franc Objavljeno November 12, 2021 Opozori Objavljeno November 12, 2021 Ko sem bil mulc in se mi je (še) dalo, smo toliko časa prestavljali in nastavljali, da se je končno "zvrtelo" (malenkostna razlika je dala velik rezultat) . Ko je "padlo" v resonanco, se je moped zavrtel praktično v neskončnost (če bi ga do konca zvrtel v leru, bi ga verjetno "razneslo" ) . Že malenkostna obraba platin je pomenila, jovo na novo... Sosed je imel Juniorja in po spominu (mašina se je odpirala v povprečju vsaj enkrat na teden) je včasih, ko je "zatajil" vžig (ali svečka) obrnilo ali pa odtrgalo magnet. Običajno pa je drobil kajle in zobnik 3 prestave. Samo, kadar pa je delalo, je pa bilo veselje. lp Zivnorc in raza 2
hribuc Objavljeno November 12, 2021 Opozori Objavljeno November 12, 2021 5 minutes ago, vandrovec said: Tudi ne more bit idealno, kako boš s platinami reguliral predvžig na različnih obratih? Kolikor obratov ima APN nastaviš nekaj približno...po moje? Ja maš čist prav ko se obrati večajo se predvžig zmanšuje(preverjeno s stroboskopom) zato ker je osnovna plošča fiksna vandrovec in Zivnorc 1 1
vandrovec Objavljeno November 12, 2021 Opozori Objavljeno November 12, 2021 Tudi elektronika na APN-jih, se mi zdi, da ne spreminja predvžiga na več obratih...ima nastavljen predvžig le za določene obrate, edino moč iskre poveča....to bi se sicer lahko pozanimal. Na motorjih z več obrati pa elektronika nastavlja predvžig na več različnih obratih, na vsakih nekaj tisoč ...to naj bi bil nek približek optimalnosti. Zivnorc 1
Zivnorc Objavljeno November 12, 2021 Opozori Objavljeno November 12, 2021 (popravljeno) pred 29 minutami, vandrovec pravi: Tudi elektronika na APN-jih, se mi zdi, da ne spreminja predvžiga na več obratih...ima nastavljen predvžig le za določene obrate, edino moč iskre poveča....to bi se sicer lahko pozanimal. Na motorjih z več obrati pa elektronika nastavlja predvžig na več različnih obratih, na vsakih nekaj tisoč ...to naj bi bil nek približek optimalnosti. pred eno uro, hribuc pravi: Ja maš čist prav ko se obrati večajo se predvžig zmanšuje(preverjeno s stroboskopom) zato ker je osnovna plošča fiksna ... no, smo že bližje... ... ko že stalno omenjam modelarske motorje, imajo (novejši motorji) čisto enostaven CDI (mikroprocesorski), za par deset € se ga dobi (kitajca https://hobbyking.com/en_us/replacement-complete-ignition-set-for-single-cylinder-gas-engines.html?queryID=94029d859597e60980e6b7c9e3319b3f&objectID=35548&indexName=hbk_live_products_analytics ... al pa tolelele... https://www.justengines.co.uk/product-category/ignition-systems/rcexl-single-ignitions/?v=ce774d9cab3a ), ali za 200€ kak MVVS , recimo.... in "vse", kar bi bilo potrebno narediti je, da se namontira na motor recimo 4S LiFe aku (ne rabiš nobenega BMS, ker ima max napetost, kot 6S Pb aku, lahko pa se ga da gor vseeno, je čisto poceni), regulator napetosti, da lahko polni ta aku, na magnet (vztrajnik) nalepiti dva neodim magnetka (nekateri CDI imajo po dva magneta na 120 stopinj, za natančnejše določevanje obratov...)... ...ampak...a vidite, ....... to je pol tko, če se preveč "uživiš" v zadevo.. ... ni pa ni konca....in na koncu nič ne ostane od TOMOSA... .... v tošlnu pa še manj.... ... tko da.... platine so ZAKON... VAM REČEM.... Popravljeno November 12, 2021. Popravil Zivnorc vandrovec, Zok, Joker in 2 others 1 3 1
vandrovec Objavljeno November 12, 2021 Opozori Objavljeno November 12, 2021 Tomos je Tomos....škoda mi je za tiste 125 kubične endure z agregatom od Yamahe, sedaj je težko rabljene dobiti. Mi je žal, da sem takrat zamudil z naročilom novega... Zivnorc 1
franc Objavljeno November 12, 2021 Opozori Objavljeno November 12, 2021 pred 52 minutami, vandrovec pravi: Tomos je Tomos....škoda mi je za tiste 125 kubične endure z agregatom od Yamahe, sedaj je težko rabljene dobiti. Mi je žal, da sem takrat zamudil z naročilom novega... Meni pa niti najmanj. Lahko kupiš Yamaho 125 wr, pa je isto. lp
vandrovec Objavljeno November 12, 2021 Opozori Objavljeno November 12, 2021 Isto ni, ker je imel Tomos boljše prednje vilice in bolj ugodno ceno. Ta Yamaha pa ne izstopa ravno od konkurence...
