Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
kasti

Aprilia 1000 ETV Caponord

Recommended Posts

BONO
- pogon ZAKON, veliko navora, še posebej pa sklopka, tale zadeva ki sta jo Rotax&Ąprilia izmislila v zvezi s sklopko je noooora, gre pa za to, da ti sklopko popušča elektronika, ko bi ti moralo zadnje kolo spodnest zaradi navora, če preveč v nižjo prestavo zamenjaš.

Če sem prav informiran, pri 1000 cc Rotaxovem motorju sklopke ne popušča elektronika, ampak mehanizem, ki je povezan z vakumsko membrano. Komora v kateri je ta membrana je povezana z sesalno cevjo in ko voznik zapre plin, se v sesalni cevi ustvari podtlak, ki povzroči premik membrane, ta pa preko mehanizma popusti sklopko. Tak sistem ima model RSV Mille, verjetno je podobno tudi na Caponordu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saint
.... verjetno je podobno tudi na Caponordu.

Aha skor ista mašina v vseh Aprilinih 1000 ccm (Tuono, Futura, Falco...).

lp

Rudi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saint

Uh moja tema iz naftalina :D , :notworthy: V Sloveniji najbrž ni lastnika Caponorda letnik 2004 (ga tudi v Ameriko ne izvažajo več :( ), no pa me vseeno nekaj zanima, novi Caponord ima sprednjo masko predelano, tko da smerniki niso več zadolženi za zaščito rok pred vetrom, ampak ma zaščito skor identično kot BMW 1150. A kdo ve, če bi se kje dobilo podobne ščitnike za naknadno namestitev. Originali so taki, da moreš po moje menjat vse skupaj, tudi uteži.

lp

Rudi

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasti

Verjetno bo najboljše, da o tem povprašaš kar pri uvozniku za Aprilio: AC-Triglav Auto d.o.o., g.Dušan Gorišek:01/588 34 66. Fantje so prijazni in ti bodo sigurno dobro svetovali oz. pomagali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saint

Sem bil ravno včeraj pri njih, zadeva naročena, iz Italije pride najbrž enkrat po prvem maju. :yea2: Izgleda super, ni treba menjat uteži al kako drugače spreminjat motorja, pa še barvno bo upam da pasalo na mojega. V glavnem, ko dobijo, kupim.

lp

Rudi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saint

Par slik Caponordov različnih barv in oblik. Copyright foruma AF1.

Najprej rdeč Caponord, ameriška verzija, glavna razlika je v tački, ki je narejena zarad ene smešne ameriške finte v drugo smer .- premika se naprej-nazaj, ne gor-dol, posledica nekaj padcev, pa skor vsi si dajo vgradit evropske tačke.

lp

Rudi

post-4-1082749066.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saint

Rumen Caponord. Ponosni lastnik je tip iz Italije, tole je njegov tretji capo, prejčnja dva je uničil v nesrečah. :? :cry: Rumena barva ni serijska.

lp

Rudi

post-4-1082749183.jpg

Edited by rudib

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saint

Caponord Raid, "terenska" verzija Caponorda.

No ja, izgleda o.k.,max masa je skupaj z voznikom , tekočinami in prtljago pa kar 478 kg, višina sedeža pa 860 mm (4 cm več od navadnega).

lp

Rudi

post-4-1082750045.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saint

Spet par "zanimivosti" o Capotu.

V glavnem, na lastni koži sem izkusil, da ima Caponord vsaj eno napako, ki je značilna zanj, in se je pojavila pri večih motorjih. Tudi iz VB in USA poročajo, da jim dela isto. Namreč, gre za cinšpulo (Sagem Pencil Coil), glavne svečke zadnjega valja, ta cinšpula namreč s časom začne pešati, najprej začne agregat pri višjih obratih in v prostem teku delati nemirno, to se potem stopnjuje in na koncu crkne v mukah vse skupaj, do tukaj jaz na srečo nisem prišel. Že od začetka se začne svetiti EFI lučka, ki se s pešanjem cinšpule prižge za daljši čas, kasneje pa sveti do konca. Napako odkriješ tako, da računalnik od motorja daš v Test Mode, po 30 s delovanja motorja, se ti na displeju pojavi EFI 36, če je vse v redu bi moral na displeju kazati EFI 1.

