Jump to content

KTM EXC 530 Six Days - obnova motocikla


IZTOK

Recommended Posts

Saga se nadaljuje :) Da lahko menjam tesnila, zobnike in O-ringe na oljnih črpalkah ter jim izmerim tolerance je potrebno odstranit koš sklopke. To je sicer opravilo, ki zahteva posebno orodje ampak sicer nič posebnega. Da odvijemo matico na gredi menjalnika potrebujemo orodje - prijemalo, ki notranjemu rotorju sklopke prepreči vrtenje ali pa damo motor v 6 prestavo, pritisnemo zadnjo zavoro in uporabimo pnevmatsko pištolo. Za zategovanje pri montaži pa definitivno moment ključ in predhodno omenjeno orodje za rotor sklopke. To je zelo pomembno ker sicer nastane štala. Jaz sem si v službi sposodil električni Makita udarni vijačnik. Ta odtegne celo matice na kolesih avtomobilov. Ker še nimam nameščenega zadnjega kolesa in verige sem uporabil držalo za koš sklopke. Učinek pa je bil, da Makita ni matice niti slučajno odvila. Pomislim, da je kakšen pametnjakovič uporabil Loctite in pogrejem pa spet nič. Jebeš Makito, vzamem Unior ključ in poskusim znova. Ena roka ni bila dovolj, bemti je to spet en pametnjakovič zategnil kot norec. Na koncu sem potreboval pomočnika, ker sem cel motor dvignil, pa matica še ni popustila. Potem spet pogrejem in končno je ratalo, s tem da, tako po občutku in tega imam za takšne stvari, tole je bilo tam med 150 in 170 Nm, po navodilih KTM pa bi naj bilo 80 Nm. Sem siguren, da je nekdo zategnil z pnevmatsko pištolo, ker pač ni imel orodja za držanje koša sklopke. V navodili eksplicitno piše, da se to ne sme početi. Pa ne rabiš navodil, zdrava pamet je dovolj.

 

DSC_0045.JPG

DSC_0044.JPG

DSC_0046.JPG

Link to comment
Share on other sites

Na zgornji sliki se vidijo famozni plastični KTM zobniki za pogon oljnih črpalk. Sicer, da so plastični niti ni zgrešeno, tudi Yamaha, Honda, Suzuki ... uporabljajo v 4 T motokross motorjih takšne. Sile, ki jih prenašajo so majhne. Je pa pomembno, kako je tole nataknjeno na gred. Jeklene zobnike se najpogosteje spoji z cilindričnim spojem in zagozdo ali pa z koničnim in lepilom. V obeh primerih matica fiksira zobnik trdno na gred. Z plastiko pa to ne gre če nima zobnik jeklene puše. Tisti večji - zgornji zobnik je voblal kot pijanec. Dobi zračnost in ni več trdno nasajen. Rešitev, ki so jo uporabili v KTM je zelo zgrešena. Zato so olje črpalke v tem tipu motorja problematične.

Te zobnike sem menjal, so smešno poceni, vsaj to. Na žalost je ogromno dela, da prideš do njih. Oljne črpalke so znotraj tovarniških toleranc, zračnost je bila tam med 0,05 in 0,075 mm, daleč pod dovoljenimi 0,2 mm. Menjal sem tudi vsa tesnila na črpalkah.

V sklopki je en del tudi manjkal. Med zadnjo lamelo in košem sklopke se namreč namesti drsni in distančni obroč. Ta drsni je manjkal. Ampak nov pride v servisnem kitu.

Paket lamel nove sklopke je kar za 1,3 debelejši od stare sklopke. Ker je pri odtegovanju nastal na rotorju sklopke odtis orodja v aluminiju sem tudi tega zamenjal, niti ni zelo drag. Definitivno pa ni dimenzioniran za takšne momente, še dobro, da se ni med odtegovanjem zlomil. Ta odtis bi lahko povzročil zatikanje sklopke. Menjal sem tudi zatezno matico za sklopko, ker stara je bila preveč zategnjena, da bi bila 100% varna. Pa seveda varovalno pločevinasto podložko, ki se zakrivi okoli matice. Koš sklopke in iglični ležaj pa je kot nov. Na košu sklopke je potrebno preverit, če so lamele pustile v utorih kakšne zajede. Če niso pregloboke ( tam do 0,25 mm ) se tole poravna z fino pilo, ker drugače sklopka ne teče mehko - se čuti zatikanje na ročki sklopke.

Sestavljanje je bilo mnogo lažje in brez zapletov. Zategnit koš sklopke na predpisanih 80 Nm je enostavno opravilo. Naslednjič bo tudi odtegovanje potekalo normalno.

