menite?

Slovar: kerosene=petrolej.

V service manual za motorje Briggs&Stratton (uporaba v kmetijstvu in gradbeništvu): z nastavitvijo uplinjača in zmanjšanjem kompresije motor deluje na kerosene namesto na bencin.

Kosilnice gotovo delujejo na petrolej.

Zibro je petrolej z manj nečistoč (da ne smrdi, ko ga kuriš v stanovanju).

Torej je navaden petrolej uporaben za čiščenje verige (na petrolu si ga natočiš za cca 150 SIT/liter). Petrolej topi hitreje kot nafta.

Link to comment
Share on other sites

Lep pozdrav.

Za mazanje in čiščenje verige si lahko ogledate spletno stran ducatisuite.com v kateri je lepo prikazano samo vzdrževanje verige. Sicer je stran posvečena vzdrževanju Ducati monstra ampak se mi zdi, da se tudi za ostale motorje najde kar precej zanimivih nasvetov.

Ižanc

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!