Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


Priporočene objave

Objavljeno
pred 25 minutami, TOMCAT pravi:

......am.....eni se pa res " ne marate " :D:D:D 

Pač različna mnenja. Vendar telefon nikoli ne zvoni v prazno.  

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Sam imam priporočeno 2.0 spredaj in 2.0 zadaj(2.2 pri vožnji v dvoje ) in to sem bolj kot ne do sedaj prakticiral. V letošnji sezoni pa se večkrat vozim v dvoje in sem dvignil prednjo na 2.1 in zadnjo na 2.3 in tako ostane tudi ko sem sam in razlike v oprijemu ne opazim. Zdi se mi manj nazobčena zadnja guma lahko pa da je to tudi razlika med Dunlop SS2 In SS2 Max katero imam letos na motorju.

 

 

Lp, Samo

Objavljeno

dejte se držat navodil proizvojalca gum in motorjev, čeprav so nesposobni:book: Po moje bo potem manj kampiranja ob cesti:smoke:

Če pa vam tudi takrat uspe nabirat maline, pol pa v 99% iščite napako pri stilu vožnje pri sebi:lol1:

Objavljeno (popravljeno)
pred 59 minutami, builder pravi:

dejte se držat navodil proizvojalca gum in motorjev, čeprav so nesposobni:book: Po moje bo potem manj kampiranja ob cesti:smoke:

Če pa vam tudi takrat uspe nabirat maline, pol pa v 99% iščite napako pri stilu vožnje pri sebi:lol1:

Saj pa ne govorimo nikjer o kakem divjanju ali malinah...Če pri svojem IQ tako bereš...večina nas ima nižjega in se razumemo..da pa boš razumel še ti

Tlak v gumah in od njega je odvisna:

Kako motor pada,pobira v ovinku

Sama mirnost motorja

Sam občutek kako se počutiš ti kot voznik na motorju,kar je najpomembneje!

Pač en dan ko greš na izlet se vsake toliko ustaviš na bencinskinin na sprednji gumi greš od 2.2 do 2.5 in ti sam vidiš razlike!Ko vidiš kaj ti najbolj ustreza imaš pač toliko napolnjeno!

Sam sem vedno prvo "nastavil" prednjo...potem pa se še igral z zadnjo kar je kr težje....vsaj meni blo...

Popravljeno . Popravil sesir
Objavljeno

Pac pumpas gume tak kot ti pase.enmu pase 1.9-2.2 drugmu 2.5-2.8.Mislim da je to cisto odvisno od posameznika.0.2 bara naredita motor vozen ali nevozen.vsak posameznik mora najdit svoj GRIP kje se pocuti najbolj udobno in varno.razne gostilniške debate čuj kolk pa ti pumpaš gumo tu ne gre skoz.nimata istih gum istih motorjev pa se težka nista enako tak da to je malo bv.vsak naj napumpa na nek primeren tlak pa se naj pelje pa vidi.pol pac dodajas al pa spušaš.lp

Objavljeno
pred 2 minutami, Miha1985 pravi:

Pac pumpas gume tak kot ti pase.enmu pase 1.9-2.2 drugmu 2.5-2.8.Mislim da je to cisto odvisno od posameznika.0.2 bara naredita motor vozen ali nevozen.vsak posameznik mora najdit svoj GRIP kje se pocuti najbolj udobno in varno.razne gostilniške debate čuj kolk pa ti pumpaš gumo tu ne gre skoz.nimata istih gum istih motorjev pa se težka nista enako tak da to je malo bv.vsak naj napumpa na nek primeren tlak pa se naj pelje pa vidi.pol pac dodajas al pa spušaš.lp

Zato škoda brez veznega kok imaš napumpano ti...nimaš druge ko,da sam poizkusiš to že skozi dopovedujem