Od vulkanizerja se tudi končno dobil zadnje kolo. Gume ni bilo na zalogi, oziroma tiste, ki sem jo hotel ni bilo - Mitas EF 07 Super, Enduro FIM guma z dovoljenjem za cestno uporabo ( ima E oznako ).

Sam agregat je tako obnovljen. V njem je že novo olje. Obnova motorja kot celote pa se počasi bliža koncu. Obnovit še moram prednje pesto ( ležaje, tesnila ), prednjo zavorno čeljust in vilice pa zamenjat prednjo gumo. Pa še par malenkosti, najverjetneje bom zamenjal ročki za sklopko in prednjo zavoro nazaj za original, ker te ki so nameščene, so sicer lepe a niso ergonomične. Takšne so že bile na motorju. Pa Acrebis zaščite za roke bom verjetno namestil. Na zadnji blatnik pa moram namestit še podaljšek blatnika z smerniki. Slednje kot tudi prednji smerniki bodo samo do registracije.

Ko se bo vreme dovolj porihtalo bo moped pripravljen.

DSC_0047.JPG

DSC_0048.JPG

DSC_0049.JPG

Edited by IZTOK
Link to comment
Share on other sites

Tale mašinca zgleda znotraj super. Kolega je isto imel XC4 mašinco in sem jo preklel kar nekaj krat, ko sem jo popravljal. 

Ali si kaj razmišljal kaj boš z vzmetenjem? Glede na to kako si se potrudil z mašino, se ti splača investirat še malo časa in financ v obnovo in pravilno nastavitev vzmetenja. 

Edited by miklavc
Link to comment
Share on other sites

pred 6 urami, miklavc pravi:

Tale mašinca zgleda znotraj super. Kolega je isto imel XC4 mašinco in sem jo preklel kar nekaj krat, ko sem jo popravljal. 

Ali si kaj razmišljal kaj boš z vzmetenjem? Glede na to kako si se potrudil z mašino, se ti splača investirat še malo časa in financ v obnovo in pravilno nastavitev vzmetenja. 

Amortizer in PDS puše je Seleš servisiral. Vzmet je nova za težo 95 - 105 kg. Vilice pa bom sam servisiral z servisnim setom on prav tako nove vzmeti. za isto težo.

Agregat je dobro ohranjen, vse kar sem se zafrkaval so napake mehanikov. Nekaj kar v tri dni zategujejo kot nori. Pa ni mi jasno, kako je lahko pri sestavljanju sklopke pozabil vstavit drsni obroč ker ima premer kakšnih 150 mm, ni ravno majhen, da bi ga spregledal. In po obnovi sklopke ta sedaj dela kot švicarska ura. Prej se je čutilo, da ni 100% kot bi morala biti.

Link to comment
Share on other sites

Ob 18. 3. 2018 ob 18:32, IZTOK pravi:

Amortizer in PDS puše je Seleš servisiral. Vzmet je nova za težo 95 - 105 kg. Vilice pa bom sam servisiral z servisnim setom on prav tako nove vzmeti. za isto težo.

Agregat je dobro ohranjen, vse kar sem se zafrkaval so napake mehanikov. Nekaj kar v tri dni zategujejo kot nori. Pa ni mi jasno, kako je lahko pri sestavljanju sklopke pozabil vstavit drsni obroč ker ima premer kakšnih 150 mm, ni ravno majhen, da bi ga spregledal. In po obnovi sklopke ta sedaj dela kot švicarska ura. Prej se je čutilo, da ni 100% kot bi morala biti.

 

Točno, saj si napisal :blush: Jah, marsikdo doma nebi smel imeti orodja :twak: 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

:worship: za tale projekt. Sam eno vprašanj - kje si lih 530 našel, jaz se s tem sploh pelat ne znam :doze: 

Ko takole berem kaj vse je treba na 4T strojih pazit se malo sprašujem o smiselnosti načrtov okoli nabave FE 350. Pri 2T odpadejo oljne črpalke, ventili, pogoni ventilov in se kak kos premikajočih se delov.

Okoli pregibnih ročk - Zeta so smotane, ker imajo oster rob. Jaz se naokoli vozim z Twenty pregibnimi ročkami (znamka portala https://www.24mx.com/), ki so vsaj po izgledu rebrand Apico pregibnih ročk - te nimajo ostrih robov. Za Moose in še nekatere znamke iz ZDA/Kanade se splača obrnit na kakega zastopnika za Parts Unlimited. Dobiš v parih dneh, cene pa ne odstopajo kaj dosti od Ebay + poštnina. V Lj jih je ene par, jaz sicer običajno pri Motoxgeneration nabavljam. Zna biti da ima Seles tud to v ponudbi.

