Skoči na vsebino

Honda CRF 1000L Africa Twin 2016 in CRF 1100L AT 2020


Priporočene objave

Objavljeno

Sej pravm Kmet, da je dost :) Sem saltal, da sem videl razliko, rain bi mel res sam v rain ja...drgac pa pac full skos :D 

Sej lih to, k eni tolk te konje skos mecejo naprej, pa podhranjeno pa ne vem kaj, pol jim pa blendas po ovinkih...Bolj znanje posameznika pride do izraza, kot moc motorja. tm na ravnini navijat do daske je brezveze. Sam enim tam jajca zrastejo.:D

Objavljeno

Jajca..res jajca..in presvoh pa premali tank za benz..

 

 

 

Bi jo mel..hrc barvo..tut dtc bi mi pasal..cez eno leto mogoce..

Objavljeno

A tvoja ima pa 64 kil? A ste vsi opazili, od Kmeta žena ima pa 64 kil? A se je mogoče čisto malo poredila? Zdej si pa zamočil, upam, da ne bere MS ja, sicer boš na suhem kakšen teden.:lol1:

  • Všeč mi je 3
Objavljeno
pred 15 minutami, Igi Pop pravi:

A tvoja ima pa 64 kil? A ste vsi opazili, od Kmeta žena ima pa 64 kil? A se je mogoče čisto malo poredila? Zdej si pa zamočil, upam, da ne bere MS ja, sicer boš na suhem kakšen teden.:lol1:

Sej ji bo razložu, de je v cifro vračunal vse od čelade, jakne, nahrbtnika,.. do tangic : )

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
8 hours ago, motolover said:

 

Koliko tehta centralno stojalo, da ne omenjam rollbarov, meglenk in ostale opreme? Samo centralc najbrž kakih 10kg. Potem teža AT ni več samo 240kg, ampak identična GS Adv. Najbrž tudi identična ostalim velikim endurom (GSA, KTM Super Adv, Super Tenere, Triumph,..). Da ne rečem, da ima v tanku manj goriva od vseh naštetih. Honda je to naredila odlično. Prodaja gol motor s samo 18,8l goriva v tanku in ga primerja z ostalimi težkaši, ki bodo z vso opremo na koncu še malo lažji od AT. 

A zdej ti gredo pa kile v nos, in ceno 14500 € si nekako...spregledal?

 

Mam filing, da sm po dolgem casu vidu res hudo in konkurencno Hondo. Ne vem kako bo v Sloveniji s ceno in vem de ji bo tezko zarad snobovskega trga. Zgleda odlicno.  

 

Kar se moci tice, vsi konji zivijo mal pred blokado, pa se vprasajmo, kolkrat motor zavrtimo do tam? Mojih 85kw gre na cesto ko sva na motorju oba, in je treba prehitet kak bus. Takrat edinkat si zelim vec moci. 

 

 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 8 urami, motolover pravi:

Koliko tehta centralno stojalo, da ne omenjam rollbarov, meglenk in ostale opreme? Samo centralc najbrž kakih 10kg. Potem teža AT ni več samo 240kg, ampak identična GS Adv. Najbrž tudi identična ostalim velikim endurom (GSA, KTM Super Adv, Super Tenere, Triumph,..). Da ne rečem, da ima v tanku manj goriva od vseh naštetih. Honda je to naredila odlično. Prodaja gol motor s samo 18,8l goriva v tanku in ga primerja z ostalimi težkaši, ki bodo z vso opremo na koncu še malo lažji od AT. 

Imam sina v cvetu pubertete in sem "silom prilike" profi za tolmačenje in šifriranje želja. Imam občutek, da si sam nase jezen, ker si se skeširal za GS-a in je zmanjkalo za novo AT. Zato tudi ne jemljem resno tvoje pojmovanje teže v stilu; centralc je težek skoraj kot gajba pive :) Pa saj je GS odličen moped in še moderen povrhu. Za AT bo pa itak še čas. In ko jo boš imel (vem, da jo boš) bo peresno lahka in 95 konj zelo strupenih ;) Čas vedno prinese svoje....

Objavljeno

te krave so vse pretežke....