Predvidevajo, da napaka nastane zato, ker se predmetna cinšpula nahaja direktno nad krivinama izpuha, glede tega sem malo skeptičen, je pa mogoče kaj na tem, glede na to, da je dosedaj crkovala samo ta cinšpula. Aja, če se predolgo voziš z njo, ti rada po poročanju ostalih crkne še cinšpula stranske zadnje svečke. Američani, ki so bolj paranoični predlagajo, da se cinšpulo zaščiti pred toploto, ostali pa se jim večinoma smejijo,... sam jo bom raje zaščitil. :afro1:

No in še servis. Tukaj se je Živec izkazal, zrihtal je cinšpulo in jo za male pare vgradil. Skupaj z delom, stane zadeva še zmeraj toliko, kot je Američane stal samo del, pri tem da Aprilia America na začetku tega dela sploh ni imela na zalogi in je en tip čakal 3 mesece. Pri nas je v tem primeru na srečo v pomoč še vedno Baroncelli in Dagri, če Avto Triglav dela nima na zalogi.

Capo sedaj spet prede kot prej, vibracije nad 140 km/h so izginile (to je bila najbrž tudi skrivnost, zakaj je pri višjih obratih bil nemiren in praktično nevozen). V glavnem, spet nabirat kilometre po starem. :notworthy:

lp

Rudi

p.s.

To naj bi bila zadeva, ki doleti samo Caponorde, pri Futuri, no pa tudi pri Falcotu, Tuonotu in Mille Apriliah o tem ne poročajo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pikec

Lastniki Capotov na pomoč:

Opazil sem, da ko zaženem motor mi nivo olja v posodi zraste preko maxa in dobesedno napolni posodo do vrha in tako tudi ostane. Če ga pustim čez noč da se ohladi, se nivo spusti spet na normalo.... Občutek imam, kot da bi nekaj oteževalo izhod olja iz posode. Ima kdo kakšno idejo?

Pregledal sem filter olja na posodi, pa teče skozi brez problema, prejšnji lastnik je na začetku meseca menjal filter olja in olje (vsaj tako pravi, po računih je res kupil....) filter olja pa je nek HF 152 kupljen pri Pilku... ne vem če je original.... dvomim...

Share this post


Link to post
Share on other sites
lightning

To če je filter original ali ne nima nobene veze ,važno da je filter pravi za ta tip motorja.Glede kvalitete Hilfofiltrov se ti pa ni treba nič bati,verjetno so še boljši kot original od Aprilie :kva2: Drugač glede olja in posode nisem čisto dobro razumel.Verjetno misliš na mašino.Če imaš v hladnem stanju olje nalito do vrha to ni dobro.V mirnem hladnem stanju naj bi bilo olja do polovice(se pravi na sredi med min in max).Vsaj za mojega piše tako ampak mislim da to velja tudi pri večini ostalih mopedov.lahko pa da sem čist v temo brcnu ker nevem točno o kateri posodi se to gre O:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pikec

Capo ima ločeno posodo za olje od mašine, nivo olja pa naj bi se preverjalo pri toplem motorju...

Res si v temo brcno :OK:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saint

Še moje ugotovitve: Med nivojem olja v cevki in dejansko količino olja ni NIKAKRŠNE povezave ! :? Praviloma naj bi bila količina olja v cevki pravilno pokazana pri ogretemu motorju in praviloma naj bi takrat bila na polovici med min in max. Pa še kaj. :lol1: :lol1: :lol1: :lol1:

To je samo praviloma, se mi je že velikokrat zgodilo, da sem imel količino olja pod min (v bistvu ga kdaj v cevki sploh ni bilo) in to pri ogretem motorju :hmm: , čez 40 km vožnje pa je čudežno spet kazalo polovico olja.

