Skoči na vsebino

KTM EXC 530 Six Days - obnova motocikla


Priporočene objave

Objavljeno
pred 18 minutami, cb1300 pravi:

Oj, vzorno opravljeno delo. Imam tudi sam enak motor, pri 280h preventivno menjana ketnca ter bat, vse kot novo.

Jaz bom vozil vsaj se eno sezono. Letos bo 300 ur na motorju ob koncu sezone, pri 350 do 360 pa bom motor v celoti podrl in menjal ojnico, lezaje motorne gredi, lezaje balancirne gredi, lezaje v menjalniku, krmilno verigo, bat. Po potrebi pa se obnova cilindra in glave.

Sem pa prejsnji teden vgradil Tubliss v zadnje kolo. Pri 0.4 bar gre cez korenine in kamenje kot tank. Se splaca, soloh ce je treba itak menjat zracnico in tyre lock.

Objavljeno
34 minutes ago, IZTOK said:

Jaz bom vozil vsaj se eno sezono. Letos bo 300 ur na motorju ob koncu sezone, pri 350 do 360 pa bom motor v celoti podrl in menjal ojnico, lezaje motorne gredi, lezaje balancirne gredi, lezaje v menjalniku, krmilno verigo, bat. Po potrebi pa se obnova cilindra in glave.

Sem pa prejsnji teden vgradil Tubliss v zadnje kolo. Pri 0.4 bar gre cez korenine in kamenje kot tank. Se splaca, soloh ce je treba itak menjat zracnico in tyre lock.

Pridi v soboto na Vransko cross country dirka pa da se malo udarita tanka ;-) Načeloma ta agregat ojnica in ležaji drži 500h bp. Jaz pa začel razmišljati o menjavi za 350 exc, tale bi bil pa morda za supermoto predelavo-bomo videli kako se zvezde poklopijo :-)

Objavljeno
pred 1 minuto, cb1300 pravi:

Pridi v soboto na Vransko cross country dirka pa da se malo udarita tanka ;-) Načeloma ta agregat ojnica in ležaji drži 500h bp. Jaz pa začel razmišljati o menjavi za 350 exc, tale bi bil pa morda za supermoto predelavo-bomo videli kako se zvezde poklopijo :-)

Vransko je v planu a imam en problem. Hotela sva iti skupaj s kolegom a ima neke obveznosti. Jaz pa na novem avtu nimam kljuke :blush: Prikolico lahko dobim. A gre kdo iz MB in ima prostor za moped? Dam za gorivo.

Objavljeno

WOW, Tubliss ali ne Tubliss, to sploh vprašanje ni :) Tisti, ki je probal ve o čem govorim. Tam, kjer sem prej radiral me sedaj na zadnjo postavlja. Sploh sem v brege več na zadnji kot pa ne odkar imam tole stvarco montirano. Pri 0,4 bar je zadnja guma stabilna, kot da bi bila na 1.2 bara, grabi pa kot gosenica.

Objavljeno

@cb1300 evo sem si organiziral za Vransko in bom vozil. Samo, da ti že kar vnaprej povem, moja 530-ka bolj leti :naughty:

  • 2 mesecev pozneje...
  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno

Potem je sledilo še merjenje vodil ventilov. Kupil sem original KTM merilne vložke. So povsem znotraj toleranc. Tudi odmična gred, odmikači, iglični ležaji v glavi, krmilna veriga, vodila krmilne verige, ojnica, batni obročki, bat, cilinder itd. so znotraj specifikacij. Tega merjenja je veliko. Cilinder in bat so mi izmerili v merilnem laboratoriju enega večjega podjetja, ker se meri na tisočinke, jaz teh priprav nimam. Bat, glavo, ventile in cilinder si je tudi ogledal mehanik na pooblaščenem servisu KTM. Predlagal je edino zamenjavo izpušnih ventilov. Za bat, ki ima spraskano proti drsno oblogo je dejal, da je minimalno obrabljen in je to normalno. Menja se ga, ko je ta obloga povsem zdrsana. Tudi cilindra nima smisla honat, ker ima še dovolj mikroskopskih zarez od tovarniškega honanja.

Menjano bo torej:

- izpušni ventili

- vsa tesnila ventilov

- kot posledica razstavljanja tesnilo cilindra in glave

- ponovna nastavitev ventilov pa bo verjetno zahtevala še nove podložke na izpušnih

Sem zelo pozitivno presenečen, računal sem na več. Motor ima skoraj 300 delovnih ur in sem tretji lastnik. Očitno so vsi dobro skrbeli zanj. Bat je sicer bil pri 180 urah že menjan, jaz pričakujem, da bo ta vzdržal vsaj še 100 ur. Definitivno pa KTM vgrajuje zelo kakovostne dele. Materiali so res vzdržljivi. Mislim, da to ne bo moj zadnji KTM :)

Bo pa veselje do vožnje še večje, ko veš, da se usedeš na zdrav motor in te ne najeda črv dvoma.