  • Všeč mi je 3
Objavljeno
pred 1 minuto, BRANE pravi:

te krave so vse pretežke....

Če jo porivaš in nosiš ja, če se voziš ne :) In po makadamih slajda umirjeno in na dolgo. Hard pa sigurno ni.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
57 minutes ago, kp-kp said:

Imam sina v cvetu pubertete in sem "silom prilike" profi za tolmačenje in šifriranje želja. Imam občutek, da si sam nase jezen, ker si se skeširal za GS-a in je zmanjkalo za novo AT. Zato tudi ne jemljem resno tvoje pojmovanje teže v stilu; centralc je težek skoraj kot gajba pive :) Pa saj je GS odličen moped in še moderen povrhu. Za AT bo pa itak še čas. In ko jo boš imel (vem, da jo boš) bo peresno lahka in 95 konj zelo strupenih ;) Čas vedno prinese svoje....

Zakaj sem se odločil za GSa in ne AT? Ker ima kardan in tempomat, oboje bi rad imel na potovalnem motorju. V mesecu in pol sem naredil 4,5k km in presrečen sem, da se mi ni treba ukvarjati z verigo. Dveh podobnih motorjev ne potrebujem, v štalci sta dva, pred dvema mesecema jih je bilo pet.

Ko si boš nehal domišljati, da si profi za tolmačenje, bo obema lažje, tebi in sinu pubertetniku.

55 minutes ago, BRANE said:

te krave so vse pretežke....

Se čisto strinjam glede teža za vožnjo po terenu. Za po cesti so kar O.K. Za po terenu je lahko še 150kg preveč.

 

1 hour ago, Cartman said:

A zdej ti gredo pa kile v nos, in ceno 14500 € si nekako...spregledal?

 

Cena bi lahko bila nižja, glede napovedi pred prodajo, me pa tudi taka kot je ne bi motila, če bi motor nudil vse, kar si želim. 

Objavljeno (popravljeno)

Doma sta Vara in GSA. 

93hp oz se nekaj vec zaradi dveh skorpijonov pod sedezi na Vari proti 125 na GSA.

Takole "na papirju" je razlika precej velika. Priznam pa da v praksi Varica nic kaj dosti ne izostane za "dynamic modom" zato lahko iz 1. roke potrdim,  da je za 1000ccm dovolj 95hp. Z obema motorjema se je poezija vozit. GSA ima ce bi gledal motor kot brez opreme dejanske pluse npr v.:

širše krmilo

Lepsa drza na motorju, krmilo in nizje stopalke

Visje tezisce 

Nespremenjena lega motorja ob zaviranju

Kardan..

Na zacetku sem se moral navadit na precej grobo prestavljanje glede na navajenost iz Vare.

Se pa vsekakor strinjam tudi, da od viska ne boli glava, sploh pa ce iz ss motorja presedlas na enduro :) 

Pa tole o teh kilah je res malo brezveze diskotirat. Motolover ma cisto prav. Me zanima koliko je med nami takih ala Zvone Šeruga ki se po svetu prevaza z GSA in zelo veliko tudi offroad. Ce bi se sam vozil veliko offroad bi zelo verjetno izbral lazji in manj mocen motor. Ce pa bi imel denarja toliko,da bi mi bilo cisto vseeno za motor ne glede na vrednost potem pa itak ni vec vprasanje.. 

Za motivacijo (slika) :)

 

QuickMemo+_2015-12-14-21-46-40-1.png

Popravljeno . Popravil gradbenik
Objavljeno
3 hours ago, Kmet2 said:

A se ti je na 1050 zdel da ima premal hp ,pa si ga vozil kakor se spomnim v programu Rain.......?

:lol1:ta je dobra.....podhranjena pravš ......94hp na 1050 je povsem dovolj za prtljago mene 110kg,ženo 64kg in vsa oprema ,pa še vedno tako lepo pihnem mim tistega tvojega prožnega uber ales motorja z 125hp .......

Pa sej bi ti še kaj povedal o GS-ih ,namreč sem kar nekaj prevozil LC ,zračno hlajenega sem si pa lastil ,sam ni prava tema .

