Jump to content

Enduro Off road - osnove vožnje v teoriji in praksi


Strominator

Recommended Posts

pred 16 urami, jskrablin pravi:

Odvisno od zahtevnosti ovinka. Načeloma pa je skoz zaprte zavoje lažje uporabiti MX tehniko (težo na sprednjo kolo, nogo stegnit naprej in oversteerat v zavoj), pa še zabavno je :D Pa spet, odvisno od motorja. Na kaki težji kravi ni lih MX tehnike za uporabljat... na hard enduro stroju pa komot.

Ja, to sigurno. Skozi zaprte naprej, pa notranjo taco naprej stegnt. Jest sem si tako pomagal na GsA vozit v Teth.

pred 6 urami, solorider pravi:

tudi to so te narobe učili! :fredyjecar:

Mene je tako učil Nemški dirkač Dakarja. Zaenkrat se obnese. Mi boš naslednji nasvet in per počastil ti?

pred 6 urami, stuhec pravi:

Whiskey:   kolko lamel si pa potem uničil ?

Več lamel tvori del sklopke. Imel sem enkrat smolo, ko sem v Namibiji vozil okoli 40 km po mehkem pesku in se obenem igral z gasom & sklopko. Rezultat so ble zlizane lamele. Z mal bolj zategneno zajlo sem potem prevozil še 700 km povprečnih makadamov.

pred 3 urami, BRANE pravi:

notranjo stopalko obremeniš, ko hočeš slajdat čez ovinek.

mislim, da se ne motim..

Nisem dirkač. Daleč od tega. Po duši in sicer popotnik. Mi pa obremenitev notranje stopalke in občasno motocross tehnika dobro služi pri premagovanju terena katerega se lotim in zmorem.

Link to comment
Share on other sites

pred 2 urami, Whiskey pravi:

Več lamel tvori del sklopke. Imel sem enkrat smolo, ko sem v Namibiji vozil okoli 40 km po mehkem pesku in se obenem igral z gasom & sklopko. Rezultat so ble zlizane lamele. Z mal bolj zategneno zajlo sem potem prevozil še 700 km povprečnih makadamov.

Za mehek pesek je recept - težo čimbolj nazaj, kr fino privit gas, vozit stoje, motor pa se upravlja s telesom (nagib, pritisk na stopalke). Če obremeniš sprednje kolo, se to 'potopi', pol pa zna hitro slediti bolj ali manj grd padec, pri teži na zadnjem kolesu pa z obračanjem balance ne narediš kaj dosti. Je kr zabavno vozit na tak način, ker nimaš neke resne kontrole nad motorjem, zgolj usmerjaš ga približno v želeno smer, ostalo pa 'naredi sam'.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

pred 2 urami, jskrablin pravi:

Za mehek pesek je recept - težo čimbolj nazaj, kr fino privit gas, vozit stoje, motor pa se upravlja s telesom (nagib, pritisk na stopalke). Če obremeniš sprednje kolo, se to 'potopi', pol pa zna hitro slediti bolj ali manj grd padec, pri teži na zadnjem kolesu pa z obračanjem balance ne narediš kaj dosti. Je kr zabavno vozit na tak način, ker nimaš neke resne kontrole nad motorjem, zgolj usmerjaš ga približno v želeno smer, ostalo pa 'naredi sam'.

Greš v desni ovinek in si nagnjen v desno a ni logično, da obremenjuješ levo stopalko in ne desno, da se lahko še samo uležeš na tla. Isto v levi obremenjuješ desno stopalko in je kontra kot na asfaltu. Tale tvoj dakarđija te je res fino učil. Mene je tudi majster učil in se piše Miran Stanovnik. Se pa čudim, da ni tukaj endurašev, da bi to potrdili....

Link to comment
Share on other sites

pred 3 minutami, jskrablin pravi:

Pomoje si ti nekaj narobe citiral :hmm:

ja, več citatov je bilo 

pred 1 minuto, solorider pravi:

ja, več citatov je bilo 

Mene je tako učil Nemški dirkač Dakarja. Zaenkrat se obnese. Mi boš naslednji nasvet in per počastil ti?

 

Na tega sem citiral.

Link to comment
Share on other sites

@solorider - Brane govori o istem kot Jskrablin. Nisem sicer ekspert, ampak na mehurju čutim, da si nekaj zabrbljal.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ob 2. 5. 2016 at 22:12, BRANE pravi:

 

kdaj na hardenduri stat? ko je grdo, da ne stresa, na bremzanju pred ovinkom, navzdol, tudi navzgor. skratka ko so hitrosti velike, pri skokih.. 

Lahko to bremzanje pred ovinkom stoje, bolj podrobno?

