Jump to content

KTM EXC 530 Six Days - obnova motocikla


IZTOK

Recommended Posts

Medtem ko čakam na še neke drobne rezervne dele, amortizer in nihajko sem se še malo dlje zakopal v motocikel. Sklenil sem preverit notranjost uplinjača, predvsem tesnila in čiščenje. Presenetljivo je bil precej čist in vsa tesnila so v odličnem stanju, vsi delčki na brojnem stanju. Je pa to bolj za urarski poklic. Čez noč so se deli namakali v čistilu za uplinjače in sedaj se vse sveti. Najhuje je bilo, ko sem pri sestavljanju iskal dve uri po tleh o-ring in podložko velikosti 2 mm. Na koncu sem jih našel v samem uplinjaču, ker sploh niso padli ven - na srečo ! TPS senzor tudi daje pravilne vrednosti. Tudi igla in glavna šoba sta še znotraj tovarniških toleranc in za čuda je bilo vse nastavljeno po tovarniških navodilih. In tako bo tudi ostalo.

Preveril sem tudi zaporni ventil za dotok goriva in nivo, pri katerem plovec zapre dotok.

Ko bo pa moped pripravljen na ponovni zagon pa je potrebno še nastavit razmerje zrak/gorivo za prosti tek in nivo vrtljajev v prostem teku, pa sinhronizirat pospeševalno črpalko z plinom.

 

DSC_0016.JPG

DSC_0017.JPG

Edited by IZTOK
Link to comment
Share on other sites

Še nekaj pojasnil pri demontaži uplinjača in preverjanju ter nastavitvah TPS. Ob demontaži uplinjača se TPS ne odstranjuje! Odklopi se konektor, ker drugače je potrebno ponovno nastavljat pozicijo. TPS se preveri z običajnim multimetrom. Na konektorju se spoji črna na črno in rdeča od multimetra na modro od TPS, vrednost dobrega TPS mora biti med 4-6 kOhm. Izmerjeno vrednost, v mojem primeru 5,58 kOhm pomnožimo z 0,17 in dobimo v mojem primeru 0,95 kOhm. Nato spustimo drsnik uplinjača čisto v zaprt položaj, do dna! Tokrat merimo dejansko vrednost v tej poziciji med črna/črna in rdeča na multimetru / rumena na konektorju. Vrednost mora biti enaka izračunani, v mojem primeru je znašala 0,94 kOhm kar je dovolj natančno. Če ni tam je potrebno TPS nastavit na pravo pozicijo!

Tole velja za TPS pri modelih z uplinjači!

Edited by IZTOK
Link to comment
Share on other sites

Super tema, spremljam! Me zadnji čase precej matra EXC kategorija odkar včasih zamenjam s kolegom, ki ima 2013' 450 :D

Koliko pa pride zadnji zobnik pri KTM? ready2race ima supersprox po 53€ če se prav spomnim reklame in jih nikjer nisem zasledil ceneje (verjetno spomladi tudi vzamem tega). Me zanima kako je stanje po motorju če imaš kaj slik... Ravno včeraj sem bral o 500kah s precejšno kilometrino: https://www.instagram.com/p/BapKoablQRb/?taken-by=aaronsteinmann1

 

Link to comment
Share on other sites

Zadnji zobniki so tam okrog 50€ naprej, sprednji pa mal čez 10.
Je pa ded pri Mirčiju rekel, da je čudno ampak so vsi KTMovi zobniki par evrov cenejši kot vse drugo :)
Aja, pa še neverjetna razlika v teži med alu in jeklenim, to šele vidiš, ko držiš obadva v roki.

Link to comment
Share on other sites

Zadnji ALU 42 EUR, zadnji v Power parts izvedbi pa 65 EUR, prednji pa 13 EUR. Verigo pa sem vzel drugje ker je pri KTM 140 euronov. Narocil sem DID 520 VT2 x-ring za 90 eur. 

Link to comment
Share on other sites

pred 21 urami, damijan_s pravi:

Zadnji zobniki so tam okrog 50€ naprej, sprednji pa mal čez 10.
Je pa ded pri Mirčiju rekel, da je čudno ampak so vsi KTMovi zobniki par evrov cenejši kot vse drugo :)
Aja, pa še neverjetna razlika v teži med alu in jeklenim, to šele vidiš, ko držiš obadva v roki.