V glavnem če imaš v najboljšem dnevu količino olja nekje na sredini in če ti motor po občutku ne žre olja (praviloma ga Capo ne sme žreti, no vsaj meni ga ne), potem pusti vse pri miru. Mi je serviser obvezno naročil, da Capota nikoli ne smeš imeti z oljem do max, saj v bistvu nikoli ne veš, koliko ima dejansko olja in se velikokrat v tem primeru lahko naredi, da ga ima še več, kot maksimum, v tem primeru pa se naredi huda štala.

lp

Rudi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saint

Aja, ap še to da ne pozabim, če bi meni cevka kazala do max bi šel sigurno do serviserja, in to takoj pa čeprav je huda verjetnost da ni nič, no lahko bi pa bilo kaj s črpalko, v glavnem raje poglej kot pa da je prepozno, na besedo verjemi da so Apriliini deli SVINJSKO dragi, tudi zunaj :kva2: !

lp

Rudi

Share this post


Link to post
Share on other sites
pikec

Sem se malo pozanimal v tujini (forumi), pa pravijo da je to normalen pojav da niha nivo olja v cevki, edini pravi pokazatelj pa da je še vedno dobro ogret motor (nekaj km vožnje) in kontrola po treh ali štirih minutah na stojalu. Izgleda, da je značilnost sistemov na "suhi karter" da ob užigu vrže večino olja iz motorja ven v posodo, čez čas (mirovanje) pa ga počasi pobere nazaj noter... Zdaj sem pa že res zbegan... :hmm:

Sem preveril odtok airboxa in priteklo je ven za čajno žlico olja... zame je to definitiven pokazatelj, da je v motorju preeeeveč olja... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
batzajla

dons je test v delovi prilogi 'na kolesih' in so zlo pohvalili razmerje cena/vrednost :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saint

Že dolgo časa niso katerega motorja tko hvalili, in to čisto uprevičeno. :yea2: Edino kar me je zmotilo v testu je ugotovitev, da nima po višini nastavljive šipe in da je zato motor bolj glasen... sanja svinja o koruzi :lol1: :lol1: :lol1: Problem pri Capotu je bolj kompleksen. Dejansko je Capo ditajniran v vetrovniku, samo kaj, ko je bil preizkusni človek povprečni Italijan 170 - 175 cm, ne pa 190 cm Slovan. :hmm:

Ne pomaga nič, tudi z Givi najvišjo šipo je isti k..., imam občutek da je še glasneje :? No, samo ni tko zelo moteče, do 130 km/h se da preživet, naprej se pa za šipo skriješ ter poslušaš V2 kako mirno prede. :OK:

lp

Rudi

Share this post


Link to post
Share on other sites
pikec

K sreči me je mama naredila po moto-JUS standardih (175cm) in z lahkoto najdem plac na vsakem motorju.... za tiste malce višje rasti pa bi morda bilo zanimivo http://www.caporider.com/PhatLip.shtml ... pa sploh ne zgleda slabo...

Edited by pikec

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saint

Točno to je to, originalni Laminar Lip :OK: :OK:

Me ima da bi ga kupil, sam potem me pa vedno premaga šparovnost - je bil oči v Lesni Litija zaposlen, ki je en največjih proizvajalcev pleksija daleč naokrog, no pa sanjam, da bi si ga sam naredil, pa še nič od tega. :cry: Aja, tale lip paše na originalni vetrobran Capota do letnika 2004, letošnji pa je drugačen, Givijev vetrobran in nov vetrobran pa :? no po moje bi na Givijevega šlo, nov je pa preozek.

lp

Rudi

Edited by rudib

Share this post


Link to post
Share on other sites
pikec

Rudi, dej potrudi se, pa naredi si enega, da vidimo kako funkcionira.... kljub moji "normalni" rasti ustvarja original vetrobransko steklo turbolenco glih pri moji glavi (pri normalni vzravnani drži pri 120 km/h) in predvsem za sopotnika ni prijetno... Vsekakor bi bilo zanimivo premaknit zračni tok kakih 10 cm višje....

Kolko pa pride Laminar Lip?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saint

Zadeva stane približno 75 $ pa še okoli 30 $ poštnine pa še davek in carina.. Niti ni tako poceni. Bom res probalkako home made varianto, pa pol sliko gor dam.

lp

Rudi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!