Objavljeno (popravljeno)

Hud, hud respect za tole temo :O V poplavi balasta na tem forumu ena redkih, ki jo clovek z veseljem odpre in bere. ?

Vsec mi je slog pisanja. TBralec si tocno predstavlja, kaj si pocel, kako si kaksen problem resil, ....

Popravljeno . Popravil compaq
Objavljeno

Hvala. Skusam tako opisovat, da bo nekdo lahko tole uporabil kot neke vrste navodila ali vsaj referenco pri enakem opravilu.

Objavljeno

Garež iz ventilov gre dobro stran tudi, če jih namočiš v mešanico nafte in Meglia, pustiš čez noč in je. Vse popapa. ?

Odvod oljnih hlapov pa sem tudi sam naredil na svojem 690 v prvi zimi lastništva. Cev iz glave v separator in iz separatorja v blok sem pustil, cev katera je šla iz separatorja v Airbox pa sem podalšal pod voznikov sedež in čez njo napel gazo. Seveda Airbox primerno zatesnil. Dogajalo se je namreč, da sem imel v Airboxu na interval kar nekaj olja.

 

Pa seveda pohvale za tvoj dnevnik. 

 

 

Lp, Samo

 

Objavljeno
pred 6 urami, Nightmare pravi:

Garež iz ventilov gre dobro stran tudi, če jih namočiš v mešanico nafte in Meglia, pustiš čez noč in je. Vse popapa. ?

 

 

Bom enkrat poskusil, hvala za nasvet. Če ravno tisto na izpušnih je bilo trdo kot cement, ti se zelo grejejo in ostane zapečen zbiti ogljik, sploh na spodnji strani. En kemik bi znal pomagat, kaj topi ogljik in ne najeda kovin kot so železo, krom, nikelj? Meni je trik za hitro čiščenje zaupal sosed, ki je mehanik :) Je pa treba biti previden z kemijo, ker izpušni ventili so iz nerjavnega jekla pod trgovskim nazivom Inconel. Ta zlitina vsebuje poleg jekla še krom, nikelj in titan, pa še par dodatkov je, menda tudi baker.

Jaz bom na oddušno cev namestil tole

Rezultat iskanja slik za crankcase breather vent filter kit

Objavljeno

Z ultrazvocnim ciscenjem grejo tudi dobro stran "saje". Enkrat sem za foro cistil svecke. Prej sem jih pa se celo noc namakal v acetonu.

Objavljeno
pred 17 urami, Snecer pravi:

lih sem mislil vprašat, če ti čez cesto kaj pomagajo :)

Ja, mi:D predvsem ko rabim kak kos posebnega orodja.

  • 3 tedne pozneje...
Objavljeno

Motor je ponovno sestavljen :OK:. Moram priznati, ventile ven vzeti je enostavno, spravi nazaj tiste pol mesece, ki ventil držijo v poziciji pa je jeba in pol. To je vse tako majhno, kar lepo sem se zafrkaval. Prvi še gre not, ta drugi pa noče, ker vzmet ventila se malenkost postrani stisne in nimaš enakomerne razdalje med steblom ventila in krožnikom, ki nosi distančno podložko. Če bi imel tri roke bi bilo enostavneje :blush:

Na sliki je vstavljanje bata, gre lepo z ta pravim orodjem. Bat se vstavi z že nameščeno varovalko sornika na levi strani, potem ga potisnemo navzdol dokler ni možno vstavit sornika. Je čisto na meji, rob oljnega obročka je že gledal spodaj ven iz cilindra. Sornik gre potem lepo v ojnico in bat, ko pa sem videl, v kakšni pozi bi moral vstavljat ta drugo varovalko sornika v bat sem kar vrgel puško v koruzo - začasno. Ni šanse, da jo spraviš noter z kakšnimi kleščami ali drugimi pomagali ker je trda kot hudič. Sigurno bi spraskal bat, varovalko bi mi padla v motor, sam pa bi z heksnšusom en teden hodil po štirih. Naročil sem KTM OEM orodje, ni drago, poceni tudi ne, nekje vmes ( na sliki ). Čez teden dni je prispelo in varovalko sem fiksiral v drugem poizkusu. Z eno roko namestiš zapognjen konec varovalke v utor na batu, vstaviš orodje, pritisneš in zavrtiš levo za 180 stopinj in je že not. Simp ko pasulj :) Samo eno kuhinjsko krpo pa je treba vseeno oviti med bat in ohišje motorja, ker če spodleti in pade v motor - sami si naslikajte vso dodatno delo. Fotk ni, ker nimam treh rok :naughty:

Glede glave - ponovno vaja kot pri snemanju z obratnim vrstnim redom. Gre za eno p... dlako, gre pa. Pred zategovanjem vijakov je potrebno navoje in podložke namazat z oljem ali pa molibdenovo pasto, ker drugače bo moment nepravilen - premajhen. Odvisno od dolžine navoja se pri zategovanju suhih navojnih vijačnih zvez porabi 50 -60 % na trenju na navoju, 20% pa na trenju med glavo vijaka in naležno površino. Vzemite to resno, moment ključ ni vreden nič če ne namažete. Zategovanje je seveda navzkrižno po korakih, najprej 10, potem 20, 30 in 50 Nm.