Skratka kdo meni da je 94 oz 98hp podhranjeno za na cesto ni ravno nek poznavalec mehanike.....me zanima če se ti sanja koliko hp spraviš na cesto  ko se pelješ s svojim s1000rr  .......tvojih 194hp je samo v prometni in nikjer drugje ,niti slučajno pa jih ni med vožnjo na zadnji pnevmatiki ...........res smešno ko mi nekdo reče da je 100hp podhranjeno ,potem pa te iste scat vodiš z F650GS :OK:

GSa lahko voziš s 94 konji v srednjem območju vrtljajev, AT moraš za to goniti do konca. Razloži mi kaj o mehaniki, kot jo razumeš ti, so me sama ušesa!

Torej si me izzval na dirko, če sem prav razumel? S F650GS ali z otovorjenim KTMom 1050 in ubogo nič krivo ženo zadaj? Koliko staviš, ko si tako prepričan vase?

Objavljeno
pred 9 urami, motolover pravi:
pred 5 minutami, motolover pravi:

Torej si me izzval na dirko, če sem prav razumel? S F650GS ali z otovorjenim KTMom 1050 in ubogo nič krivo ženo zadaj? Koliko staviš, ko si tako prepričan vase?

V dveh sezonah jih ima RR 33k in vse dela tako kot je treba. Prejšnjega sem prodal pri 22k in je isto delal brez kakršnihkoli težav. Rad uživam v življenju in rad menjam motorje, oziroma jih imam več, zato se km razporedijo.

 Samo centralc najbrž kakih 10kg. Da ne rečem, da ima v tanku manj goriva od vseh naštetih. Honda je to naredila odlično. Prodaja gol motor s samo 18,8l goriva v tanku in ga primerja z ostalimi težkaši, ki bodo z vso opremo na koncu še malo lažji od AT. 

moj boni je v 4 sezonah naredil dobrih 50tkm pri veliko nižji povprečni hitrosti kot pri vas divjakih ,ena ketna brez zobnikov  , ploščice spredaj in zadaj ter eno prednjo žarnico ...ti si v tem času prodal vsaj 2 mopeda ..ok 3..

ti si imel kakšno netmontirano centralno stojalo sploh kdaj v roki ?? aja če še ne veš sem jaz diplomiral iz centralca pa magisterij in doktorat sem opravil iz tega , marin pa je naredil mentorski izpit in licenco za brokerja obenem . tako da ne lapaj da alu centralci vagajo več kot dva old skul železna ... 

pri povprečni porabi 4.2l/100km je 18.8l tank dovolj za 440km range - koliko tvojih motorjev dosega to?

stave so za otročaje ..in ker sem tak kot sem grem stavit za eno pločevinko laškega da boš imel s polno otovorjenim bmw spdp gs 1200 gsa adv esp abs esc kar nekaj dela z mano ko se bom peljal na paka 57 12.02.2016 - upam da po snegu .. suzuki gn400 , 27 konjev ko je bil nov l.1981 ... sej bi šel s štirko l.1973 sam potem si pogorel pri prevozu klafter .. 

pred 9 urami, siks pravi:

sej pravim...pogrešam "middle tenere" z mt09 agregatom in ceno nekje pri tracerju...:-)

sem že zdavnaj napisal podatke za idealni potovalni enduro :

tank 18.8 l , mokra teža v adv izvedenki 188kg , 88 konjev , 88nm navora , cena 8888e

pred 6 urami, motolover pravi:

ker so pri ASu fajn in dekleta in se zelo trudijo.

 

bejbe so full u redu .. mogoče veš koliko jih ima izpit za motor ?

pred 4 urami, DinDiin pravi:

Jurja z 95 konji pa res ni podhranjen za moje pojme....Mogoce raketarjem, povprecnemu motoristu sigurno ne. Stajerc pa ze kar obsoja, da je zadeva skret, pa reklama mu gre na jetra, pa se vozil je ni.....:lol1:

mogoče ima navor malce majhen pri previsokih obratih - 98nm pri 6000 , 95 konjev pri 7500 .. za moje osebno mnenje bi morala imeti navor pri max max 4400 ..ja sj vem - iluzija ...

kislo grozdje ?   ....   pa velik vprašaj če jo bo sploh kdaj peljal ..jo bom prej jaz - zanalašč :jezik:

  • Všeč mi je 1
Objavljeno
21 minutes ago, motolover said:

 

Torej si me izzval na dirko, če sem prav razumel? S F650GS ali z otovorjenim KTMom 1050 in ubogo nič krivo ženo zadaj? Koliko staviš, ko si tako prepričan vase?

