Skoči na vsebino

Predelava Tomos APN 6 1986


Priporočene objave

Objavljeno

Ko sem bil mulc in se mi je (še) dalo, smo toliko časa prestavljali in nastavljali, da se je končno "zvrtelo" (malenkostna razlika je dala velik rezultat) . Ko je "padlo" v resonanco, se je moped zavrtel praktično v neskončnost (če bi ga do konca zvrtel v leru, bi ga verjetno "razneslo" ) .

Že malenkostna obraba platin je pomenila, jovo na novo...

Sosed je imel Juniorja in po spominu (mašina se je odpirala v povprečju vsaj enkrat na teden) je včasih, ko je "zatajil" vžig (ali svečka) obrnilo ali pa odtrgalo magnet. Običajno pa je drobil kajle in zobnik 3 prestave.

Samo, kadar pa je delalo, je pa bilo veselje.

lp

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
5 minutes ago, vandrovec said:

Tudi ne more bit idealno, kako boš s platinami reguliral predvžig na različnih obratih? Kolikor obratov ima APN nastaviš nekaj približno...po moje?

Ja maš čist prav ko se obrati  večajo se predvžig zmanšuje(preverjeno s stroboskopom) zato ker je osnovna plošča fiksna

Objavljeno

Tudi elektronika na APN-jih, se mi zdi, da ne spreminja predvžiga na več obratih...ima nastavljen predvžig le za določene obrate, edino moč iskre poveča....to bi se sicer lahko pozanimal. Na motorjih z več obrati pa elektronika nastavlja predvžig na več različnih obratih, na vsakih nekaj tisoč ...to naj bi bil nek približek optimalnosti. :hmm:

Objavljeno (popravljeno)
pred 29 minutami, vandrovec pravi:

Tudi elektronika na APN-jih, se mi zdi, da ne spreminja predvžiga na več obratih...ima nastavljen predvžig le za določene obrate, edino moč iskre poveča....to bi se sicer lahko pozanimal. Na motorjih z več obrati pa elektronika nastavlja predvžig na več različnih obratih, na vsakih nekaj tisoč ...to naj bi bil nek približek optimalnosti. :hmm:

 

pred eno uro, hribuc pravi:

Ja maš čist prav ko se obrati  večajo se predvžig zmanšuje(preverjeno s stroboskopom) zato ker je osnovna plošča fiksna

... no, smo že bližje...   :D 

... ko že stalno omenjam modelarske motorje, imajo (novejši motorji) čisto enostaven CDI (mikroprocesorski), za par deset € se ga dobi (kitajca  https://hobbyking.com/en_us/replacement-complete-ignition-set-for-single-cylinder-gas-engines.html?queryID=94029d859597e60980e6b7c9e3319b3f&objectID=35548&indexName=hbk_live_products_analytics   ... al pa tolelele...    https://www.justengines.co.uk/product-category/ignition-systems/rcexl-single-ignitions/?v=ce774d9cab3a  ), ali za 200€ kak MVVS , recimo.... in "vse", kar bi bilo potrebno narediti je, da se namontira na motor recimo 4S LiFe aku (ne rabiš nobenega BMS, ker ima max napetost, kot 6S Pb aku, lahko pa se ga da gor vseeno, je čisto poceni), regulator napetosti, da lahko polni ta aku, na magnet (vztrajnik) nalepiti dva neodim magnetka (nekateri CDI imajo po dva magneta na 120 stopinj, za natančnejše določevanje obratov...)...

...ampak...a vidite, ....... to je pol tko, če se preveč "uživiš" v zadevo..   :lol1: ... ni pa ni konca....in na koncu nič ne ostane od TOMOSA...   :slap:  .... v tošlnu pa še manj....   :lol1:

... tko da.... platine so ZAKON... VAM REČEM....   :lol1: 

Popravljeno . Popravil Zivnorc
Objavljeno

Tomos je Tomos....škoda mi je za tiste 125 kubične endure z agregatom od Yamahe, sedaj je težko rabljene dobiti. Mi je žal, da sem takrat zamudil z naročilom novega...B)

Objavljeno
pred 52 minutami, vandrovec pravi:

Tomos je Tomos....škoda mi je za tiste 125 kubične endure z agregatom od Yamahe, sedaj je težko rabljene dobiti. Mi je žal, da sem takrat zamudil z naročilom novega...B)

Meni pa niti najmanj.

Lahko kupiš Yamaho 125 wr, pa je isto.

lp

Objavljeno

Isto ni, ker je imel Tomos boljše prednje vilice in bolj ugodno ceno. Ta Yamaha pa ne izstopa ravno od konkurence...