Prezategnjeni in poškodovani vijaki so klasika. Komu se pa ljubi skoz nekaj moment ključe iskat naokoli in gledat v servisne priročnike kolko se kaj zategne. Zategneš malo na rezervo pa je :slap:

Link to comment
Share on other sites

pred eno uro, jskrablin pravi:

Ko takole berem kaj vse je treba na 4T strojih pazit se malo sprašujem o smiselnosti načrtov okoli nabave FE 350. Pri 2T odpadejo oljne črpalke, ventili, pogoni ventilov in se kak kos premikajočih se delov.

Ti kar 300 2T kupi...:cool:

Kar se pa hobi mehanikov tiče, so mnogokrat precej bolj natančni pri svojem delu kot tisti, ki jim je to služba, čeprav bi pričakoval obratno. Zase to vsekakor upam trditi in poznam jih še dosti...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ob ‎3‎/‎21‎/‎2018 ob 10:15, jskrablin pravi:

:worship: za tale projekt. Sam eno vprašanj - kje si lih 530 našel, jaz se s tem sploh pelat ne znam :doze: 

Ko takole berem kaj vse je treba na 4T strojih pazit se malo sprašujem o smiselnosti načrtov okoli nabave FE 350. Pri 2T odpadejo oljne črpalke, ventili, pogoni ventilov in se kak kos premikajočih se delov.

Okoli pregibnih ročk - Zeta so smotane, ker imajo oster rob. Jaz se naokoli vozim z Twenty pregibnimi ročkami (znamka portala https://www.24mx.com/), ki so vsaj po izgledu rebrand Apico pregibnih ročk - te nimajo ostrih robov. Za Moose in še nekatere znamke iz ZDA/Kanade se splača obrnit na kakega zastopnika za Parts Unlimited. Dobiš v parih dneh, cene pa ne odstopajo kaj dosti od Ebay + poštnina. V Lj jih je ene par, jaz sicer običajno pri Motoxgeneration nabavljam. Zna biti da ima Seles tud to v ponudbi.

Prezategnjeni in poškodovani vijaki so klasika. Komu se pa ljubi skoz nekaj moment ključe iskat naokoli in gledat v servisne priročnike kolko se kaj zategne. Zategneš malo na rezervo pa je :slap:

Zakaj 530 ? Tak je pač bil za kupit. Sicer 450 ali 530, pol kile razlike, ostalo je enako. Če te skrbi moč, od viška glava ne boli. Ta model ima še uplinjač, to je čisto drugače glede kontrole moči kot vbrizg. Spije sicer malo več goriva ampak se da mnogo lepše dozirat plin. Kar se tiče KTM 4t novih modelov so precej manj problematični od tega XC4 agregata. Primerjat 2t in 4t brez, da navedeš namen uporabe nima smisla. Za extreme enduro plezanje pozabi 4t, po drugi strani pa je uporabnost 2t za normalne vožnje slaba ker po 70 km iščeš gorivo. Vzdrževanje 2t je seveda enostavnejše, ekonomija pa ni nič boljša, če zračunaš koliko ti spijejo goriva in dvotaktola. Je pa res da je 350 verjetno najbolj posrečen model med 4t in če bi jaz kupoval novega, bi vzel to kubaturo.

Kar se tiče pregibnih ročk, jaz bi nabavil takšne https://www.google.com/search?q=ktm+exc+folding+levers&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=feiAGo6egV_zMM%3A%2COGdFwhqI0_y10M%2C_&usg=__-ve5hyxaVAN__i5zUzyHqMks_OA%3D&sa=X&ved=0ahUKEwiYyY3QuoPaAhUBzqQKHUoLCOEQ9QEIKTAA#imgrc=feiAGo6egV_zMM

ker jih ne moreš zlomit / zvit. So pa drage in bom raje vzel standardne ter Acrebis rally 3 zaščite rok https://www.google.com/search?q=acerbis+rally+3&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=RePAbDwNXw7njM%3A%2C6rWm0L-ihId2QM%2C_&usg=__Oj-V80u0lLInwqYmPVa_qkF5Tp0%3D&sa=X&ved=0ahUKEwj16ouGu4PaAhVD_aQKHaX5DBcQ9QEIKTAA#imgrc=RePAbDwNXw7njM

Trenutno čakam za vodilo verige, ker KTM je nekaj zasral in original ne paše. Nekaj imajo narobe z kataloškimi številkami pa sem naročil vodilo od Rtech-a. Pa prednja zavorna čeljust je v obnovi. Čaka pa me še menjava prednje gume, servis na vilicah vključno z menjavo vzmeti in pa ležaji ter tesnila v prednjem kolesu.  Potem pa je zadeva zaključena.