Objavljeno

15 let nazaj ko sem se začel vozit z "težkimi"motorji sem našega okoliškega rossija vprašal ja kolk pa te ti pumpaš svoje pirellike da tak držijo.pa rišeš črto skoz ovinek pa brez rok v 90stopin odsek pa tako pa to.pa mi je povedal kaj vse je treba naredit z vilcami pa kolk morjo bit gume pumpane pa vse te cake kak lahko delaš 8 brez rok.sm probal vse kar mi je povedal pa sm si rebra zlomu pa roke.hehe.pol sm pa pogrunto da mam js 10let starejsi moped pa 40kg sn tezji od njega pa štorast tudi malo bolj kot on.point te zgodbe je to da nismo vsi ljudje enaki.nimamo enake drze na motorju in tudi pritisk nemore bit za vse enak.tak da po pameti pa kak keremu paše.lep pozdrav vsem.

Objavljeno

sej zato pa imamo tolk mrtvih na cestah, ker je občutek najpomembnejši:O, tisti , ki so razvijal motor in pnevmatike za široke mase, oni so pa skoz okno metal gnar, najboljs bi blo, da so vas vprašal, bolano:slap: 

A je tolk težko razumet, da vse izvan okvirjov, katere je navedel proizvajalec, lahko v določenih pogojih narediš stvar nevarno, sploh če to testiraš kot @sesir, na cesti, pol pa vsi vemo, kak se to konča:book:, pol pa za take in podobne Rossie, bistrooke, guma spusti, potem pa izgovori "to več ne dam gor, ker je bil zdrs, ne vela, nevarna, prepovedal bi jo delat:klicaj:, medtem, ko nekateri pa z njo nimajo nobenih problemov in je prav obratno:hmm:

Objavljeno
pred 10 minutami, builder pravi:

sej zato pa imamo tolk mrtvih na cestah, ker je občutek najpomembnejši:O, tisti , ki so razvijal motor in pnevmatike za široke mase, oni so pa skoz okno metal gnar, najboljs bi blo, da so vas vprašal, bolano:slap: 

A je tolk težko razumet, da vse izvan okvirjov, katere je navedel proizvajalec, lahko v določenih pogojih narediš stvar nevarno, sploh če to testiraš kot @sesir, na cesti, pol pa vsi vemo, kak se to konča:book:, pol pa za take in podobne Rossie, bistrooke, guma spusti, potem pa izgovori "to več ne dam gor, ker je bil zdrs, ne vela, nevarna, prepovedal bi jo delat:klicaj:, medtem, ko nekateri pa z njo nimajo nobenih problemov in je prav obratno:hmm:

tule se razvijajo 2 debati.

Ena je igranje s tlakom v okvirih predpisov, ki se za normalne motorje (s težo 220kg+-10kg in štandardnimi merami gum tipa Hypersport) gibljejo pri 

prvi od 2,25-2,5

zadnji 2,5 in 2,9

Tukaj nimaš kaj zgrešit, tukaj ne obstajajo popolnoma nobene nevarnosti, kot trdi @Borutt, prav tako ne prihaja do popolnoma nikakršnih deformacij pnevmatike. Razlike v občutku (beri filingu na cesti) pa so, sicer minimalne a se poznajo in nekaterim, nam glede na temperature in stil vožnje ustreza igranje z njimi.

Druga debata so tlaki za pisto. Kot vedno radi mešamo vse te pojme, obsojamo in klobasamo vsepovprek. Tlaki za pisto rabijo NTEC zgradbo pnevmatike, primerni so za superhitre in ostre voznike (objestneže :P )

Nikoli in nikdar nisem nikomur svetoval tlakov za pisto. Pa še zaradi njih se noben ne bo razletel, kvečjemu bo s prenizkim tlakom in neprimernimi gumami bil bolj počasen in bolj lesen, ter jih bo prehitro skuril.

Objavljeno
pred 9 minutami, DAMI34 pravi:

tule se razvijajo 2 debati.