 

Link to comment
Share on other sites

pred 3 urami, franc pravi:

Lahko to bremzanje pred ovinkom stoje, bolj podrobno?

 

Rit cimbolj nazaj in dol, roke podaljsas, v komolcih se vedno mal pokrcene, pa obe bremzi. 

Link to comment
Share on other sites

cilj teme je,  da pri bremzanju (pred ovinkom) preneseš težo čimbolj nazaj, da lahko bremzaš z prednjo in zadnjo hkrati, brez blokiranja.

mam prou?

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, BRANE said:

cilj teme je,  da pri bremzanju (pred ovinkom) preneseš težo čimbolj nazaj, da lahko bremzaš z prednjo in zadnjo hkrati, brez blokiranja.

mam prou?

Cilj prenosa teze nazaj pri zaviranju je predvsem razbremenitev rok. Na ta nacin velik del pojemka poberejo noge. S tem  dirkaci "pocivajo"/"sparajo"roke.

Na podoben nacin se "spara" roke pri pospesevanju, le da se v tem primeru telo/teza prenese proti krmilu. Na ta nacin gre sila pospeska manj v roke in vec v noge. Manj te motor "razteguje".

Pri zaviranju navzdol (strm klanec) pa itak zato, da ne pades na lubenico. :smoke:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

pred 9 urami, Nearrain pravi:

Cilj prenosa teze nazaj pri zaviranju je predvsem razbremenitev rok. Na ta nacin velik del pojemka poberejo noge. S tem  dirkaci "pocivajo"/"sparajo"roke

nisem prepričan, da je to pravi cilj..

Link to comment
Share on other sites

Evo tole je trenutno ena najbolj obetajočih tem na tem forumu. Upajmo, da se ne bo izrodila... Bi morda kdo vedel, kako se na enduro motorju obnašajo različne širine pneumatik? Zanima me predvsem uporaba različnih širin glede na podlago...

Link to comment
Share on other sites

hm, kar se tiče gum.. sam s širino nikoli nisem experimentiral. zadaj 130, spredaj nevemkolko že. tudi z gumami že dolgo nee. spredaj imam trenutno mitas, zelo podobna endurocompetition. zadaj pa že doolgo časa samo Michelin endurocomp. za hardenduro so po moje še najboljše, primerne za vse terene. no, kamenje jih hitro uniči. pa ni za asfalt.in čeprav je una sava zelozelo podobna zadnji mišlinki, mislim, da ni tako dobra. predvsem ji manjka bočna trdnost al kajže. motor se bolj "valja" po ovinkih. no, to pa spet odvisno od tlaka. vozim namreč z 0,5-0,7 zadaj, spredaj pa 0,7-1 bara. nisem ti odgovoril na vprašanje dimenzij, ma hardenduraši ne experimentiramo dosti s širino.

Link to comment
Share on other sites

pred 14 urami, hajoktejn pravi:

Rit cimbolj nazaj in dol, roke podaljsas, v komolcih se vedno mal pokrcene, pa obe bremzi. 

 

pred 12 urami, BRANE pravi:

cilj teme je,  da pri bremzanju (pred ovinkom) preneseš težo čimbolj nazaj, da lahko bremzaš z prednjo in zadnjo hkrati, brez blokiranja.

mam prou?

Jaz sem tako ali tako "softič" , samo tole meni ne rata. Ali sem prevelik/prešvoh/preštorast, mene "nese" naprej (pa "zahodim" zadnjo zavoro) pa še plina nekako nimam pod nadzorom (kakšen blag ovinek že še nekako, če pa je treba bolj zavirati, moram sedeti) . Verjetno bi rabil več vaje (volje) .

lp

Link to comment
Share on other sites

Ob 5/26/2016 at 7:30, BRANE pravi:

nisem prepričan, da je to pravi cilj..

Oboje je pravi cilj. Z obremenitvijo zadnjega dela dosežeš boljši stik zadnjega kolesa s tlemi in manj poskakovanja - boljši zavorni učinek na zadnjem kolesu. Obenem s praktično čepenjem nad zadnjim delom motorja več pospeška (oz pojemka), ki deluje na telo prestrežeš/kompenziraš z nogami in manj obremeniš roke. S tem maš manj problemov s t.i. arm pump oz 'zategovanjem rok.' To ima @Nearrain čisto prav.

 

Obstaja preprosta vaja za trenirat pravilen prenos teže - rabiš en kos ravnega makedama, pol pa se stoje (noge rahlo pokrčene, nikol poravnane v kolenih) drajsaš gor pa dol. Pri (rahlem) pospeševanju se moreš nagniti naprej toliko, da v celoti kompenziraš pospešek s prenosom teže naprej. Na 'zaviranju' oz ko spustiš gas, pa kontra - z nagibom nazaj kompenziraš pojemek samo s položajem telesa. Balanco držiš res narahlo - toliko, kolikor je potrebno za upravljanje ročke z gasom.