Me snajpaš na skrivaj ha :D

IZTOK ko bo gotov bi lahko naredili skupaj kako terensko vožnjo...

Se ti ne inicializira gas tako kot meni na 690? (daš kontakt in gas do konca odpreš/zapreš počasi in zopet izklopiš)

Link to comment
Share on other sites

pred eno uro, Jernej23 pravi:

Me snajpaš na skrivaj ha :D

IZTOK ko bo gotov bi lahko naredili skupaj kako terensko vožnjo...

Se ti ne inicializira gas tako kot meni na 690? (daš kontakt in gas do konca odpreš/zapreš počasi in zopet izklopiš)

690 ima vbrizg in ECU, moj moped pa uplinjač. TPS služi samo za spreminjanje kota predvžiga. Nočem FI offroad motorja. To so morali implementirati zaradi ekoloških teroristov :huh:. Ko bo končan z veselje greva skupaj kam. Ampak to bo tam nekje aprila ali maja.

Link to comment
Share on other sites

Evo nadaljujem,

danes je bil na vrsti zaganjač in delovni cilinder sklopke. Zaganjač deluje sicer brezhibno a ni odveč preveriti, kakšne so krtačke, tesnila in če je v njem kaj umazanije od zunaj in predvsem korozije od vlage. Ko sem ga razstavil je bil od znotraj samo malo umazan od obrabe krtačk. Te so sicer še več kot dobre. Tesnila so tudi vsa odlična, tudi oljno tesnilo izza igličastega ležaja.. Samo očistil sem z čistilom za zavore in sestavil nazaj. Paziti je potrebno na distančne podložke, ki se nahajajo na strani kolektorja rotorja. Te služijo za izničenje aksialne zračnosti in morajo biti na mestu. So zelo tanke, pri meni so bile kar štiri. Na strani, kjer je iglični ležaj pa še ena izolativna podložka. Zunanja tesnila sem lepo namazal s silikonsko mastjo preden sem sestavil. Puše v kateri se vrti gred rotorja ( pri kolektorju ) se ne maže! Če namažeš bo mast zašla na kolektor in krtačke in nastane izolativni sloj. Znotraj se v glavnem nič ne maže.

Delovni cilinder hidravlične sklopke pa bo potreben obnove. Sklopka ni bila mehka kot bi morala biti. Žal je nekdo pri sestavljanju tega sklopa zacvikal rob membrane bata in ta ni več tesnila. Menjalniško olje je tako polnilo prostor med batom in membrano. Tudi tesnilo na batu je bilo vso nabreklo in raztegnjeno kot žvečilni gumi. Verjetno ni kompatibilno z mineralnim oljem, saj so tesnila v zavornem sistemu  iz drugačnih materialov in prirejena za polietilen glikol ( zavorno olje ). Bat se je zelo težko premikal v cilindru, komaj sem ga izvlekel z kleščami. Ker sta bat in membrana ena celota bo treba naročiti poleg tesnil še ta sklop, ki je kar drag. Sedaj je tudi jasno, zakaj sklopka ni bila mehka, če ravno je še delovala.

DSC_0020.JPG

DSC_0018.JPG

DSC_0021.JPG

Edited by IZTOK
Link to comment
Share on other sites

Kakšna membrana je pri batu sklopke?

Kakor vem me prodajajo delov za obnovo podrejenega/delovnega cilindra sklopke.

lp

Link to comment
Share on other sites

Membrana se vidi na zgornji sliki. Namen je, da loci bat sklopke od olja menjalnika, ker to olje unici O-ring na batu. Tole se da narociti posebej, vsaj za moj model.

Edited by IZTOK
Link to comment
Share on other sites

Dobromeren nasvet glede delovnega cilindra sklopke, vodila verige in same napetosti verige:
Pazi, da je tisto ALU vodilo nad verižnikom dobro in ravno, ter veriga zategnjena ravno prav. V nasprotnem primeru se ti lahko zgodi, da boš kupoval cel nov cilinder sklopke, kot jaz.