Snečer Objavljeno November 12, 2021 Opozori Objavljeno November 12, 2021 pred 2 urami, Zivnorc pravi: ... vse to mi je popolnoma jasno, preštelal mnoooogo mopedov, nastavil... itd... samo, kdaj pa realno "da iskro" pa nikoli nismo vedeli. Saj je delalo... ampak še zdaleč pa ni bilo idealno.... ... tudi če si dal gor originalni brezplatinski vžig, je bilo to bolt-on , preračunano in nastavljeno v fabriki..... če pa daš kaj drugega gor, pa ko ima "šlic" za zasukat 5mm levo -desno, ali več.... kaj pa pol? pri "elektriki z elektroniko" mora tudi biti Hallov senzor na točno določenem mestu.... sama elektronika pa potem preračunava in nastavlja predvžig glede na obrate....in še kake druge parametre.... ... če sem spet pri modelarskih motorjih, ZENOAH, kjer je "navaden štrom od motorke", si za štart motorja priklopil "elektroniko", ki je "povozila" magnet, ki je imel prednastavljen predvžig... ta elektronika pa je imela precej manj predvžiga, da si ga lahko zakurblal, oz. da te ni usekalo po prstih.... ... spraševal sem točno to, kar je dal Snečer gor link. ... in se mi zdi, da sem dobil odgovor... .p.s. .... mogoče se komu zdi, da kompliciram.... ampak, se mi zdi, da je to čisto konstruktivna debata.... mogoče pa pogruntamo kaj novega o starih Tomosih... se strinjam s tabo, najbolje je, da je predvžig nastavljen s stroboskopom, torej individualno od primera do primera ker mm tu in tam je hitro, sploh ker ni vse kirurško in enako meni je majster nastavil platinskega na novo po "občutku", ker po knjigi in OEM zarezi zadeva ni delovala, motor je sicer vžigal, a ni imel moči brezplatinskega pa imam za "rezervo", da pri naslednjem remontu vržem gor Zivnorc in raza 2
Zivnorc Objavljeno November 13, 2021 Opozori Objavljeno November 13, 2021 Ob 12. 11. 2021 ob 11:23, hribuc pravi: Ja maš čist prav ko se obrati večajo se predvžig zmanšuje(preverjeno s stroboskopom) zato ker je osnovna plošča fiksna ... spregledal tole: ... ... lahko, da je tako, ampak po moji logiki je stroboskop (vsaj tisti izpred 30 in več let, ko se jih spomnim), nimajo glih kake "iber nove doterane" elektronike. Verjetno je strobo narejen do določenih obratov, če pa to delaš pri ful gasu, recimo pri mopedu pri 8.000 1/min, pa zna po moje ta stroboskop že malce "zamujati" .... ... sej pravim, to samo ugibam, lahko pa je tudi kaj na tem.....