Jutri bo na vrst nastavljanje uplinjača. Komaj čakam, ker je tisti vijak za nastavitev zmesi zraka in goriva na zelo dostopnem mestu. Spet bo potrebno izumit nek pripomoček ...

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

pred 10 urami, IZTOK pravi:

Če te skrbi moč, od viška glava ne boli.

glava ne, kvečjemu celo telo od utrujenosti...

 

pred 10 urami, IZTOK pravi:

Za extreme enduro plezanje pozabi 4t, po drugi strani pa je uporabnost 2t za normalne vožnje slaba ker po 70 km iščeš gorivo

ta pa je nova. extreme pa to...

Link to comment
Share on other sites

Če še nisi naročil ščitnikov za roke, bi ti jaz namesto Acerbisa, ki niso bog ve kaj, predlagal da pogledaš za Barkbuster VPS ščitniki al pa KTM PowerParts. Razlika med temi dvemi je samo v plastiki, ker KTM PP ščitniki imajo okovje od Barkbusterja, pa ceni, KTM PP ščitniki so malenkost ceneje kot če vzameš Barkbuster original VPS kit. 

Barkuster VPS sem imel na KLE500, 640 Enduro ter sedaj na 950Adventure in EXC450 (KTM PP) in jih ne morem prehvalit. Je pa cena primerna kvaliteti. 

 

Link to comment
Share on other sites

Ob ‎4‎/‎1‎/‎2018 ob 13:26, miklavc pravi:

Če še nisi naročil ščitnikov za roke, bi ti jaz namesto Acerbisa, ki niso bog ve kaj, predlagal da pogledaš za Barkbuster VPS ščitniki al pa KTM PowerParts. Razlika med temi dvemi je samo v plastiki, ker KTM PP ščitniki imajo okovje od Barkbusterja, pa ceni, KTM PP ščitniki so malenkost ceneje kot če vzameš Barkbuster original VPS kit. 

Barkuster VPS sem imel na KLE500, 640 Enduro ter sedaj na 950Adventure in EXC450 (KTM PP) in jih ne morem prehvalit. Je pa cena primerna kvaliteti. 

 

Poznam Brakbusters zaščite. Za večje in težjem motorje je takšna aluminijasta ojačitev edina efektivna zaščita, če motor položiš na stran. Z kakšno 950 ali 990 ko verjetno nihče ne bo počel enakih vragolij kot z EXC jem. In ko padeš je to zvečine na mestu ali pri nizki hitrosti in ker je motor mnogo težji mora biti močnejši material. Za moped kot je EXC je bolje nekaj čim lažjega. Sem imel Acrebise na Husqvarnah in nikoli nisem uspel nobene zlomiti, ta plastika je žilava kot sam hudič. Problem je, ker ti jo zavrti in enako se zgodi tudi z aluminijasto. Zato še vedno razmišljam o pregibnih ročkah ...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

pred 10 urami, Kawl pravi:

No pravijo da ta tanovi efi 2T tudi ni več požrešen... 

Zna bit zanimiv model...

Malo manj a ni neka revolucija. 2T motorji so pač neučinkoviti oziroma neekonomični, ker po načinu delovanja se ti sesalni in izpušni takt prekrivata in zmes zrak/gorivo uide v izpuh preden se prične kompresija in zapre kanale v cilindru. Vbrizg je bolj priročen zato, ker imaš z njim motor vedno optimalno nastavljen glede na višino in temperaturo zraka. Marsikdo si ni znal nastavit uplinjača na 2T motorjih.

So pa se že pokazale določene slabosti TPI. Največji problem je izbira olja in mraz. Ker olje vbrizguje po fiksni programirani količini mora ustrezati določeni viskoznosti olja in ta je tovarniško nastavljena na Motorex 2T olje. Ko pa je bolj mrzlo pa je tudi Motorex nekoliko gostejši. Baje so že našli precej spraskane bate na skoraj novih motorjih, ker ravno pri štartu je problem, ko olje ne pride pravočasno od vbrizgane šobe, ki se nahaja v ohišju sesalne lopute do ohišja motorne gredi in naprej na stene cilindra kadar je zelo mrzlo. In hudiča ne moreš predelat na mešanico, ker vbrizguje direktno v sesalni kanal na cilindru.