Pred podiranjem sem motor seveda postavil v TDC in fiksiral gred z posebnim vijakom, ki je že v motorju. Ta sede v utor gredi. To je važno, ko vstavljamo odmično gred saj je na njej označena točka, ki mora biti poravnana z točko na odlitku glave. Ko je vse sestavljeno se najprej pomeri zračnost ventilov. V mojem primeru sta oba sesalna potrebovala 0,05 mm debelejšo podložko. Verjetno zato, ker sem dobro očistil ventile in sedeže ventilov, ker menjani niso bili.

Izpušna, ki sta nova pa sta potrebovala 0,15 mm debelejšo podložko. Malo sta bila iztrošena ja, zato sem tudi menjal :P Ko je vse nastavljeno je potrebno z nožnim zaganjačem motor počasi in previdno nekajkrat zavrtet ( ne na nogo, z roko in previdno ). Če se slučajno kje kaj zatika ali čisto zatakne nič več vrtet, ponovno vse preverit. Obstaja velika verjetnost, da je sinhronizacija odmične gredi napačna, Že veliko mojstrov je jokalo, ko so preskočili ta test. Odlitek glave z vodili ventilov stane 600 EUR ventili po 100 vsak, bat 200, ojnica 300, jaz raje ne bi ... No pri meni se je vrtelo brez problemov. Velja pravilo premislit trikrat in merit dvakrat pa je konec srečen.

Trenutno se ukvarjam z uplinjačem. Lani je bi očiščen a tesnila so stara 9 let ... Poleti mi je parkrat pricurljalo na uvodnici bencina v uplinjač, ki se vrti in je zatesnjena z tremi oringi. Teh se ne da kupit posebej, cel priključek, kjer so zraven stane 55 EUR, set tesnil za cel uplinjač pa 60, ni kaj za razmišljat. Podrl sem že vse razen dveh vijakov - ki jih moram, da menjam vsa tesnila. Hudirmani Japončki, dva sta varovana z Loctite varovalom in povrhu imata križne glave po JIS standardu. Navoji so po JIS enaki kot DIN / ISO, glava pa ima drugačen križ in Philips izvijač ne nasede. Vsi ostali vijaki so z imbus glavami, ravno ta dva pa zahtevata posebne izvijače, ki jih nimam in so dragi kot hudič. In povrhu, če vijake poškoduješ novih ne moreš kupit posebej ampak cel sklop z tem vijakom vred, cene pa olala. Ja fantje in dekleta, tako se na hitro zasluži, če je kdo naiven ... Eden od vijakov je že cel požrt, ker ga je prejšnji mojster podcenjeval, ven pa ga itak ni dobil. Da bi pogrel, da Loctite spusti ne pride v poštev, uplinjač je preveč občutljiv. V ponedeljek grem pogleda, če dobim takšna vijaka ( M4) z Torx, če ne pa bom vzel navadnega križnega za Philips izvijače. Potem bom z Dremlom zarezal utor in ga odstranil z ploščatim izvijačem, na srečo sta oba lahko dostopna. Tako bo za večno mir z temi japonskimi coprnijami. Lahko bi rekel, da so malo žleht. Ok, varuješ z Loctite če je kritičen za varnost, ampak zakaj poseben šrauf ?!? :angryrant1: In to v 21 stoletju, ko so že Amerikanci prevzeli ISO, da ne omeni posebneže Angleže. Naj jim vse kure pocrkajo - aja, saj so že zaradi Fokušime.

 

 

 

20181215_183654.jpg

20181228_214921.jpg

Objavljeno

Eden je na loputi, ta je bil zmrcvarjen ze od posega nekoga pred menoj. Tega sem ze uspel odstranit. Ta drug pa drzi priklop za bencin. Oba pa sta varovana z Loctite. Zdaj, ko sem vse demontiral razen tega priklopa katerega tesnila itak obcasno spuscajo bom malo pogrel, ker se bojim, da bi ga sicer odlomil. Potem pa namestim vijake z Torx glavo, da bo bodoca demontaza enostavna. Sta pa to vijaka z krizno glavo po JIS standardu ( Japanese industrial srandard ). Vsi ti vijaki so oznaceni z piko na glavi. Potrebujes tudi taksne izvijace, ker je vijak plitvejsi in standardni izvijac zagrabi samo robove zarez in jih odskrnes, sploh ce je varovan z loctite varovalom.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!