Ena je igranje s tlakom v okvirih predpisov, ki se za normalne motorje (s težo 220kg+-10kg in štandardnimi merami gum tipa Hypersport) gibljejo pri 

prvi od 2,25-2,5

zadnji 2,5 in 2,9

Tukaj nimaš kaj zgrešit, tukaj ne obstajajo popolnoma nobene nevarnosti, kot trdi @Borutt, prav tako ne prihaja do popolnoma nikakršnih deformacij pnevmatike. Razlike v občutku (beri filingu na cesti) pa so, sicer minimalne a se poznajo in nekaterim, nam glede na temperature in stil vožnje ustreza igranje z njimi.

Druga debata so tlaki za pisto. Kot vedno radi mešamo vse te pojme, obsojamo in klobasamo vsepovprek. Tlaki za pisto rabijo NTEC zgradbo pnevmatike, primerni so za superhitre in ostre voznike (objestneže :P )

Nikoli in nikdar nisem nikomur svetoval tlakov za pisto. Pa še zaradi njih se noben ne bo razletel, kvečjemu bo s prenizkim tlakom in neprimernimi gumami bil bolj počasen in bolj lesen, ter jih bo prehitro skuril.

moje pisanje ni letelo nate:hmm: In vse kar sem napisal je za cestno uporabo, ker je eden od bistrookih omenja objestnost in preverjanje filinga za  objestnost na bencinski:lol1:

Vožnja na pisti je čisto druga zadeva, tam je varno okolje za tako početje in veljajo druga pravila in druge gume, kjer zopet norme postavlja proizvajalec:P

Objavljeno
pred 5 minutami, builder pravi:

moje pisanje ni letelo nate:hmm: In vse kar sem napisal je za cestno uporabo, ker je eden od bistrookih omenja objestnost in preverjanje filinga za  objestnost na bencinski:lol1:

Vožnja na pisti je čisto druga zadeva, tam je varno okolje za tako početje in veljajo druga pravila in druge gume, kjer zopet norme postavlja proizvajalec:P

jaz sem samo pojasnil, od kje rata potem taka klobasa. Nekdo vpraša za tlak mopeda, mu poveš koliko okvirno so predpisani tlaki in variacije, dobiš takoj izjavo o deformiranju gum, nato tretji začne s tlaki za pisto in smo tule kjer smo.

In potem nekje nekdaj preberem na FBju da je mitaska za en kurc k je na grebniku po 3 krogih letu ven....no pol se smejem, kajti nobena guma ne prenese pretiravanja in vsaka guma ma svojo mejo. Dejstvo je pa eno 99% gum ni krivih za zdrse. Krivo je pretiravanje ali napačno poznavanje gume, iskanje mej, in prekoračitev le teh.

Objavljeno
19 hours ago, ukica said:

Si upam trditi da so umerjeni, ceprav zgledajo zjahani. :) 

mislim da je v merislovju celo en zakon ki tocno doloca na kaksne intervale jih je potrebo umeriti. Kurc, v Spaniji ti na bencinski to se zaracunajo.. :) 

Drugace pa to dela Lotric metrology, ki ima verjetno v Sloveniji kar monopol glede tega. Ce ne umeris pri njih te pa prijavijo..

Sem mal raziskal, imamo Pravilnik o metroloških pogojih za manometre za merjenje tlaka v pnevmatikah (Uradni list SFRJ, št. 20/86 in 10/87). Ce povzamem, doloca uporabo crpalkam, redno letno kalibracijo, pri kateri pa je največji dopustni merilni pogrešek +/- 0,1 bar v področju do 4 bar. Torej, recimo da se lahko zaupa :)

Lotrič je res capo di banda, največji, ponuja celovite rešitve, ne podpira pa vseh področij in za vse nima akreditacije, če jo slučajno stranka zahteva zato mora verjetno sodelovat tudi s konkurenčniki in tujino, ki jim leži kakšno drugo področje, recimo Metrel. Je pa ogromno tudi manjših ozko orientiranih laboratorijev. Ne vem pa zakaj bi te prijavili, če ne umeriš pri njih? Mogoče samo če ne umeriš, lahko pa kjerkoli.