Zivnorc Objavljeno November 13, 2021 Opozori Objavljeno November 13, 2021 ....zdele sem se spomnil, pa šel na e bay pogledat, pa najdu tole https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=stroboscope+ignition&_sacat=0&rt=nc&LH_PrefLoc=5 ... piše, da je do 8.000 1/min...in je res nekaj na tem, kar sem filozofiral en post višje.... ...ga bom kar kliknu evo, za dober denar ti naštelam Tomosa, @Snečer
Snečer Objavljeno November 13, 2021 Opozori Objavljeno November 13, 2021 pred 3 urami, Zivnorc pravi: ....zdele sem se spomnil, pa šel na e bay pogledat, pa najdu tole https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=stroboscope+ignition&_sacat=0&rt=nc&LH_PrefLoc=5 ... piše, da je do 8.000 1/min...in je res nekaj na tem, kar sem filozofiral en post višje.... ...ga bom kar kliknu evo, za dober denar ti naštelam Tomosa, @Snečer Kam ti pripeljem? Edino kar se moram še lotiti je menjava zajle za menjalnik pa mogoče obnova sprednjih vilic. Lahko bi mi kdo naredil
smasher Objavljeno November 13, 2021 Opozori Objavljeno November 13, 2021 ma če so vilce enaki fensy patent kot skuterji..... odpreš vilico.. obrišeš in v vsako stren fklikneš dve pesti masti, sem bil prav razočaran ko sem obnavljal vilice na motorju... tesnila pa tapravo olje pa do mililitra natančno, pol pa vprašam na servisu kakšno olje gre v piaggiota, pa se mi smeji, reče nekaj masti ... In potem odprem in res vidim da je samo fedr in vilica "pešta" mast to je to.
Snečer Objavljeno November 13, 2021 Opozori Objavljeno November 13, 2021 pred 20 minutami, smasher pravi: ma če so vilce enaki fensy patent kot skuterji..... odpreš vilico.. obrišeš in v vsako stren fklikneš dve pesti masti, sem bil prav razočaran ko sem obnavljal vilice na motorju... tesnila pa tapravo olje pa do mililitra natančno, pol pa vprašam na servisu kakšno olje gre v piaggiota, pa se mi smeji, reče nekaj masti ... In potem odprem in res vidim da je samo fedr in vilica "pešta" mast to je to. malo se nalije, da maže, zadaj pa samo mast bom pogledal ob priliki
Zivnorc Objavljeno November 13, 2021 Opozori Objavljeno November 13, 2021 Kaka je razlika med starim in novim tipom sklopke. Ajd... to sem prebrel, da je novi tip na 4 lamele, stari na tri.....in verjetno je boljši novi (če so šli že delat na 4 lamele).... ... zanima me bolj to, ali je tudi novi tip "putrstahl", da se zaglodajo not ušesa lamel, ali je kaj boljši material.... in ali je morda kaj večje pesto (močnejše), ker je tam rado pokalo?... ... namreč moram obnoviti ali pa zamenjati sklopko... v šalčki so močne zajede... ravno tako so zglodana ušesa lamel. Tisti prvi tridelni je načeloma še o.k., ostali dve lamelci pa imata čisto pojedena ušesa....
raza Objavljeno November 13, 2021 Opozori Objavljeno November 13, 2021 (popravljeno) Pri novem je zvon zgoraj razširjen, tako da so utori na zgornjem delu lahko zaprti (neprekinjen venec okoli), lamele so pa dobile navzgor po utoru zakrivljena ušesa, da je večja naležna površina na rob zvona. Če menjaš zvon za novo verzijo, pazi na semering pod njim (druge dimenzije notranjega premera), ker ima zvon večji premer nasada na gred. Popravljeno November 13, 2021. Popravil raza Zivnorc 1
Zivnorc Objavljeno November 14, 2021 Opozori Objavljeno November 14, 2021 Hvala za info. To se pravi, da mora pasat v staro ohišje (bloke), ..... pa kot te zastopim, so odebelili pesto sklopke, če je treba dati semering z večjo luknjo... ... sem pa že študiral ( že tudi kot mulc), da sam naredim sklopko. ... iz 42CrMo5 postružim, pa 1mm debelejšo steno, pa se nimajo ušesa kej več glodat v zvon.... ... ha... imajo spet na zalogi . https://www.motos.si/index.php?route=product/product&path=61&product_id=978 ... pa lamele: https://www.motos.si/index.php?route=product/product&path=61&product_id=321 Ali lahko dam namesto tiste prve trodelne lamele eno tako navadno? ... pa verjetno je tisti notranji del sklopke (novi tip) z lamelami identičen staremu tipu, da ne kupujem za brezveze? ali moram kupiti tudi notranji del s štirimi lamelami? ... če ne, si raje postružim nov zvon, kot sem omenil zgoraj.