Objavljeno
pred 2 urami, Zivnorc pravi:

... vse to mi je popolnoma jasno, preštelal mnoooogo mopedov, nastavil... itd... samo, kdaj pa realno "da iskro" pa nikoli nismo vedeli. Saj je delalo... ampak še zdaleč pa ni bilo idealno....  :D  

... tudi če si dal gor originalni brezplatinski vžig, je bilo to bolt-on , preračunano in nastavljeno v fabriki..... če pa daš kaj drugega gor, pa ko ima "šlic" za zasukat 5mm levo -desno, ali več.... kaj pa pol?   :D 

pri "elektriki z elektroniko" mora tudi biti Hallov senzor na točno določenem mestu.... sama elektronika pa potem preračunava in nastavlja predvžig glede na obrate....in še kake druge parametre....

... če sem spet pri modelarskih motorjih, ZENOAH, kjer je "navaden štrom od motorke", si za štart motorja priklopil "elektroniko", ki je "povozila" magnet, ki je imel prednastavljen predvžig... ta elektronika pa je imela precej manj predvžiga, da si ga lahko zakurblal, oz. da te ni usekalo po prstih....

 

...  spraševal sem točno to, kar je dal Snečer gor link. ... in se mi zdi, da sem dobil odgovor...   :D

 

.p.s.

.... mogoče se komu zdi, da kompliciram.... ampak, se mi zdi, da je to čisto konstruktivna debata.... mogoče pa pogruntamo kaj novega o starih Tomosih...  :D 

se strinjam s tabo, najbolje je, da je predvžig nastavljen s stroboskopom, torej individualno od primera do primera

ker mm tu in tam je hitro, sploh ker ni vse kirurško in enako

meni je majster nastavil platinskega na novo po "občutku", ker po knjigi in OEM zarezi zadeva ni delovala, motor je sicer vžigal, a ni imel moči

brezplatinskega pa imam za "rezervo", da pri naslednjem remontu vržem gor

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
Ob 12. 11. 2021 ob 11:23, hribuc pravi:

Ja maš čist prav ko se obrati  večajo se predvžig zmanšuje(preverjeno s stroboskopom) zato ker je osnovna plošča fiksna

... spregledal tole:

 

...   :hmm:  ... lahko, da je tako, ampak po moji logiki je stroboskop (vsaj tisti izpred 30 in več let, ko se jih spomnim), nimajo glih kake "iber nove doterane" elektronike. Verjetno je strobo narejen do določenih obratov, če pa to delaš pri ful gasu, recimo pri mopedu pri 8.000 1/min, pa zna po moje ta stroboskop že malce "zamujati"  :hmm: .... 

... sej pravim, to samo ugibam, lahko pa je tudi kaj na tem.....

Objavljeno

....zdele sem se spomnil, pa šel na e bay pogledat, pa najdu tole  :D

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=stroboscope+ignition&_sacat=0&rt=nc&LH_PrefLoc=5

 

... piše, da je do 8.000 1/min...in je res nekaj na tem, kar sem filozofiral en post višje....

...ga bom kar kliknu :D

 

evo, za dober denar ti naštelam Tomosa,

@Snečer

:D

 

Objavljeno
pred 3 urami, Zivnorc pravi:

....zdele sem se spomnil, pa šel na e bay pogledat, pa najdu tole  :D

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=stroboscope+ignition&_sacat=0&rt=nc&LH_PrefLoc=5

 

... piše, da je do 8.000 1/min...in je res nekaj na tem, kar sem filozofiral en post višje....

...ga bom kar kliknu :D

 

evo, za dober denar ti naštelam Tomosa,

@Snečer

:D

 

Kam ti pripeljem? :) 

Edino kar se moram še lotiti je menjava zajle za menjalnik pa mogoče obnova sprednjih vilic.

Lahko bi mi kdo naredil :) 

Objavljeno

ma če so vilce enaki fensy patent kot skuterji..... odpreš vilico.. obrišeš in v vsako stren fklikneš dve pesti masti, sem bil prav razočaran ko sem obnavljal vilice na motorju... tesnila pa tapravo olje pa do mililitra natančno, pol pa vprašam na servisu kakšno olje gre v piaggiota, pa se mi smeji, reče nekaj masti ...:?

In potem odprem in res vidim da je samo fedr in vilica "pešta" mast to je to.

Objavljeno
pred 20 minutami, smasher pravi:

ma če so vilce enaki fensy patent kot skuterji..... odpreš vilico.. obrišeš in v vsako stren fklikneš dve pesti masti, sem bil prav razočaran ko sem obnavljal vilice na motorju... tesnila pa tapravo olje pa do mililitra natančno, pol pa vprašam na servisu kakšno olje gre v piaggiota, pa se mi smeji, reče nekaj masti ...:?