Bom za foro dal drugič še svoji dve pištoli za pumpanje preverit, za začetek jih moram pa fino podihtat :D

 

Objavljeno
pred 29 minutami, DAMI34 pravi:

tule se razvijajo 2 debati.

Ena je igranje s tlakom v okvirih predpisov, ki se za normalne motorje (s težo 220kg+-10kg in štandardnimi merami gum tipa Hypersport) gibljejo pri 

prvi od 2.25 do 2.5

Tukaj nimaš kaj zgrešit, tukaj ne obstajajo popolnoma nobene nevarnosti

Gospod IQ ne ve in ne razume da se isti motor z 0.2 razlike v tlaku zelo spremeni...pa ne govorimo o divjanju pač pa v vodljivosti....navsezadnje le želimo od motorja čim več...

Ta čim več pa zelo različen!

Objavljeno
Pravkar, sesir pravi:

Gospod IQ ne ve in ne razume da se isti motor z 0.2 razlike v tlaku zelo spremeni...pa ne govorimo o divjanju pač pa v vodljivosti....navsezadnje le želimo od motorja čim več...

Ta čim več pa zelo različen!

ful pomembno pri 50km/h, ne pametuj, ker se smešiš

Objavljeno
pred 1 minuto, builder pravi:

ful pomembno pri 50km/h, ne pametuj, ker se smešiš

Ja!In to ekstremno pomembno!Poizkusi spustit prednjo na 2.0 boš vidu...to pa bo takšna razlika,da jo bo zmogel celo tvoj IQ

Objavljeno
Pravkar, sesir pravi:

Ja!In to ekstremno pomembno!Poizkusi spustit prednjo na 2.0 boš vidu...to pa bo takšna razlika,da jo bo zmogel celo tvoj IQ

kolegu, pametnemu tako kot ti, smo spustili gume na motorju, ko smo bili na kavi v gostilni, on tega ni vedel. Spraševali smo ga potem vsak dan, če je bil kaj na bencinski in odgovor je bil, da ne, čeprav se je vozil po občutku, kot ti:lol1:

Seveda ni pogruntal, ker se je motor obnašal tako, da to ni moč ugotovit, razen seveda tebe, ti bi sigurno vedel, da je razlika v 0,2. Kasneje smo mu seveda povedali, kaj smo naredili in nikoli več ni omenjal tlaka v gumah:P

ps, tudi on je sedaj invalid, poznata se tudi:P

Objavljeno
pred 2 minutami, builder pravi:

ful pomembno pri 50km/h, ne pametuj, ker se smešiš

pri 50 in vožnji naravnost res ne, pri vožnji skozi celo sezono in malce bolj živahno ter na poskok pa ja. Bom povedal moj primer (prosim mojstri preskočite moj post, je le odraz osebnega počutja, zaznav in mišlenja)

Pa samo za zadnjo bom pisal. Tlak 2,9 na superduku GT 173konjev, SPORT program. Pri optimalnih pogojih, asfalt več kot 20C, lep ali spolzek ni važno, ko ga odpiram ven iz ovinka, zelo lepo poslajda, vendar kotrolirano in točno vem kaj se dogaja. Ko je taista guma pride skoraj do senzorjev, mi to ne ustreza več. Ponavadi je še nekoliko bolj hladno in zato rabim za odtenek večjo stično površino in ne želim nobenega slajda več, hočem pa oprijem. Zato grem na tlak 2,5 ali 2,7. Tam nekje vmes. Ker se guma bolj razleze mi po  sredini nekoliko manj radira (bolj sploščena) ampak občutek oprijema je boljši. Kaj se v resnici zgodi me gladko boli qurtz, važno da mi sede. Dejstvo pa je, da s tem ne ogrožam niti sebe niti nikogar drugega. Koneckoncev sem v lajfu prepuščal že 4 pnevmatike, kjer sem hitro zaznal kako se pnevmatika z 1 barom obnaša, pa še nisem letel ven s ceste.