18675326_10211636825290644_875037712_o_1024x576.jpg

Edited by damijan_s
Link to comment
Share on other sites

To mi je poznano. Najbolje je vzdrzevat verigo in jo pravi cas menjat. Dodatna zascita cilindra sklopke pa tudi prav pride ce ravno ni garancije, da ga bo tudi zascitila. Vseeno hvala ta nasvet.

Link to comment
Share on other sites

pred 16 urami, damijan_s pravi:

Dobromeren nasvet glede delovnega cilindra sklopke, vodila verige in same napetosti verige:
Pazi, da je tisto ALU vodilo nad verižnikom dobro in ravno, ter veriga zategnjena ravno prav. V nasprotnem primeru se ti lahko zgodi, da boš kupoval cel nov cilinder sklopke, kot jaz.

18675326_10211636825290644_875037712_o_1024x576.jpg

K takemu rezultatu je pripomogel tudi 15 zobi prednji zobnik. 14 zobi je na EXC-jih že na meji, tako velikosti kot uporabnosti. 

Link to comment
Share on other sites

Jaz sem nabavil spredaj 13 in zadaj 50. To je tudi kombinacija, ki si jo dobil zraven novega kot offroad komplet. Tovarniško nameščena pa je kombinacija 15/45, seveda popolnoma neuporabno.

Razdrl sem dušilec izpuha. Nekaj je ropotalo v njem oziroma nekaj ni bilo dobro skupaj dano. Izpadlo je, da se je snela perforirana cev. Moram pa definitivno menjat stekleno tkanino v dušilcu, ker je ta del podoben v blok stisnjenim sajam in težek kot hudič. A se kje v Slo dobi kakšna zadeva, ki je kvalitetna in paše v moj dušilec? Original stane 50 EUR, nora cena za malo steklene tkanine. Sicer lahko naročiv v ZDA za 25 USD od Moose racing a mi ni za čakat.

Link to comment
Share on other sites

pred 38 minutami, Jernej23 pravi:

Jaz sem v Leo vince pri cca. 50.000km dal tole: http://www.promotor.si/si/izdelek/705/volna-silent-sport-250g-matt/

Je bila že tudi precej boga oz. je manjkala sredinska tretjina!

Volna za moj motor ni prava izbira. Mora biti tkanina. Ti motorji so precej zahtevni, volno bo zmlel kot za šalo. Original je sicer še cel, ga ni raztrgalo ali osmodilo, samo poln je saj in verjetno ne duši kot bi moral. Zgleda kot na sliki, nešteto ovojev tkanine. Zna pa bit, da niso steklena vlakna ampak kakšen aramid oz. podobno, nekaj kar vzdrži visoko temperaturo in je žilavo.

V skrajnem primeru ga lahko morda operem za silo v kakšnem čistilu in ponovno uporabim.

DSC_0022.JPG

Link to comment
Share on other sites

On 18. 2. 2018 at 1:39 PM, IZTOK said:

Jaz sem nabavil spredaj 13 in zadaj 50. To je tudi kombinacija, ki si jo dobil zraven novega kot offroad komplet. Tovarniško nameščena pa je kombinacija 15/45, seveda popolnoma neuporabno.

Najboljša kombinacija za supermoto predelavo!
Nekomu z SM kolesi jih lahko prodaš :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Je minilo kar nekaj časa od moje zadnje objave. Brez skrbi, se je kar dogajalo. Določeni deli so že prispeli. Zato lepo po vrsti.

Nastavitev ventilov

Čakal sem na nove distančne podložke. Merjenje ventilov in pa seveda nastavljanje se vrši v TDC poziciji. Ko je snet pokrov ventilov je na verižniku odmične gredi pika ki se poravna z piko na odlitku glave. Natančneje pa se poravna z vijakom, ki se nahaja na desnem pokrovu motorja takoj pod vodno črpalko in ima debelo bakreno podložko. Je edini vijak na pokrovu, ki ni M6 ampak M8. Ta vijak se odvije, odstrani podložka in se nato ponovno vstavi ter privije NA ROKO! Potem se s pomočjo zadnjega kolesa v šesti prestavi ali pa ( malo težje ) s pomočjo zagonske ročice motor premika po malem v smeri vrtenja in hkrati malo z drugo roko privijamo vijak. Ko začutimo preskok, se bo vijak, ki je na koncu koničen usedel v izvrtino na motorni gredi. To je pravi TDC in hkrati tudi kontrolo položaja odmične gredi v TDC. PA NE POZABIT vijaka ponovno namestit s podložko pred poskusom zagona!