TIME OUT in  spustmo obrate na minimum. Kdo koga izziva ?!                                                                                      Za dirko s Kmetom boš moral pa počakat,sem jaz prvi v vrsti...                                                                                      takoj ko bo dal gor prikolico!

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
7 minutes ago, thumper said:

pri povprečni porabi 4.2l/100km je 18.8l tank dovolj za 440km range - koliko tvojih motorjev dosega to?

bejbe so full u redu .. mogoče veš koliko jih ima izpit za motor ?

stave so za otročaje ..in ker sem tak kot sem grem stavit za eno pločevinko laškega da boš imel s polno otovorjenim bmw spdp gs 1200 gsa adv esp abs esc kar nekaj dela z mano ko se bom peljal na paka 57 12.02.2016 - upam da po snegu .. suzuki gn400 , 27 konjev ko je bil nov l.1981 ... sej bi šel s štirko l.1973 sam potem si pogorel pri prevozu klafter .. 

Povprečna poraba pri GSu je 5,4 po 4.500km. Če se pelješ "easy landstrasse style" med 80 in 120, potem pride na 4,6. V glavnem porabo povečajo hitrejše vožnje po AC. pokazana trenutna poraba po računalniku: pri 130 do 140km/h cca 6,5l, pri 180 cca 10l. Temperature so bile -3, to tudi vpliva na večjo porabo. 

Po ta novem ga ima Urša.

Tja s kravco sploh ne pridem, tudi če bi hotel. Takrat bom itak raje po AC frezal v tople kraje.

 

Objavljeno
pred 29 minutami, motolover pravi:

Povprečna poraba pri GSu je 5,4 po 4.500km. Če se pelješ "easy landstrasse style" med 80 in 120, potem pride na 4,6. V glavnem porabo povečajo hitrejše vožnje po AC. pokazana trenutna poraba po računalniku: pri 130 do 140km/h cca 6,5l, pri 180 cca 10l. Temperature so bile -3, to tudi vpliva na večjo porabo. 

Po ta novem ga ima Urša.

Tja s kravco sploh ne pridem, tudi če bi hotel. Takrat bom itak raje po AC frezal v tople kraje.

 

torej 20l tank ne zadostuje za 400 km oz tu nekje če ga paziš na regionalki .. in verjetno bodo pri hondi ponudili adv verzijo z večjim tankom tako kot ga ima 1200 gsa - pa bo spet tu nekje ..

urša ga ma že drugo leto :P

sam to si pa lepo napisal :"Tja s kravco sploh ne pridem, tudi če bi hotel" .... pa saj tud gs-i prilezejo gor ..včasih ...z mal muke ..

ni pa lepo da kmetaubozgainvalida provociraš za po cesti pol se pa ustrašiš 7km makadama z mal snega ..ccc

sam pomoje ne cvikaš mene pa mojga oldija ampah nove AT ki bi priletela mimo ..:D

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

ojej, kok strani za prebrat :-) Še najmanj je pa afrika tle omenjana :-) Imel varaderota, imel gs1200, testiral ktm ADV, hondo crosstourer, yamaho supertenere-od vseh teh se edino ktm približa afriki, vse ostalo so cestne endure-torej cesta in kak ne preveč globok makadam-podlaga, kjer se 99% kupcev tudi vozi. Afriki je neposredna konkurenca samo kak gs800 ali ktm, glede na stroške vzdrževanja in kakovost izdelave pa mislim da je kar zmagovalka in tudi moja izbira. Za tiste ki jim je pretežka-obstajajo tudi lažje hardendure-priporočam EXC, pa še za tega vam iz lastnih izkušen povem, da ko 5ič dviguješ 107kg, je še kako pretežkih ;-)

Afrika bo prej ali slej :-)

Objavljeno

GSa lahko voziš s 94 konji v srednjem območju vrtljajev, AT moraš za to goniti do konca. Razloži mi kaj o mehaniki, kot jo razumeš ti, so me sama ušesa!