 

Objavljeno
pred 11 minutami, builder pravi:

sami Rossiji, ne grem se več

Saj ravno v tem je point, kaki Rossiji, normalni vozniki. kolko pumpaš gume solo, kolko v dvoje? Kake gume maš na tvojem trajktu? Verjetno imaš možnost izbire samo med 3 opcijami. Koliko pumpaš solo, koliko v dvoje? Res da tvoja ni težka, ampak tudi na trajektu se čuti razlika. Sedaj pa vzami za 100kg lažji moped, pa boš videl, kaj pomeni 0,2 bara :P

Verjem, si ne izmišljujem, toliko se pa že poznava. Razlike so. Pri istem tlaku čutim razlike med različnimi znamkami pnevmatik. Nekatere aka ST (angel GT) so trše, bolj ojačane, z nižjo krivuljo preseka, in so zato malce bolj lene a enakomerne pri prenosu v ovinek, zasijejo pa na mokrem, druge Mitas SF+ (celo med 2016 in 2017 je razlika sem pisal v temi Mitas) so bolj okretne, z višjim radijusom in mehkejše, še bolj so agilne bridgestonke...

mah brezveze...ne da se mi več, YU3 grem na moped, pa poradirat še kar mi je ostalo gume na GTju :D v soboto tut, v nedelo pa u dvoje, fak kak dober plan sm naredu :P

 

 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

nisem mogel zdržat, da se ne bi malo ponorčeval iz ljudi z občutkom:P

ko date motor iz garaže, morate vedet, kam se boste peljali in nafilat gumi na pravo tlak:

 -če bo fura na Vršič, je treba upoštevat višinsko razliko, padec temperature, pri spustu navzdol pa ekstremno zvišanje temperature zaradi ovinkov in bremzanja, ki močno segreje gumo in felgo, saj to pomembno vpliva na tlak v gumah (vmes obvezno vzet s sabo kompresor in preverjat tlak v gumah, ker se le ta toliko spremeni, da se to zelo občuti,  Evo vam še formula, da boste lahko sami zračunali, koliko se tlak spremeni in kdaj približno bo potrebno narediti postanek in uporabiti konpresor, saj se vozne lastnosti toliko spremenijo, da je nemogoče po občutku peljati motor

če boste šli na jadranko, pozor, tam je nadmorska višina blizu 0, zato ni treba upoštevat faktorja zunanjega tlaka:lol1:

Še formulo, za izračun in pojasnitev:P

sama temperatura spremeni tlak po plinski enačbi, pri konstantnem volumnu iz plinske enačbe dobiš  p/T=konstantno, in torej p2=p1T2/T1 , ta sprememba je 5% iz 10 na 25 stopinj in 18% iz 10 na 60 stopinj.Raztegnitev gume to razliko rahlo zmanjša, ker povečava volumna malo kompenzira povečanje tlaka. Toliko od mene, še enkrat, pozorni bodite, da se vam lahko tlak v gumah spremeni za 0,2, kar bistveno vpliva na vaš občutek in vožnjo motorja:slap:

zmagu sm vas:ras:

zdaj pa res, OVER AND OUT:klicaj:

  • Všeč mi je 1
  • Haha 2
Objavljeno (popravljeno)

Še kdo,ki ne razume sarkasma g.IQ?

Popravljeno . Popravil sesir
Objavljeno
pred 2 urami, DAMI34 pravi:

tule se razvijajo 2 debati.