Razen tega, ne vem kako je varovan vbrizg olja - če je napaka a motor ugasne? Na Betah npr. se prižge opozorilna lučka in to je vse. Beta ponuja tovarniški kit za predelavo nazaj na mešanico. V bistvu kupiš vbrizg zaradi homologacije in nato takoj predelaš nazaj na klasiko. Pri KTM pa to ne gre.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ga bo kar škoda potem vozit :) se ne spomnim za nazaj, če je bil kdaj potreben service manual ali DIY-i z interneta ali je vse po lastnem znanju šlo?

p.s. mogoče ve kdo kje dobit oz. ima viška teh original vijakov s torx? lahko rabljene, da jih imam na rezervi...

Link to comment
Share on other sites

pred 11 urami, Jernej23 pravi:

ga bo kar škoda potem vozit :) se ne spomnim za nazaj, če je bil kdaj potreben service manual ali DIY-i z interneta ali je vse po lastnem znanju šlo?

p.s. mogoče ve kdo kje dobit oz. ima viška teh original vijakov s torx? lahko rabljene, da jih imam na rezervi...

Vijake dobis vse kot rezervne dele. Narocis in dobis v dveh dneh. Sicer pa jaz vedno delam po service manualu. Jebes youtube mojstre, pol jih dela po domace in napacno.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Malo sem ga okrasil. Stare nalepke so bile že spraskane in bela je bila že malce rumenkasta. Nalepke sem sam grafično oblikoval v spletni aplikaciji proizvajalca. Prispelo v tednu dni :)

 

20180710_125800.jpg

20180710_125751.jpg

20180710_125834.jpg

20180710_125854.jpg

20180710_125907.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ob 14. 6. 2018 ob 22:01, IZTOK pravi:

Glede vzmetenja, v katerega sem veliko vložil z obnovo amortizerja in vilic ter novimi vzmetmi lahko samo rečem, zadetek v polno. Malo sem še ponastavil prednapetost vzmeti in hidravliko in motor dobesedno poleti preko največjih grbin, kamnov, korenin, jarkov ... Nobenega odskakovanja ali zabijanja ... Če nimaš pravih vzmeti ne pomaga nobeno nastavljanje hidravlike, osnova ja pravilen posed.

Tu imaš 100% prav. Dokler ni v motorju ustreznih vzmeti in pravilno nastavljenega poseda se nima smisla igrati z nastavitvami vzmetenja. Ne bo nikoli delovalo pravilno.

 

Ob 14. 6. 2018 ob 22:01, IZTOK pravi:

To pa zato, ker kljub mojim več kot dvomesečnim kondicijskim pripravam ( tekel sem vsak drug dan 45 min ) pridem po 3 urnem oranju nazaj popolnoma izčrpan.

Tehnika. In vaje za moč. In vozit redno. Se popravi sčasoma. Pol začneš vozit hitreje in bolj zahtevne terene... in si spet na istem :lol1:

 

Bravo za projekt, lepo si uredil tole kobilico :OK: Oglasi se kdaj na kak cross country, magari samo trening. Zna biti kr fino zabavno :ninja:

Link to comment
Share on other sites

pred 17 urami, jskrablin pravi:

Tu imaš 100% prav. Dokler ni v motorju ustreznih vzmeti in pravilno nastavljenega poseda se nima smisla igrati z nastavitvami vzmetenja. Ne bo nikoli delovalo pravilno.

 

Tehnika. In vaje za moč. In vozit redno. Se popravi sčasoma. Pol začneš vozit hitreje in bolj zahtevne terene... in si spet na istem :lol1:

 

Bravo za projekt, lepo si uredil tole kobilico :OK: Oglasi se kdaj na kak cross country, magari samo trening. Zna biti kr fino zabavno :ninja:

Kondicija se je ze izboljsala:D Naslednje leto bo pokeg teka se fitnes za roke in noge. Za tekmo sem se odlocil, da pridem na Ribnik naslednje leto. Letos ne gre ker niman prikolice niti vlecne kljuke, kolega pa letos nima casa ker zida bajto.

Mislim, da bom letos nabil vsaj 50 ur. Motor dela odlicno. Bo pa z 300 urami potrebna vecja obnova, bat, ojnica ... morda nikasil in ventili. Definitivno gre v razstavljanje in potem bom videl kaj vse bom obnavljal. Nima smisla cakat, dokler se ne polomi ...

Sem pa zelo pozitivno presenecen nad plezalnimi sposobnistmi te 530 ke. Sem mislil da bo bolj drvast...

pred 18 urami, Jernej23 pravi:

Mogoče kak link do te aplikacije? :)

www.motocal.com

Pa se kupon za popust ce rabi kdo

 

5b2a7b2b1bf7fb492daf7a35 (1)-1.pdf

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!