In potem odprem in res vidim da je samo fedr in vilica "pešta" mast to je to.

malo se nalije, da maže, zadaj pa samo mast bom pogledal ob priliki 

image.thumb.png.98519d561426de104d12d6eaa8520fb7.png

image.thumb.png.507679daaf28e1cc2d5fb92f720632c8.png

 

Objavljeno

Kaka je razlika med starim in novim tipom sklopke. Ajd... to sem prebrel, da je novi tip na 4 lamele, stari na tri.....in verjetno je boljši novi (če so šli že delat na 4 lamele)....

... zanima me bolj to, ali je tudi novi tip "putrstahl", da se zaglodajo not ušesa lamel, ali je kaj boljši material.... in ali je morda kaj večje pesto (močnejše), ker je tam rado pokalo?...

 

... namreč moram obnoviti ali pa zamenjati sklopko... v šalčki so močne zajede... ravno tako so zglodana ušesa lamel. Tisti prvi tridelni je načeloma še o.k., ostali dve lamelci pa imata čisto pojedena ušesa....

Objavljeno (popravljeno)

Pri novem je zvon zgoraj razširjen, tako da so utori na zgornjem delu lahko zaprti (neprekinjen venec okoli), lamele so pa dobile navzgor po utoru zakrivljena ušesa, da je večja naležna površina na rob zvona. 

Če menjaš zvon za novo verzijo, pazi na semering pod njim (druge dimenzije notranjega premera), ker ima zvon večji premer nasada na gred.

Popravljeno . Popravil raza
Objavljeno

Hvala za info.

To se pravi, da mora pasat v staro ohišje (bloke),

..... pa kot te zastopim, so odebelili pesto sklopke, če je treba dati semering z večjo luknjo...  :OK:

... sem pa že študiral ( že tudi kot mulc), da sam naredim sklopko.

... iz 42CrMo5 postružim, pa 1mm debelejšo steno, pa se nimajo ušesa kej več glodat v zvon....  :D

 

... ha... imajo spet na zalogi .   :D  https://www.motos.si/index.php?route=product/product&path=61&product_id=978

... pa lamele:

https://www.motos.si/index.php?route=product/product&path=61&product_id=321

 

Ali lahko dam namesto tiste prve trodelne lamele eno tako navadno?

... pa verjetno je tisti notranji del sklopke (novi tip) z lamelami identičen staremu tipu, da ne kupujem za brezveze? ali moram kupiti tudi notranji del s štirimi lamelami?

... če ne, si raje postružim nov zvon, kot sem omenil zgoraj.

 

 

Objavljeno

Še ta video si oglej, kar se sklopke tiče.

Sam si s sklopko nisem belil glave. Dodal sem samo še dve vzmeti in to je to.

  • Všeč mi je 3
Objavljeno
pred 12 minutami, franc pravi:

Jaz imam na star model in brez "trodelne" lamele dela brez problema.

lp

ps

za sklopko poglej tole:

https://mopedist.si/viewtopic.php?f=53&t=19975

... to se pravi, da imaš namesto tiste trodelne not navadno lamelo...

Hvala za info.

Objavljeno

... ekola, @franc,  HVALA!  ....   sem se registriral in pogledal, pa vidim, da počnejo skoraj točno to s sklopkami, kot sem si zamislil, samo, da sem hotel ojačati s tisto vmesno podložno ploščico ne na sredini med utori, ampak na robu, kjer se usede lamela, da je večja površina....  file.php?id=24444&mode=view

... bom videl, kako se bom odločil. Grem do enega majstra popoldne, ki ima polno Tomos delov, če ima kak dober zvon, pa ga dodelam, drugače pa si postružim novega tudi z ojačenim pestom....

 

Objavljeno

... Za info ostalim, če še kdo spremlja tole temo.

NE PAŠE novi tip sklopke v staro mašino... je treba nov desni dekelc. Tako so mi rekli...   :D 

Objavljeno

...dobil novo sklopko in lamele.... namreč niso imeli apdejtane zaloge v e-trgovini... tko da.... ni več problemov. Dobil novo...  :D

 

Objavljeno

@franc; @raza ....al pa še kdo drug:

Ležaj L17.

... koliko aksialne zračnosti naj naštimam? ...0,1...0,2mm? ... je že kar nekaj desetletij od tega, ko sem nazadnje šravfal..   :D

... verjetno bolje 0,1mm več, kot premalo, da ne stiska gred, ko se kej segreje.

Kolikor se spomnim, sem izmeril globino od prirobnice bloka do sestavljenega ležaja v bloku, pa za toliko potem daš podložk, kolikor je razlike širine na pestu od glavne gredi... odšteješ še 1/2 debeline tesnila ...   :hmm:

... ne bi namreč rad gor pa dol dajal notranjega obroča, če se kaj v prvo ne bo izšlo...

...imate kake druge bolj preproste ali boljše izkušnje?

 

Hvala.

 

 

 

Objavljeno

Ti jutri poslikam delavniški priročnik z navodili, primerom izračuna.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!