Ena je igranje s tlakom v okvirih predpisov, ki se za normalne motorje (s težo 220kg+-10kg in štandardnimi merami gum tipa Hypersport) gibljejo pri 

prvi od 2,25-2,5

zadnji 2,5 in 2,9

Tukaj nimaš kaj zgrešit, tukaj ne obstajajo popolnoma nobene nevarnosti, kot trdi @Borutt, prav tako ne prihaja do popolnoma nikakršnih deformacij pnevmatike. Razlike v občutku (beri filingu na cesti) pa so, sicer minimalne a se poznajo in nekaterim, nam glede na temperature in stil vožnje ustreza igranje z njimi.

Druga debata so tlaki za pisto. Kot vedno radi mešamo vse te pojme, obsojamo in klobasamo vsepovprek. Tlaki za pisto rabijo NTEC zgradbo pnevmatike, primerni so za superhitre in ostre voznike (objestneže :P )

Nikoli in nikdar nisem nikomur svetoval tlakov za pisto. Pa še zaradi njih se noben ne bo razletel, kvečjemu bo s prenizkim tlakom in neprimernimi gumami bil bolj počasen in bolj lesen, ter jih bo prehitro skuril.

Spet si začel zavajati. 

Ti nižaš tlak v pnevmatiki v mrzlem vremenu. To si sam napisal. Sedaj se pa z nekimi tlaki v okviru predpisa vlečeš ven. In to nižanje tlaka ti jaz že veš čas omenjam. Ampak ti takoj nekaj zavajaš z nečim drugim. Tisto tvoje nižanje tlaka nepravilno deformira pnevmatiko, zaradi česar si počasnejši in nevarnejši. 

Objavljeno
pred 12 minutami, Borutt pravi:

Spet si začel zavajati. 

Ti nižaš tlak v pnevmatiki v mrzlem vremenu. To si sam napisal. Sedaj se pa z nekimi tlaki v okviru predpisa vlečeš ven. In to nižanje tlaka ti jaz že veš čas omenjam. Ampak ti takoj nekaj zavajaš z nečim drugim. Tisto tvoje nižanje tlaka nepravilno deformira pnevmatiko, zaradi česar si počasnejši in nevarnejši. 

Ne bo držalo, preberi še enkrat, vedno sem navedel, da spustim za 0,2. Lahko poiščeš moje zapise, sem tudi navedel zakaj in kdaj. Če se ti ne da iskat in brat, poglej kako stran nazaj, saj sem vse linke objavil. In ne rabim se vleč ven, kar jaz počnem z gumami je samo in izključno moj problem, ne pa tvoj in od nikogar drugega. Sem te že večkrat prosil, poišči, citiraj, kje folk zavajam ali ga napačno usmerjam.

Ne najdeš, torej si izmišljujješ in zgolj nabijaš!!!

Objavljeno
23 hours ago, maus said:

najboljša guma je guma brez žebla :huh:

globoka, kajne :P

kar se pa tlaka tiče ... po cesti se pumpa tok kot je predvidel proizvajalec motornega kolesa .

PIKA :ninja:

 

Proizvajalec motornega kolesa predpise tlak za gume ki pridejo pri prvi vgradnji. Jaz se raje drzim tlakov, katere predpise proizvajalec gum...

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 1 uro, DAMI34 pravi:

Ne bo držalo, preberi še enkrat, vedno sem navedel, da spustim za 0,2. Lahko poiščeš moje zapise, sem tudi navedel zakaj in kdaj. Če se ti ne da iskat in brat, poglej kako stran nazaj, saj sem vse linke objavil. In ne rabim se vleč ven, kar jaz počnem z gumami je samo in izključno moj problem, ne pa tvoj in od nikogar drugega. Sem te že večkrat prosil, poišči, citiraj, kje folk zavajam ali ga napačno usmerjam.

Ne najdeš, torej si izmišljujješ in zgolj nabijaš!!!

Zavajanje ti kar gre. 

V mrzlem vremenu nižaš tlak. To si napisal. 

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!