KTM navaja, da ventile nastavljamo tako, da odstranimo samo odmično gred. OK, ampak več prostora za delo imamo, če odstranimo same odmičnike. Držijo jih štirje vijaki. Tri je enostavno odstranit, za četrtega pa potrebujete kvaliteten obročast ključ velikosti 10, ki ima zelo tanke stene obroča ( je brušen ). Moj Unior je takšen. Edino ta sede na glavo vijaka, saj so aluminijaste stene glave zelo blizu glave vijaka. Nastavek 10 od kompleta sicer sede na glavo vijaka, a ni prostora nad glavo, saj so pametni inženirji pri KTM tam na okvir motorja navarili nosilec za prijemalo rezervoarja :angryrant1:

Od tu naprej pa je enostavno. Osovino odmičnikov izvlečemo z vijakom M6 in gre ven čisto na rahlo. Z tako izprazneno glavo motorja je menjava distančnih podložk enostavna. Potrebujete pa močan magnet za odstranjevanje in vstavljanje podložk ter zaščitite odprtino kanala krmilne verige, ker če vam tam kaj pade not bo dela še veliko več!

Meni je ponastavitev zračnosti ventilov uspela v prvo, sedaj so vsi znotraj tovarniških specifikacij.

 

DSC_0023.JPG

DSC_0024.JPG

DSC_0025.JPG

DSC_0026.JPG

Edited by IZTOK
Link to comment
Share on other sites

Ko so bili ventili ponastavljeni sem podrl hidravlični napenjalec krmilne verige. Zgolj zaradi kontrole, ker je ta pri teh motorjih zelo problematičen. Ready to race je izumil toplo vodo :D Vsi ostali imajo napenjalce na vzmet z enosmernim mehanizmom, ki preprečuje, da bi se napenjalec sesedel. KTm pa je hotel nekaj bošega. Napenjalec ima sicer vzmet za začetno napetost pri zagonu, ko pa pritisk olja naraste dodatno napne krmilno verigo. Samo, da se ti napenjalci začnejo radi zatikati. In moj se je. Ima sicer predvideno točko, ko se mora zaskočiti zaradi vgradnje. Ko je tako zaskočen, je raztegnjen samo za 3 mm. Ko je napenjalec pri meni vgrajen in veriga napeta, je zaradi vzmeti iztegnjen za 8 mm in veriga je lepo napeta. Smo je hudič, da če ga stisneš, se v treh od štirih poskusov zatakne na 7 mm. Če bi torej bil med hitrim odvzemom plina sunek verige in bi malo zanihal, je 75 % verjetnost, da se bo zataknil. Nisem bil siguren a je morda tako le prav, ker nov stane le 50 EUR. PA mi je mehanik pri Selešu rekel "Jaz bi ga na svojem motorju zagotovo zamenjal". Trenutno čakam na novega.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Prispeli so tudi rezervni deli za delovni cilinder hidravlične sklopke. Preden namestimo O-ringe jih malo pomažemo z silikonsko mastjo. Sam delovni cilinder je potrebno zelo previdno NA ROKO vstavit v ohišje motorja, ker sicer se hitro zgodi, da se poškoduje membrana, ki loči olje menjalnika od tesnila bata hidravličnega cilindra.

Odzračit to sklopko pa je ena velika muka. Imam sicer vakuumsko pištolo a kaj, ko je navoj odzračevalnega vijaka zelo ohlapen ( ni poškodovan ). Tudi ko sem namazal z silikonsko mastjo, je še vedno vakuumska pištola vlekla zrak skozi navoje namesto iz sistema sklopke. Po obilo preklinjanja mi je le uspelo. Bom pa namestil na sklopko Stahlbus odzračevalni vijak, da bo delo v bodoče lažje.

Sklopka dela sedaj kot mora, mehko in brez zatikanja.