Torej si me izzval na dirko, če sem prav razumel? S F650GS ali z otovorjenim KTMom 1050 in ubogo nič krivo ženo zadaj? Koliko staviš, ko si tako prepričan vase

 

 

 

A si pogledal grafke,AT največjamoč se vrti v zgornjem območju vrtljajev to je res ,tam kjer je GS praktično mrtev in za to ni potrebno gonit do konca (rdeči vrtljaji ) in s temi konji bo AT z lahkoto konkurirala GS-u po asvaltu po terenu pa vsaj briljirala proti njemu !

Nikjer nisem izival osebno ,pisal sem metaforično ,ker sem velikokrat te 200hp mašinam blendal da se umaknejo po cestah Jadrana:sleep2: in to z omenjenimi motorji ,če si pa mislil kazat mišice po ravninah pa nisem pravi naslov za tebe .Sem pa seveda takoj za kakšno dirko :Psam žena mi je že zabrusila da nea gre :bum:........bom vprašal Mausa če bi hotel sedet zadaj na 1050 :)

Objavljeno

Se tole se priklopim potem pa zakljucim s temi primerjavami. GSA LC ima tank 30L zato je 600km dosega povsem realen z umirjeno voznjo, sem ze preizkusil zato ne lapam nekam v 3 dni. Navadni gs pa ima 20L! 

Kakorkoli, Afrika z abs in dtc tehta z gorivom vred 242kg + alu kufri in se kaksni dodatki kot so rollbari in kaksna dodatna oprema si na 250kg. GSA z gorivom 260kg se kufrcki in kej recimo 265 ali max 270. V tej primerjavi je sigurno "boljsi" Bmw, pa ce se 10 strani nasmeti-te(mo) temo.

Meni osebno sicer teh 20kg razlike ne predstavlja problema ker se vozim bolj malo offroad, na cesti pa so vsi ti motorji igrace za vozit v kolikor znas in si vsaj malo v fizicni kondiciji. Glede na to, da sem ze omenil da je doma se vedno ena honda in nimam pripomb cez ta motor (se vedno sem mnenja da je bila Vara za svoj cas top motor glede na ceno), pricakujem da tudi Afrika vsekakor ne bo razocarala! 

Komur bo motor vsec in ga bo lahko kupil, ga bo pac kupil. Ocitno bo Afrika se  vedno vsaj 3-4000 eur cenejsa od vam ljubih primerjav, Ktm Bmw oz. podobno (govorim o adv-jih), zato ima po mojem mnenju odlicno izhodisce za dobro prodajo. Saj konec koncev je pa tudi dober videz eden izmed odlocilnih kriterijev kupca, kar nova Afrika nedvomno premore!

Objavljeno

Mopeda še videli niste pa kar BLUZITE, a nimate nobenga druzga dela

  • Všeč mi je 3
Objavljeno (popravljeno)

Edina konkurenca Afriki je (bil) KTM 950/990 Adventure . Drugega ni. Pogojno morda 800 GS in Tiger 800.
Če bo Afika (v pimerjavi z KTM) lepše podajala moč, imela podobne vozne lastnosti, manj pokurla, bila manj zahtevna za vzdrževanje in bila kakovostna/zanesljiva na ravni Hond iz začetka 90ih (oz. stare Afrike) je zmagala.

Če hoče kdo lahek motor za po hosti naj si kupi 125 2T cros ali APN4/6. Ostalo je v bistvu vse nekoliko pretežko kolikor sem jaz probaval, zato nima veze 230 ali 235 kil. Sem pa z 265 kilskim cestnim motorjem prilezel na naš bližnji hrib, kamor se drugače pripeljejo razen planincev le krosuci in lada niva. Še enkrat pa najbrž ne bi šel, če bi bila pot vlažna bi tudi najbrž že na začetku obstal. Če bi se skeširal za motor 15.000 tudi dvomim, da bi hodil gor na izlet. Honda bi po mojem mnenju brez težav naredila Afriko s 150 konji in 195 kilami. Samo potem bi pa mogoče brali forume o servisiranju kot pri KTM in gledali slikce zlomljenih motorjev kot pri BMW.