 

Ob 5/26/2016 at 9:43, franc pravi:

Jaz sem tako ali tako "softič" , samo tole meni ne rata. Ali sem prevelik/prešvoh/preštorast, mene "nese" naprej (pa "zahodim" zadnjo zavoro) pa še plina nekako nimam pod nadzorom (kakšen blag ovinek že še nekako, če pa je treba bolj zavirati, moram sedeti) . Verjetno bi rabil več vaje (volje) .

Isti problem je bil na začetku pri meni, pa še zdaj kdaj, ko sem utrujen. Manj obešanja na balanco je odgovor. Pa verjetno stojiš preveč vzravnano. Probaj tole - vsedeš se na motor in pol samo rit dvigneš s sedeža. Nič bolj vzravnan ne rabiš bit. Obenem še z nogami stisneš motor, da si lepo stabilen brez pretiranega obešanja na balanco. Takole te pol ne bo več mučila kontrola gasa. Pa en prst na sklopki da lahko prekineš pogon, če se kje zakvačkaš. Itak pa moreš nekje najti en kos prostora, 'narezat' not par ovinkov in pol to peglat in peglat. In peglat. Koordinacije vsega tega dogajanja ni lih trivialna in zahteva precej vaje sploh ko se enkrat hitrost iz polžje prestavi na malo hitrejšo.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...

kako se enduraši znajdete kaj na mokrem in spolzkem? 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

dober odgovor. ma sm vseeno mislu na mokro kamenje in blato.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

S kamenjem in blatom se osebno dobro razumem, se pa zato slabše z mokrimi in blatnimi koreninami in ne ravno pravokotno postavljenimi mokrimi debli, tudi štori, predvsem kadar so tovrstne ovire prekrite s kombinacijo trave listja in praproti... Nič ni bolj vznemirljivega, kot vožnja v neznano... hahahaa

Edited by SF
Link to comment
Share on other sites

pred 4 urami, BRANE pravi:

kako se enduraši znajdete kaj na mokrem in spolzkem? 

Gas pa prek, dokler gre. Pol pa poberem sebe in motor in ponovim... 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Ob 2. 5. 2016 ob 22:12, BRANE pravi:

Glede na to, da že kar nekaj let gulim hard enduro, me je prijela ena taka, mičkena inspiracija da kaj napišem glede offroad vožnje. v glavnem tehnika.

v zadnjih letih sem prišel do zaključka, da je trial osnova vsega, posebej hard endura. trial se vozi z enim prstom na sklopki, enim prstom na zavori in jasno, stoje. gas se drži kar konstantno, s sklopko in zavoro se regulira hitrost. torej vse skupaj: gas, sklopko, bremzo sprednjo in zadnjo. nekaj podobnega je tudi pri hardenduru, sicer ne tako izrazito kot na trialu.

Ko se vozi v res ekstremne klance, se na hardenduri sedi,če greš hitreje, se stoji. čimbolj se upirati z nogami na tačke, gas se dozira, ampak vse se dela s sklopko. ko hoče motor na zadnje kolo, sklopka, ko zakoplje- sklopka. je dosti bolj odzivna kot plin. navzdol po strmih jebah: stoje, rit do konca nazaj in komolce iztegnjene. Tako ne gre motor na nos, lahko se zavira z obemi kolesi, pa kaka skrita skala ne more kar tako zasukati krmila.  

vožnja v ovinek: pred ovinkom rit čisto nazaj, da kolo zadnje ne blokira pri zaviranju, v ovinku podret motor, voznik naj bo ravno, presedanje naprej skoraj na čep rezervoarja, notranja noga iztegnjena naprej, tudi zaradi težišča, čimveč teže na zunanjo tačko. iz ovinka ven čimbolj naprej, sede. razni poviški balance na hardenduri, moje mnenje je, da se z njimi zayebe celotno ciklistiko, pa motorja ne "čutiš" dovolj. 

kdaj na hardenduri stat? ko je grdo, da ne stresa, na bremzanju pred ovinkom, navzdol, tudi navzgor. skratka ko so hitrosti velike, pri skokih.. 

upam, da bo komu to prišlo prav, če so kake neumnosti not, se opravičujem.

ja, še to: vožnja v res hude klance: stvar je v zaletu, torej čimveč je potrebno narediti spodaj. v klanec se pol samo zapelješ.

Še enih 100 ur prakse.......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!