raza Objavljeno November 14, 2021 Opozori Objavljeno November 14, 2021 Še ta video si oglej, kar se sklopke tiče. Sam si s sklopko nisem belil glave. Dodal sem samo še dve vzmeti in to je to. Zivnorc, franc in hribuc 3
franc Objavljeno November 15, 2021 Opozori Objavljeno November 15, 2021 (popravljeno) Jaz imam na star model in brez "trodelne" lamele dela brez problema. lp ps za sklopko poglej tole: https://mopedist.si/viewtopic.php?f=53&t=19975 Popravljeno November 15, 2021. Popravil franc Zivnorc 1
Zivnorc Objavljeno November 15, 2021 Opozori Objavljeno November 15, 2021 pred 12 minutami, franc pravi: Jaz imam na star model in brez "trodelne" lamele dela brez problema. lp ps za sklopko poglej tole: https://mopedist.si/viewtopic.php?f=53&t=19975 ... to se pravi, da imaš namesto tiste trodelne not navadno lamelo... Hvala za info. franc 1
Zivnorc Objavljeno November 15, 2021 Opozori Objavljeno November 15, 2021 ... ekola, @franc, HVALA! .... sem se registriral in pogledal, pa vidim, da počnejo skoraj točno to s sklopkami, kot sem si zamislil, samo, da sem hotel ojačati s tisto vmesno podložno ploščico ne na sredini med utori, ampak na robu, kjer se usede lamela, da je večja površina.... ... bom videl, kako se bom odločil. Grem do enega majstra popoldne, ki ima polno Tomos delov, če ima kak dober zvon, pa ga dodelam, drugače pa si postružim novega tudi z ojačenim pestom....
Zivnorc Objavljeno November 15, 2021 Opozori Objavljeno November 15, 2021 ... Za info ostalim, če še kdo spremlja tole temo. NE PAŠE novi tip sklopke v staro mašino... je treba nov desni dekelc. Tako so mi rekli... raza 1
Zivnorc Objavljeno November 15, 2021 Opozori Objavljeno November 15, 2021 ...dobil novo sklopko in lamele.... namreč niso imeli apdejtane zaloge v e-trgovini... tko da.... ni več problemov. Dobil novo... Kaldu, Mavti, smasher in 1 other 4
Zivnorc Objavljeno November 15, 2021 Opozori Objavljeno November 15, 2021 @franc; @raza ....al pa še kdo drug: Ležaj L17. ... koliko aksialne zračnosti naj naštimam? ...0,1...0,2mm? ... je že kar nekaj desetletij od tega, ko sem nazadnje šravfal.. ... verjetno bolje 0,1mm več, kot premalo, da ne stiska gred, ko se kej segreje. Kolikor se spomnim, sem izmeril globino od prirobnice bloka do sestavljenega ležaja v bloku, pa za toliko potem daš podložk, kolikor je razlike širine na pestu od glavne gredi... odšteješ še 1/2 debeline tesnila ... ... ne bi namreč rad gor pa dol dajal notranjega obroča, če se kaj v prvo ne bo izšlo... ...imate kake druge bolj preproste ali boljše izkušnje? Hvala.
raza Objavljeno November 15, 2021 Opozori Objavljeno November 15, 2021 Ti jutri poslikam delavniški priročnik z navodili, primerom izračuna.
raza Objavljeno November 16, 2021 Opozori Objavljeno November 16, 2021 (popravljeno) Service manual, del, ki te zanima -mašina. Service manualTOMOS14.pdf Popravljeno November 16, 2021. Popravil raza Zivnorc, Mavti, Joker in 1 other 3 1
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se