DSC_0019.JPG

DSC_0029.JPG

Link to comment
Share on other sites

Pri Selešu sem tudi prevzel prenovljen amortizer. Vgraditi sem dal tudi močnejšo vzmet, ker serijska je za 75 - 85 kg obremenitve, jaz pa imam z opremo tam nekje 98 kg. Jebi ga, kile stanejo. Seveda bom menjal vzmeti tudi v vilicah.

Nihajka ima tudi obnovljene PDS puše in semeringe ležajev pri vpetju v okvir motorja. Novo je tudi prednje vodilo verige oziroma zaščita nihajke, zadnje vodilo pa je prispelo napačno. Naročil sem prav, šifra na pakiranje je prava, šifra na samem vodilu pa ne. Narobe spakirano že v sami tovarni. Pa me ne motijo šifre, samo tole sploh ne gre v mojo nihajko ker je od novejših modelov. Je Seleš pogledal in ima vse, ki so na zalogi napačne :cry: Trenutno čakamo na odgovor oziroma reakcijo KTM ker serviser tukaj ne more sam nič. So pa opravili vračilo hitro in brez problemov. Na sploh lahko o Selešu rečem samo vse najboljše. Če tovarna ne bo pogruntala kako in kaj pa bom nabavil aftermarket vodilo. Niahjka je že montirana. Je pa bilo veselo, ko sem ponovno sestavljal očiščene iglične ležaje. Štirje ležaji, 148 iglic ca 1,5 x 8 mm. Imaš delo za celo popoldne. So pa bile vse na brojnem stanju, kar je zmaga že sama zase. Amortizer pa še ni vstavljen, ker še čakam na izpušno krivino, ki je imela nekaj manjših vdrtin. Tudi to popravijo pri Selešu. Krivine ni možno namestit, če ni odstranjen amortizer.

Sestavil sem tudi zadnjo zavorno čeljust. Vsi deli od Bremba prispejo z ustreznimi mazivi za vgradnjo :grupni:. Tesnila batov so opremljena z vrečko silikonske masti, manšete pa z vrečko masti za puše. Vzorno! Sestava je enostavna in brez problemov. Sedaj se vse premika peresno lahkotno. V planu je tudi obnova delovnega cilindra zadnje zavore. Žal KTM ne prodaja servisnega seta ampak cel nov cilinder. Bejš no, naročeno na Ebay od AllBalls, 20 EUR proti 98 EUR za nov cilinder.

 

DSC_0028.JPG

Link to comment
Share on other sites

Vmes malo kleparskega dela :D Na maski prdnje luši, ki je seveda tudi nosilec zanjo je bil zlomljen mostiček na katerem je mehanizem, za nastavljanje višine snopa. Sicer sama maska ni bila v nevarnosti, da se razpade ali da odpade žaromet. Sigurno pa ne bi štimala višina snopa. Nova maska stane 28 EUR. To se da zvarit. Plastika je PP in ta se lepo vari. Od nekaterih odsluženih zamenjanih plastičnih delov sem odrezal koščke plastike, ki služijo kot dodajni material. So isto označeni kot PP plastika. Potrebujemo spajkanik majhne moči za elektroniko. Temperatura mora biti med 300 in 330 stopinj C. Poravnamo oba konca mostička, najprej pretopimo v globino da se zvari skozi material. Nato v nastali utor natopimo polnilo.

Sem probal zvijat in drži. Če se bo še kdaj kje zlomilo, na tem mestu sigurno ne več. Je pa to mesto povsem skrito očem in nevidno, ko je maska nameščena.

DSC_0030.JPG

DSC_0031.JPG

Link to comment
Share on other sites

Na uplinjaču pa so zamenjane vse cevke za prelivne odvode za bencin. Pa seveda tudi dovod. KTM hoče za ta komplet 40 EUR, jaz pa sem dal za 3 m cevi, ki so certificirane za bencin 9 EUR.

Zgubil sem eno od objemk, ki te cevi zategujejo. Je zelo majhna in niti ni kritična, ker tudi če se odvodna cev sname, to ni ravno nek hudič. Kot je to po navadi, sem jo naključno našel čez tri dni :D

DSC_0032.JPG

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!