Žrtve vsiljivega marketinga pa pejte prosim Germansko Sranje 1200 primerjat v temo od Honde VFR1200X Crosstourer ali Yamaha Super Tenere ali Multistrada, HD FatBoy... In tam pišite kako je lažji, boljši, hitrejši in oh in sploh.

Pa še to: Koliko od vas se je pri pecanju za babnco najprej pozanimalo za specifikacije glede njene teže, širine, višine, števila zob, št.čevljev ... ko ste tako obsedeni s številkami.
Lahko ima tudi več kil, če so te dobro razporejene (ritjoški) ane?

 

Popravljeno . Popravil Kölm
Objavljeno
pred 1 uro, cb1300 pravi:

ojej, kok strani za prebrat :-) Še najmanj je pa afrika tle omenjana :-) Imel varaderota, imel gs1200, testiral ktm ADV, hondo crosstourer, yamaho supertenere-od vseh teh se edino ktm približa afriki, vse ostalo so cestne endure-torej cesta in kak ne preveč globok makadam-podlaga, kjer se 99% kupcev tudi vozi. Afriki je neposredna konkurenca samo kak gs800 ali ktm, glede na stroške vzdrževanja in kakovost izdelave pa mislim da je kar zmagovalka in tudi moja izbira. Za tiste ki jim je pretežka-obstajajo tudi lažje hardendure-priporočam EXC, pa še za tega vam iz lastnih izkušen povem, da ko 5ič dviguješ 107kg, je še kako pretežkih ;-)

Afrika bo prej ali slej :-)

ma stari, od afrike boš več zvedu u temi ala domači ljubljenčki pa podobne:slap:

Objavljeno
pred 38 minutami, Kölm pravi:

Edina konkurenca Afriki je (bil) KTM 950/990 Adventure . Drugega ni. Pogojno morda 800 GS in Tiger 800.
Če bo Afika (v pimerjavi z KTM) lepše podajala moč, imela podobne vozne lastnosti, manj pokurla, bila manj zahtevna za vzdrževanje in bila kakovostna/zanesljiva na ravni Hond iz začetka 90ih (oz. stare Afrike) je zmagala.

Če hoče kdo lahek motor za po hosti naj si kupi 125 2T cros ali APN4/6. Ostalo je v bistvu vse nekoliko pretežko kolikor sem jaz probaval, zato nima veze 230 ali 235 kil. Sem pa z 265 kilskim cestnim motorjem prilezel na naš bližnji hrib, kamor se drugače pripeljejo razen planincev le krosuci in lada niva. Še enkrat pa najbrž ne bi šel, če bi bila pot vlažna bi tudi najbrž že na začetku obstal. Če bi se skeširal za motor 15.000 tudi dvomim, da bi hodil gor na izlet. Honda bi po mojem mnenju brez težav naredila Afriko s 150 konji in 195 kilami. Samo potem bi pa mogoče brali forume o servisiranju kot pri KTM in gledali slikce zlomljenih motorjev kot pri BMW.

Žrtve vsiljivega marketinga pa pejte prosim Germansko Sranje 1200 primerjat v temo od Honde VFR1200X Crosstourer ali Yamaha Super Tenere ali Multistrada, HD FatBoy... In tam pišite kako je lažji, boljši, hitrejši in oh in sploh.

Pa še to: Koliko od vas se je pri pecanju za babnco najprej pozanimalo za specifikacije glede njene teže, širine, višine, števila zob, št.čevljev ... ko ste tako obsedeni s številkami.
Lahko ima tudi več kil, če so te dobro razporejene (ritjoški) ane?

 

Mislim da je primerljiv 1050 ADV pa še lažji je in odpravljene vse napake ki jih podajaš za 950-990,razen  platišča so mimobrca za tak segment .  Cena obeh pa je tam tam s tem da ima AT več prednosti kot že omenjena platišča,nastavljive prednje vzmetenje  in slabosti kot 5l manjši rezervoar ,teža itd....to seveda špekuliram ,ker še nisem vozil AT ,a upam da pridem na vrsto :)

  • Všeč mi je 2

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!